Modernizacja Duwag Pt8
Modernizacja Duwag Pt8
Pojawił się przetarg na osprzęt do pojazdu o nr bocznym #913. Pojazd ten jest określony jako częściowo niskopodłogowy, oznacza to że niedługo planowana jest przebudowa tego pojazdu na pojazd z niskim środkowym członem.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2682015/
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur2682015/
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Wystarczy sprawdzić SIWZ. W informacjach dot. czarnej skrzynki jest zapis:auri23 pisze:Czy jesteś pewien, że jednokierunkowy?
Powyższe dane dotyczą również jazdy manewrowej (z tylnego pulpitu).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez grillmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Na razie przebudowują tylko jeden, więc nadal będzie czym jeździć podczas remontów. Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.auri23 pisze:TŚ je przebudowuje na jednokierunkowe. Jest to dla mnie niezrozumiała polityka.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
No właśnie o to chodzi, środkowy człon w dół ok całkiem potrzebna sprawa, ale zabieranie jednej kabiny jest objawem głupoty. Potem mamy takie kwiatki jak teraz w Bytomiu. "Bo nie ma tyle pojazdów dwukierunkowych".grillmaster pisze:Ale co ma piernik do wiatraka? Przecież może być dwukierunkowy z niską podłogą vide gdański N8C-NF.Penny pisze:Generalnie TŚ przymierza się do przebudowania tych wagonów, aby po zakończeniu remontów był z tych wagonów większy pożytek dla osób starszych, o ograniczonej sprawności ruchowej, niepełnosprawnych czy też rodziców z dzieckiem w wózku lub dla osób. Przecież wchodzenie do Helmuta z poziomu ulicy to wspinaczka.
TŚ trochę się zapatrzyło na krakusów. Tam również przebudowali wagony dwukierunkowe na jednokierunkowe. Przykład MAN N8S -> MAN N8C
- przed przebudową:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46205
- po przebudowie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47274
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47615
- przed przebudową:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=46205
- po przebudowie:
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47274
http://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=47615
Moim zdaniem to jest po prostu nie przemyślane z tą sytuacją z liniami 6/19.auri23 pisze:Co z tego, że zastąpią. Nam jest potrzebne o wiele więcej taboru dwukierunkowego niż obecnie, żeby nie dochodziło do sytuacji jak teraz na linii 6/19.
Skoro 6/19 mają podobną trasę to nie lepiej przerzucić 19 dwukierunkowe na trasie Łagiewniki Zajezdnia - Plac Sikorskiego i zwiększyć częstotliwość 6? Przecież to automatycznie rozwiąże problem dwukierunkowych.
Nie, na 19 były by helmuty (czyli na tej trasie co podałem) a na zwiększonej 6 było by więcej kursów i tak byłyby dostosowane żeby się łatwo można było przesiąść na Zajezdni.tom pisze:tak jak piszesz Helmuty puścić na Łagiewniki- Plac Sikorskiego a 6 i 19 tak jak dotychczas z Brynowa / Placu Miarki do Łagiewnik
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie modernizacji wagonów Ptb.
Wystartował Modertrans oraz Protram InfoTram
Wystartował Modertrans oraz Protram InfoTram
*SDIP (U.N.O.)
Jakiej przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.Boguś pisze:ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
Usunięto zwrot, który może być uznany za obraźliwy. /DW
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez adam86, łącznie zmieniany 1 raz.
KZKGOP 1779
"Przebudowa członu środkowego wagonu Ptb na człon niskopodłogowy (z prawem opcji uwzględniającym przebudowę kolejnych 9 członów)"adam86 pisze:Jakiej do cholery przebudowy. Po prostu trzeba wyprodukować nowy człon i go tam wstawić.Boguś pisze:ZUR nie ma technicznych możliwości przebudowy członu na niskopodłogowy.105N #338 pisze:Nie wiem po co to zrobiono, mamy przecież ZUR który może to wykonać, a wagonów nie ma znowu tak dużo...
Według przetargu jest to przebudowa...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Jednokierunkowy „Helmut”?Temat przebudowy „Helmutów” pojawił się dlatego, że w wagonach typu 105N nawet po modernizacji pozostaje wysoka podłoga. Stanowi duży problem dla osób starszych, a osobom poruszającym się na wózkach uniemożliwia wejście do tramwaju. W związku z szerokim zakresem prac przy wagonach typu Pt pojawiły się informację, iż po remoncie przestaną być tramwajami dwukierunkowymi. Aby uciąć wszelkie wątpliwości na ten temat, postanowiliśmy zapytać o to spółkę Tramwaje Śląskie.
– Tak to prawda. Wynika to z faktu, iż przy montażu środkowego członu niskopodłogowego i zachowaniu drzwi po obu stronach w części niskopodłogowej zabrakłoby miejsca na siedziska – w tym członie będzie też miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich – wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie.
Modernizacja „Helmutów” obejmie m.in. wymianę ściany przedniej i tylnej wagonu, pantograf zostanie wymieniony na połówkowy i usytuowany nad pierwszym wózkiem wagonu, we wszystkich członach zostaną zastosowane drzwi obrotowo – wychylne, zlikwidowana zostanie jedna kabina, wstawiony zostanie niskopodłogowy człon środkowy, miejsca po drzwiach z jednej strony wagonu zostaną zastąpione oknami. Dodatkowo, wagon zostanie wyposażony w elektroniczne tablice kierunkowe i foniczny system informacji pasażerskiej z monitoringiem oraz ledowe oświetlenie.
– Ważna jest także kwestia napędu – stare silniki zostaną zastąpione nowoczesnymi z funkcją rekuperacji energii – dodaje rzecznik.
Zakupione przez Tramwaje Śląskie, nowe, dwukierunkowe tramwaje firmy Modertrans Poznań, docelowo mają zastąpić „Helmuty”, które jak wspominaliśmy, po liftingu staną się wagonami jednokierunkowymi. Czy w związku z szerokim zakresem inwestycji w infrastrukturę, wystarczy spółce 12 nowych dwukierunkowych tramwajów?
– Posiadając 12 nowych dwukierunkowych wagonów, Spółka nie będzie potrzebować tak dużej liczby wagonów dwukierunkowych. Proszę pamiętać, że w tej chwili przebudowywany jest jeden wagon, a pozostałe nadal są dwukierunkowe. Ich modernizacja i przebudowa będzie realizowana sukcesywnie, więc na czas największej intensywności prac w nowym projekcie inwestycyjnym część tych wagonów nadal będzie mogła być wykorzystywana jako wozy dwukierunkowe – tłumaczy Andrzej Zowada.
Ponieważ Protram upadł więc pojawił się nowy przetarg o wykonanie niskopodłogowego członu.
[ Dodano: 2016-04-05, 15:58 ]
Wybrano najkorzystniejszą ofertę. Wykonawcą będzie firma SAG Sp. z o.o. z Katowic.
LINK
ZUR/206/2016
Wykonanie i dostawa członu środkowego z niską podłogą do wagonu typu Ptb (z prawem opcji uwzględniającym dostawę kolejnych 9 członów)
[ Dodano: 2016-04-05, 15:58 ]
Wybrano najkorzystniejszą ofertę. Wykonawcą będzie firma SAG Sp. z o.o. z Katowic.
LINK
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- Sebastian22
- Posty: 202
- Rejestracja: 24 lis 2006, 13:09
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Trwa za długo bo wcześniejszy wykonawca "splajtował". Poczekajmy może na efekt końcowy.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Jak można przeczytać po #913 kolejnym wagonem przeznaczonym do modernizacji jest #904. Dwa wagony mają być gotowe do końca roku a w przyszłym trzy kolejne.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.
Gdyby nie było kłopotów z Protramem prawdopodobnie prace by się już skończyły przy #913.
Ciekawe czy zostaną "upiększone" ściany czołowe / tylne i czy pozostaną obniżane mechanicznie schodki w członach skrajnych.
*SDIP (U.N.O.)
Czekam na #913. Ciekawe jak będzie wyglądał. Jestem ciekaw czy po remoncie ze względu że wagony będą niskopodłogowe TŚ postanowią uruchomić jakiś dodatkowy wagon Pt na 20 albo na jakąś inną linię (o ile #913 trafi do Zawodzia).
Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.
Czy wiadomo jakie trzy wagony będą miały remont i czy wszystkie przejdą tę modernizację.
Wiemy tyle ile jest w artykułach czyli... Nie wiemy z jakich wagonów będzie się składała ta trójka.
Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.
Jeśli dobrze pamiętam docelowo wszystkie Helmuty mają stracić swoje dwukierunkowe zastosowanie.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
-
- Posty: 5905
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Na stronie TŚ pojawił się przetarg na zakup systemu informacji pasażerskiej i monitoringu do wagonu typu Pt (dotyczy modernizacji wagonu o nr 904).
Link do przetargu http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur5542016/
Link do przetargu http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... ur5542016/
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Pojawił się jakieś 10 dni temu. Już wybrali ofertę, wygrał R&G.
[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.
[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.
LINK
[ Dodano: 2016-10-19, 21:08 ]
Tak swoją drogą w internetach jakiś czas temu pojawił się news w kwestii przebudowy.
[ Dodano: 2016-10-25, 18:12 ]
Parę świeżych informacji.
LINK
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Czoła wymienia Modertrans więc może będzie coś a'la gdańskie N8C.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kurczę, szkoda tego charakterystycznego helmutowego czoła, jedna z najbardziej unikatowych cech tego tramwaju. Wygląda na to, że faktycznie zyskamy coś w postaci gdańskich N8C, czyli trochę starsze Bety. Ciężko mi sobie teraz wyobrazić ten tramwaj.
[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]
Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.
[ Dodano: 2016-11-25, 16:00 ]
Źródło: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Ale paskudnie wygląda to czoło z wodogłowiem. W środku druga Beta.
Przepraszam bardzo, ale co to jest za potwór? To coś nadal będzie miało nazwę Duwag Pt?
Może zacznij używać znaku "->" jako podmiana niż cytować i pisać bez podmiany....
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
http://komunikacjazbiorowa.flog.pl/
Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na
Nic nowego. Jak puścisz autobus po tramwaju, to potok rozkłada się losowo. Co przyjedzie pierwsze - to zbiera. Po jakimś czasie dochodzisz do paradoksów, że potrzebujesz jednocześnie i przeguby, i składy, bo zawsze coś jest przepełnione.DW pisze:Które obecnie mogłyby być już zastąpione solówkami, bo po wydłużeniu 835 przez Klimontów do Maczek i 815 przez Kazimierz do Ostrów T27 jeździ dużo mniej osób (przynajmniej rano i po 15:30). Czy jednak w ciągu dnia są jakieś kursy, gdy składy są bardziej zapełnione?skoti pisze:Do Będzina chyba nie trafi, piękność linii 27 tylko w składach 105Na
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości