Zakup wagonów średnich i długich

O bieżących remontach i realizowanych zakupach taboru tramwajowego.
Wiadomość
Autor
polaraxa
Posty: 397
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Zakup wagonów średnich i długich

#1 Post autor: polaraxa » 20 mar 2018, 20:22

Wykonawca wyłoniony. Niestety nie ma się z czego cieszyć. Wybrano ofertę PESY.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2372
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#2 Post autor: elot360 » 20 mar 2018, 22:31

Abstrahując od ich problemów finansowych czemu to ma być zły wybór. Zwłaszcza że w naszym parku taborowym mamy już Pesy więc w przypadku jakiś drobnych napraw i tak dalej. Czasem lepsze jest to niż nowy producent do którego potrzeba zapasowych części i wiedzy jak się z danym tramwajem obchodzić że tak się wyrażę.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1871
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#3 Post autor: IgorMike » 21 mar 2018, 06:20

Ja tam się nawet cieszę. Choćby dlatego, że dostaniemy więcej Twistów, a nie jakichś pseudoautobusowych kwadratowych Solarisów, które mi się absolutnie nie podobają. :) Ale jako że o gustach się nie dyskutuje, podyskutujmy o tym, co opinią nie jest.
Na przykład, że wagony 32-metrowe będą nowszą wersją wagonów 2012N, które już u nas jeżdżą, a 25-metrowe będą, z tego co przeczytałem, będą konstrukcją podobne do Karlików. Ciekawy jestem, jak im to wyjdzie ;)
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

puschel
Posty: 387
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#4 Post autor: puschel » 21 mar 2018, 11:15

Nawet dobrze, że Pesy będą. Ja jeżdżę tymi tramwajami i w przeciągu dwóch i pół roku to może miałem dwie awarie, więc myślę że nie jest źle, poza tym gdyby przetarg wygrała inna firma to na każdej linii jeździłby inny tabor, a co się z tym wiąże problemy z obsadą, bo nie wszyscy motorniczowie mają przeszkolenia na wszystkie typy wagonów. Kilkakrotnie było tak, że zamiast Pesy na linię 6 wyjechał Citadis - przyszła druga zmiana, a tu okazuje się, że nie ma uprawnień na ten typ wagonu. No i potem zamiany służb i inne kombinacje :)
Puschel

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 21 mar 2018, 21:50

Twisty generalnie oceniam dobrze, chociaż trochę niepewności dodaje fakt naprawy wagonu #830 z powodu wykrytej wady fabrycznej. Mam nadzieję, że usterki konstrukcyjne zostaną wyeliminowane w nadchodzącej partii wagonów.
Ciekawy jestem rozplanowania wnętrza krótszych Twistów, które budową i długością przypominać będą 116Nd, ale będą miały np. większą liczbę miejsc siedzących.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1871
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#6 Post autor: IgorMike » 23 mar 2018, 18:16

Pozwoliłem sobie przerobić rysunek Twista ze strony Transport131. Tak sobie zwizualizowałem średnie wagony od PESY.
Załączniki
25m.png
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 23 mar 2018, 18:37

Jeżeli chodzi o liczbę drzwi to w tym artykule jest napisane, że krótsze Twisty do długości 25 m "(...) będą wyposażone w cztery drzwi – dwa dwustrumieniowe i dwa jednostrumieniowe. Przy pierwszych dwustrumieniowych drzwiach znajdzie się platforma dla osób niepełnosprawnych."
Nie wiem czy to błąd, czy rzeczywiście tak będzie, bo w SIWZ w pkt. 4.14 na stronie 28 jest zapis: "Zalecana ilość drzwi dla pasażerów - pięć, w tym trzy dwustrumieniowe jednak nie mniej niż cztery (w tym 2 dwustrumieniowe)."
Wynika z tego, że w układ 4 drzwi spełnia te warunki.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2018, 18:52 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1871
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#8 Post autor: IgorMike » 23 mar 2018, 18:50

Skoro tak, to może będą to normalnotorowe Fokstroty?
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8863
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: skoti » 24 mar 2018, 12:31

Załączniki
TR.jpg

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1871
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#10 Post autor: IgorMike » 29 cze 2018, 17:37

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 58978.html
W piątek 29 czerwca Tramwaje Śląskie podpisały wreszcie umowę z Pesą. Przez długi czas nie było to możliwe z powodu braku gwarancji finansowych dla zabezpieczenia produkcji. – Cieszymy się, że bydgoski producent uporał się z zawirowaniami wokół firmy i udowodnił swoją gotowość do realizacji naszego zamówienia. Liczymy, że prace produkcyjne będą przebiegać sprawnie, trafią do nas tramwaje w pełni spełniające nasze oczekiwania i kontrakt zostanie zrealizowany w ustalonym terminie – podkreślił Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich.
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#11 Post autor: trajtek » 30 cze 2018, 07:57

Miejmy nadzieję, że się wyrobią na czasie i że będą solidne i bez wad, a nie składane na gorąco żeby pokazać, że się maja dobrze.

Awatar użytkownika
IgorMike
Posty: 1871
Rejestracja: 08 sty 2018, 19:38
Lokalizacja: Świętochłowice

#12 Post autor: IgorMike » 04 cze 2019, 14:31

https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 59738.html

:mryellow:
A wy i tak będziecie szkalować Pesę

EDIT 4.06.19r.:

Zasłyszałem że nowe tramwaje będą typu Twist II, takie jak niedawno zwizualizowane dla Częstochowy. Czy jest na sali ktoś, kto mógłby potwierdzić/zaprzeczyć takiej informacji?
Zagłosuj na stodwójkę z Lego :)

https://ideas.lego.com/projects/7d349fa ... 9341f93729

(Szczegóły na PW)

polaraxa
Posty: 397
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zakup wagonów średnich i długich

#13 Post autor: polaraxa » 18 lis 2019, 14:28

Czas płynie nie ubłaganie a w firmie coraz częściej mówi się o tym iż obaj producenci którzy wygrali przetargi na nowe wagony mają opóżnienie. To kolejna zła wiadomość bo głośno mówi się też o tym iż nie będzie zakupu używanych Pt z Frankfurtu. Trudno nie zauważyć że obecny tabor spółki jest w coraz gorszym stanie technicznym i raczej firma nie będzie wydawać kasy na jego poprawę. A marzec i czerwiec 2020 tuż tuż.

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 846
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec--> przeprowadzka

Re: Zakup wagonów średnich i długich

#14 Post autor: #530+540 » 18 lis 2019, 15:56

To dobrze. Przynajmniej wstrzymają się z kasacja stopiątek.
Pozdrawiam, Marek ;)

Trampesar6
Posty: 3547
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

Re: Zakup wagonów średnich i długich

#15 Post autor: Trampesar6 » 15 sty 2020, 18:00

Tramwaje Śląskie wciąż czekają na rozpoczęcie dostaw pierwszych nowych tramwajów Pesy. Na razie gotowy jest szkielet pierwszego pojazdu. Producent informuje, że zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem tramwaj powinien przyjechać w maju. W sumie zamówienie obejmuje 35 pojazdów z opcją na pięć kolejnych.

W czerwcu 2018 r. Tramwaje Śląskie podpisały z Pesą umowę na dostawy do 40 tramwajów. Zamówienie obejmuje 27 pojazdów o długości do 25 m oraz ośmiu tramwajów o długości do 32 m. Przewidziano też prawo opcji na dostawy do pięciu tramwajów o długości do 25 m.

Dostawy, zgodnie z zapowiedziami, miały się rozpocząć w II połowie zeszłego roku i potrwać do końca czerwca 2020 r. Od kilku miesięcy przewoźnik czeka jednak na dostawy pierwszego pojazdu. – Wiemy na pewno, że producent nie wywiąże się z wszystkich terminów przyjętych w harmonogramie dostaw, gdyż – zgodnie z nim – faktycznie pierwsze wagony już powinny być dostarczone do spółki Tramwaje Śląskie. Czy końcowego terminu uda się dotrzymać, tego w tej chwili jeszcze nie wiemy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.
Więcej w artykule.

https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63598.html
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Wełnowiec - Koszutka - Rynek - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec Plac Alfreda - Koszutka - Św. Jana - Brynów Pętla

rifi
Posty: 559
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

Re: Zakup wagonów średnich i długich

#16 Post autor: rifi » 16 sty 2020, 22:13

Szymek. pisze:
16 sty 2020, 12:53
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 2IkQHF8rCg`
Tramwaje Śląskie wciąż czekają na rozpoczęcie dostaw pierwszych nowych tramwajów Pesy. Na razie gotowy jest szkielet pierwszego pojazdu. Producent informuje, że zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem tramwaj powinien przyjechać w maju. W sumie zamówienie obejmuje 35 pojazdów z opcją na pięć kolejnych.

W czerwcu 2018 r. Tramwaje Śląskie podpisały z Pesą umowę na dostawy do 40 tramwajów. Zamówienie obejmuje 27 pojazdów o długości do 25 m oraz ośmiu tramwajów o długości do 32 m. Przewidziano też prawo opcji na dostawy do pięciu tramwajów o długości do 25 m.

Dostawy, zgodnie z zapowiedziami, miały się rozpocząć w II połowie zeszłego roku i potrwać do końca czerwca 2020 r. Od kilku miesięcy przewoźnik czeka jednak na dostawy pierwszego pojazdu. – Wiemy na pewno, że producent nie wywiąże się z wszystkich terminów przyjętych w harmonogramie dostaw, gdyż – zgodnie z nim – faktycznie pierwsze wagony już powinny być dostarczone do spółki Tramwaje Śląskie. Czy końcowego terminu uda się dotrzymać, tego w tej chwili jeszcze nie wiemy – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich.

Spółka monitoruje sytuację i jest w kontakcie z producentem. Jak dodaje Zowada, producent zadeklarował dostawy w terminach wynikających „z ram czasowych określonych dla realizacji zadań w bieżącej perspektywie finansowej Unii Europejskiej”. – W związku ze zmianami w zarządzie firmy Pesa harmonogram dostaw wagonów dla naszej spółki będzie przedmiotem konsultacji i negocjacji z nowym zarządem producenta – dodaje Andrzej Zowada.

Przed świętami Bożego Narodzenia doszło do roboczego spotkania w Pesie. – Na miejscu zaprezentowany został szkielet pierwszego wagonu produkowanego na zlecenie naszej spółki. To oczywiście początkowy etap produkcji, jednak po raz pierwszy mogliśmy zobaczyć fizyczny efekt prac Pesy – mówi rzecznik Tramwajów Śląskich.

Producent informuje jednak, że udało się uzgodnić nowy termin dostaw. – Realizujemy produkcję zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem. Pierwszy nowy Twist dla TŚ zostanie dostarczony w maju, a całe zamówienie będzie zrealizowane jeszcze w tym roku – zapowiada Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy.

TransportPubliczny.pl
Po co drugi raz udostępniła ten sam artykuł co kolega wcześniej?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości