Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Myślę że to już dobry moment by założyć ten temat.
16.04.2020- oto data pierwszej jazdy próbnej naszego nowego Moderusa który przyjechał 15 marca. Głosy są podzielone co do jego oznaczenia, część twierdzi że będzie to Beta MF10AC, a część że Gamma LF04AC.
Tramwaje Śląskie zakładają że do końca miesiąca nastąpi odbiór dwóch pojazdów, a w czerwcu nastąpi debiut liniowy. Niestety nie znamy szczegółów, nie znamy oznaczenia, oraz numeru taborowego. Wiemy tyle, że wyjadą na linie 24 oraz 38. Zachęcam do dzielenia się informacjami na ich temat
16.04.2020- oto data pierwszej jazdy próbnej naszego nowego Moderusa który przyjechał 15 marca. Głosy są podzielone co do jego oznaczenia, część twierdzi że będzie to Beta MF10AC, a część że Gamma LF04AC.
Tramwaje Śląskie zakładają że do końca miesiąca nastąpi odbiór dwóch pojazdów, a w czerwcu nastąpi debiut liniowy. Niestety nie znamy szczegółów, nie znamy oznaczenia, oraz numeru taborowego. Wiemy tyle, że wyjadą na linie 24 oraz 38. Zachęcam do dzielenia się informacjami na ich temat
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 00:07 przez Nex838, łącznie zmieniany 2 razy.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Podobno już są dwa, a skoro idą na 24 to raczej wpisz je do R1 i dopisz "procedura odbiorowa w R2" czy coś takiego.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Nikt w 100% jeszcze nie potwierdził gdzie będą stacjonować i na jakie linie wyjada, oczywiście mowa o 8 jednokierunkach, narazie się tylko mówi ze na linie 24 ale to się tylko mówi. Wiec ponoć je do R1 przenosić skoro są w R2?
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Bety też miały iść na początku na 7, a nigdy tam nie wyjechały Póki TŚ nie opublikuje jakiegoś materiału związanego z tymi pojazdami, bądź nie pojawi się pewniak ustalmy, że stacjonują w R2.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
- Posty: 5905
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Bety jeździły kiedyś na 7
No i wagony odstawione to chyba powinien być osobny temat
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2020, 16:15 przez Trampesar6, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
A to ja widocznie nie pamiętam Bet na 7.
A co do wagonów odstawionych, to E1 są zapisywane w temacie takim jak ten, więc stwierdziłem że tutaj to pasuje.
A co do wagonów odstawionych, to E1 są zapisywane w temacie takim jak ten, więc stwierdziłem że tutaj to pasuje.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Przypomnę ze wstępnie się mówiło ze Bety maja stacjonować w R4 a z tego co wiemy zostały przydzielone do R1 i R3. Wiec z Gamami może być tez tak samo.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Moim zdaniem gammy powinny byc w R1 R3 i R4
W bedzinie 6 na linli 24
Na stroszku 2 dwukierunkowe na linli 38
W gliwicach 2 na linli 4
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Skoro temat nazywa się Bieżący stan i eksploatacja, to nie jest miejscem na spisywanie odstawionych.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Lepiej stworzyć osobny temat na wagony odstawione. Będzie wtedy większy skład i będzie wiadomo co gdzie pisać, żeby informacje się nie mieszały.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Okej.patryk1234 pisze: ↑18 kwie 2020, 23:50Ja jestem chetny na prowadzenie tej listy
To proszę przy okazji o wydzielenie wagonów odstawionych przy E1.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Temat o odstawionych gammach gotowy a co do E1 to zostawie to dla kogos innego chętnegoNex838 pisze: ↑19 kwie 2020, 00:04Okej.patryk1234 pisze: ↑18 kwie 2020, 23:50Ja jestem chetny na prowadzenie tej listy
To proszę przy okazji o wydzielenie wagonów odstawionych przy E1.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Do R3 to nic nowego nie pojedzie, jeśli nie wyremontują trasy wzdłuż Strzelców Bytomskich
Z racji że ja jestem właścicielem tej listy to mogę tak zrobić, tylko obawiam się reakcji innych.Nex838 pisze: ↑19 kwie 2020, 00:04Okej.patryk1234 pisze: ↑18 kwie 2020, 23:50Ja jestem chetny na prowadzenie tej listy
To proszę przy okazji o wydzielenie wagonów odstawionych przy E1.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Dla mnie takie rozwiązania są bez sensu zupełnie. Jak 6 pójdzie do Będzina na linie 24 to wyjedzie góra 4 może 5 bo musi być w rezerwie. Jak dwa pójdą do Gliwic to jeden będzie jeździł a jeden będzie rezerwa. Lepiej 8 dać do jednej zajezdni i kursuje 6 może 7 wagonów.patryk1234 pisze: ↑18 kwie 2020, 20:18Moim zdaniem gammy powinny byc w R1 R3 i R4
W bedzinie 6 na linli 24
Na stroszku 2 dwukierunkowe na linli 38
W gliwicach 2 na linli 4
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Zgodnie z plikiem 20200214_Odpowiedzi na pytania Wykonawców (przetarg pn Ubezpieczenie składników majątkowych Spółki Tramwaje Śląskie S.A. zgodnie z określonym zakresem ochrony ubezpieczeniowej na okres od 01.04.2020 r. do 31.03.2023 r.
POSTĘPOWANIE NR Z29/3754):
Pytanie 51:
Prosimy o informacje czy nowo zgłaszany tabor o łącznej wartości 250 mln PLN:
jest fabrycznie nowy,
rodzaj i typ pojazdu, kraj producenta
jednostkowa suma ubezpieczenia wg wskazanej podstawy ich ustalenia (wartość
księgowa brutto, wartość rzeczywista)
prosimy o wskazanie lokalizacji (adres) w której łącznie będzie się znajdował nowo
zakupiony tabor / prosimy o podział SU na poszczególne jednostki organizacyjne
Zamawiającego (R1, R2, R3)
Odpowiedź:
tabor fabrycznie nowy,
silnikowy, typu: 2017N, 2012N-10, MF 10 AC, MF 11 AC BD (dwukierunkowe) –
Polska,
w chwili obecnej tabor nie wszedł na stan środków trwałych,
na dzień dzisiejszy lokalizacja nie jest określona.
Zamiast szukać teorii spiskowych itp, to warto byłoby zacząć szukania informacji u źródła Tak więc nazwę działu można raczej zmienić, ponieważ oznaczenia typu wagonów jednoznacznie wskazują na Bety
Ponadto z tego samego pliku można się dowiedzieć, jaki wagon jest na stanie jakiego rejonu
POSTĘPOWANIE NR Z29/3754):
Pytanie 51:
Prosimy o informacje czy nowo zgłaszany tabor o łącznej wartości 250 mln PLN:
jest fabrycznie nowy,
rodzaj i typ pojazdu, kraj producenta
jednostkowa suma ubezpieczenia wg wskazanej podstawy ich ustalenia (wartość
księgowa brutto, wartość rzeczywista)
prosimy o wskazanie lokalizacji (adres) w której łącznie będzie się znajdował nowo
zakupiony tabor / prosimy o podział SU na poszczególne jednostki organizacyjne
Zamawiającego (R1, R2, R3)
Odpowiedź:
tabor fabrycznie nowy,
silnikowy, typu: 2017N, 2012N-10, MF 10 AC, MF 11 AC BD (dwukierunkowe) –
Polska,
w chwili obecnej tabor nie wszedł na stan środków trwałych,
na dzień dzisiejszy lokalizacja nie jest określona.
Zamiast szukać teorii spiskowych itp, to warto byłoby zacząć szukania informacji u źródła Tak więc nazwę działu można raczej zmienić, ponieważ oznaczenia typu wagonów jednoznacznie wskazują na Bety
Ponadto z tego samego pliku można się dowiedzieć, jaki wagon jest na stanie jakiego rejonu
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2020, 12:10 przez pycio1400, łącznie zmieniany 2 razy.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
W R4 mogły być 2 bo one są krótkie a jedyną linia krótka że wszystkich linli jest 4 i mogły kursować tam 3 karliki i 1 gamma i jedna na rezerwę i wystarczą 2rifi pisze: ↑19 kwie 2020, 10:24Dla mnie takie rozwiązania są bez sensu zupełnie. Jak 6 pójdzie do Będzina na linie 24 to wyjedzie góra 4 może 5 bo musi być w rezerwie. Jak dwa pójdą do Gliwic to jeden będzie jeździł a jeden będzie rezerwa. Lepiej 8 dać do jednej zajezdni i kursuje 6 może 7 wagonów.patryk1234 pisze: ↑18 kwie 2020, 20:18Moim zdaniem gammy powinny byc w R1 R3 i R4
W bedzinie 6 na linli 24
Na stroszku 2 dwukierunkowe na linli 38
W gliwicach 2 na linli 4
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Moim zdaniem pomysł z tą jedną gammą na linii nr 4 kompletnie bezsensowny. Dużo tych wagonów nie ma, więc najlepszą opcją jest wszystkie jednokierunkowe dać do jednej zajezdni (najprawdopodobniej do Będzina) a dwa wagony dwukierunkowe na Stroszek.
Swoją drogą doszły mnie słuchy, że istnieje możliwość zamówienia kolejnych pięciu wagonów jednokierunkowych i TŚ zamierza skorzystać z tej możliwości. Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdyby jednak tak się stało to można by było dać te 5 wagonów do innej zajezdni. Moim zdaniem, oprócz linii 24 najbardziej wagony te przydałyby się na linii 9 i reszta trafiła by na Stroszek. Ewentualnie mogłaby to być linia nr 1 i wtedy trafiłyby do Gliwic.
Swoją drogą doszły mnie słuchy, że istnieje możliwość zamówienia kolejnych pięciu wagonów jednokierunkowych i TŚ zamierza skorzystać z tej możliwości. Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdyby jednak tak się stało to można by było dać te 5 wagonów do innej zajezdni. Moim zdaniem, oprócz linii 24 najbardziej wagony te przydałyby się na linii 9 i reszta trafiła by na Stroszek. Ewentualnie mogłaby to być linia nr 1 i wtedy trafiłyby do Gliwic.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Brzmi jakby to była jakaś nowość że zamawiający korzysta z prawa opcji które sobie sam zastrzegł.
Swoją drogą nie mam pojęcia co ty tak się uparłeś na te Gliwice, R4 dostaje do swojej dyspozycji kolejne Karliki z przyjazdem kolejnych fabrycznie nowych tramwajów. Chcesz rozbijać już mocno ograniczony tabor na więcej zajezdni tylko po to żeby jeszcze mniej jego jeździło? Zdaje mi się że wiesz jak działa dyspozycja taborem na zajezdnię, tym bardziej nie rozumiem twojego parcia na te Gliwice.5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji zamówienia dostawy
do 5 sztuk nowych wagonów tramwajów jednokierunkowych o parametrach
i wyposażeniu identycznym, jak dla wagonów tramwajowych objętych przedmiotem zamówienia podstawowego.
6. Zamawiający skorzysta z prawa opcji poprzez złożenie Wykonawcy oświadczenia woli,
określając w nim wielkość zamówienia dostawy w ramach prawa opcji. Przedmiotowe
oświadczenie może zostać złożone Wykonawcy nie później niż do dnia 31.12.2020r.
Końcowy termin realizacji zamówienia w ramach prawa opcji ustala się na dzień
30.09.2022r.
Świetnie by było zrobić z linii 4 jeszcze potężniejszą linię śródmiejską, wszystkie obsady na Karlikach a kursy wydłużone do RŚ mogłyby nawet w przyszłości jakieś Bety obsługiwać żeby było bogato i nisko. W niską podłogę na linii 1 nie uwierzę póki za sterami siedzi Grażka która co raz bardziej żałuje pieniędzy na tramwaje, ktoś jeszcze pamięta że kiedyś jedynka jeździła na Francikach co 15 minut?
Na 9 te Bety które jeździły przed kolejnym boomem na modernizacje były wystarczającym luksusem, nadal bywa że ludzie nie mieszczą się w solówce więc niskopodłogowa solówka w takich warunkach jest tylko "czyjąś" fantazją. Chyba że też wzorem Grażki wolisz zniechęcać ludzi do tramwajów, wtedy droga wolna.
Byłbym wdzięczny gdybyś to źródło podał, bo wpisując podany przez ciebie numer sprawy nic nie wyskakuje w rejestrze zmian BIPu TŚ
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2020, 12:13 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Od jakiegoś czasu wszystkie przetargi znajdują się na platformie zakupowej, a nie w BIPie, tak więc tam należy szukać
https://www.tram-silesia.pl/www/index.php/43189/nowy-tramwaj-w-miescie/#more-43189 pisze:
Produkcja kolejnych wagonów postępuje zgodnie z przyjętym harmonogramem, a całość zamówienia ma zostać zrealizowana do końca czerwca. Zgodnie z zamówieniem, Modertrans dostarczy 10 wagonów typu Moderus MF 10 AC, z czego 2 wagony będą pojazdami dwukierunkowymi i te dostarczone zostaną jako ostatnie.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2020, 11:47 przez pycio1400, łącznie zmieniany 1 raz.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Moim zdaniem żle się stało że tramwaje są dzielone miedzy rejony bo to wprowadza chaos w zamawianiu podzespołów. Fs Hf BETA PESA E-1 itd. Każdy typ powinien być na stanie jednego rejonu. Było by normalnie i racjonalnie. Nawet czasowe prze dysonowania do innych rejonów nie wprowadzały by większego zamieszania.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Ale wtedy ten tabor nie jeździłby tam gdzie jest potrzebny. To chyba oczywiste że wagony są dzielone na zajezdnie bo wtedy nie ma problemu z daniem odpowiedniego taboru na linię.polaraxa pisze: ↑25 kwie 2020, 11:01Moim zdaniem żle się stało że tramwaje są dzielone miedzy rejony bo to wprowadza chaos w zamawianiu podzespołów. Fs Hf BETA PESA E-1 itd. Każdy typ powinien być na stanie jednego rejonu. Było by normalnie i racjonalnie. Nawet czasowe prze dysonowania do innych rejonów nie wprowadzały by większego zamieszania.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
No ale jak jest go odpowiednio dużo. Na każdej zajezdni potrzebna jest jakaś rezerwa, w przypadku R3 będą 2 wagony, ale na linii będzie tylko jeden. Im większe rozproszenie taboru na zajezdniach tym mniej będzie go faktycznie na trasie.#530+540 pisze: ↑25 kwie 2020, 11:19Ale wtedy ten tabor nie jeździłby tam gdzie jest potrzebny. To chyba oczywiste że wagony są dzielone na zajezdnie bo wtedy nie ma problemu z daniem odpowiedniego taboru na linię.polaraxa pisze: ↑25 kwie 2020, 11:01Moim zdaniem żle się stało że tramwaje są dzielone miedzy rejony bo to wprowadza chaos w zamawianiu podzespołów. Fs Hf BETA PESA E-1 itd. Każdy typ powinien być na stanie jednego rejonu. Było by normalnie i racjonalnie. Nawet czasowe prze dysonowania do innych rejonów nie wprowadzały by większego zamieszania.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Dziś przyjechała trzecia sztuka, jutro ma być czwarta.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Prosiłbym o zmianę nazwy głównego tematu z "Moderus Gamma" na właściwą nazwę "Moderus MF 10", która będzie użytkowana w TŚ.
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Tylko nie sądzisz ze producent lepiej wie jak się nazywa ten wagon? Modertrans nazywa go dokładnie Gamma LF04AC?DYST pisze: ↑19 maja 2020, 20:54Prosiłbym o zmianę nazwy głównego tematu z "Moderus Gamma" na właściwą nazwę "Moderus MF 10", która będzie użytkowana w TŚ.
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Można prosić o źródło? Bo na chwilę obecną najpewniejszym typem jest MF10AC.rifi pisze: ↑19 maja 2020, 21:26Tylko nie sądzisz ze producent lepiej wie jak się nazywa ten wagon? Modertrans nazywa go dokładnie Gamma LF04AC?DYST pisze: ↑19 maja 2020, 20:54Prosiłbym o zmianę nazwy głównego tematu z "Moderus Gamma" na właściwą nazwę "Moderus MF 10", która będzie użytkowana w TŚ.
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Jedynym źródłem, z którego nie dowiesz się na ten temat niczego, jest Modertrans. Cała reszta przekrzykuje się z MF10 i LF04, także na razie zostaw.pycio1400 pisze: ↑20 maja 2020, 01:48Można prosić o źródło? Bo na chwilę obecną najpewniejszym typem jest MF10AC.rifi pisze: ↑19 maja 2020, 21:26Tylko nie sądzisz ze producent lepiej wie jak się nazywa ten wagon? Modertrans nazywa go dokładnie Gamma LF04AC?DYST pisze: ↑19 maja 2020, 20:54Prosiłbym o zmianę nazwy głównego tematu z "Moderus Gamma" na właściwą nazwę "Moderus MF 10", która będzie użytkowana w TŚ.
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Moim zdaniem, to będzie MF10, bo tak było w przetargu na ubezpieczenie, a ubezpieczenie to poważna sprawa i wątpię, żeby tak se o łatwo było zmienić w międzyczasie/podać błędne oznaczenie.IgorMike pisze: ↑20 maja 2020, 05:29Jedynym źródłem, z którego nie dowiesz się na ten temat niczego, jest Modertrans. Cała reszta przekrzykuje się z MF10 i LF04, także na razie zostaw.pycio1400 pisze: ↑20 maja 2020, 01:48Można prosić o źródło? Bo na chwilę obecną najpewniejszym typem jest MF10AC.rifi pisze: ↑19 maja 2020, 21:26Tylko nie sądzisz ze producent lepiej wie jak się nazywa ten wagon? Modertrans nazywa go dokładnie Gamma LF04AC?DYST pisze: ↑19 maja 2020, 20:54Prosiłbym o zmianę nazwy głównego tematu z "Moderus Gamma" na właściwą nazwę "Moderus MF 10", która będzie użytkowana w TŚ.
Źródło: https://www.tram-silesia.pl/www/index.p ... w-miescie/
Ewentualnie jeszcze możemy poczekać na zdjęcia tabliczki znamionowej.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2020, 06:46 przez Nex838, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Wczoraj na fb pojawiło się zdjęcie z jakiegos czaspomisma gdzie jest nazwany Gamma LF.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
No tak, czasopismo jest pewniejsze niż oficjalna informacja użytkownika tych pojazdów.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Tylko chyba to czasopismo było wydane w monecie kiedy ten wagon został dostarczony na Franowo, wiec te nazwę podało Modertrans autorowi zdjęcia. Po za tym w internecie nigdzie nie ma MF 10 jest do MF 09 dla Elbląga. Użytkownik podaje MF ale czy użytkownik może zmieniać nazwę własna która nadało Modertrans? Chyba nie.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Skąd wiadomo, że ŚK dostało tą informację z Modertransu, a nie np z grupy Zakręceni Tramwajami na Facebooku, gdzie to oznaczenie poraz pierwszy padło, głównie dlatego że każdy myślał że to Gamma? Moim zdaniem informacja podana przez użytkownika, jak i zawarta w oficjalnych dokumentach przetargowych jest bardziej wiarygodna, niż podpis pod zdjęciem albo dyskusja na grupie/forum.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Wagon na bazie wagonu Gamma, a nie Gamma Jedno słowo, a jak zmienia cały sens. Fiat Doblo został zbudowany na bazie płyty podłogowej Fiata Palio. Tak więc Twoim zdaniem to jest Doblo, czy Palio?
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Gdyby to BYŁA Beta, to mam wrażenie, że bez sensu pisać "wagon na podstawie rozwiązań z Moderusa Gamma"
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Może zastosowano wózki z Gammy, albo napęd który jest tam stosowany. To już jest zastosowanie rozwiązań z Moderus Gamma.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Raczej w srodku jest wszystko z Gammy, nic z Bety w sumie na zewnątrz tez, jedyna różnica to taka ze jest ten jeden schodek jak w Twistach. Wiem bo mam przyjemność jeździć Gammą praktycznie codziennie i krótki wagon dla TŚ jest kopia wagony przegubowego w Poznaniu. Z drugiej strony jak ten wagon projektowano to Gamma z założenia miała być tylko niskopodogowa i może dla tego miał być podciągnięty pod Betę, ale gdy przetarg wygrał Modertrans w Łodzi i tam będzie Gamma w 80% niskopodlogowa to może stwierdzono ze ten wagon nie będzie podciągnięty pod Betę a jednak nowe oznaczenie Gammy. Kto to wie co producent czyli Modertrans zrobił z tym wagonem i jak go oznaczył, na chwile obecna Modertrans nazywa go LF 04 AC a TŚ MF 10 AC .
Ostatnio zmieniony 20 maja 2020, 14:55 przez rifi, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Na chwilę obecną TŚ używa MF10AC, a miłośnicy i jedno czasopismo - LF04AC. Nie ma nigdzie (prócz zmianki pod zdjęciem w gazecie), że to jest LF04AC.rifi pisze: ↑20 maja 2020, 14:55Raczej w srodku jest wszystko z Gammy, nic z Bety w sumie na zewnątrz tez, jedyna różnica to taka ze jest ten jeden schodek jak w Twistach. Wiem bo mam przyjemność jeździć Gammą praktycznie codziennie i krótki wagon dla TŚ jest kopia wagony przegubowego w Poznaniu. Z drugiej strony jak ten wagon projektowano to Gamma z założenia miała być tylko niskopodogowa i może dla tego miał być podciągnięty pod Betę, ale gdy przetarg wygrał Modertrans w Łodzi i tam będzie Gamma w 80% niskopodlogowa to może stwierdzono ze ten wagon nie będzie podciągnięty pod Betę a jednak nowe oznaczenie Gammy. Kto to wie co producent czyli Modertrans zrobił z tym wagonem i jak go oznaczył, na chwile obecna Modertrans nazywa go LF 04 AC a TŚ MF 10 AC .
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Dowód chyba wystarczający
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Spoko skoro Beta to Beta koniec tematu
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
W R2 stoi już na pewno 5, z prawdopodobieństwem, że 6 sztuk. Oba dwukierunki są gotowe, i po procesach homologacyjnych w Poznaniu, ale jak wiadomo przyjadą jako ostatnie.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Dokładnie tak, dwie „Gammy” krótkie dwukierunkowe tak wiem ze Beta ale ja nazywam je Jak chce dla tego są w cudzysłowiu, są w Poznaniu na homologacji i śmigają po mieście oba stacjonują w zajezdni Franowo.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2020, 08:33 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Znany jest już numer jednego z wagonów dwukierunkowych: jest to #1019
https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 387187922/
Oznacza to również, że cała ósemka jednokierunkowców też już dotarła.
https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 387187922/
Oznacza to również, że cała ósemka jednokierunkowców też już dotarła.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2020, 11:52 przez IgorMike, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 5905
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Post został usuniętyIgorMike pisze: ↑04 cze 2020, 11:35Znany jest już numer jednego z wagonów dwukierunkowych: jest to #1019
https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 460524348/
Oznacza to również, że cała ósemka jednokierunkowców też już dotarła.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Ano usunąłem, bo nie zauważyłem że były dwa takie sameTrampesar6 pisze: ↑04 cze 2020, 11:49Post został usuniętyIgorMike pisze: ↑04 cze 2020, 11:35Znany jest już numer jednego z wagonów dwukierunkowych: jest to #1019
https://www.facebook.com/groups/tramwaj ... 460524348/
Oznacza to również, że cała ósemka jednokierunkowców też już dotarła.
Teraz podlinkowałem ten drugi.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2020, 11:54 przez IgorMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Mam przeczucie ze jak zaczną jeździć to jeden wyjedzie dwukierunkowy na linie 16 aby robic nocki, a drugi zamiast Nki w czasie pandemi na 38
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
To by nie miało sensu. Będą tylko dwa takie wagony i rozdzielanie ich pomiędzy zajezdnie, moim zdaniem byłoby nierozsądne. Poza tym, z tego co pamiętam to oba miały iść na Stroszek, tak żeby jeden jeździł na linii nr 38, a drugi jako rezerwa.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Od początku było mówione że oba idą na 38. Na stałe.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2020, 13:41 przez IgorMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
Ja mówię na ten moment gdy linia 16 jest skrócona do Huberta a na linii 38 nadal jest potrzebny jeden wagon przed remontem. I nie musiała by 16 w nocy jeździć tak pojemnym taborem do Brynowa jakim jest Pt8. I mam takie przeczucie ze jeden Moderus tam wyląduje na jakiś czas. Ale to tylko takie moje przeczucie.
Re: Bieżący stan i eksploatacja pojazdów.
No to co by było w przypadku hipotetycznej sytuacji gdy jeden z nich odmówi posłuszeństwa? Rezerwy nie istnieją bez powodu.rifi pisze: ↑04 cze 2020, 16:00Ja mówię na ten moment gdy linia 16 jest skrócona do Huberta a na linii 38 nadal jest potrzebny jeden wagon przed remontem. I nie musiała by 16 w nocy jeździć tak pojemnym taborem do Brynowa jakim jest Pt8. I mam takie przeczucie ze jeden Moderus tam wyląduje na jakiś czas. Ale to tylko takie moje przeczucie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości