Stan stopiątek
Nie wiem właściwie. Nie dało mu się żadnych drzwi otworzyć. Guziki wskazywały że można wejść ale gdziekolwiek się wcisnęło nigdzie się nie otwierało.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Przestań wypisywać takie pierdoły. To, że stopiątka ulega awarii nie jest niczym nadzwyczajnym. W zajezdni usuną usterkę i wróci do ruchu.elot360 pisze:Nie wiem właściwie. Nie dało mu się żadnych drzwi otworzyć. Guziki wskazywały że można wejść ale gdziekolwiek się wcisnęło nigdzie się nie otwierało.
Wagon #647 miał prawe lusterko w taśmie klejącej. Nadaje się tutaj?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- PesaTwist2012N
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- PesaTwist2012N
- Posty: 8
- Rejestracja: 01 lut 2015, 10:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wagon jest w Chorzowie. Jak wróci, to nie będziesz miał, co nagrywać.PesaTwist2012N pisze:Nie ma sprawy, postaram się jak najszybciej go dorwać.105N #338 pisze:Chciałbym to słyszeć, będziesz miał możliwość go nagrać?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 mar 2015, 13:02
- Lokalizacja: Będzin
Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Też mi się tak wydaje ale jak patrzyłem przy #653+654 bo #685+686 ma normalnie. Podobnie ma #757+758.trajtek pisze:Czy to w świetle wiosennych promieni słonecznych tak się tylko wydawało, czy faktycznie w którymś z gliwickich składów Moderusów (#653+654 albo #685+686, nie pamiętam już który) ma taką jakby zmęczoną i wytartą, wyblakłą powłokę lakieru? Rzuciło mi się to parę dni temu w oczy, za dobrze to nie wyglądało, ale może to była wina odbijającego się słońca (dwukrotnie)
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Jeżeli chodzi o Moderusy to #651 dostał nową szybę z tyłu (taką jaką miał/ma nadal #788 - z czarną poprzeczką).
Za to w Żelazku #786 została zamontowana inna aparatura niż dotychczas (która brzmi inaczej), w #777 aparatura jest uszkodzona, jednak mimo to wagon kursuje.
Za to w Żelazku #786 została zamontowana inna aparatura niż dotychczas (która brzmi inaczej), w #777 aparatura jest uszkodzona, jednak mimo to wagon kursuje.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2015, 18:02 przez 105N #338, łącznie zmieniany 2 razy.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Zapewne jest tak, gdyż w R-3 są duże braki solówek, dlatego ten plastik kursuje.105N #338 pisze:Też mnie to dziwi, wagon od soboty 4 kwietnia gwałtownie rusza i hamuje (nie można tego opanować) a mimo to jest ciągle wysyłany.DW pisze:Przecież #777 kursuje liniowo (nawet dziś).105N #338 pisze:w #777 aparatura jest uszkodzona
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
W wagonie #259 w sprzodu od strony motorniczego na drugim siedzieniu jak się siedzi to coś puka. W moderusie #785 jak w trakcie jazdy buja, to w pomiędzy 2 a 3 drzwiami coś stuka.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Kiedyś tak miał wagon #776 - mówili na niego "świerszcz". Jak się komuś na nockę trafiał, to była bieda.Trampesar6 pisze:W sierpniu też jechałem #644 i piski były nie do wytrzymania. Myślałem, że stracę słuch.Peter pisze:Ostatnio kilka razy jechałem w wagonie 105Na #644 i mocne piski wydobywają się z przekształtnika tranzystorowego 40V/24V umieszczonego gdzieś z tyłu.
Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?
Również to zauważyłem, ale na wagonach z Gliwic. W momencie gdy jechałem linią nr 3 i jechałem pod mostem za placem Wolności w Zabrzu motorniczy chciał włączyć oświetlenie lecz tylko dwie świetlówki świeciły.DW pisze:Chyba od początku eksploatacji wozów typu 105N-HF (moderusy "poznańskie") występuje w nich problem z oświetleniem wewnętrznym. W będzińskich wozach często nie świeci wiele świetlówek. Czasem nawet większość. Np. dziś rano (jeszcze przed świtem) w #664 świeciła tylko jedna świetlówka - przy trzecich drzwiach. Z czego to wynika? Świetlówki tak szybko się przepalają z uwagi na przygasanie przy przejeżdżaniu przez przerywacz czy są tak rzadko wymieniane?
Pytanie bardziej techniczne. Czy obręcze wymagane przetoczenia są w stanie popsuć jakość jazdy rzucając wagonem na boki?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Przyjrzałem się dzisiaj wagonowi #644 i zauważyłem że ma coś nie tak z tylną kasetką. Mianowicie normalnie we wszystkich wagonach kasetka znajduje się w osi wagonu. W wagonie #644 kasetka jest wyraźnie przesunięta w lewą stronę wagonu. Ktoś może wie czemu ma służyć taki zabieg?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
-
- Posty: 5911
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie? . Jak w wagonie trzeszczą drzwi, bądz trzaskają szyby w oknie w przypadku #556+557 to nie oznacza, że jest w złym stanie. Jak by był naprawdę w złym stanie, to by nie dostał wyświetlaczy, tylko by pojeździł do końca rejestracji i by poszedł do kasacjipatryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Z perspektywy pasażera (a komunikacja miejska ma służyć pasażerom i jest dla nich, a nie by motorniczowie mieli pracę) - trzaskające drzwi i okna sprawiają, że wagon jest odbierany jako w złym stanie technicznymmi4chal254 pisze:A po czym zauważyłeś, że są w złym stanie? . Jak w wagonie trzeszczą drzwi, bądz trzaskają szyby w oknie w przypadku #556+557 to nie oznacza, że jest w złym stanie. Jak by był naprawdę w złym stanie, to by nie dostał wyświetlaczy, tylko by pojeździł do końca rejestracji i by poszedł do kasacjipatryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
Wyżej wymienione wagony nie przechodziły żadnych modernizacji. Pojeżdżą tak pewnie do czasu kasacji. One mają od 33 do 41 lat.patryk644 pisze:Jeżdżąc ostatnio trochę tramwajami przeraził mnie stan kilku wagonów. Chodzi mi o: #599+600 i #649+650. Poza tym jest jeszcze: #264+265, #379+415, #556+557 i #644. Jak jest w Zagłębiu to nie wiem bo rzadko tam jestem. Moim zdaniem są to wagony które jako pierwsze powinny iść do kasacji (ale życze im jeszcze wielu lat pracy).
W Zagłębiu jeździ jeszcze kilkanaście "pięćsetek" z 1978 roku, wiec pamiętających początki obecnej zajezdni w Będzinie. Stan jest podobny do wcześniej wymienionych wagonów, może oprócz #508 i #534. Wszystkie nieprzebudowane wagony 105N już dawno pocięto.
*SDIP (U.N.O.)
Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Akurat linię i kierunek (na zewnątrz) dokąd jedzie dany tramwaj włącza motorniczy na pulpicie. A jak myślisz że czemu tak się dzieje? Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:Ostatnimi czasy miałem częstszą przyjemność korzystania z wagonów po modernizacji w Poznaniu i Chorzowie. W Moderusach bowiem zauważyłem że SIP nie działa, moim zdaniem, poprawnie. Pomijając brak "narracji" który też miałem przyjemność wysłuchać, w wagonie wygląda to tak że podjeżdża na jakiś przystanek, obsługuje go, wagon odjeżdża w pewnej odległości za przystankiem dopiero pojawia się komunikat na jaki przystanek wjechaliśmy (A raczej jaki opuszczamy), oraz na zewnątrz wagonu już trochę dalej od przystanku słychać poniekąd jaka to linia i w jakim kierunku. Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.PatrykBe pisze:(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
Czyli źle zrozumiałemDW pisze:No właśnie, na jakim są, a nie na jakim byli przystanek wcześniej.PatrykBe pisze:(...)Gdy stoimy na przystanku to logiczne że musi się wyświetlać żeby turyści itd. wiedzieli na jakim przystanku są.elot360 pisze:(...) Informacja na jakim przystanku jesteśmy (czyt. byliśmy) widnieje na wyświetlaczu do póki nie odjedziemy z następnego przystanku. Dlaczego tak się dzieje w Moderusach, ktoś wie?
#705+706 musiał mieć nie dawno przetoczone obręcze, świecą się dzisiaj aż miło.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości