Dyskusje o wagonach Twist 2012N oraz 2012N-10
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#201
Post
autor: Iwo » 26 lip 2014, 11:45
Damian_1947 pisze:Iwo pisze:1. To, że ma numer boczny nie oznacza, że jest na stanie.
2. Oznaczenia są w przypadku wagonów dla R-1 nanoszone już w Bydgoszczy.
3. Drugi wagon dla R1 został dostarczony dopiero wczoraj w nocy. Dziś w nocy przyjechał kolejny.
Ad. 2. Oznaczenia, w tym przypadku numery taborowe są nanoszone po dotarciu na wozownię, w dniu rozładunku, nie w Bydgoszczy. Tam są nanoszone jedynie imiona wagonów.
Ad. 3. Dziś w nocy nastąpił rozładunek i pierwsza część testów dopiero drugiego wagonu. Jest to wóz #841. Poprawiam, ponieważ z kontekstu wynika, że dziś dotarł trzeci wóz, a wczoraj drugi. Nie, wczoraj miał się odbyć rozładunek, ale nastąpiło jakieś opóźnienie po trasie, więc odbył się dopiero dziś.
Owszem, nazwy w Bydgoszczy, reszta u nas. Przy tym przedwczorajszym cyrku mogło mi umknąć, iż laweta nie dojechała (choć cała ekipa z Bydgoszczy była już na zajezdni przed 22:00).
Zainteresowanym polecam polowanie na lawetę na Będzińskiej - mistrzostwo opanowania i wyczucia pojazdu kierowcy lawety. Warto taki przejazd zobaczyć.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
beni
- Posty: 27
- Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22
#202
Post
autor: beni » 26 lip 2014, 12:36
2014-07-17 > 840
2014-07-25 > 841
2014-07-26 > 842
Tak mam to rozumieć? Czy tylko 840 i 841 są?
-
Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#203
Post
autor: Sebastian22 » 26 lip 2014, 13:54
Slim pisze:Damian_1947 pisze:Ad. 2. Oznaczenia, w tym przypadku numery taborowe są nanoszone po dotarciu na wozownię, w dniu rozładunku, nie w Bydgoszczy. Tam są nanoszone jedynie imiona wagonów.
Więc dlaczego #840 miał naklejony numer taborowy już na lawecie w trakcie rozładunku?
Tu widać, że nie ma jeszcze numeru:
Klik
Ostatnio zmieniony 27 lip 2014, 01:01 przez
Sebastian22, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#204
Post
autor: Damian_1947 » 26 lip 2014, 18:53
beni pisze:2014-07-17 > 840
2014-07-25 > 841
2014-07-26 > 842
Tak mam to rozumieć? Czy tylko 840 i 841 są?
Tylko dwa wagony są! Dostawa kolejnego jest zaplanowana ok. za tydzień. Wszystko może się przyspieszyć lub jeszcze opóźnić.
Pozdrawiam
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#205
Post
autor: DW » 26 lip 2014, 20:58
Sebastian22 pisze:Slim pisze:Damian_1947 pisze:Ad. 2. Oznaczenia, w tym przypadku numery taborowe są nanoszone po dotarciu na wozownię, w dniu rozładunku, nie w Bydgoszczy. Tam są nanoszone jedynie imiona wagonów.
Więc dlaczego #840 miał naklejony numer taborowy już na lawecie w trakcie rozładunku?
Tu widać ze nie ma jeszcze numeru:
Kod: Zaznacz cały
http://s12.flog.pl/media/foto/9091322_pesa-twist-step-129nb2012n-840.jpg
W przypadku #840, po rozładunku, a przed odjazdem naklejony został numer na przedniej ścianie.
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#206
Post
autor: Iwo » 26 lip 2014, 23:10
beni pisze:2014-07-17 > 840
2014-07-25 > 841
2014-07-26 > 842
Tak mam to rozumieć? Czy tylko 840 i 841 są?
Tylko dwa. Wyszło małe zamieszanie z transportem.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#207
Post
autor: polaraxa » 28 lip 2014, 19:57
W nocy z piątku na sobotę do R-1 dotarł #841. Ok. 16 wagonów w R-2 otrzymało już kasowniki dualne zdemontowane z innych wagonów. Od 1/08 prawdopodobnie PESY wyjadą na linię 6, jednak nie ma jeszcze decyzji czy na pewno i w jakiej liczbie. Ocenia się, iż docelowo R-2 będzie na linie wystawiać 18 szt., a R-1 9 szt.
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#208
Post
autor: DW » 28 lip 2014, 21:22
Odnoście kasowników dualnych, to rzeczywiście większość stopiątek ze wszystkich zajezdni i chyba wszystkie z Zawodzia mają zdemontowane kasowniki dualne, a w ich miejscu z przodu jest tylko kasownik do kart.
Miejmy nadzieję, że torowiska rzeczywiście są przygotowane na ruch nowych wozów. Jeśli tak, to dobrze, że poczyniono kroki, by wozy nie stały jeszcze kilka miesięcy na zajezdni.
Będzin ma obsługiwać tylko 15-stkę. Przy zachowaniu 15-minutowej częstotliwości kursować powinno 8 wagonów (skróci się czas przejazdu całej trasy, więc przy 8 wozach na linii na Zagórzu byłoby ok. 25 minut przerwy dla motorowych).
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#209
Post
autor: rifi » 28 lip 2014, 22:08
DW pisze:Będzin ma obsługiwać tylko 15-stkę. Przy zachowaniu 15-minutowej częstotliwości kursować powinno 8 wagonów (skróci się czas przejazdu całej trasy, więc przy 8 wozach na linii na Zagórzu byłoby ok. 25 minut przerwy dla motorowych).
Jak ostatnio pisał
Iwo, na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#210
Post
autor: Boguś » 28 lip 2014, 22:11
polaraxa pisze:Od 1/08 prawdopodobnie PESY wyjadą na linię 6, jednak nie ma jeszcze decyzji czy na pewno i w jakiej liczbie.
Jeśli rzeczywiście wyjadą, to ja je ciężko widzę na Wrocławskiej. Czy torowcy ze Stroszka prowadzili jakieś prace naprawcze na tym odcinku?
DW pisze:Będzin ma obsługiwać tylko 15-stkę. Przy zachowaniu 15-minutowej częstotliwości kursować powinno 8 wagonów (skróci się czas przejazdu całej trasy, więc przy 8 wozach na linii na Zagórzu byłoby ok. 25 minut przerwy dla motorowych).
Za czasów katowickich, na 15 jeździło 8 pociągów i jakoś motorowi dawali radę. Potem, gdy Będzin przejął większość pociągów i po cięciach na będzińskich liniach wskoczył 9 pociąg i tak już zostało.
rifi pisze:Jak ostatnio pisał Iwo na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
Ale 10 pociągów wchodzi w grę tylko przy zwiększonej częstotliwości.
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#211
Post
autor: rifi » 28 lip 2014, 22:24
Boguś pisze:rifi pisze:Jak ostatnio pisał Iwo na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
Ale 10 pociągów wchodzi w grę tylko przy zwiększonej częstotliwości.
Nikt nie powiedział, że nie zwiększą częstotliwość.
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#212
Post
autor: DW » 28 lip 2014, 22:25
Boguś pisze:polaraxa pisze:Od 1/08 prawdopodobnie PESY wyjadą na linię 6, jednak nie ma jeszcze decyzji czy na pewno i w jakiej liczbie.
Jeśli rzeczywiście wyjadą, to ja je ciężko widzę na Wrocławskiej. Czy torowcy ze Stroszka prowadzili jakieś prace naprawcze na tym odcinku?
Ponoć Pesa była tam na testach i "dała radę przejechać".
Boguś pisze:DW pisze:Będzin ma obsługiwać tylko 15-stkę. Przy zachowaniu 15-minutowej częstotliwości kursować powinno 8 wagonów (skróci się czas przejazdu całej trasy, więc przy 8 wozach na linii na Zagórzu byłoby ok. 25 minut przerwy dla motorowych).
Za czasów katowickich na 15 jeździło 8 pociągów i jakoś motorowi dawali radę. Potem, gdy Będzin przejął większość pociągów i po cięciach na będzińskich liniach wskoczył 9 pociąg i tak już zostało.
A w weekendy było 5 pociągów co pół godziny i przerwy na Zagórzu trwające 50 minut (gdyby odjąć jeden pociąg to i tak przerwy byłyby całkiem spore, bo co kółko byłaby posiłkowa).
Boguś pisze:rifi pisze:Jak ostatnio pisał Iwo na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
Ale 10 pociągów wchodzi w grę tylko przy zwiększonej częstotliwości.
Prędzej przy wydłużonej trasie. Gdyby zwiększyć częstotliwość do 10 minut, to potrzeba by było 11-12 wozów.
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#213
Post
autor: Iwo » 29 lip 2014, 16:36
DW pisze:Boguś pisze:rifi pisze:Jak ostatnio pisał Iwo na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
Ale 10 pociągów wchodzi w grę tylko przy zwiększonej częstotliwości.
Prędzej przy wydłużonej trasie. Gdyby zwiększyć częstotliwość do 10 minut, to potrzeba by było 11-12 wozów.
Ile będzie pociągów i jaki rozkład dowiemy się tak na prawdę dopiero kilka dni przed otwarciem nowej "15". Na razie to wróci 20 do Szopienic i 14 do Mysłowic, prawdopodobnie w pierwszym tygodniu sierpnia. Wracając do 15, jeśli KZK GOP nie spartoli rozkładu, co jest wielce prawdopodobne, to możemy mieć faktycznie szybkie i w miarę komfortowe połączenie Katowic z Sosnowcem będącym alternatywą dla autobusów...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#214
Post
autor: KZKGaPowicz » 29 lip 2014, 21:42
Iwo pisze:DW pisze:Boguś pisze:rifi pisze:Jak ostatnio pisał Iwo na linii 15 ma być 10 pociągów - 8 z Będzina i 2 z Zawodzia.
Ale 10 pociągów wchodzi w grę tylko przy zwiększonej częstotliwości.
Prędzej przy wydłużonej trasie. Gdyby zwiększyć częstotliwość do 10 minut, to potrzeba by było 11-12 wozów.
Ile będzie pociągów i jaki rozkład dowiemy się tak na prawdę dopiero kilka dni przed otwarciem nowej "15". Na razie to wróci 20 do Szopienic i 14 do Mysłowic, prawdopodobnie w pierwszym tygodniu sierpnia. Wracając do 15, jeśli KZK GOP nie spartoli rozkładu, co jest wielce prawdopodobne, to możemy mieć faktycznie szybkie i w miarę komfortowe połączenie Katowic z Sosnowcem będącym alternatywą dla autobusów...
Rozkład autobusów trzeba pociąć lub zmienić im pętlę w Katowicach, aby był mniej atrakcyjny niż tramwaj.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 14:33 przez
KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#215
Post
autor: Iwo » 30 lip 2014, 00:12
#842 Tadeusz, 1:35 w Będzinie.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
Linia26
- Posty: 1752
- Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
- Lokalizacja: Sosnowiec
#216
Post
autor: Linia26 » 30 lip 2014, 09:44
Pozdrawiam, Kamil
-
Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#217
Post
autor: Sebastian22 » 30 lip 2014, 16:00
Iwo pisze:#842 Tadeusz, 1:35 w Będzinie
Nie Tadeusz, tylko Tadek.
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#218
Post
autor: Damian_1947 » 30 lip 2014, 22:58
DW pisze:Boguś pisze:polaraxa pisze:Od 1/08 prawdopodobnie PESY wyjadą na linię 6, jednak nie ma jeszcze decyzji czy na pewno i w jakiej liczbie.
Jeśli rzeczywiście wyjadą, to ja je ciężko widzę na Wrocławskiej. Czy torowcy ze Stroszka prowadzili jakieś prace naprawcze na tym odcinku?
Ponoć Pesa była tam na testach i "dała radę przejechać".
Wagon dojechał do Politechniki pomyślnie, bez problemów. Obecnie są wydłużane perony przystankowe oraz wycinane krzaki ze skrajni.
Pozdrawiam
-
skoti
- Posty: 10450
- Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
- Lokalizacja: Sosnowiec
#219
Post
autor: skoti » 31 lip 2014, 13:55
Obecnie w zajezdni Będzin są już cztery takie wagony. Pesa o numerze #843 dojechała dziś po godzinie pierwszej do centrum Sosnowca.
LINK
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#220
Post
autor: rifi » 31 lip 2014, 14:33
skoti pisze:Obecnie w zajezdni Będzin są już cztery takie wagony. Pesa o numerze #843 dojechała dziś po godzinie pierwszej do centrum Sosnowca.
LINK
Jak już ktoś kiedyś pisał, to nie jest pewne źródło. Poczekajmu na potwierdzenia
Damiana_1947 lub
Iwo.
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#221
Post
autor: polaraxa » 31 lip 2014, 21:08
W R-1 są już 4 PESY. Z R-2 w poniedziałek ma wyjechać 11 szt., 8 szt. na linię 6 i 3 szt. na 35. A co się tyczy linii 15, ma być obsługiwana przez 11 wagonów 9 z R-1 i 2 z R-2. Jednak ostateczna decyzja należy do KZK GOP.
-
Szymek.
- Posty: 662
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 15:13
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
#222
Post
autor: Szymek. » 31 lip 2014, 21:35
polaraxa pisze:W R-1 są już 4 PESY. Z R-2 w poniedziałek ma wyjechać 11 szt., 8 szt. na linię 6 i 3 szt. na 35. A co się tyczy linii 15, ma być obsługiwana przez 11 wagonów 9 z R-1 i 2 z R-2. Jednak ostateczna decyzja należy do KZK GOP.
A co z Citadisami?
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#223
Post
autor: adam86 » 31 lip 2014, 22:10
polaraxa pisze:W R-1 są już 4 PESY. Z R-2 w poniedziałek ma wyjechać 11 szt., 8 szt. na linię 6 i 3 szt. na 35. A co się tyczy linii 15, ma być obsługiwana przez 11 wagonów 9 z R-1 i 2 z R-2. Jednak ostateczna decyzja należy do KZK GOP.
A gdzie ma w takim razie jeździć reszta PES?
KZKGOP 1779
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#224
Post
autor: Boguś » 31 lip 2014, 22:32
adam86 pisze:polaraxa pisze:W R-1 są już 4 PESY. Z R-2 w poniedziałek ma wyjechać 11 szt., 8 szt. na linię 6 i 3 szt. na 35. A co się tyczy linii 15, ma być obsługiwana przez 11 wagonów 9 z R-1 i 2 z R-2. Jednak ostateczna decyzja należy do KZK GOP.
A gdzie ma w takim razie jeździć reszta PES?
Reszta Pes to nie ma gdzie jeździć. Jeśli skończą Gliwicką, Armii Krajowej i Wolności, to mogą się pojawić na 40 czy 20, bo chyba KZK jeszcze nie zdecydowało, która z tych linii będzie na stałe. Do tego może jeszcze dojść 36 po remoncie Kościuszki i końcówki na Brynowie.
-
kolejorz.
- Posty: 148
- Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
- Lokalizacja: GOP
#225
Post
autor: kolejorz. » 01 sie 2014, 10:42
Jak dla mnie 20 byłaby pewniakiem do obsadzenia Twistami (w ogóle gdzieś czytałem, że miała powrócić 20 zamiast 40, wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20). Jest jeszcze 16, trochę później dojdzie 7.
36? Moim zdaniem takie twory jak 35, 36 nie powinny istnieć. Wystarczy wzmacniać normalne linie jak 15, 16 w godzinach szczytowych.
-
luki
- Posty: 5409
- Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#226
Post
autor: luki » 01 sie 2014, 12:19
kolejorz. pisze:(...) wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20 (...)
Tyle, że to zawsze 40-tka jeździła na trasie Chorzów Rynek - Zawodzie Pętla. Linia 20 w tej relacji pojawiła się dopiero koło 2008 roku.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
Slim
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
- Lokalizacja: Sosnowiec
#227
Post
autor: Slim » 01 sie 2014, 13:47
luki pisze:Tyle, że to zawsze 40-tka jeździła na trasie Chorzów Rynek - Zawodzie Pętla. Linia 20 w tej relacji pojawiła się dopiero koło 2008 roku.
W dodatku 40 była w całości obsługiwana stodwójkami. Mnie zastanawia czy część Citadisów nie mogliby wysłać na 7, oczywiście po remoncie w Świętochłowicach.
-
Penny
- Posty: 9369
- Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
- Lokalizacja: Chorzów
#228
Post
autor: Penny » 01 sie 2014, 15:14
kolejorz. pisze:(...) wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20 (...)
Raczej odwrotnie.
Niedługo po tym, jak po długich latach 14 i 15 przestała jeździć do Chorzowa, stworzono 40, która jeździła do 2003 r. Linia 20 w Chorzowie to się dopiero po remoncie ul. Gliwickiej w 2008 r. pojawiła.
-
KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#229
Post
autor: KZKGaPowicz » 01 sie 2014, 15:16
kolejorz. pisze:Jak dla mnie 20 byłaby pewniakiem do obsadzenia Twistami (w ogóle gdzieś czytałem, że miała powrócić 20 zamiast 40, wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20). Jest jeszcze 16, trochę później dojdzie 7.
36? Moim zdaniem takie twory jak 35, 36 nie powinny istnieć. Wystarczy wzmacniać normalne linie jak 15, 16 w godzinach szczytowych.
Przecież zawsze z Zawodzia do Chorzowa kursowała 40. To się skończyło, gdy na długo zawieszono ruch na ul. Gliwickiej w Załężu. Później wydłużyli linię nr 20 i tak było aż do niedawna.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 14:46 przez
KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#230
Post
autor: rifi » 01 sie 2014, 15:25
KZKGaPowicz pisze:kolejorz. pisze:Jak dla mnie 20 byłaby pewniakiem do obsadzenia Twistami (w ogóle gdzieś czytałem, że miała powrócić 20 zamiast 40, wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20). Jest jeszcze 16, trochę później dojdzie 7.
36? Moim zdaniem takie twory jak 35, 36 nie powinny istnieć. Wystarczy wzmacniać normalne linie jak 15, 16 w godzinach szczytowych.
Przecież zawsze z Zawodzia do Chorzowa kursowała 40. To się skończyło, gdy na długo zawieszono ruch na ul. Gliwickiej w Załężu. Później wydłużyli linię nr 20 i tak było aż do niedawna.
Nie opowiadaj głupot, bo po 2003 roku uruchomiono linię 37 w relacji Chorzów Rynek - Szopienice Pętla i 36 w relacji Chorzów Rynek - Zawodzie Pętla, a po remoncie ul. Gliwickiej zawieszono linię 36, która kursowała między Batorym a Ratuszem w Chorzowie i wydłużono linię 20.
-
kolejorz.
- Posty: 148
- Rejestracja: 04 wrz 2013, 18:37
- Lokalizacja: GOP
#231
Post
autor: kolejorz. » 01 sie 2014, 15:32
No to palnąłem głupotę, bo dla mnie 20 zawsze była 20.
Co jednak nie zmienia faktu, że jak od 6 lat jeździ 20, to nagłe zmienianie ponownie na 40 było trochę z d***.
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#232
Post
autor: Boguś » 02 sie 2014, 17:54
rifi pisze:KZKGaPowicz pisze:kolejorz. pisze:Jak dla mnie 20 byłaby pewniakiem do obsadzenia Twistami (w ogóle gdzieś czytałem, że miała powrócić 20 zamiast 40, wzięli z d*** tą 40 i powinna jeździć jak zawsze 20). Jest jeszcze 16, trochę później dojdzie 7.
36? Moim zdaniem takie twory jak 35, 36 nie powinny istnieć. Wystarczy wzmacniać normalne linie jak 15, 16 w godzinach szczytowych.
Przecież zawsze z Zawodzia do Chorzowa kursowała 40. To się skończyło, gdy na długo zawieszono ruch na ul. Gliwickiej w Załężu. Później wydłużyli linię nr 20 i tak było aż do niedawna.
Nie opowiadaj głupot, bo po 2003 roku uruchomiono linię 37 w relacji Chorzów Rynek - Szopienice Pętla i 36 w relacji Chorzów Rynek - Zawodzie Pętla, a po remoncie ul. Gliwickiej zawieszono linię 36, która kursowała między Batorym a Ratuszem w Chorzowie i wydłużono linię 20.
Troszkę zeszliśmy z tematu, ale po zlikwidowaniu 40, uruchomiono 37 do Szopienic co 15 minut na składach, a 36 było linią wieczorno-weekendową. Układ ten utrzymał się maksymalnie 2 miesiące i 36/37 zaczęło jeździć co 28 minut i do tego doszła 13 wydłużona do Chorzowa.
Co do wprowadzenia Pes. Na pewno będą jeździć na 15. Czy pojawią się na 20 kursującej do Szopienic? Tego nie wiem. Wolałbym, żeby na tej pętli nic nie kończyło. Według mnie, do Szopienic wystarczy dobrze skoordynowana 14 na solówkach i 15 na Pesach.
-
DW
- Posty: 8055
- Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
- Lokalizacja: Sosnowiec
#233
Post
autor: DW » 02 sie 2014, 20:56
W Twistach kursujących dziś na linii 6 (a przynajmniej w #823) komunikaty informujące o numerze linii, kierunku oraz następnym przystanku odbywają się w dwóch językach - po polsku i po angielsku.
Informują o tym też Tramwaje Śląskie. Ponoć wszystkie katowickie Twisty "mówią" już w dwóch językach:
Tramwaje Śląskie pisze:Twisty mówią po angielsku
Aglomeracja Śląsko-Zagłębiowska z każdym rokiem gości coraz większą liczbę obcokrajowców. Aby ułatwić im poruszanie się tramwajami spółka Tramwaje Śląskie rozpoczęła wdrażanie systemu głosowej informacji pasażerskiej w języku angielskim. Pierwsze językiem Szekspira mówią Twisty.
20 wagonów Pesa Twist stacjonujących w zajezdni w Katowicach Zawodziu zostało wyposażonych w dodatkowe komunikaty głosowe, w języku angielskim. Przetłumaczone zostały przede wszystkim takie informacje, jak: numer linii, kierunek jazdy, informacja o możliwości przesiadki, zmiany trasy, a także nazwy niektórych przystanków. Wszystko to ma na celu ułatwienie obcokrajowcom korzystania z komunikacji tramwajowej. – W naszej Aglomeracji przybywa studentów z zagranicy, coraz więcej jest turystów, ludzi biznesu, a nowe inwestycje – jak Międzynarodowe Centrum Kongresowe czy Muzeum Śląskie – przyciągną kolejnych obcokrajowców. Im wszystkim łatwiej będzie korzystać z tramwaju, jeśli usłyszą komunikaty w języku, jaki znają, a dla większości jest to angielski - tłumaczy decyzję o wprowadzeniu angielskich zapowiedzi rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Do listy odwiedzających zwłaszcza Katowice należy także dodać fanów muzyki, przyjeżdżających do miasta na festiwale i koncerty oraz kibiców – Ci zjeżdżają każdego roku do Spodka, tym razem przede wszystkim na finały siatkarskich Mistrzostw Świata.
W pierwszej kolejności w angielskie komunikaty wyposażone zostały systemy informacji głosowej w wagonach typu Twist. W dalszej perspektywie Spółka będzie wprowadzać je również w pozostałych tramwajach. Co ważne, od 2 sierpnia zmieni się zakres linii obsługiwanych najnowszymi wagonami. Pociągi stacjonujące w zajezdni w Katowicach Zawodziu obsługiwały dotąd jedynie linię nr 35 między Zawodziem a pl. Wolności, zaś od soboty Twisty skierowane zostaną przede wszystkim na linię nr 6 kursującą od pl. Miarki w Katowicach do Politechniki Śląskiej w Bytomiu, choć pozostaną również na dotychczasowej linii.
Źródło:
Tramwaje Śląskie S.A.
DOPISANE:
Jest też nagranie zapowiedzi kierunku na gazeta.pl (póki co, da się odtworzyć bezpłatnie):
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72 ... #LokKatTxt
Ostatnio zmieniony 03 sie 2014, 10:50 przez
DW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Peter
- Posty: 8468
- Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#234
Post
autor: Peter » 02 sie 2014, 22:49
Zapowiedzi są po angielsku, ale póki co nie na wszystkich przystankach (zapowiedzi takie są wtedy, gdy istnieją przesiadki na autobus lub tramwaj albo przy ważniejszych obiektach użyteczności publicznej i miejscach).
Poza tym, angielska wersja jest stosowana, gdy zapowiada się następny przystanek. Na przystanku zapowiedzi są tylko po polsku lub po śląsku (powiedzmy, bo to nie jest całkowicie śląski) w zależności od wagonu.
Moim zdaniem pomysł z angielskim jest bardzo dobry.
*SDIP (U.N.O.)
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#235
Post
autor: polaraxa » 05 sie 2014, 10:19
Dla jasności, dawniej linia 20 kursowała w relacji Szopienice Pętla - Pl.Wolności. Docelowo 2012N mają w całości obsługiwać linie 6 i 15. Co do pozostałych wagonów są różne wersje, że na 7, że na 16, ale władze spółki nie podjęły jeszcze decyzji. Czas zweryfikuje, gdzie pojadą.
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#236
Post
autor: adam86 » 20 sie 2014, 12:28
We wtorek przybyły 2 następne wagony.
KZKGOP 1779
-
Damian_1947
- Posty: 1120
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
- Lokalizacja: Sosnowiec
#237
Post
autor: Damian_1947 » 21 sie 2014, 16:58
adam86 pisze:We wtorek przybyły 2 następne wagony.
Dotarł tylko jeden wagon - #844, dziś ma on jazdy odbiorowe, natomiast #845 jeszcze jest w Bydgoszczy.
Pozdrawiam
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#238
Post
autor: Iwo » 21 sie 2014, 17:41
adam86 pisze:We wtorek przybyły 2 następne wagony.
Adam - jeden. Drugi zapewne, który widziałeś to asysta na wypadek...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
adam86
- Posty: 928
- Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
- Lokalizacja: Chorzów
#239
Post
autor: adam86 » 22 sie 2014, 07:11
Jechały 2 lawety z 2 wagonami. To co niby z drugą zrobili?
KZKGOP 1779
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#240
Post
autor: polaraxa » 29 sie 2014, 18:08
Dziś rano do Zawodzia przywieziono PESĘ. Podobno ma przyjechać jeszcze jedna. To dziwne, bo wygląda, że zmieniły się pierwotne założenia odnośnie tych wagonów. Czy spełni się czarny scenariusz i wszystkie 30 będą w R-2?
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#241
Post
autor: rifi » 29 sie 2014, 18:39
A co to by miał być za czarny scenariusz? Możesz trochę jaśniej?
-
Penny
- Posty: 9369
- Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
- Lokalizacja: Chorzów
#242
Post
autor: Penny » 29 sie 2014, 19:16
rifi pisze:A co to by miał być za czarny scenariusz? Możesz trochę jaśniej?
Chodzi mu o to, że wszystkie rzekomo miałyby być na stanie Zawodzia, zatem żadnej w Będzinie.
-
luki
- Posty: 5409
- Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#243
Post
autor: luki » 29 sie 2014, 21:34
Dziś się ta PESA kręciła po Katowicach przed 8:00 oraz koło 17:00.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#244
Post
autor: polaraxa » 01 wrz 2014, 20:09
Wg nieoficjalnych informacji, te dodatkowe PESY w Katowicach to tylko POPIS w związku z Mistrzostwami w siatkówce. Po uruchomieniu l. 15, mają jechać do Będzina.
-
Iwo
- Posty: 409
- Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
- Lokalizacja: Będzin
#245
Post
autor: Iwo » 03 wrz 2014, 10:14
Penny pisze:rifi pisze:A co to by miał być za czarny scenariusz? Możesz trochę jaśniej?
Chodzi mu o to, że wszystkie rzekomo miałyby być na stanie Zawodzia, zatem żadnej w Będzinie.
Tymczasowo, zgodnie z decyzją Prezesa, w Będzinie będzie osiem wagonów. Dwa dodatkowo dostarczone będą do Zawodzia i będą tam tylko do czasu wznowienia ruchu na linii 15. Nikt nie planuje wycofania wagonów z Będzina.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#246
Post
autor: polaraxa » 17 wrz 2014, 23:39
Z dn.17/09/2014 na stanie R-2 znajdują się 22 szt. - 2012N. Kolejno od #820 do #839 oraz #846 i #847.
Edycja 22.09.2014
W nocy z soboty na niedzielę miała być dostarczona przedostatnia PESA do R-1, a w poniedziałek w drodze powrotnej do Bydgoszczy ma być zabrany z R-2 #829 na naprawę powypadkową.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2014, 14:28 przez
polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
polaraxa
- Posty: 471
- Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
#247
Post
autor: polaraxa » 29 wrz 2014, 06:40
Dziś w nocy dotarł do R-2 ostatni wagon z PESY #849. Pewnie w zamian za odesłany #829. Tak więc Zawodzie, póki co będzie mieć na stanie 23 sztuki, w tym 3 przeznaczone dla R-1.
-
rifi
- Posty: 821
- Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
- Lokalizacja: Katowice
#249
Post
autor: rifi » 03 paź 2014, 22:08
Wczoraj Pesa po 22 odbyła jazdy próbne do Szopienic Pętli. W tuneliku na Szopienicach poradziła sobie lepiej od Citadisa.
-
grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
#250
Post
autor: grillmaster » 03 paź 2014, 22:42
rifi pisze:W tuneliku na Szopienicach poradziła sobie lepiej od Citadisa.
Znaczy, że przefrunęła czy co, bo nie rozumiem.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości