Remont torowiska w Lipinach

O bieżących inwestycjach w "żelazne drogi".
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Remont torowiska w Lipinach

#1 Post autor: luki » 07 lis 2008, 18:10

tram-silesia pisze:Remont torowiska w Lipinach

W związku z remontem torowiska przy ul. Barlickiego w Lipinach, od dnia 12 listopada 2008 r.:

* linia 17 kursować będzie na skróconej trasie Chorzów Ratusz - Świętochłowice - Łagiewniki Targowisko,
* uruchomiona zostaje linia 10, obsługiwana taborem dwukierunkowym, na trasie Łagiewniki Targowisko - Chropaczów MPGK.
Z tego co widzę to będę miał w Lipinach (a właściwie na Chropaczowie :eye: ) 111N :D
Dwa pociągi codziennie co 21 minut.

Zatem 111N zapewne będą na Stroszku, bo wyjazdy mają w 17 wpisane :P
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Remont torowiska w Lipinach

#2 Post autor: ff » 07 lis 2008, 23:45

Remont ulicy ma potrwać do przyszłego roku, nawet do czerwca, choć może torowisko będzie oddane wcześniej. No to niezła niespodzianka, 111N w akcji i to na całkiem słusznym zadaniu, a nie linii-krzaku jak ostatnio.

Ciekawe jaki będzie układ patyków w składzie 341+342 :P

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#3 Post autor: rafalurbino18 » 07 lis 2008, 23:48

Skoro tak długo będzie trwał ten remont to zapewne pójdzie 6x 111N. Ciekawe czy Gliwice dostaną jakieś solówki z Stroszka w zamian.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#4 Post autor: ff » 07 lis 2008, 23:52

rafalurbino18 pisze:Skoro tak długo będzie trwał ten remont to zapewne pójdzie 6x 111N.
To oczywiste. Skoro dwa pociągi kursują, to trzeci musi być na rezerwie. Długość remontu nie ma tu znaczenia.
rafalurbino18 pisze:Ciekawe czy Gliwice dostaną jakieś solówki z Stroszka w zamian.
To też oczywiste. Chyba, że już zawieszają 18-tkę :twisted: Pewnie pójdą te co ostatnio - 470, 487, 587, 612 oraz stawiam, że jeszcze 361 i 362.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 08 lis 2008, 00:46

ff pisze:
rafalurbino18 pisze:Ciekawe czy Gliwice dostaną jakieś solówki z Stroszka w zamian.
To też oczywiste. Chyba, że już zawieszają 18-tkę :twisted: Pewnie pójdą te co ostatnio - 470, 487, 587, 612 oraz stawiam, że jeszcze 361 i 362.
No właśnie, coś za coś ;)
ff pisze:Remont ulicy ma potrwać do przyszłego roku, nawet do czerwca, choć może torowisko będzie oddane wcześniej. No to niezła niespodzianka, 111N w akcji i to na całkiem słusznym zadaniu, a nie linii-krzaku jak ostatnio.
Z tego co widzę to rozkład jest oczywiście tak żeby wagony mijały się na jedynej mijance jaką będa mieć do dospozycji.
Na Łagiewnikach zaś kupę wozów do zawracania (średnio co 7 minut)
No i ciekawe jak daleko dojedzie 10-tka :D bo przecież oba tory odgałęziające od Chropaczowa będą zajęte w czasie manewrów 7 i 17. Najwyżej będą wypuszczać pasażerów wcześniej z 7 lub 17, chyba że dla 111N powstanie jakiś skromny peronik nieco przed rozjazdem ? No cóż zobaczy się jak to będzie działać w praktyce ;)
(przy okazji reaktywacja numerka ;) )
ff pisze:Ciekawe jaki będzie układ patyków w składzie 341+342 :P
Na pewno x2 ;) Będa jeździć po naszemu, a jak jeden się połamie, to będą żałować że cały skład trzeba będzie taszczyć do zajezdni, albo skombinować jakiś kabel WN na miejscu :D
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#6 Post autor: memphis » 08 lis 2008, 08:35

luki pisze:No i ciekawe jak daleko dojedzie 10-tka :D bo przecież oba tory odgałęziające od Chropaczowa będą zajęte w czasie manewrów 7 i 17. Najwyżej będą wypuszczać pasażerów wcześniej z 7 lub 17, chyba że dla 111N powstanie jakiś skromny peronik nieco przed rozjazdem ? No cóż zobaczy się jak to będzie działać w praktyce ;)
(przy okazji reaktywacja numerka ;) )
TŚ pisze:W czasie kursowania jednego pociągu linii 10 (wczesne godziny poranne i późne godziny wieczorne) tramwaj jadący od strony Chropaczowa wjeżdża na przystanek dla linii 17, gdzie następuje wymiana pasażerów oraz zmiana kierunku jazdy.
W pozostałych godzinach pociągi linii 10 jadąc od strony Chropaczowa na zwrotnicy zjazdowej z odcinka jednotorowego kierują się w lewo, a następnie wykorzystując istniejące połączenie torowe na tor prawy
w kier. Zamłynia, gdzie obsługują przystanek Łagiewniki Targowisko kier. Bytom
/przystanek do wysiadania/.
Podczas jazdy w kier. Chropaczowa pociągi linii 10 po zjeździe z toru postojowego na tor prawy /kier. Chorzów/ obsługują przystanek wspólny dla wszystkich linii tj.: 7 i 17.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#7 Post autor: hanys76 » 08 lis 2008, 22:03

Jest już rozkład dla linii 10, będą dwa składy 111n, zarówno w tygodniu jak i w weekendy.
Niewiem po co dwa składy na trasie, która ma 9 minut przelotu. Wystarczył by jeden tak jak enka na 38 w Bytomiu.
W niektórych godzinach oba składy, będą miały po około 30 minut przerwy równocześnie.
Totalne nieporozumienie to dwa składy w soboty i niedziele, widac że rozkład układała osoba która niema pojęcia o tym.

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#8 Post autor: ff » 08 lis 2008, 23:07

Czytałem jakieś stwierdzenie, że tam by wystarczyła eNka. W sumie może i racja, bo przecież w normalnym rozkładzie co 28 minut jest solówka, a teraz dostają skład i to częściej. No i nie trzeba by było wykonywać wtedy takich roszad taborowych. Ale podobno teraz przy częstotliwości 14-minutowej linia odżyła i jeździ nią znacznie więcej ludzi niż kiedyś (też to opieram na internetowych stiwedzeniach), więc może te 111N takie puste nie będą - za rzadziej kursującą solówkę jest skład. Zależność jest zatem prawidłowa.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#9 Post autor: Peter » 12 lis 2008, 21:13

Jak widać tutaj 10 jest wypełnione po brzegi. ;)
Składzik jest jednak na dwóch podniesionych patykach i prawidłowo :-)

P.S.
W samym projekcie mam swój nawet maleńki udział. :eye:
*SDIP (U.N.O.)

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#10 Post autor: rafalurbino18 » 13 lis 2008, 08:05

Peter pisze:W samym projekcie mam swój nawet maleńki udział. :eye:
Można wiedzieć jaki ? :)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 13 lis 2008, 15:16

Peter pisze:Jak widać tutaj 10 jest wypełnione po brzegi. ;)
Skoro to końcowy przystanek to chyba nic w tym dziwnego ;)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#12 Post autor: luki » 13 lis 2008, 16:34

DW pisze:Skoro to końcowy przystanek to chyba nic w tym dziwnego ;)
Do jakiego Ty toku myśli wszedłeś ? Czyżbyś chciał puścić eNkę zamiast składu :D ;) :P

...trzeba sprawdzić napełnienie na mijance :eye:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

butthead
Posty: 84
Rejestracja: 28 mar 2008, 19:11
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#13 Post autor: butthead » 13 lis 2008, 16:36

Peter pisze:Składzik jest jednak na dwóch podniesionych patykach i prawidłowo :-)
A po co mieliby je kłaść?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#14 Post autor: luki » 13 lis 2008, 16:38

Co zmiana kierunku to trzeba by zamieniać, no chyba że jeździć cały czas na jednym, ale po co, to jest 111N no i to nie jest Kraków :D

Ale swoja drogą na wypadek połamania przydał by się kabel WN by oszczędzić kłopotu ;)

EDYCJA - 18.11.2008 - 13:10
Prace zaczęły się wpierw przy mijance na Lipinach. Dalej zamknięty jest mniej więcej ten fragment.
Teraz natomiast dodatkowo rozpoczęły się prace przy usuwaniu torowiska na początku toru wydzielonego od strony Lipin. Jest to kilkaset metrów od końca trasy 10.

EDYCJA - 19.11.2008 - 14:00
Dziś remont posunął się od Barlickiego w kierunku Chebzia. Rozpoczęto wycinkę łuku od skrzyżowania Żelaznej i Barlickiego, aż pod chodnik ul. Chorzowskiej (tam gdzie skrzyneczka sygnalizacji)
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#15 Post autor: ff » 01 gru 2008, 23:55

Dziś wykładano z naczepy za pomocą dźwigu nowe szyny i układano je w poprzek oraz obok dołu, gdzie wcześniej było torowisko. Sam dół już nie jest tak głęboki - wyłożony już został jakąś białą płachtą i nasypano na to sporo czerwonego żwirku - technologia podobna co na DTŚ w Katowicach.

EDIT 08.12

Na placu Słowiańskim na ubitej podsypce ułożone już zostały betonowe podkłady pod szyny.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#16 Post autor: luki » 12 gru 2008, 15:43

Na Barlickiego po stronie w kierunku Chropaczowa na wydzielonym, sa już od kilku dni ułożone podkłady. Teraz na nie kładzie się szyny. Te składowane są nieco wcześniej przy kamienicach.
Może już gdzieś o tym było, ale na drewienku służącego za bufor został nasypany kopiec kreta i zawieszony pachołek. Z daleka wygląda to trochę śmiesznie ;)

Sory za jakość fot ale robione przy okazji.
Postaram się porządnie w najbliższe dni tam wybrać po później to już nie będę miał kiedy.

EDYCJA 14.12.2008
Jak zapowiadałem, dziś udałem się te kilkaset metrów dalej i dodatkowe fotki tego efektem :)
Załączniki
IMGP7434.JPG
Tu nawet załapał się poc. 1121 #416 :)
Tu nawet załapał się poc. 1121 #416 :)
IMGP7446.JPG
IMGP7454.JPG
IMGP7460.JPG
IMGP7211.JPG
IMGP7206.JPG
IMGP7202.JPG
IMGP7200.JPG
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#17 Post autor: ff » 15 gru 2008, 00:11

Obrazek

W 1990 roku kręcono tutaj dokładnie na tym odcinku francuski film fabularny. Nie wiem czy pamiętasz. Wygląd dość podobny, tylko że ulicę Barlickiego pokryto czarnym mazistym miałem węglowym :D

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 09 lut 2009, 17:05

Prawdopodobnie remont zostanie przerwany.

http://swietochlowice.naszemiasto.pl/wy ... 58268.html

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: luki » 09 lut 2009, 17:18

hanys76 pisze:Prawdopodobnie remont zostanie przerwany.
http://swietochlowice.nas...nia/958268.html
No to ładnie...

A tak przy okazji, jakoś z tydzień temu, pojawiło się trochę nowych słupów trakcyjnych, także przy torowisku linii 11 i co ciekawe dwa słupy separują przystanek 840 od torowiska. Teraz 840 musi się nieźle tam siłować :D
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#20 Post autor: ff » 09 lut 2009, 18:59

Na ten temat było również w dzisiejszych Aktualnościach. Jak ściągniecie temat o chamskich cięciach w Będzinie, to jest to od razu następny temat.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#21 Post autor: hanys76 » 09 lut 2009, 19:32


Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: Penny » 11 lut 2009, 12:34

Już widzę, jak realizują plany dzielnie głoszone z okazji 115-lecia w TŚ ;] W przyszłym miesiącu miał rozpoczynać się remont Armii Krajowej w Chorzowie przekładany już dwa razy przez tego, co (Kope+l)at siedzi na jednym stołku ;] A w ogóle to nie rozumiem, jaki sens przeprowadzać na raz osiem remontów (okres 09-11 w 2010 r.) skoro najlepiej dla sieci jest robić po jednym i jak najszybciej... Pewnie kolejna okazja to przyzwyczajania ludzi do życia bez tramwaju, który się potem potnie (przykład: Gliwicka).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#23 Post autor: Peter » 14 mar 2009, 18:47

Do dzisiaj niewiele się na Lipinach zmieniło. Wykonali tylko jedną płytę podrozjazdową z tego co widać i ułożyli troszkę dalszych płyt. Zrobiłem sobie taką małą wycieczkę.

EDIT 2009.04.02

Dzisiaj znowu tam byłem i zaczęły się roboty na wiadukcie łączącym Barlickiego z Łagiewnicką.
Załączniki
Barlickiego_03.jpg
Barlickiego_02.jpg
Barlickiego_01.jpg
Barlickiego_Łagiewnicka.jpg
Łagiewnicka.jpg
Ostatnio zmieniony 02 kwie 2009, 17:40 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: luki » 02 kwie 2009, 17:39

Peter pisze:Dzisiaj znowu tam byłem i zaczęły się roboty na wiadukcie łączącym Barlickiego z Łagiewnicką.
One już chyba trwają od tygodnia jeśli się nie mylę.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

Skrócenie trasy linii 11 od 15 czerwca.

#25 Post autor: hanys76 » 05 cze 2009, 20:07

Od 15 czerwca szykują się zmiany trasy na linii 11. Zostaje ona skrócona do Metalowców, od rynku w Chorzowie do Chebzia, pojedzie komunikacja zastępcza. Przyczyna zmian narazie bliżej nieznana. Jeśli linia 39 nie zostanie na ten czas zawieszona, będą cyrki na trójkącie.

Rozkład zatramwaju 11

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... trasy=2720

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

Re: Skrócenie trasy linii 11 od 15 czerwca.

#26 Post autor: ff » 05 cze 2009, 20:13

Ja myślę, że powodem jest zakończenie remontu w Lipinach, tylko że coś jeszcze trzeba widocznie wymienić, np. rozjazdy. Na pl. Słowiańskim jest już prawie wszystko gotowe, nowe słupy trakcyjne zamontowane mają elementy do przypinania nowej sieci. Brak tylko fragmentu torowiska tuż przy ul. Chorzowskiej.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: luki » 05 cze 2009, 20:20

Równocześnie będzie skrócona linia 10, do przystanku Szkoła. Będzie pewnie robiona dalsza część torowiska w stronę Chropaczowa.

Co do Lipin, może będzie robiony przejazd przez ul. Sądową (tam gdzie ma przystanek 840)
Pewno będzie robiony łuk 17-tki przez Chorzowską, i pewno rozjazd i fragment torów 11 (może). Ponadto jakiś czas temu postawiono przy przystanku 840, nowe słupy trakcyjne przy torze 11, więc może będzie podłączana sieć (bo chyba wciąż jest na starych podwieszeniach).

Co do 39, to może jej nie zawieszą. Po prostu wagon wycofa dalej na Metalowców i niech stoi cały dzień. Ja bym jednak na ten czas takie 39 zawiesił, a te trzy składy z 11 co zdjęto, wstawił w ramach Zawodzia oczywiście zamiast tych solówek na 19. A co niech śmigają na Stroszek :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#28 Post autor: Marcin » 05 cze 2009, 20:36

luki pisze:Ja bym jednak na ten czas takie 39 zawiesił
Ja bym to wogóle na stałe zawiesił ;].

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#29 Post autor: rafalurbino18 » 06 cze 2009, 07:39

luki pisze:Ja bym jednak na ten czas takie 39 zawiesił, a te trzy składy z 11 co zdjęto, wstawił w ramach Zawodzia oczywiście zamiast tych solówek na 19. A co niech śmigają na Stroszek :twisted:
Wg mnie to bardzo dobry pomysł. I chciałbym aby w przypadku linii 39 stało się tak jak z linią 41. Mianowicie - podczas remontu ją zawieśmy, a po zakończeniu nie odwieszajmy. Jednak tylko wtedy, gdy na 19tce będą same składy.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#30 Post autor: luki » 06 cze 2009, 12:05

No było by dobrze, ale niestety chlubą KZK GOP są linie z jak najbardziej rozmaitą pojemnością taboru na poszczególnych pociągach i bezsensowne linie uzupełniające.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#31 Post autor: hanys76 » 06 cze 2009, 14:51

Przecież 39 na wakacje i tak zawieszą , tak jak bywało kiedyś z 33. A że w czasie tych zmian na 11, wejdą w życie rozkłady wakacyjne to 39 przestanie jezdzic i nic nie będzie 11 przeszkadzac. Przez te 5 dni jakoś sobie poradzą na Metalowców, a potem już będzie normalnie.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#32 Post autor: luki » 09 cze 2009, 21:01

Temat zmian o linii 11 przenoszę do tego tematu, bo jest już pewne, że będzie to miało związek z remontem w Lipinach.

Ku uciesze wielu zbulwersowanych miłośników, z radością zawiadamiam, że stworek 39 zostanie zawieszony. Pewno zmiany pojemności taboru na trasie 19 się nie doczekamy :/ ale jakby tak o 39 już zapomniano, może będzie to szansa na poprawę po wakacjach.
kzkgop.com pisze:W związku z przystąpieniem do ostatniego etapu przebudowy torowiska w Świętochłowicach Lipinach (ul. Barlickiego i Chorzowska) od 15.06.2009 r. do odwołania linia tramwajowa nr T11 kursować będzie na skróconej trasie do przystanku "Chorzów Metalowców". Na odcinku "Chorzów Rynek" - "Ruda Śląska Chebzie Dworzec PKP" kursować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-11. Z uwagi na uwarunkowania techniczne infrastruktury przystankowej w rejonie przystanku "Chorzów Metalowców" informujemy, że najdogodniejszym przystankiem umożliwiającym dokonywanie przesiadek z tramwaju linii nr T11 do autobusowej komunikacji zastępczej będzie przystanek "Chorzów Rynek". Linia tramwajowa nr T39 zostanie zawieszona w kursowaniu.

Dodatkowo, z uwagi na jednoczesne rozpoczęcie prac przy sieci gazociągowej w ul. Łagiewnickiej w Świętochłowicach (odcinek pomiędzy ul. Kościelną a ul. Bieszczadzką) od ww. dnia nastąpi skrócenie trasy linii tramwajowej nr T10 do przystanku "Chropaczów Szkoła" oraz wprowadzony zostanie objazd dla obu kierunków linii nr 102 i 201 ulicami: ...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#33 Post autor: rafalurbino18 » 10 cze 2009, 06:39

luki pisze:Ku uciesze wielu zbulwersowanych miłośników, z radością zawiadamiam, że stworek 39 zostanie zawieszony. Pewno zmiany pojemności taboru na trasie 19 się nie doczekamy :/ ale jakby tak o 39 już zapomniano, może będzie to szansa na poprawę po wakacjach.
A mi się wydaje, że ten remont to kolejny moment na cięcia. I coś mi się wydaje, że ani T39 nie wróci, ani składy na wszystkie pociągi T19... :/

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#34 Post autor: luki » 10 cze 2009, 11:53

I tak mamy wakacje więc cięcia by były. I jak to było z 33, 39 też od września może nie wrócić. Jeśli KZK GOP składy chciało na 19 dać, to teraz byłby dylemat co zrobić z 31.
Linia 33 jednak padła bo była źle wykorzystana (jedynym jej sensem życia było przecieranie łącznika przy Rondzie), a można by tą linię zrobić było lepiej, natomiast taki bezsens jak 39 znając życie na pewno wróci :/
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#35 Post autor: rafalurbino18 » 10 cze 2009, 12:43

luki pisze:I tak mamy wakacje więc cięcia by były. I jak to było z 33, 39 też od września może nie wrócić. Jeśli KZK GOP składy chciało na 19 dać, to teraz byłby dylemat co zrobić z 31.
Linia 33 jednak padła bo była źle wykorzystana (jedynym jej sensem życia było przecieranie łącznika przy Rondzie), a można by tą linię zrobić było lepiej, natomiast taki bezsens jak 39 znając życie na pewno wróci :/
Ja jednak uważam, że same składy na T19 i T31 powinno zostać. Z centrum Bytomia do Stroszka powinno jeździć się tramwajem, więc prędzej zrobiłbym coś z linią autobusową 19. Jeśli już coś robić z T31 to pociąć to w szczycie do 30minut, czyli wyrzucić jeden kurs na godzinę. I tak w międzyszczycie kursuje właśnie co tyle, więc to nie wpłynęłoby tak źle na tą trasę. Cały czas jednak twierdzę, że tylko wtedy gdy na T19 wrócą same składy.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#36 Post autor: luki » 10 cze 2009, 14:04

No każdy by chyba chciał, żeby na 19 nie było wyrw w pojemności taboru, a samo 31 jednak powinno istnieć nie tylko jako uzupełnienie 19-tki, ale także tramwaj odjeżdżający z głównego przystanku na Pl. Sikorskiego a nie gdzieś z boku na Katowickiej.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#37 Post autor: ff » 10 cze 2009, 18:04

Nowe szyny i betonowe formy, w które zostaną zamontowane, już leżą wzdłuż torów linii 11. Wygląda na to, że zostanie wymieniony cały odcinek pl. Słowiańskiego, włącznie z przystankiem Targowisko.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#38 Post autor: rafalurbino18 » 10 cze 2009, 19:01

luki pisze:No każdy by chyba chciał, żeby na 19 nie było wyrw w pojemności taboru, a samo 31 jednak powinno istnieć nie tylko jako uzupełnienie 19-tki, ale także tramwaj odjeżdżający z głównego przystanku na Pl. Sikorskiego a nie gdzieś z boku na Katowickiej.
Poza tym ta linia pełni rolę takiej rezerwy na wypadek zatrzymania na trasie 6/19. Po tym jak 19tkę wydłużono do Katowic to wzrosło prawdopodobieństwo wypadnięcia jakiegoś kursu. Gdy szlak z Katowic do Bytomia nie jest przejezdny, a przeciwny tak to 19tki nie zawracałyby na Sikorskim tylko po to by zabierać ludzi czekając na tramwaj na Stroszek. Wtedy zamiast poczekać 7minut na następny tramwaj pasażer musi czekać 15minut albo i dłużej. Podobnie jest w przypadku 5 i 35. Gdy jest zatrzymanie na trasie Bytom - Biskupice to pasażerowie mają 35 i mogą dojechać do centrum Zabrza. Akurat w przypadku tej linii to na niekorzyść idzie jej częstotliwość. Co do T31 to najgorsza jest ta jedna na godzinę luka 30-minutowa.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#39 Post autor: luki » 10 cze 2009, 22:19

No ale te 31, to się pojawiło w dni robocze bodajże dopiero w marcu tego roku. A wcześniej 19 śmigała z kompletem (lub też przed końcem 2008 nie) składów.
T31 było tylko w weekendy z racji spadku kursów w dni wolne na wydłużonej 19-tce. W dni robocze niewiele się zmieniło, skład co 14 minut zamiast solówki co 7 min.

Przypomnę, że jeszcze w zeszłym roku kiedy jeździły ze dwie planowe solówki to ani w Katowicach ani Bytomiu nie było w dni robocze uzupełnienia żadnego. Styczeń i luty mieliśmy tylko komplet składów, a potem powstało w dni robocze 0 i 31, następnie 0 -> 39.

Linia 31 to jednak nie głupi pomysł. Zawsze jest częściej tramwaj na Stroszek. Ale z jakiej racji na 19 mają być solówki ? No i szczególne nieporozumienie to 39.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#40 Post autor: memphis » 10 cze 2009, 22:24

luki pisze:W dni robocze niewiele się zmieniło, skład co 14 minut zamiast solówki co 7 min.
No rzeczywiście, drobiazg, tylko dwa razy rzadziej :P

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#41 Post autor: luki » 10 cze 2009, 22:40

memphis pisze:
luki pisze:W dni robocze niewiele się zmieniło, skład co 14 minut zamiast solówki co 7 min.
No rzeczywiście, drobiazg, tylko dwa razy rzadziej :P
Eh, łapiesz za słówka :mryellow: Przy takcie dwa razy dłuższym pojawiły się składy zamiast solówek. Prawda, nie zaprzeczam, że zwiększył się czas oczekiwania, dlatego w dalszej części poprzedniego postu, jednak przychylam się do idei linii uzupełniającej 31 w tym miejscu, ale nie kosztem, solówka zamiast składów, na całym odcinku linii 19, w tym Chorzów - Bytom - zupełnie zapomnianym, oraz twórczości bezsensownych linii między Katowicami a Chorzowem.

Może podam teraz nieco inny przypadek, ale ja bym stokroć wolał stare składy na 13/14 i takt 20 minutowy, niż stan obecny :/
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#42 Post autor: rafalurbino18 » 11 cze 2009, 12:38

Ja uważam, że pasażer woli częściej solówkę niż rzadziej skład. Przypomniały mi się wypowiedzi znajomych, gdy po zmianie częstotliwości na linii 5 przyszło im podróżować solówką. Ogólnie uznali, że jest to lepszy pomysł, gdyż krócej czekają na tramwaj. Według mnie taka zmiana powoduje przyciąganie pasażerów. Oczywiście tylko wtedy, gdy częstotliwość zostanie zwiększona dwukrotnie. W przeciwnym wypadku ludzi zrezygnują z powodu tłoku w solówce.
PS. Akurat nie uważam, że solówki na 19 i 39 to dobry pomysł, bo w tym przypadku odcinek Chorzów - Bytom zostaje pozbawiony tej 1 solówki więcej na godzinę.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#43 Post autor: Peter » 11 cze 2009, 12:54

ff pisze:Nowe szyny i betonowe formy, w które zostaną zamontowane, już leżą wzdłuż torów linii 11. Wygląda na to, że zostanie wymieniony cały odcinek pl. Słowiańskiego, włącznie z przystankiem Targowisko.
Rozjazd przy tym przystanku oczywiście też jest do wymiany. Zakres projektu obejmuje również wymianę dużego fragmentu pojedynczego toru na Chorzowskiej (około 130 mb). Teraz jest on w katastrofalnym stanie. Wczoraj przejeżdżając tamtędy widziałem, że szyny już leżą przygotowane. :)
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#44 Post autor: ff » 11 cze 2009, 15:51

rafalurbino18 pisze:Przypomniały mi się wypowiedzi znajomych, gdy po zmianie częstotliwości na linii 5 przyszło im podróżować solówką. Ogólnie uznali, że jest to lepszy pomysł, gdyż krócej czekają na tramwaj. Według mnie taka zmiana powoduje przyciąganie pasażerów.
Między Chebziem a Zaborzem można zauważyć takie zjawisko, że przystanki tramwajowe przez 15 minut są puste, a jakieś 5 minut przed planowym przyjazdem 18-tki i jedynki ludzie się schodzą ze wszystkich stron (dotyczy to zwłaszcza Poremby) :D Także nikt długo nie czeka i nikt nie narzeka, bo tam przeciez zawsze tak było. A wcześniej zapewne coś takiego panowało właśnie na piątce.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#45 Post autor: luki » 11 cze 2009, 20:42

rafalurbino18 pisze:Ja uważam, że pasażer woli częściej solówkę niż rzadziej skład.
Przy 14 minut za 20 minut, wątpię, zwłaszcza tylko te 5 minut różnicy, a wygoda podróżowania nieporównywalne ...
rafalurbino18 pisze:Przypomniały mi się wypowiedzi znajomych, gdy po zmianie częstotliwości na linii 5 przyszło im podróżować solówką.
Jak wcześniej jeździł solówką co 20 minut, to się nie dziwę. Przecież, między utopią składów co 20 minut, a utopią solówek co 8-12 minut, był okres że jeździło się po staremu solówkami - jeśli mnie pamięć nie myli...
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#46 Post autor: rafalurbino18 » 11 cze 2009, 21:49

luki pisze:Przy 14 minut za 20 minut, wątpię, zwłaszcza tylko te 5 minut różnicy, a wygoda podróżowania nieporównywalne ...
Co do 13 i 14 to akurat był to zły pomysł. Cieszyć mógłbym się jako pasażer tych linii tylko wtedy, gdy solówki kursowałyby co 10minut.
luki pisze:Jak wcześniej jeździł solówką co 20 minut, to się nie dziwę. Przecież, między utopią składów co 20 minut, a utopią solówek co 8-12 minut, był okres że jeździło się po staremu solówkami - jeśli mnie pamięć nie myli...
W tym wypadku miałem na myśli zmianę z składów co 20minut na solówki co 10minut.
ff pisze:Między Chebziem a Zaborzem można zauważyć takie zjawisko, że przystanki tramwajowe przez 15 minut są puste, a jakieś 5 minut przed planowym przyjazdem 18-tki i jedynki ludzie się schodzą ze wszystkich stron (dotyczy to zwłaszcza Poremby) Także nikt długo nie czeka i nikt nie narzeka, bo tam przeciez zawsze tak było. A wcześniej zapewne coś takiego panowało właśnie na piątce.
Przy np. dokonywaniu przesiadek ludzie czasami i tak muszą czekać, więc przyjście na przystanek później i tak nie wchodzi w grę. Poza tym - gdy komuś się spieszy to tak czy tak musi czekać. Jednak woli dłużej zostać w domu i wyjść na tramwaj później, gdyż stanie w deszczu czy w mrozie nie jest komfortowe.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#47 Post autor: luki » 17 cze 2009, 14:45

Kilka fotek ze wczoraj. http://www.galeria.tramwaje.slask.pl/th ... p?album=93 Jak widać prace idą dość w znacznym tempie. Dziś już trwa rwanie cześć łuku 17-tki. Ruch od wczoraj na Chorzowskiej jest na jednym pasie zabezpieczany sygnalizacją.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#48 Post autor: Kuba » 17 cze 2009, 14:47

Przywrócenie kursowania linii tramwajowej nr T10 oraz autobusowych 102 i 201 ul. Łagiewnicką w Świętochłowicach.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z zakończeniem prac przebudowy sieci gazociągowej w ul. Łagiewnickiej w Świętochłowicach od czwartku 18.06.2009 r. przywrócona zostanie rozkładowa trasa linii tramwajowej nr T10 (obsługa przystanku "Chropaczów MPGK") oraz linii autobusowych nr 102 i 201 (obsługa przystanku "Chropaczów Szkoła" w starej lokalizacji przy ING Bank Śląski).

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#49 Post autor: ff » 17 cze 2009, 19:28

Czy te zalane asfaltem tory przecinające Chorzowską, które są trochę wcześniej (jakieś 50 metrów bliżej Rudy) to stary przebieg torowiska 17-tki? Jeśli tak, to ma ktoś dane kiedy nastąpiła zmiana?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#50 Post autor: luki » 17 cze 2009, 19:47

ff pisze:Czy te zalane asfaltem tory przecinające Chorzowską, które są trochę wcześniej (jakieś 50 metrów bliżej Rudy) to stary przebieg torowiska 17-tki? Jeśli tak, to ma ktoś dane kiedy nastąpiła zmiana?
A nie chodzi Ci czasem o stary przejazd kolejowy mniej więcej na przeciwko Deltatransu ?
W miejscu gdzie teraz jest cały czas prosty nowszy tor tramwajowy 11/17 gdzie jest brama i przejazd przez tory do Deltatrans, to dawniej był łuk tak że tramwaj jechał fragment bliżej jezdni tam gdzie był właśnie przejazd kolejowy.
Sory za kiepski schemat (robiony na szybko ;) )
Zielone to tramwaje, czerwone to dawne tory tramwajowe, czerwone przerywane to kolejowe.

Przebieg linii tramwajowych w rejonie Lipin raczej zbytnio się nie zmienił.

EDYCJA.
Dorzuciłem jeszcze krańcówkę od mijanki na Barlickiego. Zresztą tam właśnie chyba takie coś było...
Załączniki
lipiny.JPG
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości