Wagony historyczne
Wagony historyczne
Jakiś czas temu postanowiłem sobie spisać (pseudo)historyczne i (pseudo)zabytkowe wagony - takie które jeżdżą, jeździły lub miały jeździć na liniach specjalnych. Tak więc powstała ta lista. Dane brałem z wikipedii, fototransa i stron przewoźników i klubów. Będę wdzięczny za wskazanie błędów i pomoc w uzupełnieniu braków. A za rozstrzygnięcie czy jakiś wagon jest eNką czy czteroeNką (szczególnie w Krakowie i Wrocławiu, bo czasem wpisywałem jak mi się wydawało, a nie jak pisali) to chyba będę całował po rączkach
Bydgoszcz
Herbrand VNB-125 #14 - 1896
Herbrand GE-68 #120 - 1898
Lilpop III D #154 - 1939 - nieczynny
Konstal 5N #68 - 1960
Konstal 5ND #135 - 1960
Konstal 803N #222 - 1974 - nieczynny
Łącznie: 4 (6)
Częstochowa
Konstal 4ND1 #253 - 1955
Konstal 4N1 #202 - 1958
Konstal 102Na #628 - 1971
Łącznie: 3
Elbląg
Konstal 5N1 #012 - 1960
Konstal 5ND1 #154 - 1959
Düwag GT6 #229 - ?
Łącznie: 3
Gdańsk
Grums #3 - 1873
DWF Bergmann #266 - 1927
DWF Tw269 Ring #273 - 1930
Konstal N #11 - 1952
Konstal 102Na #1105 - 1970
Konstal 105N #06205 - 1977
Łącznie: 6 (6)
Gorzów Wielkopolski
Konstal N3 #100 - 1955
Konstal 105N #???
Łącznie: 2
Górnośląski Okręg Przemysłowy
Konstal N #954 - 1949 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal N #1118 - 1951 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal N #1100 - 1953
Konstal 4N #1167 - 1957 - roboczy, przystosowany do ruchu liniowego
Konstal 4ND1 #1263 - 1959
Konstal 13N #308 - 1967
Konstal 102Na #183 - 1970 - roboczy
Konstal 102N #150 - 1970 - nieczynny, ex szkoleniowy
Konstal 102Na #169 - 1970 - nieczynny
Konstal 102Na #7 - 1973 - nieczynny, szkoleniowy
Konstal 105Na #313 - 1974 - nieczynny
Konstal 105N #338 - 1975 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal 105N #546 - 1978 - ex szkoleniowy
Łacznie: 3 (13)
Grudziądz
?
Kraków
PW1 #112 - 1882 - wagon konny, ?????????????????????????????
Gottfried Linder Tw / SN4 #151 - 1910
Sanok SN1 #37 - 1912
MAN PN3 #555 - 2009
SSB BT1 #G-051 - 1920' (????) - holownik, zbudowany z podzespołów wagonu Berolina
Linke-Hoffmann Standard #1076 - 1924
DWF Tw269 Ring #272 - 1930
Sanok SN2 #87 - 1938
Sanok PN2 #530 - 1938
Sanok PN2 #524 - 1938
Konstal ND #1110 - 1950 - lora transportowa
Konstal N #20 - 1954
Konstal N #26 - 1954
Konstal ND #511 - 1952
Konstal ND #538 - 1952
MAN T4 #127 - ?
MAN T4 #220 - 1957
MAN B4 #527 - 1960
MAN GT6 #187 - 1962
Konstal 102N #203 - 1969
Konstal 102Na #210 - 1970
Konstal 105N #RT001 - ? - techniczny do odladzania sieci
Konstal 105N #RT002 - ?
Konstal 105NT #790 - ???? - holownik
Konstal 102NaD #155 - 1994
Łącznie: 19 (25)
Łódź
Herbrand VNB-125 #11 - 1898 - nieczynny
Herbrand GE-58 #71 - 1910
Doczepa 'belgijka' #371 - 1910 - nieczynny
Sanok Sn #17 - 1929 - własność prywatna
Lilpop II #48 - 1929
Lilpop III #158 - 1939
Konstal 2N1 #1234 - 1950 - szkoleniowy, nieczynny
Düwag GT6 #1042 - 1957
Konstal 5N #4092 - 1961 - nieczynny
Konstal 5N #337 - 1961
FWŚ 5ND #644 - 1960
803N #2 - 1973
803N #37 - 1973 - modernizowany
Łącznie: 7 (13)
Olsztyn
?
Poznań
Herbrand B3/H0 #? - 1880
BSI Typ I #15 - 1898 - rekonstrukcja
Carl Weyer WD #305 - 1905
Fuchs KSW #? - ????
Konstal N1 #602 - 1949
Konstal ND1 #436 -1950
Konstal ND2 #456 - 1952
Konstal 13N #115 - 1965 - nieczynny
Konstal 102N #1 - 1969
Konstal 102Na #71 - 1972
Konstal 105N #81 - 1979
Konstal 105N #82 - 1979
Łącznie: 10 (12)
Szczecin
Nordwaggon Bremen #144 - 1926 ? - eksponat muzealny
Konstal N #167 - 1954 - eksponat muzealny
Konstal ND2 #386 - 1955 - eksponat muzealny
Konstal 4N #216N - 1956 - eksponat muzealny
Konstal 4N #293 - ? - eksponat muzealny
Düwag B4 #551 - 1957 - eksponat muzealny
Düwag GT6 #919 - 1958 - eksponat muzealny
Konstal 4ND #343 - 1958 - eksponat muzealny
Düwag B4 #953 - 1961 - eksponat muzealny
Konstal 102Na #604 - 1971 - eksponat muzealny
Konstal 105N #701 - 1978 - eksponat muzealny
Konstal 105N #720 - 1979 - eksponat muzealny
Konstal 105Na #011 - 1983 - ???
Konstal 105Na #012 - 1984 - ???
Łącznie: 2? (14)
Toruń
Konstal 5N #100 - 1993 - mocno przebudowany
Łącznie: 0 (1)
Warszawa
Falkenried MAN A #43 - 1907
Linke-Hoffmann Lw #541 - 1925
Lolipop C #257 - 1925
K #403 - 1940
K #445 - 1940
Konstal N #607 - 1949
Konstal N #674 - 1951
Konstal 4Nj #838 - 1957
Konstal 13N #503 - 1959
Konstal 4N #873 - 1961
Konstal 13N #407 - 1967
Konstal 13N #642 - 1968
Konstal 13N #795 - 1969
Konstal 102N #5 - 1969
Konstal 102Na #42 - 1971 - nieczynny
Konstal 105Na #1000 - 1975 - stylizowany na 105N
Konstal 105Na #1001 - 1975 - stylizowany na 105N
Łącznie: 14 (17)
Wrocław
Linke-Hoffmann Berolina #1 - 1901
Linke-Hoffmann Berolina #2 - ?
Linke-Hoffmann Standard #1209 - 1929
Linke-Hoffmann T25 #1217 - 1929
Konstal N #1332 - 1949
Konstal 4N1 #1444 - 1960
Konstal 102N #2002 - 1969
Konstal 102Na #2069 -1972
Konstal 102Na #G-089 -1972 - dwukierunkowy, roboczy
Łącznie: 8 (9)
Bydgoszcz
Herbrand VNB-125 #14 - 1896
Herbrand GE-68 #120 - 1898
Lilpop III D #154 - 1939 - nieczynny
Konstal 5N #68 - 1960
Konstal 5ND #135 - 1960
Konstal 803N #222 - 1974 - nieczynny
Łącznie: 4 (6)
Częstochowa
Konstal 4ND1 #253 - 1955
Konstal 4N1 #202 - 1958
Konstal 102Na #628 - 1971
Łącznie: 3
Elbląg
Konstal 5N1 #012 - 1960
Konstal 5ND1 #154 - 1959
Düwag GT6 #229 - ?
Łącznie: 3
Gdańsk
Grums #3 - 1873
DWF Bergmann #266 - 1927
DWF Tw269 Ring #273 - 1930
Konstal N #11 - 1952
Konstal 102Na #1105 - 1970
Konstal 105N #06205 - 1977
Łącznie: 6 (6)
Gorzów Wielkopolski
Konstal N3 #100 - 1955
Konstal 105N #???
Łącznie: 2
Górnośląski Okręg Przemysłowy
Konstal N #954 - 1949 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal N #1118 - 1951 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal N #1100 - 1953
Konstal 4N #1167 - 1957 - roboczy, przystosowany do ruchu liniowego
Konstal 4ND1 #1263 - 1959
Konstal 13N #308 - 1967
Konstal 102Na #183 - 1970 - roboczy
Konstal 102N #150 - 1970 - nieczynny, ex szkoleniowy
Konstal 102Na #169 - 1970 - nieczynny
Konstal 102Na #7 - 1973 - nieczynny, szkoleniowy
Konstal 105Na #313 - 1974 - nieczynny
Konstal 105N #338 - 1975 - przystosowany do ruchu liniowego
Konstal 105N #546 - 1978 - ex szkoleniowy
Łacznie: 3 (13)
Grudziądz
?
Kraków
PW1 #112 - 1882 - wagon konny, ?????????????????????????????
Gottfried Linder Tw / SN4 #151 - 1910
Sanok SN1 #37 - 1912
MAN PN3 #555 - 2009
SSB BT1 #G-051 - 1920' (????) - holownik, zbudowany z podzespołów wagonu Berolina
Linke-Hoffmann Standard #1076 - 1924
DWF Tw269 Ring #272 - 1930
Sanok SN2 #87 - 1938
Sanok PN2 #530 - 1938
Sanok PN2 #524 - 1938
Konstal ND #1110 - 1950 - lora transportowa
Konstal N #20 - 1954
Konstal N #26 - 1954
Konstal ND #511 - 1952
Konstal ND #538 - 1952
MAN T4 #127 - ?
MAN T4 #220 - 1957
MAN B4 #527 - 1960
MAN GT6 #187 - 1962
Konstal 102N #203 - 1969
Konstal 102Na #210 - 1970
Konstal 105N #RT001 - ? - techniczny do odladzania sieci
Konstal 105N #RT002 - ?
Konstal 105NT #790 - ???? - holownik
Konstal 102NaD #155 - 1994
Łącznie: 19 (25)
Łódź
Herbrand VNB-125 #11 - 1898 - nieczynny
Herbrand GE-58 #71 - 1910
Doczepa 'belgijka' #371 - 1910 - nieczynny
Sanok Sn #17 - 1929 - własność prywatna
Lilpop II #48 - 1929
Lilpop III #158 - 1939
Konstal 2N1 #1234 - 1950 - szkoleniowy, nieczynny
Düwag GT6 #1042 - 1957
Konstal 5N #4092 - 1961 - nieczynny
Konstal 5N #337 - 1961
FWŚ 5ND #644 - 1960
803N #2 - 1973
803N #37 - 1973 - modernizowany
Łącznie: 7 (13)
Olsztyn
?
Poznań
Herbrand B3/H0 #? - 1880
BSI Typ I #15 - 1898 - rekonstrukcja
Carl Weyer WD #305 - 1905
Fuchs KSW #? - ????
Konstal N1 #602 - 1949
Konstal ND1 #436 -1950
Konstal ND2 #456 - 1952
Konstal 13N #115 - 1965 - nieczynny
Konstal 102N #1 - 1969
Konstal 102Na #71 - 1972
Konstal 105N #81 - 1979
Konstal 105N #82 - 1979
Łącznie: 10 (12)
Szczecin
Nordwaggon Bremen #144 - 1926 ? - eksponat muzealny
Konstal N #167 - 1954 - eksponat muzealny
Konstal ND2 #386 - 1955 - eksponat muzealny
Konstal 4N #216N - 1956 - eksponat muzealny
Konstal 4N #293 - ? - eksponat muzealny
Düwag B4 #551 - 1957 - eksponat muzealny
Düwag GT6 #919 - 1958 - eksponat muzealny
Konstal 4ND #343 - 1958 - eksponat muzealny
Düwag B4 #953 - 1961 - eksponat muzealny
Konstal 102Na #604 - 1971 - eksponat muzealny
Konstal 105N #701 - 1978 - eksponat muzealny
Konstal 105N #720 - 1979 - eksponat muzealny
Konstal 105Na #011 - 1983 - ???
Konstal 105Na #012 - 1984 - ???
Łącznie: 2? (14)
Toruń
Konstal 5N #100 - 1993 - mocno przebudowany
Łącznie: 0 (1)
Warszawa
Falkenried MAN A #43 - 1907
Linke-Hoffmann Lw #541 - 1925
Lolipop C #257 - 1925
K #403 - 1940
K #445 - 1940
Konstal N #607 - 1949
Konstal N #674 - 1951
Konstal 4Nj #838 - 1957
Konstal 13N #503 - 1959
Konstal 4N #873 - 1961
Konstal 13N #407 - 1967
Konstal 13N #642 - 1968
Konstal 13N #795 - 1969
Konstal 102N #5 - 1969
Konstal 102Na #42 - 1971 - nieczynny
Konstal 105Na #1000 - 1975 - stylizowany na 105N
Konstal 105Na #1001 - 1975 - stylizowany na 105N
Łącznie: 14 (17)
Wrocław
Linke-Hoffmann Berolina #1 - 1901
Linke-Hoffmann Berolina #2 - ?
Linke-Hoffmann Standard #1209 - 1929
Linke-Hoffmann T25 #1217 - 1929
Konstal N #1332 - 1949
Konstal 4N1 #1444 - 1960
Konstal 102N #2002 - 1969
Konstal 102Na #2069 -1972
Konstal 102Na #G-089 -1972 - dwukierunkowy, roboczy
Łącznie: 8 (9)
Ostatnio zmieniony 18 paź 2022, 13:34 przez IgorMike, łącznie zmieniany 54 razy.
Doceniam to, aczkolwiek bardziej chodzi mi o coś mniej roboczego Tak mniej więcej do poziomu naszego #1167. Bo idąc tą drogą to do listy należałoby też dopisać wszystkie pługi, szlifierki i co tam jeszcze. Ale jeśli chcecie takie coś to się dostosuję
Ostatnio zmieniony 08 sie 2018, 13:17 przez IgorMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Krakowski #20 to 4N a #26 to N Do Szczecina warto nadpisać że wszystkie wagony stoją w muzeum i nie jeżdżą. Co do #954,1118,137R oraz #1167 to można je wpisać ale nadmienić że są to wagony jedynie ustylizowane na historyczne. Dlatego że eNki są zmodernizowane (po to by mogły jeździć liniowo) a #137R to roboczy.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
IgorMike popraw numer z #150 na #8, gdyż numer #150 miał czasach PKT. Chyba że w dokumentacji wagonu widnieje #150 to zmienia postać rzeczy.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
A ja słyszałem, że w przyszłym roku ma przejść jakiś większy remontLagu pisze:Chodzą plotki że wagon nie będzie już służyć jako roboczy.
[ Dodano: 2018-10-16, 17:06 ]
Czy ktoś kto był teraz we Wrocławiu ma może zdjęcia / spisane numery wagonów odstawionych w hali poprotramowej? Bo zapomniałem pospisywać.
Póki co nie wiem. Wiem jedynie że to skład szkoleniowy. Ale prawdopodobnie też. I wpisałeś 105N a wyraźnie napisałem że to 105Na Pierwsze (lub drugie, po tych Warszawskich. Niestety jak napisałem wcześniej dokładnie nie wiem) 105Na wpisane do rejestru zabytków
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Dalej to są na pewno 105Na, mają dalej wysoką szafę WN od podłogi do sufitu.Nex838 pisze:#1000 oraz #1001 w Warszawie to podobno elektrycznie dalej 105Na ale informacja z trzeciej ręki więc proszę o potwierdzenie.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
Myślę że tutaj: http://www.kmst.pl jest odpowiednio dużo informacji do uzupełnienia listy Na upartego można by wcisnąć Sanoka Pana Tomasza Adamkiewicza ale niestety nie pamiętam czy to Sanok SN1 czy SN2.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Co do 803N #37 to musiał być błąd na stronie, bo jest na 100% czynny. Co do Sanoka to na twb jest opisany po prostu jako Sanok SN. A Pan Tomasz mówi o nim jako po prostu, Sanok. I no właśnie warto dopisać że jest on prywatną własnością Pana Tomasza Adamkiewicza, ponieważ nie należy on ani do MPK ani do KMST. No i do Poznania dopisać Typ 1 #15 rocznik 1898. Niestety pełnej jego nazwy nie pamiętam.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Mam i pełną nazwę najnowszego Poznańskiego zabytku: "Bergische Stahlindustrie Remscheid Typ I" (rzymska jedynka). Rocznik jak podałem wyżej.
Edit: Gdańska 105N jest na pewno nieczynna. Brak ważnego przeglądu.
Edit2: It's time for Kraków! Dopisać: Danziger Waggon Fabrik (DWF) Tw269 "Ring" #272 rocznik 1930, Gottfried Linder Waggonbau (GLW) SN4 #151 rocznik 1910, Städtische Straßenbahn Breslau (SSB) BT1 #G-051 rocznika dokładnie nie znam, ale początek lat 20', PW1 #112 (fabryki nie znam) rocznik 1882, choć nie wiem czy jest sens go dopisywać bo jest to tramwaj konny i to na rozstaw 900mm który w Polsce występuje tylko w Mrozach. A co do T4 #127 to TWB podaje rocznik 1957, a PSMKMiS podaje 1958. W obu przypadkach mogła nastąpić literówka, więc proponuje wpisać "1957/58?"
Edit3: I jeszcze jedna sprawa. Z tego co mi wiadomo to w Gdańsku tylko eNa jest na chodzie. Co dokładnie z innymi nie wiem ale informacja pewna na 95%. Przynajmniej tak było kilka tygodni temu :mryellow: Ktoś jest w stanie to potwierdzić?
Edit4: No i wkradł się chochlik z mojej strony. Krakowska #20 to jednak N
Edit: Gdańska 105N jest na pewno nieczynna. Brak ważnego przeglądu.
Edit2: It's time for Kraków! Dopisać: Danziger Waggon Fabrik (DWF) Tw269 "Ring" #272 rocznik 1930, Gottfried Linder Waggonbau (GLW) SN4 #151 rocznik 1910, Städtische Straßenbahn Breslau (SSB) BT1 #G-051 rocznika dokładnie nie znam, ale początek lat 20', PW1 #112 (fabryki nie znam) rocznik 1882, choć nie wiem czy jest sens go dopisywać bo jest to tramwaj konny i to na rozstaw 900mm który w Polsce występuje tylko w Mrozach. A co do T4 #127 to TWB podaje rocznik 1957, a PSMKMiS podaje 1958. W obu przypadkach mogła nastąpić literówka, więc proponuje wpisać "1957/58?"
Edit3: I jeszcze jedna sprawa. Z tego co mi wiadomo to w Gdańsku tylko eNa jest na chodzie. Co dokładnie z innymi nie wiem ale informacja pewna na 95%. Przynajmniej tak było kilka tygodni temu :mryellow: Ktoś jest w stanie to potwierdzić?
Edit4: No i wkradł się chochlik z mojej strony. Krakowska #20 to jednak N
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
W sumie do Wrocławia można by dopisać dwukierunkowego 102Na #G-089. Z tymże jest to wagon tylko i wyłącznie roboczy (ale jednak moim zdaniem pasuje tu ze względu na swoją wyjątkowość).
EDIT: Gdańsk 102Na od jakiegoś czasu jest przenumerowana na #1105 oraz w końcu jest sprawna. Jak już przy niej jesteśmy to dopiszmy może przy niej "Ex Wrocław #2007".
EDIT: Gdańsk 102Na od jakiegoś czasu jest przenumerowana na #1105 oraz w końcu jest sprawna. Jak już przy niej jesteśmy to dopiszmy może przy niej "Ex Wrocław #2007".
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Dwukierunkowy już był. Zmieniłem numer naszej ex NJ 105N na ten, który będzie nosić po remoncie.
Re: Wagony historyczne
Kraków będzie mieć nowy zabytek. ND #502. Prezentacja odbędzie się 4 lipca. Wyprodukowany został w 1950 roku w Sanowagu. Dodatkowo znalazłem jeden błąd. W Poznaniu nie istnieje wagon ND #437. Nosi on numer #436 oraz także został wyprodukowany w Sanowagu (dla obu wagonów proponuję oznaczenie "Sanok ND" gdyż nie jestem pewien czy w tych latach zakłady w Sanoku nosiły jeszcze nazwę "Sanowag").
EDIT: W Łodzi również zostały przeznaczone dwa kolejne GT6 na Brusa. Numery 1038 (prod. 1963) i 1075 (prod. 1962, a stopiątki z 1992 w Krakowie złomują )
EDIT: W Łodzi również zostały przeznaczone dwa kolejne GT6 na Brusa. Numery 1038 (prod. 1963) i 1075 (prod. 1962, a stopiątki z 1992 w Krakowie złomują )
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Enki mogę pozmieniać ale wtedy ktoś by musiał podać miejsce powstania każdego z tych wozów.
Re: Wagony historyczne
Z tego co się dowiedziałem, eNki nosiły oznaczenie "Sanocka Fabryka Wagonów", czyli "Sanowag" może być po prostu skrótem, tak jak "Autosan" jest skrótem od Sanockiej Fabryki Autobusów. Proponuję w takim razie oznaczenie "Sanowag ND" bądź "SFW ND". Ewentualnie to co wyżej podałem, czyli "Sanok ND". Konstal zdecydowanie mi się tu nie pasuje, ponieważ wagony zostały wyprodukowane właśnie w Sanoku.
EDIT: Krakowski #1110 (lora) również pochodzi z Sanowagu.
EDIT: Krakowski #1110 (lora) również pochodzi z Sanowagu.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Zaktualizowany stan 105N #546 i 102Na #183, dodane uwagi przy Waw 105Na #1000 i #1001
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2019, 06:47 przez IgorMike, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Wagony historyczne
Gdańska 105N w końcu się ruszyła
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:37
- Lokalizacja: Wrocław/Bytom
Re: Wagony historyczne
Do Wrocławia dodajmy:
Linke-Hoffmann Standard #1192 - 1929 NIECZYNNY, ZDEKOMPLETOWANY
Falkenried Maximum #325 - 1902 W TRAKCIE REMONTU
Konstal N #1336 - 1953 CZYNNY
Konstal 105Na #2424 - 1985 JEŻDŻĄCY, REGULARNIE NIE WYJEŻDŻA
Konstal 105Na #2432 - 1985 NIECZYNNY
Konstal 4N1 pług #ZT-K 126 - 1962 NIECZYNNY
Konstal ND #3412 - ? NIECZYNNY, ZDEKOMPLETOWANY
Jest tego więcej, podam przy okazji mojej następnej wizyty na Popowicach.
Linke-Hoffmann Standard #1192 - 1929 NIECZYNNY, ZDEKOMPLETOWANY
Falkenried Maximum #325 - 1902 W TRAKCIE REMONTU
Konstal N #1336 - 1953 CZYNNY
Konstal 105Na #2424 - 1985 JEŻDŻĄCY, REGULARNIE NIE WYJEŻDŻA
Konstal 105Na #2432 - 1985 NIECZYNNY
Konstal 4N1 pług #ZT-K 126 - 1962 NIECZYNNY
Konstal ND #3412 - ? NIECZYNNY, ZDEKOMPLETOWANY
Jest tego więcej, podam przy okazji mojej następnej wizyty na Popowicach.
Re: Wagony historyczne
#2424+2432 Nie jest przypadkiem skreślony od 2012 ze stanu MPK? A jak już przy Wrocławskich 105 jesteśmy to można się pokusić o #G-096 bo posiada oryginalne drzwi i historyczne malowanie, choć to wóz techniczny. Coś jak nasza stodwójka tylko że on kompletnie nie wyjeżdża.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:37
- Lokalizacja: Wrocław/Bytom
Re: Wagony historyczne
Zastanów się proszę dwa razy, zanim coś napiszesz...
2424+2432 jak najbardziej skreślony ze stanu MPK, lecz został pozyskany przez TMW za staraniem jednego z ich członków-motorniczego. Teraz powoli jest reanimowany.
096G nie jest w ŻADNYM WYPADKU wozem historycznym, NIE POSIADA ŻADNEGO malowania historycznego i jest REGULARNYM WOZEM TECHNICZNYM Zajezdni Ołbin. Wyjeżdża więc regularnie np. na przetok wózków do Zajezdni Borek i przynajmniej na ten moment nie istnieją ŻADNE plany adaptacji na wóz historyczny.
Należy dodać tutaj również skład 2558+2557, który jest niejako liniowo-historycznym w gestii MPK, a także słynnego "Bezgusta".
2424+2432 jak najbardziej skreślony ze stanu MPK, lecz został pozyskany przez TMW za staraniem jednego z ich członków-motorniczego. Teraz powoli jest reanimowany.
096G nie jest w ŻADNYM WYPADKU wozem historycznym, NIE POSIADA ŻADNEGO malowania historycznego i jest REGULARNYM WOZEM TECHNICZNYM Zajezdni Ołbin. Wyjeżdża więc regularnie np. na przetok wózków do Zajezdni Borek i przynajmniej na ten moment nie istnieją ŻADNE plany adaptacji na wóz historyczny.
Należy dodać tutaj również skład 2558+2557, który jest niejako liniowo-historycznym w gestii MPK, a także słynnego "Bezgusta".
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 02:10 przez michalsolaris, łącznie zmieniany 5 razy.
Re: Wagony historyczne
W takim razie dziękuję za poprawkę
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 12:22 przez Nex838, łącznie zmieniany 1 raz.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Były we Wrocławiu w ogóle czerwone stopiątki? Bo skoro stodwóje były niebieskie, to myślę że wątpię
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:37
- Lokalizacja: Wrocław/Bytom
Re: Wagony historyczne
Ostatnimi czerwonymi tramwajami były pierwsze 102Na. Powrót do barw niebieskich nastąpił przy okazji wdrożenia do ruchu partii 25 tramwajów 102Na wypracowanych przez dolnośląskie zakłady dla Wrocławia z okazji 25-lecia jego wyzwolenia w 1970 roku (25 tramwajów na 25 lat... ) Od dostarczenia tychże wozów, wszystkie kolejne malowano już właśnie w niebieską malaturę. Na dwóch składach 105N (bodajże 2298+2299 i 2300+2301) był epizod z malowaniem żółto-czerwonym, jednakże była to forma wyróżnienia wagonów wypracowanych przez PaFaWag jako prezent dla Wrocławia. W późniejszych latach co najwyżej wagony nauki jazdy (w tym kilka 105N) miały malowanie sraczk... brązowe.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2020, 14:43 przez michalsolaris, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Wagony historyczne
Do Gdańska dodajemy historyczny trójskład 105na #06300+06299+06309.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2020, 21:00 przez #530+540, łącznie zmieniany 1 raz.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Wagony historyczne
Jeszcze pewnie sporo rzeczy do poprawki, pewnie zajrzę w wolnej chwili, ale akurat teraz przypomniało mi się, że łódzka 5ND to nie Konstal, a Świdnica (FWŚ- Fabryka Wagonów Świdnica).
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Kraków wzbogacił się ostatnio o Konstala 4N #43 ex Poznań, a także jakiś czas temu już o Sanoka ND #502 oraz Konstala 4ND #573 (te chyba rodzime).
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Tramwaje Warszawskie: 13N #407, rok produkcji 1967
Re: Wagony historyczne
Oba Konstale 105N z Krakowa mają rok produkcji 1975
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Re: Wagony historyczne
Warszawa: 13N #642, rok produkcji 1968.
Re: Wagony historyczne
Warto odnotować wypożyczenie które odbyło się na dniach między MPK Kraków a MPK Poznań.
102N #1 pojechał do Krakowa, a 4N #43 do Poznania. Swoją drogą ten drugi poniekąd wrócił do macierzy, bowiem został kilka lat temu odkupiony od Poznania przez Kraków.
102N #1 pojechał do Krakowa, a 4N #43 do Poznania. Swoją drogą ten drugi poniekąd wrócił do macierzy, bowiem został kilka lat temu odkupiony od Poznania przez Kraków.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Wagony historyczne
Gorzów wielkopolski posiada historyczne tramwaje typu 105Na o numerach 117 i 137
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości