Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18". Ale chyba najgorzej ma "9", na której od czasu do czasu pojawia się tylko #791.Boguś pisze:Już nie przesadzaj. Linia 1 wyróżnia się planowymi żelazkami. Na pozostałych liniach widać wozy po RK.KZKGaPowicz pisze:To jest tak samo jak w Rudzie Śląskiej i Zabrzu z "1", na której jeżdżą przeważnie najlepsze wozy, a na "4", "17" i "18" jakieś graty. Zdarzają się jednak wyjątki, gdy jeżdżą wagony we wczesnych wersjach RK, ZURki i Moderus.Szociu pisze:Nie powinno być tak, że jedni jadą Karlikiem, a drudzy wypchaną po brzegi solówką, z czego część w ogóle nie jedzie, bo się nie mieści do tramwaju na przystankach.
Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Najgorszy tabor to chyba jeździ na liniach obsługiwanych składami (oprócz "11", "16" i "20" ze znanych powodów).rafalurbino18 pisze:A ja jestem zdania, że od kilku miesięcy nie licząc żelazek to tabor na jedynce i czwórce jest podobny, a nawet lepszy na tej drugiej.KZKGaPowicz pisze:Przecież napisałem, że zdarzają się wyjątki na "4", "17" i "18".
Ja już nie mogę się doczekać, kiedy się nimi przejadę. Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.rafalurbino18 pisze:Wracając do tematu, jestem niezwykle ciekawy jak wypadnie eksploatacja tych wagonów na jedynce. Jak wypadały z torów w Sosnowcu to tam jeszcze jakoś dało się resztę pociągów 26 zawracać czy to w centrum, czy na trójkącie w Dańdówce. Natomiast, jeśli wagonom tym będą zdarzać się wykolejenia na trasie z centrum Zabrza do Zaborza to burdel będzie na wszystkich zabrzańskich liniach. Może trójce się upiecze, jeśli do Makoszów nie będą posyłane 1/4/5 od zajezdni/z Bytomia. W ścisłym centrum tory wymieniane były w tym wieku, inny odcinek poprawiono ostatnio, więc może tutaj uda się zapobiec wykolejeniom.
Mimo wszystko nie ma co gdybać, zobaczymy za kilka tygodni jak będzie
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Świetna wiadomość. Wreszcie na tej linii będzie jeździł pojemniejszy tabor. Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.Szociu pisze:Trwają testy E1 na linii 24 w Sosnowcu, tam są na szczęście bardzo dobre tory. Dobrze, że wyślą je w Sosnowcu również na tę linię, gdyż solówki na 24, co 20 minut nie wyrabiają na tylu pasażerów.
Pytanie, czy władze Będzina zgodzą się na zmianę tras.Adams pisze: Nie wiem co o tym sądzicie, ale ja myślę że jak zaczną na 24 jeździć E1, to linia ta powinna wrócić na dawną trasę do Dąbrowy Górniczej, a linia 27 do zajezdni Będzin.
A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras .
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Tylko, gdzie pomieszczą te 2/3 pociągi w zależności od rodzaju dnia, które zostaną po stronie Chebzia, bo tam miejsca nie ma?Boguś pisze:A po co ma jechać? Z Gliwic dojedzie tylko do Zaborza. Reszta będzie stać w Chebziu.KZKGaPowicz pisze:Mnie z kolei ciekawi jak będzie kursowała "1", jeśli zdarzy się wykolejenie (oby nie) na odcinku Zaborze Pętla - Ruda Południowa? Pojedzie do Bytomia trasą "9" i "18"? Chyba raczej nie, bo tory na pewnych odcinkach są w złym stanie.
Wagony nawet jeszcze nie wyjechały na linię, nie wiadomo nawet kiedy wyjadą, a Ty już kombinujesz z wariantami tras .
A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać przed pętlą te kilka minut do odjazdu "1"/"18".
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?Boguś pisze:18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
E1 zrobi kółeczko lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.grillmaster pisze:A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?Boguś pisze:18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.Boguś pisze:E1 zrobi kółeczko lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.grillmaster pisze:A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?Boguś pisze:18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Moim zdaniem są trzy wyjścia:grillmaster pisze:E1 nie może zrobić kółeczka w Chebziu bo wyleci. Ale nie ma problemu, bo jak będą E1 to "1" przecież też może jeździć co 30min.Boguś pisze:E1 zrobi kółeczko lub podjedzie w stronę przystanku 9 i później wycofa. Niestety teraz widać jak beznadziejny jest układ torowy w Chebziu.grillmaster pisze:A jak tam ludzi wysadzi/zabierze jak będzie stał E1?Boguś pisze:18 może odbywać postój na torze, gdzie do niedawna Stroszek podstawiał wagon rezerwowy.KZKGaPowicz pisze:A propos pętli w Chebziu jak oni pomieszczą E1 i 105Na na torze postojowym "1"/"18"? W dni robocze każdy pociąg "1" co drugie kółko ma postój z "18", a w dni wolne można czekać
1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
2.) Przenieść postój "1" na zajezdnię w Gliwicach.
3.) Postój "18" tylko na Stroszku.
Te dwa pierwsze rozwiązania wydają mi się bardziej sensowne.
Ponadto pętla na Chebziu wymaga przebudowania układu torowego tylko nie wiadomo czy takie coś jest w ogóle w planach?
Ja widziałbym to tak (sorry za jakość):
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Będziesz miał za długie postoje.KZKGaPowicz pisze:1.) Dołożyć 1 poc. na "1" i wtedy E1 może odbywać postój na Chebziu wtedy, gdy nie będzie "18", ponieważ tak jak wcześniej pisałem każdy pociąg "1" co drugie kółko odbywa postój z "18" (obieg każdego poc. do godzin wieczornych co 1:45 [h:mm], a poźniej i w dni wolne co 2:00 [h:mm].
Pozostałe dwie propozycje są już lepsze.
"Francik już nie jest groźny?
Miał być ozdobą i unowocześnieniem. 40-letni tramwaj, popularnie zwany „Francikiem”, częściej budził postrach niż podziw. Tramwaje Śląskie zapewniają, że to już za nami.
Wagon E-1, który Tramwaje Śląskie kupiły w Wiedniu, ma prawie 20 metrów długości i może zabrać jednorazowo ponad 150 osób. Został on zmodernizowany w warsztatach Spółki i charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym. Tramwaje zostały sprowadzone z Wiednia. Debiut „Francików” miał miejsce w trakcie dni otwartych będzińskiej zajezdni, gdzie od razu doszło do wykolejenia. E1 miał przewodzić tzw. paradzie tramwajów, którą zaplanowano do Dąbrowy Górniczej. Zaledwie kilkaset metrów po starcie, skład wypadł z torów na „nerce” w Będzinie. Wtedy przedstawiciele tłumaczyli ten wypadek „ciałem obcym” na torach. – Przejrzeliśmy przed jazdą wszystkie torowiska i wszystkie zwrotnice. Najprawdopodobniej ktoś położył jakąś śrubę, ciało obce na torach i tramwaj się przesunął – mówił wtedy Bogdan Rejdych, kierownik rejonu Tramwajów Śląskich.
Okazało się jednak, że nie był to przypadek. Od 15 października, kiedy tramwaj pojawił się w Sosnowcu, do wykolejeń doszło kilkanaście razy, a dzień bez doniesień o nowych przypadkach był czymś wyjątkowym. Nie brakowało także groźnych sytuacji.
W Milowicach tramwaj linii 26, która jest obsługiwana przez Franciki, wypadł z torów i zatrzymał się kilka centymetrów obok słupa wysokiego napięcia.
Liczne wykolejenia spowodowały korki, utrudnienia, a co najważniejsze, strach przed wsiadaniem do składu. – Mieszkając na Niwce, jestem zmuszona do jazdy tramwajami linii 26, gdyż to jedyny środek komunikacji miejskiej w kierunku centrum miasta. Gdy trasę linii 26 obsługują “nowe” tramwaje, jest jeszcze gorzej. Nie dość, że się spóźniają, to jeszcze wypadają z trasy, przez co już kilkakrotnie spóźniłam się do pracy, raz nawet o godzinę – mówi nam pani Ewa. – Ceny biletów wzrastają, komfort podróży wręcz odwrotnie. Nowe tramwaje może są ładne i dość duże, ale biorąc pod uwagę to, na ile niemiłych sytuacji skazują pasażerów, czar pryska – dodaje. Jednak są i tacy, którzy wolą wagonami E1 nie jeździć. – Jeśli tylko mam możliwość, poruszam się innymi składami lub innymi rodzajami komunikacji. Życie mi miłe – mówi nam pan Kazimierz.
Sytuacja nie była także komfortowa dla motorniczych, którzy po prostu obawiali się kierowania nowymi składami. – Boimy się jeździć składami, boimy się rozwinąć większą prędkość w obawie przed kolejnym tego typu zdarzeniem. Dostaliśmy informację, że przyczyną jest stan torowisk – mówi nam, pragnąc zachować anonimowość, jeden z motorniczych. Problemy znane są także w KZK GOP, który kilka razy prosił o wyjaśnienia włodarzy Tramwajów Śląskich, podobnie jak gmina Sosnowiec.
Z przedstawicielami spółki spotkał się I zastępca prezydenta, Arkadiusz Chęciński. – Dostaliśmy informację, że Tramwaje Śląskie sprawdziły wszystkie torowiska i dokonano różnych czynności, aby ruch tramwajowy był usprawniony i nie dochodziło do wykolejeń. Obserwujemy dalej tramwaje. Było to bardzo niepokojące, bo nie chodzi tu tylko o zablokowanie ruchu, ale także o bezpieczeństwo – przyznał w rozmowie z naszym tygodnikiem prezydent.
Tramwaje Śląskie również zapewniają, że problemy zostały usunięte. „Przyczyny związane były z usterkami w torowisku. Przed rozpoczęciem eksploatacji tramwajów typu E 1 zostały dokonane przeglądy i wzmocnienia torowisk, a po wykolejeniach zostały podjęte dodatkowe działania naprawcze, aby tego typu sytuacje wyeliminować. Aktualnie brak jest takich zdarzeń, a brak zdarzeń awaryjnych to najlepsza rekomendacja dla pasażera, że może podróżować bez obaw” – czytamy w informacji przesłanej do naszej redakcji. Spółka zastanawia się nad zakupem kolejnych składów typu E1. W ramach programu unijnego „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w latach 2012–2014 planuje zakup 30 wagonów niskopodłogowych nowej generacji.
Źródło: Twoje Zagłębie
Miał być ozdobą i unowocześnieniem. 40-letni tramwaj, popularnie zwany „Francikiem”, częściej budził postrach niż podziw. Tramwaje Śląskie zapewniają, że to już za nami.
Wagon E-1, który Tramwaje Śląskie kupiły w Wiedniu, ma prawie 20 metrów długości i może zabrać jednorazowo ponad 150 osób. Został on zmodernizowany w warsztatach Spółki i charakteryzuje się niską emisją hałasu i drgań w czasie przejazdu. Kolorystyka „Francika” jest utrzymana w konwencji przyjętej dla floty tramwajów w Spółce, tzn. z dominującym kolorem czerwonym. Tramwaje zostały sprowadzone z Wiednia. Debiut „Francików” miał miejsce w trakcie dni otwartych będzińskiej zajezdni, gdzie od razu doszło do wykolejenia. E1 miał przewodzić tzw. paradzie tramwajów, którą zaplanowano do Dąbrowy Górniczej. Zaledwie kilkaset metrów po starcie, skład wypadł z torów na „nerce” w Będzinie. Wtedy przedstawiciele tłumaczyli ten wypadek „ciałem obcym” na torach. – Przejrzeliśmy przed jazdą wszystkie torowiska i wszystkie zwrotnice. Najprawdopodobniej ktoś położył jakąś śrubę, ciało obce na torach i tramwaj się przesunął – mówił wtedy Bogdan Rejdych, kierownik rejonu Tramwajów Śląskich.
Okazało się jednak, że nie był to przypadek. Od 15 października, kiedy tramwaj pojawił się w Sosnowcu, do wykolejeń doszło kilkanaście razy, a dzień bez doniesień o nowych przypadkach był czymś wyjątkowym. Nie brakowało także groźnych sytuacji.
W Milowicach tramwaj linii 26, która jest obsługiwana przez Franciki, wypadł z torów i zatrzymał się kilka centymetrów obok słupa wysokiego napięcia.
Liczne wykolejenia spowodowały korki, utrudnienia, a co najważniejsze, strach przed wsiadaniem do składu. – Mieszkając na Niwce, jestem zmuszona do jazdy tramwajami linii 26, gdyż to jedyny środek komunikacji miejskiej w kierunku centrum miasta. Gdy trasę linii 26 obsługują “nowe” tramwaje, jest jeszcze gorzej. Nie dość, że się spóźniają, to jeszcze wypadają z trasy, przez co już kilkakrotnie spóźniłam się do pracy, raz nawet o godzinę – mówi nam pani Ewa. – Ceny biletów wzrastają, komfort podróży wręcz odwrotnie. Nowe tramwaje może są ładne i dość duże, ale biorąc pod uwagę to, na ile niemiłych sytuacji skazują pasażerów, czar pryska – dodaje. Jednak są i tacy, którzy wolą wagonami E1 nie jeździć. – Jeśli tylko mam możliwość, poruszam się innymi składami lub innymi rodzajami komunikacji. Życie mi miłe – mówi nam pan Kazimierz.
Sytuacja nie była także komfortowa dla motorniczych, którzy po prostu obawiali się kierowania nowymi składami. – Boimy się jeździć składami, boimy się rozwinąć większą prędkość w obawie przed kolejnym tego typu zdarzeniem. Dostaliśmy informację, że przyczyną jest stan torowisk – mówi nam, pragnąc zachować anonimowość, jeden z motorniczych. Problemy znane są także w KZK GOP, który kilka razy prosił o wyjaśnienia włodarzy Tramwajów Śląskich, podobnie jak gmina Sosnowiec.
Z przedstawicielami spółki spotkał się I zastępca prezydenta, Arkadiusz Chęciński. – Dostaliśmy informację, że Tramwaje Śląskie sprawdziły wszystkie torowiska i dokonano różnych czynności, aby ruch tramwajowy był usprawniony i nie dochodziło do wykolejeń. Obserwujemy dalej tramwaje. Było to bardzo niepokojące, bo nie chodzi tu tylko o zablokowanie ruchu, ale także o bezpieczeństwo – przyznał w rozmowie z naszym tygodnikiem prezydent.
Tramwaje Śląskie również zapewniają, że problemy zostały usunięte. „Przyczyny związane były z usterkami w torowisku. Przed rozpoczęciem eksploatacji tramwajów typu E 1 zostały dokonane przeglądy i wzmocnienia torowisk, a po wykolejeniach zostały podjęte dodatkowe działania naprawcze, aby tego typu sytuacje wyeliminować. Aktualnie brak jest takich zdarzeń, a brak zdarzeń awaryjnych to najlepsza rekomendacja dla pasażera, że może podróżować bez obaw” – czytamy w informacji przesłanej do naszej redakcji. Spółka zastanawia się nad zakupem kolejnych składów typu E1. W ramach programu unijnego „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Śląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą” w latach 2012–2014 planuje zakup 30 wagonów niskopodłogowych nowej generacji.
Źródło: Twoje Zagłębie
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lis 2011, 22:58
- Lokalizacja: oberschleisen
Wgl, to gdzie mają iść E1? Tylko na 1/4, czy i również na 9/18 ?
Edycja 01.12.
http://rudaslaska.naszemiasto.pl/artyku ... f664,1,3,5
Ot, taki artykuł pojawił się w necie. Planowo, to chyba od dzisiaj powinni jeździć E1, a nie "od kilku dni". Od paru tam dni to sa jazdy próbne i szkolenie, więc ni wiem co znowu autorzy sobie wymyślają ...
Scaliłem posty.
// Boguś
Edycja 01.12.
http://rudaslaska.naszemiasto.pl/artyku ... f664,1,3,5
Ot, taki artykuł pojawił się w necie. Planowo, to chyba od dzisiaj powinni jeździć E1, a nie "od kilku dni". Od paru tam dni to sa jazdy próbne i szkolenie, więc ni wiem co znowu autorzy sobie wymyślają ...
Scaliłem posty.
// Boguś
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 21:39 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
Być może pisała to jakaś redakcyjna praktykantka, dla której stwierdzenie "od dzisiaj", czy "od kilku dni" to wszystko jedno. Ale nie to jest najważniejsze. Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje. W Krakowie jadąc #1 zaraz za pętlą na Salwatorze człowiek odnosi wrażenie, że skład zaraz wyskoczy z szyn, a tymczasem jedzie powoli, bo powoli, ale jedzie. .
Zatem trzymajmy kciuki !!!
Zatem trzymajmy kciuki !!!
Kolejne debiuty będą pewnie pomyślniejsze, o ile TŚ nauczyło się czegoś na błędach i będą prowadzić prace przygotowawcze przy torowisku przed, a nie w trakcie eksploatacji. Dokładnie to głównym problemem nie była kwestia samego zniszczenia torowiska, a rozłażenia się szyn, tzn. tworzenia się poszerzeń, co w połączeniu z tymi obręczami dawało nam spadanie koła z szyny w kierunku osi toru (oczywiście wykolejenia miały miejsce na szynach kolejowych - bezrowkowych). Rozwiązali to tymczasowo, tzn. wspawując pręty regulujące rozstaw, niestety przez zmiany temperatury już zaczynają się one giąć (na szczęście na razie się zwężają, a nie rozszerzają), a najgorzej będzie po zimie, kiedy przyjdzie ocieplenie i wszystko pręty spowodują całkowite rozejście się szyn. Jedynym ratunkiem jest wymiana podkładów wraz z podsypką, no i oczywiście porządne zamocowanie szyn.kbamm pisze:Ważne, żeby debiut tego tramwaju nowych liniach był pomyślniejszy, niż na #26. W końcu nie są to tak złe tramwaje.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Można zaryzykować stwierdzenie, że wyciągnięto wnioski po wpadce w Zagłębiu i debiut mają tutaj udany. Oczywiście stan torów jest w Zabrzu lepszy niż na trasie 26, ale niektóre odcinki można uznać za fatalne. Jak przypuszczałem, ludzie uznali E1 za "nowy tramwaj". Chwalą sobie jego wnętrze (BTW jest ono dość intensywnie oświetlone) i samą jazdę. Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.KZKGaPowicz pisze:Muszę przyznać, że podróż wagonem E1 jest bardzo przyjemna, wygodniejsza niż 105N/Na. Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać). #924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Nie buja nim na boki. Ale jak się wytłucze zawieszenie, to będzie nim rzucać góra, dół... Po prostu będzie podskakiwał.rafalurbino18 pisze:Przy wyższych prędkościach nie rzuca tak strasznie jak stopiątką.
Bo w sumie niema w nim co buczeć... Przetwornica statyczna (umieszczona pod kabiną) + rozruch oporowy. Cisza jak makiem zasiałKZKGaPowicz pisze:Wagon jest bardzo cichy (na postoju wcale go prawie nie słychać)
Normalka w wideńczykach... Największą zmorą jest jesień (i jesienne błoto i liście) oraz zacinający deszcz.KZKGaPowicz pisze:#924 miał wczoraj drobne problemy z dwoma skrzydłami ostatnich drzwi.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 00:19 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W #927 w trzecich drzwiach nie działa lampka ani dźwięk ostrzegający pasażerów o procesie zamykania drzwi. Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.Penny pisze:A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonachKZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
I dlatego mamy o tym wspominać na forum? O każdej rysie na szybach? Pisanie o takich bzdetach nie ma sensu, bo to tylko zbędne zaśmiecanie forum. Tak samo ma się sprawa z np. niedziałającą jedną lampką w trzecich drzwiach.KZKGaPowicz pisze:Nie chodziło mi o zrobienie listy, tylko o to, że to ktoś z pseudopasażerów mógł to zrobić, gdyż niektórym się nudzi.Penny pisze:A to wyjątkowe zjawisko... Niesamowite. Zróbmy listę rys w wagonachKZKGaPowicz pisze:Ponadto na lewej szybie prawego skrzydła trzecich drzwi (patrząc od wewnątrz) zauważyłem coś podobnego do rysy
WITAM
Dzisiaj tj poniedziałek około 11.40 z ulicy Andersa przy Cmentarzu w kierunku centrum z przedniego wózka E1 (niestety nie wiem jaki numer boczny) urwała się osłona metalowa kół i ładnie leżała w poprzek trawnika.
Qrde czemu wtedy nie ma aparatu przy sobie, hi
Zaraz utworzył się sznurek tramwajów, gdzie stały 105+105 i znów E1, niestety nie przyjrzałem się znów numerom bocznym.
Pozdrawiam
ARTURS
Dzisiaj tj poniedziałek około 11.40 z ulicy Andersa przy Cmentarzu w kierunku centrum z przedniego wózka E1 (niestety nie wiem jaki numer boczny) urwała się osłona metalowa kół i ładnie leżała w poprzek trawnika.
Qrde czemu wtedy nie ma aparatu przy sobie, hi
Zaraz utworzył się sznurek tramwajów, gdzie stały 105+105 i znów E1, niestety nie przyjrzałem się znów numerom bocznym.
Pozdrawiam
ARTURS
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
#922 dzisiaj widzę w DPD jest na poc. 11. Czy #922 i #923 zamieniły się w takim razie zajezdniami?
Ostatnio zmieniony 23 paź 2013, 10:38 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lis 2011, 22:58
- Lokalizacja: oberschleisen
Te wozy jeszcze dwa - trzy lata pojeżdżą i padną na pysk .Na takie torowiska trzeba było brać warszawskie 105 i wyremontować ,taniej by wyszło niż te padliny .Awaria goni awarię a poza tym przednie szyby już niedługo zaczną wylatywać tyle rdzy pomalowanej nigdy nie widziałem a podobno robili to "fachowcy" fajny remont - rdzę pomalować...
Uczniem poprzedniego dnia jest dzień następny
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
E1 są fajne i pojemne, ale trzeba było najpierw wyremontować tory i przed wprowadzeniem do eksploatacji zrobić testy. Na trasie 26 od Dańdówki do wiaduktu nad Przemszą (jednotor) są tak krzywe tory, że jak się stoi z przodu to wyglądają jak zygzaki. Ale od pewnego czasu (2,3 miesiące) wagony już się prawie nie wykolejają, i są dobre zamiast solówek bo stopiątki co 12 min. nie wyrabiaja tylu ludzi (często jeżdżę i widzę jak się ludzie pchają do środka).
Edycja 25.04.
Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Edycja 25.04.
Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2012, 13:41 przez Karix26, łącznie zmieniany 1 raz.
tramwaj 26 Mysłowice-Milowice
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Jest przeznaczona na części i stoi pod płotem przy Inwalidzkiej w zajezdni Batory z innymi "dawcami narządów"KZKGaPowicz pisze:Na razie jest odstawiona, ale czytałem (nie pamiętam gdzie), że ma być na części.Karix26 pisze:Mam pytanie do redakcji czy można by zrobić temat odnośnie doczepy Lohner c3? Czy będzie odstawiona na części, czy wprowadzona do ekspl?
Na razie to zamierzają sprowadzić same E1, bez doczep. Więcej na ten temat tutaj. Myślę, że E1 i c3 wychodzi na to samo, co skład "stopiątek"Karix26 pisze:(...) chociaż swoją drogą mogli by sprowadzić więcej i razem z E1 puścić na zapchane linie co 20 min np. 27
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości