Odstawione karliki
Odstawione karliki
Proponuję nowy temat z aktualną listą odstawionych wagonów w kolejności od najdłużej odstawionego. Na liście oprócz numerów taborowych podano datę ostatniego wyjazdu na linię oraz powód odstawki. Będą tutaj dopisywane wagony, które nie pojawiły się dłużej niż tydzień (ja jak jestem w PL to to zawsze na bieżąco kontroluję). Temat ten ma na celu odciążyć "Bieżące sprawy", w którym dopisywano od czasu do czasu takie informacje.
- #800 (2023.11.18?) - modernizacja w ZUR
- #812 (2023.08.30) - modernizacja w ZUR
Niesprawnych: 2 Sztuki
Sprawnych: 15 sztuk
Uruchomienie: 12 sztuk (R), 10 sztuk (S), 9 sztuk (N)
Post zmienił właściciela z użytkownika patryk644 na użytkownika patryk01 , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
- #800 (2023.11.18?) - modernizacja w ZUR
- #812 (2023.08.30) - modernizacja w ZUR
Niesprawnych: 2 Sztuki
Sprawnych: 15 sztuk
Uruchomienie: 12 sztuk (R), 10 sztuk (S), 9 sztuk (N)
Post zmienił właściciela z użytkownika patryk644 na użytkownika patryk01 , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2024, 09:33 przez patryk01, łącznie zmieniany 390 razy.
Przeguby uszkodziły się wskutek nieprawidłowej ekspalatacji , na naszych dziurawych i krzywych torowiskach.37 pisze:O co dokłądnie chodzi z tymi przegubami?
Wagony okazały się ,za delikatne i po paru latach widac efekty.
Gdyby najpierw wyremontowano trasy po których kursują, to może dziś byśmy niemieli kryzysowej sytuacji.
W sierpniu pan Sklarek z tramwajów śląskich , powiedział przed kamerą że mają dogadane z alstomem i do końca roku wszystkie uszkodzone wagony zostaną naprawione.
Jak widac mówił nieprawdę, bo nikt do tej pory nie kiwnął nawet palcem przy tych wagonach.
Jak je odstawiono tak dalej gniją na zajezdni i raczej szybko nie wyjadą.
Nie chcę już łapać za słówka, ale poprawniej brzmiało by, na naszych zdezelowanych, popękanych torowiskach. Termin dziurawe bardziej pasuje do nawierzchni jezdnihanys76 pisze:Przeguby uszkodziły się wskutek nieprawidłowej ekspalatacji , na naszych dziurawych i krzywych torowiskach.
Wagony okazały się ,za delikatne i po paru latach widac efekty.
Do tego dochodzi sam fakt już 8- letniej eksploatacji.
Wagony będą robione, jedynie termin realizacji ma poślizg. Zresztą chyba tak do końca nie wiadomo kto i gdzie będzie to robił.hanys76 pisze:Jak widac mówił nieprawdę, bo nikt do tej pory nie kiwnął nawet palcem przy tych wagonach.
Jak je odstawiono tak dalej gniją na zajezdni i raczej szybko nie wyjadą.
Zobaczymy co będzie się dziać w 2009. Wagony te trzeba odremontować bo sytuacja taborowa nie jest wesoła, a o kursujące karliki "kostucha" się pewnie także upomni
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Faktu że jeżdżą już 8 lat po GOPie można by nawet nie poczuć gdyby opiekowano się tymi wagonami w należyty sposób. Wystarczyłoby trochę odpowiedniej pracy przy czyszczeniu i naprawianiu "na bieżąco" drobnych usterek. Wystarczy porównać je z pierwszymi Bombardierami w Krakowie - rówieśnikami naszych Karlików. Jak widać da się zadbać o tabor, tylko trzeba chcieć
No pewnie, że wykreślamy. 10 miesięcy odstawki Moją uwagę zwrócił fakt, że wagon jest bardzo czysty z zewnątrz. Nawet się zastanawiam czy nie ma nowego lakieru... albo go nie pomalowali na szaro. Ma prawdopodobnie również nowe loga i numerki taborowe. Wszystko piszę w trybie przypuszczającym, gdyż mijałem się z nim z naprzeciwka i nie było czasu dokładniej obadać.rzelfix pisze:Na poc. 604 kursuje dzisiaj szarak #800. Wykreślamy z listy?
Trochę go umyli z zewnatrz, ale nadal pozostało pełno kleju po foliach reklamowych.ff pisze:No pewnie, że wykreślamy. 10 miesięcy odstawki Moją uwagę zwrócił fakt, że wagon jest bardzo czysty z zewnątrz. Nawet się zastanawiam czy nie ma nowego lakieru... albo go nie pomalowali na szaro. Ma prawdopodobnie również nowe loga i numerki taborowe. Wszystko piszę w trybie przypuszczającym, gdyż mijałem się z nim z naprzeciwka i nie było czasu dokładniej obadać.rzelfix pisze:Na poc. 604 kursuje dzisiaj szarak #800. Wykreślamy z listy?
Ogólnie to u nas nie ma dobrych torowisk. Jest może kilka odcinków po niedawnych remontach, np. wzdłuż Chorzowskiej w Katowicach, dzięki budowie DTŚ oraz trochę innych czasami wykonywanych semu, a częściej przy okazji innych inwestycji drogowych, a potem jest już ta plaga wszystkich torowisk których śmierć techniczna jest bliska. Nie wspomnę już że zamknięto z tego względy fragment 7-mki.Jurko444 pisze:Jako ze dość dawno nie byłemna Sląsku na jakiej linii jeżdżą "karliki" na #41 .Wydaje mi się ,że tam torowisko bylo dobre
Natomiast jeśli chodzi o linie to 41 już nie ma. Jej fragment do Pętli Wrocławskiej (Politechnika Śląska) obsługuje linia 6 i na niej obecnie jeżdżą citadisy. Do końca roku były też na 16, ale na tygodniu nie pojawiały się ze względu na małą ich ilość w ruchu.
Można by powiedzieć, że te odstawione tytułowe karliki nie jeżdżą po części dzięki naszym torowiskom.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Po prawie trzech miesiącach odstawki wyjechał wagon 801 Nadal jest w reklamie Woseba, ma szary tyłeczek.
EDIT 17.02
Od tygodnia nie kursuje karlik nr 810. Ostatni raz na linii był zauważony w zeszły wtorek na poc. 608. Jest to o tyle niepokojące, że zgodnie z tym co nam pisał Wiroos, wagon ten był dopuszczony do ruchu warunkowo, gdyż miał wstępnie zdiagnozowane te same problemy z przegubem, co pozostałe wagony odstawione wcześniej.
EDIT 17.02
Od tygodnia nie kursuje karlik nr 810. Ostatni raz na linii był zauważony w zeszły wtorek na poc. 608. Jest to o tyle niepokojące, że zgodnie z tym co nam pisał Wiroos, wagon ten był dopuszczony do ruchu warunkowo, gdyż miał wstępnie zdiagnozowane te same problemy z przegubem, co pozostałe wagony odstawione wcześniej.
Z moich analiz od początku marca nie kursują:
#800, #805, #808, #812, #813 - wszystkie ostatni raz pojawiły się 27 lutego i 2 marca.
Od 5 marca nie kursują wagony #810 i #816.
Łącznie z 5-cioma wagonami odstawionymi od zaszłego raku, wychodzi, że w zajezdni stoi 12 wagonów, a sprawnych jest tylko 5
#800, #805, #808, #812, #813 - wszystkie ostatni raz pojawiły się 27 lutego i 2 marca.
Od 5 marca nie kursują wagony #810 i #816.
Łącznie z 5-cioma wagonami odstawionymi od zaszłego raku, wychodzi, że w zajezdni stoi 12 wagonów, a sprawnych jest tylko 5
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Twoje analizy są błędne, gdyż wagony 800, 812 i 813 kursowały do 5 marca włącznie. Dopiero w piątek był pogrom i odpadły owe 810 i 816, z którymi wiemy co się konkretnie stało.luki pisze:Z moich analiz od początku marca nie kursują:
#800, #805, #808, #812, #813 - wszystkie ostatni raz pojawiły się 27 lutego i 2 marca.
Od 5 marca nie kursują wagony #810 i #816.
Ps. Do listy dopisuję 805.
Przez ostatnie posty Observatora 27 luty wypłynął na początek listy wyników i przez to mój błąd, co jednak nie zmienia fakty, że od 6 marca jest jak opisałem i do dziś się nic jakoś nie ruszyło.ff pisze:Twoje analizy są błędne, gdyż wagony 800, 812 i 813 kursowały do 5 marca włącznie.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Mamy środę. Tydzień temu 4 marca ostatni raz na trasie były wagony 810 i 816. Liczba odstawionych wzrasta do 9. Jeżeli jutro się nie pojawią 800, 812 i 813, to lista wzrośnie do aż 12 pozycji
EDIT 12.03
No to dopisujemy dziś wagony 812 i 813. Ostatni raz kursowały w zeszły czwartek. Wagon 800 się wybronił przed wpisaniem - wyjechał w ciągu dnia z nową ładną reklamą.
EDIT 12.03
No to dopisujemy dziś wagony 812 i 813. Ostatni raz kursowały w zeszły czwartek. Wagon 800 się wybronił przed wpisaniem - wyjechał w ciągu dnia z nową ładną reklamą.
Faktycznie moje niedopatrzenie ,że 814 jednak kursuje. Gdyby jeszcze wyjechał 805 to już by była pełna obsada na 6, nie licząc awarii w ciągu dnia. Może po kolejnych odwiedzinach telewizji w końcu coś się zaczyna ruszac powoli. Chociaż do końca nie liczę na to, że po tej wizycie ,nagle wszytko zostanie naprawione. Póki co sytuacja względem ostatnich dni, jest dużo lepsza.
Na trasę wyjechał wagon 805
Jeśli reszta wyjedzie to w ruchu będzie 9 wagonów, czyli pełna obsada na 6.
A tymczasem jest szansa że wkrótce, coś się zacznie dziac z uszkodzonymi wagonami .
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... tare_.html
Jeśli reszta wyjedzie to w ruchu będzie 9 wagonów, czyli pełna obsada na 6.
A tymczasem jest szansa że wkrótce, coś się zacznie dziac z uszkodzonymi wagonami .
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... tare_.html
Kolejny artykuł w gazecie wyborczej, byłem pewny że kredyt jest już dawno spłacony, a tu niespodzianka.
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... lacac.html
http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,3501 ... lacac.html
Po trzytygodniowej przerwie wyjechał wreszcie ostatni wagon z tych odstawionych w lutym i marcu, czyli wagon 813. W dodatku ma nową reklamę Orange. Nie minął co prawda jeszcze tydzień, ale zwracam uwagę, że od kilku dni nie pojawia się drugi Orange, czyli wagon 800.
EDIT 31.03
Od tygodnia nie kursuje wagon 800. Ostatni raz był na linii w zeszły wtorek 24 marca. Dopisuję do listy. Wszystkie pozostałe niewypisane wagony na razie kursują.
EDIT 31.03
Od tygodnia nie kursuje wagon 800. Ostatni raz był na linii w zeszły wtorek 24 marca. Dopisuję do listy. Wszystkie pozostałe niewypisane wagony na razie kursują.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Odnalazł się wagon 800, w dodatku w Gliwicach To w sumie usprawiedliwia jego tygodniową nieobecność. Wykreślam z listy.
EDIT 02.04
Oczywiście żadnego citadisa w Gliwicach nie ma, a wagon 800 nadal nie jeździ. Był to prima aprilisowy żart. Zatem wagon wraca na listę
EDIT 09.04
Od tygodnia nie kursuje wagon 808. Ostatni raz na linii był w zeszły czwartek 2 kwietnia. W ruchu jest 10 pojazdów, czyli tyle ile trzeba uruchomić.
EDIT 14.04
Po dokładnie trzech tygodniach odstawki wyjechał wagon 800, w dodatku w nowej reklamie. Wykreślam.
EDIT 16.04
Równo dwa tygodnie nie kursował wagon 808. Dziś wyjechał. W ruchu jest 12 pojazdów - odstawiona jest już tylko ta piątka z zeszłego roku.
EDIT 02.04
Oczywiście żadnego citadisa w Gliwicach nie ma, a wagon 800 nadal nie jeździ. Był to prima aprilisowy żart. Zatem wagon wraca na listę
EDIT 09.04
Od tygodnia nie kursuje wagon 808. Ostatni raz na linii był w zeszły czwartek 2 kwietnia. W ruchu jest 10 pojazdów, czyli tyle ile trzeba uruchomić.
EDIT 14.04
Po dokładnie trzech tygodniach odstawki wyjechał wagon 800, w dodatku w nowej reklamie. Wykreślam.
EDIT 16.04
Równo dwa tygodnie nie kursował wagon 808. Dziś wyjechał. W ruchu jest 12 pojazdów - odstawiona jest już tylko ta piątka z zeszłego roku.
Ostatnio karliki ładnie nam kursują. Wyłączając zdezelowaną piątkę, od dwóch miesięcy nie było żadnej dłuższej niż tygodniowa odstawki. A nawet wzrosło uruchomienie - od początku czerwca w dni wolne do dziewięciu wagonów (linia 0) oraz teraz w dni robocze do jedenastu wagonów, bo dwa citadisy są na 16. Oznacza to tylko jeden wóz na rezerwie. Uaktualniłem pierwszy post o te zmiany.
EDIT 27.06
Po niemal 11 miesiącach przerwy po naprawie w Alstomie na trasie pojawił się wagon 804. Ostatni raz na linii był 4 sierpnia 2008 roku.
EDIT 27.06
Po niemal 11 miesiącach przerwy po naprawie w Alstomie na trasie pojawił się wagon 804. Ostatni raz na linii był 4 sierpnia 2008 roku.
Trochę za dużo oczekujecie Poza naprawą tych części przez które wagon był niezdolny do jazdy nie zrobiono nic więcejMarcin pisze:A że tak zapytam, jaki zakres remontu przeszedł ?, naprawili tylko przeguby i odświeżyli z zewnątrz czy wewnątrz też widać jakieś zmiany typu nowe siedzenia itp.ff pisze:Tak, to jest 804. Wrócił na trasę po prawie 11 miesiącach.
Nawet z zewnątrz wagon nie prezentuje się jakoś świetnie, bo w paru miejscach ma jakieś ciemniejsze plany i jest trochę porysowany.
Za to wnętrze jest jednym słowem ohydne. Bo wóz nie został nawet umyty Poza tym rzuciły mi się w oczy połamane kratki w otworach nawiewowych, brak śmietniczek w co najmniej czterech kolumnach drzwiowych (na 6), ponadrywane gumy w uchwytach przymocowanych do górnych poręczy, napis na jednym z tylnych "podwójnych" siedzeń, który próbowano zmazać, ale jednak za bardzo się to nie udało. To tylko parę rzeczy jakie rzuciły mi się w oczy, w ciągu jakiś dwóch minut jak w nim byłem (akurat dorwałem go na pętli brynowskiej).
Zatem na to, że Citki w Alstomie będą przechodziły jakiekolwiek inne prace poza naprawą przegubów i ewentualnie innych elementów, które nie pozwalają na wyjazd wagonu na trasę nie ma co liczyć...
Aha, nie no ciekawie, dzięki za info .DW pisze:Trochę za dużo oczekujecie Poza naprawą tych części przez które wagon był niezdolny do jazdy nie zrobiono nic więcej
Nawet z zewnątrz wagon nie prezentuje się jakoś świetnie, bo w paru miejscach ma jakieś ciemniejsze plany i jest trochę porysowany.
Za to wnętrze jest jednym słowem ohydne. Bo wóz nie został nawet umyty Poza tym rzuciły mi się w oczy połamane kratki w otworach nawiewowych, brak śmietniczek w co najmniej czterech kolumnach drzwiowych (na 6), ponadrywane gumy w uchwytach przymocowanych do górnych poręczy, napis na jednym z tylnych "podwójnych" siedzeń, który próbowano zmazać, ale jednak za bardzo się to nie udało. To tylko parę rzeczy jakie rzuciły mi się w oczy, w ciągu jakiś dwóch minut jak w nim byłem (akurat dorwałem go na pętli brynowskiej).
Zatem na to, że Citki w Alstomie będą przechodziły jakiekolwiek inne prace poza naprawą przegubów i ewentualnie innych elementów, które nie pozwalają na wyjazd wagonu na trasę nie ma co liczyć...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości