Nie no, to była ironia z mojej strony - nie wiem jak w twoim wypadku, ale dobijanie na sprzęgach i/lub brak synchronizacji rozruchu/hamowania po prostu czynią jazdę dla mnie nieprzyjemną. Podobnie jak "cykanie" jazdą przez motorniczego, ale to już jakby odrębny temat.mark40 pisze:A kto żartuje w ten sposób?
Stan stopiątek
Moim zdaniem wozy powinny śmigać twardo (np. jak żelazka), bo to co odczuwamy jako "miękkość", to jest raczej rozklekotane pudło wozu i nie wiele z amortyzacją i dobrym stanem technicznym ma to wspólnego. Takie rozklekotanie pudła często widać obserwując ruch podłogi na wysokości wózków (nie powinno być takiego ruchu widać) lub płaty drzwi (źle, jeżeli przesuwają się w pionie względem siebie).mark40 pisze:(...) wagony jadą "miękko".
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie chodzi mi o taką miekkość, gdzie wagon się ugina, podkskuje kabina czy tył. Chodzi właśnie o dobrą amortyzacje wózków (czy jak to fachowo nazwać). Bytomskie składy o których wspomniałem są jej pozbawione, wiec jazda wagonem jest taka jak wspomniałem parę postów wcześniejPenny pisze:Moim zdaniem wozy powinny śmigać twardo (np. jak żelazka), bo to co odczuwamy jako "miękkość", to jest raczej rozklekotane pudło wozu i nie wiele z amortyzacją i dobrym stanem technicznym ma to wspólnego. Takie rozklekotanie pudła często widać obserwując ruch podłogi na wysokości wózków (nie powinno być takiego ruchu widać) lub płaty drzwi (źle, jeżeli przesuwają się w pionie względem siebie).mark40 pisze:(...) wagony jadą "miękko".
W wagonie #328 przecieka dach w okolicach pantografu. Cieknie po poręczach, kapie z płyt, czy lamp.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ma już czerwony.rafalurbino18 pisze:W wagonie #658 przedni zderzak jest obecnie czarny (był czerwony).
Podobnie jest z wagonem #264+.mark40 pisze:W wagonie #328 przecieka dach w okolicach pantografu. Cieknie po poręczach, kapie z płyt, czy lamp.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Pierwszy wagon składu #783+784 ma porysowany przedni zderzak i przednią osłonę na sprzęg na prawym rogu wagonu.
Edycja, dnia 18.07.2010:
ZURek #458 ma pękniętą przednią szybę w okolicach prawego dolnego rogu. Ponadto ma urwaną lewą część (połowa) materiału zamontowanego u dołu przedniego zgarniacza.
Edycja, dnia 18.07.2010:
ZURek #458 ma pękniętą przednią szybę w okolicach prawego dolnego rogu. Ponadto ma urwaną lewą część (połowa) materiału zamontowanego u dołu przedniego zgarniacza.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wagon #655+ otrzymał wewnątrz nowe oświetlenie schodów. Ma teraz jedno światło białe (do oświetlania schodów) po lewej stronie oraz czerwone światło ostrzegawcze dla pasażerów (w miejscu poprzedniego ostrzegawczego). Są to lampy, które są montowane "żelazkom". Otwór drugiej lampy jest zaślepiony.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Z takimi światłami spotkałem się też w kilku innych wagonach (nie licząc żelazek). Prawdopodobnie będą to powoli montować wszystkim wagonom.KZKGaPowicz pisze:Wagon #655+ otrzymał wewnątrz nowe oświetlenie schodów. Ma teraz jedno światło białe (do oświetlania schodów) po lewej stronie oraz czerwone światło ostrzegawcze dla pasażerów (w miejscu poprzedniego ostrzegawczego). Są to lampy, które są montowane "żelazkom". Otwór drugiej lampy jest zaślepiony.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czyli obrysówki. Trzeba wymienic żarówki i tyle.KZKGaPowicz pisze:Z lewej strony wagonu #255 nie świeci druga i trzecia lampka u dołu pudła.
Na trasach jest sporo kursujących wagonów z przepalonymi żarówkami, obrysówkami itp. Więc pisanie tego typu rzeczy w osobnym temacie jest pozbawione sensu. Jestem przekonany, że po każdym zjeździe, pracownicy wozowni sprawdzają oświetlenie i uzupełniają ewentualne ubytki. Pamiętaj, że wagony kursują kilka - kilkanaście godzin, więc zarówka ma prawo się przepalic.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Popieram w zupełności. Te same obrysówki z lewej strony dalej nie świecą, a ponadto nie świeciła też ostatnio któraś z prawej strony.DW pisze:Obserwując niemal codziennie będzińskie wozy wcale taki pewny bym tego nie byłBoguś pisze:Jestem przekonany, że po każdym zjeździe, pracownicy wozowni sprawdzają oświetlenie i uzupełniają ewentualne ubytki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Boczna kaseta na tablicę w wagonie #744 po remoncie w ZUR została wymieniona na nowy model (tak jak w standardzie RK) i umieszczona u góry okna za III drzwiami, które także zostało wymienione z otwieranego na nieotwierane; podobnie jak w ZURku #417.
Ponadto na dachach wagonów 111N #613 i #373 poprowadzono kabel WN, dzięki któremu skład może jeździć tylko na 1 pantografie.
Ponadto na dachach wagonów 111N #613 i #373 poprowadzono kabel WN, dzięki któremu skład może jeździć tylko na 1 pantografie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W wagonie #259 brakuje drugiego krzesła po lewej stronie wagonu. Ponadto, jeśli dobrze zauważyłem, to świecą już wszystkie obrysówki ZURka #255.
Edycja, dnia 31.10.2010:
ZURek #255 ma obecnie z tyłu czarny zderzak
Edycja, dnia 31.10.2010:
ZURek #255 ma obecnie z tyłu czarny zderzak
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Z tyłu ma w dalszym ciągu nowy design. Widocznie ktoś najechał mu na tył. Kiedyś ZURek #658 miał kolizję i woził czarny zderzak z przodu przez jakiś czas również z nowym designem.DW pisze:Czyli nie ma w ogóle "zurkowego", plastikowego tyłka, tylko zwykły stopiątkowy?KZKGaPowicz pisze:ZURek #255 ma obecnie z tyłu czarny zderzak
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Ostatnio jak go widziałem (ZURek #255), to z tyłu miał już czerwony.rafalurbino18 pisze:Obecnie również ma z przodu czarny zderzakKZKGaPowicz pisze:Z tyłu ma w dalszym ciągu nowy design. Widocznie ktoś najechał mu na tył. Kiedyś ZURek #658 miał kolizję i woził czarny zderzak z przodu przez jakiś czas również z nowym designem.
Edycja, dnia 9.11.2010:
Rzeczywiście ZURek #658 ma z przodu czarny zderzak, więc podejrzewam, że to on był dawcą.
Ponadto od dość dawna pantograf wagonu #710 jest mocno przechylony do tyłu.
Edycja, dnia 13.11.2010:
Dzisiaj ZURek #658 miał zasłonięty wyświetlacz z numerem pociągu zwykłą tabliczką.
Edycja, dnia 16.11.2010:
Wczoraj ZURek #658 miał z przodu już czerwony zderzak.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dzisiaj zauważyłem, że na końcu przesuwanej szyby pierwszego okna po prawej stronie w pierwszym wagonie składu #250+251 w czasie jazdy dość mocno poruszała się metalowa listwa, która jest zamontowana pionowo na pionowej krawędzi tej szyby. Nie chcę być złym prorokiem, ale gdy listwa ta odpadnie w czasie jazdy i spadnie na przejeżdżający samochód może dojść do nieszczęścia.
Ponadto coś trzeszczy (chyba w okolicach tylnych wózków) podczas jazdy wagonu #677.
Ponadto coś trzeszczy (chyba w okolicach tylnych wózków) podczas jazdy wagonu #677.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Bo te poręcze są przeznaczone do trzymania się, a nie wieszania się na nich przez hołotę.Kamil105Na pisze:Tak ogólnie mówiąc, to wagony z ZUR mają bardzo słabe poręcze, które dość często się rozpadają, jak na przykład w #635 .
No cóż, w końcu trzeba którąś blachę było wymienić, przecież wiecznie nie będzie się na nim trzymała ta krakowska blacha.Kamil105Na pisze:Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale #756k otrzymał czerwoną blachę pod żaluzjami przetwornicy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kolega słusznie zauważył, te nowe komplety poręczy w remontowanych wagonach to kompletne dziadostwo. Czarne plastikowe obejmy się rozpadają, a z całych poręczy schodzi żółty lakier (na przykład skład 492+493). W remontach z okolic 1998 roku do dziś lakier nie schodzi, a metalowe jeszcze wtedy obejmy się nie rozpadają.Kamil105Na pisze:Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale #756k otrzymał czerwoną blachę pod żaluzjami przetwornicy.
Tak ogólnie mówiąc, to wagony z ZUR mają bardzo słabe poręcze, które dość często się rozpadają, jak na przykład w #635 .
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jakoś ja się normalnie trzymałem i na tych ubytkach przy Hucie Bankowej jak się wagon zachwiał urwała się poręcz (z tyłu wagonu, w rogu). I było wyraźnie widać, że trzymała się w tym łączniku plaskikowym na jakichś 2 mm I to ma być porządna robota przeznaczona dla normalnych ludzi Dla mnie co najwyżej do oglądania.luki pisze:Bo te poręcze są przeznaczone do trzymania się, a nie wieszania się na nich przez hołotę.Kamil105Na pisze:Tak ogólnie mówiąc, to wagony z ZUR mają bardzo słabe poręcze, które dość często się rozpadają, jak na przykład w #635 .
Pomalować na jednolity kolor. :eye:luki pisze:No cóż, w końcu trzeba którąś blachę było wymienić, przecież wiecznie nie będzie się na nim trzymała ta krakowska blacha.Kamil105Na pisze:Nie wiem, czy ktoś już o tym pisał, ale #756k otrzymał czerwoną blachę pod żaluzjami przetwornicy.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Ktoś wie dlaczego chyba we wszystkich żelazkach jazdę charakteryzuje koszmarne dudnienie wagonu, że aż uszy bolą. To nie zależy od torowiska, występuje cały czas, na nowym torowisku nawet jeszcze gorzej niz na starym. W ZURkach ani w pozostałych wagonach niezmodernizowanych takie charakterystyczne dudnienie nie występuje.
Żelazka mają elektroniczny układ rozruchu i hamowania i dlatego brzęczą. Zurki mają rozruch oporowy więc są cichsze. Citadisy i wagony zmodernizowane w latach 2000-2001 również brzęczą na rozruchu i hamowaniu.mark40 pisze:Ktoś wie dlaczego chyba we wszystkich żelazkach jazdę charakteryzuje koszmarne dudnienie wagonu, że aż uszy bolą. To nie zależy od torowiska, występuje cały czas, na nowym torowisku nawet jeszcze gorzej niz na starym. W ZURkach ani w pozostałych wagonach niezmodernizowanych takie charakterystyczne dudnienie nie występuje.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 105Na, łącznie zmieniany 1 raz.
Koledze chyba nie chodziło o brzęczenie przy rozruchu, tylko o dudnienie podczas jazdy (niezwiązane z rozruchem). Osobiście również zauważyłem, że gdy żelazko jedzie po torowisku w jezdni, to w wozie słyszalne jest dość głośne dudnienie (niskie tony). Dzieje się tak m.in. w Katowicach Burowcu czy na Armii Krajowej w Chorzowie.105Na pisze:Żelazka mają elektroniczny układ rozruchu i hamowania i dlatego brzęczą. Zurki mają rozruch oporowy więc są cichsze. Citadisy i wagony zmodernizowane w latach 2000-2001 również brzęczą na rozruchu i hamowaniu.mark40 pisze:Ktoś wie dlaczego chyba we wszystkich żelazkach jazdę charakteryzuje koszmarne dudnienie wagonu, że aż uszy bolą. To nie zależy od torowiska, występuje cały czas, na nowym torowisku nawet jeszcze gorzej niz na starym. W ZURkach ani w pozostałych wagonach niezmodernizowanych takie charakterystyczne dudnienie nie występuje.
Jako, że mam dość wrażliwy słuch to mnie również to przeszkadza
Na innych rodzajach torowisk jakoś nie zauważyłem, aby było to takie uciążliwe.
Dzieje się tak z każdym wozem po modernizacji - Zurki tez to miały, czy też #674, #716 i #791. Pudło jest nowe, sztywne (jeszcze go nasze krzywe torowiska nie uszkodziły) i z tej racji dudnią, bo drgania przenoszone wózkami wprawiają je w rezonans. Jeszcze ze trzy lata i żelazka również ucichną, bo ich pudła będą już poważnie nadwerężone. Żal patrzeć jak te obsadzone modernizacjami siódemki się telepią przez Batory albo od Skałki do Łagiewnik...DW pisze:Osobiście również zauważyłem, że gdy żelazko jedzie po torowisku w jezdni, to w wozie słyszalne jest dość głośne dudnienie (niskie tony). Dzieje się tak m.in. w Katowicach Burowcu czy na Armii Krajowej w Chorzowie.
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jest dudnienie i to dość głośne. Nawet mi się na tym filmiku złapało takie coś LINK i przy okazji oczywiście dźwięk tyrystorów.
A tak przy okazji, to w wagonie #535 drzwi nie domykają się i strasznie wieje do środka. Do tego przymocowano jakąś deskę pod przednim pomostem.
A tak przy okazji, to w wagonie #535 drzwi nie domykają się i strasznie wieje do środka. Do tego przymocowano jakąś deskę pod przednim pomostem.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości