Tutaj piszemy o organizacji ruchu i taborze.
-
R_G
- Posty: 2720
- Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
- Lokalizacja: Sosnowiec
#1
Post
autor: R_G » 05 mar 2010, 11:01
Rynek Kolejowy pisze:Stan tramwajów w Gdańsku niezależnie od tego, czy jest to sprzęt już wysłużony, czy zupełnie nowy, pozostawia wiele do życzenia. Składy są na tyle zaniedbane, iż często zdarza się, że tramwaje wyjeżdżają na miasto z niesprawnymi hamulcami – informuje „Dziennik Bałtycki”.
Fot. Rynek KolejowyFot. Rynek Kolejowy
Dziennik publikuje wypowiedzi anonimowych pracowników ZKM. Pierwszy z nich twierdzi, że zdarza się, że ten sam tramwaj zjeżdża kilka razy dziennie na kilka minut do zajezdni z powodu tej samej usterki. Są książki techniczne, ale w zasadzie nie ma sensu ich wypisywać, bo usterki często i tak nie są naprawiane. Jest presja na motorniczych, by nawet w przypadku awarii tramwaju wykonywać kursy, bo ZKM dostaje pieniądze za każdy przejechany kilometr każdego wagonu, i jeśli następuje zjazd do zajezdni, to tych pieniędzy nie ma. Często w kabinach nie działają radiotelefony - motorniczowie zgłaszają awarie przez prywatne komórki.
Drugi dodaje, że nie są naprawiane, bo nie ma części. Następnego dnia autobus wyjeżdża w trasę bez naprawy lub zrobiony "na drucik". Natomiast trzeci dorzuca, że ZKM oszczędza nie tylko na częściach, ale i na bezpieczeństwie pasażerów. W oknach służących w razie wypadku jako "wyjście awaryjne" często w uszczelce nie ma uchwytu, czyli kółeczka do zerwania uszczelki i wypchnięcia okna – czytamy w „Dzienniku Bałtyckim”.
Rzecznik ZKM milczy. Wiceprezydent Gdańska, Andrzej Bojanowski, potwierdza, że stan tramwajów w mieście pozostawia wiele do życzenia, ale nie tylko ZKM jest za to odpowiedzialne. Winni są także pasażerowie, którzy nie dbają o tramwaje i je dewastują. Jednocześnie zapowiada kontrole i nie wyklucza konsekwencji personalnych w ZKM – pisze „Dziennik Bałtycki”.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14788/Gdan ... amwaje.htm
Pozdrawiam R1 :santa:
-
Peter
- Posty: 8468
- Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#2
Post
autor: Peter » 20 lut 2011, 09:47
Bardzo szybko w Gdańsku postępuje kasacja stopiątek. Pozostało na dzień dzisiejszy już tylko 125 sztuk tych wagonów.
Link
W jaki sposób przeprowadzają te kasacje odsyłam do filmu tylko osoby o mocnych nerwach.
Film
Jestem w sumie ciekawy czy wszyscy będą tak postępować jak się skończą unijne dotacje i trzeba będzie tabor kupować w 100% za własną kasę.
*SDIP (U.N.O.)
-
TŚ25
- Posty: 295
- Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
- Lokalizacja: Katowice-Szopienice
#3
Post
autor: TŚ25 » 21 lut 2011, 20:57
Bardzo szybko w Gdańsku postępuje kasacja stopiątek. Pozostało na dzień dzisiejszy już tylko 125 sztuk tych wagonów.
Link
ŻAL mi ich. Po co one je kasują. Nie lepiej jakby je sprzedali .
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D
POZDRAWIAM !
-
Boguś
- Posty: 4741
- Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
- Lokalizacja: Katowice-Piotrowice
#4
Post
autor: Boguś » 22 lut 2011, 21:27
TŚ25 pisze:ŻAL mi ich. Po co one je kasują. Nie lepiej jakby je sprzedali .
Komu? Nawet TŚ ich nie chce.
-
Mikulek
#5
Post
autor: Mikulek » 23 lut 2011, 19:45
Peter pisze:W jaki sposób przeprowadzają te kasacje odsyłam do filmu tylko osoby o mocnych nerwach.
Film
Naprawdę bardzo drastyczne, aż się łezka w oku kręci.
-
Radko_90
- Posty: 185
- Rejestracja: 15 maja 2008, 00:23
- Lokalizacja: Sosnowiec
#6
Post
autor: Radko_90 » 08 wrz 2011, 00:21
W marcu kolejne gdańskie 105 zostały skasowane.Zostały wywiezione na jakieś złomowisko w województwie kujawsko-pomorskim.Według mnie w tym momencie po zwiększeniu taboru na linii 26 i pozostaniu przy 4 składach na linii 27 przydałyby się do zajezdni w Będzinie,a jechałem kilkakrotnie nimi w Gdańsku i powiem szczerze że ich 105 są w lepszym stanie niż nasze,bynajmniej że tam się cały czas torowiska remontuje i buduje nowe,no ale cóż niestety to jest już ich koniec ;(
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=32583
Pozdrawiam
-
Peter
- Posty: 8468
- Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontakt:
#7
Post
autor: Peter » 08 wrz 2011, 09:11
Stopiątek się już w Gdańsku nie remontuje obecnie (pozostało ich 95 sztuk na dzień dzisiejszy) a sam się trochę nimi najeździłem i prezentują podobny lub gorszy stan. Ponadto u nas w ostatnich latach stan taboru się jednak nieco poprawił. Jeżeli to porównujesz do wyglądu będzińskich wagonów to akurat możesz mieć takie wrażenie, bo one obecnie w GOPie prezentują się niestety najgorzej szczególnie wewnątrz. Jak to zresztą ma wyglądać, jak ktoś nie maluje przykładowo krzesełek od lat kilkunastu. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#9
Post
autor: Nex838 » 25 sty 2021, 07:58
Nie jestem pewien, ale z żelazkami chyba też. A trójskład to u nich tak jak u nas 338, więc pewnie się do tego wlicza.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
#530+540
- Posty: 1558
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
#10
Post
autor: #530+540 » 25 sty 2021, 12:57
Tak, również Żelazka zostaną skasowane. Tu nie chodzi o remont, tylko o podłogę.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#11
Post
autor: Nex838 » 10 lut 2021, 16:15
Najprawdopodobniej 19 lutego będzie ostatnim dniem eksploatacji stopiątek. Nie wiadomo, czy historyczny trójskład zostanie zachowany, ale trwają starania w tym temacie.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
#530+540
- Posty: 1558
- Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
- Lokalizacja: Sosnowiec
#12
Post
autor: #530+540 » 10 lut 2021, 17:45
Nex838 pisze: ↑10 lut 2021, 16:15
Najprawdopodobniej 19 lutego będzie ostatnim dniem eksploatacji stopiątek. Nie wiadomo, czy historyczny trójskład zostanie zachowany, ale trwają starania w tym temacie.
Chcą również odrestaurować #1341+1342, i na tym bardziej bym się skupił. W tej "trzysecie" jedyne co jest oryginalne to malowanie, więc na wóz histroyczny niezbyt się nadaje.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#13
Post
autor: Nex838 » 10 lut 2021, 18:08
Ale jest za to w stanie idealnym. Trochę miłości i będzie fajny trójskład.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
KOMBEK
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lut 2021, 08:47
#14
Post
autor: KOMBEK » 12 lut 2021, 08:02
To będzie drugie miasto po Gorzowie co stopiątki wycofie?
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#15
Post
autor: Nex838 » 12 lut 2021, 08:18
Drugie co wycofa całkowicie, trzecie które wycofa klasyczne.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
KOMBEK
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lut 2021, 08:47
#16
Post
autor: KOMBEK » 12 lut 2021, 08:20
Nex838 pisze: ↑12 lut 2021, 08:18
Drugie co wycofa całkowicie, trzecie które wycofa klasyczne.
Kto wycofał klasyczne (chodzi o Grudziądz?)
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#17
Post
autor: Nex838 » 12 lut 2021, 08:21
Szczecin.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
KOMBEK
- Posty: 15
- Rejestracja: 08 lut 2021, 08:47
#18
Post
autor: KOMBEK » 12 lut 2021, 08:22
A Grudziądz teź przypadkiem już nie ma tylko zmodernizowanych 805N?
-
Nex838
- Posty: 1356
- Rejestracja: 29 gru 2017, 01:55
- Lokalizacja: Sosnowiec
#19
Post
autor: Nex838 » 12 lut 2021, 08:23
Mają jeden skład 805Na oraz parę 805Nb.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości