Strona 2 z 3

: 04 gru 2008, 00:06
autor: ff
Jaki tabor jest przewidziany na poc. 02 na linii zero, która mam nadzieje startuje w najbliższą sobotę? Czy problem został zauważony i wprowadzono skład czy linia dowożąca na świąteczne zakupy do SCC będzie obsługiwana solówką? A jeśli to co podejrzewam (czyli solo), to czy to będzie 338? Pojawienie się tego wagonu w ostatnią niedzielę września było zaplanowane czy zupełnie przypadkowe?

Ps. A może 205 dostał warunkowe dopuszczenie na miesiąc? :santa:

: 04 gru 2008, 00:10
autor: memphis
ff pisze:Jaki tabor jest przewidziany na poc. 02 na linii zero, która mam nadzieje startuje w najbliższą sobotę?
To jest dobre pytanie - czy w TŚ pamiętają, że mają jeździć albo czy w KZK się nie przypomni, że trzeba to zlikwidować ;)
Czy problem został zauważony i wprowadzono skład czy linia dowożąca na świąteczne zakupy do SCC będzie obsługiwana solówką?
Nie liczyłbym na skład w żadnym przypadku.
A jeśli to co podejrzewam (czyli solo), to czy to będzie 338?
Byłoby to raczej wskazane, żeby tam 338 jeździł, ale zobaczymy.
Pojawienie się tego wagonu w ostatnią niedzielę września było zaplanowane czy zupełnie przypadkowe?
Przypadkowe. Czy zupełnie to nie wiem, ale na pewno nie planowane ;)
Ps. A może 205 dostał warunkowe dopuszczenie na miesiąc? :santa:
Kanciok może pojechać :P

: 04 gru 2008, 00:39
autor: Penny
Ja widziałem na rozkładzie Katowice Dworzec PKP w stronę Placu Wolności dla linii 11 coś dziwnego. W godzinach rannych i popołudniowych jakieś kursy oznaczone jako "kursuje w okresie maj-wrzesień oraz w grudniu" są dwie minuty przed czasem "całorocznych" kursów. Będę jutro rano to sfocę, to obadacie - bo co to jest, to ja bladego pojęcia nie mam :)

: 04 gru 2008, 00:55
autor: ff
Penny pisze:Ja widziałem na rozkładzie Katowice Dworzec PKP w stronę Placu Wolności dla linii 11 coś dziwnego. W godzinach rannych i popołudniowych jakieś kursy oznaczone jako "kursuje w okresie maj-wrzesień oraz w grudniu" są dwie minuty przed czasem "całorocznych" kursów. Będę jutro rano to sfocę, to obadacie - bo co to jest, to ja bladego pojęcia nie mam :)
To są podmiany solówka -> skład. Składy przyjeżdżają z zajezdni, solówki dwie minuty później z Chebzia i się zamieniają miejscami - składy do Chebzia, solówki do zajezdni.

http://tram-silesia.pl/rozklady/rozklad ... =10&kier=1
http://tram-silesia.pl/rozklady/rozklad ... =27&kier=2

Tak samo jest to zresztą rozwiązane przy codziennych wieczornych podmianach.

: 30 sty 2009, 00:49
autor: MarcinLodz
Czyli jak dokładnie przedstawia się eksploatacja ostatnich dwóch stodwójek? Obie stoją odstawione jako historyczne w RK-2? Czy obsługują linię "0"? Dzięki z góry za wyjaśnienie.

: 30 sty 2009, 00:53
autor: Marcin
Pozwolę sobie zacytować tekst z forum WPK:
N pisze:W zajezdni Bogucice - stoją zachowane na zabytki 169 i 205
I jeszcze ten:
Tatra T1 pisze:Jeśli dobrze pójdzie to jeszcze w tym roku rozpocznie się ich remont kapitalny dotyczący przywrócenia oryginalnego wyglądu (wagony #150 i #169). Dział Techniczny ZUR wykonał już kosztorys. Na jeden wagon przypada kwota ok 300 000 zł.

: 30 sty 2009, 06:27
autor: Peter
Trzeba będzie odtworzyć jedną połówkę pierwszych drzwi w tych wagonach, ale super. :spoko:
Może zobaczymy jeszcze skład #150+169 lub #169+150. :)
Jak spojrzeć na listę składów 102N/102Na to już te wagony jeździły razem, bo spisano skład #169+150 na linii 7 w sierpniu 1992r. :-)

: 30 sty 2009, 12:59
autor: luki
MarcinLodz pisze:Czyli jak dokładnie przedstawia się eksploatacja ostatnich dwóch stodwójek?
#205 jak wyżej napisano przeznaczono na zabytek, jednak póki co też z nim nie będzie nic robione (tylko #169).
Natomiast druga ostatnia 102-jka, #165 czyli pożegnalny partner #205, służy teraz jako piaskarka #138R

: 09 mar 2009, 22:53
autor: Patryk180
To dobrze że u nas zostawiają na historyczne więcej niż jeden wagon a nie jak np. w Krakowie został tylko jeden ;) Powini również wystąpić o dofinansowanie z Uni Europejskiej :)

: 10 mar 2009, 17:24
autor: 105N-#338
I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..

: 10 mar 2009, 21:35
autor: Penny
105N-#338 pisze:I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..
My natomiast mamy historyczne torowiska - trochę krzywe, ale mamy :D

: 10 mar 2009, 21:52
autor: 105N-#338
Penny pisze:
105N-#338 pisze:I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..
My natomiast mamy historyczne torowiska - trochę krzywe, ale mamy :D
A jak, historyczne, i to w ciągłym użyciu! ;P.

Wracając do tematu, co sie dzieje na dzień dzisiejszy z "stodwójami" ?

: 10 mar 2009, 22:08
autor: Boguś
105N-#338 pisze:
Penny pisze:
105N-#338 pisze:I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..
My natomiast mamy historyczne torowiska - trochę krzywe, ale mamy :D
A jak, historyczne, i to w ciągłym użyciu! ;P.

Wracając do tematu, co sie dzieje na dzień dzisiejszy z "stodwójami" ?
Stoją na Zawodziu.

: 10 mar 2009, 22:10
autor: 105N-#338
Boguś pisze:
105N-#338 pisze:
Penny pisze:
105N-#338 pisze:I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..
My natomiast mamy historyczne torowiska - trochę krzywe, ale mamy :D
A jak, historyczne, i to w ciągłym użyciu! ;P.

Wracając do tematu, co sie dzieje na dzień dzisiejszy z "stodwójami" ?
Stoją na Zawodziu.
W jakim są aktualnie stanie? Kiedy zaczną coś przy nich sznupać? Już mi za nimi tęskno, w częstochowie nie udało się techniczną przejechać, bo ją oszpecali..

: 10 mar 2009, 22:16
autor: Boguś
105N-#338 pisze:
Boguś pisze:
105N-#338 pisze:
Penny pisze:
105N-#338 pisze:I tak jesteśmy nieźle do tyłu, jeśli chodziu u nas o historyczne. Przykładowo w takim poznaniu mają jeszcze wozy konne..
My natomiast mamy historyczne torowiska - trochę krzywe, ale mamy :D
A jak, historyczne, i to w ciągłym użyciu! ;P.

Wracając do tematu, co sie dzieje na dzień dzisiejszy z "stodwójami" ?
Stoją na Zawodziu.
W jakim są aktualnie stanie?
#205 ostatnio widziałem w walentynki, był kompletny i miał przerysowany bok. #169 nie wiem, ale na ostatnich zdjęciach był pozbawiony pantografu i pomazany graffiti.
Kiedy zaczną coś przy nich sznupać? Już mi za nimi tęskno, w częstochowie nie udało się techniczną przejechać, bo ją oszpecali..
Zależy od możliwości finansowych TŚ. Planowo w tym roku wyremontowany miał być Kanciok #8

: 10 mar 2009, 22:21
autor: 105N-#338
Boguś pisze:#205 ostatnio widziałem w walentynki, był kompletny i miał przerysowany bok.
205 ma być historycznym?
Me ostatnie nim kursy na lini 0 nie wskazywało na jakiś specjalny dramat.
Jeśli nie mieliby kasy na remont, mogliby tylko go odświeżyć, zarejestrować i puścić na 0?
Boguś pisze:#169 nie wiem, ale na ostatnich zdjęciach był pozbawiony pantografu i pomazany graffiti.
A ten ma być historykiem?

Mam nadzieje że nie ułatwią sobie życia, kasując je po prostu :/

: 10 mar 2009, 22:27
autor: Boguś
105N-#338 pisze:
Boguś pisze:#205 ostatnio widziałem w walentynki, był kompletny i miał przerysowany bok.
205 ma być historycznym?
Me ostatnie nim kursy na lini 0 nie wskazywało na jakiś specjalny dramat.
Jeśli nie mieliby kasy na remont, mogliby tylko go odświeżyć, zarejestrować i puścić na 0?
Boguś pisze:#169 nie wiem, ale na ostatnich zdjęciach był pozbawiony pantografu i pomazany graffiti.
A ten ma być historykiem?
Oba wagony mają zostać. #169 ma być przywrócony do stanu oryginalnego.

: 10 mar 2009, 22:28
autor: memphis
105N-#338 pisze:Jeśli nie mieliby kasy na remont, mogliby tylko go odświeżyć, zarejestrować i puścić na 0?
Przecież ma bok przeorany, jak zostało napisane wcześniej.
Mam nadzieje że nie ułatwią sobie życia, kasując je po prostu :/
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ci co najbardziej płaczą umówili się kiedyś na zajezdni i pomogli w pracach przy wagonach.

Co do stanu tych wagonów, przecież na wpk w artykule lukiego nt. taboru tramwajowego jest najbardziej aktualne (moje :P) zdjęcie:
http://www.wpk.katowice.pl/photo/ts/ts-169_7.jpg
http://www.wpk.katowice.pl/photo/ts/ts-205_6.jpg

: 30 mar 2009, 21:50
autor: Patryk105
Czy to prawda, że od dnia 1.04.2009 wagony 169 i 205 zostają na stałe przekazane do ZUR.?

Przeniosłem z DPD, ponieważ nie ma to żadnego związku z tamtym działem i wątkiem. ff

: 30 mar 2009, 23:27
autor: memphis
Patryk105 pisze:Czy to prawda, że od dnia 1.04.2009 wagony 169 i 205 zostają na stałe przekazane do ZUR.?
Tak.

: 31 mar 2009, 18:49
autor: hanys76
patryksobieszek pisze:Aha... ( zapomniałem ) o 9:30 w katowicach w rynku widziałem jak nauka jazdy 131+132 ciągneła #205 do Chorzowa Batorego....
W piątek targali do zuru kancioka, następne mają byc #7 oraz #169 :)
W końcu coś ruszyło w tej sprawie.

: 31 mar 2009, 20:08
autor: Kamil
hanys76 pisze:W piątek targali do zuru kancioka, następne mają byc #7 oraz #169 :)
W końcu coś ruszyło w tej sprawie.
Na WPK czytałem że stodwójki mają iść do remontu. Czy to prawda?

: 31 mar 2009, 20:14
autor: Marcin
Kamil pisze:
hanys76 pisze:W piątek targali do zuru kancioka, następne mają byc #7 oraz #169 :)
W końcu coś ruszyło w tej sprawie.
Na WPK czytałem że stodwójki mają iść do remontu. Czy to prawda?
No chyba po to je tam targają...

: 31 mar 2009, 20:16
autor: Kamil
Marcin pisze:No chyba po to je tam targają...
To dobra, to jak je wyremontują to co potem z nimi zrobią będą jeździć jako liiowe czy będą na lini0??

: 31 mar 2009, 20:25
autor: Marcin
Kamil pisze:To dobra, to jak je wyremontują to co potem z nimi zrobią będą jeździć jako liiowe czy będą na lini0??
Będą jako zabytkowe, a skąd pewność że wogóle będzie zerówka w tym czy przyszłym roku.

: 31 mar 2009, 20:26
autor: Kamil
Marcin pisze:Będą jako zabytkowe, a skąd pewność że wogóle będzie zerówka w tym czy przyszłym roku.
To nie jest powiedziane że na pewno. Nie wiadomo czy nawet bedą linowe
pożyjemy zobaczymy ;)

: 31 mar 2009, 20:30
autor: Marcin
Kamil pisze:Nie wiadomo czy nawet bedą linowe
Skoro wiesz że nie wiadomo to po co pytasz ?.Dobra koniec tego "offtopu".

: 31 mar 2009, 21:35
autor: Boguś
Kamil pisze:
Marcin pisze:Będą jako zabytkowe, a skąd pewność że wogóle będzie zerówka w tym czy przyszłym roku.
To nie jest powiedziane że na pewno. Nie wiadomo czy nawet bedą linowe
pożyjemy zobaczymy ;)
Przecież to mają być zabytki, a nie wagony liniowe.

: 31 mar 2009, 22:09
autor: memphis
I nie tak hop - jak dobrze pójdzie (i znajdą się pieniądze) to co najwyżej kanciok będzie miał remont, reszta nie tak prędko. Oprócz stodwójek na remont czeka przecież choćby N-ka 115R.

: 31 mar 2009, 22:51
autor: Marcin
memphis pisze:Oprócz stodwójek na remont czeka przecież choćby N-ka 115R.
A mam do Ciebie pytanie, prawda to że właśnie ten #115R ma być robiony jako doczepa do #1100 a #20 jako wóz motorowy do #1263 ?.

: 31 mar 2009, 23:21
autor: memphis
Marcin pisze:
memphis pisze:Oprócz stodwójek na remont czeka przecież choćby N-ka 115R.
A mam do Ciebie pytanie, prawda to że właśnie ten #115R ma być robiony jako doczepa do #1100 a #20 jako wóz motorowy do #1263 ?.
Tak, 115R jest od wielu lat przewidziany do odbudowy jako doczepa ND. 20-tka dopiero po zakończeniu eksploatacji może być przewidziana do jakiegoś większego remontu.

: 01 kwie 2009, 21:36
autor: hanys76
Do zuru dotarła dziś, ostatnia stodwójka # 169. Zatem w zurze są już ,wszystkie wagony które miały tam przybyc.

: 18 lip 2011, 23:37
autor: Mikulek
Przepraszam za odkopywanie tematu ale co się dzieje ze stodwójkami ? Robią coś przy nich ?

: 19 lip 2011, 13:11
autor: Penny
Mikulek pisze:Przepraszam za odkopywanie tematu ale co się dzieje ze stodwójkami ? Robią coś przy nich ?
Przy stodwójkach na razie nie są prowadzone żadne prace - prawdopodobnie obecny prezes nie chce wydać decyzji na ich remont.

: 06 paź 2012, 21:25
autor: mark40
Ktoś się orientuje jaki jest koszt remontu stodwójki (doprowadzenia do stanu historycznego)?

: 07 paź 2012, 11:51
autor: adam86
Zalezy której. Wagon, który był na zajezdni w Gliwicach, czyli #137R, jest w stanie dobrym, może wozic pasażerów i ma normalne dopuszczenie do ruchu. Wystarczy go podmalować w paru miejscach i wymienić kilka elementów wewnątrz. Cała reszta, czyli #205, #169 i #7 nadają się tylko do RK, a to jest koszt ok. 100 tys. zł. Tylko, że żadnej stodwójki nie będzie, bo program modernizacji, bo wagonik w szopce itp. itd.

: 07 paź 2012, 14:52
autor: mark40
Tylko 100 tys? RK stopiątki kosztuje 500 tys, z tym, że zakres prac pewnie jest większy np jeśli chodzi o wyposażenie.

: 07 paź 2012, 16:34
autor: adam86
Owszem, w przypadku 102Na głównie chodzi o wymianę blach, profili, no i kabli. W najgorszym stanie jest 102N, który nadaje się do zbudowania na nowo praktycznie.

: 07 paź 2012, 20:58
autor: KZKGaPowicz
Może postaramy się je wpisać do rejestru zabytków ruchomych? Wtedy nie mogliby ich skasować.

: 07 paź 2012, 21:09
autor: Mikulek
Nie głupi pomysł...

: 07 paź 2012, 21:33
autor: Penny
KZKGaPowicz pisze:Może postaramy się je wpisać do rejestru zabytków ruchomych? Wtedy nie mogliby ich skasować.
Nie sądzę, aby chcieli je kasować - problem może być taki, że się w końcu same rozlecą. Status prawny nie zatrzyma postępującego stanu technicznego niestety :-(

: 07 paź 2012, 23:04
autor: adam86
Mikulek pisze:Nie głupi pomysł...
Na litość boską, jesteście ich włascicielami czy co?

: 17 wrz 2013, 15:32
autor: hanys76
Z tego zdjęcia wynika że stodwójka #7 znajduje się na terenie zajezdni Będzin w alei kasacyjnej. Pytanie od kiedy się tam znajduje ,bo odkąd pamiętam to stała w Batorym najpierw w hali a potem na placu. Widocznie jest przewidziana do kasacji, tylko po co ją do Będzina wytargali.

: 17 wrz 2013, 15:34
autor: DW
Trafiła tam już ponad rok temu. Wtedy co #205 do Gliwic. Docelowo oba mają być wozami roboczymi i służyć za holowniki.

: 17 wrz 2013, 15:36
autor: hanys76
Tak właśnie myslałem ,tylko że im dłużej tam postoi to zgnije do reszty . Jej stan jest tragiczny ,więc powinni się za to zabrac i to szybko bo inaczej tylko na złom.

: 21 kwie 2016, 17:13
autor: Chudy1210
#205 stojąca w Gliwicach przewidziana jest do kasacji. Z informacji jakie dostałem na Facebooku wychodzi, że istnieją jeszcze #137R (sprawna), #169 (Batory, złom), #7 (Będzin, złom) oraz robocza #138R (odstawiona rok temu, przechodzi w złom).

: 08 paź 2016, 04:59
autor: patryk644
#8 i #169 widziałem ostatnio pod płotem w Chorzowie Batorym i moim zdaniem wygląda na to że ich koniec jest naprawdę bliski. Całe wagony pokryte są rdzą, a lakier sam już odpada. Niektóre elementy się po prostu łamią czy zapadają. Wszystko to wygląda naprawdę strasznie.

: 27 maja 2018, 18:26
autor: IgorMike
Jak ostatnio patrzyłem na #137R, to zauważyłem, że sekcja B przechyla się nieco w lewo. A jak rozmawiałem z jednym z panów w ZURze o tym, że KMTM debatował nad przywróceniem mu numeru #183 najlepiej przed wrześniem, skomentował to krótkim: "Niech zapomną. On tu jest potrzebny." :cry:

: 27 maja 2018, 22:23
autor: Lagu
IgorMike pisze:Jak ostatnio patrzyłem na #137R, to zauważyłem, że sekcja B przechyla się nieco w lewo. A jak rozmawiałem z jednym z panów w ZURze o tym, że KMTM debatował nad przywróceniem mu numeru #183 najlepiej przed wrześniem, skomentował to krótkim: "Niech zapomną. On tu jest potrzebny." :cry:
Pamiętajmy, że człon A pochodzi z wagonu #118. Czy mimo wszystko w ZUR nie mogliby zamiast katować wagon, który mógłby być atrakcją zabytkową dla turystów ( i nie tylko), wziąć jakieś heble stopiątek, e1, helmuta ?

: 12 cze 2018, 22:34
autor: IgorMike
Lagu pisze:
IgorMike pisze:Jak ostatnio patrzyłem na #137R, to zauważyłem, że sekcja B przechyla się nieco w lewo. A jak rozmawiałem z jednym z panów w ZURze o tym, że KMTM debatował nad przywróceniem mu numeru #183 najlepiej przed wrześniem, skomentował to krótkim: "Niech zapomną. On tu jest potrzebny." :cry:
Pamiętajmy, że człon A pochodzi z wagonu #118. Czy mimo wszystko w ZUR nie mogliby zamiast katować wagon, który mógłby być atrakcją zabytkową dla turystów ( i nie tylko), wziąć jakieś heble stopiątek, e1, helmuta ?
Z tego co czytałem to do 2020 (dostawa nowych wagonów) mają być wycofane wszystkie winerki i niemodernizowane stopiątki, więc może coś z nich pójdzie na przetokowy.

Znaczy się fajnie by było :roll: