Po przebudowie #575 na solówkę i likwidacji w niej gniazd byłem w 100% przekonany, że #576 będzie skasowany. Będzin nie rozpiąłby na stałe, bez żadnego powodu swojego najlepszego składu.DW pisze:#576 jednak już nie powróci...
Lista kasacji wagonów oraz ich przenumerowania
Re: Kasacje.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2007, 18:51 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuję i witam beni. Uzupełniam listę w takim razie.
A KZK GOP i TŚ należą się gratulacje za pozbywanie się taboru i braku wagonów do obsługi linii. Oj ludzie będą marznąć na przystankach...
Ciekawe, że jakimś cudem nie skreślono jeszcze #620 i #764. Piszę to ironicznie oczywiście...
A KZK GOP i TŚ należą się gratulacje za pozbywanie się taboru i braku wagonów do obsługi linii. Oj ludzie będą marznąć na przystankach...
Ciekawe, że jakimś cudem nie skreślono jeszcze #620 i #764. Piszę to ironicznie oczywiście...
*SDIP (U.N.O.)
Podliczyłem ilostan taboru, biorąc pod uwagę otrzymane dane. :mruga:
Wagony w ruchu liniowym:
N: 2szt.
102Na: 7szt.
105N: 22szt.
105Na: 284szt.
105N-2K: 6szt.
105Nm-2K: 1szt.
111N: 4szt.
116Nd: 17szt.
Łącznie: 343szt.
Uwagi
1. Nie są wliczone do spisu #341, #342 i #789
2. Należy wziąć pod uwagę, że są również wagony zepsute czy w remontach w ZUR i poza GOP, które spis uwzględnia.
Jednym słowem sytuacja taborowa to istny dramat, wręcz katastrofa.
Przypomnę, że dla przykładu na początku lat 90-tych liczba wagonów wynosiła ponad 500 sztuk w tym ok. 100 stodwójek...
Wagony w ruchu liniowym:
N: 2szt.
102Na: 7szt.
105N: 22szt.
105Na: 284szt.
105N-2K: 6szt.
105Nm-2K: 1szt.
111N: 4szt.
116Nd: 17szt.
Łącznie: 343szt.
Uwagi
1. Nie są wliczone do spisu #341, #342 i #789
2. Należy wziąć pod uwagę, że są również wagony zepsute czy w remontach w ZUR i poza GOP, które spis uwzględnia.
Jednym słowem sytuacja taborowa to istny dramat, wręcz katastrofa.
Przypomnę, że dla przykładu na początku lat 90-tych liczba wagonów wynosiła ponad 500 sztuk w tym ok. 100 stodwójek...
Ostatnio zmieniony 02 gru 2007, 23:49 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Tylko zapomniałeś dodać że od początku roku 2008 ( 01 - 06 ) spodziewana jest dostawa używanych 105 z krakowa w ilości 44 sztuk .
Kraków podczas włączania do ruchu 24 wagonów ngt6/3 z czego 3 już są złożone (2027 2028 2029 ) i uruchomione .
Kraków wycofuje 105 z ruchu a one są w owiele lepszej kondycij niż Śląskie stąd pomysł by odkupić te wagony z krakowa ( opinia zarządu tramwajów w chorzowie pozytywnie wyraziła się o zakupie 105 z krakowa ) . Porozumienie podpisano o zakupie we wrześniu tego roku pierwsze stopiątki mają rafić na początku stycznia 2008 ( a nie wykluczone że już w grudniu ) .
Kraków podczas włączania do ruchu 24 wagonów ngt6/3 z czego 3 już są złożone (2027 2028 2029 ) i uruchomione .
Kraków wycofuje 105 z ruchu a one są w owiele lepszej kondycij niż Śląskie stąd pomysł by odkupić te wagony z krakowa ( opinia zarządu tramwajów w chorzowie pozytywnie wyraziła się o zakupie 105 z krakowa ) . Porozumienie podpisano o zakupie we wrześniu tego roku pierwsze stopiątki mają rafić na początku stycznia 2008 ( a nie wykluczone że już w grudniu ) .
To dobrze, ale i tak nie rozwiązuje to problemu tramwajów w GOP. 15 wagonów już mamy powiedzmy z poprzedniej dostawy. Część z nich niestety to totalny złom nawet jak na nasze warunki.
Pamiętam chociażby lata 90-te i wiem jak funkcjonowało PKT. Wagonów do dyspozycji było o wiele więcej. Wiadomo jednak jak się w Polsce dba o państwowe firmy... W tym roku wreszcie zaświeciło się światełko w tunelu.
Na Śląsku i w Zagłębiu są potrzebne inwestycje w wysokości wielu wręcz mld złotych w najbliższych latach jeśli chodzi o tramwaje. Taka jest prawda.
Dzięki oczywiście za wszelkie tego typu informacje.
Pamiętam chociażby lata 90-te i wiem jak funkcjonowało PKT. Wagonów do dyspozycji było o wiele więcej. Wiadomo jednak jak się w Polsce dba o państwowe firmy... W tym roku wreszcie zaświeciło się światełko w tunelu.
Na Śląsku i w Zagłębiu są potrzebne inwestycje w wysokości wielu wręcz mld złotych w najbliższych latach jeśli chodzi o tramwaje. Taka jest prawda.
Dzięki oczywiście za wszelkie tego typu informacje.
*SDIP (U.N.O.)
Z bazy taboru WPK zniknęło parę wozów, które zostały już skreślone Są to (w nawiasie miesiąc kasacji):
- #119 (wrzesień 2007)
- #163 (czerwiec 2007)
- #166 (sierpień 2007)
- #168 (styczeń 2008)
- #376 (sierpień 2007)
- #597 (sierpień 2007)
- #619 (sierpień 2007)
- #696 (sierpień 2007)
- #763 (sierpień 2007)
- #787 (sierpień 2007)
Zaktualizowałem listę w pierwszym poście
- #119 (wrzesień 2007)
- #163 (czerwiec 2007)
- #166 (sierpień 2007)
- #168 (styczeń 2008)
- #376 (sierpień 2007)
- #597 (sierpień 2007)
- #619 (sierpień 2007)
- #696 (sierpień 2007)
- #763 (sierpień 2007)
- #787 (sierpień 2007)
Zaktualizowałem listę w pierwszym poście
Nawet szybko skreślili #168, a #241 nadal na stanie.DW pisze:Z bazy taboru WPK zniknęło parę wozów, które zostały już skreślone Są to (w nawiasie miesiąc kasacji):
- #119 (wrzesień 2007)
- #163 (czerwiec 2007)
- #166 (sierpień 2007)
- #168 (styczeń 2008)
- #376 (sierpień 2007)
- #597 (sierpień 2007)
- #619 (sierpień 2007)
- #696 (sierpień 2007)
- #763 (sierpień 2007)
- #787 (sierpień 2007)
Zaktualizowałem listę w pierwszym poście
Sugerowałem się tylko tym, że był dłużej odstawiony niż #168. Poza tym #241 już ledwo zipiał.memphis pisze:A czemu 241 ma nie być na stanie? 168 się spalił, widać szybko poszło z ubezpieczycielem, więc został skreślony. 241, jak i pozostałe stodwójki, gnije pod płotem w zajezdni, ale poza tym nic mu nie dolega przecieżBoguś pisze:Nawet szybko skreślili #168, a #241 nadal na stanie.
One wszystkie ledwo zipią W każdym razie raczej nie będą skreślane żadne stodwójki w tej chwili, raczej dopiero po skończeniu się im okresu rejestracji (czerwiec i wrzesień).Boguś pisze:Sugerowałem się tylko tym, że był dłużej odstawiony niż #168. Poza tym #241 już ledwo zipiał.
Natomiast właśnie z uwagi na te terminy i fakt, że właściwie z dnia na dzień mogą przestać jeździć (jakaś poważniejsza awaria, czy kolizja) to być może już w maju odbędzie się impreza dla miłośników, rajd stodwójką po GOPie (165, chyba, że się rozpadnie, wtedy 205).
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?
DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2008, 19:04 przez R_G, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam R1 :santa:
Tak, to sa pewne informacje. 8 to nie 102Na, jak można zauważyć. Oczywiście, że w ostateczności jest jeszcze 7, ale on się średnio nadaje na imprezę pożegnalną.Mika0005 pisze:Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?
DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
- shinkadamo
- Posty: 112
- Rejestracja: 22 sie 2007, 22:20
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czekamy z niecierpliwością EOTmemphis pisze:Tak, to sa pewne informacje. 8 to nie 102Na, jak można zauważyć. Oczywiście, że w ostateczności jest jeszcze 7, ale on się średnio nadaje na imprezę pożegnalną.Mika0005 pisze:Byłoby świetnie gdyby coś takiego było zrobione, a czy to są jakieś pewne informacje?
DOPISANE (odnosi się do poniższego postu)
Jednak #7 jak i #8 to nie to samo co #205 czy #165.
To pytam się czy ten ktoś oficjalnie planuje.
Kaj tyn Ikarus na uoziym dwa?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
A kaj ta Zibena z Bipom do Zwardůnia?
I tak dlugo u nas pojeździły... mimo wszystko szkoda, że odchodzą
Nie rozumiem własciwie czemu stojące pod płotem na tyłach zajezdni stodwójki nie zostały skreślone?
No i nie zobaczę już stodwójki na moim przystanku... bo póki co podjeżdza na niego minibusik :/
Jak piszesz kilka rzeczy zaraz po sobie w tym samym temacie to możesz to dopisać do poprzedniego postu poprzez opcję "Edytuj"/DW
Nie rozumiem własciwie czemu stojące pod płotem na tyłach zajezdni stodwójki nie zostały skreślone?
No i nie zobaczę już stodwójki na moim przystanku... bo póki co podjeżdza na niego minibusik :/
Jak piszesz kilka rzeczy zaraz po sobie w tym samym temacie to możesz to dopisać do poprzedniego postu poprzez opcję "Edytuj"/DW
Ostatnio zmieniony 14 mar 2008, 22:16 przez 37, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym unikał wypisywania "przewidzianych do kasacji". Memphis już pisał, że to nie oznacza nawet, że w tym roku. A w 2001 roku np. 338 był przewidziany do kasacji. I co? Jeździł jeszcze kilka lat w takim stanie bez większej ingerencji Dopiero wypadek spowodował, że się nim zajęli, ale w zupełnie innym kierunku
Według danych w portalu WPK to #169 ma być prawdop. pozostawiony na historyczny.Peter pisze:Przewidziane do kasacji:
102Na: #169, #228, #231, #241, #247
105N: #536, #538
105Na: #318, #325, #576, #580, #592, #764
Natomiast #576 będzie chyba jednak naprawiany, bo wycięto mu uszkodzony przód, a nie usunięto innych części, które mogły by im się przydać jako zamienne do innych wagonów (np. pantograf i szyby). Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...
Zależy kto to mówi. Na zajezdniach z reguły słyszę nieprawdy lub coś się później nie sprawdza. Nauczyłem się te informacje nie traktować poważnie, co chyba już zauważyliście Decyzje takie zapadają zza biurka i nie są zapewne znane niższemu szczeblowi na wiele miesięcy przed.DW pisze:Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...
Chcielibyśmy (tzn. KMTM), żeby, oprócz 205, zostawić i 165 i 169 na historyczne, a w przyszłości złożyć z nich jeden. Natomiast na piaskarkę (na którą TŚSA chcą przekwalifikować 165) można przecież przerobić 7-kę.DW pisze:Według danych w portalu WPK to #169 ma być prawdop. pozostawiony na historyczny.Peter pisze:Przewidziane do kasacji:
102Na: #169, #228, #231, #241, #247
105N: #536, #538
105Na: #318, #325, #576, #580, #592, #764
Tak nawiasem mówiąc, właśnie fajnie by było gdyby istniała możliwość zrobienia nie tylko składu 102N+102Na (i odwrotnie), ale również 2x102Na.memphis pisze:Chcielibyśmy (tzn. KMTM), żeby, oprócz 205, zostawić i 165 i 169 na historyczne, a w przyszłości złożyć z nich jeden. Natomiast na piaskarkę (na którą TŚSA chcą przekwalifikować 165) można przecież przerobić 7-kę.
Sam bym się czymś takim przejechał, bo ostatnio miałem taką możliwość kilkanaście lat temu.
Póki co to sam ex. #150 się niestety rozpada a z przodu odpadł mu ostatnio duży płat farby... :/
Widziałem na TWB, że #448 "latał" wspólnie z #576 ( foto ). Poczekamy - zobaczymy. :mruga:DW pisze:Natomiast #576 będzie chyba jednak naprawiany, bo wycięto mu uszkodzony przód, a nie usunięto innych części, które mogły by im się przydać jako zamienne do innych wagonów (np. pantograf i szyby). Choć sam już nie wiem co z nim będzie, bo cały czas słychać inne wersje o tym, co ma z nim być...
*SDIP (U.N.O.)
Takiej możliwości na pewno nie będzie, bo nawet zakładając wyremontowanie wszystkich wagonów to tylko 150 i 165/9 będą mieć gniazda, 205 nie.Peter pisze:Tak nawiasem mówiąc, właśnie fajnie by było gdyby istniała możliwość zrobienia nie tylko składu 102N+102Na (i odwrotnie), ale również 2x102Na.
On się od lat rozpadaPóki co to sam ex. #150 się niestety rozpada a z przodu odpadł mu ostatnio duży płat farby... :/
[quote="W temacie "Listy w pierwszych postach tematów" memphis"]Wyjaśniło się w kwestii ilostanu wagonów w Będzinie - 536 i 538 jednak zostały już skasowane (z dniem 1 września 2008 r.)...[/quote]
Zatem dopisałem je do listy. W tym [2008] roku w Będzinie skreślono połowę wagonów typu 105N, bo 3 z 6. Obecnie pozostały już tylko #448, #515 i #539, z czego dwa ostatnie posiadają przetwornice statyczne, więc można wnioskować, że są w nieco lepszym stanie i zostaną może skasowane nieco później.
Zatem dopisałem je do listy. W tym [2008] roku w Będzinie skreślono połowę wagonów typu 105N, bo 3 z 6. Obecnie pozostały już tylko #448, #515 i #539, z czego dwa ostatnie posiadają przetwornice statyczne, więc można wnioskować, że są w nieco lepszym stanie i zostaną może skasowane nieco później.
Do skreślonego 20 stycznia #582 dopisane zostały wagony: #317 (zdjęty ze stanu 01.06.2009), #588+589 (zdjęte ze stanu 15.06.2009) i #769 (zdjęty ze stanu 01.07.2009).
Daty skreślenia wziąłem z bazy taboru wpk.katowice.
Daty skreślenia wziąłem z bazy taboru wpk.katowice.
*SDIP (U.N.O.)
#588+589 został skasowany, więc tego się trzymamy. A to co po #589 zostało i tak już w ZURze nie mapuschel pisze:589 ma przejść remont w ZUR-ze, to należy go skreślać z listy, czy nie?
Ty samym z "ZURkowej" listy usuwam #589.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na torach z pasażerami nie zobaczymy już wagonów 105Na:
#498
#501
Prawdopodobnie w niedziele 23 września br odbędą swój ostatni przejazd z Będzina do ZUR Chorzów Batory.
#498
#501
Prawdopodobnie w niedziele 23 września br odbędą swój ostatni przejazd z Będzina do ZUR Chorzów Batory.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Niezłe hebelki z nich były (a w #498 wiecznie śmierdziało menelami nawet jak ich nie było ), ale mimo wszystko szkoda ich W końcu ile to razy jeździło się nimi do szkoły jak non-stop kursowały na 21 i 26Iwo pisze:Na torach z pasażerami nie zobaczymy już wagonów 105Na:
#498
#501
Prawdopodobnie w niedziele 23 września br odbędą swój ostatni przejazd z Będzina do ZUR Chorzów Batory.
Do #498 miałem szczególny sentyment, bo to on najczęściej mi się trafiał jak zacząłem jeździć tramwajkami do gimnazjum
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości