Stan wagonów 102Na
Stan wagonów 102Na
Ostatnio przyjrzałem się wagonowi #166 i znacznie pogorszył się jego stan przynajmniej wizualnie. Tył ma wgniecony po jakimś wypadku, zaczynają się robić ogniska rdzy a szczególnie na dachu. Brzydkie są te zamalowane stare płaty farby. :x
Chyba za dobrze o nim mówiliśmy chociaż dawno ten wagon już nie był odświeżany.
#205 nie widziałem ostatnio, ale w tym Selgrosie wyglądał bardzo ładnie.
Chyba za dobrze o nim mówiliśmy chociaż dawno ten wagon już nie był odświeżany.
#205 nie widziałem ostatnio, ale w tym Selgrosie wyglądał bardzo ładnie.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2007, 22:44 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Re: Stan typowanych ewentualnych historycznych 102Na #166 i
Wczoraj był na 1403, i wygląda oczywiście bardzo dobrze, nie wiem jak w środku, ale zapewne reklama tutaj nic takiego nie skrywa.Peter pisze: #205 nie widziałem ostatnio, ale w tym Selgrosie wyglądał bardzo ładnie.
#166 faktycznie ostatnio trochę źle się mu żyje.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Oczywiscie nikt niewpadnie by porecze aluminiowe i pare zeczy starych orginalniejszych przegubów zachowac dla ewentualnej zabytkowej 102na,nie mysle tu o poszczegulnych osobach raczej pewnej marnie działającej instytucji pseudo hobbistycznej.205 po remoncie i bardzo pasujom do niego porecze w niestodwójkowym kolorze.
A może ewentualna zabytkowa stodwójka wyglądałaby tak:as chorzów pisze:Oczywiscie nikt niewpadnie by porecze aluminiowe i pare zeczy starych orginalniejszych przegubów zachowac dla ewentualnej zabytkowej 102na,nie mysle tu o poszczegulnych osobach raczej pewnej marnie działającej instytucji pseudo hobbistycznej.205 po remoncie i bardzo pasujom do niego porecze w niestodwójkowym kolorze.
http://zabrze.net.pl/nadkanalem/gmjwilczek/foto/002.htm
http://zabrze.net.pl/nadkanalem/gmjwilczek/foto/015.htm
no może bez tych przednich gniazd, no ale i tak żadna ich nie ma
W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
Nie czarujmy się, mimo dużego sentymentu do tych wagonów czas już chyba zakończyć ich liniową eksploatację.
Co do historycznych to marzę, żeby dorobić im gniazda i spiąć ponownie skład stodwójek. Ba, dobrze by było zachować właśnie 3 sztuki i zrobić 2 zestawy, np. 102Na+102N #205+150 i 2x102Na #165+166. Czy ktoś o tym pomyśli u nas ? :mruga:
Co do wyboru tego trzeciego wagonu to pozostają jedynie chyba właśnie #165, #168, #169 w zależności od ich stanu. Nie upieram się koniecznie na #165.
Nie czarujmy się, mimo dużego sentymentu do tych wagonów czas już chyba zakończyć ich liniową eksploatację.
Co do historycznych to marzę, żeby dorobić im gniazda i spiąć ponownie skład stodwójek. Ba, dobrze by było zachować właśnie 3 sztuki i zrobić 2 zestawy, np. 102Na+102N #205+150 i 2x102Na #165+166. Czy ktoś o tym pomyśli u nas ? :mruga:
Co do wyboru tego trzeciego wagonu to pozostają jedynie chyba właśnie #165, #168, #169 w zależności od ich stanu. Nie upieram się koniecznie na #165.
*SDIP (U.N.O.)
Na RK-2 zaprzeczali by ten rok był końcem eksploatacji stodwójek, i raczej do 2008 pozostanie ich więcej niż trzy sztuki...Peter pisze:W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
To pod względem technicznym...
Co do ilostanu taboru to jedyny nie przewidziany chyba ich koniec mógł by nastąpić przy nadejściu krakowskich stopiątek, tylko jedna musiało by tych wozów trochę więcej niż ostatnio na Zawodzie zjechać...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Kancioka wolałbym jednak solo . Jeśli chodzi o zachowanie jednej lub dwóch stodwójek jako zabytki, tu jest pole do popisu dla KMTM-u.Peter pisze:W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
Nie czarujmy się, mimo dużego sentymentu do tych wagonów czas już chyba zakończyć ich liniową eksploatację.
Co do historycznych to marzę, żeby dorobić im gniazda i spiąć ponownie skład stodwójek. Ba, dobrze by było zachować właśnie 3 sztuki i zrobić 2 zestawy, np. 102Na+102N #205+150 i 2x102Na #165+166. Czy ktoś o tym pomyśli u nas ? :mruga:
Co do wyboru tego trzeciego wagonu to pozostają jedynie chyba właśnie #165, #168, #169 w zależności od ich stanu. Nie upieram się koniecznie na #165.
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Uaktualniono dział infrastruktura na stornie BIP TŚ. W ilostanie wagonów jest podane, że wagonów serii 102N jest już tylko 10: http://bip.tram-silesia.pl/?id=spolka/i ... m&dzial=26
Ciekawe, który wagon został skreślony? #163 czy może inny? (poza odstawionymi #166 i #241 jakiś czas nie widziałem też #119 i #231, ale stodwójki widuję raczej rzadko).
Ciekawe, który wagon został skreślony? #163 czy może inny? (poza odstawionymi #166 i #241 jakiś czas nie widziałem też #119 i #231, ale stodwójki widuję raczej rzadko).
Na pewno kasacja to #163.DW pisze:Uaktualniono dział infrastruktura na stornie BIP TŚ. W ilostanie wagonów jest podane, że wagonów serii 102N jest już tylko 10: http://bip.tram-silesia.pl/?id=spolka/i ... m&dzial=26
Ciekawe, który wagon został skreślony? #163 czy może inny? (poza odstawionymi #166 i #241 jakiś czas nie widziałem też #119 i #231, ale stodwójki widuję raczej rzadko).
#241 już jeździ od paru dni.
#119 faktycznie znknął coś ostatnio. Ale znając jego stan, nie zdziwił bym sie jakby był on w kasacyjnej...
#231 też ostatnio nie widziałem...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Jakiś czas temu lorki ciągnął też #247, więc #119 musi już ledwo zipać.
Zdaje mi się że skoro już tak dawno nikt go nie widział, to kwestia czasu jak go postawią na kasacyjnej. Nie zdziwił bym się jakby reanimowali jego kosztem #166, i na niego też by przerzucili reklamę.
Więc w ruchu liniowym pozostają:
#165, #168, #168, #205, #228, #231, #241, #247
czyli 8 wagonów.
Los #119 i #166 jest na razie bliżej nieznany.
Zdaje mi się że skoro już tak dawno nikt go nie widział, to kwestia czasu jak go postawią na kasacyjnej. Nie zdziwił bym się jakby reanimowali jego kosztem #166, i na niego też by przerzucili reklamę.
Więc w ruchu liniowym pozostają:
#165, #168, #168, #205, #228, #231, #241, #247
czyli 8 wagonów.
Los #119 i #166 jest na razie bliżej nieznany.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
-
- Posty: 274
- Rejestracja: 14 lis 2006, 15:22
Codziennie psuje się parę stodwójek, ale zwykle parę godzin później są już w ruchu. #205 pewnie już dzisiaj jeździł.Marcin pisze:Wczoraj #205 się popsuł także nie wiadomo czy go naprawią i czy może on zostanie zabytkowym,z tego co mi wiadomo te tramwaje mają jeździć do czasu aż skończy im się ubezpieczenie.
Często w najgorszym stanie są przeguby stodwójek, no ale to jest ich akurat największa wada...
Dzisiaj spotkać stodwójkę w ruchu to już zaczyna być prawdziwy ewenement.
Ostatnie bastiony z tymi wagonami pozostaną najprawdopodobniej w Łodzi (wersja oczywiście wąskotorowa) i we Wrocławiu, chociaż myślę że Wrocław szybciej je pokasuje.
Dzisiaj spotkać stodwójkę w ruchu to już zaczyna być prawdziwy ewenement.
Ostatnie bastiony z tymi wagonami pozostaną najprawdopodobniej w Łodzi (wersja oczywiście wąskotorowa) i we Wrocławiu, chociaż myślę że Wrocław szybciej je pokasuje.
*SDIP (U.N.O.)
Może dało by się odkupić po cenie złomu od MPK kilka 102-jek,wiem że to głupi pomysł ale poratowało by to chociaż trochę sytuacje taborową.102Na to wozy bardzo pojemne czasem spokojnie zastąpić mogą skład,a mechanicy mają już obeznanie w technice tego typu tramwaju.chociaż myślę że Wrocław szybciej je pokasuje.
Wątpię w to chociażby ze względu na nasze torowiska. Zakupione stodwójki zaraz by stały na warsztatach. Wszystkich torowisk szybko nie wyremontują a stopiątki jednak są odporniejsze na takie męczarnie.
Żeby jakoś poprawić sytuację taborową faktycznie potrzebujemy jednak jeszcze z kilkadziesiąt wagonów 105Na licząc, że nie będzie dużo kasacji naszych wagonów, ale to już temat do osobnej dyskusji.
Żeby jakoś poprawić sytuację taborową faktycznie potrzebujemy jednak jeszcze z kilkadziesiąt wagonów 105Na licząc, że nie będzie dużo kasacji naszych wagonów, ale to już temat do osobnej dyskusji.
*SDIP (U.N.O.)
Na wspólnym odcinku kursowania stodwójek tj od Szopienic do Rynku czasami ma się wrażenie, że tych stodwójek jest więcej, są takie pory ze jada praktycznie jedna po drugiej
Ciekawi mnie jednak obsada taborowa, czemu np nie przerzuci się je na jedną linię, choć dzięki obecnemu rozwiązaniu można zobaczyć je jeszcze w kilku miastach.
Ciekawe czy stodwójki zawitają jeszcze na poc. 711
Ciekawi mnie jednak obsada taborowa, czemu np nie przerzuci się je na jedną linię, choć dzięki obecnemu rozwiązaniu można zobaczyć je jeszcze w kilku miastach.
Ciekawe czy stodwójki zawitają jeszcze na poc. 711
To że Warszawską śmigną 3 pod rząd to zasługa ich obecności na poc 14, 15, 23 i 3737 pisze:Na wspólnym odcinku kursowania stodwójek tj od Szopienic do Rynku czasami ma się wrażenie, że tych stodwójek jest więcej, są takie pory ze jada praktycznie jedna po drugiej
Ciekawi mnie jednak obsada taborowa, czemu np nie przerzuci się je na jedną linię, choć dzięki obecnemu rozwiązaniu można zobaczyć je jeszcze w kilku miastach.
Ciekawe czy stodwójki zawitają jeszcze na poc. 711
Co do poc. 711 to mam taką nadzieję, choć spodziewać się można przejęcia obsad Zawodzia przez Stroszek. Jak dla mnie to nie za wesołe, ale skoro 11 ma pozostać choć w połowie na Zawodziu to byłbym za....
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Pozostaje już tylko 6 stodwójek w ruchu - #165, #169, #205, #228, #231 i #247.
W nocy z 18 na 19 listopada br. na terenie zajezdni Zawodzie spalił się #168
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208420.html
Na TWB jest też zdjęcie kasowanego #163, na którym pojawiły się odpowiednie napisy http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208419.html
poprawiona lista sprawnych wagonów:)
W nocy z 18 na 19 listopada br. na terenie zajezdni Zawodzie spalił się #168
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208420.html
Na TWB jest też zdjęcie kasowanego #163, na którym pojawiły się odpowiednie napisy http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208419.html
poprawiona lista sprawnych wagonów:)
Ostatnio zmieniony 12 sty 2008, 21:32 przez DW, łącznie zmieniany 4 razy.
Bardzo to dziwne. Jeśli podpalenie, co się bierze podobno pod uwagę, to akurat wybrano tę sprawną (na stanie), która akurat stała na torze wśród innych kasatów, w dodatku była wg nas w najgorszym stanie. Pewnie ubezpieczyciel wypłaci teraz odszkodowanie. W artykułach zarząd mówi o definitywnym wycofywaniu 102Na.
Utrata wagonu taki sposób wydaje się dla firmy bardzo na rękę... Obawiam się powtórek, a "sprawcy" nie zostaną złapani.
Utrata wagonu taki sposób wydaje się dla firmy bardzo na rękę... Obawiam się powtórek, a "sprawcy" nie zostaną złapani.
Myślę, że trochę zbyt daleko idące wnioski wysuwasz. A z tego co wiem, to spłonęła na placu wyjazdowym, a nie za starą halą.ff pisze:Bardzo to dziwne. Jeśli podpalenie, co się bierze podobno pod uwagę, to akurat wybrano tę sprawną (na stanie), która akurat stała na torze wśród innych kasatów, w dodatku była wg nas w najgorszym stanie. Pewnie ubezpieczyciel wypłaci teraz odszkodowanie. W artykułach zarząd mówi o definitywnym wycofywaniu 102Na.
Utrata wagonu taki sposób wydaje się dla firmy bardzo na rękę... Obawiam się powtórek, a "sprawcy" nie zostaną złapani.
Kanydatami są pewnie #169, #205 lub #228. Osobną kwestią jest czy któraś z nich zostanie zabytkiem.tramfaj90 pisze:Mam pytanie. Mamy już zabytkowy skład enek. Stopiątka zabytkowa równierz znajduje się w inwentarzu TŚ. Więc czy i która z pozostałych przy życiu 102Na jest typowana do przerobienia na zabytkową
Mam nadzieję, że fundusze się znajdą. 102Na to bardzo klimatyczne wozy i wielką stratą by było ich definitywne zniknięcie ze śląsko-dąbrowskich torowisk. Wtedy przy okazji z 102N #8 mogliby zdjąć te bezsensowne tablice "nauka jazdy" , przywrócić numer #150 i napisy w stylu wpk http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-44768.html
Moderusy, Bulwy i Krakusy. Powstań TŚ !!!!
Tak jak ktoś zauważył w innym dziale od początku roku liniowo jeżdżą już tylko 3 stodwójki - #165, #205 i #247.
Pozostałe nie jeżdżą od września (#169), listopada (#228) i od grudnia (#231). Wydaję mi się, że już raczej nie wyjadą...
Mam nadzieję, że co najmniej te 3 jeżdżące jeszcze stodwóje zostaną zachowane na zabytkowe, robocze itp.
Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263.
Pozostałe nie jeżdżą od września (#169), listopada (#228) i od grudnia (#231). Wydaję mi się, że już raczej nie wyjadą...
Mam nadzieję, że co najmniej te 3 jeżdżące jeszcze stodwóje zostaną zachowane na zabytkowe, robocze itp.
Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263.
Może nie mieli innej farbyBoguś pisze:Granatowy podkład jest pod Kreisela na 100%. Można nawet zauważyć, że przód i tył #205 jest niebieski a boki granatowe.DW pisze:Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263.
A mi się wydaje, że oni chcą zrobić producenta Kreisela w konia. Wagon 119 długo nie jeździł i właściwie przeniesienie reklamy należy się jak psu zupa.
Pokazując jednak stodwójkę w granatowym ichnim podkładzie może chcą im wmówić, że wagon cały czas jeździł, ekspozycja się skończyła, a jak chcecie się dalej reklamować, to musicie już zapłacić
Pokazując jednak stodwójkę w granatowym ichnim podkładzie może chcą im wmówić, że wagon cały czas jeździł, ekspozycja się skończyła, a jak chcecie się dalej reklamować, to musicie już zapłacić
Zauważyliście może taką prawidłowość, że zajezdnia Chorzów w swoich stodwójkach po powiększeniu kabiny nigdy nie montowała listwy ozdobnej na ten mały fragment burty przed pierwszymi drzwiami? Zawodzie z kolei ją montowało. Przyznam się, że ja na to zwróciłem uwagę dopiero po imprezie stodwójkowej (ogladając zdjęciowe relacje z imprezy).
Właśnie też to zauważyłem ale nie wiedziałem czy istotne będzie pisanie o takim szczególe .ff pisze:Zauważyliście może taką prawidłowość, że zajezdnia Chorzów w swoich stodwójkach po powiększeniu kabiny nigdy nie montowała listwy ozdobnej na ten mały fragment burty przed pierwszymi drzwiami? Zawodzie z kolei ją montowało. Przyznam się, że ja na to zwróciłem uwagę dopiero po imprezie stodwójkowej (ogladając zdjęciowe relacje z imprezy).
Dziś trochę sobie pojeździłem stodwójką 205 na linii 0, właściwie to pożegnałem się z tymi wagonami, wprawdzie nie od rana do wieczora jak zapowiadałem w maju Bardzo możliwe, że był to jej ostatni raz na tej linii, a wszystkie inne jej pojawienia się na trasie na innych liniach będą tylko świadczyły o problemach taborowych zajezdni. Widać, że stodwójka dla przechodniów to egzotyka, obracają się tak samo jak za eNkami. Pasażerowie jadący w środku również komentowali wagon, którym jadą - "zerówka to jest ta linia, gdzie jeźdżą historyczne tramwaje i właśnie jednym takim jedziemy".
Stodwójka chodziła super, była doskonale wypełniona pasażerami. W solówce byłaby ciasnota (zresztą była na linii wczoraj). Szkoda ją odstawiać... Tak jak nasi rodzice i dziadkowie wspominają eNki tak chyba ja będę wspominał zawsze stodwójki, które towarzyszyły mi cały czas podczas dojazdów do liceum (np. o godz. 7:25 ), a także potem ze studiów i do pracy. Piękne czasy, a przecież jeszcze wcale nie tak dawne
Stodwójka chodziła super, była doskonale wypełniona pasażerami. W solówce byłaby ciasnota (zresztą była na linii wczoraj). Szkoda ją odstawiać... Tak jak nasi rodzice i dziadkowie wspominają eNki tak chyba ja będę wspominał zawsze stodwójki, które towarzyszyły mi cały czas podczas dojazdów do liceum (np. o godz. 7:25 ), a także potem ze studiów i do pracy. Piękne czasy, a przecież jeszcze wcale nie tak dawne
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
A jednak już nie pojedzie. Podobno miała w ogóle jakąś kolizję i jest uszkodzona, ale oprócz tego z uwagi na to, że minął czas rejestracji, od dnia 22 września 2008 r. wagon 205 został zdjęty ze stanu liniowego (i przekwalifikowany na niekomunikacyjny, odstawiony na historyczny).
Czyli od dziś Tramwaje Śląskie nie mają żadnego liniowego wagonu 102Na - skończyła się pewna epoka
Czyli od dziś Tramwaje Śląskie nie mają żadnego liniowego wagonu 102Na - skończyła się pewna epoka
Straszna szkoda. A więc 16 września, kiedy rano jeździła krótko na 23 to był najprawdopodobniej jej ostatni raz na linii. Czyli dobrze, że udało mi się w niedziele nią pojeździć i pożegnać...memphis pisze:A jednak już nie pojedzie. Podobno miała w ogóle jakąś kolizję i jest uszkodzona, ale oprócz tego z uwagi na to, że minął czas rejestracji, od dnia 22 września 2008 r. wagon 205 został zdjęty ze stanu liniowego (i przekwalifikowany na niekomunikacyjny, odstawiony na historyczny).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości