Ilość wagonów 105N
Ilość wagonów 105N
Wg spisu taborowego podawanego przez TŚ mają na stanie 25 wagonów 105N. Tymczasem baza WPK wg całej wcześniej zdobytej wiedzy podaje 22 wagony. Różnica trzech sztuk jest już od bardzo dawna i się nie zmienia. A więc trzy wagony 105Na (wg nas) są przez spółkę traktowane jako 105N - jeden z Bytomia (może tak być zakwalifikowana tylko solówka 487 ), a dwa z Będzina. Myślę, że tu może zachodzić podobna sytuacja jak z wagonem 416 (kiedyś też 363), który mimo typu 105N miał szafy aż do sufitu. Spis TŚ to akurat zawsze uwzględniał.
SPIS LINIOWYCH WAGONÓW SERII 105N
R-1 Będzin
105Na - 32 sztuki
275 286 508+534 509 521+518 523 524 525 527 530+540 535 537+529 552 553 566 575 602 621 622 623+624 625 629+630 633+634 636+635
105N-2K - 9 sztuk
665 700+694 737 740 759 761 762 790
105N HF 11 AC - 16 sztuk
617 627 645 646 661 663 664 667 701+748 728 751 752 753 754 768
R-2 Katowice Zawodzie
105N - 1 sztuka
338
105Na - 38 sztuk
250+251 264+265 268+269 270+271 282 283+285 340 370+371 550 551 573 583+584 598 599+600 604+603 607 673 674 679 680 687 699 731+730 734+735 745 746 767
105N-2K - 6 sztuk
669 670 693 782 783 784
105N HF 11 AC - 18 sztuk
637+638 672+688 675 676 689 692 695 691 702 725+736 749 771+772 781+747
R-3 Bytom Stroszek
105Na - 24 sztuki
257+258 321 354+355 451 456+457 487 490 492+493 495+496 587+612 620 644+344 716 743 773 776 791
* - wagon 258 - doczepa 105NaD
105N-2K - 10 sztuk
722 732 765 766 774 775 777 778 779 786
105N HF 11 AC - 25 sztuk
642 647+648 683 684 703 704 705+706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 717+721 719+720 755+756 760
R-4 Gliwice
105Na - 22 sztuki
254+255 259+267 379+415 417 419 420 425 458 460 461 476 503 506 556+557 564+565 639 649+650 658
105N-2K - 6 sztuk
374 614 677 678 733 742
105N HF 11 AC - 16 sztuk
651+652 653+654 659 660 681+682 685+686 726+727 744 757+758 785
111N - 6 sztuk
341+342 360+406 373+613
SPIS LINIOWYCH WAGONÓW SERII 105N
R-1 Będzin
105Na - 32 sztuki
275 286 508+534 509 521+518 523 524 525 527 530+540 535 537+529 552 553 566 575 602 621 622 623+624 625 629+630 633+634 636+635
105N-2K - 9 sztuk
665 700+694 737 740 759 761 762 790
105N HF 11 AC - 16 sztuk
617 627 645 646 661 663 664 667 701+748 728 751 752 753 754 768
R-2 Katowice Zawodzie
105N - 1 sztuka
338
105Na - 38 sztuk
250+251 264+265 268+269 270+271 282 283+285 340 370+371 550 551 573 583+584 598 599+600 604+603 607 673 674 679 680 687 699 731+730 734+735 745 746 767
105N-2K - 6 sztuk
669 670 693 782 783 784
105N HF 11 AC - 18 sztuk
637+638 672+688 675 676 689 692 695 691 702 725+736 749 771+772 781+747
R-3 Bytom Stroszek
105Na - 24 sztuki
257+258 321 354+355 451 456+457 487 490 492+493 495+496 587+612 620 644+344 716 743 773 776 791
* - wagon 258 - doczepa 105NaD
105N-2K - 10 sztuk
722 732 765 766 774 775 777 778 779 786
105N HF 11 AC - 25 sztuk
642 647+648 683 684 703 704 705+706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 717+721 719+720 755+756 760
R-4 Gliwice
105Na - 22 sztuki
254+255 259+267 379+415 417 419 420 425 458 460 461 476 503 506 556+557 564+565 639 649+650 658
105N-2K - 6 sztuk
374 614 677 678 733 742
105N HF 11 AC - 16 sztuk
651+652 653+654 659 660 681+682 685+686 726+727 744 757+758 785
111N - 6 sztuk
341+342 360+406 373+613
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 19:16 przez luki, łącznie zmieniany 107 razy.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Dwa będzińskie wagony, które my traktujemy od zawsze jako 105Na (za sprawą zestawienia z monografii) są ciągle traktowane przez TŚ jako 105N i odwrotnie, bo analogicznie stopiątek Na jest tam o dwie mniej. Już to dawno temu przeliczyłem
W przypadku Bytomia jest jeden taki wagon i ustaliłem, że dotyczy to wagonu 487.
W przypadku Bytomia jest jeden taki wagon i ustaliłem, że dotyczy to wagonu 487.
To znaczy można wierzyć TŚ, można wierzyć monografii. Ktoś się myli na pewno. Memphis twierdził, że może ktoś w TŚ się ciachnął. Ale taka monografia na przykład milczy w sprawie ewidentnie przenumerowanego składu 548+488, więc to też nie jest wyrocznia. W każdym razie też jestem ciekawy jakie dwa dodatkowe wagony Będzin traktuje jako 105N
Co do Będzina to również się zastanawiam...
Powracając do kwestii Stroszka licząc #487 jako 105N jest ich w rzeczywistości 13 sztuk, czyli coś jednego zniknęło.
Co do Bytomskich 105Na uwzględniając kasację #580, #592 i wejście na stan #276 i #278 oraz zakładając dalsze istnienie #609 to wychodzi 68 sztuk. Odejmując niby 105N #487 mamy ich 67. Na TŚ jest ich 65, ale może to jest bez wejścia na stan #276 i #278. :mruga:
Powracając do kwestii Stroszka licząc #487 jako 105N jest ich w rzeczywistości 13 sztuk, czyli coś jednego zniknęło.
Co do Bytomskich 105Na uwzględniając kasację #580, #592 i wejście na stan #276 i #278 oraz zakładając dalsze istnienie #609 to wychodzi 68 sztuk. Odejmując niby 105N #487 mamy ich 67. Na TŚ jest ich 65, ale może to jest bez wejścia na stan #276 i #278. :mruga:
*SDIP (U.N.O.)
I właśnie wszystko wskazywalo dotychczas na 375.Peter pisze:Powracając do kwestii Stroszka licząc #487 jako 105N jest ich w rzeczywistości 13 sztuk, czyli coś jednego zniknęło.
Tak, tych najnowszych krakowskich jeszcze nie ma tam na stanie. Z końcem lipca one jeszcze były w Krakowie. Podobnie Ci wyjdzie licząc stan będziński.Peter pisze:Co do Bytomskich 105Na uwzględniając kasację #580, #592 i wejście na stan #276 i #278 oraz zakładając dalsze istnienie #609 to wychodzi 68 sztuk. Odejmując niby 105N #487 mamy ich 67. Na TŚ jest ich 65, ale może to jest bez wejścia na stan #276 i #278. :mruga:
Bytom po tych specjalnych modyfikacjach powiedzmy umownie się zgadza
Pozostaje kwestia do wyjaśnienia dlaczego #375 jeszcze jeździł kilka dni temu. :mruga:
Co do Gliwic z kolei nie wiem czemu jest 60 wagonów 105Na. Mnie po odjęciu #381 wychodzą 62 sztuki. Być może nie liczyli wtedy #459K i #470K.
Pozostaje kwestia do wyjaśnienia dlaczego #375 jeszcze jeździł kilka dni temu. :mruga:
Co do Gliwic z kolei nie wiem czemu jest 60 wagonów 105Na. Mnie po odjęciu #381 wychodzą 62 sztuki. Być może nie liczyli wtedy #459K i #470K.
*SDIP (U.N.O.)
Czyli Gliwice uzgodnione. OK.
Idąc za ciosem na Zawodziu w dniu 31.07.2008r. były 82 wagony 105Na. Ja mam na liście 84 sztuki uwzględniając kasację #318 i #263, ale już po wejściu na stan #277 i #281. Czyli gra.
Na razie czekamy co będzie z ewentualną doczepą #282.
Powracając znowu do Będzina to mam w spisie 77 sztuk 105Na, ale wliczone są 756K oraz #279 i #280. Wliczyłem już kasację #325. Zostaje w takim razie 74. Dwie sztuki przechodzą na niby 105N i wtedy się zgadza.
Idąc za ciosem na Zawodziu w dniu 31.07.2008r. były 82 wagony 105Na. Ja mam na liście 84 sztuki uwzględniając kasację #318 i #263, ale już po wejściu na stan #277 i #281. Czyli gra.
Na razie czekamy co będzie z ewentualną doczepą #282.
Powracając znowu do Będzina to mam w spisie 77 sztuk 105Na, ale wliczone są 756K oraz #279 i #280. Wliczyłem już kasację #325. Zostaje w takim razie 74. Dwie sztuki przechodzą na niby 105N i wtedy się zgadza.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 11:06 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Hmm, nie jest wliczony 756K, to na pewno. Czy zostały wliczone 279 i 280 - nie wiadomo, faktycznie przyjechały z końcem lipca. Ja zakładałem, że nie zostały wliczone, wtedy brakuje jednej stopiątki, więc możliwe (co stwierdziłem kilka tygodni temu w temacie o kasacjach), że jedna stopiątka mogła zostać skasowana. Np. 576, ale ciągle nie wiadomo.Peter pisze:Powracając znowu do Będzina to mam w spisie 77 sztuk 105Na, ale wliczone są 756K oraz #279 i #280. Wliczyłem już kasację #325. Zostaje w takim razie 74. Dwie sztuki przechodzą na niby 105N i wtedy się zgadza.
W sytuacji liczenia 279 i 280 mielibyśmy o jedną stopiątkę za dużo (a przypominam, że wagony wypożyczone nie liczą się do ilostanu TŚ).
Oto moja przekopiowana lista RK-1 (105Na):
274+275 279 280 334 424 436 440+446 450
451 498 501 508 509 511 513 517 518 521
523 525 524 526 527 530+540 532 534 535
537+529 552 553 566 567 571+618 575 595
601 602 604+603 621 622 623+624 625 627
629+630 631+632 633+634 636+635 664+663
665 666 667 670+669 751+752 753 754 755+756
757+758 760 761 762
Wychodzi 76 sztuk po dodaniu 279 i 280 bez 756K.
274+275 279 280 334 424 436 440+446 450
451 498 501 508 509 511 513 517 518 521
523 525 524 526 527 530+540 532 534 535
537+529 552 553 566 567 571+618 575 595
601 602 604+603 621 622 623+624 625 627
629+630 631+632 633+634 636+635 664+663
665 666 667 670+669 751+752 753 754 755+756
757+758 760 761 762
Wychodzi 76 sztuk po dodaniu 279 i 280 bez 756K.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2008, 10:58 przez Peter, łącznie zmieniany 1 raz.
*SDIP (U.N.O.)
Tu też pomieszałeś. Masz na liście 84 wagony, ale przecież w lipcu zostały skasowane wagony 263 i 318 (pisałem o tym) i dlatego są w tabelce 82 sztuki. Wagony krakowskie - 277 i 281 - przyjechały dopiero w sierpniu, więc nie mogą być uwzględniane do ewidancji na dzień 31 lipca. Wróć z dalekiej podróżyPeter pisze:Idąc za ciosem na Zawodziu w dniu 31.07.2008r. były 82 wagony 105Na. Ja mam na liście 84 sztuki uwzględniając kasację #318, ale już po wejściu na stan #277 i #281. Czyli gra. Na razie czekamy co będzie z ewentualną doczepą #282.
W poprzedniej wersji tabelki było 73, teraz jest 72. Wygląda, że krakusy nie są wpisane jeszcze, a ta jedna stopiątka jest skasowana. Po wpisaniu nowych stopiątek mamy 74 wagony, po dodaniu tych dwóch kontrowersyjnych jest 76. Ponieważ nie masz na liście tej nowej kasacji, więc u Ciebie ciągle jest 77 wagonów.
"Monografia" = Tomek Igielski, który choć spędził wiele dni przekopując papiery w dziale technicznym nie był w stanie wszystkiego odkryć i wpisać do kroniki. Zapewne nowa wersja kroniki w nowej monografii będzie bardziej precyzyjna.ff pisze:To znaczy można wierzyć TŚ, można wierzyć monografii. Ktoś się myli na pewno. Memphis twierdził, że może ktoś w TŚ się ciachnął. Ale taka monografia na przykład milczy w sprawie ewidentnie przenumerowanego składu 548+488, więc to też nie jest wyrocznia. W każdym razie też jestem ciekawy jakie dwa dodatkowe wagony Będzin traktuje jako 105N
Co do kasacji - baza tabor.wpk.katowice.pl zawiera raczej aktualną listę wagonów i ich przydział do zajezdni, więc śmiało można korzystać. ff, Ty masz login, więc masz i dostęp do danych o kasacjach. Jedyne czego może nie być to kasacji z ostatnich kilku tygodni, jeśli jakieś były, bo to wymaga znów wyciągnięcia informacji o datach (jak za każdym razem). Oczywiście baza na wpk w odróżnieniu od tabelki na www. tśsa uwzględnia stan faktyczny (czyli wymiany wagonów z Krakowem), a nie papierkowy.
W tej chwili stan wg bazy wygląda tak:
Marka i typ Ilość
Alstom 116Nd 17
Konstal 102Na 1
Konstal 105N 21
Konstal 105Na 294
Konstal 105NaD 1
Konstal 111N 4
Konstal N 2
Konstal/MPK 105N-2K 5
Konstal/PKT 105N-2K 8
Ogółem 353
Baza na www tśsa oczywiście nie uwzględnia najnowszej serii krakusów.
Jeśli widzicie gdzieś w bazie wpk, czy coś co się Waszym zdaniem nie zgadza - piszcie od razu. Od zawsze zachęcamy do wspólnego redagowania tej bazy.
Memphis, ja to wszystko wiem, o tym wertowaniu papierów także. Zdaję sobie sprawę, że monografia jest dziełem ludzkim i może zawierać błędy czy niedopatrzenia. Ale tak się do niej i jej danych przyzwyczaiłem, że poważniejsze zmiany dotyczace historii raczej by mi przychodziły z trudem (np. 487 zmienić ot tak w 105Na czy wpisać co osobiście sądzę o 548+488 - peter ma np. na ten temat odmienne informacje, które osłabiły moją 100% wczesniej pewność). Rozbieżności na stronie TŚ jak widać są faktem, ale jestem daleki od ich piętnowania tylko dlatego, że właściwa wersja może być tylko z monografii, z której prawie wszyscy czerpią pierwsze informacje - czasami dochodzę do takich wniosków śledząc dyskuje, także na WPK.
Jednym z zadań jakie stoją przed nami miłośnikami jest to, żeby te zawiłości historii prostować i wyjaśniaćff pisze:Memphis, ja to wszystko wiem, o tym wertowaniu papierów także. Zdaję sobie sprawę, że monografia jest dziełem ludzkim i może zawierać błędy czy niedopatrzenia. Ale tak się do niej i jej danych przyzwyczaiłem, że poważniejsze zmiany dotyczace historii raczej by mi przychodziły z trudem (np. 487 zmienić ot tak w 105Na czy wpisać co osobiście sądzę o 548+488 - peter ma np. na ten temat odmienne informacje, które osłabiły moją 100% wczesniej pewność). Rozbieżności na stronie TŚ jak widać są faktem, ale jestem daleki od ich piętnowania tylko dlatego, że właściwa wersja może być tylko z monografii, z której prawie wszyscy czerpią pierwsze informacje - czasami dochodzę do takich wniosków śledząc dyskuje, także na WPK.
Gwoli ścisłości (bo nie wiem jak to liczysz)Peter pisze:Kasację #318 i #263 uwzględniłem. Poza tym porównuję z tamtym co mam obecnie i jest jak najbardziej OK jeśli chodzi o Zawodzie. W tej chwili powinny być 84 sztuki 105Na.
Na początku sierpnia na Zawodziu było w sumie 85 wagonów z rodziny 105N*, w tym:
2 sztuki 105N
82 sztuki 105Na
1 sztuka 105N-2K
Jakby było trzeba to mogę wypisać numery, ale myślę, że mogłeś nie policzyć wagonu #693, który wciąż jest na stanie, ale nie jeździ (a wygląda o wiele gorzej niż #318, którego na stanie już nie ma).
Dnia 27.08.2008 na stan weszły #277 i #281, wobec czego ilostan wagonów na Zawodziu zwiększył się z 103 na 105.
Pisałem wyraźnie tylko o wagonach 105Na a nie serii 105N.
W tej chwili jest ich 84 na Zawodziu po wpisaniu #277 i #281. #693 jest oczywiście liczony.
Na swojej liście również mam ogółem 105 wagonów w RK-2 obecnie.
Może wypiszę to co ja mam jeśli chodzi o 105Na. Najwyżej się skoryguje.
RK-1 Będzin
274+275 279 280 334 424 436 440+446 450 451 498 501 508 509 511 513 517 518 521 523 524 525 526 527 530+540 532 534 535 537+529 552 553 566 567 571+618 575 595 601 602 604+603 621 622 623+624 625 627 629+630 631+632 633+634 636+635 664+663 665 666 667 670+669 751+752 753 754 755+756 756K 757+758 760 761 762
77 sztuk
RK-2 Katowice
250+251 262 264+265 268+269 270+271 277 281 313+314 328 329 340 370 371 504 505 574 573 578+577 583+584 590 591 598 599+600 607 637+638 659+660 661 662+617 672 673 674 675+676 680+679 685+686 687 688 691+689 692 694 693 695+593 699+700 702+701 725+736 726+727 728 731+730 734+735 745 746 747 748 749 767 768 769 770 771 772 781 783+784
84 sztuki
RK-3 Bytom
252+253 254+255 257+(105NaD 258) 272+273 276 278 317+321 354+355 456+457 487 490 491 492+493 495+496 579+610 582 587 609 612 641+642 644+344 645+646 647+648 681 682 683 684 703 704 705 706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 716 717 719+720 721 722 743 766 773+774 775 776 778 791
67 sztuk
RK-3 Gliwice
256 259 260+261 266 267 316 364+392 379+415 384+345 395+386 401+402 408 417+418 419 420 425 458 460 461 472 476 477 503 506 556+557 558+559 561+382 564+565 588+589 608 620 639 649+650 651+652 653 654 655+393 656 658 732 733 742 744 765 785 786 788
62 sztuki
W tej chwili jest ich 84 na Zawodziu po wpisaniu #277 i #281. #693 jest oczywiście liczony.
Na swojej liście również mam ogółem 105 wagonów w RK-2 obecnie.
Chyba jednak za mało 111N i za dużo 105Na. Na TWB to już jest w ogóle bałagan a tak nawiasem mówiąc to coś mi TWB nie chce wejść.memphis pisze: Alstom 116Nd 17
Konstal 102Na 1
Konstal 105N 21
Konstal 105Na 294
Konstal 105NaD 1
Konstal 111N 4
Konstal N 2
Konstal/MPK 105N-2K 5
Konstal/PKT 105N-2K 8
Może wypiszę to co ja mam jeśli chodzi o 105Na. Najwyżej się skoryguje.
RK-1 Będzin
274+275 279 280 334 424 436 440+446 450 451 498 501 508 509 511 513 517 518 521 523 524 525 526 527 530+540 532 534 535 537+529 552 553 566 567 571+618 575 595 601 602 604+603 621 622 623+624 625 627 629+630 631+632 633+634 636+635 664+663 665 666 667 670+669 751+752 753 754 755+756 756K 757+758 760 761 762
77 sztuk
RK-2 Katowice
250+251 262 264+265 268+269 270+271 277 281 313+314 328 329 340 370 371 504 505 574 573 578+577 583+584 590 591 598 599+600 607 637+638 659+660 661 662+617 672 673 674 675+676 680+679 685+686 687 688 691+689 692 694 693 695+593 699+700 702+701 725+736 726+727 728 731+730 734+735 745 746 747 748 749 767 768 769 770 771 772 781 783+784
84 sztuki
RK-3 Bytom
252+253 254+255 257+(105NaD 258) 272+273 276 278 317+321 354+355 456+457 487 490 491 492+493 495+496 579+610 582 587 609 612 641+642 644+344 645+646 647+648 681 682 683 684 703 704 705 706 707 708 709 710 711+712 713+714 715 716 717 719+720 721 722 743 766 773+774 775 776 778 791
67 sztuk
RK-3 Gliwice
256 259 260+261 266 267 316 364+392 379+415 384+345 395+386 401+402 408 417+418 419 420 425 458 460 461 472 476 477 503 506 556+557 558+559 561+382 564+565 588+589 608 620 639 649+650 651+652 653 654 655+393 656 658 732 733 742 744 765 785 786 788
62 sztuki
Ostatnio zmieniony 31 sie 2008, 09:59 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy.
*SDIP (U.N.O.)
Skoro nie uwzględnia ostatniej serii krakusów to już w ogóle jest tych 105Na za dużo.memphis pisze:Ten ilostan nie uwzględnia ostatniej serii krakusów, za to uwzględnia wymiany wagonów (111N/105Na/105NT) z Krakowem.
Zresztą ja osobiście wolałbym obecny ilostan a nie to co było tydzień czy miesiąc temu.
Może zrobić taki spis tradycyjnie w pierwszym poście i będziemy sobie to sami korygować. Co o tym myślicie ?
Coraz więcej zresztą mamy tutaj na forum takich wątków z pierwszymi postami do okresowego korygowania.
*SDIP (U.N.O.)
Jak najbardziej "ZA" Wszystko pod ręką jak w encyklopediiPeter pisze:Może zrobić taki spis tradycyjnie w pierwszym poście i będziemy sobie to sami korygować. Co o tym myślicie ?
Coraz więcej zresztą mamy tutaj na forum takich wątków z pierwszymi postami do okresowego korygowania.
Pozdrawiam R1 :santa:
No cóż, uważam, że ten spis to nie jest do końca szczęsliwe rozwiązanie, ponieważ pomija wiele istotnych rzeczy, a rozumiem, że miał być odniesieniem do spisu oficjalnego TŚ.
Po pierwsze nie uwględnia wagonów trzech 105N/105Na co do których są rozbiezności.
Uwzględnia kasację 576 (skąd pewnośc, że akurat ten poległ?).
Uwzględnia kasacje 580 i 592 - jak wyżej, a może 317+321?
Uważam, że te rożbiezności oraz to, że póki co nie ma oficjalnych potwierdzeń powinny byc wypisane, aby w prosty i szybki sposób porównać to co w TŚ i w pierszym poście. Obecnie w celu wyjasnienia osobie, która np. nas odwiedzi trzeba by znowu naprodukowania kilku postów skąd są różnice.
Po pierwsze nie uwględnia wagonów trzech 105N/105Na co do których są rozbiezności.
Uwzględnia kasację 576 (skąd pewnośc, że akurat ten poległ?).
Uwzględnia kasacje 580 i 592 - jak wyżej, a może 317+321?
Uważam, że te rożbiezności oraz to, że póki co nie ma oficjalnych potwierdzeń powinny byc wypisane, aby w prosty i szybki sposób porównać to co w TŚ i w pierszym poście. Obecnie w celu wyjasnienia osobie, która np. nas odwiedzi trzeba by znowu naprodukowania kilku postów skąd są różnice.
Liczę się z krytyką, ale myślę że nie jest to taki zły pomysł skoro każdy może wtrącić tutaj swoje uwagi. Ten spis nie jest spisem oficjalnym, tylko dla naszego użytku jak zresztą pozostałe spisy które też mają jakieś określone błędy.
Proponuję w takim razie wpisać wagony #576, #580, #592. W przypadku tych dwóch ostatnich wątpię czy je jeszcze zobaczymy.
Fakt faktem z listy TŚ wychodzi, że było więcej skreśleń niż tylko #375.
Proponuję w takim razie wpisać wagony #576, #580, #592. W przypadku tych dwóch ostatnich wątpię czy je jeszcze zobaczymy.
Fakt faktem z listy TŚ wychodzi, że było więcej skreśleń niż tylko #375.
*SDIP (U.N.O.)
No i dlategoż ja mam własnie swoje uwagiPeter pisze:Liczę się z krytyką, ale myślę że nie jest to taki zły pomysł skoro każdy może wtrącić tutaj swoje uwagi.
Oczywiście. Uważam, to za słusznośc, ponieważ nie ma potwierdzenia. Dla mnie potwierdzeniem mimo wszystko jest baza taboru (i informacje, które memphis ma z działu technicznego). Wszelkie inne opinie powinniśmy ignorować, bo o kasacji 576 informował zbenek rok temu, kilobajty dyskusji były na ten temat, a do 15 lipca tego roku był na stanie i kto wie czy nie jest nadal. I mimo wszystko 375 myślę, że jest skasowany, a 105Na za kilka dni nam napisze, że się pomylił i miał na mysli np. 775. Ale to tylko intuicja i jakby co to wycofam swoje słowa. Uważam, że nie ma się co za wcześnie ekscytować.Peter pisze:Proponuję w takim razie wpisać wagony #576, #580, #592. W przypadku tych dwóch ostatnich wątpię czy je jeszcze zobaczymy.
Tak.Peter pisze:Fakt faktem z listy TŚ wychodzi, że było więcej skreśleń niż tylko #375.
No i moją propozycją jest dopisanie uwag (choćby najmniejszym drukiem) takich, aby wyszedł ilostan zgodny z tym co przedstawia TŚ. Ja to mogę zrobić sam i poddać ocenie, ale to w sumie Twój spis i nie chcę się rządzić.
Ja nie widzę żadnego problemu i nie uważam się za jakiegoś władcę tego spisu. Właśnie pogrubiłem niektóre rzeczy w spisie na wniosek jednego z Użytkowników.ff pisze:Ja to mogę zrobić sam i poddać ocenie, ale to w sumie Twój spis i nie chcę się rządzić.
Może wyciągniemy po Twoich zmianach dalsze wnioski i będzie się to rozbudowywać.
*SDIP (U.N.O.)
No i jest fajnie. Dzięki.
W sumie #258 to jest taki 105Na z inaczej poukładaną elektryką. Też go liczyłem jak 105Na, ale widziałem że memphis na swojej liście tutaj podanej go jednak wyróżnia, stąd ta poźniejsza zmiana.
Z tymi 105N-2K poszedłem na kompromis, choć na swojej prywatnej liście odróżniam jednak żelazka.
Z tym #487 to mam pomysł. Nie wiem czy do końca dobrze myślę, ale praktycznie zawsze jak się jedzie 105Na przy rozruchu słychać charakterystyczne cyknięcie, tzn. prawdopodobnie przełącza się wtedy układ silników trakcyjnych z szeregowego na równoległy przy rozruchu. W wagonach 105N tego cyknięcia nie słyszałem nigdy, bo i nie mają one przełączalnego rozruchu. To taka moja propozycja. Nie wiem jak to jest w #487. Trzeba sprawdzić.
W sumie #258 to jest taki 105Na z inaczej poukładaną elektryką. Też go liczyłem jak 105Na, ale widziałem że memphis na swojej liście tutaj podanej go jednak wyróżnia, stąd ta poźniejsza zmiana.
Z tymi 105N-2K poszedłem na kompromis, choć na swojej prywatnej liście odróżniam jednak żelazka.
Z tym #487 to mam pomysł. Nie wiem czy do końca dobrze myślę, ale praktycznie zawsze jak się jedzie 105Na przy rozruchu słychać charakterystyczne cyknięcie, tzn. prawdopodobnie przełącza się wtedy układ silników trakcyjnych z szeregowego na równoległy przy rozruchu. W wagonach 105N tego cyknięcia nie słyszałem nigdy, bo i nie mają one przełączalnego rozruchu. To taka moja propozycja. Nie wiem jak to jest w #487. Trzeba sprawdzić.
*SDIP (U.N.O.)
Niestety ja na pewno tego nie wyłapię.Peter pisze:Z tym #487 to mam pomysł. Nie wiem czy do końca dobrze myślę, ale praktycznie zawsze jak się jedzie 105Na przy rozruchu słychać charakterystyczne cyknięcie, tzn. prawdopodobnie przełącza się wtedy układ silników trakcyjnych z szeregowego na równoległy przy rozruchu. W wagonach 105N tego cyknięcia nie słyszałem nigdy, bo i nie mają one przełączalnego rozruchu. To taka moja propozycja. Nie wiem jak to jest w #487. Trzeba sprawdzić.
Ale na inną uwagę zwróciłem rzecz. Kilka lat temu w bazie poprawiałem wszelkie niekonsekwencje w zapisach, aby wszystko ujednolicić do jednego stylu (np. apostrofy, formaty daty), a także eliminacja niekonsekwencji wynikajacych z treści. Dużo tego było i wydawało mi się, że już poprawione zostało wszystko.
Tymczasem kiedy założyłem ten temat, a więc kilka miesięcy temu zauważyłem niekonsekwencje zapisu właśnie przy wagonie 487. Ma on zapisane RK 1982, ale nie ma dopisku, że "ex 105N" jak to jest przy innych wagonach po przebudowie z 105N na 105Na. A powinien taki zapis być, skoro obok na początku wykazany jest jako typ 105Na. Nie poprawiam tego jednak ze względu na właśnie te nieścisłości w sprawie jego typu. Czy w oryginale monografii też nie ma zapisu przy remoncie, że to ex 105N? Może coś faktycznie jest na rzeczy i to 105N z dużą szafą
Najprościej to chyba będzie zrobić nagranie. Moj "pipek" nie ma dobrego mikrofonu, ale te cyknięcia słychać (można posłuchać w galerii). Sprawę powinna ułatwiać statyczna przetwornica w #487. :eye:
Wydaje mi się że jest coś na rzeczy z tymi cyknięciami.
W Będzinie w poszukiwaniu tych 2 sztuk trzeba będzie wziąć pod uwagę oczywiście wszystkie wagony sprzed 1980r. z dużą szafą czyli w tej chwili zapisane 105Na od #334 do #567 oprócz #535.
Wydaje mi się że jest coś na rzeczy z tymi cyknięciami.
W Będzinie w poszukiwaniu tych 2 sztuk trzeba będzie wziąć pod uwagę oczywiście wszystkie wagony sprzed 1980r. z dużą szafą czyli w tej chwili zapisane 105Na od #334 do #567 oprócz #535.
*SDIP (U.N.O.)
Analogicznie w bazie WPK przy dwóch będzińskich wagonach niby 105Na (wg bazy) nie na dopisku, że po RK zostały "ex 105N". Są to wagony 508 i 513. Zatem to chodzi o te dwa wagonyPeter pisze:W Będzinie w poszukiwaniu tych 2 sztuk trzeba będzie wziąć pod uwagę oczywiście wszystkie wagony sprzed 1980r. z dużą szafą czyli w tej chwili zapisane 105Na od #334 do #567 oprócz #535.
To już nie może być przypadek, że dla TŚ akurat te 3 wagony są nadal typem 105N Tak jest po prostu w papierach, a te dane pochodzą z Działu Technicznego.
Z tego co wiem, przełączenie silników z układu szeregowego na szeregowo-równoległy odbywa się już przy małej prędkości (około 40-stego kontaktu w rozruszniku) i nie towarzyszy temu żaden charakterystyczny dźwięk. Wiem jakie cyknięcie masz na myśli, ale nie mogę sobie w tej chwili przypomnieć co odpowiada za jego powstanie. Wydaje mi się, że takie cyknięcia słyszałem też w wagonach 105N.Peter pisze:Nie wiem czy do końca dobrze myślę, ale praktycznie zawsze jak się jedzie 105Na przy rozruchu słychać charakterystyczne cyknięcie, tzn. prawdopodobnie przełącza się wtedy układ silników trakcyjnych z szeregowego na równoległy przy rozruchu. W wagonach 105N tego cyknięcia nie słyszałem nigdy, bo i nie mają one przełączalnego rozruchu. To taka moja propozycja.
A 105N od 105Na najłatwiej odróżnić zaglądając właśnie do bębna rozrusznika. W 105N są 4 styki do połączenia z silnikami na wózkach, a w 105Na 6
Te cyknięcia słychać właśnie przy niewielkiej prędkości. Posłuchaj sobie moich nagrań z #268+269 i 111N, które są właściwie dwukierunkowym odpowiednikiem 105Na. :mruga:
Cały czas się zastanawiam co to powoduje. Muszę jeszcze coś nagrać ze 105N.
Link
Oczywiście upierać się nie będę przy tym poglądzie, bo stopiątek nie serwisowałem.
Cały czas się zastanawiam co to powoduje. Muszę jeszcze coś nagrać ze 105N.
Link
Oczywiście upierać się nie będę przy tym poglądzie, bo stopiątek nie serwisowałem.
Ja teraz odpaliłem bazę WPK i przy #508 oraz #513 jest napisane ex. 105N w obu przypadkach. Przy #487 faktycznie takiego zapisu nie ma.ff pisze:Analogicznie w bazie WPK przy dwóch będzińskich wagonach niby 105Na (wg bazy) nie na dopisku, że po RK zostały "ex 105N". Są to wagony 508 i 513. Zatem to chodzi o te dwa wagony
*SDIP (U.N.O.)
576 został zdjęty ze stanu 26.05.2008. 580 i 592 - 20 maja (i 318 jeszcze też wtedy). 381 i 375 poległy 10 lipca. A 15 lipca - 263. Jeszcze jakieś wątpliwości?ff pisze:Dla mnie potwierdzeniem mimo wszystko jest baza taboru (i informacje, które memphis ma z działu technicznego). Wszelkie inne opinie powinniśmy ignorować, bo o kasacji 576 informował zbenek rok temu, kilobajty dyskusji były na ten temat, a do 15 lipca tego roku był na stanie i kto wie czy nie jest nadal. I mimo wszystko 375 myślę, że jest skasowany, a 105Na za kilka dni nam napisze, że się pomylił i miał na mysli np. 775.
Aha, żeby było łatwiej i prościej wyjaśniać pewne rzeczy (i żeby nie trzeba było się przekopywać przez setki postów) napiszcie w punktach co trzeba wyjaśnić i postaram się to zrobić wkrótce.
Ale to trzeba wyjaśnić wchodząc pod wagon i oglądając rozrusznik, czy po czym to tam można odróżnić. Dział Techniczny tu niewiele pomoże - kiedyś twierdzili, że 363+416 to 105NaPeter pisze:Trzeba wyjaśnić które 3 wagony z wysoką szafą mogą być jeszcze typu 105N. W gronie podejrzanych są #487, #508 i #513.
Nie wiem jak patrzyłem, ale masz rację. Coś mi się koszmarnie przywidziało.Peter pisze:Ja teraz odpaliłem bazę WPK i przy #508 oraz #513 jest napisane ex. 105N w obu przypadkach. Przy #487 faktycznie takiego zapisu nie ma.
Nasze zapiski wskazują, że 592 jeszcze był widziany na trasie 17 maja, a 580 19 maja. Składy te wg informacji krzychu14 na forum WPK rozpięto na zajezdni w nocy z 19 na 20 maja. 318 tez był 19 maja na trasie (linia 12). Z pewnością jeszcze te wagony mogłyby pojeździć, no ale tym razem, decyzja była odgórna :/memphis pisze:580 i 592 - 20 maja (i 318 jeszcze też wtedy).
-
- Posty: 283
- Rejestracja: 27 lut 2008, 18:21
- Lokalizacja: Zabrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości