Koniec tramwajów w Będzinie?

Dyskusje o różnych wydarzeniach, wypadkach i informacjach prasowych itp. - dział newsmana...
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

Koniec tramwajów w Będzinie?

#1 Post autor: Kuba » 17 sty 2009, 19:20

Serd na WPK pisze:"W Będzinie likwidowane są linie tramwajowe.Zostanie tylko jedna, bo prezydent miasta nie wykupił akcji Tramwajów Śląskich. Mieszkańcy są oburzeni!

Mieszkańcom Będzina przyjdzie chyba chodzić piechotą ...

Prezydent Radosław Baran nie wykupił akcji Tramwajów Śląskich, więc zostanie tylko jedna linia tramwajowa łącząca Będzin z miastami ościennymi. Władze Będzina uważają że komunikacja tramwajowa jest nieopłacalna. Prezydent Baran obliczył że na jednego pasażera tramwaju w Będzinie trzeba wydać 246zł a na to miasta nie stać. Dlatego jeszcze w Styczniu zaplanowano skrócenie linii 27 z Sosnowca do Będzina, już skrócono linię 24, a w Lutym prawdopodobnie nastąpi likwidacja linii 28 z Będzina do Dąbrowy Górniczej. W najgorzej sytuacji znajdą się wówczas mieszkańcy Osiedla Zamkowego którzy najszybciej mogli wydostać się z niego (i wrócić) korzystając właśnie z tramwaju. A linie autobusowe nie pokrywają się z tramwajowymi. "Prezydent od dawna dąży do uśmiercenia komunikacji tramwajowej w mieście. Przykładem linia 25 na Wojkowice którą przywrócił przed wyborami a po wyborach, kiedy wygrał - zlikwidował" mówi Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia'80 w zajezdni w Będzinie . Już wycięto cześć torów po linii 25, min. na ul. Wolności, niedaleko muzeum. Robotnicy TŚ wycinają teraz tory na dzielnicy Grodziec. Niewykluczone niestety że podobny los czeka następne linie w Będzinie, a tramwaje ostatecznie znikną z ulic tego miasta."

Na podst. artykułu "Prezydent Będzina zabiera nam tramwaje!" autorstwa red. Małgorzaty Himmel
Jak nie tu, to proszę utworzyć nowy temat "Koniec tramwajów w Będzinie?" w dziale Wydarzenia

//Wydzielony (Peter)
Ostatnio zmieniony 17 sty 2009, 19:23 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 17 sty 2009, 19:25

Pan prezydent Będzina chce widocznie zafundować mieszkańcom wioskę, do której w przyszłości może co godzinę dojedzie autobus KZK GOP.
Liczę, że Sosnowiec będzie nadal nieugięty i zechce utrzymać swoją komunikację tramwajową. Problem jest z zajezdnią, ale w sumie taką też można sobie w końcu wybudować. Tymczasowo ruch może przejąć Zawodzie a na posiłek można wznowić działalność zajezdni Batory na śląskie potrzeby. Zawodzie i tak ma wyraźnie lepszy stan taboru niż Będzin, który zgodzę się często odstrasza z korzystania z tamtejszej komunikacji tramwajowej. Żelazka wszystkiego nie załatwią.
Jeśli Będzin chce zostać za przeproszeniem zadupiem z autobusami to proszę wybierać tego pana prezydenta w następnych wyborach.

Myślę, że temat jest warty podjęcia, bo dzięki staraniom tego pana kto wie w przyszłości może powstać "korytarz tramwajowy" omijający zwyczajnie to miasto. Pytanie czy chcą tego mieszkańcy?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2009, 19:35 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#3 Post autor: Kuba » 17 sty 2009, 19:29

Mój autobus i tak dojeżdża co godzinę więc nie jest tak źle ;D.

W Będzinie od lat były tramwaje. Wszystko jest łatwo zlikwidować, ale jak będzie potrzeba to nie będzie jak odbudować. Ja się zastanawiam, dlaczego Będzin płaci tak dużo na mieszkańca [246 zł] kiedy w Katowicach jest o połowę taniej a mieszkańców jest na pewno znacznie więcej.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: R_G » 17 sty 2009, 19:42

Kuba pisze:dlaczego Będzin płaci tak dużo na mieszkańca [246 zł] kiedy w Katowicach jest o połowę taniej a mieszkańców jest na pewno znacznie więcej.
Odpowiedź jest zawarta w pytaniu
Ostatnio zmieniony 18 sty 2009, 10:06 przez R_G, łącznie zmieniany 1 raz.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: Peter » 17 sty 2009, 19:59

Gdyby tak wszystko przeliczać na pieniądze to moglibyśmy w ten sposób sporo rzeczy skutecznie wyeliminować, nie tylko tramwaje. :mruga:
Problem rzeczywiście istnieje, ale te koszty można by było rozłożyć na inne miasta i je zmniejszyć w przypadku Będzina, bo w końcu też komunikacja tramwajowa nie zaczyna się i nie kończy w Będzinie a korzystają z tych odcinków i będzińskiej zajezdni inne miasta. Może trzeba przyjąć inne kryteria? Widać, że nie ma dyskusji pomiędzy prezydentami poszczególnych miast. Zawsze można dojść do jakiegoś porozumienia. Po co nam jakieś GZM i inne twory jak i tak nie ma spójności w działaniach miast GOP jeśli chodzi o komunikację publiczną.
Cięcia linii tramwajowych tylko pogłębią zapaść, którą już od lat mamy. Doczekamy się tylko bezrobocia i niczego więcej.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#6 Post autor: Kuba » 21 sty 2009, 13:36

Likwidują tramwaje w Zagłębiu
Poniedziałek, 19 Styczeń 2009 16:49
Mieszkańcom Będzina przyjdzie chyba chodzić piechotą do pracy. Prezydent Radosław Baran nie wykupił akcji Tramwajów Śląskich. Zostanie więc tylko jedna linia łącząca Będzin z ościennymi gminami !
Władze Będzina uważają, że komunikacja tramwajowa jest nieopłacalna. Prezydent obliczył, że na jednego pasażera trzeba wydać 246 zł, a na to miasta nie stać. Dlatego też w styczniu zaplanowano skrócenie linii 27 łączącej Będzin z Sosnowcem. a linia 24 zostanie skrócona i kursować będzie tylko do zajezdni w Będzinie.
W lutym nastąpi prawdopodobnie likwidacja linii 28 do Dąbrowy Górniczej. W najgorszej sytuacji znajdą się mieszkańcy osiedla Zamkowego, którzy mogli z niego wydostać się najszybciej tramwajem. A linie autobusowa nie pokrywają się z tramwajowymi.
- Prezydent od dawna zmierza do uśmiercenia komunikacji tramwajowej w mieście. Przykładem jest linia 25 do Wojkowic. Przed wyborami prezydent po protestach mieszkańców, przywrócił tramwaj, który planował zlikwidować. Gdy wygrał wybory, tramwaj zniknął - mówi Andrzej Szimke, przewodniczący Sierpnia '80 w zajezdni w Będzinie.
Już część torów po linii 25 została wycięta, m.in. przy ul. Wolności, niedaleko muzeum. Torowisko sprzedano na złom. Robotnicy wycinają teraz tory w dzielnicy Grodzieć. Niewykluczone, że taki sam los spotka następne linie w Będzinie, a tramwaje w ogóle znikną z miasta. Mieszkańcy są zbulwersowani.

Małgorzata Himmel
żródło: http://www.ezaglebie.pl
gortahork na będzińskim forum pisze: Pragmatyka działania KZK a w zasadzie Tramwajów Śląskich zostawia wiele do życzenia. Zbierzmy zatem rzeczowe argumenty dzieląc kartkę papieru dokładnie na połowę i ot na jednej stronie napiszmy drukowanymi literami ZA na drugiej -Przeciw. Drugą stronę czystej jeszcze kartki zostawmy właśnie samorządowca i radnym będzie tam opis ZA A NAWET PRZECIW pamiętając o tym żeby napisać to jak największymi literami na całej kartce (bo to jedyne słowo naszych miłosciwych). Zbierając szybko myśli mając przed oczyma obraz społeczeństwa miejskiego, bo jakby nie patrzeć stanowimy właściwą miejską tkankę przypisaną co prawda w strukturę powiatu ziemskiego ale kto by sie nad tym teraz rozmyślał . Smarujemy kartkę zatem naszymi niebagatelnymi argumentami niczym z lekcji ekologi o tym że tramwaj jest cichy (powiedzmy że jest, hmm niech tak zostanie) że jest szybki ( bo jest szybki ) że to dobry środek w dobie drogich paliw i całej tej dekapitalizacji, dekomunizacji, dezorientacji bo przecież przystanek tramwajowy nie zmienia tak szybko swego położenia jak na przykład autobusowy. Cóż możemy powiedzieć Przeciw tramwajom że są STARE ( reszta aglomeracja wozi się bombardierami i japońskimi cudeńkami) że NIKT tym nie jeździ (wsiądz do 27 i zatańcz kankana, jak uda ci się wsiąść to gratuluje kankana zostaw na później, albo odtańcz na przystanku ..jak nie będzie i tam tłoku) W koncu BILETY nikt tak jak na SLASKU masowo nie lepi sie do kasownika i nie kupuje całych książeczek tych za 2,40 tak na wszelki wypadek. Na koniec złóż kartkę z naszymi prośbami włóż do koperty i wyślij Mikołajowi. Nie czekaj do grudnia niech chłopina ma czas na zorganizowanie czegoś, acha i nie zapomij mu napisać gdzie jest Będzin (tak na wszelki wypadek jakby nie miał wikipedii ).

gortahork;)
żródło: http://www.bedzin-forum.pl

Niezły tekst :mruga:
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Lohner
Posty: 3103
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:00
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#7 Post autor: Lohner » 21 sty 2009, 19:01

To jest dobre ;d
(wsiądz do 27 i zatańcz kankana, jak uda ci się wsiąść to gratuluje kankana zostaw na później, albo odtańcz na przystanku ..jak nie będzie i tam tłoku) W koncu BILETY nikt tak jak na SLASKU masowo nie lepi sie do kasownika i nie kupuje całych książeczek tych za 2,40 tak na wszelki wypadek. Na koniec złóż kartkę z naszymi prośbami włóż do koperty i wyślij Mikołajowi. Nie czekaj do grudnia niech chłopina ma czas na zorganizowanie czegoś, acha i nie zapomij mu napisać gdzie jest Będzin (tak na wszelki wypadek jakby nie miał wikipedii ).

Co za pajac wybrał jakiegos Barana który nie chce tramwajów?!
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: luki » 21 sty 2009, 19:06

Kuba pisze:Prezydent obliczył, że na jednego pasażera trzeba wydać 246 zł, a na to miasta nie stać.
Daj Baranowi kalkulator to tramwaju się czepi. Niech lepiej sobie obliczy ile to jego siedzenie i mądrzenie kosztuje. Życzę temu panu szybkiego końca kadencji obfitego w latające pomidory i komunikacji osobistej w postaci jednokołowej taczki napędzanej pasażerami...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#9 Post autor: Kuba » 25 sty 2009, 13:21

Trybuna Robotnicza pisze: Barany nie jeżdżą tramwajami
czwartek, 22 styczeń 2009

Na oszczędnościowych planach prezydenta Będzina i KZK GOP stracą pasażerowie, pracownicy tramwajów, a i cały region.

Konurbacja – zespół miast – może sprawnie funkcjonować tylko dzięki dobrze rozbudowanej sieci komunikacyjnej. Komunikacja stanowi arterię wielkiego ekonomicznego i społecznego organizmu, dzięki której właściwie funkcjonuje dane miasto, miasta sąsiednie, jak i cały region. Dobrze rozbudowana komunikacja publiczna jest niezbędna w sferze pracy, edukacji, wypoczynku, kulturze. Prezydent Będzina, Radosław Baran nie dostrzega jednak tego i dąży do upadku Będzińskiej Zajezdni Tramwajowej, stopniowo niszcząc jedyny realny węzeł komunikacyjny Będzina z sąsiednimi miastami Zagłębia Dąbrowskiego: Sosnowcem, Czeladzią i Dąbrową Górniczą.

Istotą problemu jest niechęć prezydenta Barana do utrzymywania linii tramwajowych, na przekór sąsiednim miastom, które starają się inwestować w zagłębiowskie tramwaje. Będzin kieruje się chłodną logiką rzekomego zysku, jaki miałby odnieść po likwidacji miejscowych Tramwajów Śląskich. Pierwsze cięcia kursów tramwajów nastąpiły już parę lat temu – najpierw linia 28 została skrócona jedynie do granic Będzina, następnie doszło do likwidacji linii 25, łączącej miasto z sąsiednimi Wojkowicami oraz mieszkańców dzielnicy Grodziec z centrum Będzina. W trakcie kampanii prezydenckiej Barana wspaniałomyślnie przywrócono linie 25, a po udanej elekcji prezydent ponownie ją zamknął. Kolejnym krokiem było usunięcie dwuwagonowych tramwajów linii 21, co w dni targowe wręcz uniemożliwia podróż ze względu na przepełnienie.

W tym roku zaostrzono plany oszczędnościowe Urzędu Miasta, który uważa transport publiczny za niepotrzebny i planuje ostre cięcia. Pierwszą jego ofiarą stała się linia 24, której skrócono trasę (nie obsługuje ona przystanków od Będzin Zamek po dawną KWK Paryż, sprawiając, że częstotliwość przejazdu w tym obszarze zmniejszyła się dwukrotnie). Następne cięcie ma dotyczyć linii 27, która nie będzie już obsługiwać Będzina, a jej trasa ma przebiegać jedynie od przystanku Pogoń Akademiki po Kazimierz Pętla.

Równocześnie w planach Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP – zarządzającego siecią komunikacji publicznej – jest również likwidacja linii 28, sosnowiecka linia 26 ma przestać obsługiwać Milowice oraz zredukowana zostanie liczba tramwajów linii 22, z obecnie jeżdżących dziesięciu, na sześć–siedem. Przy takim obrocie spraw pasażerowie będą zmuszeni czekać piętnaście minut na tramwaj, by dostać się przykładowo z centrum Będzina do osiedla Warpie, problemem będzie wydostanie się z osiedla Zamkowe lub dojazd do Czeladzi.

Druga strona medalu jest oczywista – przy ograniczaniu linii redukcja etatów w zajezdni Będzin (dodajemy, że będziński zakład jest najmłodszą zajezdnią w całym KZK GOP). Wraz z wyżej wymienionych cięciami, Będzin będzie miał z Sosnowcem tylko jedno połączenie tramwajowe, a część mieszkańców, by móc dojechać do sąsiedniego miasta będzie skazana na podwójne bądź potrójne koszty, ze względu na kasowanie biletów przy każdej przesiadce.

Jednak to nie koniec, ponieważ prezydent Baran rozważa całkowitą likwidację zajezdni w Będzinie i wprowadzenie komunikacji zastępczej, czyli – według jego zamysłu – tzw. ekologicznych busów. Dziwne to, bo przecież to tramwaj jest najbardziej ekologicznym środkiem miejskiego transportu. Prezydent nie interesując się ani losem 420 pracowników zatrudnionych w zajezdni Będzin – zazwyczaj 40–50-latków, czasami pracujących tutaj całymi rodzinami, ani mieszkańcami Będzina. Ponieważ jeden przystanek autobusowy przypada na trzy przystanki tramwajowe, zmusza pasażerów do kilkukilometrowych marszy i dodatkowych kosztów z tytułu przesiadek. Zwróćmy też uwagę, że wszystkie trasy linii tramwajowych na terytorium Będzina są wytyczone bezkolizyjnie, umożliwiając szybki transport w godzinach szczytu, przejeżdżając bez opóźnień przez każdy korek, w którym autobus może ugrzęznąć nawet na pół godziny.

Prezydent Baran, deklarując swoją wolnorynkową wizję komunikacji miejskiej, wywołał popłoch wśród lokalnych samorządowców, do tego stopnia, iż prezydent Sosnowca zaczął rozważać przeniesienie zajezdni Będzin na sosnowieckie Zagórze oraz budowę połączenia tramwajowego z Dąbrową Górniczą. Związki zawodowe, w tym WZZ „Sierpień 80”, wystosowały apel do pasażerów, informując o zaistniałych zmianach i prosząc ich o solidarność, choćby poprzez dzwonienie do będzińskiego Urzędu Miasta.

Pracownicy i pasażerowie mają czekać na decyzję włodarzy Będzina do końca stycznia.

Tramwaje do wycięcia

Przykład Będzina nie jest odosobniony, KZK GOP razem z władzami niektórych miast likwidują również linie na Śląsku. Warto wspomnieć o nie jeżdżącej od początku roku 12., czyli linii tramwajowej łączącej Siemianowice z Chorzowem, oraz zamiar zlikwidowania 18. przez władze Rudy Śląskiej, które uważając ją za niebezpieczną, wolą ją zamknąć niż wyremontować.
źródło: http://www.trybuna-robotnicza.pl/content/view/3253/136/
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 25 sty 2009, 13:41

Barany nie jeżdżą tramwajami
Raczej "Baran nie jeździ tramwajami to chce zakosić innym"
sosnowiecka linia 26 ma przestać obsługiwać Milowice
Że co proszę ? :shock: To co będzie co 15 minut do Dworca czy na Pogoń / Zagórze ?
do tego stopnia, iż prezydent Sosnowca zaczął rozważać przeniesienie zajezdni Będzin na sosnowieckie Zagórze oraz budowę połączenia tramwajowego z Dąbrową Górniczą
Tak, zrobić w około Będzina "mur tramwajowy" a w samym centrum postawić pomnik na cześć Barana, niech będzie chlubą miasta na wieki.
Faktycznie przy takiej polityce Będzina, Sosnowiec musi podjąć się budowy nowej zajezdni i połączenia z Dąbrową. Przecież nawet ciekawie można by połączyć Zagórze i Dańdówkę z D.G. wystarczyło by wyszukać miejsce na szlaki.
W gorszej sytuacji jest niestety Czeladź. Ale tutaj także można by ją połączyć np. z Milowicami bądź bardziej ekstremalnie z Siemianowicami.
Ale oczywiście wszelkie plany budowy czegokolwiek muszą być pod okiem odpowiedzialnych władz które cokolwiek zrobią w tym kierunku, bo wiadomo to mówić jest najłatwiej, działać w dobrym interesie bardzo trudno, a wyciąć cokolwiek to jest kiwnięcie palcem.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#11 Post autor: ff » 25 sty 2009, 14:39

luki pisze:W gorszej sytuacji jest niestety Czeladź. Ale tutaj także można by ją połączyć np. z Milowicami bądź bardziej ekstremalnie z Siemianowicami.
Wizje połączenia tramwajowego Siemianowic z Czeladzią kilka lat temu były w prasie. Nawet chyba były mapki. Wystarczy odkopać i zrealizować :)
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: adam86 » 25 sty 2009, 14:49

ff pisze:Wystarczy odkopać i zrealizować :)
A można wiedzieć po co?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#13 Post autor: Kuba » 25 sty 2009, 14:54

adam86 pisze:
ff pisze:Wystarczy odkopać i zrealizować :)
A można wiedzieć po co?
po to, żeby je zrealizować. A zrealizować po to, aby były zrealizowane, czyli dążyć do tego, żeby Czeladź połączyła się z Siemianowicami dzięki połączeniu tramwajowemu. Jak Będzin zlikwiduje tramwaje to miasta ościenne czyli DG i Czeladź miała by iść w ślady Barana? Dąbrowa jest w lepszej sytuacji niż Czeladź, bo ma więcej infrastruktury a i to, że bliżej im do Sosnowca. Czeladź może do Siemianowic i Sosnowca ale jest to małe miasto.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#14 Post autor: ff » 25 sty 2009, 15:05

No i Siemianowice miałyby wreszcie linię do ścisłego centrum przez całe miasto.

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#15 Post autor: Marcin » 25 sty 2009, 15:34

Hm, mnie z kolei ciekawi gdzie na Zagórzu miała by powstać ta zastępcza zajezdnia tramwajowa ?.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: R_G » 25 sty 2009, 17:52

Wydaje mi się że to są jednak zbyt pochopne założenia, możliwe że na potrzeby artykułu, pamiętajmy że chodzi tu jednak o grubą kasę :!: Trzeba by zrobić niwelate terenu, wysiedlić mieszkańców, wykupić grunty no i od podstaw zbudować. To dla Sosnowca nawet przy pomocy D.G. czy Czeladzi jest nie wykonalne z powodów finansowych.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2009, 19:35 przez R_G, łącznie zmieniany 1 raz.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#17 Post autor: 37 » 25 sty 2009, 18:12

Marcin pisze:Hm, mnie z kolei ciekawi gdzie na Zagórzu miała by powstać ta zastępcza zajezdnia tramwajowa ?.
A czy to ważne czy jest miejsce? przecież i tak nie powstanie. Gadka szmatka.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#18 Post autor: luki » 25 sty 2009, 18:23

37 pisze:
Marcin pisze:Hm, mnie z kolei ciekawi gdzie na Zagórzu miała by powstać ta zastępcza zajezdnia tramwajowa ?.
A czy to ważne czy jest miejsce? przecież i tak nie powstanie. Gadka szmatka.
Taka zajezdnia miała by szanse powstać tylko w sytuacji gdyby faktycznie Sosnowiec postawił na rozbudowę sieci tramwajowych budując połączenia z Czeladzią i D.G., przegonił plany likwidacji 24 i 27 i potrzebował właśnie zaplecza dla tramwajów, zwłaszcza nowych.

Puki co czarna wizja która jest najbardziej prawdopodobna, to ostanie się w Sosnowcu najwyżej 15, 26 i tym spokojnie zajęło by się Zawodzie, dostając zmodernizowane wozy z Będzina i kilka hebli.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#19 Post autor: 37 » 25 sty 2009, 19:05

Przy nastawieniu protramwajowym Sosnowca nie bardzo wierzę w tę czarną wizję i zniknięcie tramwajów choćby z Pogoni :)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: luki » 25 sty 2009, 19:22

37 pisze:Przy nastawieniu protramwajowym Sosnowca nie bardzo wierzę w tę czarną wizję i zniknięcie tramwajów choćby z Pogoni :)
No ale w nową zajezdnię też nie wierzysz ;)
A taka naprawdę była by potrzebna gdyby z Będzina całkowicie wycięto tramwaje, a polityka protramwajowa utrzymała połączenia z Milowicami, Klimontowem i Kazimierzem.
Ale zakładając moją czarną wizję, to przecież na Pogoń może śmigać właśnie 26.
Kasacja linii 21 może spowodować właśnie utratę trasy do Milowic, a przecież możliwe, że niebawem stamtąd właśnie zniknie 26.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#21 Post autor: 37 » 25 sty 2009, 19:28

Przez Bedzin będzie po prostu kursować 21, 22 i 24. Z tego ci sie wypowiadał Urząd w telewizji wynikało, że oni chca ograniczenia kursowania tramwajów, a nie ich likwidacji.
A z zajezdnią to jest tak samo jak z tramwajem do Piotrowic czy połaczeniem Czeladzi z Siemianowicami i tramwajem na Trynek. Gadania dla gadania.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: luki » 25 sty 2009, 19:39

37 pisze:Przez Bedzin będzie po prostu kursować 21, 22 i 24. Z tego ci sie wypowiadał Urząd w telewizji wynikało, że oni chca ograniczenia kursowania tramwajów, a nie ich likwidacji.
No to zaczekamy, aż Będzin będzie sobie liczyć kasę za to, że przez ich miasto toczy się tramwaj który wyjeżdża na trasę do Sosnowica.
Ponadto Baran przecież nie chce tramwajów. A inne gminy nie będą fundować torowisk Będzinowi, a przecież wkrótce KZK GOP stwierdzi, żeby wyciąć 24 i prędzej czy później także 21 i 22 ze względu na koszty eksploatacji, bo im mniej będzie tam tramwajów jeździć tym bardziej nie będzie się to opłacać, ludzie przesiądą się do samochodów lub autobusów a nawet pójdą pieszo. Liczba chętnych na jazdę tramwajem znacząco spadnie. A kto będzie utrzymywać będzińskie torowiska dla pustych tramwajów.
Dlatego puki czas Sosnowiec powinien się wziąć do roboty i zapewnić sobie coś na przyszłość w swoich granicach oraz połączeniem z D.G.
37 pisze:A z zajezdnią to jest tak samo jak z tramwajem do Piotrowic czy połaczeniem Czeladzi z Siemianowicami i tramwajem na Trynek. Gadania dla gadania.
Doskonale wiem, że im wszystkim łatwo mówić, a trudno cokolwiek robić.
Dlatego też spodziewam się końca tramwajów nawet w Sosnowcu, bo jak nie załatwi sobie on nowych połączeń i zajezdni to właśnie to będzie przesądzało koniec. Zawodzie może co najwyżej pojeździć sobie po centrum 15 i 26.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#23 Post autor: ff » 25 sty 2009, 19:58

Tak dla przypomnienia owe plany łączenia Siemianowic z Czeladzią:

Obrazek
Na zdjęciu: Pomysłodawca superszybkiego tramwaju - burmistrz Czeladzi Marek Mrozowski. Grafika: Bogusław Tomża

Obrazek

To był rok 2003. Mówiło się, że już nawet za pięć lat możemy pojechać tą trasą. Jak widać minęło już sześć. Poza tym obawiano się, że może to jednak niewypalić, bo wszystkie siły i środki są skupione na realizację trasy do Miechowic w Bytomiu i przedłużenia do Zagórza w Sosnowcu. Co z tego wyszło też wiemy :P

Artykuł jest tutaj :arrow: http://bedzin.naszemiasto.pl/wydarzenia/320936.html

Natomiast proszę zobaczyć jak to wszystko skomentował pan Baran:
- Do tej pory nie było konkretnych rozmów na temat budowy połączenia z Czeladzią, bo nastawialiśmy się raczej na kierunek sosnowiecki. Ale kto wie, gdyby nagle znalazły się odpowiednie fundusze, to także kierunek czeladzki byłby bardzo ciekawy. Zrobię wszystko, aby potężna zajezdnia tramwajowa nie straciła swej roli - mówi Radosław Baran, prezydent Będzina.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Peter » 25 sty 2009, 20:01

Właśnie niedawno przypominając o tej inicjatywie wkleiłem nawet link do filmiku :arrow: "Filmiki" ;)

Pod koniec materiału właśnie pan burmistrz jedzie bodajże w #740 i wymienia swoje osiągnięcia. :eye:

Ale plany rzeczywiście dalekosiężne. Co ciekawe wtedy raczej nie było prawnie realnych szans na ich realizację a gdy już ta szansa jest, to będziemy likwidować no bo po co cokolwiek robić.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#25 Post autor: luki » 25 sty 2009, 20:15

ff pisze:To był rok 2003. Mówiło się, że już nawet za pięć lat możemy pojechać tą trasą. Jak widać minęło już sześć. Poza tym obawiano się, że może to jednak niewypalić, bo wszystkie siły i środki są skupione na realizację trasy do Miechowic w Bytomiu i przedłużenia do Zagórza w Sosnowcu. Co z tego wyszło też wiemy :P
Ciekawe gdzie te siły i środki się podziały ;) (jeśli w ogóle wiedzą o czym piszą, że w ogóle były)

Nie mniej, teraz Czeladź naprawdę będzie musiała pomyśleć nad połączeniem się przynajmniej z Sosnowcem, bo wkrótce Baran doprowadzi do obalenia "potężnej" zajezdni tramwajowej.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#26 Post autor: 37 » 25 sty 2009, 20:54

A moze to wynika z zalożenia: co powstało w tamtych czasach jest złe!
Blokowiska, dworzec PKP Katowice, Skarbek.... moze jeszcze Spodek wywalić?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#27 Post autor: adam86 » 26 sty 2009, 16:03

Kuba pisze:po to, żeby je zrealizować. A zrealizować po to, aby były zrealizowane, czyli dążyć do tego, żeby Czeladź połączyła się z Siemianowicami dzięki połączeniu tramwajowemu.
Tylko po co? Że pasażer zamiast do Dąbrowy ma sobie jechać do Siemianowic? Ja radzę na prawdę zacząć myśleć.
Jak Będzin zlikwiduje tramwaje to miasta ościenne czyli DG i Czeladź miała by iść w ślady Barana? Dąbrowa jest w lepszej sytuacji niż Czeladź, bo ma więcej infrastruktury a i to, że bliżej im do Sosnowca. Czeladź może do Siemianowic i Sosnowca ale jest to małe miasto.
No, mniej więcej takie samo myślenie jak na PKP. Zamiast do Gliwic czy Wisły pasażer sobie pojedzie do Tychów Miasta.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: luki » 26 sty 2009, 17:27

adam86 pisze:Tylko po co? Że pasażer zamiast do Dąbrowy ma sobie jechać do Siemianowic? Ja radzę na prawdę zacząć myśleć.
adam86 pisze:No, mniej więcej takie samo myślenie jak na PKP. Zamiast do Gliwic czy Wisły pasażer sobie pojedzie do Tychów Miasta.
Mi się wydaje, że skoro Czeladź i Dąbrowa Górnicza nie mogą liczyć na tramwaj między sowim terenem a Będzinem, bądź na linie idące przez Będzin, no to muszą sobie tramwaj zbudować gdzie indziej. Chyba lepsze to niż w ogóle rezygnacja z tramwaju. A po co ? Na pewno nie dla pasażerów starej relacji, tylko dla nowych i po to żeby miasto jakikolwiek porządny środek transportu miała. Ale puki co to możemy najwyżej dyskutować i domniemać, a barany zrobią swoje.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#29 Post autor: ff » 26 sty 2009, 18:33

Ja się obawiam, że czeka nas seria likwidacji. Nawet Dąbrowa, Czeladź czy Sosnowiec będą pasować. Baran podpisał z tramwajami umowę na kosmicznie wysokie stawki. Gminy rezygnując z trakcji tramwajowej faktycznie będą sporo oszczędzać, nie mówiąc już o tym, że dzięki temu może je ominąć konieczność dofinansowywania zdychających Tramwajów Śląskich.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#30 Post autor: adam86 » 27 sty 2009, 12:14

luki pisze: Mi się wydaje, że skoro Czeladź i Dąbrowa Górnicza nie mogą liczyć na tramwaj między sowim terenem a Będzinem, bądź na linie idące przez Będzin, no to muszą sobie tramwaj zbudować gdzie indziej. Chyba lepsze to niż w ogóle rezygnacja z tramwaju.
Z całym szacunkiem, ale to co opowiadacie jest zupełnie niedorzeczne. Pasażerowie nie pojadą nagle w drugim kierunku jak się im zlikwiduje tramwaj. Po prostu pojadą autobusem, albo sobie kupią samochód.
A po co ? Na pewno nie dla pasażerów starej relacji, tylko dla nowych i po to żeby miasto jakikolwiek porządny środek transportu miała.
Ale ten środek transportu ma jechać tam gdzie są stosowne potoki, a nie tam gdzie sobie jakiś miłośnik wymyśli. Jest pewna znacząca różnica miedzy istniejącym tramwajem, a jego budową. Nie zdajecie chyba sobie zbytnio sprawy z tego, że żadne Siemianowice, ani Czeladź nie są w stanie wybudować żadnego tramwaju, bo ich zwyczajnie na to nie stać. To są inwestycje rzędu stukilkudziesieciu milinów złotych. Tyle to wynosi cały budżet takiej jednej gminy.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#31 Post autor: Kuba » 27 sty 2009, 12:57

adam86 pisze:Nie zdajecie chyba sobie zbytnio sprawy z tego, że żadne Siemianowice, ani Czeladź nie są w stanie wybudować żadnego tramwaju, bo ich zwyczajnie na to nie stać. To są inwestycje rzędu stukilkudziesieciu milinów złotych. Tyle to wynosi cały budżet takiej jednej gminy.
Na pewnej stornie internetowej czy forum czytałem, że na wybudowanie jednego kilometra podwójnego toru tramwajowego wraz z siecią trakcyjną potrzeba niewiele ponad 3 miliony złotych a do tego już z podstacją. Wiec gdzie te sto kilkadziesiąt milionów? Chyba mi nie powiesz, że między Czeladzią a Siemianowicami jest ponad 30 km? Chyba, że jedziesz przez Sosnowiec i Katowice.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#32 Post autor: memphis » 27 sty 2009, 14:19

Kuba pisze:Na pewnej stornie internetowej czy forum czytałem, że na wybudowanie jednego kilometra podwójnego toru tramwajowego wraz z siecią trakcyjną potrzeba niewiele ponad 3 miliony złotych a do tego już z podstacją. Wiec gdzie te sto kilkadziesiąt milionów?
3 miliony to chyba remont kosztuje i to toru pojedynczego OIDP. W każdym razie przy budowie nowej linii dochodzą dodatkowe koszty: koncepcja i projekt, wykup gruntów, budowle inżynieryjne (mosty i wiadukty), przebudowy istniejących węzłów komunikacyjnych (skrzyżowanie, itp.) oraz co dość istotne - zakup taboru.

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#33 Post autor: Kuba » 27 sty 2009, 14:26

memphis pisze:
Kuba pisze:Na pewnej stornie internetowej czy forum czytałem, że na wybudowanie jednego kilometra podwójnego toru tramwajowego wraz z siecią trakcyjną potrzeba niewiele ponad 3 miliony złotych a do tego już z podstacją. Wiec gdzie te sto kilkadziesiąt milionów?
3 miliony to chyba remont kosztuje i to toru pojedynczego OIDP. W każdym razie przy budowie nowej linii dochodzą dodatkowe koszty: koncepcja i projekt, wykup gruntów, budowle inżynieryjne (mosty i wiadukty), przebudowy istniejących węzłów komunikacyjnych (skrzyżowanie, itp.) oraz co dość istotne - zakup taboru.
Owszem. Ale co do toru pojedynczego napisane jest że linii tramwajowej więc chyba podwójnego.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: luki » 27 sty 2009, 16:50

adam86 pisze:
luki pisze: Mi się wydaje, że skoro Czeladź i Dąbrowa Górnicza nie mogą liczyć na tramwaj między sowim terenem a Będzinem, bądź na linie idące przez Będzin, no to muszą sobie tramwaj zbudować gdzie indziej. Chyba lepsze to niż w ogóle rezygnacja z tramwaju.
Z całym szacunkiem, ale to co opowiadacie jest zupełnie niedorzeczne. Pasażerowie nie pojadą nagle w drugim kierunku jak się im zlikwiduje tramwaj. Po prostu pojadą autobusem, albo sobie kupią samochód.
A czy ja tam napisałem, że ci pasażerowie jeżdżący z Czeladzi do Będzina, mają nagle jechać w przeciwną stronę ?
Cały czas próbuje pokazać tutaj wizję nowej a nie zastępczej trasy tramwajowej w przeciwnym kierunku.
Ale ten środek transportu ma jechać tam gdzie są stosowne potoki, a nie tam gdzie sobie jakiś miłośnik wymyśli. Jest pewna znacząca różnica miedzy istniejącym tramwajem, a jego budową. Nie zdajecie chyba sobie zbytnio sprawy z tego, że żadne Siemianowice, ani Czeladź nie są w stanie wybudować żadnego tramwaju, bo ich zwyczajnie na to nie stać. To są inwestycje rzędu stukilkudziesieciu milinów złotych. Tyle to wynosi cały budżet takiej jednej gminy.
No a przecież skoro Czeladź robiła sobie pomysły takiego tramwaju no to widać potoki i zapotrzebowanie są (a przynajmniej były). Ponadto np. ja nie wyznaczam w tej chwili żadnych tras, a pomysł jak widać łączenia z Siemianowicami już kiedyś był.
Skoro Czeladź tramwaj chce to sobie go zbuduje, a Będzinowi wszyscy podziękują.
Z drugiej strony zaś Siemianowice miały by okazje przeciągnąć linię wzdłuż miasta i połączyć się właśnie z Czeladzią, a nie gdzieś kończyć przy stacji benzynowej jak teraz.

Podkreślam, że wszystkie moje wypowiedzi odnośnie wszelkich budowanych linii są jak najbardziej futurystyczne. Nikt niczego teraz nie buduje i pewnie nie zbuduje w najbliższym czasie, jak już w temacie teraz stwierdzono są także czynniki takie jak kasa konieczna do wydania przy takiej inwestycji...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: adam86 » 27 sty 2009, 22:17

luki pisze: No a przecież skoro Czeladź robiła sobie pomysły takiego tramwaju no to widać potoki i zapotrzebowanie są (a przynajmniej były).
No to ja bym chiał widzieć jakiekolwiek badania w tym temacie. To co żeście pokazali to były tylko mgliste wizje nie poparte żadnymi wyliczeniami nawet.
Skoro Czeladź tramwaj chce to sobie go zbuduje, a Będzinowi wszyscy podziękują.
Z drugiej strony zaś Siemianowice miały by okazje przeciągnąć linię wzdłuż miasta i połączyć się właśnie z Czeladzią, a nie gdzieś kończyć przy stacji benzynowej jak teraz.
Powtarzam jeszcze raz, na to nie stać ani jednej ani drugiej gminy. I zupełnie niedorzeczne jest tłumaczenie, że jak jeden tramwaj się zlikwiduje, to zbudujemy inny i będzie fajnie.
KZKGOP 1779

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: adam86 » 27 sty 2009, 22:18

Kuba pisze:Owszem. Ale co do toru pojedynczego napisane jest że linii tramwajowej więc chyba podwójnego.
Nie, tor pojedynczy to jest tor pojedynczy, a nie podwójny. Całkowity koszt budowy 1 km toru pojedynczego dochodzi do 10 mln.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#37 Post autor: Kuba » 27 sty 2009, 23:37

adam86 pisze:No to ja bym chiał widzieć jakiekolwiek badania w tym temacie. To co żeście pokazali to były tylko mgliste wizje nie poparte żadnymi wyliczeniami nawet.
Napisz do burmistrza i zapytaj o badania. Na pewno Ci odpiszą. Z opóźnieniem ale odpiszą.
adam86 pisze:Powtarzam jeszcze raz, na to nie stać ani jednej ani drugiej gminy. I zupełnie niedorzeczne jest tłumaczenie, że jak jeden tramwaj się zlikwiduje, to zbudujemy inny i będzie fajnie.
Chcesz żeby sieć komunikacji miejskiej się rozwijała? To po co przeczysz temu?
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#38 Post autor: luki » 28 sty 2009, 00:08

adam86 pisze:Powtarzam jeszcze raz, na to nie stać ani jednej ani drugiej gminy. I zupełnie niedorzeczne jest tłumaczenie, że jak jeden tramwaj się zlikwiduje, to zbudujemy inny i będzie fajnie.
Ja jeszcze raz powtórzę, że to są tylko wolne rozmowy "co było by gdyby". Przecież nie każę nikomu iść już z łopatą i kopać, a gminny nagle nie zmienią się w darczyńców na rzecz tramwajów. Nie wiem dlaczego tak negujesz wszelkie dyskusje w kierunku rozwoju. To, że kasy nie ma, a raczej nikt nie da to wiemy nie od dziś. A w temacie to także było już przecież wspomniane.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#39 Post autor: Penny » 28 sty 2009, 08:52

Prezydent Baran, deklarując swoją wolnorynkową wizję komunikacji miejskiej, wywołał popłoch wśród lokalnych samorządowców, do tego stopnia, iż prezydent Sosnowca zaczął rozważać przeniesienie zajezdni Będzin na sosnowieckie Zagórze
A mnie się to wydaje redakcyjną brednią. Gdzieś wspominałem na tym forum wcześniej, że Będzin nie może sobie od tak pstryknięciem palca zlikwidować zajezdni. Nie są akcjonariuszami spółki, więc nie mają nic do powiedzenia. Zajezdnia jest własnością spółki jak i grunt na którym stoi z należnym corocznie od niego podatkiem, więc jest taką samą spółką jak każda inna w mieście i póki spełnia swoje zobowiązania to jest nietykalna. Jest jedynie kwestia kursów wyjazdowych i zjazdowych, które trochę będą kosztowały, ale znów bez przesady. Na pewno to tańsze od budowania zajezdni za kilkaset milionów złotych.
Kuba pisze:
adam86 pisze:I zupełnie niedorzeczne jest tłumaczenie, że jak jeden tramwaj się zlikwiduje, to zbudujemy inny i będzie fajnie.
Chcesz żeby sieć komunikacji miejskiej się rozwijała? To po co przeczysz temu?
Każdy z Nas tutaj chce, ale niech ona się rozwija we właściwym kierunku. Osobiście wolałbym za te pieniążki porządne remonty w Sosnowcu albo linię do Katowic Ligoty lub Piotrowic (z Brynowa oczywiście :P).

Dodam jeszcze, że jak na razie największym wrogiem rozwoju komunikacji tramwajowej są same Tramwaje Śląskie - jeden wielki beton z wizją poważnego kryzysu, jeżeli chodzi o wydolność finansową. Dążą do coraz wyższych stawek za wozokilometr, natomiast KZK GOP do coraz mniejszej sumy wydawanych na tramwaje pieniędzy. Na razie sprawa wygląda tak, że będzie jeździć coraz mniej tramwajów za coraz większe pieniądze, a likwidacje będą się toczyć pod tytułem "wysokiej ceny" tramwaju. Autobusy jeżdżą za coraz mniejszą stawkę, a uzyskuje się to drogą konkurencji między przewoźnikami w przetargach.

Wracając do połączenia Sosnowca z Czeladzią, to którędy wytyczyłbyś trasę?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#40 Post autor: ff » 02 lut 2009, 18:25

Temat likwidacji linii tramwajowych w Będzinie powrócił do Aktualności. Wypowiadali się mieszkańcy, którym skrócenie linii 24 utrudniło życie. O ile powrót linii 24 na poprzednią trasę jest bardzo mało prawdopodobny, to jest szansa na ocalenie linii 27 do zajezdni. Urząd Miejski w Będzinie ciągle przyjmuje uwagi i być może skontroluje popularność linii i cofnie swoje plany. Natomiast KZK GOP w osobie rzeczniczki Alodii Ostroch uważa, że takie skracanie linii jest tylko utrudnieniem pozornym, gdyż mimo skrócenia danej relacji, na odcinku, który nie będzie przez daną linię obsługiwany, ciągle będą jeździć inne linie. Urząd Marszałkowski, do którego zwiazkowcy złożyli petycję, nie ma wpływu na żadne decyzje i działania KZK GOP, nawet gdyby były one kuriozalne.

Zmiany mają wejść 1 marca. Jest więc czas jeszcze na ich ponowne przemyślenie i anulowanie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 02 lut 2009, 18:50

ff pisze:Natomiast KZK GOP w osobie rzeczniczki Alodii Ostroch uważa, że takie skracanie linii jest tylko utrudnieniem pozornym, gdyż mimo skrócenia danej relacji, na odcinku, który nie będzie przez daną linię obsługiwany, ciągle będą jeździć inne linie.
No fajnie, to wytnijmy wszystkie linie na Warszawskiej w Katowicach i zostawmy jedną, np. 20-tkę i zobaczymy jakie są te pozory. Haha. Już naprawdę od tych tekstów to :mdleje:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#42 Post autor: Kuba » 02 lut 2009, 19:03

luki pisze:No fajnie, to wytnijmy wszystkie linie na Warszawskiej w Katowicach i zostawmy jedną, np. 20-tkę i zobaczymy jakie są te pozory. Haha. Już naprawdę od tych tekstów to :mdleje:
Jaką 20-tkę? 7-kę zostawić, bo na 20 jeżdżą sklady. I skrócić ją tylko do Pl. Wolności ;P Za drogo by było...
Ostatnio zmieniony 02 lut 2009, 19:28 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#43 Post autor: ff » 02 lut 2009, 19:22

Wygląda więc na to, że w najbliższym czasie zostanie zlikwidowana linia 16. Być może skrócą 11 do Chorzowa Rynku, a 19-tka będzie jeździć tak jak dawniej - do Sikoraka.

Zastanawiam się co jeszcze robi 17-tka :P Dubluje najpierw 9-tkę, a potem 7-mkę.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#44 Post autor: luki » 02 lut 2009, 20:05

ff pisze:Zastanawiam się co jeszcze robi 17-tka :P Dubluje najpierw 9-tkę, a potem 7-mkę.
17 to pretekst braku składów na 7 ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#45 Post autor: 37 » 02 lut 2009, 20:59

luki pisze: 17 to pretekst braku składów na 7 ;)
... i to na stałe, bo powrocie linii 17 do starego taktu, właściwie nowego - 30 min, na 7 sklady z pewnościa nie powrócą.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#46 Post autor: ff » 02 lut 2009, 21:02

37 pisze:... i to na stałe, bo powrocie linii 17 do starego taktu, właściwie nowego - 30 min, na 7 sklady z pewnościa nie powrócą.
Może ta 17-tka tak zostanie.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#47 Post autor: 37 » 02 lut 2009, 21:04

ff pisze:
37 pisze:... i to na stałe, bo powrocie linii 17 do starego taktu, właściwie nowego - 30 min, na 7 sklady z pewnościa nie powrócą.
Może ta 17-tka tak zostanie.
To by było wskazane, ale wątpie w to.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#48 Post autor: ff » 02 lut 2009, 21:10

TVP Katowice pisze:Mieszkańcy Będzina bronią tramwajów

ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 02 lutego 2009 godz. 18:39

W obronie tramwajów stanęli murem, blisko 2000 mieszkańców Będzina podpisało się pod specjalną petycją tramwajarzy. Związkowcy w ten sposób postanowili walczyć o tramwaje w Zagłębiu. Do tej pory kursy ograniczono na popularnej linii 24, a już wkrótce podobny los czeka 27. Petycje trafiły w poniedziałek na urzędnicze biurka.

Z perspektywy pasażera takie światło też ma znaczenie. Stop dla tramwajów w Zagłębiu zapaliło się już z początkiem roku.

Linia 24 dojeżdża tylko do zajezdni w Będzinie, dawniej jeździła do Dąbrowy Górniczej.

Justyna Nagrodzka, mieszkanka Będzina już dopatrzyła się zmian na gorsze.

Podobnie jak Justyna myśli 1840 mieszkańców Będzina, którzy poparli związkowców w walce o nieskracanie kursów tramwajów.

Obrazek

Czy 24 powróci na dawne tory, nie wiadomo. Szansę wciąż ma linia 27, o którą teraz toczą się boje. Takie pismo w obronie tramwajów trafi do rąk prezydenta Będzina. Podanie, podpisane przez blisko 2000 tysiące mieszkańców Będzina związkowcy złożyli w poniedziałek w kancelarii urzędu marszałkowskiego.

Oprócz władz Będzina głos decydujący ma KZK GOP. Także i tutaj, by zmienić ten pogląd trafiło, wielostronicowe pismo.

Podania pisma i skargi od mieszkańców nie lądują w koszu na śmieci. I tylko to jedno jest pewne. Bo pewności, że urzędnicy pod ich wpływem zmienią decyzje nie ma żadnej.

(Katarzyna Kopeć, Aktualności)
Tutaj można obejrzeć to wydanie "Aktualności" na stronie bądź ściągnąć na komputer (czas reportażu: 14:50 - 17:20).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: Peter » 02 lut 2009, 22:11

Ja bym tych niektórych ludzi po prostu w więzieniu pozamykał za takie decyzje i głupie gadanie... ewentualnie do psychiatryka, bo to trzeba już leczyć kompleksowo.
Jeżeli mieszkańcy życzą sobie funkcjonowania komunikacji tramwajowej przynajmniej z taką częstotliwością jaka była lub na lepszym poziomie, to ich prośby powinny zostać spełnione. Koniec kropka :!:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#50 Post autor: ff » 07 lut 2009, 00:15

[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/lgDZ.gif[/img] pisze:Prezydent będzie rozmawiał

2008-02-06

Prawie dwa tysiące mieszkańców Będzina podpisało się pod specjalną petycją tramwajarzy. Związkowcy w ten sposób postanowili walczyć o tramwaje w Zagłębiu. Do tej pory kursy ograniczono na popularnej linii 24, a już wkrótce podobny los czeka 27. Pisma z protestem trafiły m.in. na biurko Radosława Barana, będzińskiego prezydenta, czy do Urzędu Marszałkowskiego i KZK GOP.

- Dostałem takie pismo. W przyszłym tygodniu spotkam się ze związkowcami, aby rozmawiać na ten temat - mówi prezydent Baran. Twierdzi, że zmiany są konieczne.

- Nie jestem przekonany, że wszystkie te osoby, które podpisały się pod petycją jeżdżą tramwajami. Nasze decyzje nie wzięły się z powietrza, robiliśmy badania napełnień tych linii. Nie zgadzam się też z zarzutami, że przez nas stracą miejsce tramwajarze. Nie chcemy likwidować zajezdni, a tylko ograniczyć kursy - tłumaczy prezydent. I dodaje, że Będzin najwięcej dopłaca do komunikacji zbiorowej - 246 złotych. W Sosnowcu jest to połowa tej kwoty (124 zł), w Katowicach 157 zł.

Magdalena Nowacka - POLSKA Dziennik Zachodni

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości