Strona 1 z 3

Stan wagonów 102Na

: 03 mar 2007, 07:48
autor: Peter
Ostatnio przyjrzałem się wagonowi #166 i znacznie pogorszył się jego stan przynajmniej wizualnie. Tył ma wgniecony po jakimś wypadku, zaczynają się robić ogniska rdzy a szczególnie na dachu. Brzydkie są te zamalowane stare płaty farby. :x
Chyba za dobrze o nim mówiliśmy chociaż dawno ten wagon już nie był odświeżany.

#205 nie widziałem ostatnio, ale w tym Selgrosie wyglądał bardzo ładnie.

Re: Stan typowanych ewentualnych historycznych 102Na #166 i

: 03 mar 2007, 12:42
autor: luki
Peter pisze: #205 nie widziałem ostatnio, ale w tym Selgrosie wyglądał bardzo ładnie.
Wczoraj był na 1403, i wygląda oczywiście bardzo dobrze, nie wiem jak w środku, ale zapewne reklama tutaj nic takiego nie skrywa.
#166 faktycznie ostatnio trochę źle się mu żyje.

: 06 mar 2007, 14:58
autor: as chorzów
Oczywiscie nikt niewpadnie by porecze aluminiowe i pare zeczy starych orginalniejszych przegubów zachowac dla ewentualnej zabytkowej 102na,nie mysle tu o poszczegulnych osobach raczej pewnej marnie działającej instytucji pseudo hobbistycznej.205 po remoncie i bardzo pasujom do niego porecze w niestodwójkowym kolorze.

: 30 mar 2007, 21:11
autor: Boguś
as chorzów pisze:Oczywiscie nikt niewpadnie by porecze aluminiowe i pare zeczy starych orginalniejszych przegubów zachowac dla ewentualnej zabytkowej 102na,nie mysle tu o poszczegulnych osobach raczej pewnej marnie działającej instytucji pseudo hobbistycznej.205 po remoncie i bardzo pasujom do niego porecze w niestodwójkowym kolorze.
A może ewentualna zabytkowa stodwójka wyglądałaby tak:
http://zabrze.net.pl/nadkanalem/gmjwilczek/foto/002.htm
http://zabrze.net.pl/nadkanalem/gmjwilczek/foto/015.htm
no może bez tych przednich gniazd, no ale i tak żadna ich nie ma :wink:

: 30 mar 2007, 22:26
autor: ff
Linia 23, wiec chyba Zawodzie, a w monografii nie ma nic o tym, żeby 205 była na Zawodziu...
Hehe, piękne bytomskie tablice i kwadraty, a z kolei w danych jest, że 116 należała do Zawodzia ;)

: 13 maja 2007, 10:12
autor: Peter
W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
Nie czarujmy się, mimo dużego sentymentu do tych wagonów czas już chyba zakończyć ich liniową eksploatację. :(
Co do historycznych to marzę, żeby dorobić im gniazda i spiąć ponownie skład stodwójek. Ba, dobrze by było zachować właśnie 3 sztuki i zrobić 2 zestawy, np. 102Na+102N #205+150 i 2x102Na #165+166. Czy ktoś o tym pomyśli u nas ? :mruga:
Co do wyboru tego trzeciego wagonu to pozostają jedynie chyba właśnie #165, #168, #169 w zależności od ich stanu. Nie upieram się koniecznie na #165.

: 13 maja 2007, 12:11
autor: luki
Peter pisze:W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
Na RK-2 zaprzeczali by ten rok był końcem eksploatacji stodwójek, i raczej do 2008 pozostanie ich więcej niż trzy sztuki...
To pod względem technicznym...
Co do ilostanu taboru to jedyny nie przewidziany chyba ich koniec mógł by nastąpić przy nadejściu krakowskich stopiątek, tylko jedna musiało by tych wozów trochę więcej niż ostatnio na Zawodzie zjechać...

: 13 maja 2007, 19:46
autor: Boguś
Peter pisze:W zasadzie poza może zachowaniem trzech egzemplarzy (#205, #165, #166) trzeba przynać, że reszta nadaje się już niestety do kasacji i jest to bardzo prawdopodobne już w tym roku.
Nie czarujmy się, mimo dużego sentymentu do tych wagonów czas już chyba zakończyć ich liniową eksploatację. :(
Co do historycznych to marzę, żeby dorobić im gniazda i spiąć ponownie skład stodwójek. Ba, dobrze by było zachować właśnie 3 sztuki i zrobić 2 zestawy, np. 102Na+102N #205+150 i 2x102Na #165+166. Czy ktoś o tym pomyśli u nas ? :mruga:
Co do wyboru tego trzeciego wagonu to pozostają jedynie chyba właśnie #165, #168, #169 w zależności od ich stanu. Nie upieram się koniecznie na #165.
Kancioka wolałbym jednak solo :) . Jeśli chodzi o zachowanie jednej lub dwóch stodwójek jako zabytki, tu jest pole do popisu dla KMTM-u. :wink:

: 13 cze 2007, 20:48
autor: as chorzów
ja akurat ktos sie tym zajmie z obecnego kmtm u ale ktos by sie musial tym zainteresowac i juz teraz zacząc ich molestowac o zachowanie i kaj to trzymac inaczej jak typy kture bezpowrotnia zniszczono i 102 na siie stracom bezpowrotnie ja bym typował inaczej 150 205 166 228

: 13 lip 2007, 15:28
autor: DW
Uaktualniono dział infrastruktura na stornie BIP TŚ. W ilostanie wagonów jest podane, że wagonów serii 102N jest już tylko 10: http://bip.tram-silesia.pl/?id=spolka/i ... m&dzial=26
Ciekawe, który wagon został skreślony? #163 czy może inny? (poza odstawionymi #166 i #241 jakiś czas nie widziałem też #119 i #231, ale stodwójki widuję raczej rzadko).

: 13 lip 2007, 16:46
autor: luki
DW pisze:Uaktualniono dział infrastruktura na stornie BIP TŚ. W ilostanie wagonów jest podane, że wagonów serii 102N jest już tylko 10: http://bip.tram-silesia.pl/?id=spolka/i ... m&dzial=26
Ciekawe, który wagon został skreślony? #163 czy może inny? (poza odstawionymi #166 i #241 jakiś czas nie widziałem też #119 i #231, ale stodwójki widuję raczej rzadko).
Na pewno kasacja to #163.
#241 już jeździ od paru dni.
#119 faktycznie znknął coś ostatnio. Ale znając jego stan, nie zdziwił bym sie jakby był on w kasacyjnej...
#231 też ostatnio nie widziałem...

: 13 lip 2007, 18:29
autor: as chorzów
Ostatnio widziałem 228-205-241-169-231-168-247+musiał by byc 165-166-119=10szt kasacja 163
119 ostatnio widziałem 7-6-2007r w łagiewnikach ciągnacy lorki ze zwrotnicom do zawodzia nie łaził za dobrze.

: 13 lip 2007, 19:15
autor: Boguś
luki pisze:Na pewno kasacja to #163.
Prawdopodobnie tak.
luki' pisze:#119 faktycznie znknął coś ostatnio. Ale znając jego stan, nie zdziwił bym sie jakby był on w kasacyjnej...
Nie był w Alei Kasacyjnej.

: 14 lip 2007, 12:51
autor: luki
Jakiś czas temu lorki ciągnął też #247, więc #119 musi już ledwo zipać.
Zdaje mi się że skoro już tak dawno nikt go nie widział, to kwestia czasu jak go postawią na kasacyjnej. Nie zdziwił bym się jakby reanimowali jego kosztem #166, i na niego też by przerzucili reklamę.

Więc w ruchu liniowym pozostają:
#165, #168, #168, #205, #228, #231, #241, #247
czyli 8 wagonów.

Los #119 i #166 jest na razie bliżej nieznany.

: 14 lip 2007, 16:40
autor: as chorzów
165 prawie tak dlugo niewidziałem jak jezdzi jak 119

: 14 lip 2007, 22:18
autor: Boguś
as chorzów pisze:165 prawie tak dlugo niewidziałem jak jezdzi jak 119
W #165 odmalowali prawą część pudła i widziałem go z tydzień temu.

: 15 lip 2007, 16:52
autor: Peter
as chorzów pisze:165 prawie tak dlugo niewidziałem jak jezdzi jak 119
Czyli ostatni dwuślipek najprawdopodobniej też już został odstawiony...
#166 może nie zostać wagonem historycznym. :(

: 09 sie 2007, 19:50
autor: Marcin
Wczoraj #205 się popsuł także nie wiadomo czy go naprawią i czy może on zostanie zabytkowym,z tego co mi wiadomo te tramwaje mają jeździć do czasu aż skończy im się ubezpieczenie.

: 09 sie 2007, 21:11
autor: DW
Marcin pisze:Wczoraj #205 się popsuł także nie wiadomo czy go naprawią i czy może on zostanie zabytkowym,z tego co mi wiadomo te tramwaje mają jeździć do czasu aż skończy im się ubezpieczenie.
Codziennie psuje się parę stodwójek, ale zwykle parę godzin później są już w ruchu. #205 pewnie już dzisiaj jeździł.

: 09 sie 2007, 21:36
autor: Marcin
Dobra,ale kiedyś skończy sie czas ubezpieczenia na te wozy.Po drugie mają być dostarczane kolejne 105-tki z Krakowa,więc będzie czym zastąpić poczciwe 102-jki.Chyba że przedłużą polisę ubezpieczeniową,ale ich stan mówi sam za siebie że ich koniec jest bliski.

: 09 sie 2007, 22:34
autor: Boguś
W tej chwili do ścięcia nadają się #119, #241 i #166?. Prawdopodobnie #163" został skreślony. Stodwójki w najlepszym stanie to właśnie #205, #169 i może #228 oraz #247.

: 09 sie 2007, 23:06
autor: Peter
Często w najgorszym stanie są przeguby stodwójek, no ale to jest ich akurat największa wada...
Dzisiaj spotkać stodwójkę w ruchu to już zaczyna być prawdziwy ewenement. :cry:
Ostatnie bastiony z tymi wagonami pozostaną najprawdopodobniej w Łodzi (wersja oczywiście wąskotorowa) i we Wrocławiu, chociaż myślę że Wrocław szybciej je pokasuje.

: 09 sie 2007, 23:12
autor: Marcin
Właśnie już pisałem o tym,ostatnio w wagonie #241 strasznie trzaskało coś w przegubie.Kiedyś też wagon ś.p #200 miał z tym problemy,na łuku koło kościoła w szopienicach,przegub trzaskał i czasem wylatywały z niego kawałki drewna od obudowy.Może gdyby 102-ki miały takie przeguby jak miał 15N...

: 09 sie 2007, 23:17
autor: Peter
Te sztywne tzw. "kapliczki" nie są zbyt udanym rozwiązaniem konstrukcyjnym niestety nawet w normalnych warunkach a dodając stan naszych torowisk to wszystko rozwalone jest w drobiazgi w stosunkowo krótkim czasie. :mruga:

: 09 sie 2007, 23:23
autor: Marcin
chociaż myślę że Wrocław szybciej je pokasuje.
Może dało by się odkupić po cenie złomu od MPK kilka 102-jek,wiem że to głupi pomysł ale poratowało by to chociaż trochę sytuacje taborową.102Na to wozy bardzo pojemne czasem spokojnie zastąpić mogą skład,a mechanicy mają już obeznanie w technice tego typu tramwaju.

: 09 sie 2007, 23:34
autor: Peter
Wątpię w to chociażby ze względu na nasze torowiska. Zakupione stodwójki zaraz by stały na warsztatach. Wszystkich torowisk szybko nie wyremontują a stopiątki jednak są odporniejsze na takie męczarnie.
Żeby jakoś poprawić sytuację taborową faktycznie potrzebujemy jednak jeszcze z kilkadziesiąt wagonów 105Na licząc, że nie będzie dużo kasacji naszych wagonów, ale to już temat do osobnej dyskusji. :wink:

: 26 paź 2007, 20:52
autor: 37
Na wspólnym odcinku kursowania stodwójek tj od Szopienic do Rynku czasami ma się wrażenie, że tych stodwójek jest więcej, są takie pory ze jada praktycznie jedna po drugiej :)
Ciekawi mnie jednak obsada taborowa, czemu np nie przerzuci się je na jedną linię, choć dzięki obecnemu rozwiązaniu można zobaczyć je jeszcze w kilku miastach.
Ciekawe czy stodwójki zawitają jeszcze na poc. 711

: 26 paź 2007, 22:18
autor: luki
37 pisze:Na wspólnym odcinku kursowania stodwójek tj od Szopienic do Rynku czasami ma się wrażenie, że tych stodwójek jest więcej, są takie pory ze jada praktycznie jedna po drugiej :)
Ciekawi mnie jednak obsada taborowa, czemu np nie przerzuci się je na jedną linię, choć dzięki obecnemu rozwiązaniu można zobaczyć je jeszcze w kilku miastach.
Ciekawe czy stodwójki zawitają jeszcze na poc. 711
To że Warszawską śmigną 3 pod rząd to zasługa ich obecności na poc 14, 15, 23 i 37
Co do poc. 711 to mam taką nadzieję, choć spodziewać się można przejęcia obsad Zawodzia przez Stroszek. Jak dla mnie to nie za wesołe, ale skoro 11 ma pozostać choć w połowie na Zawodziu to byłbym za....

: 06 gru 2007, 21:16
autor: DW
Pozostaje już tylko 6 stodwójek w ruchu - #165, #169, #205, #228, #231 i #247.

W nocy z 18 na 19 listopada br. na terenie zajezdni Zawodzie spalił się #168 :cry:
:arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208420.html

Na TWB jest też zdjęcie kasowanego #163, na którym pojawiły się odpowiednie napisy :arrow: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-208419.html


poprawiona lista sprawnych wagonów:)

: 06 gru 2007, 22:42
autor: Peter
DW pisze:Pozostaje już tylko 6 stodwójek w ruchu - #166, #169 #205, #228, #231 i #247.
Zamiast #166 powinno być #165.

Niestety prawda jest taka, że w życiu wszystko przemija...

Szkoda, że już za wiele raczej nie napiszemy o tych wagonach w ruchu. :(

: 07 gru 2007, 18:18
autor: Boguś
#168 była najbardziej złomowata ze wszystkich sprawnych stodwójek.

: 08 gru 2007, 12:00
autor: ff
Bardzo to dziwne. Jeśli podpalenie, co się bierze podobno pod uwagę, to akurat wybrano tę sprawną (na stanie), która akurat stała na torze wśród innych kasatów, w dodatku była wg nas w najgorszym stanie. Pewnie ubezpieczyciel wypłaci teraz odszkodowanie. W artykułach zarząd mówi o definitywnym wycofywaniu 102Na.

Utrata wagonu taki sposób wydaje się dla firmy bardzo na rękę... :( Obawiam się powtórek, a "sprawcy" nie zostaną złapani.

: 09 gru 2007, 02:33
autor: Karol
ff pisze:Bardzo to dziwne. Jeśli podpalenie, co się bierze podobno pod uwagę, to akurat wybrano tę sprawną (na stanie), która akurat stała na torze wśród innych kasatów, w dodatku była wg nas w najgorszym stanie. Pewnie ubezpieczyciel wypłaci teraz odszkodowanie. W artykułach zarząd mówi o definitywnym wycofywaniu 102Na.

Utrata wagonu taki sposób wydaje się dla firmy bardzo na rękę... :( Obawiam się powtórek, a "sprawcy" nie zostaną złapani.
Myślę, że trochę zbyt daleko idące wnioski wysuwasz. A z tego co wiem, to spłonęła na placu wyjazdowym, a nie za starą halą.

: 09 gru 2007, 11:35
autor: kar23
ff - żeby udowodnić Twoją teorię spiskową potrzebne jest szczegółowe dochodzenie prokuratorskie. Ubezpieczyciel na pewno nie wypłaci ot tak, bo podpalili.
Aczkolwiek interpretacja ciekawa, a wątek kryminalny, niczym w amerykańskich filmach ( Detektyw Monk i płonący tramwaj ;) ) warty uwagi ;) .

: 19 gru 2007, 21:06
autor: tramfaj90
Mam pytanie. Mamy już zabytkowy skład enek. Stopiątka zabytkowa równierz znajduje się w inwentarzu TŚ. Więc czy i która z pozostałych przy życiu 102Na jest typowana do przerobienia na zabytkową :?:

: 19 gru 2007, 21:12
autor: Boguś
tramfaj90 pisze:Mam pytanie. Mamy już zabytkowy skład enek. Stopiątka zabytkowa równierz znajduje się w inwentarzu TŚ. Więc czy i która z pozostałych przy życiu 102Na jest typowana do przerobienia na zabytkową :?:
Kanydatami są pewnie #169, #205 lub #228. Osobną kwestią jest czy któraś z nich zostanie zabytkiem.

: 24 gru 2007, 00:03
autor: tramfaj90
Mam nadzieję, że fundusze się znajdą. 102Na to bardzo klimatyczne wozy i wielką stratą by było ich definitywne zniknięcie ze śląsko-dąbrowskich torowisk. Wtedy przy okazji z 102N #8 mogliby zdjąć te bezsensowne tablice "nauka jazdy" , przywrócić numer #150 i napisy w stylu wpk http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-44768.html

: 12 lut 2008, 21:53
autor: DW
Tak jak ktoś zauważył w innym dziale od początku roku liniowo jeżdżą już tylko 3 stodwójki - #165, #205 i #247.
Pozostałe nie jeżdżą od września (#169), listopada (#228) i od grudnia (#231). Wydaję mi się, że już raczej nie wyjadą... :(

Mam nadzieję, że co najmniej te 3 jeżdżące jeszcze stodwóje zostaną zachowane na zabytkowe, robocze itp.

Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263. :?:

: 13 lut 2008, 21:43
autor: Boguś
DW pisze:Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263. :?:
Granatowy podkład jest pod Kreisela na 100%. Można nawet zauważyć, że przód i tył #205 jest niebieski a boki granatowe.

: 14 lut 2008, 15:30
autor: DW
Boguś pisze:
DW pisze:Ciekawi mnie też, czy #205 otrzyma w spadku "Kreisel'a" po #119, czy granatowy podkład otrzymał z powodu przeniesienia reklamy na skład #262+263. :?:
Granatowy podkład jest pod Kreisela na 100%. Można nawet zauważyć, że przód i tył #205 jest niebieski a boki granatowe.
Może nie mieli innej farby ;)

: 14 lut 2008, 18:26
autor: ff
A mi się wydaje, że oni chcą zrobić producenta Kreisela w konia. Wagon 119 długo nie jeździł i właściwie przeniesienie reklamy należy się jak psu zupa.

Pokazując jednak stodwójkę w granatowym ichnim podkładzie może chcą im wmówić, że wagon cały czas jeździł, ekspozycja się skończyła, a jak chcecie się dalej reklamować, to musicie już zapłacić ;)

: 10 kwie 2008, 22:39
autor: R_G
Od 26.02 mamy dwie liniowe stodwójki #165 i #205. W dodatku obie są odstawione do rezerwy.

: 12 wrz 2008, 02:20
autor: ff
Zauważyliście może taką prawidłowość, że zajezdnia Chorzów w swoich stodwójkach po powiększeniu kabiny nigdy nie montowała listwy ozdobnej na ten mały fragment burty przed pierwszymi drzwiami? Zawodzie z kolei ją montowało. Przyznam się, że ja na to zwróciłem uwagę dopiero po imprezie stodwójkowej (ogladając zdjęciowe relacje z imprezy).

:D

: 12 wrz 2008, 11:05
autor: Marcin
ff pisze:Zauważyliście może taką prawidłowość, że zajezdnia Chorzów w swoich stodwójkach po powiększeniu kabiny nigdy nie montowała listwy ozdobnej na ten mały fragment burty przed pierwszymi drzwiami? Zawodzie z kolei ją montowało. Przyznam się, że ja na to zwróciłem uwagę dopiero po imprezie stodwójkowej (ogladając zdjęciowe relacje z imprezy).
Właśnie też to zauważyłem ale nie wiedziałem czy istotne będzie pisanie o takim szczególe ;).

: 12 wrz 2008, 11:33
autor: ff
Marcin pisze:Właśnie też to zauważyłem ale nie wiedziałem czy istotne będzie pisanie o takim szczególe ;).
Na tym forum w przeciwieństwie do innych miejsc nie ma takiego szczegółu dotyczącego tramwaju, o którym nie byłoby warto pisać :P

: 14 wrz 2008, 21:41
autor: ff
Dziś trochę sobie pojeździłem stodwójką 205 na linii 0, właściwie to pożegnałem się z tymi wagonami, wprawdzie nie od rana do wieczora jak zapowiadałem w maju ;) Bardzo możliwe, że był to jej ostatni raz na tej linii, a wszystkie inne jej pojawienia się na trasie na innych liniach będą tylko świadczyły o problemach taborowych zajezdni. Widać, że stodwójka dla przechodniów to egzotyka, obracają się tak samo jak za eNkami. Pasażerowie jadący w środku również komentowali wagon, którym jadą - "zerówka to jest ta linia, gdzie jeźdżą historyczne tramwaje i właśnie jednym takim jedziemy".

Stodwójka chodziła super, była doskonale wypełniona pasażerami. W solówce byłaby ciasnota (zresztą była na linii wczoraj). Szkoda ją odstawiać... Tak jak nasi rodzice i dziadkowie wspominają eNki tak chyba ja będę wspominał zawsze stodwójki, które towarzyszyły mi cały czas podczas dojazdów do liceum (np. o godz. 7:25 :P), a także potem ze studiów i do pracy. Piękne czasy, a przecież jeszcze wcale nie tak dawne :)

: 14 wrz 2008, 22:42
autor: memphis
ff pisze:Bardzo możliwe, że był to jej ostatni raz na tej linii,
28 września jeszcze powinna pojechać, jak dobrze pójdzie ;)

: 22 wrz 2008, 14:26
autor: memphis
A jednak już nie pojedzie. Podobno miała w ogóle jakąś kolizję i jest uszkodzona, ale oprócz tego z uwagi na to, że minął czas rejestracji, od dnia 22 września 2008 r. wagon 205 został zdjęty ze stanu liniowego (i przekwalifikowany na niekomunikacyjny, odstawiony na historyczny).

Czyli od dziś Tramwaje Śląskie nie mają żadnego liniowego wagonu 102Na - skończyła się pewna epoka :(

: 22 wrz 2008, 14:34
autor: ff
memphis pisze:A jednak już nie pojedzie. Podobno miała w ogóle jakąś kolizję i jest uszkodzona, ale oprócz tego z uwagi na to, że minął czas rejestracji, od dnia 22 września 2008 r. wagon 205 został zdjęty ze stanu liniowego (i przekwalifikowany na niekomunikacyjny, odstawiony na historyczny).
Straszna szkoda. A więc 16 września, kiedy rano jeździła krótko na 23 to był najprawdopodobniej jej ostatni raz na linii. Czyli dobrze, że udało mi się w niedziele nią pojeździć i pożegnać... :(

: 22 wrz 2008, 15:33
autor: R_G
Oczywiście wielka szkoda ale dobrze ze została odstawiona jako historyczny. To daje jeszcze jakieś ciche nadzieje :)