Lista kasacji wagonów oraz ich przenumerowania

Dyskusje o wagonach skasowanych i przeznaczonych do kasacji.
Wiadomość
Autor
Nex838
Posty: 1350
Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
Lokalizacja: Sosnowiec

Lista kasacji wagonów oraz ich przenumerowania

#1 Post autor: Nex838 » 27 lis 2006, 16:34

LISTA WEDŁUG DATY SKREŚLENIA ZE STANU LUB PRZENUMEROWANIA:

2024
work in progress

2023
N: #115R (sprzedany do innego przewoźnika)
105Na: #370''+371'', #598'', #607 (sprzedany na pomnik z numerem #1L na pudle), #673, #731+730

2022
105Na: #143R, #340'' (ex. #590'' ex.ex. #695), #456+457, #530, #587+557, #629+630, #746+745

2021
105Na: #111+112 => #111L+112L, #257L+258L*, #268+269, #460, #461, #495+496, #506 => roboczy #506R, #509, #521, #523, #524, #540, #566, #623+624, #633+634, #639R, #776
E1: #923, #942, #945

2020
105Na: #255'' (ex. #458'' ex.ex. #459), #259+267, #264+265, #537+529, #556, #620, #644
E1: #921, #924, #926, #927, #928, #929, #934, #935, #936, #940, #941, #943

2019
105N: #2 => historyczny #546
105Na: #518, #552
E1: #931, #937, #939

2018
102Na: #137R => #183
105Na: #135R (ex. #388)?, #583, #649
E1: #946, #947

2017
105Na: #286, #490, #773
E1: #925

2016
105Na: #141L+142L (ex. #571+618), #250+251, #270+271, #275, #344, #379+415, #487, #527, #553, #584, #599+600, #604+603, #612" (ex #352), #639 => roboczy #639R, #650

2015
105Na: #143L => roboczy #143R (ex. #608), #256, #260+261, #274, #284, #440+446, #513, #517, #558+559, #561+382, #579+610, #591" (ex #781), #595, #622
105N-2K: #347
E1: #920

2014
105Na: #266, #272+273, #279+280, #316+472, #328''' (ex #688), #329, #340 -> #590''', #364+392, #511, #532, #567, #578"+577'' (ex #772"+771", exex #771+772), #590'' (ex. #695) -> #340'', #590''' (ex #340), #631+632, #695
105N-2K: #718

2013
105N: #416, #464+465, #470, #471+478, #548+488, #590 -> #695'', #695 -> #590''
105Na: #262, #277, #450, #477
E1: #922

2012
105N: #3, #361, #362
105Na: #276+278, #281, #384+345, #395+386, #418, #424, #491, #498, #501, #526, #601, #608 => L #143L, #655+393, #662, #666

2011
105N: #515, #467+489
105Na: #252+253, #313 => na historyczny, #314, #334, #436, #401+402, #408, #571+618 => L #141L+142L, #593

2010
105N: #448, #482+483, #539
105Na: #131 => #625, #132 => #551, #505+504

2009
105Na: #317, #582, #588+589, #769

2008
102Na: #136R, #165 => #138R, #168, #169 => na historyczny, #205 => na historyczny (złomowanie 2015?), #228, #231, #241, #247
105N: #375, #452, #536, #538
105Na: #263, #318, #325, #381, #576, #580, #592, #609, #641, #656, #764, #770

2007
102Na: #119, #163, #166, #230
105Na: #376, #597, #619, #696, #763, #780, #787

2006
102Na: #134R, #153, #155, #163 (jako #195), #172, #176, #183 => #137R, #200, #209, #214 => #136R, #224, #225
105N: #444, #466, #500, #516, #554+555
105Na: #331, #357+358, #396, #399, #431, #435, #459'' (ex #458), #594, #596, #668, #697+698, #741, #750, #792

2005
102Na: #112, #182
105Na: #388 => #135R

2004
102Na: #156, #161, #204, #212'' (ex #173) => #134R
105N: #441, #544
105Na: #512, #587 (jako #351, #351=>#587''), #612 (jako #352, #352=>#612'')
105N-2K: #739

2003
102Na: #113, #118, #133R, #157, #228 (jako #128)
105N: #335+336, #414, #499
105Na: #486, #640'' (ex #639)

2002
102Na: #175, #213
105N: #363
105Na: #346, #497'', #628

2001
102Na: #120, #190, #192'', #203, #206, #222, #235''
105N: #337, #471 (jako #479''), #568+569, #572 => #124R (złomowanie 2003)
105Na: #366, #423'', #437'' (rok prod. 1982 po kas. #437), #494'', #626

2000
102Na: #109, #110, #151, #217
105N: #95 (ex. #484), #312, #432+428
105Na: #372, #507, #533, #585+586, #605+606, #615, #616, #671

1999
102Na: #211
102Nd: #223
105N: #439, #488 (#549'' ex #548 => #488'')
105Na: #315

1998
102N: #129R (ex. #140)
102Na: #227 => #133R
105N: #391+390, #403+404, #550+551 => L #131+132
105Na: #377, #502

1997
102Na: #152
105Na: #322, #330

1996
102Na: #111, #159, #170, #177, #179, #180, #210, #218
105N: #319, #324, #327, #339, #349'', #350'', #394, #429, #434, #442, #462, #463, #474, #475, #481, #510, #520
105Na: #348, #409''', #738

1995
102Na: #154, #162, #174, #178, #196'', #202
105N: #359'', #405, #410, #411, #413, #421, #422
105Na: #522, #657, #690

1994
102N: #133, #147
102Na: #121, #129'', #199, #220
105N: #311, #412, #426, #427, #468'', #469''
105Na: #320, #332'', #455, #729

1993
102N: #136, #140 -> #129R, #150 => L #8
102Na: #234'' (ex #232) => L #7
105N: #341, #342, #360'' (1993/1994), #406, #433, #480
105Na: #323, #373, #598, #613

1992
102N: #125R (ex. #142), #137, #139, #148
102Na: #106, #108, #122, #124, #127'', #160, #187, #208
105N: #345, #370, #371, #492, #493
105Na: #374, #614

1991
102N: #135
102Na: #104, #107
105N: #365, #383, #387
105Na: #328, #380, #397

1990
102Na: #186, #188, #194, #233
105N: #563, #570
105Na: #343, #656

1989
102N: #134, #138, #142 -> #125R, #143, #146
102Na: #105, #114, #117, #123, #164, #167, #191, #198, #201, #219, #237, #238, #243
105N: #368, #369, #447, #449, #453, #473, #528, #543
105Na: #333, #385 '' (ex #611) => #124R (złomowanie 2001)

1988
102N: #132, #144, #149
102Na: #126'', #158, #207, #221, #236, #240, #245, #248, #249

1987
102N: #141''
102Na: #116, #125'', #193, #244, #246
105N: #367, #398, #400, #454, #531, #560
105Na: #326, #356, #581

1986
102Na: #197
105N: #445, #484 -> roboczy #95
105Na: #643, #723+724 => L #111A+111B (obecnie #111+112)

1985
102N: #131, #145
102Na: #215
15N: #130
105N: #514, #519, #562

1984
102Na: #184, #189
105N: #438, #545

1983
105N: #541
105Na: #353

1982
13N: #304
105N: #332, #437

1981
102Na: #171
105N: #407, #430, #485

1980
105N: #409''

1978
105N: #546 => L #2, #547 => L #3

1975
102Na: #242
14N: #307

1972
102Na: #192
- - - - - - - - - - - - - - -
Legenda:
#xxxL (141L): Nauka Jazdy
=>: Przenumerowanie
#xxxR (#124R): Roboczy
": Drugi (lub więcej) ten sam numer taborowy w historii

Pogrubienie (#598): Oryginalne pudło wagonu zostało skasowane, wzamian przysłano fabrycznie nowe z Konstalu.
*: doczepa 105NaD bez kabiny (tylko +258L).
Oryginalny post:
Peter pisze: Od dawna mnie nurtuje co i kiedy skasowano. Sam zrobiłem sobie taką listę. Dużo jeszcze brakuje.
Jeżeli ktoś ma takie dane i może się nimi podzielić, to zapraszam do pisania.

Proszę chętne osoby o pomoc w uzupełnianiu tej listy :help:
Post zmienił właściciela z użytkownika Peter na użytkownika Nex838, który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2024, 18:47 przez Nex838, łącznie zmieniany 197 razy.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 27 lis 2006, 16:46

Ja się zastanawiam kiedy skreślono #223, czyli 102Nd. Jechałem nim w połowie lat 90-tych jeszcze, pamiętam charakterystyczne II i III drzwi z trzema płatami.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 27 lis 2006, 16:49

No właśnie nigdzie w necie takiej listy nie znalazłem a nie wszyscy mają książkę Soidy. Poza tym nie wiadomo czy tam też wszystko jest. Tak w miarę dopływu informacji będzie się uzupełniać tą listę w pierwszym wątku i poprawiać w niej błędy jak się pojawią. Taka jest moja propozycja. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#4 Post autor: ff » 27 lis 2006, 17:48

luki pisze:Ja się zastanawiam kiedy skreślono #223, czyli 102Nd. Jechałem nim w połowie lat 90-tych jeszcze, pamiętam charakterystyczne II i III drzwi z trzema płatami.
Widziałem jeszcze w 1998 roku (reklama Rema 1000) i właśnie w tym roku ją skasowano. Nawet nie wiedziałem wtedy, że to jakaś szczególna stodwójka, nie pamiętam nawet czy nią jechałem. A stodwójek z drzwiami z trzema płatami było całkiem całkiem sporo.

W tym czasie była jeszcze na chodzie stodwójka 211 z kasownikami dziurkaczami (z moich obserwacji jedna z dwóch ostatnich). :)

Pamiętam też, że kiedy w prawie wszystkich wagonach były nowe kasowniki dziurkacze to któregoś dnia na 11 przyjechała stodwójka z kasownikami na rączkę, których już dobrych kilka lat nie widziałem. Gdzież to taką na Batorym uchowali?! ;) Szkoda, że wtedy nie zapisywałem numerów.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#5 Post autor: Boguś » 27 lis 2006, 18:22

ff pisze:
luki pisze:Ja się zastanawiam kiedy skreślono #223, czyli 102Nd. Jechałem nim w połowie lat 90-tych jeszcze, pamiętam charakterystyczne II i III drzwi z trzema płatami.
Widziałem jeszcze w 1998 roku (reklama Rema 1000) i właśnie w tym roku ją skasowano. Nawet nie wiedziałem wtedy, że to jakaś szczególna stodwójka, nie pamiętam nawet czy nią jechałem. A stodwójek z drzwiami z trzema płatami było całkiem całkiem sporo.

W tym czasie była jeszcze na chodzie stodwójka 211 z kasownikami dziurkaczami (z moich obserwacji jedna z dwóch ostatnich). :)

Pamiętam też, że kiedy w prawie wszystkich wagonach były nowe kasowniki dziurkacze to któregoś dnia na 11 przyjechała stodwójka z kasownikami na rączkę, których już dobrych kilka lat nie widziałem. Gdzież to taką na Batorym uchowali?! ;) Szkoda, że wtedy nie zapisywałem numerów.
Ostatnią z kasownikami dziurkaczami była #109 skasowana w dzień dziecka 2000 roku

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#6 Post autor: ff » 27 lis 2006, 19:42

Boguś pisze: Ostatnią z kasownikami dziurkaczami była #109 skasowana w dzień dziecka 2000 roku
Zgadza się, nie były to jednak dziurkacze z rączką.

A tak nawiasem mówiąc, jak były dni otwarte na Zawodziu, to jeździła nauka jazdy nr 2 i ona ma jeszcze taki właśnie kasownik. Kursy były ogólnodostępne, darmowe bilety rozdawała załoga. W pewnym momencie jednak się zagapili i nowa pasażerka (ok. 30-tki) chciała skasować zwykły bilet. I co mnie rozbawiło - w ogóle nie była zaskoczona dziwnym archaicznym kasownikiem. Bez zastanowienia wsadziła bilet i już miała pociągnąć wajchę w dół, lecz zdążyli ją poinformować, że przejazd jest bezpłatny. ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 28 lis 2006, 15:39

ff pisze:W tym czasie była jeszcze na chodzie stodwójka 211 z kasownikami dziurkaczami (z moich obserwacji jedna z dwóch ostatnich).
A wiesz może kiedy ją w takim razie skasowali ? :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#8 Post autor: ff » 28 lis 2006, 20:29

Peter pisze: A wiesz może kiedy ją w takim razie skasowali ? :mruga:
W 1999. Ostatni raz widziałem ją 18 lutego 1999, a skasowana z dniem 1 kwietnia.

223 jednak też skasowali w 1999. Ostatnie moje widzenie jej było aż 1 września 1998, ale formalnie skreślono 25 maja 1999.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 29 lis 2006, 12:34

ff pisze:W 1999. Ostatni raz widziałem ją 18 lutego 1999, a skasowana z dniem 1 kwietnia.
Dzięki. Uzupełniłem. A tak poza tym sam masz przecież możliwość uzupełniania tej listy. 8)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#10 Post autor: DW » 29 lis 2006, 20:17

Poniżej wypisałem wagony typu 102N, 102Na, 105N, 105Na oraz 14N i 15N, które zostały skasowane jako wagony liniowe do 01.04.1998 r. (dane z książki "Komunikacja tramwajowa w aglomeracji katowickiej" Krzysztofa Soidy):
1972
102Na: 192

1975
102Na: 242
14N:307

1980
105N: 409II

1981
102Na: 171
105N: 407, 430, 485

1982
13N: 304
105N: 332, 437

1983
105N: 541
105Na: 353

1984
102Na: 184, 189
105N: 438, 545

1985
102N: 131, 145
102Na: 215
15N: 130
105N: 514, 519, 562

1986
102Na: 197
105N: 445, 643

1987
102N: 141II
102Na: 116, 125II,193,244,246
105N: 367, 398, 400, 454, 531, 560
105Na: 326, 356, 581

1988
102N: 132, 144, 149
102Na: 126II, 158, 207, 221, 236, 240, 245, 248, 249

1989
102N: 134, 138, 143, 146
102Na: 105, 114, 117, 123, 164, 167, 191, 198, 201, 219, 237, 238, 243
105N: 368, 369, 447, 449, 453, 473, 528, 543
105Na: 333

1990
102Na: 186, 188, 194, 233
105N: 563, 570
105Na: 343, 656

1991
102N: 135
102Na: 104, 107
105N: 365, 383, 387
105Na: 328, 380, 397

1992
102N: 137, 139, 148
102Na: 106, 108, 122, 124, 127II, 160, 187, 208
105N: 345, 370, 371, 492, 493
105Na: 374, 614

1993
102N: 136
105N: 341, 342, 360II (1993/1994),406, 433, 480
105Na: 323, 373, 598, 613

1994
102N: 133, 147
102Na: 129II, 199, 220
105N: 311
105Na: 320, 332II, 455, 729

1995
102Na: 154, 162, 174, 178, 196II, 202
105N: 359II, 405, 410, 411, 413, 421, 422
105Na: 522, 657, 690

1996
102Na: 111, 159, 170, 177, 179, 180, 210, 218
105N: 319, 324, 327, 339, 349II, 350II, 394, 429, 434, 442, 462, 463, 474, 475, 481, 510, 520
105Na: 348, 409III, 738

1997
102Na: 152
105Na: 322, 330

1998
105Na: 502

?
105N: 349, 350, 351


I już wcześniej zauważyłem, że w spisie taboru na tramwaje.bahn.prv.pl był drobny błąd w zakresie typów wagonów:
Większość wagonów z zakresu 100-249 to 102Na oprócz:
- 125-128 (13N), 129 (14N), 130 (15N) - po skasowaniu tych wagonów stodwójki wyprodukowane 1971 r. otrzymały numery 125II-129II
- 131-150 - 102N (za wyjątkiem #140 - 13NS i #141 - 13NSD - w 1969 r. wagony przenumerowano, a kancioki otrzymały numery 140II i 141II)

Zakres 301-307 należał do wagonów typu 13N, 13NS, 13NSD i 14N.

3 liniowe 105-tki przenumerowane w 1992 r. otrzymały numery: 4, 5 i 50.

Od 311 nr-y należały do stopiątek.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 29 lis 2006, 20:29

W poprzedniej wiadomości zapomniałem o znaku "#" przed numerem wozu, ale myślę, że nie będzie to przeszkadzać.

W pierwszej wiadomości w tym temacie nie ma wagonów skasowanych w tym roku. Są to:
102Na: 153, 155, 163 (skasowany jako 195II; 195 przenumerowany na 163II), 176, 183=>137R, 200, 209, 214=>136R, 224 i roboczy 134R
105N: 444, 466, 500, 516, 554, 555
105Na: 331, 357, 358, 396, 399, 431, 435, 459, 594, 596, 668, 697, 698, 741, 792

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: Peter » 29 lis 2006, 20:31

Człowieku, to są niezwykle cenne informacje. Normalnie nie mam słów. :shock:
Rok 2006 oczywiście zostanie uzupełniony, bo już raz to wypisywałem w temacie o szale kasacyjnym 2006r. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#13 Post autor: Boguś » 29 lis 2006, 20:52

Komentarz jest zbędny :spoko:

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: Peter » 27 gru 2006, 16:55

Uzupełniłem listę w pierwszym poście.

Brakuje jeszcze w celu uzupełnienia lat kasacji wagonów:
102N: #140, #142
102Na: #121, #181, #185, #226, #229, #232, #235, #239
105N(Na): #389, #409, #412, #439, #542, #426, #427, #468, #469

Prosiłbym o pomoc w uzupełnieniu poprzednich numerów w przypadkach #xxx'', #xxx''' itp. oraz weryfikację tam gdzie są "(?)" :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Paweł

#15 Post autor: Paweł » 27 gru 2006, 18:23

peter: dopisz jeszcze do 2006 r. do dzialu 105Na biednego 763.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: Peter » 27 gru 2006, 18:26

Na razie jeszcze nie będę #763 dopisywał, bo może być skreślony dopiero w 2007r. Już takie rzeczy się zdarzały w przeszłości. :wink:
W każdym razie pamiętam o nim. 8)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 27 gru 2006, 18:29

Paweł pisze:peter: dopisz jeszcze do 2006 r. do dzialu 105Na biednego 763.
Ale #763 nie został jeszcze skasowany.
Na razie ma status - przeznaczony do kasacji (bo naprawy na 99,99% nie będzie).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#18 Post autor: ff » 27 gru 2006, 18:38

Peter pisze:Na razie jeszcze nie będę #763 dopisywał, bo może być skreślony dopiero w 2007r. Już takie rzeczy się zdarzały w przeszłości. :wink:
No to wykreśl ze spisu 230. Jeszcze cztery dni będzie na stanie ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 27 gru 2006, 18:42

OK. A #172, #225 i #750 też będą oficjalnie skreślone w 2007r. ?
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#20 Post autor: ff » 27 gru 2006, 18:44

Nie, gdyby były, to bym o nich wcześniej wspomniał :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: Peter » 18 mar 2007, 18:48

Pojawiło się nam zdjątko wagonu #497 i wyjaśnił się zarazem rok jego kasacji :arrow: Foto
Uzupełniłem listę. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#22 Post autor: ff » 18 mar 2007, 19:25

Peter pisze:Pojawiło się nam zdjątko wagonu #497 i wyjaśnił się zarazem rok jego kasacji
Bardziej dokładnie - 23 sierpnia.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#23 Post autor: Peter » 18 mar 2007, 19:45

Oczywiście to nie był oryginalny #497. Oryginalnym #497 jest istniejący #419'' ze składu #420+419. ;-)
W sumie #420 to ex. #419, więc mamy dokładnie teraz #420''+419''. :P
Należy więc "biskę" dodać do tego #497 na liście. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#24 Post autor: Boguś » 04 kwie 2007, 14:14

W którym roku skład 105N #550+551 został przenumerowany na eLkę #131+132?

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#25 Post autor: ff » 04 kwie 2007, 14:45

Boguś pisze:W którym roku skład 105N #550+551 został przenumerowany na eLkę #131+132?
16 marca 1998.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#26 Post autor: Boguś » 04 kwie 2007, 14:52

ff pisze:
Boguś pisze:W którym roku skład 105N #550+551 został przenumerowany na eLkę #131+132?
16 marca 1998.
Dzięki za info. Własnie tworzę bazę danych skasowanych, skreślonych wagonów itp.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#27 Post autor: Boguś » 05 kwie 2007, 16:05

Na naszej liście brakuje skreślenia liniowej stodwójki #232. Oto jej historia:
1973-1982 #232
1982-1993 #234
1993 do dziś L#7

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: Peter » 06 kwie 2007, 09:37

W sumie należałoby to samo zrobić z #550+551 (L-ka #131+132), ze 102Na #6, #7 no i oczywiście ze 102N #8, czyli wpisywać takie wagony, które kiedykolwiek były wagonami liniowymi i zostały przekwalifikowane na robocze bądź L-ki.
Ta lista jest dłuższa, bo zdaje się wagon 105N #409 też był przerabiany na roboczy, również #611 (prod. 1981, od 1983r. do 1989r. #385 a od 1989r. roboczy #124R). Jeszcze bytomski #95R ex. #484. Pewnie to jeszcze nie koniec. :mruga:
Przy okazji ma Ktoś dokładniejsze dane o 102Na #6, tzn. jaki miał numer poprzedni, kiedy go przekwalifikowano i kiedy został skasowany ?

#546 (L-ka #2) i #547 (L-ka #3), to nawet nie wiem czy kiedykolwiek były liniowe na krótko (L-ki od 08.12.1978). Prawdopodobnie nie.
To samo tyczy się #723+724 (L-ka #111+112 od 05.04.1986).
Poza tym dzisiejsze #361 (ex. #359) i #362 (ex. #360) również przykładowo były naukami jazdy #4 i #5, ale chyba tego nie będziemy uwzględniać. :?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#29 Post autor: Boguś » 07 kwie 2007, 14:04

Peter pisze: #546 (L-ka #2) i #547 (L-ka #3), to nawet nie wiem czy kiedykolwiek były liniowe na krótko (L-ki od 08.12.1978). Prawdopodobnie nie.
Były
Peter pisze:To samo tyczy się #723+724 (L-ka #111+112 od 05.04.1986).
Ten też
Peter pisze:Poza tym dzisiejsze #361 (ex. #359) i #362 (ex. #360) również przykładowo były naukami jazdy #4 i #5, ale chyba tego nie będziemy uwzględniać. :?
#361 (ex. #359) jako L był w latach 1979-1993
#362 (ex. #360) jako L, tak samo jak #361

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#30 Post autor: ff » 07 kwie 2007, 14:11

Boguś pisze:
Peter pisze: #546 (L-ka #2) i #547 (L-ka #3), to nawet nie wiem czy kiedykolwiek były liniowe na krótko (L-ki od 08.12.1978). Prawdopodobnie nie.
Były
Peter pisze:To samo tyczy się #723+724 (L-ka #111+112 od 05.04.1986).
Ten też
A ja akurat w to wątpię. Wpisane zostały na stan tego samego dnia kiedy przekwalifikowane zostały na wagony nauki jazdy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#31 Post autor: ff » 07 kwie 2007, 14:30

Peter pisze: Ta lista jest dłuższa, bo zdaje się wagon 105N #409 też był przerabiany na roboczy
Bedziński 409 został przekwalifikowany na naukę jazdy nr 50. Nie wiem jednak do jakiego zakładu była ta "eLka" przypisana. Chyba do Gliwic, w zamian będzinska zajezdnia otrzymała nowy wagon 409. Wagon nauki jazdy nr 50 wrócił do ruchu liniowego. W latach 1992 - 1993 jeździł liniowo w Gliwicach z takim samym numerem - 50, by w 1993 roku dostać swój stary numer 409 (409 w Będzinie była już dawno kasowana). Gliwicka 409 (ex nauka jazdy, exex będzińska) skasowana została w roku 1996.
Peter pisze: Przy okazji ma Ktoś dokładniejsze dane o 102Na #6, tzn. jaki miał numer poprzedni, kiedy go przekwalifikowano i kiedy został skasowany ?
To była stodwójka nr 185. Gliwicka :) Przekwalifikowana w roku 1981.
Boguś pisze:
Peter pisze:Poza tym dzisiejsze #361 (ex. #359) i #362 (ex. #360) również przykładowo były naukami jazdy #4 i #5, ale chyba tego nie będziemy uwzględniać. :?
#361 (ex. #359) jako L był w latach 1979-1993
#362 (ex. #360) jako L, tak samo jak #361
Tu się sprawa ma podobnie jak z wagonem 409/50. Wagony te przestały być naukami jazdy już w roku 1992, ale do 1993 roku jeździły liniowo jako 4 i 5. Dopiero wtedy dostały numery 361 i 362.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: DW » 07 kwie 2007, 18:44

A ja odbiegnę trochę od tematu wagonów roboczych i nauk jazdy.
Przeglądając swoje notatki zauważyłem, że wagon #516 jeździł jeszcze 20 i 21 czerwca odpowiednio na poc. 2609 i 2606. 21.06 w ciągu dnia został pomieniony na inny wagon i od tej pory chyba już nie kursował. Na to, że tuż przed skreśleniem jeździł wskazuje też to, że 26 czerwca nie brakowało mu chyba żadnych elementów (łącznie z pantografem), a w wagonie #444 trwały już prace kasacyjne.
Teraz to co mi się nie zgadza - według listy kasacji wagonów na WPK wagon #516 został skreślony 20 czerwca :shock:
Czy to możliwe, żeby wagon kursował liniowo już po kasacji :?: :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: Peter » 07 kwie 2007, 19:16

Może nie tyle po kasacji co po skreśleniu. Moim zdaniem nie. :mruga:

Przykładowo w przypadku wagonu 105Na #741 pełnił on służbę aż do dnia przed skreśleniem (na TWB jeszcze nie uzupełniono daty skreślenia :wink: ) :arrow: Foto
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#34 Post autor: DW » 07 kwie 2007, 19:24

Peter pisze:Może nie tyle po kasacji co po skreśleniu. Moim zdaniem nie. :mruga:

Przykładowo w przypadku wagonu 105Na #741 pełnił on służbę aż do dnia przed skreśleniem (na TWB jeszcze nie uzupełniono daty skreślenia :wink: ) :arrow: Foto
Pewnie wagony sprawne, ale w złym stanie technicznym wykorzystują do ostatniego dnia przed kasacją.
Może #516 został skasowany 22 czerwca (to było by już bardziej prawdopodobne).

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#35 Post autor: ff » 07 kwie 2007, 19:37

DW pisze: Pewnie wagony sprawne, ale w złym stanie technicznym wykorzystują do ostatniego dnia przed kasacją.
Może #516 został skasowany 22 czerwca (to było by już bardziej prawdopodobne).
W takiej sytuacji decyzja o skreślaniu podemowana jest wcześniej. Może ktoś zapomniał, że należy go odstawić i posłał na linię? Przecież nic nie stało fizycznie dalej na przeszkodzie, żeby ten wagon (czy też 741) jeździł dalej.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#36 Post autor: DW » 07 kwie 2007, 20:33

ff pisze:
DW pisze: Pewnie wagony sprawne, ale w złym stanie technicznym wykorzystują do ostatniego dnia przed kasacją.
Może #516 został skasowany 22 czerwca (to było by już bardziej prawdopodobne).
W takiej sytuacji decyzja o skreślaniu podemowana jest wcześniej. Może ktoś zapomniał, że należy go odstawić i posłał na linię? Przecież nic nie stało fizycznie dalej na przeszkodzie, żeby ten wagon (czy też 741) jeździł dalej.
W Będzinie dzieją się różne dziwne rzeczy (np. posyłanie dodatkowych pociągów - rok temu w niedzielę wielkanocną, jeśli dobrze pamiętam na 15-stce miały nie jeździć parzyste pociągi, a wyjechały), więc to możliwe.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: Peter » 01 cze 2007, 06:43

Ciekawe rzeczy się dzieją z niektórymi naszymi byłymi wagonami a raczej w tym wypadku z pudłem #469 :) => TWB, zbliżenie.
Rozumiem, że datę kasacji z opisu można uznać jako 1994r. ?

To już druga taka fotka po #412. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#38 Post autor: ff » 01 cze 2007, 12:22

Tych wagonów przekazanych do Poznania w 1994 roku było w sumie 5. Wszystkie były z Będzina, jeden trafił do Biedruska, a jeden do dziś jeździ po Poznaniu :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: Peter » 01 cze 2007, 17:53

ff pisze:Tych wagonów przekazanych do Poznania w 1994 roku było w sumie 5.
Oprócz #412 i #469 jakie numery taborowe miały te trzy pozostałe :?:
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#40 Post autor: ff » 01 cze 2007, 21:45

Peter pisze:Oprócz #412 i #469 jakie numery taborowe miały te trzy pozostałe :?:
426, 427 i 468.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: Peter » 02 cze 2007, 06:01

Wielkie dzięki ff, ale coś mi tutaj do końca nie gra z tym #469. Po opisie na TWB i numerze fabr. 562 widać, że wagon był przenumerowany, więc patrzymy chyba na oryginalnego #468. Przypuszczam, że oryginalny #469 (nr fabr. 563 ?) został przenumerowany na #468. Po kablu WN na dachu tego pudła można domniemywać, że jeździł początkowo po Będzinie skład #468+469, który później przenumerowano na #469+468. :scratch:

Brakuje w takim razie jeszcze informacji w celu uzupełnienia lat kasacji wagonów:
102N: #140, #142
102Na: #181, #185, #226, #229, #232, #235, #239
105N(Na): #389, #409, #439, #542

Stodwójkę #121 uzupełniłem bo została sprzedana do Szczecina :arrow: TWB
Wpisana została do roku 1994, bo w końcu wtedy opuściła śląskie torowiska.
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#42 Post autor: ff » 02 cze 2007, 13:27

Peter pisze:Wielkie dzięki ff, ale coś mi tutaj do końca nie gra z tym #469. Po opisie na TWB i numerze fabr. 562 widać, że wagon był przenumerowany, więc patrzymy chyba na oryginalnego #468. Przypuszczam, że oryginalny #469 (nr fabr. 563 ?) został przenumerowany na #468. Po kablu WN na dachu tego pudła można domniemywać, że jeździł początkowo po Będzinie skład #468+469, który później przenumerowano na #469+468. :scratch:
Tak właśnie bylo. To znaczy nie wiem jak z tymi składami to wyglądało, ale na pewno w pewnym momencie historii zrobiono przenumerowanie 468->469 i 469->468.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#43 Post autor: Boguś » 23 lip 2007, 21:46

ff pisze: Tu się sprawa ma podobnie jak z wagonem 409/50. Wagony te przestały być naukami jazdy już w roku 1992, ale do 1993 roku jeździły liniowo jako 4 i 5. Dopiero wtedy dostały numery 361 i 362.
Jest stare zdjęcie Nauki Jazdy #5
http://www.kroniki.xis.katowice.pl/mat/ ... 1986_3.jpg

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#44 Post autor: Peter » 23 lip 2007, 22:12

Super jest to zdjęcie. :sunny:
Widziałem je już kiedyś ale nie pamiętałem, że jest na tej ciekawej stronie. W 1986r. za bajtla bardziej pociągało mnie jednak PKP. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: luki » 27 lip 2007, 14:18

Peter pisze:Super jest to zdjęcie. :sunny:
Widziałem je już kiedyś ale nie pamiętałem,
Było na stronie OSM, której już nie ma, ale w gorszej jakości.
Zdjęcie super :drunken:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46 Post autor: Peter » 03 sie 2007, 22:55

Wprowadziłem jedną poprawkę do listy. Dotyczy ona gliwickiego składu 105N #391+390. Został skasowany 29 maja 1998r.
Sam jak już pisałem miałem szczęście tym składem się jeszcze przejechać na linii 3. :wink:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#47 Post autor: Peter » 04 lis 2007, 14:07

Wpisałem te kilka stopiątek do listy kasacyjnej na razie ze znakami zapytania. Jest duże prawdopodobieństwo, że to te wagony zdjęto ze stanu. :mruga:
Co do skasowanej stodwójki na Zawodziu to przyjmuję, że nie wiemy na razie jeszcze która to jest.
*SDIP (U.N.O.)

beni
Posty: 27
Rejestracja: 19 lis 2007, 11:22

Kasacje.

#48 Post autor: beni » 19 lis 2007, 11:35

Podczas październikowej wizyty na dawnej zajezdni Chorzów spotkałem się ze znajomym mechanikiem którego znam ciut, ciut i jeszcze trochę. W związku z tym że jeżdzę zawodowo jako kierowca co jakiś czas zaglądam do różnych miast w Polsce i zapoznaję się z ludźmi niemal z każdej zajezdni w Polsce. Robiąc przy tym legalnie zdjęcia i pozyskiwanie danych (czasem obcemu spoza miasta łatwiej jest wyrwać jakieś informacje).
No teraz mogę wrócić do tematu po wstępie a więc w roku 2007 od 01.01. do 14.10. następujące wozy zostały zdjęte ze stanu 119 163 166 241 325 376 576 597 619 677 696 763 780 787.

EDIT (ort.) (Peter)

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#49 Post autor: adasiek » 19 lis 2007, 15:20

#677 też ?! Przecież miał być podobno naprawiany... Szkoda mi też bardzo wagonu #787.. Naprawdę nic się z nim nie dało zrobić?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kasacje.

#50 Post autor: DW » 19 lis 2007, 16:40

beni pisze:Podczas pażdziernikowej wizyty na dawnej zajezdni Chorzów spotkałem się ze znajomym mechanikiem którego znam ciut , ciut i jeszcze troche . W związku z tym że jeżdze zawodowo jako kierowca co jakiś czas zaglądam do różnych miast w polsce i zapoznaje się z ludzmi niemal z każdej zajezdni w Polsce. Robiąc przy tym legalnie zdjęcia i pozyskiwanie danych (czasem obcemu z poza miasta łatwiej jest wyrwać jakieś informacje ) .
No teraz mogę wrócić do tematu po wstępie a więc w roku 2007 od 01.01. do 14.10. następujące wozy zostały zdjęte ze stanu 119 163 166 241 325 376 576 597 619 677 696 763 780 787 .
#576 jednak już nie powróci... :cry:
Kasacja #325 była oczywista.

Natomiast zaskakująca jest kasacja #677. Podobno miał być naprawiany, ale widocznie musiała się uszkodzić belka grzbietowa i wagon do niczego się nie nadaje. Szkoda tylko, że kasują już drugi zmodernizowany parę lat temu wagon i inne "trupy" jeżdżą...
Dziwne też jest to, że waogn skasowano już w pierwszej połowie października, skoro wypadek miał miejsce 2 października. Czyżby tylko czyhali na to, aby coś skasować? :P

#163 skasowany został już jakieś kilka miesięcy temu (przynajmniej tak obstawialiśmy). Co do drugiej skasowanej stodwójki, którą skreślono w wakacje były różne zdania. Niektórzy sądzili, że skreślono #119 a inni (np. ja ;) ), że to #166. Jak widać pozbyto się obydwu (co było do przewidzenia). Dołączył też do nich #241, który był również w tragicznym stanie (m.in. w kabinie motorniczego sypały się części farby z sufitu).

Mimo niezbyt radosnych informacji dzięki za informacje :)
A masz może też jakieś zdjęcia z Chorzowa? (bo napisałeś, że jeździsz po Polsce i robisz zdjęcia)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości