Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
Bieżąca eksploatacja i stan wagonów
Na początek proponuję temat o wszystkim co związane jest z eksploatacją wagonów Pt, tzn. różnych zauważonych uszkodzeń i zmian w wyposażeniu oraz stanu technicznego.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Peter, łącznie zmieniany 38 razy.
*SDIP (U.N.O.)
felieton w dzienniku zachodnim na temat helmutów Nie wiem czy to się tu nadaje .
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni
Źródło - foto TWB
Źródło - foto TWB
Testy. Na Zawodziu mają być na stanie, ale gdy rozpoczną się remonty będą wypożyczane do różnych zajezdni, stąd pewnie już teraz chcą przetestować gdzie helmuty będą mogły dojechać.Marcin pisze:Teraz rodzi się pytanie czego on tam szuka, przecież wszystkie miały na Zawodzie iść.rafalurbino18 pisze:Wagon #901 dzisiaj po 2 dotarł do gliwickiej zajezdni
Marzyć to sobie zawsze możeszBig0s93 pisze:A są już jakiekolwiek informacje o Helmutach na Zagłębie?
Testy czy choćby hehe, marzenie. Żeby poszedł do Będzina...
Helmuty na Zagłębiu mogą być na dwa sposoby:
1. Linia 15 (o ile da się przenieść jakieś pociągi na Zawodzie)
2. W przypadku potrzeby taboru dwukierunkowego. (o ile warunki techniczne danych linii będą sprzyjać)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeśli zmieścił się na Piłsudskiego, to na Żeromskiego zmieści się tym bardziej.Big0s93 pisze:I jeżeli na Żeromskiego zmieści się pod most
Tu bym nie był taki pewien, podstacja na trasie 27 wiadomo jak działa, kolejnym problemem są wzniesienia na tej linii.Big0s93 pisze:z resztą problemu nie będzie
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pewnie dlatego się tak często tam wagony psują...Slim pisze:Spadki napięcia szczególnie odczuwalne przy ruszaniu z przystanku, ostatnio zastanawiałem się nawet czy od pętli do Klonowej włączają ogrzewanie bo na tym odcinku można w tramwaju zamarznąć.
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.
Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Jeżeli ktoś dobrze pomyśli, to zajmie się budową toru/ów na dole i później w krótkim odstępie czasu połączy nowo powstały tor ze starym, tym samym wykluczając stromą górę, czy będą robić tak, że tramwaj nie będzie jeździł na cały czas trwania prac.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.
Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
Jeżeli ktoś dobrze pomyśli, to zajmie się budową toru/ów na dole i później w krótkim odstępie czasu połączy nowo powstały tor ze starym, tym samym wykluczając stromą górę, czy będą robić tak, że tramwaj nie będzie jeździł na cały czas trwania prac.
"Jestem niczym zbłąkany pasażer.
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Uciekam, wysiadam. Nie jadę dalej." ~Ja
Czyli najwcześniej za kilkanaście latBig0s93 pisze:(...) przy najbliższej modernizacji linii [27].
Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...Big0s93 pisze:@Marcin: jeżeli chodzi o wzniesienia, to pierwsze od strony Klimontowa będzie zlikwidowane przy najbliższej modernizacji linii. Linia będzie szła dołem.
Co prawda miało to być z pieniędzy pozyskanych od Unii, ale Pan Berkowski sprawę zmaścił i nie wiadomo kiedy będzie następna okazja.
Pewnie byłoby właśnie tak. Pasażerowie są już tam raczej przyzwyczajeni do jeżdżenia zatramwajami, więc z tym nie powinno być problemuMarcin pisze:Zatramwaje będą jeździć, ot co.Big0s93 pisze:Swoją drogą ciekawe co wtedy będzie jeździć na 27.
Czy 111N czy Pt?
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)Kamil105Na pisze:Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No tak zresztą podjazdy na wiadukt są bardzo strome jak na tramwaj.DW pisze:Do częstotliwości nic, ale do czasów przelotów owszem (bo zamiast jechać ok. 20km/h po wiadukcie i to dłuższą trasą, jechałoby się dołem ok. 50km/h; ponadto owy wiadukt był przyczyną niejednej awarii - zerwania sieci, połamania pantografów, awarie wozów itp.)Kamil105Na pisze:Co ma wiadukt do częstotliwości kursowania ?DW pisze:Przecież żaden z ostatnich projektów nie przewidywał żadnych większych prac na trasie linii 27. No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia). Obecnie rzeczywiście można by puścić tramwaj dołem, co niewątpliwie skróciłoby czas przejazdu (i umożliwiło w przyszłości wdrożenie 15-minutowej częstotliwości kursowania linii bez konieczności budowy nowej mijanki). Oczywiście na wszystko potrzebna jest kasa, a na pewnie jej na razie nie będzie...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tylko nie wiadomo czyja jest ziemia pod tym wiaduktem. To torowisko kolejowe należało do PKP czy do jakiegoś zakałdu?DW pisze: No, chyba, że UM Sosnowiec planował wyburzenie tego wiaduktu, który był kiedyś konieczny, bo biegła tam linia kolejowa (bo rozumiem, że mowa o wiadukcie pomiędzy przyst. Ośrodek Opiekuńczy a Kopalnia).
KZKGOP 1779
Na Zawodzie przyjechał dziś kolejny Helmut - #906. Otrzymał on jednak malowanie zakładowe. Jeszcze pachniał świeżą farbą
Skończony jest też #904, który możliwe, że przybył na Zawodzie dziś wieczorem lub przybędzie tam w najbliższych dniach. Nie wiem jakie malowanie otrzymał.
Za to pewnie na razie nie będzie kursował (nawet jako szkolenie) #901, który dziś się wykoleił.
Jak już wspomniał hanys76, 30. listopada do Chorzowa dotarł kolejny Helmut. Niestety nie miał widocznych numerów taborowych, więc nie wiadomo jaki to wóz. Charakteryzuje się za to całopojazdową reklamą piłkarską (fotka poniżej).
Skończony jest też #904, który możliwe, że przybył na Zawodzie dziś wieczorem lub przybędzie tam w najbliższych dniach. Nie wiem jakie malowanie otrzymał.
Za to pewnie na razie nie będzie kursował (nawet jako szkolenie) #901, który dziś się wykoleił.
Jak już wspomniał hanys76, 30. listopada do Chorzowa dotarł kolejny Helmut. Niestety nie miał widocznych numerów taborowych, więc nie wiadomo jaki to wóz. Charakteryzuje się za to całopojazdową reklamą piłkarską (fotka poniżej).
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No właśnie a zderzak chroniłby czoło przed rozwaleniem, tak jak to miało miejsce w przypadku tego frankfurta...Boguś pisze:Obecnie nikt Ci takiego wagonu nie dopuści do ruchu.Kamil105Na pisze:Tramwaje powinny mieć wystające zderzaki jak eNka...
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.Kamil105Na pisze:Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywaliładam86 pisze:A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?
Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.Kamil105Na pisze:(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się. A czy tramwaj uderzy w "coś" zderzakiem, czy czołem bez niego, to starty i tak będą.Boguś pisze:A jak tramwaj uderzy w inną przeszkodę . Taki wystający element stanowi poważne zagrożenie dla innych uczestników ruchu.Kamil105Na pisze:Drugi też miałby zderzak, więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywaliładam86 pisze:A zdajesz sobie sprawę jakby wyglądał ten co oberwał?Wtedy wagon nadaje tylko do kasacji.Kamil105Na pisze:(...)więc najwyżej uszkodziłaby się belka grzbietowa jakby mocniej przywalił
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
- Kamil105Na
- Posty: 189
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:36
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.adam86 pisze:Teraz już fizyki w szkole nie uczą?Kamil105Na pisze: Najlepszy byłby zderzak z amortyzacją - nic w tramwaju nie uszkodziło by się.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej. A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?
A tak w ogóle to wesołych świąt życzę
Pozdrawiam !!!
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
Tramwaje Elektryczne w Zagłębiu Dąbrowskiem Sp. Akc.
To się nie odnoś do takich prędkości, bo zderzenia mają miejsce przy znacznie wiekszych predkościach.Kamil105Na pisze:A tak trudno jest się domyśleć o co chodzi ? Choć być może nie opisałem tego dokładniej.
Czy się coś stanie, czy nie, to zależy od v i m tramwaju. Ja się odniosłem do sytuacji, w której tramwaj jedzie niezbyt szybko (może 10 km/h), a nie 30 km/h albo więcej.
Ale nie chodzi o to, czy zniszczony zostanie tramwaj czy nie. Ba, on nawet pownien zostac zniszczony, tak samo jak i samochód, ale ci co w nich jadą mają być nie zniszczeni. Po to wymyslono strefy zgniotu chociazby.A zderzak o jakim pisałem na pewno chroniłby motorniczego, a czoło byłoby całe. Zresztą taki tramwaj zniszczyłby samochód tak samo, jak duża ciężarówka, czyż nie ?
KZKGOP 1779
Dzisiaj jechałem sobie #907 i trzeba przyznać, że jest ciepło przy obecnym dużym mrozie. W ściankach z boku są otwory i ciepłe powietrze ogrzewa też nogi. Moim zdaniem ogrzewanie na plus dla tych wagonów.
Teraz w zimie niestety występują problemy z drzwiami. Lubią się zawieszać. Wynika to prawdopodobnie stąd, że zalegający na schodkach śnieg zanieczyszcza otworki fotokomórek.
EDIT 10.01.2010
Dzisiaj w #900 były zepsute trzecie drzwi.
Teraz w zimie niestety występują problemy z drzwiami. Lubią się zawieszać. Wynika to prawdopodobnie stąd, że zalegający na schodkach śnieg zanieczyszcza otworki fotokomórek.
EDIT 10.01.2010
Dzisiaj w #900 były zepsute trzecie drzwi.
*SDIP (U.N.O.)
Ponoć dziś po południu kursował już na 23.- #901 (15.02.2011)
Zauważyłem natomiast, że już długo nie widzieliśmy Helmuta #907. Ostatnia wzmianka w DPD pochodzi z 21.02, kiedy to stał na placu, wcześniej 26.01 przechodził jazdy próbne, a ostatni raz na trasie dopiero 12. stycznia
Czyżby dolegało mu coś poważnego, czy tylko go po prostu nie widujemy?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości