Zurek, czyli modernizacja made in ZUR
Zurek, czyli modernizacja made in ZUR
Dzisiaj o godzinie 15:20 widziałem wyjeżdżającego z Placu Wolności w Katowicach w kierunku Chorzowa Batorego zmodernizowany wagon #699, odbywający jazdę próbną. Fotki niestety nie zdążyłem zrobić
Dla tych, którzy jeszcze tego wozu nie widzieli, polecam artykuł Dziennika Zachodniego
No to mamy nową wersję modernizacji, chociaż na mój gust wolę #674, #716 czy #791
Dla tych, którzy jeszcze tego wozu nie widzieli, polecam artykuł Dziennika Zachodniego
No to mamy nową wersję modernizacji, chociaż na mój gust wolę #674, #716 czy #791
Re: Zurek, czyli modernizacja made in ZUR
Dajcie spokój. Co za bezguście
Pod tą obudową jest zwykła blacha. W przypadku ewentualnego uszkodzenia obudowy, można ją zdjąć i wagon kursuje z tradycyjnym przodem.ff pisze:Dajcie spokój. Co za bezguście
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 19:17 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...
Ale powinien stanowczo modernizować tabor TŚ, które kasę zostawiły by w swojej firmie i było by taniej, zamiast cisnąć grubą kasę gdzieś do łodzi i jeździć nie wiadomo czym (vel 805Na).
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...
Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.KZKGaPowicz pisze:Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.
Ale powinien stanowczo modernizować tabor TŚ, które kasę zostawiły by w swojej firmie i było by taniej, zamiast cisnąć grubą kasę gdzieś do łodzi i jeździć nie wiadomo czym (vel 805Na).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ma gniazdo (to takie pojedyncze zintegrowane) z tyłu pod klapką.luki pisze:Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.
BędzieCiekawe czy #687 będzie jego doczepką...
Historię i doświadczenie mają dużo dłuższe, wszak ZUTiKT robił remonty kapitalne na zewnątrz (Gdańsk). Ale ileż to niby tych przetargów na remonty jest?Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.
Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać
Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer
Po paru spojrzeniach na niego można się już przyzwyczaić, choć nie rozumiem dlaczego nie zabudowano sprzęgu?! Przecież to dolna część przodu jest największym zagrożeniem dla samochodów, a w szczególności dla pieszych...
Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...
Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju
Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer
Po paru spojrzeniach na niego można się już przyzwyczaić, choć nie rozumiem dlaczego nie zabudowano sprzęgu?! Przecież to dolna część przodu jest największym zagrożeniem dla samochodów, a w szczególności dla pieszych...
Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...
Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju
Ja na pierwszy widok :mdleje:DW pisze:Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać
Ale po Twoim poście teraz faktycznie jak tak na niego patrze to się zaczynam śmiać :mryellow:
Bo to jest Optimus Prime i będzie walczył z moderusem (czyli Megatronem )DW pisze:Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer
Jak będzie porządne bum - najechanie, czołówka, TIR, to co z tego, że przód niby jest osłonięty, jak cała góra się pognie w sekundę.DW pisze:Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...
Będzie więcej zniszczeć bo przykładowo inna stopiątka przeskoczy "turboprzód" i wpadnie do środka.
A ja mam wrażenie, czy na tej focie jest już jakiś gryzmoł przy Jazda Próbna ?DW pisze:Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Ciekawe jakby tam się prezentowały inne lampy, a nie kwadraty. Dobrze, że się coś dzieje, ale szkoda, że nie robią czegoś swojego tylko podrabiają żelazka. Ja rozumiem, że chcieli trochę swojego i sprawdzonego, ale w tym połączeniu nie jest to piękne. Może na żywo wygląda to lepiej
Jeszcze ta nazwa - kojarzy mi się tylko z żurkiem. Pierwszy raz patrząc na ten temat myślałem, że chodzi o zupę :mruga:
Jeszcze ta nazwa - kojarzy mi się tylko z żurkiem. Pierwszy raz patrząc na ten temat myślałem, że chodzi o zupę :mruga:
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.
Ja chyba będę te modernizacje nazywał "kameleonami" Tak się upodobniły mordką do autobusu, jakby ze strachu przed likwidacjąrafalurbino18 pisze:Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.
Mamy kolejnego ZURka. Dzisiaj na jazdy próbne wyjechał #658
http://sadorg.com/tmp/zurek2.jpg (foto - "Sadorg")
Rzeczywiście otrzymał wyświetlacze diodowe. Z daleka nie różnią się zbytnio od montowanych w żelazkach (firmy R&G). Jednak widać, że tylny jest strasznie wąski. Zobaczymy jak będą się sprawować, jak wagon będzie kursował liniowo.
Przypomnę, że wyświetlacze te pochodzą z jakieś firmy z Zabrza, która dopiero wchodzi na rynek i nieodpłatnie "podarowała" je Tramwajom Śląskim w celu ich przetestowania.
Z tego co widzę, to pantograf nie jest wyposażony w siłownik, tylko jest składany ręcznie. Czyżby #699 miał być rodzynkiem w tej dziedzinie?
http://sadorg.com/tmp/zurek2.jpg (foto - "Sadorg")
Rzeczywiście otrzymał wyświetlacze diodowe. Z daleka nie różnią się zbytnio od montowanych w żelazkach (firmy R&G). Jednak widać, że tylny jest strasznie wąski. Zobaczymy jak będą się sprawować, jak wagon będzie kursował liniowo.
Przypomnę, że wyświetlacze te pochodzą z jakieś firmy z Zabrza, która dopiero wchodzi na rynek i nieodpłatnie "podarowała" je Tramwajom Śląskim w celu ich przetestowania.
Z tego co widzę, to pantograf nie jest wyposażony w siłownik, tylko jest składany ręcznie. Czyżby #699 miał być rodzynkiem w tej dziedzinie?
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
Znaczna.nortonbuzz pisze:jaka różnica czy kupili czy dostali???
Ręce opadają jak się takie brednie czyta.jaka różnica czy wyświetlacz będzie mniej czy bardziej czytelny skoro pasażerowie w większości i tak nie patrzą do czego wsiadają,
No i tu się neico mylisz.wagonów.Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej...
KZKGOP 1779
...właśnie interesuje, czy motorniczy ma te wygodę czy nie ma tej wygody. W takim razie co Ciebie interesuje, kogo co interesuje i czy powinno interesować. Skoro o tym się pisze, to znaczy, że popyt jestnortonbuzz pisze:i co kogoś kto nie składa pantografu interesuje czy pantograf składa się ręcznie czy na guziczek ))))
A, że pantograf składa się elektrycznie to też jest przecież jakiś standard.
No jakoś nikt nie robi bo komu przeszkadza, że BC da tam reklamę, czy ktoś wprawi przyciemnianą szybę, albo ktoś zaiwani tablicę, KZK i tak pośle linię nie wiadomo gdzie i nawet jak będzie klarownie napisane gdzie co jedzie, to niezadowoleni zawsze się znajdąnortonbuzz pisze:a stare pikselowe wyświetlacze też są nieczytelne pod brudnymi szybami i jakoś nikt nie robi z tego afery ))
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
Z resztą się może zgodzę , ale to jest już przesadaa wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje..
DZIĘKUJEMYaha i ja na nikogo nie chcę najeżdżać i tylko wyrażam swoją opinię...
i też witam!!!
Pozdrawiam R1 :santa:
Najpierw twierdzisz, że pasażerowie nie czytają, a po dwóch przecinkach narzekasz, że wyświetlacze są nieczytelne. Dlaczego zatem, mają być wg. Ciebie czytelne ?nortonbuzz pisze:pasażerowie nie czytają do czego wsiadają, a przynajmniej większość, a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje...
Oczywiście co przystanek mogą znaleźć się osobniki które zapragną wsiąść do tramwaju typu nauki jazdy, jazdy próbnej, czy nawet na lorkę... ale to nie znaczy, że nie należy się innym solidna i czytelna informacja o kierunku jazdy.
Przecież każdy wyraża swoją opinię. Jak się rozejrzeć na dłuższą metę, można zauważyć takie zmiany opinii. Są różne dziwne rzeczy, jak chociażby ZURek który na pierwszą chwilę np. u mnie wywołał szok i przerażenie, a dziś jak go widzę, to już mam same pozytywne spostrzeżenia.nortonbuzz pisze:Jak sobię tutaj siedzę i czytam to jedyne co widzę to ogólne niezadowolenie, a bo to ładne, nie ładne a takie, a siakie, ale i tak nie takie jak być powinno... no nie wszyscy, ale w moich odczuciach większość...
Więc nie pisz, że wszyscy tu są niezadowoleni ze wszystkiego (pomijając oczywiście likwidację kilku linii tramwajowych).
Do dziś są pewnie tacy co starych nie umieją obsługiwać, a co dopiero jak dostaną nowy :mryellow:nortonbuzz pisze:i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...
Uważam, że jednak głupotą jest instalacja dodatkowego urządzenia i obsługiwanie z osobna kasowników a z osobna wyświetlaczy. No ale było też o tym, że może kiedyś cały system iść do wymiany, więc dlatego też trzeba przetestować coś innego po za R&G, nad którym obecnie tylko można płakać jeśli chodzi o działanie audio-wizualne (10 lat temu to było na pewno coś, ale już nie dziś)
Po co sznurek ? Przecież jest chyba coś takiego jak ręczne składanie pantografu elektrycznego, w prawdzie nie sprawdzałem czy w ZURku też, ale w citadisach zawsze było.nortonbuzz pisze:ale w tej firmie może i lepiej by było jakby miał jeszcze opcje na sznurek, bo wiadomo jak to wygląda jak coś się zepsuje w najmniej odpowiednim momencie
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
No cóż, masz prawo do własnego zdania A podyskutować zawsze możnanortonbuzz pisze:nie narzekam tylko stwierdzam fakt, że tak jest
Można, ale wcześniej wyraźnie napisałaś, jakby tego "sznurka" w ogóle nie było, stąd była moja ripostanortonbuzz pisze:a sznurek to można nazwać przenośnią ręcznego składania pantografu
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Tak, bardzo. Abstrahując od walorów estetycznych, instalowanie takiego plastikowego badziewu powoduje tylko wzrost kosztów remontu oraz wydłuża czas naprawy w wypadku kolizji. O tym drugim juz się wszyscy przekonali.nortonbuzz pisze:każdemu może się nie podobać- a niech sobie ma światełka jakie ma i mordkę, bo ma fajną mordkę...
To mnie akurat nie dziwi.określenie typu >znaczna< jakoś nie robie na mnie wrażenia
I po co opowiadasz takie bzdury? Skąd to niby wiesz? jakieś badania ktoś przeprowadził?a te wyświetlacze... uwierz, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają,
Tak, za to najbardziej czytelne są diodowe z przewijącym sie napisem.a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej,
Najpierw ktos musi je prawidłowo zaprogramować. Przykład żelazek pokazuje, ze zajezdnia Stroszek nie radzi sobie z tym do dziś. Z resztą tradycję pisania głupot na wyswietlaczach a także tablicach kierunkowych posiada również Będzin.i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...
KZKGOP 1779
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
Im bardziej się utrudnia dostęp do informacji, tudziez podaje nieprawidłowe, tym bardziej pasażer bedzie je olewał.nortonbuzz pisze:drogi użytkowniku,
nie muszę przeprowadzać badań żeby się przekonywać, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają... ale to chyba nie jest odpowiednie forum na tego typu dyskusje... tutaj akurat Twoja odpowiedź (z całym szacunkiem do Ciebie) jest jak wiara w Świętego Mikołaja (nie obrażając nikogo kto w niego wierzy), tak jakbyś żył w zupełnie innym świecie...
Owszem, wszyscy za to płacimy w przypadku winy motorniczego, bo tramwaje sa utrzymywane z pieniedzy pasażerów oraz podatników.a kolizje się zdarzają, a Ty chyba nie płacisz za jakieś części zniszczone w czasie kolizji więc co się martwisz...
Przecież citki też stały.to niech citki przestaną jeździć
Nie miłosnicy są od programowania wyświetlaczy, co raz już z resztą na Stroszku udowodniono. Po tym, jak wyświetlacze w kilku żelazkach przestały pływać i wyświetlać pierdoły zrobiło się larmo, że osoby nieuprawnione się tym zajmują i co żywo zablokowano dostęp, zmieniając kody.to idź na stroszek i do będzina i pomóż im, a nie gadaj tyle )...!!!!!
Po to zajezdnia zatrudnia pracowników i po to im płaci, żeby wypełniali swoje obowiązki tak jak trzeba. Niestety wielu dalej się wydaje, że tramwaj jedzie po to, żeby motorowy miał pracę, a pasażer jest zbędnym dodatkiem do wozokm. Na dodatek dalej problemem jest alkohol, ale temu wszyscy oczywiscie zaprzeczają. Zamiatanie sprawy pod dywan tez ma z resztą długa tradycję.
KZKGOP 1779
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
Wniosek z tego taki, że powinny mieć boczną tablicą z _aktualnym_ kierunkiem jazdy. Tok rozumowania, że skoro jest błędna tablica to lepiej niech nie będzie wcale jest absurdalny.nortonbuzz pisze:a propos informacji i wprowadzania w błąd pasażerów: tramwaje zjazdowe do zajezdni, powinny jechać nieotablicowane. Dlaczego? Ludzie w większości nie czytają co jedzie, a jeszcze do tego jak biegnie z boku i widzi blache 11 to wsiada i nie pyta
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
- Lokalizacja: Katowice
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Wyjechał Zurek #658 Jest na poc. 511 bodajże od 15, gdyż musiał podmienić wagon #408. Co ciekawe zamiast tabliczki z nr pociągu ma mały wyświetlacz. Co do wyświetlacza przedniego to nr linii i kierunek wygląda jakoś tak:
Kod: Zaznacz cały
5 Zaborze
Pętla
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Jak dla mnie Zurek z wyglądu jest OK, plastik dobrze się komponuje z numerem, skrzydłami i lampami. A co do nieczytania do czego się wsiada to jest na porządku dziennym niezależnie od stanu sprawności i czytelności wyświetlacza. O ile na trasie Zawodzie-Rynek jest to zrozumiałe to w przypadku zjazdowej '14' lub '15' przy zajezdni co niektórzy pasażerowie mają wybitne pretensje do motorowego że nie jedzie dalej.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Czyli jednak wczoraj nie miałem zwidów W takim razie debiutował już wczoraj i dlatego z przodu nie rzuciły mi się w oczy wyświetlacze.KZKGaPowicz pisze:Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.
EDYCJA 14 stycznia
W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego
Z taką ramką od remontu jeździ wagon 716.rafalurbino18 pisze:W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego
Po warszawsku do góry nogami jest.rafalurbino18 pisze: W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego
KZKGOP 1779
WitamKZKGaPowicz pisze:Wyjechał ZURek #458.
Jechalem tym wynalazkiem w czwartek (Linia 5). Szokuje mnie niesamowita topornosc wnetrza. Listwa przy szafie wyglada jakby ja myszy obgryzly przed montazem, aluminiowe listwy miedzy oknami raz montowane na uszczelce gumowej, raz pod nia, gumy przy oknach krzywe, chyba mlotkiem dociagane, fotele skrzypia, nagrzewnice rycza, tylny wozek trzeszczy. Jak na woz po takim remoncie mozna bylo lepiej sie postarac.
Witam również
Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło. Krzesła niestety skrzypią to prawda, ale w żelazkach jest podobnie, szczególnie w miejscach gdzie są przykręcone pionowe rurki. Jak ktoś krzesełko dociąży swoją masą, to próbuje rurkę rozciągnąć i trzeszczą oczywiście plastikowe połączenia.
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji.
Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło. Krzesła niestety skrzypią to prawda, ale w żelazkach jest podobnie, szczególnie w miejscach gdzie są przykręcone pionowe rurki. Jak ktoś krzesełko dociąży swoją masą, to próbuje rurkę rozciągnąć i trzeszczą oczywiście plastikowe połączenia.
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji.
*SDIP (U.N.O.)
Kiedyś dziwnie zachowywał się też drugi wózek z #525, ale teraz już jest chyba w porządku. Za to w #636 (który podobnie jak #525 przeszedł RK) drugi wózek "skrzeczy" nadal...Peter pisze:Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło.
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetkiPeter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji.
Taką samą dostał #524, który parę dni temu wyjechał z ZURu po większej naprawie.adam86 pisze:Po warszawsku do góry nogami jest.rafalurbino18 pisze:W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego
458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.DW pisze:Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetkiPeter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Zapewne w składzie jeździć nie będzie. Na razie jest jeszcze za mało zmodernizowanych wagonów w Gliwicach, by sobie na to pozwolić. Gdy do ZUR-u pojedzie jakiś obecny gliwicki skład, to dopiero wtedy można liczyć na zurkowy/żelazkowy składff pisze:458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.DW pisze:Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetkiPeter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji.
Co do samego 458 to wyróżnia go również diodowa boczna kasetka, 658 natomiast ma pantograf OTK-1
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
ZURek #255 jeździ już dość długo, ale nikt o tym nie wspomniał, że przed zamykaniem i trakcie zamykania drzwi automatycznie włącza się wizualny i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy dla pasażerów. Podejrzewam, że ZURek #417 ma tak samo. Sygnał włącza się tylko nad drzwiami, które były otwarte.
Edycja, dnia 24.01.2011:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
Edycja, dnia 24.01.2011:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.KZKGaPowicz pisze:W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Przy RB tego raczej nie montowano, ale w wozach przechodzących RK owszem. Zauważyłem to po raz pierwszy w #674, gdy wsiadałem do niego podczas postoju na pętli. Po otwarciu drzwi przyciskiem w przeciągu paru sekund następowało ich zamykanie (niezależnie od tego czy ktoś nie zaczął akurat wchodzić ).luki pisze:Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.KZKGaPowicz pisze:W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości