Dawne trasy i linie tramwajowe

Historia sieci tramwajowej Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#101 Post autor: Boguś » 13 gru 2011, 22:08

TŚ25 pisze:A mógłby mi ktoś podać, czy są jakieś jeszcze pozostałości po liniach tych w Wieszowie, Rokitnicy i Miechowicach a nawet w Dąbrowie Miejskiej(linia łącząca się z Karbiem)?
Na jednej z kamienic na ulicy Frenzla w Miechowicach i Krakowskiej w Rokitnicy zachowała się rozetka.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#102 Post autor: Penny » 14 gru 2011, 06:55

Boguś pisze:
TŚ25 pisze:A mógłby mi ktoś podać, czy są jakieś jeszcze pozostałości po liniach tych w Wieszowie, Rokitnicy i Miechowicach a nawet w Dąbrowie Miejskiej(linia łącząca się z Karbiem)?
Na jednej z kamienic na ulicy Frenzla w Miechowicach i Krakowskiej w Rokitnicy zachowała się rozetka.
Przed kościołem w Miechowicach jest kawałek torowiska (jednotoru), pomiędzy Miechowicami a Rokitnicą jest dobrze widoczny nasyp z peronami przystankowymi. Natomiast krańcówka linii 32 przy Poczcie w Stolarzowicach leży ukryta w zieleńcu przed jednym z domów - jak się dobrze przypatrzysz, to ładnie widać szyny :) Przynajmniej pięć lat temu jeszcze je tam widziałem: dla orientacji kilka zdjęć - fotki jakości poglądowej i dałem tylko kilka, żeby nie zdradzać wszystkiego - odszukanie samemu daje niezłą frajdę :D P.S. Jak już wiesz, prawie wszystkie pozostałości po torowisku w Helence zostały w tym roku usunięte... :(
Załączniki
2006-04-24 [Historyczna Linia 32].rar
(2.9 MiB) Pobrany 362 razy
2006-05-28 [Historyczna Linia 31].rar
(1.66 MiB) Pobrany 310 razy
reszta.rar
(2.43 MiB) Pobrany 363 razy

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#103 Post autor: TŚ25 » 15 gru 2011, 16:35

Gdzie się znajdują te pozostałości w drugim zdjęciu w załączniku "Historyczna linia 32" ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Flash
Posty: 74
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#104 Post autor: Flash » 07 sty 2012, 21:27

Linia 35 na trasie Sosnowiec Kościelna - Będzin (Zajezdnia?)

Niestety nie mam pojęcia w jakich latach linia kursowała, wiem że na pewno jeszcze w latach 90-tych istniała na tej trasie.

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#105 Post autor: memphis » 08 sty 2012, 22:40

Flash pisze:Linia 35 na trasie Sosnowiec Kościelna - Będzin (Zajezdnia?)

Niestety nie mam pojęcia w jakich latach linia kursowała, wiem że na pewno jeszcze w latach 90-tych istniała na tej trasie.
W wersji zagłębiowskiej linia 35 jeździła tak:

21.07.1980 – 27.10.1982 Sosnowiec Bieruta – Środula
1.09.1986 – 30.09.1986 Sosnowiec Bieruta – Zagórze
1.10.1986 – 2 poł.1989 Sosnowiec Bieruta – Będzin Zajezdnia
12.12.2001 – 14.05.2003 Milowice Pętla – Sosnowiec – Zagórze Pętla

Tak więc w latach 90-tych jej nie było.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#106 Post autor: Penny » 18 sty 2012, 19:34

TŚ25 pisze:Gdzie się znajdują te pozostałości w drugim zdjęciu w załączniku "Historyczna linia 32" ?
Na czerwono zaznaczyłem orientacyjnie przebieg linii 32 wraz z krańcówką z Stolarzowicach. A żółtym krzyżykiem miejsce wykonania zdjęcia. Na zdjęciu (zrobionym w 2006 r.) są jeszcze samosiejki, a patrząc teraz na wersję satelitarną maps.google.com widać, że zostały one ścięte. Łatwo tam się dostać, ale od północnej strony, gdyż od południowej strony trzeba by przejść przez jedną z posesji :twisted:
Załączniki
32_02.jpg

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#107 Post autor: TŚ25 » 30 sty 2012, 18:19

Dzięki
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#108 Post autor: TŚ25 » 05 mar 2012, 15:18

Jaka jest szansa, aby tramwaj powrócił do Stolarzowic, Wieszowy i Mikulczyc ? Wiem, że do Miechowic dało by radę, do Rokitnicy również, ale na dalszych terenach się nie znam.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#109 Post autor: KZKGaPowicz » 05 mar 2012, 19:34

TŚ25 pisze:Jaka jest szansa, aby tramwaj powrócił do Stolarzowic, Wieszowy i Mikulczyc ? Wiem, że do Miechowic dało by radę, do Rokitnicy również, ale na dalszych terenach się nie znam.
Dla chcącego nic trudnego, a u nas nic nie chcą robić albo tylko planują i na tym się kończy. Możemy brać przykład z Krakowa, gdzie ciągle rozbudowuje się sieć tramwajową i chociażby Olsztyn, w którym tramwaje zlikwidowano, a teraz postanowiono je przywrócić.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Flash
Posty: 74
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#110 Post autor: Flash » 05 mar 2012, 19:52

KZKGaPowicz pisze:
TŚ25 pisze:Jaka jest szansa, aby tramwaj powrócił do Stolarzowic, Wieszowy i Mikulczyc ? Wiem, że do Miechowic dało by radę, do Rokitnicy również, ale na dalszych terenach się nie znam.
Dla chcącego nic trudnego, a u nas nic nie chcą robić albo tylko planują i na tym się kończy. Możemy brać przykład z Krakowa, gdzie ciągle rozbudowuje się sieć tramwajową i chociażby Olsztyn, w którym tramwaje zlikwidowano, a teraz postanowiono je przywrócić.
Częstochowa też rozbudowuje infrastrukturę tramwajową...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#111 Post autor: KZKGaPowicz » 05 mar 2012, 19:59

Flash pisze:
KZKGaPowicz pisze:
TŚ25 pisze:Jaka jest szansa, aby tramwaj powrócił do Stolarzowic, Wieszowy i Mikulczyc ? Wiem, że do Miechowic dało by radę, do Rokitnicy również, ale na dalszych terenach się nie znam.
Dla chcącego nic trudnego, a u nas nic nie chcą robić albo tylko planują i na tym się kończy. Możemy brać przykład z Krakowa, gdzie ciągle rozbudowuje się sieć tramwajową i chociażby Olsztyn, w którym tramwaje zlikwidowano, a teraz postanowiono je przywrócić.
Częstochowa też rozbudowuje infrastrukturę tramwajową...
Wiem, ale Kraków to chyba rozbudowuje najwięcej, nie mówiąc już o wspomnianym wcześniej Olsztynie, gdzie wszystko powstaje od nowa.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#112 Post autor: TŚ25 » 05 mar 2012, 20:07

Ano, a Częstochowa jeszcze nowy tabor kupuje, a Kraków jakieś dziwadło wymyśla
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#113 Post autor: Penny » 06 mar 2012, 00:55

Flash pisze:Częstochowa też rozbudowuje infrastrukturę tramwajową...
Owszem, ale nie w dzisiejszych czasach nie opłaca się budowa linii tramwajowej na osiedle wielkości Rokitnicy, chyba że zlikwidujemy co najmniej połowę autobusów, które tam kursują od strony Bytomia. A o to chyba KZK GOP nie posądzamy... :P

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#114 Post autor: KZKGaPowicz » 06 mar 2012, 09:16

TŚ25 pisze:Ano, a Częstochowa jeszcze nowy tabor kupuje, a Kraków jakieś dziwadło wymyśla
Kraków chyba czeka na kolejną dostawę Bombardierów.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

adam86
Posty: 928
Rejestracja: 31 maja 2008, 14:16
Lokalizacja: Chorzów

#115 Post autor: adam86 » 06 mar 2012, 11:00

KZKGaPowicz pisze:
TŚ25 pisze:Jaka jest szansa, aby tramwaj powrócił do Stolarzowic, Wieszowy i Mikulczyc ? Wiem, że do Miechowic dało by radę, do Rokitnicy również, ale na dalszych terenach się nie znam.
Dla chcącego nic trudnego, a u nas nic nie chcą robić albo tylko planują i na tym się kończy. Możemy brać przykład z Krakowa, gdzie ciągle rozbudowuje się sieć tramwajową i chociażby Olsztyn, w którym tramwaje zlikwidowano, a teraz postanowiono je przywrócić.
A mozna wiedzieć jaki sens ma odbudowa linii jednotorowej na wiochę?
KZKGOP 1779

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#116 Post autor: Penny » 06 mar 2012, 14:51

KZKGaPowicz pisze:
TŚ25 pisze:Ano, a Częstochowa jeszcze nowy tabor kupuje, a Kraków jakieś dziwadło wymyśla
Kraków chyba czeka na kolejną dostawę Bombardierów.
Kraków na razie nie ma jak zapłacić za te wagony. Prawie całą dotację na te wagony wydali na bieżące wydatki (prąd, utrzymanie infrastruktury, wypłaty), bo UM nie zapłacił MPK za wykonane kursy...

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#117 Post autor: Peter » 26 maja 2012, 23:18

Pozostałości dawnych torowisk w Bytomiu :arrow: Link
*SDIP (U.N.O.)

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#118 Post autor: TŚ25 » 17 cze 2012, 19:53

przeniesione z PW za zgodą autora:
Wiecie, jak biegła linia tramwajowa do zajezdni Szopienice? Czy są jeszcze jakieś pozostałości po tej linii?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez TŚ25, łącznie zmieniany 1 raz.
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#119 Post autor: Penny » 17 cze 2012, 19:53

TŚ25 pisze:Wiecie, jak biegła linia tramwajowa do zajezdni Szopienice? Czy są jeszcze jakieś pozostałości po tej linii?
Zdjęcia wykonałem w 2007 roku, ale na pewno ślady były jeszcze widoczne w zeszłym roku, a teraz to nie wiem. Przebieg trasy zaznaczam na Google Maps tutaj (polecam widok satelitarny)
Załączniki
Zdjęcie wykonane z ul. Wałowej. Przez bramę wjeżdżało się na teren zajezdni. Obecnie znajduje się tutaj jakieś prywatne przedsiębiorstwo.
Zdjęcie wykonane z ul. Wałowej. Przez bramę wjeżdżało się na teren zajezdni. Obecnie znajduje się tutaj jakieś prywatne przedsiębiorstwo.
Zdjęcie z tego samego miejsca co 06052701-2.jpg - widok w drugą stronę, tj. na skrzyżowanie ul. Bednorza i Wańkowicza.
Zdjęcie z tego samego miejsca co 06052701-2.jpg - widok w drugą stronę, tj. na skrzyżowanie ul. Bednorza i Wańkowicza.
Widoczny łuk toru w ul. Bednorza w kier. skrzyżowania przy przystanku Szopienice Kościół.
Widoczny łuk toru w ul. Bednorza w kier. skrzyżowania przy przystanku Szopienice Kościół.
Budynek w tle z żółtą drewnianą bramą to dawny budynek zajezdni.
Budynek w tle z żółtą drewnianą bramą to dawny budynek zajezdni.
Na elewacji zółtego budynku widoczne dwie stare rozety.
Na elewacji zółtego budynku widoczne dwie stare rozety.

Awatar użytkownika
TŚ25
Posty: 295
Rejestracja: 12 gru 2009, 19:37
Lokalizacja: Katowice-Szopienice

#120 Post autor: TŚ25 » 17 cze 2012, 20:20

Dzięki.
Do pierwszego zdjęcia, to zostało wykonane na ulicy Bednorza ?
Tramwaje Śląskie
232 Zawodzie Pętla-Chorzów Stadion Śląski-Zawodzie Pętla ;D

POZDRAWIAM !

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#121 Post autor: Penny » 17 cze 2012, 20:44

TŚ25 pisze:Do pierwszego zdjęcia, to zostało wykonane na ulicy Bednorza ?
Tak. Pierwsze zdjęcie na górze z żółtym budynkiem i kościołem w tle to jest końcówka ul. Bednorza.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#122 Post autor: 888 » 26 cze 2012, 16:04

W Lipinach przy okazji remontu chorzowskiej "obnażono" ukrywany pod asfaltem w "kocich łbach" dawny przejazd tramwajowy. Obecne odgałęzienie 11/17 jest ulokowane jakieś 30 metrów w stronę Chorzowa. Wcześniej tramwaj z łagiewnik najwyraźniej prowadził po "stożku" przez obecny plac powstań śląskich do linii na Chebzie. Moje pytanie: Czy ktoś wie w którym roku nastąpiła przebudowa ukladu torowego w tym miejscu??
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1204
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#123 Post autor: grillmaster » 26 cze 2012, 17:04

888 pisze:W Lipinach przy okazji remontu chorzowskiej "obnażono" ukrywany pod asfaltem w "kocich łbach" dawny przejazd tramwajowy. Obecne odgałęzienie 11/17 jest ulokowane jakieś 30 metrów w stronę Chorzowa. Wcześniej tramwaj z łagiewnik najwyraźniej prowadził po "stożku" przez obecny plac powstań śląskich do linii na Chebzie. Moje pytanie: Czy ktoś wie w którym roku nastąpiła przebudowa ukladu torowego w tym miejscu??
I czy w ogóle są to tory tramwajowe?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#124 Post autor: Penny » 26 cze 2012, 18:33

grillmaster pisze:
888 pisze:W Lipinach przy okazji remontu chorzowskiej "obnażono" ukrywany pod asfaltem w "kocich łbach" dawny przejazd tramwajowy. Obecne odgałęzienie 11/17 jest ulokowane jakieś 30 metrów w stronę Chorzowa. Wcześniej tramwaj z łagiewnik najwyraźniej prowadził po "stożku" przez obecny plac powstań śląskich do linii na Chebzie. Moje pytanie: Czy ktoś wie w którym roku nastąpiła przebudowa ukladu torowego w tym miejscu??
I czy w ogóle są to tory tramwajowe?
To prawdopodobnie nie są tory tramwajowe. Obecny łącznik jest jedyny i w niezmienionym kształcie od chwili, gdy zdecydowano na połączenie tras linii 11 i 17. Wcześniej na linii 17 była mijanka końcowa, a po trasie kursowały wagony typu N. Niestety nie mam pewności co do roku budowy tego łącznika (1987?). Były to na pewno lata 80-te. Bazuję na przekazie od długoletnich motorowych - na chwilę obecną nie odnalazłem informacji na ten temat w jakiejkolwiek literaturze, więc nie dam głowy za to ;)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#125 Post autor: memphis » 27 cze 2012, 12:08

Tor był prawie na pewno tramwajowy - z szyn rowkowych i ewidentnie zaczynał się (kończył) włączeniem w obecny tor wzdłuż Chorzowskiej. A kiedy ten łącznik przebudowano? Trzeba by znaleźć jakieś dane o ewentualnym remoncie/przebudowie tego placu i/lub ulicy, to może wiele wyjaśniać.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#126 Post autor: hanys76 » 27 cze 2012, 22:53

Znalazłem w internecie takie zdjęcie Może to coś wniesie do sprawy.

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#127 Post autor: Przemek » 28 cze 2012, 10:06

Tory kolejowe zlikwidowano na początku lat 90. Na mapie topograficznej Świętochłowic z roku 1991 nie ma już toru, który biegł od Szybów rycerskich do Huty Silesia, a sam tor przecinał ulicę Chorzowską trochę dalej, w okolicy dzisiejszego serwisu ogumienia "Misztal". Plotki, że to są tory tramwajowe również słyszałem i podobno zlikwidowano to w latach 70.

888
Posty: 127
Rejestracja: 25 lut 2011, 07:59
Lokalizacja: Świętochlowice

#128 Post autor: 888 » 29 cze 2012, 18:07

Nie chcę być przekorny, ale te tory są z całkowitą pewnością tramwajowe. Sam się dziwię że w tym miejscu kiedy kolwiek układ torowy mógłby być inny niż opisujecie. Wiem że koło "Misztala", była bocznica GKW do ZM SILESIA. W latach 90` pamiętam że tor tramwajowy łukiem zachodził na chorzowską by przeciąć się właśnie z tą bocznicą.
Tramwaje Śląskie - ratujmy co się da

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Tory na Krakowskiej w Bytomiu

#129 Post autor: Peter » 15 mar 2014, 15:06

Ostatnio będąc w Bytomiu natrafiłem na odsłonięte torowisko na ul. Krakowskiej. Torowisko to prowadzące z Pogody do Rynku przestało być używane wraz z końcem 1956 roku.
Załączniki
Bytom_Krakowska.2.jpg
Bytom_Krakowska.1.jpg
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#130 Post autor: trajtek » 23 lis 2015, 18:26

Cześć wszystkim, mam dwa pytania:
1. Kiedy i dlaczego T4 kursowała do Chorzowa? Związane to było z jakimiś remontami, czy po prostu taka trasa została ustanowiona? Obiło mi się niejednokrotnie o uszy, że takie coś było.
2. T1 pojawiało się w różnych wersjach, ale kiedy pojawił się obecny kształt tej linii? T29 kiedyś jeździła do Chebzia, T4 co 10 minut od Zaborza do Gliwic, a co z T1? Kiedy została ona ustanowiona w dzisiejszej formie (czyli od Gliwic do Chebzia, pomijając likwidację gliwickiego odcinka)?

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#131 Post autor: Peter » 23 lis 2015, 23:38

trajtek pisze:Cześć wszystkim, mam dwa pytania:
1. Kiedy i dlaczego T4 kursowała do Chorzowa? Związane to było z jakimiś remontami, czy po prostu taka trasa została ustanowiona? Obiło mi się niejednokrotnie o uszy, że takie coś było.
Nie było to związane z remontami. Jak podają źródła linia 4 kursowała już w 1945 roku do Chorzowa (do dzisiejszego Rynku a od 1960 do Pętli Wschodniej) z Gliwic (początkowo z ul. Zygmunta Starego a od 1948 z Wójtowej Wsi) przez Chebzie. W 1965 skrócono ją do Zabrza ul. Lompy (od 1972 jeździ do powstałej pętli w Zaborzu).

Oczywiście piszę powyżej już o czasach powojennych.
trajtek pisze:2. T1 pojawiało się w różnych wersjach, ale kiedy pojawił się obecny kształt tej linii? T29 kiedyś jeździła do Chebzia, T4 co 10 minut od Zaborza do Gliwic, a co z T1? Kiedy została ona ustanowiona w dzisiejszej formie (czyli od Gliwic do Chebzia, pomijając likwidację gliwickiego odcinka)?
Obecny kształt linii 1 powstał w styczniu 2004 roku z Wójtowej Wsi i został skrócony rzecz jasna do Zajezdni Gliwice w 2009 roku.
29 utworzone w 1978 roku najdłużej bo począwszy od 1980 do końca 2003 roku kursowało w relacji Chebzie - Biskupice. Były jeszcze relatywnie krótkie okresy kiedy linia ta kończyła w Zaborzu.
*SDIP (U.N.O.)

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#132 Post autor: trajtek » 24 lis 2015, 19:12

Dzięki za odpowiedź, rozwiałeś część moich wątpliwości i pytań, jednak pojawiło się nowe:

Dlaczego utworzono T1 w obecnym kształcie? Miało to związek z likwidacją pętli w Zabrzu? Piątkę pociągnięto do Zaborza, na większości trasy dublowała T29, więc stwierdzili, żeby nie dublować połączenia (a T30 też dość często wtedy jeździło) to wzmocnili T5, a żeby nie pozostała "dziura" do Chebzia, to zrobili z T4 zrobili drugą linię, ale wydłużoną do Chebzia (która co 10 minut jeździć nie mogła z powodu jednotorów)? Czy źle kombinuję?

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#133 Post autor: Boguś » 24 lis 2015, 22:49

trajtek pisze:Dzięki za odpowiedź, rozwiałeś część moich wątpliwości i pytań, jednak pojawiło się nowe:

Dlaczego utworzono T1 w obecnym kształcie? Miało to związek z likwidacją pętli w Zabrzu? Piątkę pociągnięto do Zaborza, na większości trasy dublowała T29, więc stwierdzili, żeby nie dublować połączenia (a T30 też dość często wtedy jeździło) to wzmocnili T5, a żeby nie pozostała "dziura" do Chebzia, to zrobili z T4 zrobili drugą linię, ale wydłużoną do Chebzia (która co 10 minut jeździć nie mogła z powodu jednotorów)? Czy źle kombinuję?
Pętlę przy Dworcu PKP zlikwidowano wcześniej.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#134 Post autor: Penny » 24 lis 2015, 23:09

trajtek pisze:(...) a żeby nie pozostała "dziura" do Chebzia, to zrobili z T4 zrobili drugą linię, ale wydłużoną do Chebzia (która co 10 minut jeździć nie mogła z powodu jednotorów)? Czy źle kombinuję?
Kursowanie co 10 minut mogło faktycznie wprowadzić spore zamieszanie w ruchu. Poza tym przez stare "tuneliki" nie wolno było jeździć składom, które kursowały na T4. Poza tym na odcinku Zaborze - Chebzie woziłyby powietrze.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#135 Post autor: trajtek » 25 lis 2015, 19:22

Kursowanie co 10 minut mogło faktycznie wprowadzić spore zamieszanie w ruchu. Poza tym przez stare "tuneliki" nie wolno było jeździć składom, które kursowały na T4. Poza tym na odcinku Zaborze - Chebzie woziłyby powietrze.
Wszystko układa się w całość, to ostatnie pytanie, jak wspomniałeś, nie wolno było składom jeździć przez "tuneliki", dlaczego?
Boguś pisze:Pętlę przy Dworcu PKP zlikwidowano wcześniej.
Też fakt, pomyliły mi się lata, w drugiej połowie 2002 roku ją zlikwidowano czy jakoś tak, a w 2004 roku powstała T1 w obecnej formie.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#136 Post autor: DTSN » 25 lis 2015, 19:34

Kiedyś nie było im wolno, ale po remoncie już chyba mogą tam składy przejeżdżać
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#137 Post autor: trajtek » 25 lis 2015, 21:23

Teraz mogą, chyba 11 tak zjeżdża, a na niej są składy ;)

666
Posty: 468
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#138 Post autor: 666 » 26 lis 2015, 08:12

Jak dobrze pamiętam, ale mogę się mylić, chodziło o to, że w przypadku awarii / wypadku byłyby trudności. W każdym razie na pewno odkąd Gliwice obsługują linie 17 przejeżdżały tamtędy składy, jeszcze przed remontem.

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#139 Post autor: Chudy1210 » 29 gru 2015, 16:17

Nie wiem czy to dobry temat, ale ma ktoś może dostęp do rozkładu linii 8 jak jeszcze jeździła?

Seba77
Posty: 11312
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#140 Post autor: Seba77 » 29 gru 2015, 16:48

Tu masz archiwalny rozkład linii 8 ważny w 2003 roku.

źródło.: http://rozklady.wpk.katowice.pl/archiwalne/ts2003/

Chudy1210
Posty: 52
Rejestracja: 25 sie 2015, 11:20
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#141 Post autor: Chudy1210 » 30 gru 2015, 23:28

Dzięki wielkie za ten link, mam lekturkę na noc :mryellow:

Bardzo mnie zdziwiła częstotliwość na 22. Jakim cudem ona kursowała co 10 minut?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#142 Post autor: DW » 31 gru 2015, 09:59

Chudy1210 pisze:Bardzo mnie zdziwiła częstotliwość na 22. Jakim cudem ona kursowała co 10 minut?
Były odpowiednie potoki pasażerskie, a Będzin nie szukał jeszcze oszczędności w postaci "optymalizacji" oferty tramwajowej. Jeśli chodzi o kwestie techniczne to układ mijanek i odcinków jednotorowych pozwala na kursowanie z częstotliwością co 10 minut. Mijanki odbywały się na Czeladzkiej, przy M1 i w okolicy pętli.

DWD
Posty: 242
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#143 Post autor: DWD » 18 sie 2016, 11:57

Dzisiaj całkiem przez przypadek zauważyłem, że pod wiaduktem na Mikulczycach przy petli, spod asfaltu zaczynają pojawiać się stare tory. To pozostałość po linii do Rokitnicy?

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#144 Post autor: patryk644 » 18 sie 2016, 13:33

DWD pisze:Dzisiaj całkiem przez przypadek zauważyłem, że pod wiaduktem na Mikulczycach przy petli, spod asfaltu zaczynają pojawiać się stare tory. To pozostałość po linii do Rokitnicy?
Tak, jechała tam kiedyś linia nr 33.

harrier13
Posty: 6
Rejestracja: 10 lip 2017, 12:07
Lokalizacja: GŮRNY ŚLŮNSK

Re: Dawne trasy i linie tramwajowe

#145 Post autor: harrier13 » 12 sty 2020, 22:48

Dobrym i tanim sposobem jest zwiedzanie linii za pomocą Google Street View. W ten sposób pozwiedzałem całą naszą aglomerację.
Moim marzeniem jest pozwiedzać wszystkie linie tramwajowe za tą pomocą w Europie, a może i na Świecie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości