Zajezdnia Będzin (R-1)

Dyskusje o zakładach tramwajowych.
Wiadomość
Autor
kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

Zajezdnia Będzin (R-1)

#1 Post autor: kaktus » 15 lis 2006, 14:50

To stara i zaniedbana zajezdnia. Jeśli ma ktoś informacje i zdjęcia to niech zamieści je tu na forum.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 19:28 przez kaktus, łącznie zmieniany 1 raz.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#2 Post autor: DW » 15 lis 2006, 15:25

Nie jest wcale taka stara i nie jest aż tak bardzo zaniedbana.
Ostatnio stan wagonów wydaje się trochę lepszy, np. znika z nich sprey (obecnie pomazanych jest już tylko kilka wagonów).
Informacja o tej zajezdni można znaleźć jak się poszuka (zdjęcia są w m.in. w galerii TWB - transport.asi.pwr.wroc.pl).

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: Peter » 15 lis 2006, 21:00

Jak mnie pamięć nie myli to obecna zajezdnia w Będzinie powstała w 1977r., czyli w czasie wielkiej rozbudowy sieci tramwajowej w Zagłębiu. Dla niektórych może są to wieki, ale zajezdnia jest stosunkowo właśnie młoda. :chytry:

Na stronie Jakuba Wilczka można znaleźć dużo dat co gdzie i kiedy powstało, co zostało zlikwidowane itd. :mruga: => Mapka sieci
*SDIP (U.N.O.)

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

zajezdnia Będzin

#4 Post autor: kaktus » 16 lis 2006, 16:44

Zajezdnia ta nie jest stara tylko zaniedbana. Od 1977 roku tylko użytkowano tę zajezdnię i wiele przy niej nie zrobiono.

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#5 Post autor: Sebastian22 » 10 gru 2006, 14:52

Kiedys zajezdnia w Bedzinie byla w okolicach przystanku B-n Sienkiewicza - teraz tam jest taki magazyn jakis dziwny....:P

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#6 Post autor: dombia » 10 gru 2006, 17:08

Gdy znajdowała się na starym miejscu obsługiwała pociągi jednotorowe. Tory z zajezdni prowadziły przez Dworzec PKP aż kawałek przed Będzinską Pętle, oraz przez Dworzec do dzisiejszego ronda i dalej do Czeladzi. Trzecim łączeniem to jest tor do Dąbrowy Górniczej z drobnymi zmianami układu torów w okolicach Koszelewa. Zrobiłem mapke na stan z lat 30tych (1927 - powstanie zajedzdni) a pod spodem stara mapka nałożona na nową :)
Pierwsza mapka przedstawia 1930rok, gdy tam kursowały jedynie pociągi jednotorowe.
Obrazek

Drugi obrazek przedstawia stan na dzisiaj nałożony na 1930.
Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian22
Posty: 202
Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#7 Post autor: Sebastian22 » 11 gru 2006, 23:26

mnie to babcia opowiadala:D

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#8 Post autor: Panewniczanin » 12 gru 2006, 08:29

Ale nie wiem nadal czym szczególnym wyróżniają się te linie czy pociągi (zresztą mniejsza o nazwę czy linia czy ciapąg :P) jednotorowe?
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
dombia
Posty: 326
Rejestracja: 12 lis 2006, 14:22
Kontakt:

#9 Post autor: dombia » 12 gru 2006, 12:07

Nie było pętli. Jeden ciąg i na zot :lol:

Panewniczanin
Posty: 135
Rejestracja: 24 lis 2006, 14:23

#10 Post autor: Panewniczanin » 12 gru 2006, 13:11

No to nie "obsługiwała pociągów (linii) jednotorowych, lecz "stacjonować w niej mogły wyłącznie wagony dwukierunkowe, gdyż zajezdnia była ślepa" czy coś w tym stylu. :>
"SLD to jest znak reklamowy, taki jak Coca-Cola, i sam ten znak ma ogromną wartość."

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 12 gru 2006, 14:07

  1. w tych latach tabor był prawie w całości dwukierunkowy
  2. naszą sieć dominowały linie jednotorowe oraz końcówki bez pętli co nie znaczy że trzeba to tak zaznaczać przy opisie zajezdni :wink:
  3. to że zajezdnia jest ślepa wcale nie wymusza taboru dwukierunkowego, dla przykłady Elbląg, czy też Szczeciński ś.p. Niemierzyn.
  4. stwierdzenie "linie jednotorowe" kojarzy się trochę z wąskotorowymi
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#12 Post autor: Karol » 13 gru 2006, 00:41

luki pisze:
  1. w tych latach tabor był prawie w całości dwukierunkowy
  2. naszą sieć dominowały linie jednotorowe oraz końcówki bez pętli co nie znaczy że trzeba to tak zaznaczać przy opisie zajezdni :wink:
  3. to że zajezdnia jest ślepa wcale nie wymusza taboru dwukierunkowego, dla przykłady Elbląg, czy też Szczeciński ś.p. Niemierzyn.
  4. stwierdzenie "linie jednotorowe" kojarzy się trochę z wąskotorowymi
Mnie się linia jednotorowa dobrze kojarzy, tzn. z linią jednotorową. Sęk w tym, że dziś wszystkie zajezdnie obsługują linie jednotorowe (w mniejszym lub większym zakresie).

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#13 Post autor: luki » 13 gru 2006, 11:13

Karol pisze: Mnie się linia jednotorowa dobrze kojarzy, tzn. z linią jednotorową. Sęk w tym, że dziś wszystkie zajezdnie obsługują linie jednotorowe (w mniejszym lub większym zakresie).
Można powiedzieć że np. teraz zajezdnie obsługują linie jednotorowe, dwutorowe, mijankowe i "pętlowe" :mruga: :D :twisted:
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

#14 Post autor: kaktus » 13 gru 2006, 13:59

Był ktoś z was w tej zajezdni, bo ja nie? Jeśli ktoś był to niech napisze na forum jak tam jest.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#15 Post autor: luki » 13 gru 2006, 15:12

Normalnie jak na każdej inne, plac postojowy, wozownia...
W necie można znaleźć wiele fotek, u mnie np. z Tramwajowej Zamiany Miejsc jest kilka. Byłem tam też w 2003 na DO.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 13 gru 2006, 16:41

kaktus pisze:Był ktoś z was w tej zajezdni, bo ja nie? Jeśli ktoś był to niech napisze na forum jak tam jest.
Jest tam dużo torów i sieci trakcyjnej i oczywiście tramwajów. ;)

Ja byłem tam 2 razy i "trochę" zaniedbano teren zajezdni.
Podczas deszczu dach hali napraw i wozowni przecieka, wszystko nie odnawiane, ani nie naprawiane i remontowane od zbudowania.
Budynek dyrekcji też jest przestarzały, a mały budynek na wejściu jest tak skonstruowany, że można bez zezwolenia wejść na teren zajezdni.

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

zwykle

#17 Post autor: kaktus » 16 gru 2006, 23:26

Zwykle zajezdnie i torowiska są zaniedbane. :( Grunt, że dach się w zimę nie zawali.

kaktus
Posty: 59
Rejestracja: 14 lis 2006, 15:42

#18 Post autor: kaktus » 20 gru 2006, 14:14

Nie mam materiałów do tego tematu ale jeśli ktoś ma to może pisać dalej, ja odpowiem lud zadam pytania.

[Czy ta wiadomość coś wnosi do tego tematu? Taką wiadmość możesz wpisać do każdego tematu, ale czy to ma sens?!?]
[Tak poza tym to właśnie do zadawania pytań i odpowiadania służy forum] DW

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#19 Post autor: Peter » 26 gru 2006, 11:00

Jeszcze parę słów odnośnie taboru. W latach 90-tych ta zajezdnia sukcesywnie remontowała swoje wagony i przebudowała wiele wagonów typu 105N na 105Na. Jak odwiedzałem część sieci w Zagłębiu wtedy, to byłem zachwycony pięknie wręcz wzorcowo pomalowanymi wagonami (przykład).
Wiele było też świeżo po RK. :wink:
Dzisiaj niestety jest to jeden z gorszych zakładów. Właściwie po likwidacji zajezdni w Chorzowie zasługuje na miano najgorszego moim zdaniem. :| Wagony często rozpadające się, pomazane graffiti, choć trochę się poprawiło. Remonty i naprawy jednak ostatnio już są zlecane tylko ZURowi w Chorzowie. :(
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#20 Post autor: Boguś » 06 sty 2008, 16:06

Sebastian22 pisze:Kiedys zajezdnia w Bedzinie byla w okolicach przystanku B-n Sienkiewicza - teraz tam jest taki magazyn jakis dziwny....:P
:arrow: Link

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: Peter » 06 sty 2008, 20:35

Hmmm... Ciekawe zdjęcie.
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#22 Post autor: R_G » 17 cze 2008, 22:09

Są gdzieś zdjęcia dawnych składów z Będzina, m.in.
424+425
432+428
436+435
500+599
525+524
553+437
626+625
628+627
740+739
:?: :?: :?: :?:
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#23 Post autor: Marcin » 17 cze 2008, 23:02


Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#24 Post autor: Peter » 17 cze 2008, 23:25

Ja widziałem zdjęcia składów #424+425, #436+435, #525+524, #553+437, #740+739. :P
Wszystkie te są na TWB o ile jakichś zdjęć nie skasowano. #553+437 jest na tle jakiegoś innego wagonu (ale zapomniałem co to było za zdjęcie). Ma tam reklamę Picnic. Zresztą to nawet skomentowałem.
Mika0005 pisze:500+599
#500+499 jak już. Piękny to był skład. Jeździł niegdyś w reklamie Idea. Są zdjęcia obu tych wagonów, ale osobno.
Mika0005 pisze:626+625
Dość długo nosił reklamę Netia. #626 został skasowany w tej reklamie i jest zdjęcie kupy złomu, która po nim została :arrow: #626
Mika0005 pisze:628+627
Ostatnim razem widziałem go w deszczowy dzień na 27. Jechałem właśnie w wagonie #628. Mocno ciekło z dachu...
Po raz ostatni w malowaniu zakładowym, które miał przez ładnych parę lat.
Mika0005 pisze:432+428
Fajny 105N w zakładowym. Miał w każdym wagonie pełną zabudowaną kabinę z popularnie zwanej "dykty". Tak go zapamiętałem, bo na Zawodziu tylko takie kabiny miał wówczas #337+338.

Jeszcze był #533+534. ;)
*SDIP (U.N.O.)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#25 Post autor: ff » 17 cze 2008, 23:28

Peter pisze:#553+437 jest na tle jakiegoś innego wagonu (ale zapomniałem co to było za zdjęcie). Ma tam reklamę Picnic. Zresztą to nawet skomentowałem.
Wydaje mi się, że ta reklama to był Tetesept.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#26 Post autor: Peter » 17 cze 2008, 23:59

Nie to był Picnic. Ja pamiętam go akurat dokładnie - zresztą "fioleciak" ;-) :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: R_G » 18 cze 2008, 00:01

Marcin pisze:http://www.railfaneurope.net/

Poszukaj tutaj :)
Dzięki, tutaj znalazłem #436+435, #621+622, #761+762 znalazłem solówkę #544 - nawet nie wiem że ów taką miał Będzin
Jeszcze był #533+534. ;)
#533+534 pamiętam w MANTI, :)
Fajnie wygląda ten #626 chociaż wolałbym zobaczyć w całości, podobnie jak #628.
Kto miał te wagony :?: #510, 514, 519, 520, 522, 528, 531, 533, 738,449 (zdjęcia jak macie)-wydaje mi się że mogą one być z Będzina
Ostatnio zmieniony 18 cze 2008, 00:08 przez R_G, łącznie zmieniany 2 razy.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#28 Post autor: ff » 18 cze 2008, 00:01

Peter pisze:Nie to był Picnic. Ja pamiętam go akurat dokładnie - zresztą "fioleciak" ;-) :arrow: Link
No racja, myślałem o innym zdjęciu. Tamto było przed bramą zajezdni i skład był sfotografowany od tyłu...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#29 Post autor: Peter » 18 cze 2008, 00:02

Chodziło Ci chyba o #440+446 obok #789. :eye:
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: DW » 18 cze 2008, 08:59

Mika0005 pisze:to miał te wagony :?: #510, 514, 519, 520, 522, 528, 531, 533, 738,449 (zdjęcia jak macie)-wydaje mi się że mogą one być z Będzina
Wszystkie wagony z przedziału 508 - 545 należały do Będzina (więc wymienione wagony również). #449 również był jednym z wagonów z dużej dostawy do Będzina (424 - 455).
#738 też należał do Będzina.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#31 Post autor: R_G » 08 lip 2008, 12:19

No to ja mam takie pytanie, co się z nimi stało?? Wiem zostały skasowane tylko dlaczemu??
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: DW » 08 lip 2008, 12:31

Mika0005 pisze:No to ja mam takie pytanie, co się z nimi stało?? Wiem zostały skasowane tylko dlaczemu??
Tego nie wiem, ale pewnie to co jest powodem kasacji wagonów obecnie - wypadki, zły stan techniczny itp. Chociaż jakoś za dużo tych wagonów skasowano ;)

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#33 Post autor: ff » 18 lis 2008, 21:51

Pewną ciekawą cechę zauważyłem także w stopiątkach będzińskich (wyłącznie), chyba nie we wszystkich, ale myślę, że takich wagonów jest całkiem sporo. Mianowicie do tylnych krawędzi (kantów) wagonów dospawane metalowe rowki, by w czasie deszczu strugi wody nie ściekały po wagonie, tylko kapały od razu na ziemię :D

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#34 Post autor: Boguś » 19 lis 2008, 21:17

ff pisze:Pewną ciekawą cechę zauważyłem także w stopiątkach będzińskich (wyłącznie), chyba nie we wszystkich, ale myślę, że takich wagonów jest całkiem sporo. Mianowicie do tylnych krawędzi (kantów) wagonów dospawane metalowe rowki, by w czasie deszczu strugi wody nie ściekały po wagonie, tylko kapały od razu na ziemię :D
Metalowe rowki posiadają także wagony, które miały remonty w ZUR. M.in. #734+735, #773

Kamil
Posty: 299
Rejestracja: 16 cze 2008, 18:49
Lokalizacja: Sosnowiec

#35 Post autor: Kamil » 26 kwie 2009, 17:10

W Zajezdni Będzin zauważyłem że wagony zostają odświeżane, malowane itp.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#36 Post autor: DW » 26 kwie 2009, 21:01

Kamil pisze:W Zajezdni Będzin zauważyłem że wagony zostają odświeżane, malowane itp.
Przecież właśnie pisałem o tym wczoraj w temacie o odświeżeniach...
-> http://www.forum.tramwaje.slask.pl/view ... 2&start=75

Awatar użytkownika
Kuba
Posty: 743
Rejestracja: 22 kwie 2008, 10:52
Lokalizacja: Będzin/Mierzęcice

#37 Post autor: Kuba » 23 sie 2010, 10:16

Nad halą bliżej trasy wymieniane są szyby w świetlikach ;)

edit:

jednak nie tylko świetliki w dachu. Zmieniają całe poszycie zajezdni. Konstrukcja jest wymieniana albo jest malowana. Ma kolor szary.
"Idę do roboty na zajezdnię, będę zmieniał opony w tramwajach!"
http://mierzecice.myminicity.com/

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#38 Post autor: Peter » 05 lip 2011, 21:02

Właśnie jak ostatnio jechałem "86", to widziałem że coś hala będzińskiej zajezdni wyładniała. :-)
Artykuł na ten temat -> Link
*SDIP (U.N.O.)

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#39 Post autor: DW » 07 lip 2011, 20:19

Peter pisze:Właśnie jak ostatnio jechałem "86", to widziałem że coś hala będzińskiej zajezdni wyładniała. :-)
Artykuł na ten temat -> Link
Prace miały się zakończyć w czerwcu, ale trwają nadal. Mimo wszystko na wrześniowy Dzień Otwarty wszystko powinno być już gotowe, bo najważniejsze prace zostały już wykonane.
Zarówno hala remontowa, wozownia, jak i pomieszczenia znajdujące się pomiędzy nimi (w których naprawiane są poszczególne podzespoły) przeszły niejako "remont kapitalny" ;)
Na halach wymieniony został dach, ściany, bramy wjazdowe. Stara pozostała tylko konstrukcja. Z zewnątrz całość wygląda nowocześnie i nie jakoś nie pasuje do niezbyt nowoczesnego klimatu TŚ :-P

Warto jeszcze wspomnieć, że w czerwcu nastąpiło, długo zapowiadane, przeniesienie pracowników umysłowych ze starego budynku Dyrekcji (żółty, 4-piętrowy budynek po prawej stronie po przejeździe przez bramę) do budynku znajdującego się pomiędzy placem postojowym a wozownią. "Nowy" budynek służył wcześniej jako magazyn. Przed objęciem go przez administrację przeszedł gruntowny remont i wewnątrz prezentuje się jak budynek porządnej firmy.
Po takich inwestycjach możemy być pewni, że przez najbliższe kilkanaście lat zajezdnia ta niewątpliwie nie zostanie zlikwidowana :)

Skutek wszelkich prac będzie można dokładnie obejrzeć w czasie Dnia Otwartego Zajezdni Będzin, który planowany jest na 17. września br.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#40 Post autor: Peter » 09 lip 2011, 17:12

DW pisze:Na halach wymieniony został dach, ściany, bramy wjazdowe. Stara pozostała tylko konstrukcja. Z zewnątrz całość wygląda nowocześnie i nie jakoś nie pasuje do niezbyt nowoczesnego klimatu TŚ :-P
Spora liczba stopiątek tam stacjonujących wszak pamięta początki tej zajezdni. :) Jest szansa na jakieś fotki ? :chytry:
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
Damian_1947
Posty: 1120
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:05
Lokalizacja: Sosnowiec

#41 Post autor: Damian_1947 » 07 wrz 2013, 15:41

Zajezdnia Będzin przyjmie wagony niskopodłogowe. Został rozpisany przetarg na dostosowanie pomieszczeń hal do naprawy i obsługi w/w wagonów.
SIWZ

Jak czytamy:
I. Modernizację zaplecza technicznego w hali zajezdni R-1 Będzin obejmuje:
1. Modernizacje istniejącego kanału naprawczego wraz z jego przedłużeniem do 37 metrów oraz budowa dwóch kanałów bocznych równoległych o długości 12 metrów w zakresie:

-pogłębienie istniejącego kanału (32,00m) do głębokości 1,40m,

-przedłużenie kanału o 5,00 m tj. do długości minimum 37,00 m i głębokości 1,40m,

-wykonanie dwóch bocznych symetrycznych kanałów o długości 12,00 m, szerokości 90 cm
i głębokości 1,40 m. Kanały boczne należy wykonać symetrycznie do kanału głównego,

-wykonanie schodów po obu stronach kanałów jako zejścia do kanału głównego oraz kanałów bocznych,

-wykonanie instalacji oświetleniowej kanałów o klasie szczelności IP 65 i napięciu 230V oraz gniazd 24V do podłączenia urządzeń,

-wymiana szyn s-49 na długości całego kanału, nowe zamocowania szyn,

-odwodnienia kanału głównego i bocznych z podłączeniem do istniejącej instalacji,

-zachowanie istniejącego systemu ogrzewania kanałów z nadmuchem ciepłego powietrza,

-ściany kanałów licowane płytkami ceramicznymi odpornymi na działanie substancji organicznych,

-posadzka betonowa, przemysłowa antypoślizgowa odporna na uszkodzenia mechaniczne,
uniwersalna i łatwa w utrzymaniu czystości.

