Kasacje w 2013 roku

Dyskusje o wagonach skasowanych i przeznaczonych do kasacji.
Wiadomość
Autor
DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Kasacje w 2013 roku

#1 Post autor: DW » 11 sty 2013, 20:01

Zgodnie z ilostanem wagonów w przetargu na mycie ze Stroszka zniknęły 4 stopiątki a z Zawodzia 3. Dwie bytomskie to na pewno #361 i #362.
Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.

http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... wt7272012/
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 21:31 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

#2 Post autor: Iwo » 11 sty 2013, 20:21

Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2013, 21:20 przez Iwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

#3 Post autor: DW » 11 sty 2013, 21:26

Iwo pisze:Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.
Szaleją z tymi kasacjami. Jeszcze 2-3 lata i już prawie w ogóle hebelków nie będzie :(
A jeszcze nieco ponad rok temu przechodził rejestrację .

Czy #513 czeka to samo? Bo też zaginął ostatnimi czasy.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

Re: Stałe przydziały wagonów na pociągach

#4 Post autor: Iwo » 11 sty 2013, 22:10

DW pisze:
Iwo pisze:Wagon #526 na chwilę obecną poddawany jest unicestwieniu.
Szaleją z tymi kasacjami. Jeszcze 2-3 lata i już prawie w ogóle hebelków nie będzie :(
A jeszcze nieco ponad rok temu przechodził rejestrację .

Czy #513 czeka to samo? Bo też zaginął ostatnimi czasy.
Osobiscie bardzo się cieszę, że ten trup poddawany jest utylizacji gdyż w zasadzie nie nadawała się tak kupa złomu do jazdy. #513 jest na razie odstawiony na hali i coś przy nim dłubią.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 18 sty 2013, 20:21

DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#6 Post autor: KZKGaPowicz » 19 sty 2013, 10:16

Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#7 Post autor: Boguś » 19 sty 2013, 21:27

KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?
Może wyjaśnię to jeszcze raz. Okazuję się, że na Stroszku zniknęły 4 wagony, a na Zawodziu 3:

Stroszek:
#361, #362 - kasacja
#645+646 - przeprowadzka do Będzina

Zawodzie:
#659+660 - przeprowadzka do Gliwic
#662 - kasacja

Natomiast +617 nadal jest na stanie zajezdni Zawodzie i jeździ liniowo w składzie z #607.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#8 Post autor: KZKGaPowicz » 20 sty 2013, 13:55

Boguś pisze:
KZKGaPowicz pisze:
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawe czy rzeczywiście skreślono kolejne wozy ze stanu, czy to jakieś zawirowania związane z remontami.
Wszystko wskazuje na to, że #645+646 zostanie w Będzinie, #659+660 w Gliwicach. Trzecim brakującym wagonem z Zawodzia może być #662.
A nie +617, bo z tego, co mi wiadomo #662 poszedł do kasacji?
Może wyjaśnię to jeszcze raz. Okazuję się, że na Stroszku zniknęły 4 wagony, a na Zawodziu 3:

Stroszek:
#361, #362 - kasacja
#645+646 - przeprowadzka do Będzina

Zawodzie:
#659+660 - przeprowadzka do Gliwic
#662 - kasacja

Natomiast +617 nadal jest na stanie zajezdni Zawodzie i jeździ liniowo w składzie z #607.
Masz rację, chodzi o kasację, źle zrozumiałem - pomyliłem z modernizacją, którą +617 ma przejść.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#9 Post autor: polaraxa » 05 kwie 2013, 18:45

281 został też zdjęty ze stanu R-2 do kasacji.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2013, 20:04 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 12 maja 2013, 19:56

Poza #526 również #601 miał być zdjęty ze stanu, ale póki co nie było oficjalnego info o jego skreśleniu.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 30 maja 2013, 16:11

Czy dysponuje ktoś datami skreśleń ze stanu stopiątek z lat 2012 i 2013?
Przydałoby się uzupełnić dane w bazie taboru WPK, gdzie niektóre stopiątki, których już nie ma nadal widnieją w spisie, a brakuje nam takich danych.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#12 Post autor: polaraxa » 15 lip 2013, 18:07

Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni. Dodatkowo przy okazji montażu ŚKUP #282 ma zostac wyposażony w wyświetlacze.

Seba77
Posty: 8756
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Piasek

#13 Post autor: Seba77 » 15 lip 2013, 22:16

polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni.
W dniu dzisiejszym ten skład #284+282 jeżdżił na poc. 2010

hanys76
Posty: 8869
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 16 lip 2013, 09:25

Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1190
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#15 Post autor: grillmaster » 16 lip 2013, 22:14

hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.

rifi
Posty: 619
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#16 Post autor: rifi » 16 lip 2013, 23:25

grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili .
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.
Albo ex #578+577 poszedł do modernizacji po przenumerowaniu na #772+771?

Bo po coś te przenumerowanie ex #772+771 musi być.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#17 Post autor: Boguś » 17 lip 2013, 22:05

Seba77 pisze:
polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/ tym samym powstał nowy skład #284+#282 widziałem jak w sobotę jeżdził po terenie zajezdni.
W dniu dzisiejszym ten skład #284+282 jeżdżił na poc. 2010
Najprawdopodobniej jest to powrót do fabrycznej konfiguracji.
grillmaster pisze:
hanys76 pisze:Do kasacjj poszedł także hebel 578, ciekawe że 577 zostawili.
W końcu do Łodzi/Poznania ma iść 45 wagonów, więc któryś musi być bez pary.
Ten bez pary to może być będziński #760.

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#18 Post autor: szymon nolewajk » 18 lip 2013, 07:25

polaraxa pisze:Z dn 15/07/2013 wag #262 zszedł ze stanu R-2 /KASACJA/
Czemu #262 idzie do kasacji?

rifi
Posty: 619
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#19 Post autor: rifi » 27 lip 2013, 23:37

Czyli ex 578+577 nie poszedł do kasacji bo dziś wrócił z poznania jako #772+771.

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: DW » 21 paź 2013, 12:32

Będziński wagon #450 jak dotąd nie otrzymał jeszcze instalacji ŚKUP. Jako, że już chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) stopiątki, które miały otrzymać nowe kasowniki, otrzymały je, podejrzewam, że owy wóz może być przewidziany do kasacji w najbliższym czasie.
Co ciekawe rok starszy skład #440+446, będący w jeszcze gorszym stanie, otrzymał ŚKUP, więc wychodzi na to, że jeszcze trochę pojeździ.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#21 Post autor: Iwo » 21 paź 2013, 16:39

DW pisze:Będziński wagon #450 jak dotąd nie otrzymał jeszcze instalacji ŚKUP. Jako, że już chyba wszystkie (lub prawie wszystkie) stopiątki, które miały otrzymać nowe kasowniki, otrzymały je, podejrzewam, że owy wóz może być przewidziany do kasacji w najbliższym czasie.
Co ciekawe rok starszy skład #440+446, będący w jeszcze gorszym stanie, otrzymał ŚKUP, więc wychodzi na to, że jeszcze trochę pojeździ.
#450 idzie do kasacji, niestety #532, który miał też być skasowany jeszcze trochę pojeździ. Notabene jest to jedna z nielicznych "stopiątek", która ma stare światła :)
Ostatnio zmieniony 21 paź 2013, 17:34 przez Iwo, łącznie zmieniany 2 razy.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#22 Post autor: szymon nolewajk » 16 lis 2013, 17:57

Wie ktoś czemu skasowany został #262 :?:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#23 Post autor: Boguś » 16 lis 2013, 18:27

szymon nolewajk pisze:Wie ktoś czemu skasowany został #262 :?:
Zły stan techniczny i problemy z instalacją elektryczną.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#24 Post autor: polaraxa » 06 gru 2013, 19:57

Z dniem 01/12/2013 ze stanu R-1 zszedł #450 a z R-2 #416

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#25 Post autor: polaraxa » 31 gru 2013, 16:32

Z dniem 30/12/2013 ze stanu R-2 zszedł #277

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#26 Post autor: szymon nolewajk » 01 sty 2014, 17:05

Czemu #277 poszedł do kasacji?

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#27 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sty 2014, 12:45

szymon nolewajk pisze:Czemu #277 poszedł do kasacji?
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
105N #338
Posty: 224
Rejestracja: 29 wrz 2013, 19:44
Lokalizacja: Świętochłowice

#28 Post autor: 105N #338 » 02 sty 2014, 20:50

Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...
Obrazek

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#29 Post autor: KZKGaPowicz » 02 sty 2014, 20:57

105N #338 pisze:
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...
Z tego samego powodu zostały skasowane #252+253, #262, #276+278 i #281 (ten ostatni chyba też z tej samej przyczyny).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#30 Post autor: Boguś » 03 sty 2014, 13:44

KZKGaPowicz pisze:
105N #338 pisze:
Najprawdopodobniej z powodu instalacji elektrycznej.
Przecież to można wymienić...
Z tego samego powodu zostały skasowane #252+253, #262, #276+278 i #281 (ten ostatni chyba też z tej samej przyczyny).
Może z dwa lata temu ZUR miał wymieniać instalacje elektryczne w kilku lub kilkunastu wagonach.

Jeśli chodzi o wagon #262, to on miał być skasowany już dwa lata wcześniej po poważnej kolizji na Lipinach.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#31 Post autor: polaraxa » 03 sty 2014, 20:29

Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2014, 21:14 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#32 Post autor: Boguś » 03 sty 2014, 22:15

polaraxa pisze:Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.
Czyli zostaną #254+255, #266, #267. W Katowicach pozostaną #268+269, #270+271 i #283+285.

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#33 Post autor: szymon nolewajk » 04 sty 2014, 08:16

A #257+258 będą kasowane?

Edycja 10.52

#286 też ma podwójne siedzenia.

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1690
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#34 Post autor: Patryk105 » 04 sty 2014, 10:54

#260+261 z Gliwic również ma podwójne siedzenia ala autobusowe.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#35 Post autor: KZKGaPowicz » 04 sty 2014, 10:59

Jest jeszcze #259+267, w którym drugi wagon ma podwójne siedzenia.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#36 Post autor: adam86 » 04 sty 2014, 15:48

polaraxa pisze:Od momentu zakupu wagonów z Krakowa było wiadomo, że jako pierwsze pójdą do kasacji. Zostaną jedynie na dłużej 2 wagony wyremontowane jako ZUR-ki 6 posiadających podwójne siedzenia bo są po RK i 2 po wymianie instalacji elektrycznej. Czyli 4 w Gliwicach i 6 w Katowicach.
Po RK jest więcej wagonów z Krakowa, chociażby wspominany #257+258.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#37 Post autor: Boguś » 04 sty 2014, 19:22

KZKGaPowicz pisze:Jest jeszcze #259+267, w którym drugi wagon ma podwójne siedzenia.
No zgoda, ale my tu piszemy o wagonach, które miały RK. Podwójne siedzenia mogli im założyć przy RB.

Tak jak Adam wspominał krakusów po RK jest więcej, bo na 100% remont miał również #264+265.

polaraxa
Posty: 406
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#38 Post autor: polaraxa » 05 sty 2014, 23:14

Sorki ale zapomniałem o #286 a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi

szymon nolewajk
Posty: 119
Rejestracja: 12 lip 2013, 08:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#39 Post autor: szymon nolewajk » 06 sty 2014, 09:40

polaraxa pisze: a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A przerobienie na 105Na w 1999?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: Penny » 06 sty 2014, 11:39

szymon nolewajk pisze:
polaraxa pisze: a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A przerobienie na 105Na w 1999?
Mówimy o okresie eksploatacji w Tramwajach Śląskich i kryteriach kasacji wagonów wg remontów taboru przeprowadzanych w tym okresie.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#41 Post autor: adam86 » 06 sty 2014, 12:23

polaraxa pisze:Sorki ale zapomniałem o #286 a jeśli chodzi o #264+265 to w nim są tylko przerobione sterowniki drzwi
A cóż to są te sterowniki drzwi?
KZKGOP 1779

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: DW » 10 sty 2014, 13:54

Według przetargu na mycie i sprzątanie wagonów (link) zajezdnia Bytom na dzień 01.01.2014 r. posiada 73 wagony serii 105N. Jeszcze niedawno miała ich 81.
W innych zajezdniach wagonów nie przybyło, więc oznacza to, że z końcem roku najprawdopodobniej dokonano kasacji 8 wagonów (zajezdnia posiadała 7 sztuk wozów typu 105N, więc pewnie pozbyto się już ich wszystkich).

DW
Posty: 8047
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#43 Post autor: DW » 02 lut 2014, 19:03

Zna ktoś dokładną datę kasacji #477?

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2303
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#44 Post autor: tramwajarze z19 » 28 lut 2014, 13:07

Dorzucam zdjęcie wagonów 105N na Stroszku w trakcie kasacji.
Załączniki
P1000961.JPG
Linia 6:Bytom Szkoła Medyczna - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego - Rozbark - Łagiewniki - Chorzów Rynek - Park Śląski - Dąb - Katowice Rynek - Katowice Plac Miarki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość