Strona 2 z 8

: 25 maja 2016, 22:48
autor: pitrekgaga
patryk644 pisze:Mam pytanie, ile średnio kilometrów dziennie przejeżdża tramwaj?
Przykładowo:

a) poc. 01 wykonuje wyjazd (3,9km) i zjazd (4,35km) oraz 9 razy w stronę Stadionu (6,55km) i 9 razy w stronę Placu Wolności (6.05km) co daje:

3,9km + 4,35km + 9x6,55km + 9x6,05km = 121,65km

b) poc. 601 wykonuje wyjazd z Zawodzia do Placu Miarki (4,4km) i zjazd z Miarki do Zawodzia (4,1km), skrócony kurs od Miarki do Politechniki (17,15km), skrócony kurs z Politechniki do Miarki (17,7km) oraz 5 kursów w stronę Brynowa (21,35km) i 5 kursów w stronę Politechniki (20,4km) co daje:

4,4km + 4,1km + 17,15km + 17,7km + 5x21,35km + 5x20,4km = 252,1km


Oczywiście są to wyliczenia liniowe, tramwaj wykonuje jeszcze ileś metrów po zajezdni no ale masz mniej więcej obraz ile to jest :)

: 26 maja 2016, 18:27
autor: patryk644
Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?

: 26 maja 2016, 18:39
autor: trajtek
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).

: 26 maja 2016, 18:49
autor: patryk644
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Dzięki za odpowiedź.

: 27 maja 2016, 23:43
autor: polaque
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m
Poza tym GOP przez chwilę miał długą linie a mianowicie 5 od Zawodzia Zajezdni albo Pętli do Zaborza i miała jakieś z 32km

: 27 maja 2016, 23:47
autor: Trampesar6
polaque pisze:
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m.
Odcinek od Zawodzia Pętli lub Zajezdni do Szopienic Poczty ma ponad 2 km.

: 28 maja 2016, 00:05
autor: polaque
Trampesar6 pisze:
polaque pisze:
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m.
Odcinek od Zawodzia Pętli lub Zajezdni do Szopienic Poczty ma ponad 2 km.
A no faktycznie m pomyliło mi się ale kojarzę że jakiś taki potworek kiedyś był.

: 28 maja 2016, 00:15
autor: Trampesar6
polaque pisze:
Trampesar6 pisze:
polaque pisze:
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m.
Odcinek od Zawodzia Pętli lub Zajezdni do Szopienic Poczty ma ponad 2 km.
A no faktycznie pomyliło mi się ale kojarzę że jakiś taki potworek kiedyś był.
http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... nowcu.html
Tu masz o linii nr 44.

: 28 maja 2016, 08:03
autor: patryk644
Trampesar6 pisze:
polaque pisze:
Trampesar6 pisze:
polaque pisze:
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m.
Odcinek od Zawodzia Pętli lub Zajezdni do Szopienic Poczty ma ponad 2 km.
A no faktycznie pomyliło mi się ale kojarzę że jakiś taki potworek kiedyś był.
http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... nowcu.html
Tu masz o linii nr 44.
Tak teraz mi się przypomniała linia bodajże 0 która łączyła katowicki rynek z Placem Wolności. Czy to ona może była najkrótszą linią?

: 28 maja 2016, 09:51
autor: trajtek
patryk644 pisze:Tak teraz mi się przypomniała linia bodajże 0 która łączyła katowicki rynek z Placem Wolności. Czy to ona może była najkrótszą linią?
Dokładnie o tą linię mi chodziło ;)

: 28 maja 2016, 14:08
autor: DWD
Był też bodajże kiedyś jakiś potworek który jeździł od Urzędu Miasta w Bytomiu do Powstańców Warszawskich jak dobrze pamiętam. Numeru już nie kojarzę wiem że kursował tam fortepian.

: 28 maja 2016, 14:21
autor: PatrykBe
DWD pisze:Był też bodajże kiedyś jakiś potworek który jeździł od Urzędu Miasta w Bytomiu do Powstańców Warszawskich jak dobrze pamiętam. Numeru już nie kojarzę wiem że kursował tam fortepian.
31.

: 28 maja 2016, 15:26
autor: patryk644
To właściwie która linia była krótsza.

: 28 maja 2016, 15:36
autor: elot360
patryk644 pisze:To właściwie która linia była krótsza.
Orientacyjnie za pomocą funkcji ortofotomapy geoportalu linia 0 między Rynkiem a placem Wolności miała gdzieś koło 480m a linia 31 na odcinku Powstańców Warszawskich - Urząd miasta miała 620m. (Do tych wyliczeń jakieś +/- kilka lub kilkadziesiąt metrów można sobie dodać, jednak widać co jest krótsze).

: 28 maja 2016, 17:30
autor: tramwajarze z19
PatrykBe pisze:
DWD pisze:Był też bodajże kiedyś jakiś potworek który jeździł od Urzędu Miasta w Bytomiu do Powstańców Warszawskich jak dobrze pamiętam. Numeru już nie kojarzę wiem że kursował tam fortepian.
31.
Nie tylko 31, bo 39 też było (zamiennik linii 31).

: 28 maja 2016, 17:53
autor: PatrykBe
tramwajarze z19 pisze:
PatrykBe pisze:
DWD pisze:Był też bodajże kiedyś jakiś potworek który jeździł od Urzędu Miasta w Bytomiu do Powstańców Warszawskich jak dobrze pamiętam. Numeru już nie kojarzę wiem że kursował tam fortepian.
31.
Nie tylko 31, bo 39 też było (zamiennik linii 31).
I ta linia miała ok 700 metrów.

: 29 maja 2016, 01:01
autor: Warturtles
polaque pisze:
trajtek pisze:
patryk644 pisze:Mam jeszcze jedno pytanie, jaka jest najdłuższa i najkrótsza linia tramwajowa w polsce i ile ma kilometrów?
Najdłuższą jest linia 46 z Łodzi do Ozorkowa, ma około 30km (chyba 29, ale pewien nie jestem), najkrótszą jest bytomska linia 38 (mówię o stale kursujących liniach, jakieś mniejsze się zdarzały podczas remontów, chyba nawet w Katowicach swego czasu byłą jakaś krótka linia jeżdżąca po rynku).
Tą najkrótszą była 44 od Zawodzia Pętli do Szopienic Poczty i miała ok 400m
Poza tym GOP przez chwilę miał długą linie a mianowicie 5 od Zawodzia Zajezdni albo Pętli do Zaborza i miała jakieś z 32km
Linia 7 przez jakiś czas jechała na dokładnie takiej samej trasie ;). Poza wyjazdami z Gliwic i Zawodzia, były też wyjazdy z Bytomia: Bytom Stroszek - Rozbark - Chorzów Rynek - Katowice Rondo - Katowice Rynek - i dalej już do Zaborza. Ale to tylko ekstremum wyjazdowe ;)

: 03 cze 2016, 22:34
autor: misza
DPD 03.06.2016
patryk644 pisze:...
93 #716 -> #644 (17:27 Chorzów Rynek)
...
Jak taka podmiana w Chorzowie jest realizowana- tzn. wagon jadąc od Metalowców: a) jeszcze przed CP jedzie w prawo i cofa na stanowisko, czy b) przejeżdża przez CP cofa po łączniku Powstańców Katowice i przodem podjeżdża na stanowisko ?

: 03 cze 2016, 23:14
autor: elot360
misza pisze:DPD 03.06.2016
patryk644 pisze:...
93 #716 -> #644 (17:27 Chorzów Rynek)
...
Jak taka podmiana w Chorzowie jest realizowana- tzn. wagon jadąc od Metalowców: a) jeszcze przed CP jedzie w prawo i cofa na stanowisko, czy b) przejeżdża przez CP cofa po łączniku Powstańców Katowice i przodem podjeżdża na stanowisko ?
Chyba coś źle zrozumiałeś. Z zapisu z DPD wynika że wagon #644 był widziany na tym pociągu o tej godzinie w tym konkretnym miejscu, a nie że o tej godzinie nastąpiła podmiana.

: 03 cze 2016, 23:33
autor: misza
elot360 pisze:
misza pisze:DPD 03.06.2016
patryk644 pisze:...
93 #716 -> #644 (17:27 Chorzów Rynek)
...
Jak taka podmiana w Chorzowie jest realizowana- tzn. wagon jadąc od Metalowców: a) jeszcze przed CP jedzie w prawo i cofa na stanowisko, czy b) przejeżdża przez CP cofa po łączniku Powstańców Katowice i przodem podjeżdża na stanowisko ?
Chyba coś źle zrozumiałeś. Z zapisu z DPD wynika że wagon #644 był widziany na tym pociągu o tej godzinie w tym konkretnym miejscu, a nie że o tej godzinie nastąpiła podmiana.
Dzięki za wyjaśnienie - ponawiam i podbijam pytanie: Jak jest realizowana podmiana (podstawienie) wagonu na linie 9,17 od strony Metalowców?

: 03 cze 2016, 23:34
autor: auri23
Niemniej warto odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli podmiana jedzie od Metalowców to często obsługuje CP na torze wyjazdowym przy POP. Niekiedy zdarza się że wycofuje w całkowicie początkowy rejon peronu zaraz za sygnalizator wyjazdowy.

: 03 cze 2016, 23:37
autor: elot360
Ja się spytam inaczej. Ktoś zaobserwował taką sytuacje kiedy to 9 wymieniało się na Rynku od Metalowców?

: 04 cze 2016, 00:30
autor: tramwajarze z19
elot360 pisze:Ja się spytam inaczej. Ktoś zaobserwował taką sytuacje kiedy to 9 wymieniało się na Rynku od Metalowców?
Ja już miałem nie raz okazję przejechać się wozem na wymianę bez pasażerów z zajezdni na rynek w Chorzowie trasą 6, 19.

: 04 cze 2016, 11:00
autor: auri23
Ja widziałem 4 takie sytuacje.

: 24 cze 2016, 15:20
autor: patryk644
Mam pytanie, kiedy (dzień, miesiąc, rok) liniowo zaczęły kursować karliki na liniach 0,4,6,7,16,20,36 i 41?

: 24 cze 2016, 15:25
autor: Peter
Debiut liniowy Karlików był dnia 03.05.2001. Początkowo kursowały tylko na liniach 6 i 41.
Daty debiutów poszczególnych wagonów znajdują się tutaj.

Pod koniec lat '90 wisiały tablice dotyczące planowanej modernizacji linii 6/11/41, ale na 11 niskopodłogowce się nie pojawiły.

: 24 cze 2016, 15:33
autor: Warturtles
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy (dzień, miesiąc, rok) liniowo zaczęły kursować karliki na liniach 0,4,6,7,16,20,36 i 41?
Ja wiem tylko o liniach 20, 23 i 40 ;)
Na linii 40 pierwszy raz pojawiły się karliki 24 grudnia 2012 roku na trasie Plac wolności - Zawodzie Pętla, była to pierwsza linia w historii, gdzie była obsługiwany w 100% przez tabor niskopodłogowy w całości.
Natomiast na linii 23, karliki pojawiły się 1 września 2014 roku, kiedy to linia kursowała w dni wolne co 45 minut, obsługiwana Helmutem i Karlikiem na przemian.
Na linię 20 karliki wjechały po otwarciu wyremontowanego torowiska w Szopienicach 23 sierpnia 2014 roku (jednak rozkład zakładał, że karliki pojawią się wówczas na linii 14).

: 24 cze 2016, 16:03
autor: Peter
Warturtles pisze:Na linię 20 karliki wjechały po otwarciu wyremontowanego torowiska w Szopienicach 23 sierpnia 2014 roku (jednak rozkład zakładał, że karliki pojawią się wówczas na linii 14).
Była jeszcze wcześniej linia 20 w relacji Pętla Słoneczna - pl. Miarki, na której jeździły Karliki. :-)
Znalazłem zdjęcie :arrow: Link
"Tramwaje Górnośląskie" podają datę uruchomienia 20 w tej relacji jako 21.12.2002.
20 pojawiła się wtedy ponownie po przerwie od roku 1995 w zmienionej relacji.

: 24 cze 2016, 20:38
autor: trajtek
Karliki po Zabrzu na T4 jeżdżą od 25 października 2014 roku, jeździły na dwóch z pięciu pociągów, potem chyba zmniejszono liczbę pociągów do czterech. Wszystkie pociągi na T4 są.. jak dobrze pamiętam to od 30 listopada 2015 roku. Na początku były trzy Karliki - #811, #815 oraz #816, gdy zwiększono liczbę pociągów to doszły kolejne, jednak póki co jakiegoś stałego składu Karlików nie mamy, bo był u nas też #803 i #806, a teraz jest #804.

: 14 lip 2016, 21:28
autor: patryk644
Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?

: 14 lip 2016, 23:42
autor: Damien
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.

: 15 lip 2016, 08:43
autor: patryk644
Damien pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.
Właśnie ostatnio patrząc na #812 zastanawiałem się czy gdyby ściągli z niego reklamę czy byłby szary. No to wygląda że tak. Więc era szaraków jeszcze nie dobiegła końca :) .

: 15 lip 2016, 09:30
autor: Damien
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.
Właśnie ostatnio patrząc na #812 zastanawiałem się czy gdyby ściągli z niego reklamę czy byłby szary. No to wygląda że tak. Więc era szaraków jeszcze nie dobiegła końca :) .
Dodam, że oprócz #812 jeszcze tylko #805 zdaje się być szary.

: 15 lip 2016, 10:05
autor: patryk644
Damien pisze:
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.
Właśnie ostatnio patrząc na #812 zastanawiałem się czy gdyby ściągli z niego reklamę czy byłby szary. No to wygląda że tak. Więc era szaraków jeszcze nie dobiegła końca :) .
Dodam, że oprócz #812 jeszcze tylko #805 zdaje się być szary.
A myślałem, że już mogę ich nigdy nie zobaczyć.

: 15 lip 2016, 10:14
autor: PatrykBe
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.
Właśnie ostatnio patrząc na #812 zastanawiałem się czy gdyby ściągli z niego reklamę czy byłby szary. No to wygląda że tak. Więc era szaraków jeszcze nie dobiegła końca :) .
Dodam, że oprócz #812 jeszcze tylko #805 zdaje się być szary.
A myślałem, że już mogę ich nigdy nie zobaczyć.
Po zdjęciu reklamy Citki te nie wyjadą szare.

: 15 lip 2016, 10:31
autor: grillmaster
PatrykBe pisze:
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:
Damien pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, kiedy z torów Śląska zniknął ostatni karlik w szarym malowaniu tzw. szarak?
No a np. #812 nadal nie jest szary nie patrząc na reklamę? Bo wygląda na to, że jest.
Właśnie ostatnio patrząc na #812 zastanawiałem się czy gdyby ściągli z niego reklamę czy byłby szary. No to wygląda że tak. Więc era szaraków jeszcze nie dobiegła końca :) .
Dodam, że oprócz #812 jeszcze tylko #805 zdaje się być szary.
A myślałem, że już mogę ich nigdy nie zobaczyć.
Po zdjęciu reklamy Citki te nie wyjadą szare.
Po prostu dostaną nową reklamę, albo oblepią go czerwoną folią tak jak było z #810 w ostatnim okresie przed wyjazdem na RK.

: 27 lip 2016, 06:09
autor: patryk644
Mam pytanie, w jakich polskich miastach są lub były eksploatowane trójskłady stopiątek?

: 27 lip 2016, 06:27
autor: tramwajarze z19
patryk644 pisze:Mam pytanie, w jakich polskich miastach są lub były eksploatowane trójskłady stopiątek?
Kraków, Warszawa, Gdańsk.

: 27 lip 2016, 12:48
autor: pycio1400
tramwajarze z19 pisze:
patryk644 pisze:Mam pytanie, w jakich polskich miastach są lub były eksploatowane trójskłady stopiątek?
Kraków, Warszawa, Gdańsk.
GOP :)

: 30 sie 2016, 21:02
autor: skoti
Jakie mamy inne linie, tak jak np. linia 24 w których "prawie" nigdy nie ma obsad nieplanowych ? Zawsze 105.

: 30 sie 2016, 21:35
autor: patryk644
Np. linia 1,6,9,13,14,15,16,17 i taka linia 0 gdzie jeszcze nie było żadnej nie planowanej obsady.

: 30 sie 2016, 23:11
autor: skoti
A na 15 nie pojawiają się składy ?

: 31 sie 2016, 01:03
autor: pycio1400
patryk644 pisze:Np. linia 1,6,9,13,14,15,16,17 i taka linia 0 gdzie jeszcze nie było żadnej nie planowanej obsady.
Guzik prawda :) Dzisiaj na T6 jeździł skład 105 :)

: 31 sie 2016, 01:37
autor: Trampesar6
pycio1400 pisze:
patryk644 pisze:Np. linia 1,6,9,13,14,15,16,17 i taka linia 0 gdzie jeszcze nie było żadnej nie planowanej obsady.
Guzik prawda :) Dzisiaj na T6 jeździł skład 105 :)
Który pojeździł sobie kilka godzin :)

: 31 sie 2016, 03:46
autor: elot360
Jestem pewien że zdarzyło się raz kiedy na jedynce był skład czy inna solówka.

: 31 sie 2016, 05:18
autor: patryk644
Chodziło o linie w których prawie nigdy nie było nie planowanej obsady.

: 31 sie 2016, 08:29
autor: pycio1400
Trampesar6 pisze:
pycio1400 pisze:
patryk644 pisze:Np. linia 1,6,9,13,14,15,16,17 i taka linia 0 gdzie jeszcze nie było żadnej nie planowanej obsady.
Guzik prawda :) Dzisiaj na T6 jeździł skład 105 :)
Który pojeździł sobie kilka godzin :)

Ale byl :)
Na 133 i 134 jest planowy skład HF, a jeździły zwykle składy 105...
Na 164 to samo...
Na 19 zamiast Bety widziałem już kilka razy 105...
Na 7 zamiast Bety i citków to samo...
Na 14 często zamiast HF jeździ zwykła 105 i odwrotnie...

: 31 sie 2016, 08:31
autor: hanys76
patryk644 pisze:Chodziło o linie w których prawie nigdy nie było nie planowanej obsady.
Na każdej linii zdarza się nieplanowy tabor nawet na takiej 38. Taka jest specyfika naszej sieci że jak brak sprawnego taboru danego typu to puszcza się inny mozliwy.

: 31 sie 2016, 09:52
autor: elot360
pycio1400 pisze:Na 133 i 134 jest planowy skład HF, a jeździły zwykle składy 105...
Na 164 to samo...
Na 14 często zamiast HF jeździ zwykła 105 i odwrotnie...
Jeśli tak się licytować to 9 też odpada. No ale już zostało wszystko wyżej powiedziane w kwestii nieplanowanych obsad. Nie ma linii na której takiej nigdy nie było.

: 31 sie 2016, 10:29
autor: trajtek
elot360 pisze:Jestem pewien że zdarzyło się raz kiedy na jedynce był skład czy inna solówka.
Był, np. 27 czerwca, solówki też się pojawiały ;)