2. Dostawa i montaż przy zmodernizowanym kanale 1 podestu rewizyjnego do obsługi wagonów niskopodłogowych. Podest konstrukcji stalowej, podłoga z kratek stalowych ocynkowanych, instalacja i sygnalizacja odłączenia napięcia trakcyjnego.

Wymiary podestu:
-długość 37 metrów,
-wysokość 3,06 m (zgodna z poszyciem dachu wagonu),
-maksymalne obciążenie robocze podestu 400kg/m2

Podest należy zamontować w sposób trwały na fundamentach po prawej stronie zmodernizowanego kanału (od strony ściany hali) nad kanałem bocznym. Należy uwzględnić montaż żurawika (wciągarki) umożliwiającej transport podzespołów z dachu wagonu na poziom posadzki. Podest powinien w bezkolizyjny sposób umożliwić przejazd wagonu, pośrodku podestu rewizyjnego należy wykonać dodatkowy podest, na którym będzie pulpit sterowniczy do obsługi żurawia.

3. Dostawa i montaż żurawia o udźwigu 500 kg na oddzielnym fundamencie poza podestami
rewizyjnymi. Wymagana jest niezbędna dokumentacja rejestracyjna do UDT wraz z instrukcją obsługi konserwacji w języku polskim. Żuraw będzie zlokalizowany w połowie długości zmodernizowanych kanałów po zewnętrznej, południowej stronie kanału bocznego.

Dane techniczne:
-udźwig minimum 500 kg,
-zakres podnoszenia minimum 4,80 m pod sieć trakcyjną,
-wysięg około 3,00 m od osi torowiska,
-obrót minimum 300 stopni,
-posadowienie na fundamencie pod podestem rewizyjnym powinno umożliwiać sterowanie
z konstrukcji podestu.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
lajtowoxd123
Posty: 6
Rejestracja: 11 wrz 2013, 19:07
Lokalizacja: Sosnowiec

#42 Post autor: lajtowoxd123 » 12 wrz 2013, 15:01

Dlaczego zajezdnia Będzin posiada tak mało składów i akurat one jeżdżą na T27, dają składy tam gdzie nie są aż tak potrzebne ?
21 - Milowice Pętla - Huta Katowice :)

Pozdrawiam was ! :)

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#43 Post autor: Iwo » 12 wrz 2013, 17:16

lajtowoxd123 pisze:Dlaczego zajezdnia Będzin posiada tak mało składów i akurat one jeżdżą na T27, dają składy tam gdzie nie są aż tak potrzebne ?
Składów jest tyle ile jest potrzebnych do obsługi planowych pociągów. O tym gdzie kursują składy, a gdzie pociągi "solo" decyduje organizator komunikacji czyli KZK GOP i pytanie dotyczące obsady pociągów uruchamianych przez R1 należy tam skierować. Ze strony technicznej możemy spiąć o wiele większą ilość składów.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#44 Post autor: R_G » 13 wrz 2013, 13:46

Iwo pisze:O tym gdzie kursują składy, a gdzie pociągi "solo" decyduje organizator komunikacji czyli KZK GOP
Przypadkiem nie władze miast?
Iwo pisze:Ze strony technicznej możemy spiąć o wiele większą ilość składów.
Co się notorycznie nie udaje w okresie Wszystkich Świętych.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

Flash
Posty: 74
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#45 Post autor: Flash » 15 wrz 2013, 22:26

R_G pisze:
Iwo pisze:O tym gdzie kursują składy, a gdzie pociągi "solo" decyduje organizator komunikacji czyli KZK GOP
Przypadkiem nie władze miast?
Jakby nie władze Sosnowca to prawdopodobnie linii 27 już by nie było bo KZK GOP zrobił dziwne badania napełnień z których wyszło że na 27 jeździ mało ludzi...
R_G pisze:
Iwo pisze:Ze strony technicznej możemy spiąć o wiele większą ilość składów.
Co się notorycznie nie udaje w okresie Wszystkich Świętych.
Jak na linii 26 jeździły solo 105-tki to we Wszystkich Świętych jeździły podwójne składy.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: skoti » 15 wrz 2013, 22:41

Flash pisze:
R_G pisze:
Iwo pisze:O tym gdzie kursują składy, a gdzie pociągi "solo" decyduje organizator komunikacji czyli KZK GOP
Przypadkiem nie władze miast?
Jakby nie władze Sosnowca to prawdopodobnie linii 27 już by nie było bo KZK GOP zrobił dziwne badania napełnień z których wyszło że na 27 jeździ mało ludzi...
TAK a do południa dwa wagony pełne pasażerów(większość uczniów). 27 zawsze składy są pełne dopiero wieczorami pustoszeją jak już czas zjazdu do zajezdni.Więc o co im chodzi z linią 27 - jak dla mnie BYŁA JEST i BĘDZIE (musi być)

R_G
Posty: 2720
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#47 Post autor: R_G » 15 wrz 2013, 23:35

Flash pisze:
R_G pisze:
Iwo pisze:O tym gdzie kursują składy, a gdzie pociągi "solo" decyduje organizator komunikacji czyli KZK GOP
Przypadkiem nie władze miast?
Jakby nie władze Sosnowca to prawdopodobnie linii 27 już by nie było bo KZK GOP zrobił dziwne badania napełnień z których wyszło że na 27 jeździ mało ludzi...
I jeździło to to do Będzina. To też właśnie o tym piszę. KZK ma gówno do gadania. Pieniądze są z budżetu miasta.
Flash pisze:
R_G pisze:
Iwo pisze:Ze strony technicznej możemy spiąć o wiele większą ilość składów.
Co się notorycznie nie udaje w okresie Wszystkich Świętych.
Jak na linii 26 jeździły solo 105-tki to we Wszystkich Świętych jeździły podwójne składy.
Tak jest dalej. Z tym, że piszesz o tym, jak być powinno. Niestety od kilku lat pracownicy TS nie potrafią skompletować wystarczającej ilości solówek do spięcia ich w skład/y i wysłania w trasę jako rezerwa i to właśnie dlatego 1. listopada jeżdżą solówki (bo jak się zepsuje skład to innego na zajezdni nie ma) zamiast składów.
skoti pisze:BYŁA JEST i BĘDZIE (musi być)
Też tak uważam, ale pętla powinna być trochę dalej (wtedy żaden debil by nie krzyczał, że tramwaj nie dojeżdża do dzielnicy) i te rozpieprzone szyny pozostawiają wiele do życzenia.
:!: Pozdrawiam R1 :santa: :!:

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#48 Post autor: hanys76 » 07 sty 2014, 20:43

Zastanawiam się czy Będzin posiada sprawną myjnię, skoro wagony takie syfiate potrafią jezdzic. Po tym co dzis widziałem to stwierdzam, że nie myją z zewnątrz wagonów. Jak taki brudny wagon wjeżdza do Katowic , to rzuca się w oczy przy czystych z Zawodzia i Stroszka.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#49 Post autor: KZKGaPowicz » 08 sty 2014, 13:05

hanys76 pisze:Zastanawiam się czy Będzin posiada sprawną myjnię, skoro wagony takie syfiate potrafią jezdzic. Po tym co dzis widziałem to stwierdzam, że nie myją z zewnątrz wagonów. Jak taki brudny wagon wjeżdza do Katowic , to rzuca się w oczy przy czystych z Zawodzia i Stroszka.
Za obsługę linii wagonem w takim stanie, z tego, co wiem, KZK GOP może nałożyć karę.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Kardycho
Posty: 6
Rejestracja: 03 mar 2016, 21:30
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

#50 Post autor: Kardycho » 27 mar 2016, 19:37

Ma ktoś jakieś zdjęcia czy coś ? I aktualną listę składów bo już się pogubiłem nikt nie aktualizuje strony a zkt 1 będzin to wogóle pozatym to chyba nikt się już nie interesuje tą zajezdnią mam wrażenie że za zajezdnia się wypala jak tramwaje w zagłębiu ;/ gubie się wszystko stare

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości