Dawne trasy i linie tramwajowe

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#51 Post autor: Boguś » 30 mar 2007, 21:02

Peter pisze:Jak tak patrzę na te zdjęcia, to w wielu miejscach te linie dałoby się (przynajmniej teoretycznie) nawet odtworzyć. Sprawa tylko leży jak zwykle w tym kto jest obecnie właścicielem tych gruntów no i co jest zapisane w MPZP. :|
Podkreślam, ja tylko teoretyzuję, bo wiadomo że nie ma na to ochoty władz i pieniędzy. :wink:
Nawet jakby się udało szybko wyremontować ten nieszczęsny wiadukt na Karbiu, to podejrzewam, że linie 31, 32, 33 i tak zostałyby prędzej czy później zlikwidowane ponieważ:
- brak pętl na końcówkach 31, 32, 34...
- ... a także na okrojonej 33, bo odcinek Rokitnica - Mikulczyce zamknięto 30. 04. 1968
- brak kasy na ewentualną budowę tych pętli
- nie wiadomo w jakim stanie byłoby torowisko, ale nietrudno się domyśleć
- budowa kościoła na trasie 32, też wymyślili :?
- szkody górnicze na 34 i ... linia 19 :shock:
- niskie przewozy na 33 do Mikulczyc
A remont wiaduktu nie musiał oznaczać zawieszenia ruchu do Miechowic, Stolarzowic itd. Wystarczyło dobudować łącznik od Dąbrowy Miejskiej do 34 i dalej trasą 34 do Karbia. No, ale nikt nie wpadł na ten pomysł, bo oczywiście brak kasy, nie chciało się :evil:
adasiek pisze:Całkiem możliwe. A co do tramwaju na Dworcowej-mogłeś widzieć 1-kę albo 2-kę. ( od Dworcowej rozjeżdżały się). Wydaje mi się że w okolicach 1990 nie było już linii 2 bo chyba skasowali ją prędzej niż 1-kę.
A propo gliwickiej dawnej 1 i 2
- odcinek od końca Dworcowej przez Jana Pawła II - Nowy Świat do Zygmunta Starego zlikwidowany 1986 roku (linia 1)
- odcinek Pszczyńska - Trynek chyba 1978 (linia 2)
- odcinek Konstytucji - Dworcowa 1992 (linie 1 i 2)
Co to jest za odcinek po lewej stronie ulicy Konstytucji zlikwidowany także 1992 roku? Czy przypadkiem nie jechały tam 1 i 2 w kierunku Zygmunta Starego i Trynku a Konstytucji z powrotem
A także co kończyło na Rynku?
Mapka ze strony Jakuba Wilczka:
http://wilczekkk.republika.pl/schem/gliwice.gif

Jakoś nie mogę sobie wyobrazić tramwaju na Pszczyńskiej, w dodatku to był odcinek jednotorowy, a o Mikołowskiej nawet nie wspominam.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2007, 20:48 przez Boguś, łącznie zmieniany 3 razy.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#52 Post autor: ff » 30 mar 2007, 22:37

Boguś pisze: A remont wiaduktu nie musiał oznaczać zawieszenia ruchu do Miechowic, Stolarzowic itd. Wystarczyło dobudować łącznik od Dąbrowy Miejskiej do 34 i dalej trasą 34 do Karbia. No, ale nikt nie wpadł na ten pomysł, bo oczywiście brak kasy, nie chciało się :evil:
Linia 34 została zlikwidowana przecież wcześniej. Podejrzewam, że tego szlaku nie było już fizycznie, ponieważ to była likwidacja, a nie zawieszenie jak w przypadku pozostałych bytomskich linii. Więc myślę, że wg Twojego planu musieliby aż do Karbia wybudować wszystko od nowa. A to już byłoby bez sensu :)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#53 Post autor: Boguś » 30 mar 2007, 22:49

ff pisze:
Boguś pisze: A remont wiaduktu nie musiał oznaczać zawieszenia ruchu do Miechowic, Stolarzowic itd. Wystarczyło dobudować łącznik od Dąbrowy Miejskiej do 34 i dalej trasą 34 do Karbia. No, ale nikt nie wpadł na ten pomysł, bo oczywiście brak kasy, nie chciało się :evil:
Linia 34 została zlikwidowana przecież wcześniej. Podejrzewam, że tego szlaku nie było już fizycznie, ponieważ to była likwidacja, a nie zawieszenie jak w przypadku pozostałych bytomskich linii. Więc myślę, że wg Twojego planu musieliby aż do Karbia wybudować wszystko od nowa. A to już byłoby bez sensu :)
Tak racja, odcinek Celna - Dąbrowa Miejska zlikwidowano w 1976 roku, a Karb - Celna w 1980
Umknęło mi :wink:
Więc jednak i tak trzeba było zawiesić kursowanie 31, 32, 33

Z tego wszystkiego wynika, że okres od połowy lat 70 - tych do końca 80 - tych był najczarniejszym okresem w historii tramwajów w GOPie :cry:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#54 Post autor: Boguś » 17 lis 2007, 18:42

Znalazłem po jednej fotce dawnych T31 i T32:
T31 - #1132. Ciekawe czy jest dzisiejszy #954 czy #1118, bo oba wagony miały kiedyś numer #1132.
T32

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#55 Post autor: Peter » 18 lis 2007, 15:35

Z danych na TWB wynika :

Dzisiejszy #954 nosił numer 1132 w latach 1985 do 1987. Nie wiadomo natomiast jaki nosił numer pierwotnie od czasu jego wyprodukowania w 1949r.

Dzisiejszy #1118 miał najpierw co ciekawe od nowości numer 954 (1951-1985) i potem 1132 (1985-1995).

Z tych danych wynika, że dwa różne wagony miały ten sam numer taborowy w latach 1985-1987. Czyżby się błąd wkradł ? :o:

Z kolei na stronie metr czterdzieści trzy i pół czytamy :
Gdy na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ostatecznie wycofywano wagony tej generacji z ruchu liniowego, zachowano w tym celu trzy wagony silnikowe typu N o numerach 1132, 1138 i 954. W roku 1996 ten pierwszy wagon stał się wagonem technicznym o numerze 130R, co uczyniło dwa pozostałe wozy ostatnimi wagonami generacji N / 4N wykorzystywanymi w Polsce w ruchu pasażerskim, pomimo ich wieku (wóz numer 1138 pochodzi z roku 1951, a 954 - z roku 1949, z pierwszej wyprodukowanej partii).
Stąd dowiaduję się, że był trzeci wagon o numerze 1132. Jest to dzisiejszy 130R wyprodukowany w 1954r. Najpierw miał numer 1118 (1954-1995), potem 1132 (1995) i w końcu 130R.

W związku z tym wszystkim czy ktoś nie pomylił numeru 1132 z 1138 (wagon wyprodukowany w 1951 co wskazywałoby na dzisiejszego #1118) :?: :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#56 Post autor: dombia » 07 sty 2008, 12:56

Wraz z budową portalu o Mysłowicach natknąłem się na fajną pocztówkę :)

Obrazek

Mysłowice, ul. Dworcowa, kościół ewangelicki, poczta. Pocztówka z roku 1908 przedstawia widok dzisiejszej ulicy Powstańców od strony dworca w kierunku Pl. Wolności.

Można dodać iż jest to tramwaj linii 7, po przyjeździe z Bytomia. W prawym dolnym roku obrazka można zobaczyć rozgałęzienie torów. Pewnie każdy wie, tramwaj wjeżdżał na tor po linii prostej (coś na zasadzie mijanki), przejeżdżał przez mijankę, wjeżdżał na tor, gdy nadjechał następny tramwaj ten pierwszy wjeżdżał na tor po prawej i rozpoczynał trasę. Proste? :D

Jaki to typ tramwaju? :)

Pozdrawiam, DB

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#57 Post autor: Peter » 07 sty 2008, 17:46

dombia pisze:Jaki to typ tramwaju? :)
Ma dwa reflektorki z przodu, rolkowy odbierak i podajesz, że rok 1908, więc może to być Walker.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#58 Post autor: dombia » 24 sty 2008, 20:22

W archiwach internetu odszukałem rozkłady pociągów nocnych z 2002 roku -> http://web.archive.org/web/200104181651 ... /index.htm

A stronę PKT można zobaczyć pod : http://web.archive.org/web/*/http://www.pkt.katowice.pl wybrać przedział czasowy i bawić się do woli :)

filolog
Posty: 3
Rejestracja: 17 mar 2008, 17:37
Lokalizacja: Gołonóg

#59 Post autor: filolog » 23 mar 2008, 21:20

22 Czeladź (okolice obecnej pętli) - Będzin - Sosnowiec Dworzec PKP



Tramwaj w Czeladzi do ok.1983 roku kursował na Rynek. Pętla znajduje się w innym miejscu. W 1983 była to chyba ostatnia linia w Zagłębiu obsługiwana eNami.

Awatar użytkownika
gta
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2008, 11:42
Lokalizacja: Śląsk

#60 Post autor: gta » 23 mar 2008, 21:28

filolog pisze:22 Czeladź (okolice obecnej pętli) - Będzin - Sosnowiec Dworzec PKP



Tramwaj w Czeladzi do ok.1983 roku kursował na Rynek. Pętla znajduje się w innym miejscu. W 1983 była to chyba ostatnia linia w Zagłębiu obsługiwana eNami.
Dokładnie RYNEK.
Enki są fajne!

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#61 Post autor: Kuba » 08 cze 2008, 17:22

http://tram-silesia.pl/gfx/html/moderni ... ow/009.jpg
Gdzie jeździła 40-stka ? ? ? Bodajże to są Milowice ? ? ?

http://www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/ ... wice-4.jpg
Albo takie coś w Sosonowcu gdzie jest ? Widzę podpisek Mysłowice.
Sosnowiec-Modrzej�w. Druga linia ��cz�ca system �l�ski z d�browskim, znacznie bardziej peryferyjna, zaczyna si� od robi�cej wra�enie linii dwutorowej prowadzonej specjalnym mostem granicznym, po czym przekszta�ca si� w lini� jednototorow� wij�c� si� przez osad� Modrzej�w na nasypie, niczym normalna kolej lokalna.
http://tram-silesia.pl/gfx/html/galeria_zdjec/N-56.jpg
105 ? ? ? Czy jestem ślepy ? ?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2008, 17:35 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#62 Post autor: rafalurbino18 » 08 cze 2008, 17:32

Kuba pisze:http://tram-silesia.pl/gfx/html/moderni ... ow/009.jpg
Gdzie jeździła 40-stka ? ? ? Bodajże to są Milowice ? ? ?
Ostatnia trasa 40stki to : Chorzów Ratusz - Załęże - Katowice Plac Wolności - Zawodzie Pętla.
Kuba pisze: http://images.google.pl/i...NZZ266%26sa%3DN
Albo takie coś w Sosonowcu gdzie jest ?
To są chyba okolice pętli w Milowicach.
Ostatnio zmieniony 08 cze 2008, 17:35 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#63 Post autor: ff » 08 cze 2008, 17:32

Kuba pisze:http://tram-silesia.pl/gfx/html/moderni ... ow/009.jpg
Gdzie jeździła 40-stka ? ? ? Bodajże to są Milowice ? ? ?
To jest Stadion Śląski, pętla zachodnia. 40 jeździła z Chorzowa Rynku przez Batory do Zawodzia. Jak były jakieś prace na odcinku do Zawodzia to zwyczajowo kursowała do Stadionu.
Kuba pisze:http://tram-silesia.pl/gfx/html/galeria_zdjec/N-56.jpg
105 ? ? ? Czy jestem ślepy ? ?
O ile nic nie pomyliłem to dzień otwarty w Zawodziu, jubileusz stopiątek, więc i linia 105.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#64 Post autor: Karol » 08 cze 2008, 17:47

http://www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/ ... wice-4.jpg

To jest most nad Przemszą - granica Mysłowic i Sosnowca.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#65 Post autor: R_G » 08 cze 2008, 17:48

http://www.p.lodz.pl/I35/personal/jw37/ ... wice-4.jpg [Kuba] nie wiesz gdzie to jest?? To jest most na Przemszy
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#66 Post autor: Kuba » 08 cze 2008, 17:52

Mika0005 pisze:http://www.p.lodz.pl/I35/...myslowice-4.jpg [Kuba] nie wiesz gdzie to jest?? To jest most na Przemszy
Nie wiem, bo tam jeszcze nie byłem. A Przemsze mam jakieś 3 km od domu w dodatku wypływającą z jeziora :P
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#67 Post autor: R_G » 08 cze 2008, 17:54

Kuba pisze:Nie wiem, bo tam jeszcze nie byłem
Stary nie grzesz :mryellow: -Ja tam byłem 15 minut temu, i od domu to 5 minut jazdy
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Ardo
Posty: 128
Rejestracja: 17 lip 2007, 11:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#68 Post autor: Ardo » 10 cze 2008, 07:32

Znalazłem mapkę z 2004 roku i są tam zaznaczone takie linie

10 - Chorzów Batory - Chebzie Pętla p. Bykowinę
11 - Chebzie Pętla - Słoneczna Pętla
14 - Chorzów Rynek - Mysłowice p. Gliwicką
20 - Plac Miarki - Siemianowice
23 - Stadion Śląski - Słoneczna Pętla
31 - Bytom Politechnika - Katowice Plac Alfreda
33 - Chorzów Metalowców - Słoneczna Pętla
ArdoGallery <- Zapraszam !

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#69 Post autor: adasiek » 10 cze 2008, 08:19

Takie trasy były chyba na czas remontu katowickiego Ronda czyż nie? Jeszcze 6 jechała do Siemianowic wtedy ;).

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#70 Post autor: Boguś » 10 cze 2008, 18:20

Ardo pisze:20 - Plac Miarki - Siemianowice
Raczej Plac Miarki - Słoneczna, ale jeszcze przed zamknięciem Ronda.
Ardo pisze:23 - Stadion Śląski - Słoneczna Pętla
To było skrócone 33.

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#71 Post autor: Mbas94 » 28 sie 2008, 18:50

http://web.archive.org/web/200312071942 ... chemat.pdf
(pewnie już dokopaliście się do tego ale jak ktoś jeszcze nie widział to proszę) ;)
Plan linii TŚ z 2003 roku.

http://web.archive.org/web/200312071446 ... emat-n.pdf
Plan linii nocnych 2003

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#72 Post autor: Marcin » 28 sie 2008, 19:00

Mbas94 pisze:(pewnie już dokopaliście się do tego ale jak ktoś jeszcze nie widział to proszę) ;)
Plan linii TŚ z 2003 roku.
23 do Zawodzia ? w jakim to było okresie czasu ?.Jakiś eksperyment czy błąd na mapie..:).

Mbas94
Posty: 88
Rejestracja: 17 maja 2008, 15:03
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#73 Post autor: Mbas94 » 28 sie 2008, 19:04

Marcin pisze:23 do Zawodzia ? w jakim to było okresie czasu ?.Jakiś eksperyment czy błąd na mapie..:).
Według archiwalnej strony TŚ (rozkład ważny od 1.09.2003)
linia 23 ze Stadionu jeździła do Zawodzia
http://web.archive.org/web/200310202014 ... ie/023.htm

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#74 Post autor: ff » 28 sie 2008, 19:10

Marcin pisze:23 do Zawodzia ? w jakim to było okresie czasu ?.Jakiś eksperyment czy błąd na mapie..:).
No jeździła. To było zdaje się tak, że od 1 września 2003 zlikwidowano linię 40 i w zamian puszczono nową linię 37 co 14 minut na samych składach aż do Szopienic. W zamian 23 (chyba co 56 minut) tylko do Zawodzia. Następnie jak zwykle nastąpiła optymalizacja. Od 1 stycznia 2004 linia 23 ponownie do Szopienic (co 56 minut), uruchomienie 36 na takiej samej trasie jak 40 do Zawodzia (co 28 minut), a 37 też w związku z tym co 28 minut.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#75 Post autor: Boguś » 28 sie 2008, 21:07

ff pisze:
Marcin pisze:23 do Zawodzia ? w jakim to było okresie czasu ?.Jakiś eksperyment czy błąd na mapie..:).
No jeździła. To było zdaje się tak, że od 1 września 2003 zlikwidowano linię 40 i w zamian puszczono nową linię 37 co 14 minut na samych składach aż do Szopienic. W zamian 23 (chyba co 56 minut) tylko do Zawodzia. Następnie jak zwykle nastąpiła optymalizacja. Od 1 stycznia 2004 linia 23 ponownie do Szopienic (co 56 minut), uruchomienie 36 na takiej samej trasie jak 40 do Zawodzia (co 28 minut), a 37 też w związku z tym co 28 minut.
Należy wspomnieć, że ta optymalizacja nastąpiła już po około dwóch miesiącach, a może nawet i wcześniej.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#76 Post autor: ff » 28 sie 2008, 22:47

Boguś pisze:Należy wspomnieć, że ta optymalizacja nastąpiła już po około dwóch miesiącach, a może nawet i wcześniej.
Nie wiem za bardzo o co chodzi. Na pewno 36 i 37 wprowadzono od 1 stycznia.

Natomiast poprawiam się, że linia 23 kursowała co 28 minut, a nie co 56.

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

#77 Post autor: 37 » 29 sie 2008, 09:35

1 września 2003 w miejsce zlikwidowanej linii 40 uruchomiono 37 co 14 min. do Szopienic. Tym samym 23 skrócono do Zawodzia. Uruchomiono też 36 na trasie Chorzów Ratusz - Batory Zajezdnia jako uzupelnienie 37 na tym odcinku w dni robocze wieczorem oraz weekendy
1 stycznia 2004 ograniczono kursowanie linii 37 o polowe, przedłużono 36 do Zawodzia, a 23 przywrócono do Szopienic. 13 skeirowano do Chorzowa
Potem bylo kilka zmian, najpierw 37 kursowalo tylko w robocze co 28 minut, a 36 codziennie co 28 minut, później na odwrót - 37 jeżdzilo codziennie co 28 min, a 36 tylko w dni robocze i soboty do 14, później znowu nastąpiła zamiana, a teraz 37 już nie ma.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#78 Post autor: Peter » 29 sie 2008, 09:38

Po tym co opisujecie widać jaki piękny burdel robiono z tramwajami przez te wszystkie ostatnie lata. Radosna twórczość po prostu. :-)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#79 Post autor: Penny » 29 sie 2008, 11:56

Teraz jest pewne, że 13 nie będzie po remoncie Gliwickiej jeździć do Chorzowa, a w miejsce 36 i zlikwidowanej w międzyczasie 37, będzie kursować linia 20. Oczywiście 7 będzie jeździć, na trasie Zawodzie - Łagiewniki.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#80 Post autor: ff » 29 sie 2008, 12:13

Pewnie ta 20 będzie kursować składami (oby w 100%) tylko co 14 minut. Mieszkańcy Chorzowa już są do tej częstotliwości sukcesywnie przyzwyczajani. Co więcej, KZK pewnie napisze, że w zamian za 36 będzie jeździć 20 i co więcej - nastąpi zwiększenie taboru :) Nic tylko dziękować :P

Natomiast co do siódemki to jesli się TŚ wyrobi to ruszyć może na całej trasie. Remont torowiska chce TŚ wykonac do 31 października. Pytanie co z taborem. Myslę, że testowa (od kilku lat) jedna stodwójka/solówka na linii 7 w analizach KZK została oceniona jako strzał w "10" i będzie ich w nowym rozkładzie znacznie więcej.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#81 Post autor: luki » 29 sie 2008, 15:27

Boguś pisze:Należy wspomnieć, że ta optymalizacja nastąpiła już po około dwóch miesiącach, a może nawet i wcześniej.
ff pisze:Nie wiem za bardzo o co chodzi. Na pewno 36 i 37 wprowadzono od 1 stycznia.
Boguś ma w pewnym sensie racje, bo zaraz po zmianach we wrześniu w 2003 roku, czyli od 6 września :D zaczęto remont Gliwickiej.
Linie 7 i 37 kursowały w Katowicach skrócone do Pl. Wolności.
Przypomnę że wcześniej jak już był remont Gliwickiej to także reaktywowano już linię 37, która kursowała niby za skrócone 7 i 40 a wyjazdy były... aż ze Stroszka :D
23 wróciło do Szopienic od 1 stycznia 2004 jak już koledzy pisali.
Nie pamiętam tylko czy w grudniu już nie przywrócono ruchu, czy dopiero nie od nowego roku...

Żródło: archiwum 2003 ;) http://www.tramwaje.cp6.win.pl/w2003.html
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#82 Post autor: ff » 29 sie 2008, 15:39

luki pisze:Boguś ma w pewnym sensie racje, bo zaraz po zmianach we wrześniu w 2003 roku, czyli od 6 września :D zaczęto remont Gliwickiej.
Linie 7 i 37 kursowały w Katowicach skrócone do Pl. Wolności.
Oczywiście. Dobrze wiem, że te rozkłady po wprowadzeniu obowiązywały poczatkowo tylko 5 dni. Tylko wydawało mi się, że to trochę nie na temat.
luki pisze:Nie pamiętam tylko czy w grudniu już nie przywrócono ruchu, czy dopiero nie od nowego roku...
Remont skończył się 14 listopada. Od 15 listopada tramwaje wróciły na swoje trasy i do rozkładów obowiązujących przed remontem (od 1 września).

Natomiast przywrócenie rozkładów od Nowego Roku (własciwie od 2 stycznia) było rok wcześniej, podczas innego etapu robót i zamknięcia Gliwickiej, które trwało od 9 grudnia :P I własnie wtedy mieliśmy do czynienia ponownie po długiej przerwie z linia 37.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#83 Post autor: adam86 » 01 wrz 2008, 20:38

Penny pisze:Teraz jest pewne, że 13 nie będzie po remoncie Gliwickiej jeździć do Chorzowa, a w miejsce 36 i zlikwidowanej w międzyczasie 37, będzie kursować linia 20. Oczywiście 7 będzie jeździć, na trasie Zawodzie - Łagiewniki.
Ja to bym nie był taki pewien co jeszcze pewnemu panu do łba strzeli. Z resztą tak nie do końca wiadomo co z łagiewnikami, bo przetarg na"remont" jeszcze nie rozstrzygnięty.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

Dawne linie

#84 Post autor: TŚ25 » 24 lis 2010, 13:47

Chciałbym się dowiedzieć o liniach, które kiedyś kursowały. Wiem że są takie:
0 Katowice Plac Wolności-Chorzów Stadion Śląski
1 Gliwice ul. Zygmunta Starego-Gliwice Dw. PKP
2 Gliwice Trynek-Zabrze Lompy Pętla
1/4 Gliwice Wójtowa Wieś Pętla-Gliwice Zajezdnia
5 Bytom Plac Sikorskiego-Zabrze Dworzec PKP
4 Gliwice Zajezdnia-Chorzów Rynek
7 Bytom Plac Sikorskiego-Mysłowice Dworzec
8 Bytom Politechnika Śląska-Dąbrówka Wielka Pętla
10 Chorzów Ratusz-Chebzie Pętla
12 Siemianowice Śląskie Plac Skargi-Chorzów Plac Hutników
13 Chorzów Ratusz-Siemianowice Plac Skargi
20 Koszutka Słoneczna Pętla-Katowice Plac Miarki
20 Zawodzie Pętla-Katowice Plac Wolności
23 Szopienice Pętla-Stadion Śląski
25 Dąbrowa Górnicza Kopalnia Paryż-Żychcice Pętla
29 Biskupice Pętla-Chebzie Pętla
30 Bytom Plac Sikorskiego-Biskupice Pętla
31 Bytom Plac Sikorskiego-Stroszek Zajezdnia
31 Bytom Plac Sikorskiego-Wieszowa
32 Bytom Plac Sikorskiego-Stolarzowice
32 Gołonóg Podstacja-Czeladź Kombatantów
33 Bytom Pl. Sikorskiego-Mikulczyce
34 Katowice Plac Wolności-Zagórze-Mysłowice-Katowice Zawodzie Pętla
34 Bytom Bobrek II Mijanka-Dąbrowa Miejska Park
35 Zagórze Pętla-Milowice Pętla
35 Zaborze Pętla-Biskupice Pętla
36 Bytom Pogoda-Piekary Śląskie
36 Chorzów Batory Zajezdnia-Chorzów Rynek
36 Chorzów Rynek-Zawodzie Pętla
37 Chebzie Pętla-Zawodzie Pętla
37 Chorzów Rynek-Zawodzie Pętla
37 Chorzów Rynek-Szopienice Pętla
39 Chorzów Metalowców-Katowice Plac Miarki
39 Bytom Plac Sikorskiego-Chorzów Ratusz
40 Chorzów Rynek-Katowice Zawodzie
41 Bytom Wrocławska Pętla-Katowice Plac Miarki
Ostatnio zmieniony 25 lis 2010, 20:41 przez TŚ25, łącznie zmieniany 7 razy.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#85 Post autor: Marcin » 24 lis 2010, 13:55

TŚ25 pisze:35 Zagórze Pętla-Milowice Pętla :?:
Tak, potwierdzam.
TŚ25 pisze:39 Bytom :?: :?: :?:
Swego czasu jeździło to to na trasie Brzeziny Śl - Bytom Politechnika.
TŚ25 pisze:40 Chorzów Rynek-Katowice :?: :?: :?:
Chorzów Rynek - Katowice Zawodzie.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#86 Post autor: TŚ25 » 24 lis 2010, 14:00

Marcin pisze:
TŚ25 pisze:35 Zagórze Pętla-Milowice Pętla :?:
Tak, potwierdzam.
Tutaj jeszcze jedno. Kiedy to jeździło i dlaczego :?: :?: :?:
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#87 Post autor: Marcin » 24 lis 2010, 14:17

TŚ25 pisze:Kiedy to jeździło i dlaczego
Pewnie żeby Zagórze miały bezpośrednie połączenie z Milowicami. Linie tą obsługiwały trzy wagony z częstotliwością 20 - 40 min. Linia jeździła od 12.12.2001 do 15.05.2003.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#88 Post autor: luki » 24 lis 2010, 14:35

Marcin pisze:Pewnie żeby Zagórze miały bezpośrednie połączenie z Milowicami. Linie tą obsługiwały trzy wagony z częstotliwością 20 - 40 min. Linia jeździła od 12.12.2001 do 15.05.2003.
Czyli chyba do czasu wprowadzenia taktu 14 minutowego na 15-tce. Ogólnie to połączenie chyba nie do końca się spisało, było jedynie takim uzupełnieniem 15-tki która wówczas chodziła co 20 minut.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

Re: Linia zlikwidowane

#89 Post autor: 37 » 24 lis 2010, 22:20

TŚ25 pisze: 20 Koszutka Słoneczna Pętla-Katowice Plac Miarki
37 Chebzie Pętla-Zawodzie Pętla
39 Bytom :?: :?: :?:
20. Szopienice - pl. Wolności
20. Zawodzie - pl. Wolności
20. Zawodzie - pl. ALfreda
37. Chorzów Rynek - Szopienice
zdaje się z początku tylko do Zawodzia
39. Bytom pl. Sikorskiego - Świętochłowice - Chorzów Rynek - obsługa sklądami 2*102Na

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

Re: Linia zlikwidowane

#90 Post autor: TŚ25 » 25 lis 2010, 16:55

37 pisze:
TŚ25 pisze: 20 Koszutka Słoneczna Pętla-Katowice Plac Miarki
37 Chebzie Pętla-Zawodzie Pętla
39 Bytom :?: :?: :?:
20. Szopienice - pl. Wolności
20. Zawodzie - pl. Wolności
20. Zawodzie - pl. ALfreda
37. Chorzów Rynek - Szopienice
zdaje się z początku tylko do Zawodzia
39. Bytom pl. Sikorskiego - Świętochłowice - Chorzów Rynek - obsługa sklądami 2*102Na
Tak, wydaje mi się, że linia 20 też kursowała na Słoneczna-Miarki:)
Linia 39 kursowała też Metalowców-Miarki:)

Dodałem linie:4,5,29 oraz poprawiłem resztę:)

A bodajże kursowała też linia 10 nocna :?:
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

37
Posty: 319
Rejestracja: 06 sty 2007, 20:50

Re: Linia zlikwidowane

#91 Post autor: 37 » 25 lis 2010, 20:15

TŚ25 pisze: A bodajże kursowała też linia 10 nocna :?:
Tak, jako następczyni PN-100.

piotram
Posty: 53
Rejestracja: 15 sty 2009, 20:42
Lokalizacja: Warszawa

#92 Post autor: piotram » 08 gru 2010, 10:41

Mam pytanie. Czy wiadukt nad autostradą w Katowicach przy Parku Kosciuszki jak był jednotorowy to był osobną konstrukcją, oddaloną od drogowego, czy był jeden wspólny wiadukt z jezdnią i torowiskiem?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#93 Post autor: Peter » 18 lut 2011, 22:14

Znalazłem przypadkowo filmiki z Miechowic z 1991 roku. Widać na nich jeszcze pozostałości torów zlikwidowanej w maju 1983 roku linii tramwajowej. :arrow: Film1 Film2
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#94 Post autor: TŚ25 » 26 lis 2011, 19:14

Ja mam jedno pytanie, a mianowicie: Kiedy zamknięto trasę z Rokitnicy do Mikulczyc i czy po jej zamknięciu od razu zaczęto zdejmowanie sieci i likwidacja torów, czy jeszcze po tej trasie coś jeździło?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#95 Post autor: Penny » 26 lis 2011, 22:05

TŚ25 pisze:Ja mam jedno pytanie, a mianowicie: Kiedy zamknięto trasę z Rokitnicy do Mikulczyc i czy po jej zamknięciu od razu zaczęto zdejmowanie sieci i likwidacja torów, czy jeszcze po tej trasie coś jeździło?
Trasę zamknięto 30 kwietnia 1968 r. Ślady tej trasy są po dziś dzień, chociaż nie mam pewności co do istnienia wiaduktu z załączonej fotografii (zrobiłem ją w 2006 r.)
Załączniki
06050101.jpg
06050102.jpg

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#96 Post autor: TŚ25 » 27 lis 2011, 13:08

Aha. Dzięki, a mógłbyś podać ulicę gdzie ten wiadukt się mieścił/mieści ?

EDIT 2011-11-27-13:34
Już wiem. Jeden to jest w mikulczycach nad rzeczką a drugi w Rokitnicy na ulicy Bocznej.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#97 Post autor: Penny » 27 lis 2011, 20:11

TŚ25 pisze:Już wiem. Jeden to jest w Mikulczycach nad rzeczką, a drugi w Rokitnicy na ulicy Bocznej.
Zgadza się ;) Pierwsze widać z okien tramwaju linii 3 dojeżdżając do pętli. Kiedyś przeszedłem tę trasę pieszo od strony Rokitnicy -- a były to czasy, że o historycznej mapie lub internecie mogłem tylko pomarzyć -- to długo byłem zdumiony i nie do końca pewny, że tym tunelikiem jechał tramwaj. A jednak! Ciekawe, czy jeszcze jakakolwiek sieć tramwajowa ma takie miejsce, że tramwaj współdzieli tunel z rzeką jadąc po przęsłach równolegle go jej nurtu :) A most nad ul. Boczną jednak jest już rozebrany :(

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#98 Post autor: TŚ25 » 27 lis 2011, 21:14

Po mapie idzie zobaczyć, że tramwaj szedł nad ulicą Boczną. Może się jeszcze w tym roku tam wybiorę jak i do Mikulczyc. Może jeszcze jakieś podkłady zostały... A mógłby mi ktoś podać, czy są jakieś jeszcze pozostałości po liniach tych w Wieszowie, Rokitnicy i Miechowicach a nawet w Dąbrowie Miejskiej(linia łącząca się z Karbiem)?

Edycja 10 grudnia
A wie może ktoś, kiedy zlikwidowano linię kolejową Tarnowskie Góry-Zawiercie? Coś w latach 90.? Pytanie, ni związane z tramwajami, ale jest mi to porzebne.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2011, 13:43 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#99 Post autor: rafalurbino18 » 10 gru 2011, 13:45

TŚ25 pisze:Edycja 10 grudnia
A wie może ktoś, kiedy zlikwidowano linię kolejową Tarnowskie Góry-Zawiercie? Coś w latach 90.? Pytanie, ni związane z tramwajami, ale jest mi to porzebne.
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial ... o=historia

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#100 Post autor: TŚ25 » 10 gru 2011, 14:00

Dziękuję bardzo.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości