Q&A Czyli Pytania i Odpowiedzi

Dyskusje o spółce.
Wiadomość
Autor
patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#101 Post autor: patryk644 » 31 sie 2016, 10:32

To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

hanys76
Posty: 8766
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#102 Post autor: hanys76 » 31 sie 2016, 11:13

patryk644 pisze:To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?
Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola nieplanowe obsady są wystawiane tam gdzie jest taka potrzeba. Tyle na ten temat już wszystko zostało wyjasnione wczesniej. Przeczytaj wczesniejsze posty ze zrozumieniem tam wszystko masz wyjasnione.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 5476
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#103 Post autor: mi4chal744 » 31 sie 2016, 22:34

Teraz najczęściej nieplanowy jest ostatnio na linii 3. Na poc. 35 zamiast składu moderusów to jest skład 105Na :D
Linia 1:Chebzie Pętla - Zabrze Zaborze Wolności - Zabrze Plac Wolności - Maciejów Kondratowicza - Gliwice Zajezdnia

Linia 5: Zabrze Stalmacha - Zabrze - Biskupice - Bobrek - Szombierki - Bytom Plac Sikorskiego

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#104 Post autor: skoti » 31 sie 2016, 22:57

mi4chal254 pisze:Teraz najczęściej nieplanowy jest ostatnio na linii 3. Na poc. 35 zamiast składu moderusów to jest skład 105Na :D
A czy skład Moderusów, czy skład 105Na to już nie ma znaczenia....pisaliśmy już na ten temat. Skład jest skladem ;)

A mi tylko chodziło o linie jak 24, która zawsze obsadzona jest pojedynką 105, bo na Okrzei nic nie puszczą innego np. składu 105, Pesy, Bety i Helmuta. Wiem Helmut był zamiast eNki, ale to był wyjątek w trakcie remontu. Dlatego linia 24 jak dla mnie jest, bez obsad nieplanowych !!

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#105 Post autor: DW » 03 wrz 2016, 19:19

skoti pisze:A mi tylko chodziło o linie jak 24, która zawsze obsadzona jest pojedynką 105, bo na Okrzei nic nie puszczą innego np. składu 105, Pesy, Bety i Helmuta. Wiem Helmut był zamiast eNki, ale to był wyjątek w trakcie remontu. Dlatego linia 24 jak dla mnie jest, bez obsad nieplanowych !!
Taka sama sytuacje jest na 22. Nie kojarzę by w ciągu ostatnich 10 lat był tam kiedykolwiek skład. Poza jedną sytuację, gdy, jeszcze przez ograniczeniem częstliwości z 20 do 10 minut, w jeden z dni przedłużających długi weekend obowiązywały rozkłady sobotnie ze zwiększeniem pojemności taboru.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#106 Post autor: polaque » 09 wrz 2016, 20:01

Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.

Awatar użytkownika
PatrykBe
Posty: 700
Rejestracja: 27 mar 2013, 08:04
Lokalizacja: Bytom

#107 Post autor: PatrykBe » 12 wrz 2016, 20:26

polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
Prędkość nie wynosi zero. Ale wskazówka prędkościomierza zawsze pokazuje zero.
Legenda:
* - wagon przygotowywany do wyjazdu
R - numer pociągu z rozkładu

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#108 Post autor: pycio1400 » 13 wrz 2016, 10:47

polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
Prędkości na danych odcinku regulują znaki, lub przepisy...
W nami sposób to oceniamy? Na wyczucie, mniej więcej czuje się z jaką prędkością się jedzie :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#109 Post autor: patryk644 » 19 wrz 2016, 07:25

Mam pytanie; jakie wagony na Śląsku miały reklamę Veki?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#110 Post autor: elot360 » 19 wrz 2016, 07:34

Citadisy.

hanys76
Posty: 8766
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#111 Post autor: hanys76 » 19 wrz 2016, 10:13

Na stopiątkach też byla reklama veki na bank na Stroszkowskich i z tego co pamietam któraś stodwójka też woziła vekę.

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#112 Post autor: trajtek » 19 wrz 2016, 11:44

Idąc za TYM następujące stopiątki: #417+418, #464+465, #644+344.

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#113 Post autor: patryk644 » 19 wrz 2016, 16:31

To w takim razie na jakich karlikach były takie reklamy?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#114 Post autor: trajtek » 19 wrz 2016, 16:42

Idąc za forumowym spisem i phototransem:

#802, #803, #805, #807, #809, #811, #812, #815.

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#115 Post autor: patryk644 » 22 wrz 2016, 22:18

Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#116 Post autor: elot360 » 23 wrz 2016, 08:44

Na pewno #347, #678, #773.

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#117 Post autor: trajtek » 23 wrz 2016, 13:12

#564+, #566, #321, #524, #523, #731+730, #264+265, #678, #773, #722, #733, #651+, #384+, #734+735, #717+

#722 i #733 jeździ obecnie w reklamie, niestety nie znalazłem zdjęcia. Jeszcze gdzieś znalazłem informację o #347, jednak również nie znalazłem żadnego zdjęcia, więc do tego ostatniego nie jestem pewnym.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#118 Post autor: skoti » 23 wrz 2016, 19:23

patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#119 Post autor: DW » 23 wrz 2016, 20:01

skoti pisze:
patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają. Jeśli dany temat Cię nie interesuje to nie musisz się w nim wypowiadać, a nawet go czytać :)

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#120 Post autor: skoti » 23 wrz 2016, 20:54

DW pisze:
skoti pisze:
patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają.
No właśnie!! Powiedz to "koledze" Filip_777, który potrafi dawać tylko ostrzeżenia, a tym co wpisują złe obsady to jest cisza. Pisałem Ci na PW i "Filipkowi", ale bez odpowiedzi :( I ponawiam pytanie: A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#121 Post autor: elot360 » 23 wrz 2016, 20:55

skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
A była w ogóle taka? :shock:

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#122 Post autor: skoti » 23 wrz 2016, 20:58

elot360 pisze:
skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
A była w ogóle taka? :shock:
Była w latach 90. Teraz Tramwajem Naturalnie. Kiedyś tak się tramwaje reklamowały.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#123 Post autor: Warturtles » 25 wrz 2016, 13:38

Skasowałem dziś bilet w autobusie nr. 40 #721 o 13:11/13:12. Jednak po skasowaniu zauważyłem dziwny kod biletu, z kropkami pomiędzy:
3*2*25721.
Mógłbym dostać mandat przy kontroli po przesiadce?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
Seba77
Posty: 7827
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Piasek

#124 Post autor: Seba77 » 25 wrz 2016, 14:16

Warturtles pisze:Mógłbym dostać mandat przy kontroli po przesiadce?
W takim przypadku jeśli była by kontrola to dostałbyś wtedy mandat. Powinieneś podejść do kierowcy i poprosić aby się podpisał swoim numerem służbowym, numerem wozu, wpisać datę, godz..

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#125 Post autor: trajtek » 26 wrz 2016, 10:23

Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym czy przekraczał ograniczenia prędkości na torowisku. Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju? Albo czy biorą na dmuchanie, jak czasem kierowców autobusów? Czy raczej tramwaje są poza celownikiem służb?

hanys76
Posty: 8766
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#126 Post autor: hanys76 » 26 wrz 2016, 11:20

trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym czy przekraczał ograniczenia prędkości na torowisku. Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju? Albo czy biorą na dmuchanie, jak czasem kierowców autobusów? Czy raczej tramwaje są poza celownikiem służb?
Prędkosci tramwajów raczej nie mierzą, ale jak jest akcja trzezwosć to zdarza się że przyjezdzają na pętlelub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę. Na trasach tramwajów do kontroli nie zatrzymują, chyba że prowadzący rażąco naruszy przepisy powodując zagrożenie. Na linii mogą wkroczyć jeśli zachodzi podejrzenie że motorniczy jest pod wpływem alkoholu. Takie wypadki się już zdarzały.
tutaj jest na ten temat artykuł

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#127 Post autor: Penny » 26 wrz 2016, 20:58

trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami?
Policja jednakowo interesuje się każdym pojazdem uczestniczącym w ruchu drogowym.
hanys76 pisze:Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju?
Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.
hanys76 pisze:(...) ale jak jest akcja trzezwość to zdarza się że przyjeżdżają na pętlę lub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę (...)
Akcji takich się już nie przeprowadza, gdyż są niezgodne z przepisami. Akcję przeprowadzenia badania trzeźwości można przeprowadzić jedynie w sytuacji, gdy występuje uzasadnione podejrzenie o bycie pod wpływem alkoholu lub zgłoszenie osób trzecich - o czym dalej napisałeś :)

tom
Posty: 112
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:12
Lokalizacja: Katowice

#128 Post autor: tom » 26 wrz 2016, 21:10

trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym

Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#129 Post autor: DW » 27 wrz 2016, 18:57

tom pisze:Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"
Zdarza się, że sygnalizacja nie wykryje tramwaju (najczęściej w przypadku enek). Wtedy przeważnie motorowi wjeżdżają na skrzyżowanie w fazie, w której nie będą kolidować z innymi uczestnikami ruchu, ale zdarzają się przypadki, gdzie motorniczy robi zatrzymanie oczekując na pionowe światło.
Penny pisze:Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.
Czy ja wiem... Są miejsca, gdzie torowisko jest wyremontowane a ustawione są ograniczenia do 10, 15, 20 km/h (np. ograniczenie do 15 km/h przy wjeździe na torowisko w jezdni pomiędzy przystankami Szopienice Poczta a Burowiec). Albo słynne: Arki Bożka w Bytomiu czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#130 Post autor: skoti » 27 wrz 2016, 20:09

DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)
A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#131 Post autor: Penny » 27 wrz 2016, 21:07

skoti pisze:
DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)
A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?
Na tej drodze akurat prędkość jest podniesiona na większości odcinków do 70 km/h za pomocą znaku "B-33". Nie mam jednak pewności, czy obowiązuje on w sytuacji, gdy torowisko jest wydzielone (moim zdaniem nie, ale to tylko niezweryfikowane domniemania). Nie przypominam sobie, aby na tej trasie były znaki "BT-1" nad torowiskiem, które regulują dopuszczalną prędkość maksymalną dla tramwajów.

W tej kwestii mógłby zabrać głos Iwo, luki albo grillmaster :) Ja w międzyczasie postaram się dowiedzieć.

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#132 Post autor: pycio1400 » 27 wrz 2016, 23:18

Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#133 Post autor: Iwo » 27 wrz 2016, 23:35

pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...
Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#134 Post autor: pycio1400 » 28 wrz 2016, 10:24

Iwo pisze:
pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...
Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Zapomniałem o nocnym podwyższeniu dopuszczalnej prędkości, dzięki :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 265
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#135 Post autor: polaque » 28 wrz 2016, 13:40

A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#136 Post autor: pycio1400 » 28 wrz 2016, 14:54

Pewnie z powodu przelotu między przystankami...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#137 Post autor: DW » 29 wrz 2016, 19:18

Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?
polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8529
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#138 Post autor: skoti » 29 wrz 2016, 21:55

#621 powstał z pudła #627?
A #627 z jakiego w Łodzi pudła?

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#139 Post autor: pycio1400 » 30 wrz 2016, 01:02

DW pisze:
Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?
polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.
Dw, blisko... Jeśli mamy znaku Koniec terenu zabudowanego, to według KRD ograniczenie wynosi 70 km/h... Jednak przepisy wewnętrzne (biała książka) mówią, że jeśli mamy sieć płaską można jechać do 40 km/h, a łańcuchową do 60 km/h, chyba że na danym odcinku obowiązują inne ograniczenia prędkości...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

polaraxa
Posty: 390
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#140 Post autor: polaraxa » 30 wrz 2016, 06:50

W T.Ś obowiązują 3 rodzaje sieci; płaska, pół skompensowana i skompensowana /nie pamiętam by coś w tym temacie coś się zmieniło/.

Damien
Posty: 2447
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#141 Post autor: Damien » 30 wrz 2016, 16:24

Na stronie głównej pokazało mi się takie zdjęcie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... play_media
W 2009 prawie w ogóle nie miałem styczności z tramwajami, dlatego chciałem zapytać, z jakiej okazji ten tramwaj był u nas?

hanys76
Posty: 8766
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#142 Post autor: hanys76 » 30 wrz 2016, 17:22

Damien pisze:Na stronie głównej pokazało mi się takie zdjęcie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... play_media
W 2009 prawie w ogóle nie miałem styczności z tramwajami, dlatego chciałem zapytać, z jakiej okazji ten tramwaj był u nas?
Wrocławski protram był u nas na testach przez parę dni kursował na linii 6. Na początku były problemy bo wagon nie miescił się w skrajniach i na Placu Sikorskiego musieli na szybko rozbierac chodnik na łuku. Ale ogólnie spisywał się niezle niby były przymiarki do zakupu tych wozów ale jak widać nic z tego nie wyszło.
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/1677 ... light=2710 tu jest temat o jego pobycie u nas.

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#143 Post autor: trajtek » 30 wrz 2016, 19:02

W milczeniu nie wypada, więc dziękuję wszystkim za odpowiedź na moje pytanie dot. prędkości i "zainteresowania" tramwajami Policji ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#144 Post autor: elot360 » 30 wrz 2016, 19:18

Nie takie parę dni bo Protram zagościł u nas na prawie 2 tygodnie.

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#145 Post autor: patryk644 » 01 paź 2016, 07:42

Mam pytanie odnośnie moderusów.

Według spisu taboru prawie wszystkie moderusy mogą jeździć w składzie (oprócz #715, #755, #760). Reszta wagonów może jeździć w składzie. Są to takie składy jak:

Zajezdnia Będzin

#627+667
#645+646
#663+664
#701+748
#726+727
#728+768
#751+752
#753+754

Zajezdnia Zawodzie

#637+638
#672+688
#675+676
#691+689
#692+695
#702+749
#725+736
#771+772
#781+747

Zajezdnia Stroszek

#647+648
#683+642
#684+756
#703+704
#705+706
#707+708
#709+710
#711+712
#713+714
#717+721
#719+720

Zajezdnia Gliwice

#651+652
#653+654
#659+660
#661+617
#681+682
#685+686
#744+785
#757+758

Teraz mam dwa pytania:

1. Czy z tych wszystkich składów są jeszcze takie które nie pojawiły się w ruchu liniowym?
2. Które wagony doczepne nie posiadają kabiny motorniczego?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

Damien
Posty: 2447
Rejestracja: 20 gru 2015, 15:54
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#146 Post autor: Damien » 01 paź 2016, 08:57

patryk644 pisze:2. Które wagony doczepne nie posiadają kabiny motorniczego?
z Będzina: #727
z Zawodzia: #638, #747, #772
ze Stroszka: #648, #706, #712, #714, #720, #721, #756
z Gliwic: #654, #682, #686, #758
Ostatnio zmieniony 01 paź 2016, 09:04 przez Damien, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2356
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#147 Post autor: elot360 » 01 paź 2016, 09:03

W temacie z gniazdami ukrotnionego sterowania masz wypisane wszystkie doczepy czynne.
patryk644 pisze:Według spisu taboru prawie wszystkie moderusy mogą jeździć w składzie (oprócz #715, #755, [...]).
Tu cię może zaskoczę bo #715 i #755 mają możliwość jazdy w składzie (W końcu po coś mają te gniazda, prawda?).
#715 jeździł z #684 tylko podczas jazd próbnych (Nie przypominam sobie by testowali to rozwiązanie "w boju"), #755 od początku istnienia po modernizacji kursował razem z #756, tylko gdzieś w kwietniu (Patrząc po zdjęciach na TWB) coś "nie iskrzyło" między nimi (Jakieś problemy z prądem, ale niech ktoś kto lepiej pamięta dopowie) i od tego czasu #755 jeździ solo a #756 zmienił partnera do jeżdżenia w składzie.
Ostatnio zmieniony 01 paź 2016, 09:14 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.

trajtek
Posty: 1450
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#148 Post autor: trajtek » 01 paź 2016, 09:10

patryk644 pisze:1. Czy z tych wszystkich składów są jeszcze takie które nie pojawiły się w ruchu liniowym?
Z Gliwickich chyba nie pojawiły się #651+652, #659+660 i #744+785. Oczywiście po przejściu modernizacji, bo przed nią był #651+652 i chyba jakaś chwilowa konfiguracja #744+785.

pycio1400
Posty: 473
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#149 Post autor: pycio1400 » 01 paź 2016, 09:22

polaraxa pisze:W T.Ś obowiązują 3 rodzaje sieci; płaska, pół skompensowana i skompensowana /nie pamiętam by coś w tym temacie coś się zmieniło/.
Są dwie typy sieci: płaska i wielokrotna (albo łańcuchowa)...
Ta druga dzieli się na skompensowaną, pół skompensowaną i nieskompensowaną...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

patryk644
Posty: 2828
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#150 Post autor: patryk644 » 06 paź 2016, 05:48

Mam pytanie

Czym się różni wagon zabytkowy od wagonu historycznego?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości