Modernizacja stacji trakcyjnych
Modernizacja stacji trakcyjnych
Ostatnio coś się dzieje w TŚ. Modernizacja obejmie również stacje trakcyjne.
Pojawiła się w BIPie informacja o dostawie systemu zdalnego sterowania i nadzoru dla 29 stacji trakcyjnych wraz z ich automatyzacją w systemie "pod klucz" Link
Pojawiła się w BIPie informacja o dostawie systemu zdalnego sterowania i nadzoru dla 29 stacji trakcyjnych wraz z ich automatyzacją w systemie "pod klucz" Link
*SDIP (U.N.O.)
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Po ponad 4 miesiącach kończą się prace modernizacyjne podstacji Środula wraz z przeniesieniem urządzeń z podstacji Wojkowice. Dokonano już pierwszych odbiorów technicznych, budynek został ocieplony i pomalowany na kolor żółty, wymieniono wszystkie okna, drzwi, posadzki, odnowiono bramę główną i ogrodzenie budynku, zainstalowano nowe instalacje grzewcze a także wentylujące, wyremontowano wszystkie pomieszczenia wraz z sanitarnymi. Pomimo że "upchano" tam 2 podstacje to stworzono jeszcze miejsce pod ewentualną jej rozbudowę
Modernizację przeprowadza firma Elester -PKP z Łodzi.
Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
Modernizację przeprowadza firma Elester -PKP z Łodzi.
Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
Po pierwsze nie w całosci na solówkach, a po drugie są dalece gorsze odcinki. A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.Slim pisze: Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
KZKGOP 1779
Napisałem wyraźnie prawie w całości 2 pociągi na 9 kursującychadam86 pisze:Po pierwsze nie w całosci na solówkach
znajdź mi inny odcinek torów gdzie co 100 metrów są prawie 30cm ubytki na łączeniach szyn.adam86 pisze:a po drugie są dalece gorsze odcinki.
Nie mniej to podstacja na Niwce lub Porąbca powinna być rozbudowana, widziałeś jakie duże "bydle" z tego zrobili? zapewniam że większe niż ta przy parku Sieleckim.adam86 pisze:A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.
Przecież Slim napisał "prawie".adam86 pisze:Po pierwsze nie w całosci na solówkach, a po drugie są dalece gorsze odcinki. A po trzecie wszystkie podstacje mają być zmodernizowane.Slim pisze:Moje pytanie brzmi: po co tak silna podstacja dla 5 przystanków dla 1 linii jeżdżącej prawie w całości na solówkach po najgorszym odcinku torowiska w całym GOPie? Bo twierdzenie o przedłużeniu tej linii dalej już chyba wszystkich znudziło, lepiej można było zmodernizować podstację na Niwce.
Odmalowana została też podstacja w Milowicach przy Baczyńskiego. Zamontowano na niej wreszcie tabliczkę co to jest (z napisem "PKT PODSTACJA BACZYŃSKIEGO" ). Jednak poza tym z zewnątrz się nie zmieniła (ale może wewnątrz owszem).
Przejedź się od centrum Bytomia na Stroszek.Slim pisze:znajdź mi inny odcinek torów gdzie co 100 metrów są prawie 30cm ubytki na łączeniach szyn.
No i co w zwiazku z tym? nic nowego, że w tej spółce sa podejmowane nieracjonalne działania. Chociaż to akurat może mieć sens, jesli dojdzie do rozbudowy linii. Tak poza tym to wszystkie podstacje mają byc z resztą niedługo obsługiwane przez firmę zewnętrzną, a pogotowie podstacji w TŚ ma zostać zlikwidowane.Nie mniej to podstacja na Niwce lub Porąbca powinna być rozbudowana, widziałeś jakie duże "bydle" z tego zrobili? zapewniam że większe niż ta przy parku Sieleckim.
KZKGOP 1779
Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.adam86 pisze:Tak poza tym to wszystkie podstacje mają byc z resztą niedługo obsługiwane przez firmę zewnętrzną, a pogotowie podstacji w TŚ ma zostać zlikwidowane.
Zakończyły się już wszystkie prace w podstacji Środula na oknach zamontowano jeszcze żaluzje antywłamaniowe. Dla zainteresowanych kilka zdjęć: Zdjęcie 1 , Zdjęcie 2 , Zdjęcie 3
Bardzo proszę nie mylić pojęć związanych z automatyzacją i obsługą podstacji!Slim pisze:Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.
Wszystkie podstacje zgodnie z przyjętymi założeniami mają być zdalnie sterowane bez całodobowej obsady pracowników na podstacjach przez Dyspozytora Mocy. Nie oznacza to, że do bieżącej konserwacji urządzeń nie będą potrzebni pracownicy - nie wszystko można zrobić zdalnie. Poza tym systemy zabezpieczeń w niektórych przypadkach wymuszają fizyczną obecność pracowników na podstacji np. w przypadku trzykrotnego automatycznego wyłączenia się podstacji - jej załączenie może nastąpić wyłącznie fizycznie na podstacji.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Wystarczy mieć kilka osób w pogotowiu na zajezdni, które w razie poważnej awarii dojadą tam w kilka-kilkanaście minut. Chyba że zajęła by się tym firma zewnętrzna.Iwo pisze:Bardzo proszę nie mylić pojęć związanych z automatyzacją i obsługą podstacji!
Wszystkie podstacje zgodnie z przyjętymi założeniami mają być zdalnie sterowane bez całodobowej obsady pracowników na podstacjach przez Dyspozytora Mocy. Nie oznacza to, że do bieżącej konserwacji urządzeń nie będą potrzebni pracownicy - nie wszystko można zrobić zdalnie. Poza tym systemy zabezpieczeń w niektórych przypadkach wymuszają fizyczną obecność pracowników na podstacji np. w przypadku trzykrotnego automatycznego wyłączenia się podstacji - jej załączenie może nastąpić wyłącznie fizycznie na podstacji.
Ale nie chodzi o to, kogo wystarczy mieć, tylko o fakt, że jednak w ogóle ktoś jest potrzebny do ich obsługi, czemu zaprzeczyłeś:Slim pisze:Wystarczy mieć kilka osób w pogotowiu na zajezdni, które w razie poważnej awarii dojadą tam w kilka-kilkanaście minut. Chyba że zajęła by się tym firma zewnętrzna.
Zamiast tych kilku osób na zajezdni zajmować się tym będzie firma zewnętrzna.Slim pisze:Ponieważ wszystkie podstacje mają być zautomatyzowane, osoby do ich obsługi będą zbędne.
Podstacje będą zautomatyzowane, czyli sterowane automatycznie i z daleka, ale chyba logiczne, że ktoś będzie je musiał monitorować i zjawić się w razie awarii której nie da się naprawić zdalnie - tym wszystkim najpewniej zajmować się będzie wspomniana firma zewnętrzna.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Re: Modernizacja stacji trakcyjnych
Przetargi na dokumentację projektową:
Modernizacja podstacji "Niwka" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 7bb9e.html
Modernizacja podstacji "Wirek" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 839f5.html
Dopisane 15.07
Przeprowadzanie modernizacji układu zasilania podstacji trakcyjnej "Centrum" w Bytomiu: https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 91a3f.html
Modernizacja podstacji "Niwka" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 7bb9e.html
Modernizacja podstacji "Wirek" : https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 839f5.html
Dopisane 15.07
Przeprowadzanie modernizacji układu zasilania podstacji trakcyjnej "Centrum" w Bytomiu: https://tram-silesia.logintrade.net/zap ... 91a3f.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości