Stan stopiątek

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

Stan stopiątek

#1 Post autor: Boguś » 21 lis 2006, 22:06

Postanowiłem dać to tu. Dosyć często był omawiany temat a właściwie stan kratownicy wagonu 105N #471.Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 27 lis 2006, 21:21

Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#3 Post autor: Boguś » 27 lis 2006, 21:28

Peter pisze:Zrobiłem w takim razie nowy temat. :wink:
Boguś pisze:Chciałbym napisać o #749. Jak ktoś z was będzie go widział, niech zwróci uwagę na jego sylwetkę. Na moje oko jest on dość mocno pochylony do przodu.
A jak on jest pochylony. Cały wagon czy tylko przód zwisa jak w przypadku #668 ?
Cały

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: Peter » 27 lis 2006, 21:38

Jakiś czas temu wydawało mi się, że #610 ze składu #609+610 siadł na drugim wózku. Nie przypatrzyłem się jednak czy tak nadal jest. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 28 lis 2006, 16:31

#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#6 Post autor: Boguś » 28 lis 2006, 17:39

luki pisze:#749 w coś już nie raz puknął, wgniecenie wiciąż chyba się wozi na przodzie...
Racja i to wgnicenie ma już dość długo

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: Peter » 29 lis 2006, 12:15

Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
*SDIP (U.N.O.)

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#8 Post autor: Karol » 02 gru 2006, 17:53

Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
Nie puknął. W jego przód puknęła któraś śp. stodwójka zadkiem zeszłej zimy.

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#9 Post autor: adasiek » 02 gru 2006, 19:56

Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#10 Post autor: Boguś » 02 gru 2006, 21:34

adasiek pisze:Jak już jesteśmy przy stanie stopiątek to może wymienię tu wagony, które wg mnie są w najgorszym stanie technicznym:
#588+589, #506, #458 a co do wagonów bytomskich,to zdaje się że z #612 też najlepiej nie jest...Z Zawodzia-na pewno #695. A co do reszty-wskazujcie sami!
Wskaże tu wagon z ZKT-3 #487. Z Zawodzia #769

Awatar użytkownika
adasiek
Posty: 353
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: Gliwice

#11 Post autor: adasiek » 03 gru 2006, 00:38

Oczywiście nie możemy zapomnieć o #419 ze składu #420+419. Wogóle stan większości "drugich" wagonów woła o pomstę do nieba...A jeśli mowa o zaniedbaniu wagonów-niedawno skasowany #399 był jednym z najgorzej utrzymanych wozów. Niedawno rozbity #619 także nie był w najlepszym stanie. Mam nadzieję że wyjmą z niego wyświetlacze i wsadza do innego wagonu.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 09 sty 2007, 17:00

#656 po wypadku co miał w Październiku (najechany przez #503) już wrócił na trasę, prawdopodobnie pierwsza jazda była w niedzielę.

Kod: Zaznacz cały

http://www.tramwaje2.za.pl/2006/11/65601.jpg
Na fotce w listopadzie.

Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: Peter » 09 sty 2007, 22:09

luki pisze:Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
No nareszcie :!: Blacharkę ma w opłakanym stanie. Mam nadzieję, że trafi też w najbliższej kolejności #588+589 (obdarty zresztą z listew, w zasadzie nadaje się tylko do RK, albo...) i #564+565.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#14 Post autor: Boguś » 09 sty 2007, 22:14

luki pisze:
Natomiast do ZUR wysłany został #649+650 na odświeżanie, kremowy pasek byłby mile widziany.
Raczej go dostanie, tak jak m. in. #719+720, #561+382

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#15 Post autor: Boguś » 25 lut 2007, 18:22

Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku. Przeszedł drobny remont blacharki i został pomalowany w barwy kremowo-czerwone.
Widać, że po remoncie #590 odżył na nowo i ładnie się prezentuje :D

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#16 Post autor: ff » 27 lut 2007, 17:20

Boguś pisze:Wczoraj widziałem wagon #590 w nowym ubranku.
Ja go widziałem już w środę wieczorem :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#17 Post autor: Peter » 03 mar 2007, 07:33

W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#18 Post autor: Boguś » 05 mar 2007, 12:04

Peter pisze:W coraz gorszym stanie jest #675+676. Trochę go wyszpachlowali i wymalowali wnętrze (zresztą tragiczne) po tej wylotce z szyn w 2005r. ale skład nie był remontowany i zaczyna się sypać. :|
Tu masz przykład jak Chorzów Batory "dbał" o wagony. Podaje kolejne: #695+696, śp.#697+698, #685+686, #674+673, śp.#335+336, #787, #788, #609+610, #769, #770, można tak wymieniać bez końca

DOPISANE
Peter pisze:Nie wiadomo czy puknął, bo to samo miał przynajmniej #699 a wynika to chyba z tego, że blacha z przodu przerdzewiała od spodu i puściły spawy.
To samo ma teraz #748

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 05 mar 2007, 16:36

Luki wspominając przed chwilą w innym temacie o nowej reklamie Knorr przypomniał mi sprawę blacharki #685+686. Przynajmniej mu ją znowu pomalowali, ale jest w złym stanie...
Zauważyłem również jeden szczegół. Zamiast atrap plastykowych ma przykręcone jakieś czarne blachy mój ulubieniec. Widocznie mocno już tam przerdzewiał (miał i chyba nadal ma wklęsły przód między światłami). :cry:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#20 Post autor: Peter » 12 kwie 2007, 19:12

Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto

Stał na wolnym powietrzu tyle lat, więc dobrze wyglądać nie może...
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#21 Post autor: ff » 12 kwie 2007, 20:27

Peter pisze:Pojawiło się świeże zdjęcie #620 :arrow: Foto
W stosunku do tego gdzie stał i jak wyglądał dwa tygodnie temu, nie zmieniło się nic.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#22 Post autor: Peter » 13 kwie 2007, 19:24

Tak się dzisiaj przypatrzyłem i muszę stwierdzić, że wagon #768 jest bardzo ciekawy pod względem różnorodności. Ma odmalowany tylko przód, brakujące części fartuchów i rdzę, połówkowy bigiel oraz statyczną przetwornicę. Piękne połączenie. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

JoHoNuS
Posty: 121
Rejestracja: 11 gru 2006, 10:26

#23 Post autor: JoHoNuS » 13 kwie 2007, 20:07

Jakby to powiedzieć Tramwaje Śląskie lubią być oryginalne w tym co robią nawet dokonując absurdu ale zawsze to jakiś powiew nowoczesności w starych wagonie :wink:
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 20:19 przez JoHoNuS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Peter » 13 kwie 2007, 20:13

I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: DW » 13 kwie 2007, 21:16

Peter pisze:I to nie jest jeden przykład, bo wczoraj będąc w Sosnowcu widziałem w podobnym stanie wagony #509, #521 czyli również co najmniej nie odświeżone, ale za to "statyki" (ja sobie je tak nazywam :wink: ). Fartuchy jednak miały całe dla odróżnienia. :)
No tak rzeczywiście to powiew nowoczesności. Jest przynajmniej cichutko. :jupi:
#521 był rok temu odmalowany (również częściowo wewnątrz), a p. statyczną miał już dużo wcześniej.
#509 rzeczywiście nie jest w najlepszym stanie, a z zewnątrz wygląda strasznie (szczególnie po stronie drzwi). W nie najlepszym stanie są też wagony #526 i #566, które również mają ciche przetwornice.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#26 Post autor: ff » 15 kwie 2007, 00:15

W wagonie 699 też brakuje fragmentu fartucha - chodzi o ostatni jego fragment po lewej stronie wagonu. Dziś pewnie też będzie na 11, więc niektórzy może będą mogli się temu przyjrzeć. :)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: Peter » 16 kwie 2007, 20:29

Dzisiaj przyjrzałem się wagonowi #767 i tak jak w #768 brakuje mu kawałka fartucha za pierwszym wózkiem po stronie bez drzwi. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#28 Post autor: Boguś » 21 kwie 2007, 19:46

Skład #731+730 zostanie odnowiony. #731 stał w jednej z hal z zaszpachlowanym pudłem a #730 miał odmalowane wózki i stopnie wejściowe

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: Peter » 25 kwie 2007, 18:18

Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: DW » 25 kwie 2007, 18:25

Peter pisze:Tym razem przyjrzałem się składowi #636+635. Blacharka tego składu jest w fatalnym stanie. Tuż pod oknami porobiły się już dziury. Są liczne ogniska rdzy... Generalnie wszystkie blachy do wymiany się nadają, czyli rozbiórka do szkieletu. :(
Najgorzej jest w pierwszym wagonie. Największa dziura jaką widziałem jest pod oknem z tablicą kierunkową po stronie drzwi, jeśli dobrze pamiętam.
Jeśli nic z tym nie zrobią, to za niedługo wagon będzie jeździł bez blachy ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 25 kwie 2007, 18:30

A #691+689 z czymś się pocałował. #691 ma wgnieciony dolny fartuch po lewej stronie

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: Peter » 25 kwie 2007, 18:31

W zasadzie wszystko jest przegnite. Stopnie schodów się rozlatują. Wszędzie są pospawane. Właśnie szczególnie w #636. W końcu #635 więcej czasu spędził w zajezdni. :mruga:

Oby to się nie skończyło jak ze składem #628+627 a dokładniej z 1-wszym wagonem. Ostatni raz jak jechałem w #628 to gdy padał deszcz wszystko lało się do środka oczywiście przez szafki maszyn drzwiowych (tradycja w stopiątkach), ale nie tylko. Korozja wszechobecna...
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#33 Post autor: luki » 30 kwie 2007, 15:43

Szykuje się w końcu porządne odświeżenie #362. Już można oglądać efekty rocznej pracy :D
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=126

#465 na razie lata, w hali także #375 z naprawianym przodem, #704. Na zewnątrz jest trochę porysowany z jakiegoś wypadku #713+714, #766, #684, #773+774.
Na hali rewizyjnej stoi także #710 z porysowanym po stłuczce bokiem.

Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.

W galeri przybyło fotek:
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=127
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=128
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=129
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=131
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=132
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=135
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#34 Post autor: Sebastian22 » 30 kwie 2007, 18:19

cosik album nie działa:/....aaa sms trzeba wysłać...już dziala :D

To prawda z tym "27"? Jak tak to ostro.

Dzis zrobilem sobie "mala" przjadzke....jechalem z Gliwic do Dabrowy G....tramwajem. Ciągle jezdza pociagiem wiec raz postanowilem zmienic trase :P Wybralem najszybszy wariant czyli 1-11-15-21 i za ok. 3,5h byłem w domu. Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#35 Post autor: Boguś » 30 kwie 2007, 19:01

Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....jedne dzwi sie zacinaly i gosc musial co kilka przystankow domykac butem....a czasem otwieral i zamykal po kilka razy i to na przystankach - ludziom czasem tez sie dostalo ( za pazerność "ja pierwszy ja pierwszy"):shock: a myslalem ze RK1 ma najgorszy tabor :lol:
#466 jest kasowany w Chorzowie Batorym, albo co bardziej prawdopodobne - już fizycznie nie istnieje.
luki pisze:Do kasacji albo dalszego gnicia stoją, #763, #764, #780, #791.
#763 = 100% kasacja, tu nikt nie miał wątpliwości
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 19:54 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#36 Post autor: DW » 30 kwie 2007, 19:07

Sebastian22 pisze:To prawda z tym "27"?
Nie można wierzyć we wszystko co jest napisane internecie. ;)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: Peter » 30 kwie 2007, 19:14

Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#38 Post autor: Sebastian22 » 30 kwie 2007, 19:41

Peter pisze:
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)
Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#39 Post autor: Boguś » 30 kwie 2007, 19:43

Sebastian22 pisze: Być może ze to #464 choć jak byk było #466....podpowiem jeszcze ze był to skład oreklamowany w kolorystyce biało-niebieskiej....w środku siedzenia pomalowane na kremowo, podobnie jak szafka rozdzielcza i całe drzwi od kabiny....zamiast małego okienka między dzwiami kabiny a dzwiami wejściowymi była ręcznie wykonana "zasłonka" również takiego koloru.....coś cicho chodził - czyżby statyczna przetwornica?? w takim gracie??
Może #644+344, ale jest bez przetwornic statycznych
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2007, 19:50 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 30 kwie 2007, 19:47

#466 to nie jest na pewno, bo on tak jak pisał Boguś już z dużym prawdopodobieństwem nie istnieje fizycznie. :mruga:
W Bytomiu póki co nie ma składów ze statycznymi przetwornicami. Jest za to cała masa takich solówek :arrow: patrz :wink:
Malowanie kremowe jest typowe dla większości wagonów bytomskich, więc raczej zbiłeś mnie chyba z tropu. :twisted:
Boguś pisze:#763 = 100% kasacja
#780 = 99,9% kasacja
#764 i #791 jest duża szansa na odbudowe
Jak przejmą te nasze tramwaje i znajdą się pieniądze to na pewno #764 i #791 a może i #780 wyremontują. Jednym słowem czas upływa tylko na niekorzyść dla tych wagonów. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 01 maja 2007, 12:49

Peter pisze:
Sebastian22 pisze:Po drodze spotkalem ciekawy wóz a dokladnie #466 na 11.....był on w strasznym stanie....
Przypuszczam, że chodzi Ci o #464 w reklamie Veka. :wink:
To jest straszny złom. #465 jeździł z nim do pary, ale się rozleciał i z tego co pisze luki to próbują go reanimować, bo "lata" na warsztacie. :)
:arrow: http://tramwaje.mojeforum.net/album_page.php?pic_id=137
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#42 Post autor: Peter » 01 maja 2007, 13:12

A propos zauważyłem, że od niedawna znowu zaczęli zakładać osłony kół w wózkach. Właśnie na fotce sobie takowe stoją obok wagonu. 8)
Przez ostatnie lata z braku pieniędzy na wszystko większość wagonów nie posiadało tych osłon albo w szczątkowej postaci. Teraz przy remontach i odświeżeniach jak spoglądam na wózki, wszystkie wagony dostają te osłony. Początkowo robili to przecinając karbowane rurki z PCV (patrz wagony gliwickie, np. #655+393), a teraz robią już stalowe. :spoko:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 18 maja 2007, 21:41

Ostatnio zauważyłem, że wagon #737 ma ciekawą przypadłość, tzn. każdy reflektor ma inny. Jeden z typową atrapą (chyba prawy) a drugi z założoną blachą. Podobnie kiedyś też miał wagon #585, z tym że jedną atrapę miał ryflowaną a drugą pełną (Foto). :)
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: DW » 29 maja 2007, 21:44

W Będzinie zabrakło już chyba kremowej farby albo, co bardziej prawdopodobne dopadła ich chęć eksprerymentowania z listwami jakiego koloru stopiątka prezentuje się najlepiej.
Tym razem listwy pomalowano na biało :D Nie jest to ewenement bo białe listwy ma też #627, ale są one "trochę" przybrudzone i tego tak nie widać jak na #513, który to okazał się tym szczęśliwcem a jego listwy wyglądają na trochę szersze zwykłe. Oprócz tego odmalowano tylko niewielką cześć po stronie bez drzwi w ostatnim, najszerszym miejscu wagonu zaraz pod oknami. Ciekawi mnie co było powodem zmiany koloru listew (wcześniej miał szare i nie były zniszczone)?

Przy okazji przejrzałem swoje (i nie swoje) zdjęcia będzińskich wagonów od 2005 r. i odkryłem pare ciekawostek:
- Kremowe listwy w 2005 r. miały wagony #508, #538, #601 i #602 oraz #737, który został odmalowany wiosną 2005 i kremowe listwy ma do dzisiaj, ale jakoś wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
- Skład #761+762 w czasie wożenia reklamy "Wasa" oraz #424 przy pierwszych dwóch wersjach "Telegrosika" miały czarne listwy.
- Wagon #523 do czasu odmalowania w 2006 r. miał po stronie drzwi czarne listwy a po przeciwnej stronie szare.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: DW » 31 maja 2007, 14:47

Jednak w Będzinie nie zabrakło kremowej farby (albo użyli jej do malowania wcześniej), bo kremowe listwy otrzymał wagon #538. Oprócz tego odmalowano czerwnoną część z przodu przed pierwszymi drzwiami i z tyłu za ostatnimi.

Kremowe listwy ma już 18 wagonów (#501, #509, #525, #540, #567, #571, #575, #576, #618, #631, #632, #667, #669, #670, #754, #790 oraz #737 i #601, który, mam nadzieję, po naprawie przodu zostanie odmalowany).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#46 Post autor: Peter » 23 cze 2007, 16:04

Taki szczegół. :wink: W wagonie #725 ze składu #725+736 zapadła się trochę podłoga tuż za szafą WN. Kiedyś to samo miało miejsce w wagonie #609, ale teraz temu coś się zapaliło z tego co czytałem na forum ostatnio. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: DW » 28 cze 2007, 19:21

Na forum WPK "przemo" napisał, że #639 przeszedł już prace naprawcze. M. in. został odmalowany i otrzymał przyciski do otwierania drzwi.

rzelfix
Posty: 829
Rejestracja: 11 lis 2006, 23:18
Lokalizacja: GOP

#48 Post autor: rzelfix » 05 lip 2007, 00:06

W Bytomiu odświeżono dwa wagony: #710 oraz #721. Standardowo piękne czerwone malowanie z kremową listewką, wymienione płaty drzwi. W #710 pozostał kawał blachy zamiast dwóch atrap wokół reflektorów. Ciekaw jestem jak sie miewa sprawa z przetwornicami...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#49 Post autor: Peter » 07 lip 2007, 22:41

A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#50 Post autor: Boguś » 07 lip 2007, 22:54

Peter pisze:A solówka #694 (mam nadzieję, że tymczasowa) nadal straszy swoim wyglądem... :/
Oczywiście, że tymczasowa. Jego doczepa jest uszkodzona po wykolejeniu na Chebziu i stoi w hali na Zawodziu, być może jest już robiona. Gdy zrobią #693 to może zepną go z #749 i zaczną odnawiać #694. Natomiast ostatnio coś nie widuje różnokolorowego #768.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości