: 31 sie 2016, 10:32
To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?
Dyskusje o tramwajach na Śląsku i w Zagłębiu
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/
Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola nieplanowe obsady są wystawiane tam gdzie jest taka potrzeba. Tyle na ten temat już wszystko zostało wyjasnione wczesniej. Przeczytaj wczesniejsze posty ze zrozumieniem tam wszystko masz wyjasnione.patryk644 pisze:To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?
A czy skład Moderusów, czy skład 105Na to już nie ma znaczenia....pisaliśmy już na ten temat. Skład jest sklademmi4chal254 pisze:Teraz najczęściej nieplanowy jest ostatnio na linii 3. Na poc. 35 zamiast składu moderusów to jest skład 105Na
Taka sama sytuacje jest na 22. Nie kojarzę by w ciągu ostatnich 10 lat był tam kiedykolwiek skład. Poza jedną sytuację, gdy, jeszcze przez ograniczeniem częstliwości z 20 do 10 minut, w jeden z dni przedłużających długi weekend obowiązywały rozkłady sobotnie ze zwiększeniem pojemności taboru.skoti pisze:A mi tylko chodziło o linie jak 24, która zawsze obsadzona jest pojedynką 105, bo na Okrzei nic nie puszczą innego np. składu 105, Pesy, Bety i Helmuta. Wiem Helmut był zamiast eNki, ale to był wyjątek w trakcie remontu. Dlatego linia 24 jak dla mnie jest, bez obsad nieplanowych !!
Prędkość nie wynosi zero. Ale wskazówka prędkościomierza zawsze pokazuje zero.polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
Prędkości na danych odcinku regulują znaki, lub przepisy...polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają. Jeśli dany temat Cię nie interesuje to nie musisz się w nim wypowiadać, a nawet go czytaćskoti pisze:A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
No właśnie!! Powiedz to "koledze" Filip_777, który potrafi dawać tylko ostrzeżenia, a tym co wpisują złe obsady to jest cisza. Pisałem Ci na PW i "Filipkowi", ale bez odpowiedzi I ponawiam pytanie: A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?DW pisze:Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają.skoti pisze:A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A była w ogóle taka?skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
Była w latach 90. Teraz Tramwajem Naturalnie. Kiedyś tak się tramwaje reklamowały.elot360 pisze:A była w ogóle taka?skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
W takim przypadku jeśli była by kontrola to dostałbyś wtedy mandat. Powinieneś podejść do kierowcy i poprosić aby się podpisał swoim numerem służbowym, numerem wozu, wpisać datę, godz..Warturtles pisze:Mógłbym dostać mandat przy kontroli po przesiadce?
Prędkosci tramwajów raczej nie mierzą, ale jak jest akcja trzezwosć to zdarza się że przyjezdzają na pętlelub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę. Na trasach tramwajów do kontroli nie zatrzymują, chyba że prowadzący rażąco naruszy przepisy powodując zagrożenie. Na linii mogą wkroczyć jeśli zachodzi podejrzenie że motorniczy jest pod wpływem alkoholu. Takie wypadki się już zdarzały.trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym czy przekraczał ograniczenia prędkości na torowisku. Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju? Albo czy biorą na dmuchanie, jak czasem kierowców autobusów? Czy raczej tramwaje są poza celownikiem służb?
Policja jednakowo interesuje się każdym pojazdem uczestniczącym w ruchu drogowym.trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami?
Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.hanys76 pisze:Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju?
Akcji takich się już nie przeprowadza, gdyż są niezgodne z przepisami. Akcję przeprowadzenia badania trzeźwości można przeprowadzić jedynie w sytuacji, gdy występuje uzasadnione podejrzenie o bycie pod wpływem alkoholu lub zgłoszenie osób trzecich - o czym dalej napisałeśhanys76 pisze:(...) ale jak jest akcja trzezwość to zdarza się że przyjeżdżają na pętlę lub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę (...)
trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym
Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"
Zdarza się, że sygnalizacja nie wykryje tramwaju (najczęściej w przypadku enek). Wtedy przeważnie motorowi wjeżdżają na skrzyżowanie w fazie, w której nie będą kolidować z innymi uczestnikami ruchu, ale zdarzają się przypadki, gdzie motorniczy robi zatrzymanie oczekując na pionowe światło.tom pisze:Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"
Czy ja wiem... Są miejsca, gdzie torowisko jest wyremontowane a ustawione są ograniczenia do 10, 15, 20 km/h (np. ograniczenie do 15 km/h przy wjeździe na torowisko w jezdni pomiędzy przystankami Szopienice Poczta a Burowiec). Albo słynne: Arki Bożka w Bytomiu czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/hPenny pisze:Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.
A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h
Na tej drodze akurat prędkość jest podniesiona na większości odcinków do 70 km/h za pomocą znaku "B-33". Nie mam jednak pewności, czy obowiązuje on w sytuacji, gdy torowisko jest wydzielone (moim zdaniem nie, ale to tylko niezweryfikowane domniemania). Nie przypominam sobie, aby na tej trasie były znaki "BT-1" nad torowiskiem, które regulują dopuszczalną prędkość maksymalną dla tramwajów.skoti pisze:A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h
Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h Takie jest moje zdanie...
Zapomniałem o nocnym podwyższeniu dopuszczalnej prędkości, dziękiIwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h Takie jest moje zdanie...
Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Dw, blisko... Jeśli mamy znaku Koniec terenu zabudowanego, to według KRD ograniczenie wynosi 70 km/h... Jednak przepisy wewnętrzne (biała książka) mówią, że jeśli mamy sieć płaską można jechać do 40 km/h, a łańcuchową do 60 km/h, chyba że na danym odcinku obowiązują inne ograniczenia prędkości...DW pisze:Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Wrocławski protram był u nas na testach przez parę dni kursował na linii 6. Na początku były problemy bo wagon nie miescił się w skrajniach i na Placu Sikorskiego musieli na szybko rozbierac chodnik na łuku. Ale ogólnie spisywał się niezle niby były przymiarki do zakupu tych wozów ale jak widać nic z tego nie wyszło.Damien pisze:Na stronie głównej pokazało mi się takie zdjęcie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... play_media
W 2009 prawie w ogóle nie miałem styczności z tramwajami, dlatego chciałem zapytać, z jakiej okazji ten tramwaj był u nas?
z Będzina: #727patryk644 pisze:2. Które wagony doczepne nie posiadają kabiny motorniczego?
Tu cię może zaskoczę bo #715 i #755 mają możliwość jazdy w składzie (W końcu po coś mają te gniazda, prawda?).patryk644 pisze:Według spisu taboru prawie wszystkie moderusy mogą jeździć w składzie (oprócz #715, #755, [...]).
Z Gliwickich chyba nie pojawiły się #651+652, #659+660 i #744+785. Oczywiście po przejściu modernizacji, bo przed nią był #651+652 i chyba jakaś chwilowa konfiguracja #744+785.patryk644 pisze:1. Czy z tych wszystkich składów są jeszcze takie które nie pojawiły się w ruchu liniowym?
Są dwie typy sieci: płaska i wielokrotna (albo łańcuchowa)...polaraxa pisze:W T.Ś obowiązują 3 rodzaje sieci; płaska, pół skompensowana i skompensowana /nie pamiętam by coś w tym temacie coś się zmieniło/.