Składy - konfiguracje i spięcia
Składy - konfiguracje i spięcia
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 23:23 przez Pimpek, łącznie zmieniany 170 razy.
Tego jest bardzo dużo. W Gliwicach to może być: #372+376, #377+376 => #506+376 <= #506+507 (i na odwrót), #381+408, #658+657 => #658+503 <= #502+503, #423+346 to jedynie tyle co mi w tej tylko chwili do głowy przychodzi a było tego więcej
Ostatnio zmieniony 25 sty 2009, 22:29 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
694+593luki pisze:ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#607+425 -
#607+593 -
#607+686 -
#607+693
#607+700 ? -
#637+321 -
699+693
768+733
607+700 nie było.
707+714luki pisze:RK-3 (Bytom, ex. ZKT-3)
#579+610 -
#683+642 -
#709+710 -
#715+716 -
Owszem wiele było takich rzeczy i tez będzie trudno odkopać wszelkie starocie. Dlatego też proponował bym zaczynać od czasu obecnego wstecz. Przede wszystkim nie konfiguracje wszystkie jakie były i rozpięto, lecz składy spięte po latach, lub konfiguracje nowe i czasowe, takie jak mniej więcej wypisałem. Oczywiście każdy upoważniony listę może uzupełniać i poprawiać.
W takim razie chodziło mi o #699+693ff pisze:607+700 nie było.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
No to właśnie takiego wypisałem. 699+693.luki pisze:W takim razie było coś innego, pamiętam telegrosik + zakładowe. Może #699 był pierwszy i coś mu dopięto... #686 ?ff pisze:607+700 nie było.
Poza tym na Zawodziu mieliśmy 318+706, mamy 695+593. Zaliczyć też możemy do takich dziwolągów tez 728+692, a także fakt wielokrotnego spinania solówek 318+340 i 688+687.
Proponuję, żeby na razie wszystko uzupełniał sam luki. Świeży to temat, dużo uzupełniania i możemy na siebie nachodzić.
Tak, tak, już zdążyłem poprawić.ff pisze:No to właśnie takiego wypisałem. 699+693.
Też tak pomyślałem, więc na razie pouzupełniam sam.ff pisze:Proponuję, żeby na razie wszystko uzupełniał sam luki. Świeży to temat, dużo uzupełniania i możemy na siebie nachodzić.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
To ja jeszcze wypiszę (stare) zagłębiowskie składy:
761+762
759+760
740+739
533+534
500+499
621+622
424+425
436+435
525+524
637+638 (ob. Zawodzie)
432+428 (gdzieś w notatkach go znalazłem, ale nie przypominam sobie teraz)
626+625
i wspomniany już 553+437 (bardzo ładny w reklamie Princessy )
761+762
759+760
740+739
533+534
500+499
621+622
424+425
436+435
525+524
637+638 (ob. Zawodzie)
432+428 (gdzieś w notatkach go znalazłem, ale nie przypominam sobie teraz)
626+625
i wspomniany już 553+437 (bardzo ładny w reklamie Princessy )
Pozdrawiam R1 :santa:
A co do samego tematu to też kiedyś myslalem, żeby taki stworzyć. Ale tego nie zrobiłem, bo mamy w sumie całkiem podobny - "przenumerowania, zmiana kolejności wagonów w składach". Jednak taka lista jest lepsza
W tamtym temacie pisaliśmy już właśnie o dziwnych zestawieniach. As chorzów wypisał, że stworzono przynajmniej w celu testów na zajezdni zestawienia 769+733 i 607+786. Z takich składów testowanych na zajezdni sam widziałem 637+593.
Proponuję też dopisać do listy 467+489.
W tamtym temacie pisaliśmy już właśnie o dziwnych zestawieniach. As chorzów wypisał, że stworzono przynajmniej w celu testów na zajezdni zestawienia 769+733 i 607+786. Z takich składów testowanych na zajezdni sam widziałem 637+593.
Proponuję też dopisać do listy 467+489.
To teraz trochę mieszacie, czy piszemy o dawnych składach, nietypowych spięciach, przesuniętych składach itp. Bo obecnie jest wszystko w jednym. Ja zrozumiałem, że piszemy o nietypowych konfiguracjach, które powstały na naszych oczach oraz o czasowo spiętych składach z solówek.
***
Z Chorzowa jeszcze dopisać trzeba 772+788. Z Będzina 759+762.
W Chorzowie okresowo były łączone też usolówkowione składy 328+329, 370+371, 505+504, 766+765, 768+767, 769+770, 772+771, 785+786, 787+788.
674+673 i 732+733 z tego co pamiętam już nie złączono nigdy.
***
Z Chorzowa jeszcze dopisać trzeba 772+788. Z Będzina 759+762.
W Chorzowie okresowo były łączone też usolówkowione składy 328+329, 370+371, 505+504, 766+765, 768+767, 769+770, 772+771, 785+786, 787+788.
674+673 i 732+733 z tego co pamiętam już nie złączono nigdy.
Odczuwam to samo. Osobiście proponowałem właśnie składy nietypowe, czasowe powstałe w skutek eksperymentu, czasowego zapotrzebowania składów, lub po prostu spięć starych składów co ma miejsce obecnie na Zawodziu. Dlatego też proponuję ustalić czy piszemy tylko o tym co wspomniałem, czy o wszystkim. A wiadomo, że wszystkiego będzie bardzo dużoff pisze:To teraz trochę mieszacie, czy piszemy o dawnych składach, nietypowych spieciach, przesuniętych składach itp. Bo obecnie jest wszystko w jednym. Ja zrozumiełem, że piszemy o nietypowych konfiguracjach, które powstały na naszych oczach oraz o czasowo spiętycxh składach.
DOPISEK - przydało by się jakieś oznaczenie symbolem, że to stary skład, żeby odróżnić od nietypowych, albo te nietypowe oznaczać
#674+673 owszem spięto. Gdzieś mam fotkę w archiwum, jak odkopię to pokażęff pisze:674+673 i 732+733 z tego co pamiętam już nie złączono nigdy.
Obiecałem to daję :
http://www.tramwaje.slask.pl/2006/05/67467301.jpg
http://www.tramwaje.slask.pl/2006/05/67467302.jpg
Przy okazji pomyślałem, żeby ciekawych rzeczy nie linkować z fotkami, dla przykładu:
#637+321
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
To wynika tylko i wyłącznie z mojej sklerozy. Na km-forum pierwszy napisałem o spięciu tych solówek, a także o ponownym rozpięciuluki pisze:#674+673 owszem spięto. Gdzieś mam fotkę w archiwum, jak odkopię to pokażęff pisze:674+673 i 732+733 z tego co pamiętam już nie złączono nigdy.
Obiecałem to daję :
http://www.tramwaje.slask.pl/2006/05/67467301.jpg
http://www.tramwaje.slask.pl/2006/05/67467302.jpg
Tak pamiętam. Je jeszcze zdaje się goniłem za tym składem na rowerze i jeśli dobrze pamiętam to skasowałem śmietnik na przystanku autobusowym który jest tuż obok i zniszczyłem spodnieff pisze:To wynika tylko i wyłącznie z mojej sklerozy. Na km-forum pierwszy napisałem o spięciu tych solówek, a także o ponownym rozpięciu
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Te składy podane przez Petera nie spełniają naszych kryteriów.#377+376
#502+503
#658+657
Ale spełnia je skład 507+503 i 507+506. Natomiast 506+507 to była raczej naturalna pierwsza konfiguracja, więc moim zdaniem nie powinien się znaleźć na liście, chyba że pojawił się ponownie w późniejszych latach, ale nic na ten temat nie wiem.
Dopisać można na Zawodziu 337+338. Był spięty w latach 1997-1999, by potem znowu jeździć solo.
Jeszcze 711+712 trzeba dopisać. Na solówkach miał tylko epizod, ale jednak powrócił jako skład i jeździ do dzisiaj. Mam jeszcze wątpliwości czy po rozpięciu 490+491 jeszcze później nie wrócił na chwilę do składu.
Były to czasy, gdzie solówka na 9 czy 41 była wyjątkowym świętem, więc rzadko widziałem ten podstawowy w obecnych czasach typ taboru z bytomskiej zajezdni. Choć obecnie jednak powracają składy do łask, ale kosztem likwidacji linii szczytowych
Były to czasy, gdzie solówka na 9 czy 41 była wyjątkowym świętem, więc rzadko widziałem ten podstawowy w obecnych czasach typ taboru z bytomskiej zajezdni. Choć obecnie jednak powracają składy do łask, ale kosztem likwidacji linii szczytowych
Pamiętam je wszystkie. Te dwa ostatnie prawdopodobnie jeździły tak od początkupiotram pisze:Były też: 486+494, 572+312, 656+388, 741+743, 742+744.
W Katowicach były jeszcze 105N #327+319 i #324+339. Też nie wiem czy tak zawsze było. :mruga:
Ponadto w Gliwicach mieliśmy skład #316+472 powstały z wyremontowania wagonu z Zawodzia i ze Stroszka.
Jeszcze jest przykładowo bytomski #644+344 i cała masa gliwickich wagonów połączonych nie po kolei. Nie wiem tylko czy poruszać to w tym wątku.
*SDIP (U.N.O.)
Przy niektórych chorzowskich składach kryje się ciekawa sprawa. Otóż nie można powiedziec, że były to solówki okresowo łączone w składy, a wręcz odwrotnie. Około 1999 roku rozpoczęły się cięcia w rozkładach, ale najpierw dotknęły głównie dnia swiątecznego i część chorzowskich brygad obsugiwano solówkami (głównie linia 11). Zajezdnia nie miała jednak tyle stałych solówek, więc przystosowano niektóre wagony do obsługi pojedynczej i puszczano je w weekendy. Dotyczy to ztcp 768+767, 769+770, 785+786 i 787+788. Skład 766+765 rozłączono jako pierwszy już na stałe i puszczano solówki na "40" z powodu zmniejszania się ilości stodwójek. 370, 371, 771 i 772 wyszły już z remontów jako stałe sola.ff pisze: W Chorzowie okresowo były łączone też usolówkowione składy 328+329, 370+371, 505+504, 766+765, 768+767, 769+770, 772+771, 785+786, 787+788. .
Tak, wiemy, że sukcesywnie te solówki powstawały ze składówpiotram pisze:Przy niektórych chorzowskich składach kryje się ciekawa sprawa. Otóż nie można powiedziec, że były to solówki okresowo łączone w składy, a wręcz odwrotnie. Około 1999 roku rozpoczęły się cięcia w rozkładach, ale najpierw dotknęły głównie dnia swiątecznego i część chorzowskich brygad obsugiwano solówkami (głównie linia 11). Zajezdnia nie miała jednak tyle stałych solówek, więc przystosowano niektóre wagony do obsługi pojedynczej i puszczano je w weekendy. Dotyczy to ztcp 768+767, 769+770, 785+786 i 787+788. Skład 766+765 rozłączono jako pierwszy już na stałe i puszczano solówki na "40" z powodu zmniejszania się ilości stodwójek. 370, 371, 771 i 772 wyszły już z remontów jako stałe sola.
#370+371 i #772+771 po remoncie były okresowo spinane w zależności od zapotrzebowania, pamiętam sytuację jechania w #371 jako doczepie na 11 i 40. Skład A #328+329 zaraz po przejściu z Zawodzia od razu rozdzielono. (zdaje się spięto raz którychś Wszystkich Świętych).
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Nieprawda. W 1999 roku cięcia dotyczyły linii 40. Zniknęły ostatnie składy z tej linii (a były dwa albo jeden). Na 11 było po staremu - nie było żadnych zmian taborowych. Na 40 wprowadzono właśnie solówki, dwie albo trzy sztuki z tego co pamiętam. Do tego czasu zajezdnia Chorzów nie eksploatowala żadnej solówki. W tym celu rozłączono składy 766+765 (w reklamie Warta) oraz 768+767 (w reklamie Kinder). Po kilku miesiącach dokonano zamiany. Złączono na stałe ponownie 768+767 (z pełnym zaślepieniem wozu doczepnego, wkrótce potem dostał reklamę Millennium), a w zamian rozłączono skład 785+786 (w reklamie Eurofunduszu). I tak te cztery solówki hulały. Niedługo pojawiły się kolejne solówki - wyremontowane 370 i 371, 607 z Gliwic (po remoncie), 572 (po kasacji 312) oraz dość długo solo jeździł 609 (zaczęto wtedy seryjnie ciąć stodwójki - 1 czerwca 2000). W tym czasie co jakiś czas spinano 766+765 i 785+786, by potem znowu je rozpiąć. A potem doszły 771 i 772 po remoncie.piotram pisze:Przy niektórych chorzowskich składach kryje się ciekawa sprawa. Otóż nie można powiedziec, że były to solówki okresowo łączone w składy, a wręcz odwrotnie. Około 1999 roku rozpoczęły się cięcia w rozkładach, ale najpierw dotknęły głównie dnia swiątecznego i część chorzowskich brygad obsugiwano solówkami (głównie linia 11). Zajezdnia nie miała jednak tyle stałych solówek, więc przystosowano niektóre wagony do obsługi pojedynczej i puszczano je w weekendy. Dotyczy to ztcp 768+767, 769+770, 785+786 i 787+788.
Skład 769+770 został usolówkowiony na przełomie 2001/2002 roku (i był poźniej znowu spinany), a 768+767 ponownie dopiero w 2004 roku (i też go jeszcze łączono). Skład 787+788 nie był w ogóle rozpinany (w sensie uruchomienia doczepy) aż do 2004 roku, a 505+504 przerobiono w 2005. Oba były później spinane na krótkie okresy.
Razem z 768+767 i było to w marcu 1999 roku, o czym było wyżej.piotram pisze:Skład 766+765 rozłączono jako pierwszy już na stałe i puszczano solówki na "40" z powodu zmniejszania się ilości stodwójek.
370+371 i 772+771 wyszły jako solówki, ale nie przeszkadzało to je wielokrotnie po tym spinać. Dla przypomnienia 370+371 był wtedy w reklamie Netia/zakładowe oraz innym razem w Telegrosiku, a 772+771 był w Minimalu. Są zdjęcia.piotram pisze:370, 371, 771 i 772 wyszły już z remontów jako stałe sola.
A ja pamiętam, że 328+329 na składzie się dośc długo w Chorzowie utrzymywał. Dziwiło mnie to, bo miał dużą kabinę. Po przerobieniu na solówkę wrócił jeszcze szybko do składu na jakiś czas. No i potem było to łączenie na Wszystkich Świętych.luki pisze:Skład A #328+329 zaraz po przejściu z Zawodzia od razu rozdzielono. (zdaje się spięto raz którychś Wszystkich Świętych).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmm, masz trochę racji, bo faktycznie jeszcze z końcem 2003 jako Chorzowski jeździł składem, to były te przenosiny związane z 7/37 na Gliwickiej od września. Jednak potem zamknięto Gliwicką, a gdy nadszedł rok 2004 i przebudowa Ronda (czy nawet jeszcze wcześniej) to już #329 śmigał sam.ff pisze:A ja pamiętam, że 328+329 na składzie się dośc długo w Chorzowie utrzymywał.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Takie cytaty znalazłem:luki pisze:Jednak potem zamknięto Gliwicką, a gdy nadszedł rok 2004 i przebudowa Ronda (czy nawet jeszcze wcześniej) to już #329 śmigał sam.
ff 17 lutego 2004 na pmtm pisze:Wagon 329 jest przystosowywany od jakiegoś czasu na solówkę. Już w zeszłym
tygodniu miał lusterka, kasetki i brak tylnego wyswietlacza. W weekend
przemalowano go na barwy zakładowe (razem z 328) i wysłano dziś w składzie na
linię 7. Od tyłu o numerze linii informuje duży tylny kwadrat ze stodwójki
wstawiony w domontowane prowadnice i widok jak za dawnych lat.
ff 18 marca 2004 na pmtm pisze:329 odzyskał tylny wyświetlacz. Widocznie wagon na solówkę się nie nadaje
Czyli pół roku wytrwał #328+329 w Chorzowie, ale do tego dochodzi jeszcze odjąć czas robocizny przy #329. Zdaje się to #673 i #733 trochę też nie jeździły przed przeróbką...
Tak czy siak dla mnie to było prawie od razu
Tak czy siak dla mnie to było prawie od razu
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Podobnie było ze składem 607+425 i 505+504. Też już drugie wozy niby przerobili, a jeździły jeszcze jakiś czas z lusterkami w składzie zanim zdecydowano się na solowy debiut.
Natomiast chodzi mi jeszcze taka rzecz po głowie, że po usolówkowieniu 472, potem w jakiś długi weekend lub we Wszystkich Świętych złączono na chwilę 316+472. Sam tego nie widziałem, ktoś musiał o tym pisać, pewnie Ty. Możesz potwierdzić?
Natomiast chodzi mi jeszcze taka rzecz po głowie, że po usolówkowieniu 472, potem w jakiś długi weekend lub we Wszystkich Świętych złączono na chwilę 316+472. Sam tego nie widziałem, ktoś musiał o tym pisać, pewnie Ty. Możesz potwierdzić?
Jedynie wyszukałem takie rzeczy:ff pisze:Natomiast chodzi mi jeszcze taka rzecz po głowie, że po usolówkowieniu 472, potem w jakiś długi weekend lub we Wszystkich Świętych złączono na chwilę 316+472. Sam tego nie widziałem, ktoś musiał o tym pisać, pewnie Ty. Możesz potwierdzić?
02.05.2006 -> http://www.tramwaje.slask.pl/2006/05/0201.jpg
Wtedy pisałem jeszcze na km-forum że miał on reflektory i wyglądał na usolówkowanie, ale Peter zdaje się napisał, że on reflektory czy otwory na nie miał zawsze (#472).
Parę dni później pojawił się on w reklamie Mama i Ja.
Następny raz odnotowane o składzie #316+472 mam z kwietnia 2007, kiedy to na Zajezdni Gliwice powiedzieli nam, że go nie będą spinać.
Więc raczej po usolówkowieniu nie były już spinane. Jedynie w okresie świat majowych 2006, ale wtedy #316 jeździł wcześniej już chyba głównie sam.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Ja pamiętam Gliwicką w tamtych czasach jako "bezstopiątkową". Ostatnie składy jakie tam pamiętam to były... 111-tki na 40 w '98. Pojawienie się solówek na 40 było właśnie niemałym wydarzeniem. Chyba że planowo był wcześniej jakiś skład, ale zajezdnia często wysyłała stodwójkę.ff pisze: W 1999 roku cięcia dotyczyły linii 40. Zniknęły ostatnie składy z tej linii (a były dwa albo jeden). .
Zdaje się że w niedziele wprowadzono solówki i właśnie to te rozpięte "rdzenne" 11-stkowe składy widywałem.ff pisze: Na 11 było po staremu - nie było żadnych zmian taborowych. .
Solówki na 40 wprowadzono w marcu 1999. A zwykły skład stopiątkowy był do tego czasu na pewno i regularnie. W jakiś dzień (lub kilka dni) tygodnia tak kończyłem lekcje, że regularnie go widziałem. Najczęściej trafiałem na 766+765, ale inne też były. Pamiętam też, że moje pierwsze spotkanie z nowym dla mnie składem 505+504 było właśnie na linii 40 (wrócił do Chorzowa pod koniec października 1998). Minęło kilka dni zanim pojawił się na "mojej" 11. Do tego momentu kilka dni z rzędu jeździł właśnie na 40.piotram pisze:Ja pamiętam Gliwicką w tamtych czasach jako "bezstopiątkową". Ostatnie składy jakie tam pamiętam to były... 111-tki na 40 w '98. Pojawienie się solówek na 40 było właśnie niemałym wydarzeniem. Chyba że planowo był wcześniej jakiś skład, ale zajezdnia często wysyłała stodwójkę.
A co do sensacji z obecności stopiątki - sama solówka była po prostu sensacją. Taki mały pojedyczny wagonik. Na 23 to było wtedy coś pięknego
No tak się składa, że codziennie sobie spisywałem co jeździ na 11 w latach 1998-2001 (do marca) i żadnych planowych solówek tam nie mampiotram pisze:Zdaje się że w niedziele wprowadzono solówki i właśnie to te rozpięte "rdzenne" 11-stkowe składy widywałem.ff pisze:Na 11 było po staremu - nie było żadnych zmian taborowych. .
Ale tak zupełnie coddziennie? To twardziel z Ciebie. HGW, wtedy na pewno nie miałem dostepu do planowych obsad i może były to nieplanowe. Kojarzę 769 Netię.ff pisze:No tak się składa, że codziennie sobie spisywałem co jeździ na 11 w latach 1998-2001 (do marca) i żadnych planowych solówek tam nie mam
Przy okazji - byłby ktos w stanie wyjaśnic skąd "wzięły się" solówki na 23? Jeździły tam 597, 598 i 661, a nie widziałem tych wagonów w składach wcześniej i w ogóle ich nie widziałem. Czyżby stały na zajezdni bez pary? A może jeździły na jakichś nockach?ff pisze: A co do sensacji z obecności stopiątki - sama solówka była po prostu sensacją. Taki mały pojedyczny wagonik. Na 23 to było wtedy coś pięknego
Zupełnie codzienniepiotram pisze:Ale tak zupełnie coddziennie?
Na pewno planowe. Netia na 769 to czasy znacznie poźniejsze. W czasach tych składów na 40 769+770 miał reklamę Cadbury.piotram pisze:HGW, wtedy na pewno nie miałem dostepu do planowych obsad i może były to nieplanowe. Kojarzę 769 Netię.
Tak, jeździły na nockach. Czasami można było zobaczyć jedną z tych solówek w dzień (najczęściej z trzycyfrowym numerkiem od nocki na wyświetlaczu, który wyglądał kosmicznie) na jakimś specjalnym socjalnym przejeździe. Poza tym kilka razy widziałem 597, 598 czy 661 wieczorem na 14 albo 15. 661 widziałem też w telewizji na 16 Solówką w tych czasach był też wagon 315. Co do wagonów 597 i 598 mocowania na dachach wskazywały, że kiedyś prawdopodobnie były połączone w skład 598+597. 661 został solówką w wyniku rozłączenia składu 661+618. Do remontu kapitalnego wysłano wagony 571 i 618 i powstał 571+618. Do tego czasu 571 musiał być solówką, którą zastąpił w tej roli właśnie 661.piotram pisze:Przy okazji - byłby ktos w stanie wyjaśnic skąd "wzięły się" solówki na 23? Jeździły tam 597, 598 i 661, a nie widziałem tych wagonów w składach wcześniej i w ogóle ich nie widziałem. Czyżby stały na zajezdni bez pary? A może jeździły na jakichś nockach?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 2 razy.
Ja pamiętam tylko zdziwienie na solówkę w latach 90-tych na 14. Było to spowodowane oczywiście tym, że jak 102Na zaniemogło to trzeba było puścić coś równie pojemnegoff pisze:Poza tym kilka razy widziałem 597, 598 czy 661 wieczorem na 14 albo 15
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Całkiem możliwe. Ale już na 15 możliwe, że była wieczorkiem jakaś planowa solówka (mowa o latach 1997-1999). Bo w brak składów nie uwierzę, a stodwójki jeszcze wtedy na tej linii nie kursowały.luki pisze:Ja pamiętam tylko zdziwienie na solówkę w latach 90-tych na 14. Było to spowodowane oczywiście tym, że jak 102Na zaniemogło to trzeba było puścić coś równie pojemnego
Zgadza się. Ja w ogóle nie wiedziałem wcześniej, że taki wagon istnieje. Dopiero jak na 23 wprowadzono pierwsze dzienne planowe solówki (od 1 kwietnia 1999), to obok już mi znanych 597, 598, 661 oraz specjalnie świeżo rozpiętych 337, 338, 590 i 591 właśnie 315 się tam pojawiał. Moje pierwsze spotkanie z tym wagonem było już 2 kwietnia 1999. Jeździł tego dnia na poc. 233. Pojawiał się jeszcze na 23 od czasu do czasu (mogę Ci podać konkretne daty jak chcesz ), ale długo to nie trwało, bo po kilku tygodniach został zdjęty i skasowany.piotram pisze:A tego to cholernie ciężko było trafic, może dlatego że straszny truposz był. Spotkałem go tylko raz i to na 15 w jakąś niedzielę, w dzień ale nie wiem czy był tam planowo, na szczęście foto jest Na 23 jakoś go nie pamiętam.ff pisze:Solówką w tych czasach był też wagon 315. .
Na TWB jest zdjęcie tego wagonu w lecie 1998 roku na 14. Poc. 1405, czyli zamiast stodwójki.
Przed kasacją 315 na 3 dzienne pociągi na solówkach zajezdnia miała do dyspozycji aż 8 wagonów No, ale potem w nocy było 5 uruchamianych nocek.
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
A czy w Będzinie funkcjonowały może takie składy, jak #601+602, #621+622, #626+625, #628+627, #753+754? @ff. Podaj mi te daty Twoich spotkań z #315. Jak co, mój mail znasz:)
#316+472 był od sierpnia 1998 r. do kwietnia 2006 r. Ostatni raz na linii nr 3 widziałem go spiętego, w piątek 7 kwietnia 2006 r.
Usunąłem zacytowaną listę. ff
#316+472 był od sierpnia 1998 r. do kwietnia 2006 r. Ostatni raz na linii nr 3 widziałem go spiętego, w piątek 7 kwietnia 2006 r.
Usunąłem zacytowaną listę. ff
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Rafał z Helenki, łącznie zmieniany 2 razy.
621+2 - poległ w związku z cięciami na 21
626+5 - pierwszy wagon urwał czop skrętu
628+7 - nie pamiętam już co, chyba się rozwalił gdzieś
753 i 754 - wydaje mi się, ze około 2000 roku były chwilowo w składzie, ale to tylko wydaje mi się.
W składzie jeździły też 761+2 oraz 521+518, rozłączone jeszcze przed 2000
626+5 - pierwszy wagon urwał czop skrętu
628+7 - nie pamiętam już co, chyba się rozwalił gdzieś
753 i 754 - wydaje mi się, ze około 2000 roku były chwilowo w składzie, ale to tylko wydaje mi się.
W składzie jeździły też 761+2 oraz 521+518, rozłączone jeszcze przed 2000
#761+762 w składzie jeździły jeszcze w 2005 r. Zimą 2005/06 #761 poległ i oba stały parę miesięcy na zajezdni. Później #761 wyjechał, ale już nie pamiętam, czy w składzie czy solo. Wiem, że #762 przerobiono na solówkę dopiero jesienią 2006.piotram pisze:W składzie jeździły też 761+2 oraz 521+518, rozłączone jeszcze przed 2000
Mogę potwierdzić, że #761 i #762 były pod koniec lat 90 solówkami. Potem to rozłączono #759+760. #621+622, #626+625 i #628+627 pamiętam i nimi jeździłem. #626 miał zamiast czarnych atrap blachy z przodu tak jak #621
#628+627 do końca swojego istnienia funkcjonował w malowaniu zakładowym. Nie przypominam sobie jakoś reklam na nim.
#628+627 do końca swojego istnienia funkcjonował w malowaniu zakładowym. Nie przypominam sobie jakoś reklam na nim.
*SDIP (U.N.O.)
Co do 761+762 osobno w tamtych czasach to jestem zaskoczony. Ale zresztą o czym ja mówię. Z tego co pamiętam to pierwszą wycieczkę w tamte rejony zorganizowałem sobie w czerwcu 2000 (był to chyba 30 czerwca - ostatni dzień ważności biletu semestralnego PKT ). Mam zapisane wszystkie wagony, które tego dnia widziałem i jest wśród nich także skład 626+625 w reklamie Netia Możliwe, że nim jechałem, nie pamiętam. A oprócz tego mam napisane, że widziałem skład w reklamie Auchan. Podobno 636+635 miał taką reklamę, ale pewnie było ich więcej...
Myślę, że mogę napisać tu na forum:Rafał z Helenki pisze: @ff. Podaj mi te daty Twoich spotkań z #315. Jak co, mój mail znasz:)
1) 2 kwietnia 1999 (czwatek) na poc. 233
2) 6 kwietnia 1999 (poniedziałek) na poc. 231
3) 13 kwietnia 1999 (wtorek) na poc. 233
4) 14 kwietnia 1999 (środa) na poc. 232
5) 16 kwietnia 1999 (piątek) na poc. 233
6) 20 kwietnia 1999 (wtorek) na poc. 232
7) 30 kwietnia 1999 * (piątek) na poc. 233
przez cały maj ani razu go nie widziałem na 23
8) 10 czerwca 1999 (piątek) na poc. 231
9) 15 czerwca 1999 (wtorek) na poc. 232 - ostatni raz
W przypadku linii 23 często mam braki w zestawieniach. Wystarczylo, że dłużej miałem lekcje (do 15:00) albo gdzieś szedłem po szkole i już nie było żadnych zapisów z tej linii w danym dniu. Poza tym mogło się zdarzyć, że 315 widziałem na innej linii. Nie zapisywałem jednak tego
* - tego dnia był mecz GKS - Ruch. Kursował pociąg specjalny linii S obsługiwany stodwójką 182
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 46 gości