Składy - konfiguracje i spięcia
Składy - konfiguracje i spięcia
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
R-1 Będzin (ex RK-1, exex ZKT-1):
#274+275 - 03.2012 ; 14.05.2012 - 29.06.2012 - 01.09.2012 - 07.09.2012 ; 05.09.2013
#508+534 - N - 30.10.2015
#511+532 - N - 14.02.2014 - 12.2014
#517+595 - N - 13.01.2015 - 18.09.2015
#521+518 - 19.06.2008 - 26.06.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 16.12.2013
#527+552 - N - 01.09.2015
#530+540 - 12.2011 ; 25.02.2013
#532+524 - T - 16.06.2008 - 18.06.2008
#537+529 - 17.01.2009 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 02.09.2011 - ? ; 13.01.2014
#553+437 -
#553+513 - N - 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 17.02.2014 - 01.09.2015
#627+667 - T - 30.01.2013 - 08.03.2014
#666+667 - T - 02.07.2008 - 03?.07.2008 ; 31.10.2009 - 02.11.2009 ; 01.09.2011 - 02.11.2011
#700+694 - N - 17.08.2015
#701+748 - T - 14.03.2013 - 24.06.2013 ; 14.02.2014 - 08.03.2014
#728+768 - T - 03.07.2013 (tylko w czasie jazd próbnych)
#737+759 - 24.02.2014 - 08.03.2014
#759+762 - T - 23.11.2005 - 2006?
#761+762 - 06?.1999 ; 09?.2001 - 2006
ZUTiKT Chorzów Batory (stacja ruchu zlikwidowana):
#328+329 - 2004 - 1.11.2004 - 11.2010
#370+371 - 2017.02.22
#505+504 -
#607+425 - T
#607+593 - T
#607+686 - T
#607+693 - T
#607+786 - T
#637+321 - T
#637+593 - T
#674+673 -
#694+593 -
#699+693 - T
#766+765 -
#768+767 -
#768+733 - T
#769+733 - T
#769+770 -
#772+771 -
#772+788 - T
#785+786 -
#787+788 -
R-2 Katowice Zawodzie (ex RK-2, exex ZKT-5)
#262+282 - N - 15.09.2008 - 10.07.2013
#284+282 - N - 15.07.2013
#318+706 (#706 z ZKT-3) - 10.2004 - 10.2004
#318+340 - N - 1994 ? - 11/12.2001 ; 06.2002 - ? ; 06.2005 - 02/03.2006
#328+617 - N - 07.04.2013 - 28.08.2013
#337+338 - 1997 - 1999
#370+371 - 15.12.2008
#505+504 - 02.01.2009
#550+551 - 06.10.2010 ; 11.05.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#571+618 - N - 1998
#572+312 - N - 1994 - 2000
#607+617 - N - 13.04.2012 - 06.04.2013 ; 11.09.2013
#659+701 - T - 14.05.2012 - 25.05.2012 ; 29.06.2012 - 07.07.2012
#661+618 - N - ? - 1998 ?
#662+617 - N - ? - 03.04.2012
#675+638 - T - 07.10.2013 - 04.02.2014
#675+772 - T - 21.02.2014
#680+679 - 07.10.2014
#688+687 -
#692+695 - N - 03.07.2013 - 21.07.2013 ; 10.01.2014
#695+593 - N - 09.2006 - 26.04.2010
#699+687 - 27.11.2009 - 15.12.2009 ; 25.06.2012 - 20.09.2012 ; 03.01.2013
#702+749 - N - 29.03.2013 - 16.06.2013 - 24.10.2013
#702+638 - T - 29.09.2013 - 07.10.2013
#725+736 - 28.02.2010 ; 27.03.2010 - 15.10.2013
#728+573 - N - 24.03.2011 - 31.10.2012
#728+692 - N - 1996 ? - 10.2004
#728+736 - T
#728+747 T - 16.05.2012 - 16.05.2012
#746+745 - 10.10.2008
#749+730 - T - 06.04.2007 - 16.04.2007
#772+771 - 07.11.2008
#748+747 - 27.12.2008 - 07.11.2011
#781+747- N - 07.03.2012 - 04.04.2012 ; 20.04.2012 - 25.06.2012 ; 02.09.2012 - 20.09.2012 ; 14.12.2012
R-3 Bytom Stroszek (ex RK-3 o. Bytom, exex ZKT-3)
#254+255 - 24.06.2010 ; 03.01.2013 spięty w Gliwicach
#276+278 - N - 25.09.2008
#354+355 - 11.08.2014
#467+489 -
#490+491 - ? ; 27.08.2009 - 12.01.2012 -
#579+610 - N - 08.2008
#587+612 - N - 09.09.2009 - 25.09.2010 ; 1.09.2011 - 07.09.2016 *
#644+344 - N - 1989/1990 ?
#644+490 - N - 17.10.2016
#681+682 - 2003 ; 19.08.2009
#683+642 - N - 22.01.2009
#684+756 - N - 14.04.2016 ; 2017.01.23 *
#703+704 - 1999 ? ; 05.09.2009
#705+706 - 10.2004 ? ; 25.09.2009
#707+708 - 14.10.09
#709+710 - 06.2008 - 13.06.2011 ; 22.01.2013
#711+712 -
#707+714 - T - 04.1999 - 04.1999
#713+714 - 14.02.2011 ; 1.09.2011
#715+716 - 2004 ; ? - 15.05.2009
#717+721 - N - 07.10.2009
#721+722 - 2002
#755+756 - 2017.01.26
#775+776 -
#777+778 - spięte około 1994/1995
#777+779 - T - 01.2008 - 01.2008 ; 27.08.2014
R-4 Gliwice (ex RK-3, exex ZKT-4)
#259+267 - N - 29.07.2013
#316+472 - N - 1998 - 2005 ; 11.09.2009
#372+376 -
#381+408 -
#399+372 -
#420+419 - 04.2008 ; 03.04.2012
#423+346 -
#461+460 - 27.09.2010 - 03.02.2011 ; 16.05.2012
#476+425 - N - 14.04.2015
#506+376 -
#506+503 - 22.04.2013 - 04.10.2014
#506+507 -
#506+559 - 03.08.2010 - 19.09.2010
#615+616 -
#654+653 - 12.08.2010
#658+503 - N - 1998? - 09.2005
#744+785 - T - 30.01.2013 - 06.02.2013
Legenda:
* - edycja/aktualizacja wpisu
N - konfiguracje nowe lub tymczasowe
T - konfiguracje tymczasowe
data rozpięcia trwałego składu
data rozpięcia składu
data spięcia dawnego składu
data spięcia nowego składu
Post zmienił właściciela z użytkownika luki na użytkownika Pimpek , który zajmie się utrzymaniem i aktualizowaniem listy.
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, 23:23 przez Pimpek, łącznie zmieniany 170 razy.
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Pierwszy post tematu:
Do tej listy pasuje za to #751+752.
Pomyślałem, że przydał by się temat i lista wszystkich nietypowych konfiguracji składów, powstałych tymczasowo lub na dłuższy okres, a także spięć "starych" składów.
Na chwilę obecną wrzucam to co udało mi się z pamięci napisać. Zachęcam do uzupełniania i dyskusji...
Stała konfiguracja. Po przebudowie #524 na solówkę, takiego składu już nie było.skoti pisze:#525+524
Taki skład istnieje do dziś.skoti pisze:#757+758
Do tej listy pasuje za to #751+752.
No to takich przykładów jest mnóstwo, a na liście ich nie ma ;( Jak dla mnie to w tym temacie powinny byc wszystkie składy. były nie były krótko długo itd. itd...Boguś pisze:Stały skład, który w 2009 roku został rozłączony. Doczepę przerobiono na solówkę i oba wagony jeździły solo. Po pewnym czasie wagony kilka razy były spinane. Obecnie od dłuższego czasu jeżdżą w składzie.skoti pisze:A co jest nietypowego w składzie #537+529 ?
Przeczytaj pierwszy post. Lista ma na celu zawierać następujące składy:
1. Nietypowe najczęściej tymczasowe konfiguracje (czyli niepasujące numerycznie i/lub rocznikowo)
2. Składy trwale rozpięte - najczęściej takie jakie jeździły po opuszczeniu Konstalu razem aż do jakiegoś tam czasu kiedy zaczęły karierę tylko jako solówki albo któryś wóz ucierpiał w wypadku i poszedł na żyletki.
3. Składy spięte po latach rozłączenia lub nowe konfiguracje np. dwie solówki łączy się w dawny skład dorabiając gniazda sterowania itp.
1. Nietypowe najczęściej tymczasowe konfiguracje (czyli niepasujące numerycznie i/lub rocznikowo)
2. Składy trwale rozpięte - najczęściej takie jakie jeździły po opuszczeniu Konstalu razem aż do jakiegoś tam czasu kiedy zaczęły karierę tylko jako solówki albo któryś wóz ucierpiał w wypadku i poszedł na żyletki.
3. Składy spięte po latach rozłączenia lub nowe konfiguracje np. dwie solówki łączy się w dawny skład dorabiając gniazda sterowania itp.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...hanys76 pisze:Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
W tygodniu planowo wyjezdza tylko 7 składów z Zawodzia reszta to pesy citki i helmuty. Oczywiście w rezerwie gdy brak danego sprawnego taboru to np za pesę jedzie zazwyczaj skład więc kilka musi byc na wymianę. Na stanie składów łącznie z rozpiętymi obecnie jest 20. Spiętych mamy teraz 12 a można spiąc jeszcze 4 sztuki. Jak widać za wiele tego nie ma. W razie większego pogromu w citadisach czy pesach może byc bieda.Damien pisze:No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...hanys76 pisze:Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
Musieli też coś zrobić za #250+251.hanys76 pisze:W tygodniu planowo wyjezdza tylko 7 składów z Zawodzia reszta to pesy citki i helmuty. Oczywiście w rezerwie gdy brak danego sprawnego taboru to np za pesę jedzie zazwyczaj skład więc kilka musi byc na wymianę. Na stanie składów łącznie z rozpiętymi obecnie jest 20. Spiętych mamy teraz 12 a można spiąc jeszcze 4 sztuki. Jak widać za wiele tego nie ma. W razie większego pogromu w citadisach czy pesach może byc bieda.Damien pisze:No właśnie, przez długi czas był skład #672+688, potem spięli #691 i #689, ale po wykolejeniu już ich nie połączono, a teraz czas na #680+679. W sumie za dużo składów Zawodzie chyba nie potrzebuje, być może jak wrócą składy ze Stroszka to może ten rozepną...hanys76 pisze:Widać była potrzeba ponownego spięcia ich w skład z powodu braków taborowych. Tak samo jak mogą w każdej chwili spiąc 550+551 w końcu na początku swojej kariery jezdziły w składzie. Jak nie ma takiego zapotrzebowania na składy to wagony, się rozpina jeśli drugi wagon może samodzielnie jezdzic. Zobaczymy na jak długo będzie ten skład jezdzic,Damien pisze:#680 i #679 jeżdżą w składzie.
[ Dodano: 2016-07-21, 11:17 ]
#705 i #706 znowu jeżdżą w składzie.
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
A masz gdzieś wpisane że zostały rozpięte.Trampesar6 pisze:Wagony 550 i 551 też połączono.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Ale nie ma daty rozpięcia składu przecież...
A to że skład został rozpięty bo jest zapotrzebowanie na solówki to inna sprawa. Ta informacja bardziej by się przydała w wpisie wagonów, tam jest na bieżąco prowadzone spinanie i rozpinanie składów.
A to że skład został rozpięty bo jest zapotrzebowanie na solówki to inna sprawa. Ta informacja bardziej by się przydała w wpisie wagonów, tam jest na bieżąco prowadzone spinanie i rozpinanie składów.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Jak wyżej: "Na razie nie ma sensu nanosić bieżących zmian, skoro poprzednie też już nie były wprowadzane."patryk644 pisze:Mam pytanie, dlaczego taki spis nie uwzględnia takiego #440+446 i kiedy rozpoczną się prace nad aktualizacją?
Post jest bardzo stary. Chodziło oryginalnemu autorowi wtedy o to, że kiedyś takich składów nie było, tylko były to zwykle składy złożone z wagonów o numerach bocznych sąsiadujących ze sobą.skoti pisze:Ten temat wydaję się trochę dziwny, co jest dziwnego, że to nietypowe konfiguracje składów : #508+534, #521+518, #530+540, #537+529, #700+694 ?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Penny, łącznie zmieniany 1 raz.
Zająłem się szukaniem informacji w DPD na temat poszczególnych składów. Na razie mam to:
#476+425
od 14 kwietnia 2015 do 29 kwietnia 2015
od 7 maja 2015 do 16 lipca 2015
od 14 sierpnia 2015 do 28 sierpnia 2015
od 15 września 2015 do 25 września 2015
od 1 kwietnia 2016 do 7 kwietnia 2016
od 19 maja 2016 do 8 czerwca 2016
od 21 listopada 2016 do 22 listopada 2016
od 6 grudnia 2016 do dziś
#614+678
od 11 lutego 2017 do dziś
#644+490
od 17 października 2016 do 19 października 2016
od 24 października 2016 do 22 listopada 2016
W tym zestawieniu nie uwzględniałem sytuacji że skład ten był rozpisany tylko na weekend.
#476+425
od 14 kwietnia 2015 do 29 kwietnia 2015
od 7 maja 2015 do 16 lipca 2015
od 14 sierpnia 2015 do 28 sierpnia 2015
od 15 września 2015 do 25 września 2015
od 1 kwietnia 2016 do 7 kwietnia 2016
od 19 maja 2016 do 8 czerwca 2016
od 21 listopada 2016 do 22 listopada 2016
od 6 grudnia 2016 do dziś
#614+678
od 11 lutego 2017 do dziś
#644+490
od 17 października 2016 do 19 października 2016
od 24 października 2016 do 22 listopada 2016
W tym zestawieniu nie uwzględniałem sytuacji że skład ten był rozpisany tylko na weekend.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 07:44 przez patryk644, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki za pomoc. Ja pomału jestem na ukończeniu algorytmu, który na podstawie DPD wyszuka wszystkie zmiany. Twoje manualne poszukiwania będą bardzo cenne przy sprawdzeniu, czy dane pozyskane automatycznie są całkowicie poprawne.patryk644 pisze:Zająłem się szukaniem informacji w DPD na temat poszczególnych składów.
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
Po ukończeniu remontu na Pogoni w Sosnowcu, powstał skład #790+740.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
Niekoniecznie "powstał", bo taki skład jeździ od lat, tylko często jest rozpinany i spinany z powrotem.
Zachęcam do wrzucania zdjęć na forumową galerię!
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
Nie od lat, tylko od tąd kiedy wagony zaczęły wyglądać jak ZUR- ki (2016)
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
3 lata to twoim zdaniem mało?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Re: Składy - konfiguracje i spięcia
Tak.Dla mnie 3 lata to mało . Wg. mnie pojęcie,,od lat ,, znaczy 8-10 lat.
Brygada jest w wojsku, plan jest na bitwę - na torach jest POCIĄG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości