Migracje i wypożyczenia wagonów 116Nd
Migracje i wypożyczenia wagonów 116Nd
Jest oficjalna decyzja o oddaniu do R-4 wagonów #811 #815 oraz #816. Dodatkowo od 30/11 dołączą do pozostałych #813 i #814. Podobno docelowo ma ich tam być 7 a pozostałe mają być rozdzielone między Bytom i Będzin. Ale to już czas przyszły.
Ostatnio zmieniony 28 lis 2015, 15:58 przez polaraxa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 5908
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Re: Migracje,wypożyczenia 116Nd
Citadisy w Bytomiu i Będzinie? Nie wydaje mi się.polaraxa pisze:Jest oficjalna decyzja o oddaniu do R-4 wagonów #811, #815 oraz #816. Dodatkowo od 30.11 dołączą do pozostałych #813 i #814. Podobno docelowo ma ich tam być 7, a pozostałe mają być rozdzielone między Bytom i Będzin. Ale to już czas przyszły.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów
Re: Migracje i wypożyczenia wagonów 116Nd
Jakoś ciężko mi uwierzyć w Bytom i Będzin. Trasa na Stroszek je wykończy, w Będzinie też kolorowo nie jest. A poza tym na 20 miały by składy wrócić? Karliki sprawdzają się tam.polaraxa pisze:Jest oficjalna decyzja o oddaniu do R-4 wagonów #811 #815 oraz #816. Dodatkowo od 30/11 dołączą do pozostałych #813 i #814. Podobno docelowo ma ich tam być 7 a pozostałe mają być rozdzielone między Bytom i Będzin. Ale to już czas przyszły.
Na skróconej trasie kursuje 8 Karlików. Na normalnej jeśli dobrze pamiętam to 9 pociągów. Wystarczy dodać jednego Karlika (w Zawodziu zostanie 12 Karlików z czego 1 będzie prawdopodobnie zawsze w remoncie) więc jest to możliwe albo jeden skład. A może nawet Twista.DW pisze:Obecnie 20-stka jest skrócona. Po powrocie na zwykłą trasę bez wątpienia na część pociągów powrócą składy.
Re: Migracje i wypożyczenia wagonów 116Nd
Akurat o Będzin byłbym spokojny. Po pierwsze szlak z Sosnowca ma być modernizowany w kolejnym projekcie unijnym. Po drugie w Będzinie są również Pesy, więc z Citkami sobie poradzą. A po trzecie w R-1 ma być modernizacja zaplecza technicznego.Chudy1210 pisze:Jakoś ciężko mi uwierzyć w Bytom i Będzin. Trasa na Stroszek je wykończy, w Będzinie też kolorowo nie jest. A poza tym na 20 miały by składy wrócić? Karliki sprawdzają się tam.polaraxa pisze:Jest oficjalna decyzja o oddaniu do R-4 wagonów #811 #815 oraz #816. Dodatkowo od 30/11 dołączą do pozostałych #813 i #814. Podobno docelowo ma ich tam być 7 a pozostałe mają być rozdzielone między Bytom i Będzin. Ale to już czas przyszły.
A niby dlaczego ma tak być? To, że nikt zaplecza nie przeszkolił do obsługi taboru i do wszystkiego trzeba dochodzić samemu jest winą Gliwic? Odnoszę wrażenie, że do tego dążysz.adam86 pisze:W Gliwicach ma byc 7, z czego sprawne będą 3 pewnie.
Czasem przyczyna odstawienia nie musi być usterka, czyli można odstawić na jakiś czas wagon sprawny, np na wymianę porysowanych szyb, wymianę tapicerki siedzeń (ostatnio modne) itp.
Nie, dążę do tego, że ta smieszną spółeczką rządzi jakas banda ograniczonych palantów, która z takimi wskaźnikami gotowości technicznej przez 5 minut nie zagrzałby miejsca w jakimkolwiek innym zakładzie komunikacyjnym. Po co u nas sie kupuje nowe wagony, jak połowa z nich grzeje miejsce w zajezdni. Nikogo z pasazerów nie obchodzi czy to wina prezesa, czy pana Edzia z wozowni, któremu nikt nie powiedział jak obslugiwac te wagony.666 pisze:A niby dlaczego ma tak być? To, że nikt zaplecza nie przeszkolił do obsługi taboru i do wszystkiego trzeba dochodzić samemu jest winą Gliwic? Odnoszę wrażenie, że do tego dążysz.adam86 pisze:W Gliwicach ma byc 7, z czego sprawne będą 3 pewnie.
KZKGOP 1779
A co to ma do Gliwic, o których pisałeś we wcześniejszym poście? Może czegoś nie wiem, ale w R-4 nie ma żadnego nowego wagonu. No chyba, że uważasz Citadisy za nówki.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 666, łącznie zmieniany 1 raz.
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Tu się zgadzam z 666 bo nowe wagony dają na Będzin bądź Zawodzie. Fakt z Katowic dali nam citadisy (15 letnie) i uważają, że nam to wystarczy. Tak samo z betami chcą dać do Będzina a teraz nie wiedzą na jaką linię je puścić.. Moim zdaniem jest to nie fair. W tym momencie Gliwice ma najstarszy tabor, bo ewentualnie te citki z 2000 roku. A najstarszy AŻ z 1972 roku. No ewentualnie te 6 moderusów z 2014 dali im z łaski, żeby nie narzekali. A Będzin ma Pesy z 2015 oraz ma mieć bety z 2015 r. Tak samo Zawodzie tak samo ma Pesy z 2015 i moderusy z 2014 r. Moim zdaniem te bety bardziej się należą zajezdni Stroszek i Gliwice.666 pisze:A co to ma do Gliwic, o których pisałeś we wcześniejszym poście? Może czegoś nie wiem, ale w R-4 niema żadnego nowego wagonu. No chyba, że uważasz Citadisy za nówki.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
Pesy są z 2012mi4chal254 pisze:Tu się zgadzam z 666 bo nowe wagony dawają na Będzin bądz Zawodzie. Fakt z Katowic dali nam citadisy (15 letnie) i uważają, że nam to wystarczy. Tak samo z betami chcą dać do Będzina a teraz nie wiedzą na jaką linię je puścić.. Moim zdaniem jest to nie feir. W tym momencie Gliwice ma najstarszy tabór, bo ewentualnie te citki z 2000 roku. A najstarszy AŻ z 1972 roku. No ewentualnie te 6 moderusów z 2014 dali im z łaski, żeby nie narzekali. A Będzin ma Pesy z 2015 oraz ma mieć bety z 2015r. Tak samo Zawodzie tak samo ma Pesy z 2015 i moderusy z 2014r. Moim zdaniem te bety bardziej się należą zajezdni Stroszek i Gliwice..666 pisze:A co to ma do Gliwic, o których pisałeś we wcześniejszym poście? Może czegoś nie wiem, ale w R-4 niema żadnego nowego wagonu. No chyba, że uważasz Citadisy za nówki.
Gliwicom się nic nie należy, bo nie obsługują żadnej linii do jedynego słusznego miasta jakim są Katowice. Oprócz 11, gdzie też długi czas wyjeżdżała z innej zajezdni wiec bez niej by dali rady, więc nam się noc nie należy, oprócz jakichś starych sciepow, których nikt nie chce Widocznie taki los R-4.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Tak. RK zaczęły się w tym roku, po tym jak ostatnie Citki (#801, #811 i #816) przeszły RB.Penny pisze:Czyli pozostałe są "tylko" po RB, tak? Sorry w takim razie za słabe ogarnięcie tematu.grillmaster pisze:Po remoncie kapitalnym są tylko #807 i #808, które zostały w Katowicach.Penny pisze:Większość jest po remoncie kapitalnym.
4 składy i 6 solówek, faktycznie ogrom. Podobnie z Żelazkami, mamy aż dwa na 25 wszystkich tego typu wagonów.Penny pisze: A Moderusy (mam na myśli zmodernizowane 105) w takim razie to też nie są nówki?
Fakt, wcisnął się mi zły klawisz, miałem oczywiście na myśli rok 2013 - w końcu pod koniec listopada 2013 ją zaprezentowano w Zabrzurifi pisze:Pesa pierwsza oficjalnie dotarła do Katowic pod koniec listopada 2013 r. A oficjalnie do ruchu zostały wprowadzone w maju 2014r.
Nie można dzielić wagonów "po równo", ale wg. udziału taboru. Zajezdnia Zawodzie ma więcej pociągów do obsłużenia i są to linie z większymi napełnieniami. Na linii 17 nic więcej poza solówką nie pojedzie, bo Świętochłowice nie zapłacą za to. Z linią 11 jest podobna sytuacja jak z 17. Za inny tabor nie miasto nie zapłaci. Ze Świętochłowickich linii tylko na 7 ma się pojawić lepszy (droższy dla miasta) tabor. Na linii 1 jest pojemny tabor (fakt, że wysoki). Linia 4 ma już Citadisy, których wiele nie trzeba. Więc do polepszenia jakości usług zostaje 3 i 5. Z czego połowę pociągów linii 5 obsługuje Stroszek, na które być może będzie w stanie posyłać Bety. Więc dla kilkunastu pociągów (cała linia 3 i połowa linii 5), które obsługuje Gliwice naprawdę na razie nie opłaca się modernizować całego zaplecza technicznego. Lepiej niech kasa idzie na dalsze modernizacje tras, aby nowy tabor się nie niszczył.
Ja rozumiem, że fajnie by było, jakby każda zajezdnia miała się "dobrze". Nie mniej np. w Batorym całkowicie zajezdnie zlikwidowano i marnuje się dziennie setki wozokilometrów na dojazdy na trasę, gdzie też można było się uprzeć i dla czterech linii remontować zaplecze techniczne. Postanowiono jednak inaczej, choćby dlatego, że za te kilometry płacisz ze swoich podatków, a nie TŚ. Gdyby Spółka sama miała sobie pokrywać takie koszty, to na pewno bardziej by się zastanowiła.
Ja rozumiem, że fajnie by było, jakby każda zajezdnia miała się "dobrze". Nie mniej np. w Batorym całkowicie zajezdnie zlikwidowano i marnuje się dziennie setki wozokilometrów na dojazdy na trasę, gdzie też można było się uprzeć i dla czterech linii remontować zaplecze techniczne. Postanowiono jednak inaczej, choćby dlatego, że za te kilometry płacisz ze swoich podatków, a nie TŚ. Gdyby Spółka sama miała sobie pokrywać takie koszty, to na pewno bardziej by się zastanowiła.
Chłopaki tak płaczą, że w gliwickiej zajezdni nie ma nowego taboru. Ale chyba zapominają, ze tu nie chodzi o to, żeby sobie w zajezdni nowy tabor stał, ale jeździł po trasach gdzie jest to możliwe. Chyba nie ma różnicy dla mieszkańców Zabrza, że Bety jeżdżące na T5 stacjonują w Bytomiu, a nie Gliwicach? Bo co z tego, że w Będzinie stacjonują Pesy skoro żadna nie jeździ po tym mieście, ani w zasadzie nie obsługuje żadnej ważnej linii w Zagłębiu.
W sumie to nawet citadisy nie powinny jeździć na linii 4. Są linie na które nadawały by się bardziej zarówno pod względem infrastruktury jak i pod względem liczby pasażerów. Ale jak już są to niech to są przynajmniej te wagony przed remontami kapitalnymi. Gdy się je zajedzie na trasie 4-ki, potem wyśle na RK. W międzyczasie może w Zabrzu ruszy coś z kolejnymi remontami torowisk
Bety moim zdaniem powinny być wszystkie przydzielone na Bytom lub Gliwice. Wtedy możliwe byłoby ich racjonalniejsze (większe) uruchomienie. Ale z tej strony krzyczą, że chcą nowe tramwaje, z tamtej krzyczą o to samo. TŚ dzielą po kilka do różnych zajezdni i potem w każdej z nich 30% taboru musi stać jako rezerwa. Co za bezsens.
W sumie to nawet citadisy nie powinny jeździć na linii 4. Są linie na które nadawały by się bardziej zarówno pod względem infrastruktury jak i pod względem liczby pasażerów. Ale jak już są to niech to są przynajmniej te wagony przed remontami kapitalnymi. Gdy się je zajedzie na trasie 4-ki, potem wyśle na RK. W międzyczasie może w Zabrzu ruszy coś z kolejnymi remontami torowisk
Bety moim zdaniem powinny być wszystkie przydzielone na Bytom lub Gliwice. Wtedy możliwe byłoby ich racjonalniejsze (większe) uruchomienie. Ale z tej strony krzyczą, że chcą nowe tramwaje, z tamtej krzyczą o to samo. TŚ dzielą po kilka do różnych zajezdni i potem w każdej z nich 30% taboru musi stać jako rezerwa. Co za bezsens.
Po raz kolejny napiszę. W R-4 ma być modernizowane zaplecze. Na stronie TŚ wisiało ogłoszenie o zamówieniu. Inwestycja miała być realizowana w systemie: Zaprojektuj i wybuduj.DTSN pisze:Dokładnie zgadzam się z tobą "666" Nie rozumiem TS, powinni zadbać o wszystkie rejony jednakowo, a widać że traktują inne rejony lepiej, a zapominają o tych rejonach gdzie też przydała by się modernizacja zaplecza :/
W pełni się zgadzam. Jak się ma 15 wagonów danego typu, to nie powinno się go rozdzielać na różne zajezdnie. Wtedy wystarczy porządnie dostosowane zaplecze techniczne pod konkretny typ taboru tylko na jednej zajezdni. Jak dla mnie Karliki wraz z zapleczem technicznym powinny całkowicie zniknąć z Zawodzia albo całkowicie tam pozostać.mark40 pisze:TŚ dzielą po kilka do różnych zajezdni i potem w każdej z nich 30% taboru musi stać jako rezerwa. Co za bezsens.
Np. gdyby tylko trasa linii 3 była w odpowiednim stanie, to właśnie tam bym widział Karliki. Linia 5 w połowie obsadzona Betami puszczanymi ze Stroszka (który obsługiwałby też nimi linię 7) i w Zabrzu komunikacja tramwajowa naprawdę miałaby wyższy standard.
Nie wiem jak wygląda torowisko od Parku Pileckiego do Makoszów, ale od Placu Teatralnego do Mikulczyc można własnymi siłami poprawić kilka miejsc i Karliki powinny przejechać bez problemu. Byłoby pięknie gdyby się udało. Wtedy można by było rzeczywiście ściągać je do Gliwic.Penny pisze:gdyby tylko trasa linii 3 była w odpowiednim stanie, to właśnie tam bym widział Karliki
Karlik bezproblemowo przejechałby całą trasę linii 3. Jedyny problem tkwi w odcinku od Placu Kroczka do samej pętli...666 pisze:Nie wiem jak wygląda torowisko od Parku Pileckiego do Makoszów, ale od Placu Teatralnego do Mikulczyc można własnymi siłami poprawić kilka miejsc i Karliki powinny przejechać bez problemu. Byłoby pięknie gdyby się udało. Wtedy można by było rzeczywiście ściągać je do Gliwic.Penny pisze:gdyby tylko trasa linii 3 była w odpowiednim stanie, to właśnie tam bym widział Karliki
Hmmm, żeby wagon przejechał po danej linii liczy się nie tylko stan torowiska... Z tego co pamiętam, to zarówno na Mikulczycach, jak i na Makoszowach występują znaczne spadki napięcia, których citek by nie wytrzymał i się zaizolował...DWD pisze:Karlik bezproblemowo przejechałby całą trasę linii 3. Jedyny problem tkwi w odcinku od Placu Kroczka do samej pętli...666 pisze:Nie wiem jak wygląda torowisko od Parku Pileckiego do Makoszów, ale od Placu Teatralnego do Mikulczyc można własnymi siłami poprawić kilka miejsc i Karliki powinny przejechać bez problemu. Byłoby pięknie gdyby się udało. Wtedy można by było rzeczywiście ściągać je do Gliwic.Penny pisze:gdyby tylko trasa linii 3 była w odpowiednim stanie, to właśnie tam bym widział Karliki
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
#813 wrócił jedynie do czasu zakończenia ekspozycji reklamy. Dodatkowo do R-4 został użyczony #803 w zamian za #814 który został odstawiony do ZUR na RK. I tu jest widoczna różnica w traktowaniu poszczególnych rejonów przez Dyrektora Ruchu. W firmie panuje jeden pogląd pan Dyrektor; R-2 traktuje jak wypożyczalnie R-1 jak zło konieczne ,za to patrzy tylko na R-3 zostawił im 8 nowych BET i R-4 /Katowicom jakoś nikt nie użyczał innych wozów na czas remontów/.
Slim pisze:Chyba zapominacie jak w czasie remontów w Zawodziu brakowało składów, pociągi czasem były bez obsady, a w Bytomiu i Gliwicach nadmiar wagonów stał na placu i bynajmniej za dużo ich było jak na rezerwę.
http://sjp.pwn.pl/slowniki/bynajmniej.html
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Mi się wydaje, że #806 zostanie w Gliwicach, żeby mieć jednego citka w rezerwie, w razie awarii jednego citka, który wtedy jeździł liniowo.trajtek pisze:A co z #806, wiadomo kiedy wróci do Zawodzia?
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego
Dziś służba na:
703
Dziś służba na:
703
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Dokładnie tak miało być.grillmaster pisze:Przecież jak #806 wróci do Zawodzia, to w przeciwną stronę pojedzie #813.mi4chal254 pisze:Mi się wydaje, że #806 zostanie w Gliwicach, żeby mieć jednego citka w rezerwie, w razie awarii jednego citka, który wtedy jeździł liniowo.trajtek pisze:A co z #806, wiadomo kiedy wróci do Zawodzia?
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
- mi4chal744
- Posty: 8407
- Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
- Lokalizacja: Zabrze / Warszawa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości