Składy - konfiguracje i spięcia
Składy - konfiguracje i spięcia
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 23:23 przez Pimpek, łącznie zmieniany 170 razy.
Jak donosi N skład został wyposażony w Batorym w gniazda sterowania ukrotnionego Aviotech - czyli cały skład na dwóch kablach (ws i WN). Dopisałem go do listyff pisze:Jak już wspomniano mamy nowy stary skład, czyli 707+708. Do połączenia wykorzystano tym razem duże grzybki. Jest to skład, którego drugi wagon posiada drzwi bez dolnych szybek, tak jak kiedyś 572+312
_________________
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
O ile z drugiego składu to może by coś wyszło, to jednak 105N #361 najprawdopodobniej odmówi współpracy ze 105Na #684, poza tym #361 widziałem wczoraj i sobie normalnie samotnie jeździł. :mruga:
Różnica jest tylko taka, że #708 ma drzwi z tworzywa sztucznego a #312 miał te dolne szybki zastąpione w postaci zaspawania dolnych otworów po szybach blachami, co oczywiście wydawało ciekawe blaszane dźwięki przy zamykaniu a szczególnie gdy już część spawów puściła Od niedawna można to zaobserwować na tym zdjęciu w #337+338. Zresztą w połowie lat 90 jeździł też wtedy taki "blaszak" bez dolnych szybek w obu wagonach jeszcze wtedy należący do Zawodzia i jeszcze 105N #461+460 w niebieskiej reklamie E.Wedel z żółtymi drzwiczkami.ff pisze:Jak już wspomniano mamy nowy stary skład, czyli 707+708. Do połączenia wykorzystano tym razem duże grzybki. Jest to skład, którego drugi wagon posiada drzwi bez dolnych szybek, tak jak kiedyś 572+312
*SDIP (U.N.O.)
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
To w takim razie w późniejszym czasie (jeśli wyniknie taka potrzeba) stworzą skład #715+684.Peter pisze:O ile z drugiego składu to może by coś wyszło, to jednak 105N #361 najprawdopodobniej odmówi współpracy ze 105Na #684, poza tym #361 widziałem wczoraj i sobie normalnie samotnie jeździł. :mruga:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Popieram Twoje zdanie. To jest podstawowa zasada. Aby skład mógł być w pełni wykorzystany, to taki warunek musi być spełniony bez wątpienia.Marcin pisze:Pod warunkiem że wagony będą ze sobą współpracować :mruga:.KZKGaPowicz pisze:To w takim razie w późniejszym czasie (jeśli wyniknie taka potrzeba) stworzą skład #715+684.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nowe składy szykują się również w Będzinie
W związku z uruchomieniem w najbliższy weekend aż 13 zestawów 2x105N spięte mają być następujące wagony:
- #537+529
- #521+518
- #666+667
- #553+513
Pierwszy kursował jeszcze w styczniu razem, a wcześniej przez długie lata, gdyż był to zwykły, stały skład.
Kolejne dwa mogliśmy już zobaczyć latem zeszłego roku, gdy testowano możliwe konfiguracje.
Natomiast ostatni to zupełnie nowy skład. Wagon #513 nie posiadał przednich gniazd, stąd konieczne było ich zamontowanie. Natomiast #553 posiada tylne gniazda, więc nie powinno być problemu.
Zapewne wszystkie powyższe składy będą kursowały na dwóch pantografach, gdyż w większości nie posiadają mocowań na dachu (jedynie #537 ma grzybek na dachu, a część pozostałych nawet nie ma mocowań na kabel i grzybek).
W przypadku 100% sprawności wszystkich składów w rezerwie pozostaną 2, lecz jesli podczas dzisiejszego wykolejenie skład #633+634 doznał większych obrażeń, to zmniejsza się ona już do jednego.
Ponadto w tym tygodniu nie pojawiły się jeszcze składy #274+275 i #757+758, ale pewnie odpoczywają lub przechodzą jakieś zwykłe prace.
W związku z uruchomieniem w najbliższy weekend aż 13 zestawów 2x105N spięte mają być następujące wagony:
- #537+529
- #521+518
- #666+667
- #553+513
Pierwszy kursował jeszcze w styczniu razem, a wcześniej przez długie lata, gdyż był to zwykły, stały skład.
Kolejne dwa mogliśmy już zobaczyć latem zeszłego roku, gdy testowano możliwe konfiguracje.
Natomiast ostatni to zupełnie nowy skład. Wagon #513 nie posiadał przednich gniazd, stąd konieczne było ich zamontowanie. Natomiast #553 posiada tylne gniazda, więc nie powinno być problemu.
Zapewne wszystkie powyższe składy będą kursowały na dwóch pantografach, gdyż w większości nie posiadają mocowań na dachu (jedynie #537 ma grzybek na dachu, a część pozostałych nawet nie ma mocowań na kabel i grzybek).
W przypadku 100% sprawności wszystkich składów w rezerwie pozostaną 2, lecz jesli podczas dzisiejszego wykolejenie skład #633+634 doznał większych obrażeń, to zmniejsza się ona już do jednego.
Ponadto w tym tygodniu nie pojawiły się jeszcze składy #274+275 i #757+758, ale pewnie odpoczywają lub przechodzą jakieś zwykłe prace.
Raczej nie, choć jak będzie ich jednak brakować, to może coś ściągną, bo np. na Zawodziu będą mieć parę składów więcej w rezerwie niż w normalne dni robocze.ff pisze:A nie jest planowane jakieś dwudniowe wypożyczenie z wypożyczenia (myślę o 629+630 z Bytomia) tak jak kiedyś to miało miejsce z 576+575, który przebywał na wypożyczeniu na Zawodziu?
Póki co w tym tygodniu nadal nie pojawiły się składy #274+275 i #757+758 (za to wyjechał już #633+634 po wczorajszym wykolejeniu). Jeśli te 2 składy nie wyjadą również w weekend, to w rezerwie nie będzie ani jednego składu, a wtedy będą raczej zmuszeni coś ściągnąć (albo poślą solówki, które akurat w te dni nie powinny się pojawić...).
Dzisiaj #776 śmiga ale solo na linii 7, więc wygląda że nie jest to prawda, chociaż zawsze jakieś testy mogli robić lub jeden ściągał po prostu drugiego zdefektowanego. :eye:hanys76 pisze:Na forum wpkCzyli jeśli to prawda, to na Stroszku spięli kolejny dziwny skład.mattero22 pisze:A dzisiaj na jazdach próbnych jezdził #776-773.
*SDIP (U.N.O.)
#757+758 wyjechał już, dziś wieczorem kursował na 273.DW pisze:Póki co w tym tygodniu nadal nie pojawiły się składy #274+275 i #757+758 (za to wyjechał już #633+634 po wczorajszym wykolejeniu). Jeśli te 2 składy nie wyjadą również w weekend, to w rezerwie nie będzie ani jednego składu, a wtedy będą raczej zmuszeni coś ściągnąć (albo poślą solówki, które akurat w te dni nie powinny się pojawić...).
Pozdrawiam R1 :santa:
-
- Posty: 410
- Rejestracja: 27 sty 2009, 13:31
- Lokalizacja: Ruda Śląska
A wagon #773 kursuje na poc. 914.Peter pisze:hanys76 napisał/a:
Na forum wpk mattero22 napisał/a:
A dzisiaj na jazdach próbnych jezdził #776-773.
Czyli jeśli to prawda, to na Stroszku spięli kolejny dziwny skład.
Dzisiaj #776 śmiga ale solo na linii 7, więc wygląda że nie jest to prawda, chociaż zawsze jakieś testy mogli robić lub jeden ściągał po prostu drugiego zdefektowanego.
Na dniach, już po raz trzeci, ma zostać spięty skład #521+518
Spowodowane jest to przejęciem przez zajezdnię Będzin wszystkich poc. linii 15. Teraz Będzin będzie wysyłał w dni robocze o 1 skład i 2 solówki więcej.
Zajezdnia dysponuje 12-stoma składami, z czego jeden (#274+275) jest odstawiony, a na trasę wysyłanych będzie 8 składów.
Spowodowane jest to przejęciem przez zajezdnię Będzin wszystkich poc. linii 15. Teraz Będzin będzie wysyłał w dni robocze o 1 skład i 2 solówki więcej.
Zajezdnia dysponuje 12-stoma składami, z czego jeden (#274+275) jest odstawiony, a na trasę wysyłanych będzie 8 składów.
Pewnie jak będzie taka potrzeba to zepną również któryś/eś z tych trzech. Nowych konfiguracji na razie raczej nie będą robić, skoro mają już przetestowane łącznie 4 "solówkowe" składy.Peter pisze:Zawsze w razie czego jeszcze mogą spiąć #537+529. #553+513 i #666+667 też chyba jeszcze będzie dało się spiąć. Zresztą z tej okazji różne ciekawe konfiguracje mogą powstać
Pewnie tak, bo w #518 już nawet mocowań na dachu nie ma, a nie sądzę, że chciałoby się im je robić. Choć jak powyższe wozy miałyby jeździć w składzie dłużej, to przydałoby się, aby jeździły tylko na jednym patyku, bo mogą być kłopoty na jednotorach i przy przestawianiu zwrotnic...Peter pisze:A #521+518 będzie nadal jeździć na dwóch patykach?
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dopisałem do listy nietypowy skład #506+559 , który dzisiaj jeździ na poc. 504. Co ciekawe, jest to już trzeci tymczasowy skład utworzony przez wagon #506.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 11:17 przez rafalurbino18, łącznie zmieniany 1 raz.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
W DPD napisałeś, że jeździ na poc. 504.rafalurbino18 pisze:Dopisałem do listy nietypowy skład #506+559 , który dzisiaj jeździ na poc. 503. Co ciekawe, jest to już trzeci tymczasowy skład utworzony przez wagon #506.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Dokładnie tak. Teraz jest najmniejsza liczba solówek od kilku lat jeśli się nie mylę.Boguś pisze:Zabraknie solówek.KZKGaPowicz pisze:Ciekawe, jaki będzie następny skład? Może zrobią #420+419.
Na wiosnę jak miały być wprowadzane zmiany rozkładów (zmiana częstotliwości z 20 na 15-min.) to zakładano przeniesienie 18tki do Stroszka. Obecnie najbardziej opłacałoby się dać Stroszkowi do obsługi 4 pociągi z piątki. Jednak nie kursuje czwórka i nie ma gdzie przerzucić tych motorowych z Gliwic, więc nie rozwiązałoby to sytuacji. Na samo wypożyczenie nie ma co liczyć, bo jeszcze jakieś rezerwy są - w ostateczności można posyłać solówki. Znając realia TŚ pożyczka składów nastąpiłaby dopiero wtedy kiedy tej rezerwy w ogóle by nie było.Boguś pisze:Oczywiście w Gliwicach nikt nie pomyślał o wypożyczeniu kilku składów z Bytomia, czy z Zawodzia, bo po co.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Te wagonu, już kiedyś jeździły w składzie - ciekawe jak się będą spisywać. Obawiałem się wcześniej, że skład #654-653 będzie non-stop się psuł, ale o dziwo, jeździłem nim w tamtym tygodniu i jeździł jak burza.KZKGaPowicz pisze:W Gliwicach powstał nowy skład #461+460 Obsługuje on dziś poc. 32.
Puschel
Skład #461+460 pochodzi z Zawodzia, z tym że w Katowicach te wagony kursowały jeszcze jako skład 105N. Pamiętam, że miały ostatnią reklamę ciemnoniebieską E.Wedel. Potem tak jak napisał puschel również w Gliwicach jeździły w składzie, ale już jako 105Na po RK w reklamie Netia.KZKGaPowicz pisze:W Gliwicach powstał nowy skład #461+460 Obsługuje on dziś poc. 32.
*SDIP (U.N.O.)
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Do listy oczywiście dopisałem go już wcześniej. Teraz chciałem dodać, że wagon #654 jeździ solo. Ciekawe, czy to tylko chwilowe rozpięcie składu #654+653, czy nie spisywał on się dobrze i zdecydowano się spiąć inny skład. Zobaczymy, czy wagon #653 wyjedzie solo czy też nie.KZKGaPowicz pisze:W Gliwicach powstał nowy skład #461+460 Obsługuje on dziś poc. 32.
Edycja 01.10:
Jednak skład #654+653 kursuje dalej, więc #461+460 utworzono dla większej rezerwy
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Postanowiłem uzupełnić listę w pierwszym poście:
Wydaje mi się, że wymienione poniżej składy również powinny znaleźć się na liście. Co o tym sądzicie?
#644+344 - możliwe, że złączony na przełomie 1989 i 1990 roku,
#725+736 - drugi wagon wyjechał solo 28.02.2010. Jednak już miesiąc później kursował w składzie,
#728+692 - skład prawdopodobnie został spiety w 1996 roku po kasacji #729. Sam #728+692 rozpięto w październiku 2004 roku,
#777+779 - skład nigdy nie kursował liniowo, ale w styczniu 2008 roku przechodził jazdy próbne,
Prawdopodobnie ten skład został złączony w 1994 po remoncie bieżącym. Pierwszy raz jako samodzielne solówki wyjechały na przełomie października i listopada 2001 roku. Jakoś w czerwcu 2002 roku ponownie zostały spięte (wtedy w jakieś ciemnoniebieskiej reklamie). Prawdopodobnie po otrzymaniu reklamy LG skład ponownie rozpięto. Na początku wakacji w 2005 roku, po raz kolejny spięto 318+340. Jednak na przełomie lutego i marca 2006 wagony rozpięto i już chyba nie spinano.#318+340
#716 jako solówka wyjechał w 2004 roku. Później był kilka razy spinany. Skład ostatecznie rozpięty w 2009 roku po RK doczepki.#715+716
Wydaje mi się, że wymienione poniżej składy również powinny znaleźć się na liście. Co o tym sądzicie?
#644+344 - możliwe, że złączony na przełomie 1989 i 1990 roku,
#725+736 - drugi wagon wyjechał solo 28.02.2010. Jednak już miesiąc później kursował w składzie,
#728+692 - skład prawdopodobnie został spiety w 1996 roku po kasacji #729. Sam #728+692 rozpięto w październiku 2004 roku,
#777+779 - skład nigdy nie kursował liniowo, ale w styczniu 2008 roku przechodził jazdy próbne,
Ostatnio zmieniony 11 paź 2010, 22:27 przez Boguś, łącznie zmieniany 7 razy.
konfiguracja od nowości i raczej nie do zdarciaBoguś pisze:#725+736 -
Można dopisać.
Jeszcze chyba powinny być jako nieistniejące m.in.:Boguś pisze:#728+692 - skład prawdopodobnie został spiety w 1996 roku po kasacji #729. Sam #728+692 rozpięto w październiku 2004 roku,
#571+572
#617+618
#662+661
#690+689
#691+692
Nie wiem tylko czy w prawidłowym układzie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No może, wychodziło by, że 572 był samotny (przynajmniej z założenia fabrycznego) , zresztą on kursował chyba w składzie #572+312.Boguś pisze:Wydaje mi się, że takiego składu nie było. Raczej mogło być #571+570
To może były roszady przed 1991, gdyż do eksploatacji wagony 689 i 690 oraz 691 i 692 były wprowadzone razem.Peter pisze:Z tego co mi wiadomo to w 1991 r. był skład #690+692 (tak opisywany pod zdjęciem). Ten drugi to prawdopodobnie #691+689, czyli tak jak dzisiaj.luki pisze:#690+689
#691+692
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No to wiadomo, że większość nietypowych konfiguracji powstało w wyniku wykruszenia się różnych wagonów, tu się tracił jeden, tu drugi, więc była okazja spiąć coś nowego, zapewne z konieczności bo kiedyś to prawie tylko na składach się jeździło więc nie ma się co dziwić.Peter pisze:#572+312 to ja pamiętam, bo jeździł też czasem na 23, ale wcześniej musiał być po prostu #311+312.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Na pewno był jeszcze #661+618, który zazwyczaj spotykało się na 15 w latach 90luki pisze:#662+661
Szczerze mówiąc nie przypominam sobie #571 jakoś sprzed RK. Przed RK #571 i #618 jeździł właśnie skład #661+618. Możliwe, że 105N #571 stał gdzieś sobie odstawiony solo.adam86 pisze:Tylko, że #570 skasowano w 1990r., więc z czym #571 jeździł miedzy tą datą a RK?
#662+617 jeździł już w takiej konfiguracji jeszcze przed RK.
*SDIP (U.N.O.)
Peter pisze:Przed RK #571 i #618 jeździł właśnie skład #661+618.
Peter pisze:#662+617 jeździł już w takiej konfiguracji jeszcze przed RK.
Dodałem do listy, gdyż wagony te od początku eksploatacji nie jeździły razem.Peter pisze:#572+312 to ja pamiętam, bo jeździł też czasem na 23
Na liście umieściłem również skład #276+278, który został złączony z dwóch solówek, które nie jeździły razem.
Warto również wspomnieć o testach składu #728+736. Niestety próby nie były udane i #736 przerobili na solówkę.
EDIT 15.10.
Do listy dopisałem #761+762. Skład na stałe rozpięto w 2006 roku.piotram pisze:Mam nawet zapisane - 761 i 762 jeździły solo od 06-1999 do 09-2001. Daty są "około", bo to tylko z moich obserwacji.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości