Zurek, czyli modernizacja made in ZUR

Dyskusje o wagonach serii Konstal 105N i pochodnych.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Zurek, czyli modernizacja made in ZUR

#1 Post autor: Penny » 11 wrz 2009, 18:59

Dzisiaj o godzinie 15:20 widziałem wyjeżdżającego z Placu Wolności w Katowicach w kierunku Chorzowa Batorego zmodernizowany wagon #699, odbywający jazdę próbną. Fotki niestety nie zdążyłem zrobić :(

Dla tych, którzy jeszcze tego wozu nie widzieli, polecam artykuł Dziennika Zachodniego

No to mamy nową wersję modernizacji, chociaż na mój gust wolę #674, #716 czy #791 :)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Zurek, czyli modernizacja made in ZUR

#2 Post autor: ff » 11 wrz 2009, 19:02

Dajcie spokój. Co za bezguście :(

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: Kamil » 11 wrz 2009, 19:03

Wszystko idealnie dopasowane w tej modernizacji :P . Widac że chcieli żelazko podrobić.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#4 Post autor: Boguś » 11 wrz 2009, 19:07

ff pisze:Dajcie spokój. Co za bezguście
Pod tą obudową jest zwykła blacha. W przypadku ewentualnego uszkodzenia obudowy, można ją zdjąć i wagon kursuje z tradycyjnym przodem.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 19:17 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 11 wrz 2009, 19:08

Wygląda jakby wycięto sam przód żelazka i wstawiono tutaj. Ale to chyba jest jeszcze cieńsze i mniej bulwiaste. Jakby to pomalować całe na czerwono, to może by jeszcze uszło...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#6 Post autor: Peter » 11 wrz 2009, 19:17

Nie jest tak źle ;-) Przywykniemy jak do innych różniastych wyłupów, kwadratów, moderusów, żelazek i w końcu klasyków lat 70 i 80 :-) Przynajmniej numerek taborowy fajnie się mieści. Ciekawe jak tyłeczek wygląda no i gdzie są gniazda sterowania ukrotnionego o ile w nim są. :twisted:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#7 Post autor: Boguś » 11 wrz 2009, 19:26

Peter pisze:Ciekawe jak tyłeczek wygląda no i gdzie są gniazda sterowania ukrotnionego o ile w nim są.
Skoro ma pociągnięty kabel zasilający oraz grzybek, pewnie jest gniazdo :P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#8 Post autor: KZKGaPowicz » 11 wrz 2009, 19:49

Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: luki » 11 wrz 2009, 19:50

Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...
KZKGaPowicz pisze:Moim zdaniem Zakład Usługowo Remontowy w Chorzowie Batorym (jako zleceniobiorca pod nazwą Tramwaje Śląskie S.A.) powinien startować w przetargach na modernizacje wagonów tramwajowych z innych polskich miast, a może nie tylko.
Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.
Ale powinien stanowczo modernizować tabor TŚ, które kasę zostawiły by w swojej firmie i było by taniej, zamiast cisnąć grubą kasę gdzieś do łodzi i jeździć nie wiadomo czym (vel 805Na).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#10 Post autor: memphis » 11 wrz 2009, 20:12

luki pisze:Z tyłu miał jakieś małe gniazdeczko po prawej stronie, na pewno zabudowane jest tą nową ścianką.
Ma gniazdo (to takie pojedyncze zintegrowane) z tyłu pod klapką.
Ciekawe czy #687 będzie jego doczepką...
Będzie ;)
Z 3 letnią historią i łataniem dziurawych stopiątek - wątpię, na to za wcześnie.
Historię i doświadczenie mają dużo dłuższe, wszak ZUTiKT robił remonty kapitalne na zewnątrz (Gdańsk). Ale ileż to niby tych przetargów na remonty jest?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 11 wrz 2009, 21:22

Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać :lol:
Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer :P

Po paru spojrzeniach na niego można się już przyzwyczaić, choć nie rozumiem dlaczego nie zabudowano sprzęgu?! Przecież to dolna część przodu jest największym zagrożeniem dla samochodów, a w szczególności dla pieszych...
Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...

Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 11 wrz 2009, 23:05

DW pisze:Na pierwszy rzut oka byłem w szoku i nie mogłem przestać się śmiać :lol:
Ja na pierwszy widok :mdleje:
Ale po Twoim poście teraz faktycznie jak tak na niego patrze to się zaczynam śmiać :mryellow:
DW pisze:Wygląda jak jakiś Power Rangers albo Transformer :P
Bo to jest Optimus Prime i będzie walczył z moderusem (czyli Megatronem :-P )
DW pisze:Na razie ta nakładka będzie miała jedynie sens przy zderzeniu z innym tramwajem, bądź też samochodem, ale tylko w taki sposób, że uszkodzenia przodu będą mniejsze. Poza tym jakiejś większej korzyści to z tego nie będzie...
Jak będzie porządne bum - najechanie, czołówka, TIR, to co z tego, że przód niby jest osłonięty, jak cała góra się pognie w sekundę.
Będzie więcej zniszczeć bo przykładowo inna stopiątka przeskoczy "turboprzód" i wpadnie do środka.
DW pisze:Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju ;)
A ja mam wrażenie, czy na tej focie jest już jakiś gryzmoł przy Jazda Próbna ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#13 Post autor: rafalurbino18 » 12 wrz 2009, 08:09

Ciekawe jakby tam się prezentowały inne lampy, a nie kwadraty. Dobrze, że się coś dzieje, ale szkoda, że nie robią czegoś swojego tylko podrabiają żelazka. Ja rozumiem, że chcieli trochę swojego i sprawdzonego, ale w tym połączeniu nie jest to piękne. Może na żywo wygląda to lepiej :-P
Jeszcze ta nazwa - kojarzy mi się tylko z żurkiem. Pierwszy raz patrząc na ten temat myślałem, że chodzi o zupę :mruga:

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#14 Post autor: Boguś » 12 wrz 2009, 19:51

DW pisze:Dobrze chociaż, że dali mu wyświetlacze, choć pewnie niebawem się popsują, jak to u nas bywa w zwyczaju
To są wyświetlacze, które posiadał przed remontem :-P

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#15 Post autor: rafalurbino18 » 16 wrz 2009, 06:49

Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 16 wrz 2009, 09:19

rafalurbino18 pisze:Kolejne remonty kapitalne wagonów tramwajowych <- artykuł z WPK, głównie nt. Zurka.
Ja chyba będę te modernizacje nazywał "kameleonami" ;) Tak się upodobniły mordką do autobusu, jakby ze strachu przed likwidacją :P

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 21 paź 2009, 16:41

Mamy kolejnego ZURka. Dzisiaj na jazdy próbne wyjechał #658 :!:
:arrow: http://sadorg.com/tmp/zurek2.jpg (foto - "Sadorg")

Rzeczywiście otrzymał wyświetlacze diodowe. Z daleka nie różnią się zbytnio od montowanych w żelazkach (firmy R&G). Jednak widać, że tylny jest strasznie wąski. Zobaczymy jak będą się sprawować, jak wagon będzie kursował liniowo.
Przypomnę, że wyświetlacze te pochodzą z jakieś firmy z Zabrza, która dopiero wchodzi na rynek i nieodpłatnie "podarowała" je Tramwajom Śląskim w celu ich przetestowania.

Z tego co widzę, to pantograf nie jest wyposażony w siłownik, tylko jest składany ręcznie. Czyżby #699 miał być rodzynkiem w tej dziedzinie?

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#18 Post autor: adam86 » 21 paź 2009, 18:59

Podobno jednak kupili ten badziew, a nie dostali za darmo. Oczywiście ów badziew nie jest w stanie współpracować z kasownikami, wiec trzeba dwóch sterowników. Czytelność tylnego wyswietlacza zapewne będzie niesamowita.
KZKGOP 1779

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#19 Post autor: nortonbuzz » 22 paź 2009, 10:45

od
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:36 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: R_G » 22 paź 2009, 11:41

nortonbuzzz pisze:Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej.
Jeśli można jaśniej ? :)

Witam nowego użytkownika :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: Penny » 22 paź 2009, 12:12

nortonbuzzz pisze:Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej.
Gdybyśmy tylko mogli, to być może byśmy pomogli ;) A swoją drogą komentowanie czy subiektywne ocenianie sprawy nie jest stosowaniem ognia w kogoś :P
Również witam nowego usera!

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: adam86 » 22 paź 2009, 13:46

nortonbuzz pisze:jaka różnica czy kupili czy dostali???
Znaczna.
jaka różnica czy wyświetlacz będzie mniej czy bardziej czytelny skoro pasażerowie w większości i tak nie patrzą do czego wsiadają,
Ręce opadają jak się takie brednie czyta.
Wy jakoś nic nie robicie żeby było czytelniej, jaśniej, prościej...
No i tu się neico mylisz.wagonów.
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#23 Post autor: luki » 22 paź 2009, 14:40

nortonbuzz pisze:i co kogoś kto nie składa pantografu interesuje czy pantograf składa się ręcznie czy na guziczek :) ))))
...właśnie interesuje, czy motorniczy ma te wygodę czy nie ma tej wygody. W takim razie co Ciebie interesuje, kogo co interesuje i czy powinno interesować. Skoro o tym się pisze, to znaczy, że popyt jest ;)
A, że pantograf składa się elektrycznie to też jest przecież jakiś standard.
nortonbuzz pisze:a stare pikselowe wyświetlacze też są nieczytelne pod brudnymi szybami i jakoś nikt nie robi z tego afery :) ))
No jakoś nikt nie robi bo komu przeszkadza, że BC da tam reklamę, czy ktoś wprawi przyciemnianą szybę, albo ktoś zaiwani tablicę, KZK i tak pośle linię nie wiadomo gdzie i nawet jak będzie klarownie napisane gdzie co jedzie, to niezadowoleni zawsze się znajdą ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#24 Post autor: nortonbuzz » 22 paź 2009, 21:19

od
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:35 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: R_G » 22 paź 2009, 22:21

a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje..
Z resztą się może zgodzę , ale to jest już przesada
aha i ja na nikogo nie chcę najeżdżać i tylko wyrażam swoją opinię...
i też witam!!!
DZIĘKUJEMY :)
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#26 Post autor: luki » 22 paź 2009, 23:03

nortonbuzz pisze:pasażerowie nie czytają do czego wsiadają, a przynajmniej większość, a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej, a pasażer i tak wsiądzie nawet jeżeli widzi coś zielonego i same zacieki na przyciemnianej szybie, a potem ma pretensje...
Najpierw twierdzisz, że pasażerowie nie czytają, a po dwóch przecinkach narzekasz, że wyświetlacze są nieczytelne. Dlaczego zatem, mają być wg. Ciebie czytelne ? :P

Oczywiście co przystanek mogą znaleźć się osobniki które zapragną wsiąść do tramwaju typu nauki jazdy, jazdy próbnej, czy nawet na lorkę... ale to nie znaczy, że nie należy się innym solidna i czytelna informacja o kierunku jazdy.
nortonbuzz pisze:Jak sobię tutaj siedzę i czytam to jedyne co widzę to ogólne niezadowolenie, a bo to ładne, nie ładne a takie, a siakie, ale i tak nie takie jak być powinno... no nie wszyscy, ale w moich odczuciach większość...
Przecież każdy wyraża swoją opinię. Jak się rozejrzeć na dłuższą metę, można zauważyć takie zmiany opinii. Są różne dziwne rzeczy, jak chociażby ZURek który na pierwszą chwilę np. u mnie wywołał szok i przerażenie, a dziś jak go widzę, to już mam same pozytywne spostrzeżenia.
Więc nie pisz, że wszyscy tu są niezadowoleni ze wszystkiego (pomijając oczywiście likwidację kilku linii tramwajowych).
nortonbuzz pisze:i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...
Do dziś są pewnie tacy co starych nie umieją obsługiwać, a co dopiero jak dostaną nowy :mryellow:
Uważam, że jednak głupotą jest instalacja dodatkowego urządzenia i obsługiwanie z osobna kasowników a z osobna wyświetlaczy. No ale było też o tym, że może kiedyś cały system iść do wymiany, więc dlatego też trzeba przetestować coś innego po za R&G, nad którym obecnie tylko można płakać jeśli chodzi o działanie audio-wizualne (10 lat temu to było na pewno coś, ale już nie dziś)
nortonbuzz pisze:ale w tej firmie może i lepiej by było jakby miał jeszcze opcje na sznurek, bo wiadomo jak to wygląda jak coś się zepsuje w najmniej odpowiednim momencie :)
Po co sznurek ? Przecież jest chyba coś takiego jak ręczne składanie pantografu elektrycznego, w prawdzie nie sprawdzałem czy w ZURku też, ale w citadisach zawsze było.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#27 Post autor: nortonbuzz » 23 paź 2009, 11:00

od
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:34 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#28 Post autor: luki » 23 paź 2009, 11:32

nortonbuzz pisze:nie narzekam tylko stwierdzam fakt, że tak jest
No cóż, masz prawo do własnego zdania :) A podyskutować zawsze można ;)
nortonbuzz pisze:a sznurek to można nazwać przenośnią ręcznego składania pantografu
Można, ale wcześniej wyraźnie napisałaś, jakby tego "sznurka" w ogóle nie było, stąd była moja riposta ;)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#29 Post autor: adam86 » 23 paź 2009, 13:09

nortonbuzz pisze:każdemu może się nie podobać- a niech sobie ma światełka jakie ma i mordkę, bo ma fajną mordkę...
Tak, bardzo. Abstrahując od walorów estetycznych, instalowanie takiego plastikowego badziewu powoduje tylko wzrost kosztów remontu oraz wydłuża czas naprawy w wypadku kolizji. O tym drugim juz się wszyscy przekonali.
określenie typu >znaczna< jakoś nie robie na mnie wrażenia
To mnie akurat nie dziwi.
a te wyświetlacze... uwierz, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają,
I po co opowiadasz takie bzdury? Skąd to niby wiesz? jakieś badania ktoś przeprowadził?
a wyświetlacze pikselowe są nieczytelne jak się nie dba, a tylne zawsze najbardziej,
Tak, za to najbardziej czytelne są diodowe z przewijącym sie napisem.
i tak lepiej, żeby wszystkie wagony wyświetlacze miały, a obsługi każdego dodatkowego urządzenia każdy motorniczy może się nauczyć...
Najpierw ktos musi je prawidłowo zaprogramować. Przykład żelazek pokazuje, ze zajezdnia Stroszek nie radzi sobie z tym do dziś. Z resztą tradycję pisania głupot na wyswietlaczach a także tablicach kierunkowych posiada również Będzin.
KZKGOP 1779

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#30 Post autor: nortonbuzz » 24 paź 2009, 10:15

ok
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:32 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#31 Post autor: adam86 » 24 paź 2009, 10:45

nortonbuzz pisze:drogi użytkowniku,
nie muszę przeprowadzać badań żeby się przekonywać, że pasażerowie nie czytają do czego wsiadają... ale to chyba nie jest odpowiednie forum na tego typu dyskusje... tutaj akurat Twoja odpowiedź (z całym szacunkiem do Ciebie) jest jak wiara w Świętego Mikołaja (nie obrażając nikogo kto w niego wierzy), tak jakbyś żył w zupełnie innym świecie...
Im bardziej się utrudnia dostęp do informacji, tudziez podaje nieprawidłowe, tym bardziej pasażer bedzie je olewał.
a kolizje się zdarzają, a Ty chyba nie płacisz za jakieś części zniszczone w czasie kolizji więc co się martwisz...
Owszem, wszyscy za to płacimy w przypadku winy motorniczego, bo tramwaje sa utrzymywane z pieniedzy pasażerów oraz podatników.
to niech citki przestaną jeździć :-P
Przecież citki też stały.
to idź na stroszek i do będzina i pomóż im, a nie gadaj tyle :))...!!!!!
Nie miłosnicy są od programowania wyświetlaczy, co raz już z resztą na Stroszku udowodniono. Po tym, jak wyświetlacze w kilku żelazkach przestały pływać i wyświetlać pierdoły zrobiło się larmo, że osoby nieuprawnione się tym zajmują i co żywo zablokowano dostęp, zmieniając kody.
Po to zajezdnia zatrudnia pracowników i po to im płaci, żeby wypełniali swoje obowiązki tak jak trzeba. Niestety wielu dalej się wydaje, że tramwaj jedzie po to, żeby motorowy miał pracę, a pasażer jest zbędnym dodatkiem do wozokm. Na dodatek dalej problemem jest alkohol, ale temu wszyscy oczywiscie zaprzeczają. Zamiatanie sprawy pod dywan tez ma z resztą długa tradycję.
KZKGOP 1779

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#32 Post autor: nortonbuzz » 25 paź 2009, 14:35

wiadomość
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:31 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#33 Post autor: memphis » 25 paź 2009, 19:05

nortonbuzz pisze:a propos informacji i wprowadzania w błąd pasażerów: tramwaje zjazdowe do zajezdni, powinny jechać nieotablicowane. Dlaczego? Ludzie w większości nie czytają co jedzie, a jeszcze do tego jak biegnie z boku i widzi blache 11 to wsiada i nie pyta
Wniosek z tego taki, że powinny mieć boczną tablicą z _aktualnym_ kierunkiem jazdy. Tok rozumowania, że skoro jest błędna tablica to lepiej niech nie będzie wcale jest absurdalny.

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#34 Post autor: nortonbuzz » 25 paź 2009, 20:05

od
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:42 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#35 Post autor: rafalurbino18 » 26 paź 2009, 16:28

Wyjechał Zurek #658 :!: Jest na poc. 511 bodajże od 15, gdyż musiał podmienić wagon #408. Co ciekawe zamiast tabliczki z nr pociągu ma mały wyświetlacz. Co do wyświetlacza przedniego to nr linii i kierunek wygląda jakoś tak:

Kod: Zaznacz cały

5 Zaborze
  Pętla

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#36 Post autor: observator » 12 sty 2010, 01:56

Jak dla mnie Zurek z wyglądu jest OK, plastik dobrze się komponuje z numerem, skrzydłami i lampami. A co do nieczytania do czego się wsiada to jest na porządku dziennym niezależnie od stanu sprawności i czytelności wyświetlacza. O ile na trasie Zawodzie-Rynek jest to zrozumiałe to w przypadku zjazdowej '14' lub '15' przy zajezdni co niektórzy pasażerowie mają wybitne pretensje do motorowego że nie jedzie dalej.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#37 Post autor: KZKGaPowicz » 12 sty 2010, 14:56

Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#38 Post autor: rafalurbino18 » 12 sty 2010, 17:53

KZKGaPowicz pisze:Wyjechał ZURek #458. Niestety nie otrzymał wyświetlaczy, a stara tablica boczna była troszkę wygięta do wnętrza tramwaju. Niestety dziwnie to wygląda jak Moderus, żelazko lub ZURek ma zamontowany pantograf typu OTK-1 oraz jak Moderus i ZURek nie posiadają wyświetlaczy.
Czyli jednak wczoraj nie miałem zwidów :) W takim razie debiutował już wczoraj i dlatego z przodu nie rzuciły mi się w oczy wyświetlacze.

EDYCJA 14 stycznia

W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#39 Post autor: ff » 14 sty 2010, 20:01

rafalurbino18 pisze:W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P
Z taką ramką od remontu jeździ wagon 716.

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#40 Post autor: adam86 » 14 sty 2010, 20:07

rafalurbino18 pisze: W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P
Po warszawsku do góry nogami jest.
KZKGOP 1779

Szu
Posty: 14
Rejestracja: 16 sty 2010, 09:54
Lokalizacja: Godula

#41 Post autor: Szu » 16 sty 2010, 10:10

KZKGaPowicz pisze:Wyjechał ZURek #458.
Witam

Jechalem tym wynalazkiem w czwartek (Linia 5). Szokuje mnie niesamowita topornosc wnetrza. Listwa przy szafie wyglada jakby ja myszy obgryzly przed montazem, aluminiowe listwy miedzy oknami raz montowane na uszczelce gumowej, raz pod nia, gumy przy oknach krzywe, chyba mlotkiem dociagane, fotele skrzypia, nagrzewnice rycza, tylny wozek trzeszczy. Jak na woz po takim remoncie mozna bylo lepiej sie postarac.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#42 Post autor: Peter » 16 sty 2010, 12:42

Witam również :)

Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło. Krzesła niestety skrzypią to prawda, ale w żelazkach jest podobnie, szczególnie w miejscach gdzie są przykręcone pionowe rurki. Jak ktoś krzesełko dociąży swoją masą, to próbuje rurkę rozciągnąć i trzeszczą oczywiście plastikowe połączenia.
Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#43 Post autor: DW » 16 sty 2010, 13:27

Peter pisze:Trzeszczenie przy skręcaniu wózka również występowało w #716 (tutaj pierwszy wózek) i mnie też to denerwowało, ale z czasem to zjawisko ustąpiło.
Kiedyś dziwnie zachowywał się też drugi wózek z #525, ale teraz już jest chyba w porządku. Za to w #636 (który podobnie jak #525 przeszedł RK) drugi wózek "skrzeczy" nadal...
Peter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)
adam86 pisze:
rafalurbino18 pisze:W #458 boczna tablica podświetlona jest ułożonymi w dwa rzędy diodowymi małymi lampkami, które oświetlają ją z góry. Światłe to jest bardzo mocne, co pozwala z daleka dobrze zauważyć co jest na tablicy. Ogólnie cała "ta kasetka" na boczną tablicę jest całkiem inna niż we wszystkich wagonach - koloru żółtego :-P
Po warszawsku do góry nogami jest.
Taką samą dostał #524, który parę dni temu wyjechał z ZURu po większej naprawie.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#44 Post autor: ff » 16 sty 2010, 13:29

DW pisze:
Peter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)
458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#45 Post autor: rafalurbino18 » 16 sty 2010, 18:33

ff pisze:
DW pisze:
Peter pisze:Widzę niestety na przykładzie #458, że każdy kolejny remont w ZUR to zmniejszony nieco zakres modernizacji. :(
Ale przynajmniej, jak na razie, każdy z ZURków się czymś wyróżnia - #699 ma pantograf z siłownikiem, #658 - wyświetlacze diodowe, #687 - może jeździć jako doczepa, a #458 ma kasetki ;)
458 pewnie jest zrobiony tak, że jakby zaszła potrzeba to można by go było połączyć z tyłu do wagonu 658. A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.
Zapewne w składzie jeździć nie będzie. Na razie jest jeszcze za mało zmodernizowanych wagonów w Gliwicach, by sobie na to pozwolić. Gdy do ZUR-u pojedzie jakiś obecny gliwicki skład, to dopiero wtedy można liczyć na zurkowy/żelazkowy skład :)
Co do samego 458 to wyróżnia go również diodowa boczna kasetka, 658 natomiast ma pantograf OTK-1 :-P

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#46 Post autor: ff » 16 sty 2010, 23:02

ff pisze:A 687 ma już zlikwidowany grzybek, kabel chyba też.
Podałem tę informację widząc go w zeszłym tygodniu. Ale widziałem go także przed chwilą i grzybek znowu jest...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#47 Post autor: KZKGaPowicz » 16 wrz 2010, 14:06

ZURek #255 jeździ już dość długo, ale nikt o tym nie wspomniał, że przed zamykaniem i trakcie zamykania drzwi automatycznie włącza się wizualny i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy dla pasażerów. Podejrzewam, że ZURek #417 ma tak samo. Sygnał włącza się tylko nad drzwiami, które były otwarte.

Edycja, dnia 24.01.2011:
W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#48 Post autor: luki » 24 sty 2011, 16:45

KZKGaPowicz pisze:W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#49 Post autor: KZKGaPowicz » 24 sty 2011, 20:14

luki pisze:Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
#620 przeszedł RK, a RB przeszły #419, #420, #425, #639.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#50 Post autor: DW » 24 sty 2011, 20:30

luki pisze:
KZKGaPowicz pisze:W ZURkach (i pewnie w "żelaZURkach" także) po otwarciu drzwi, za jakiś czas zamykają się one automatycznie, bez ingerencji motorniczego.
Przecież takie coś montowano już wcześniej w remontach bieżących takich jak np. #620.
IOD + automatyczne zamykanie po czasie.
Przy RB tego raczej nie montowano, ale w wozach przechodzących RK owszem. Zauważyłem to po raz pierwszy w #674, gdy wsiadałem do niego podczas postoju na pętli. Po otwarciu drzwi przyciskiem w przeciągu paru sekund następowało ich zamykanie (niezależnie od tego czy ktoś nie zaczął akurat wchodzić ;) ).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości