Remont Gliwickiej
Aż się boję co KZK wymyśli, jeśli chodzi o obsady oczywiście. :eye:Ruch tramwajowy na ul. Gliwickiej przywrócony zostanie od 15 listopada. Od tego dnia zmienią się rozkłady jazdy dla linii tramwajowych nr 7 i 20. Tramwaje jeździć będą wyremontowanym odcinkiem ul. Gliwickiej. Linia nr 7 w relacji Łagiewniki Targowisko – Zawodzie Pętla; linia nr 20: Chorzów Ratusz – Zawodzie Pętla.
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Podejrzewam, że na 20tce składy, a na 7...solówki.Boguś pisze:Aż się boję co KZK wymyśli, jeśli chodzi o obsady oczywiście. :eye:Ruch tramwajowy na ul. Gliwickiej przywrócony zostanie od 15 listopada. Od tego dnia zmienią się rozkłady jazdy dla linii tramwajowych nr 7 i 20. Tramwaje jeździć będą wyremontowanym odcinkiem ul. Gliwickiej. Linia nr 7 w relacji Łagiewniki Targowisko – Zawodzie Pętla; linia nr 20: Chorzów Ratusz – Zawodzie Pętla.
No właśnie, skąd Zawodzie wzięło by tyle składów. Jak 36 jeździło co 28 minut było 5 pociągów (4 po optymalizacji ), teraz posyłają sześć pociągów, a pewno będzie przynajmniej z 9.
Oferta na Gliwickiej po przywróceniu ruchu będzie jak we wrześniu 2003. Tramwaj co 7 minut i to jeszcze solo to zdecydowanie za mało, a przypomnę że 7 i 37 były stodwójki i składy, z szczególnym uwzględnieniem na składy, gdyż stodwójki pałętały się na kilku kursach i po za szczytem.
No chyba że 20-tka będzie jeździć częściej niż co 14 minut. Pamiętajcie że przed zamknięciem były trzy linie po 14 minut (7, 13, 36+37), tramwaj był co ok. 5 minut.
Oferta na Gliwickiej po przywróceniu ruchu będzie jak we wrześniu 2003. Tramwaj co 7 minut i to jeszcze solo to zdecydowanie za mało, a przypomnę że 7 i 37 były stodwójki i składy, z szczególnym uwzględnieniem na składy, gdyż stodwójki pałętały się na kilku kursach i po za szczytem.
No chyba że 20-tka będzie jeździć częściej niż co 14 minut. Pamiętajcie że przed zamknięciem były trzy linie po 14 minut (7, 13, 36+37), tramwaj był co ok. 5 minut.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Na stronie kzk gop jest już, rozkład dla linii 20. W tygodniu co 14 minut, wieczorem co 28. W dni wolne co 28 minut, czyli będzie tak jak na 6/19. Tramwaj będzie co 7 minut i co 14 w dni wolne.
Z rana wyjedza widac 9 pociągów, wieczorem dwa, a potem jeszcze nocka.
Narazie niema rozkładu dla linii 7.
Z rana wyjedza widac 9 pociągów, wieczorem dwa, a potem jeszcze nocka.
Narazie niema rozkładu dla linii 7.
W sobotę chociaż rano powinni wzmocnić 7 i 20 (pociągi jednozmianowe).mark40 pisze:To świetnie. Mimo to szczególnie w weekendy rozkład jest bardzo wybrakowany i moim zdaniem w takim takcie nawet na składach jest nie do przyjęcia.memphis pisze:Na 20-tce jedyne solówki to nocki (nawet w niedziele).
O godzinie 12:18 od Załęża nadjechało solo #672 czyniąc próbną jazdę [fotka]. Parę minut później po zawróceniu na zajezdni Batory wracał do Katowic37 pisze:Ale póki co wszyscy i tak się cieszą, że tramwaje wracają
Czyli podsumowując informacje spisane w róznych miejscach mamy
Linia 7
R: 14 1*105Na
W: 28 1*105Na
Linia 20
R: 14 2*105Na
S: 28 2*105Na
N: 28 1*105Na
Nie musze chyba nikomu przypominac jak to było przed zamknięciem Gliwickiej.
Jeśli 7 i 20 będa w równym odstępie 7 minutowym, to w rzeczywistości czesto będzie to takt 10/4 lub 11/3, przy czym solówka po 10-11 min. a skład (zakładając punktualność 20) po 3-4 min.
Na linii 7 zawsze byly kilkominutowe opóżnienia i siódemka często przyjezdzala po 13, która miała jechac po siódemce.
Linia 7
R: 14 1*105Na
W: 28 1*105Na
Linia 20
R: 14 2*105Na
S: 28 2*105Na
N: 28 1*105Na
Nie musze chyba nikomu przypominac jak to było przed zamknięciem Gliwickiej.
Jeśli 7 i 20 będa w równym odstępie 7 minutowym, to w rzeczywistości czesto będzie to takt 10/4 lub 11/3, przy czym solówka po 10-11 min. a skład (zakładając punktualność 20) po 3-4 min.
Na linii 7 zawsze byly kilkominutowe opóżnienia i siódemka często przyjezdzala po 13, która miała jechac po siódemce.
To jest śmieszne bo w przeciwną stronę, czyli Zawodzie - Chorzów, skład jedzie po 8 minutach, natomiast w kierunku Katowic pierwsza jest 7-mka.37 pisze:Jest już rozkład linii 7 - miszczostwo świata - siódemka po 8 minutach, jesli solo to to sa kpiny.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Na tv silesia relacja filmowa ,z powrotu tramajów na Gliwicką . Niestety na przystankach, brak rozkładów.
http://www.tvs.pl/informacje/6372/
http://www.tvs.pl/informacje/6372/
Bardzo mi się podoba Gliwicka po remoncie. Uważam, że tak powinno wyglądać torowisko do samego Placu Wolności, bo obecnie wygląda to trochę niekonsekwentnie i w ogołe kostka się tam już kruszy. Na nowym odcinku nie podobają mi się tylko miejsca, w których słup jest tylko z jednej strony i sieć jest podtrzymywana na odbijającej od niego rurce. Znacznie ładniej wygląda to jak jest zamocowana na dwóch przeciwległych słupach. Słupy te pełnią też funkcję latarni. Na ostatnim zakręcie od strony Dworu, gdzie jest zwężenie chodników z powodu budynków, na odciągach sieci wiszą sporych rozmiarów obłe klosze oświetleniowe. Bardzo mi się to rozwiązanie podoba i ładnie to wygląda Szkoda, że tak nie jest na całej długości.
Ulica jest jeszcze zamknięta dla samochodów, ale można wjechać od strony Katowic. Samochody jadą bardzo często, ale na Dworze zawracają, bo dalszą jazdę uniemożliwiają betonowe zapory. Zastanawiam się czy kierowcy po informacjach w mediach myślą, że już jest wszystko otwarte czy tylko wjeżdżają tak sobie, aby zobaczyć jak to wygląda po remoncie. Większość tych samochodów, które widziałem tak jeżdżące to były taksówki.
Ulica jest jeszcze zamknięta dla samochodów, ale można wjechać od strony Katowic. Samochody jadą bardzo często, ale na Dworze zawracają, bo dalszą jazdę uniemożliwiają betonowe zapory. Zastanawiam się czy kierowcy po informacjach w mediach myślą, że już jest wszystko otwarte czy tylko wjeżdżają tak sobie, aby zobaczyć jak to wygląda po remoncie. Większość tych samochodów, które widziałem tak jeżdżące to były taksówki.
Sam dzisiaj rano postanowiłem do Katowic, samochodem pojechac Gliwicką z ciekawości. Niestety na skrzyżowaniu z Bracką i Bocheńskiego ,spotkała mnie niespodzianka w postaci betonowych zapór. Widocznie nie wszystko gotowe, skoro tylko tramwaje kursują. Tymczasem odcinek, od kina do Placu Wolności się sypie , kostka się wybrzusza i robią się garby.
W wielu miastach (w Europie) tam gdzie torowiska są w jezdni stosuje się właśnie takie zawieszenie lamp ulicznych na odciągach - i istotnie jest to fajne rozwiązanie, a jeszcze lepsze jest gdy w ogóle nie słupów, a odciągi są mocowane standardowo do budynków (czego w Polsce robić nie wolno, bo jak zwykle musimy być mądrzejsi od innych).ff pisze:Na ostatnim zakręcie od strony Dworu, gdzie jest zwężenie chodników z powodu budynków, na odciągach sieci wiszą sporych rozmiarów obłe klosze oświetleniowe. Bardzo mi się to rozwiązanie podoba i ładnie to wygląda Szkoda, że tak nie jest na całej długości.
Te lampy jeszcze nie tak dawno były całkiem popularne u nas. Pamiętam, że wisiały np. na Wolności w Chorzowie jakieś 15 lat temu.memphis pisze: W wielu miastach (w Europie) tam gdzie torowiska są w jezdni stosuje się właśnie takie zawieszenie lamp ulicznych na odciągach - i istotnie jest to fajne rozwiązanie, a jeszcze lepsze jest gdy w ogóle nie słupów, a odciągi są mocowane standardowo do budynków (czego w Polsce robić nie wolno, bo jak zwykle musimy być mądrzejsi od innych).
KZKGOP 1779
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Ponowna wizyta w sobote po południu i:
- nadal jest za głośno
- co jest z wajchą Plac Wolności->Gliwicka? I na materiale TVS i osobiście widziałem jak ją ręcznie zmieniają.
- nie rozumie tego zaskoczenia kierowców że nie mogą przejechać przy "Dworze". Gdzieś w okolicy ul. Janasa jest odpowiedni znak tyle że nie stoi na środku na torowisku bo blokował by ruch szynowy.
- nadal jest za głośno
- co jest z wajchą Plac Wolności->Gliwicka? I na materiale TVS i osobiście widziałem jak ją ręcznie zmieniają.
- nie rozumie tego zaskoczenia kierowców że nie mogą przejechać przy "Dworze". Gdzieś w okolicy ul. Janasa jest odpowiedni znak tyle że nie stoi na środku na torowisku bo blokował by ruch szynowy.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
To jest że jest kupa takich rozjazdów które nie działają. Tam jest zdaje się skrzynka jeszcze dawnego Adtranz. Nikt nie potrafi tego naprawić albo nie ma za co.observator pisze:- co jest z wajchą Plac Wolności->Gliwicka? I na materiale TVS i osobiście widziałem jak ją ręcznie zmieniają.
Zresztą nie ma się co dziwić, badziewie nieużywane tyle czasu.
Na Wolności w Zabrzu od lat nie ma już kontaktu na trakcji, a swego czasu mimo to działał sygnalizator informujący o położeniu iglic
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W prawdzie chyba Rynek i Dw. PKP to jest miejscem większej wymiany pasażerów, ale na pewno masz rację. Nie chciał bym teraz podróżować Gliwicką :/Boguś pisze:Oczywiście solówki na 7 jeżdżą przeładowane już Zawodzia. Dalej pewnie coraz gorzej.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
W niedzielę od Zawodzia każda 20-tka miała 10 minut w plecy, 7 jeździło planowo.Penny pisze:Dalej wygląda tak, że 7 ma 4-6 minut w plecy i zaraz za nią jedzie niezbyt napełniona 20. Potem znowu 10-12 minut bez tramwaju...Boguś pisze:Oczywiście solówki na 7 jeżdżą przeładowane już Zawodzia. Dalej pewnie coraz gorzej.
No a dzisiaj jest tak, że od Katowic ma się na 7 parę minut w plecy, potem na mijance dostajesz gratis nastepne 3, potem przyjeżdżasz na styk na targowisko, gdzie oczywiście panuje totalny burdel, stoi jakaś 10, regulatorka w jakimś dresie i moherze nie ma nawet pojęcia co ma kiedy jechać. Tymże sposobem wyjeżdżasz już spoźniony 10 minut stamtąd. Na Zawodziu też oczywiście 20 muszą sobie stać na 2 torach obok siebie. Jednym słowem niech ktoś ten cyrk zlikwiduje. No a jakby tak ktoś chciał kontynuować podróż 607...memphis pisze:W niedzielę od Zawodzia każda 20-tka miała 10 minut w plecy, 7 jeździło planowo.Penny pisze:Dalej wygląda tak, że 7 ma 4-6 minut w plecy i zaraz za nią jedzie niezbyt napełniona 20. Potem znowu 10-12 minut bez tramwaju...Boguś pisze:Oczywiście solówki na 7 jeżdżą przeładowane już Zawodzia. Dalej pewnie coraz gorzej.
KZKGOP 1779
- observator
- Posty: 405
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
- Lokalizacja: punkt_observacyjny
- Kontakt:
Na odcinku Janasa-Dwór miejscami solidnie wypiętrzył się asfalt znajdujący się pomiędzy płytami z szynami.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości