Strona 3 z 8

: 31 sie 2016, 10:32
autor: patryk644
To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?

: 31 sie 2016, 11:13
autor: hanys76
patryk644 pisze:To w takim razie na jakich liniach obsady nieplanowane pojawiają się najczęściej?
Zadajesz pytania jak dziecko z przedszkola nieplanowe obsady są wystawiane tam gdzie jest taka potrzeba. Tyle na ten temat już wszystko zostało wyjasnione wczesniej. Przeczytaj wczesniejsze posty ze zrozumieniem tam wszystko masz wyjasnione.

: 31 sie 2016, 22:34
autor: mi4chal744
Teraz najczęściej nieplanowy jest ostatnio na linii 3. Na poc. 35 zamiast składu moderusów to jest skład 105Na :D

: 31 sie 2016, 22:57
autor: skoti
mi4chal254 pisze:Teraz najczęściej nieplanowy jest ostatnio na linii 3. Na poc. 35 zamiast składu moderusów to jest skład 105Na :D
A czy skład Moderusów, czy skład 105Na to już nie ma znaczenia....pisaliśmy już na ten temat. Skład jest skladem ;)

A mi tylko chodziło o linie jak 24, która zawsze obsadzona jest pojedynką 105, bo na Okrzei nic nie puszczą innego np. składu 105, Pesy, Bety i Helmuta. Wiem Helmut był zamiast eNki, ale to był wyjątek w trakcie remontu. Dlatego linia 24 jak dla mnie jest, bez obsad nieplanowych !!

: 03 wrz 2016, 19:19
autor: DW
skoti pisze:A mi tylko chodziło o linie jak 24, która zawsze obsadzona jest pojedynką 105, bo na Okrzei nic nie puszczą innego np. składu 105, Pesy, Bety i Helmuta. Wiem Helmut był zamiast eNki, ale to był wyjątek w trakcie remontu. Dlatego linia 24 jak dla mnie jest, bez obsad nieplanowych !!
Taka sama sytuacje jest na 22. Nie kojarzę by w ciągu ostatnich 10 lat był tam kiedykolwiek skład. Poza jedną sytuację, gdy, jeszcze przez ograniczeniem częstliwości z 20 do 10 minut, w jeden z dni przedłużających długi weekend obowiązywały rozkłady sobotnie ze zwiększeniem pojemności taboru.

: 09 wrz 2016, 20:01
autor: polaque
Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.

: 12 wrz 2016, 20:26
autor: PatrykBe
polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
Prędkość nie wynosi zero. Ale wskazówka prędkościomierza zawsze pokazuje zero.

: 13 wrz 2016, 10:47
autor: pycio1400
polaque pisze:Czy sieć TŚ posiada jakieś oficjalnie ustalone prędkości maksymalne na odcinkach? Jeśli tak to w jaki sposób to oceniają motorniczy szczególnie starych 105tek typu #776? gdzie prędkość zawsze wynosi 0.
Prędkości na danych odcinku regulują znaki, lub przepisy...
W nami sposób to oceniamy? Na wyczucie, mniej więcej czuje się z jaką prędkością się jedzie :)

: 19 wrz 2016, 07:25
autor: patryk644
Mam pytanie; jakie wagony na Śląsku miały reklamę Veki?

: 19 wrz 2016, 07:34
autor: elot360
Citadisy.

: 19 wrz 2016, 10:13
autor: hanys76
Na stopiątkach też byla reklama veki na bank na Stroszkowskich i z tego co pamietam któraś stodwójka też woziła vekę.

: 19 wrz 2016, 11:44
autor: trajtek
Idąc za TYM następujące stopiątki: #417+418, #464+465, #644+344.

: 19 wrz 2016, 16:31
autor: patryk644
To w takim razie na jakich karlikach były takie reklamy?

: 19 wrz 2016, 16:42
autor: trajtek
Idąc za forumowym spisem i phototransem:

#802, #803, #805, #807, #809, #811, #812, #815.

: 22 wrz 2016, 22:18
autor: patryk644
Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?

: 23 wrz 2016, 08:44
autor: elot360
Na pewno #347, #678, #773.

: 23 wrz 2016, 13:12
autor: trajtek
#564+, #566, #321, #524, #523, #731+730, #264+265, #678, #773, #722, #733, #651+, #384+, #734+735, #717+

#722 i #733 jeździ obecnie w reklamie, niestety nie znalazłem zdjęcia. Jeszcze gdzieś znalazłem informację o #347, jednak również nie znalazłem żadnego zdjęcia, więc do tego ostatniego nie jestem pewnym.

: 23 wrz 2016, 19:23
autor: skoti
patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?

: 23 wrz 2016, 20:01
autor: DW
skoti pisze:
patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają. Jeśli dany temat Cię nie interesuje to nie musisz się w nim wypowiadać, a nawet go czytać :)

: 23 wrz 2016, 20:54
autor: skoti
DW pisze:
skoti pisze:
patryk644 pisze:Teraz mam jeszcze jedno pytanie na temat reklam. A mianowicie na jakich wagonach była reklama Kredyty Chwilówki?
A po co Ci to? Ciężko poszukać ?Co jeszcze wymyślisz? A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
Od tego jest to forum - gdy ktoś ma jakieś pytania to je zadaje, a inni odpowiadają.
No właśnie!! Powiedz to "koledze" Filip_777, który potrafi dawać tylko ostrzeżenia, a tym co wpisują złe obsady to jest cisza. Pisałem Ci na PW i "Filipkowi", ale bez odpowiedzi :( I ponawiam pytanie: A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?

: 23 wrz 2016, 20:55
autor: elot360
skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
A była w ogóle taka? :shock:

: 23 wrz 2016, 20:58
autor: skoti
elot360 pisze:
skoti pisze:A na jakim wagonie była reklama: Podróż bez spalin ?
A była w ogóle taka? :shock:
Była w latach 90. Teraz Tramwajem Naturalnie. Kiedyś tak się tramwaje reklamowały.

: 25 wrz 2016, 13:38
autor: Warturtles
Skasowałem dziś bilet w autobusie nr. 40 #721 o 13:11/13:12. Jednak po skasowaniu zauważyłem dziwny kod biletu, z kropkami pomiędzy:
3*2*25721.
Mógłbym dostać mandat przy kontroli po przesiadce?

: 25 wrz 2016, 14:16
autor: Seba77
Warturtles pisze:Mógłbym dostać mandat przy kontroli po przesiadce?
W takim przypadku jeśli była by kontrola to dostałbyś wtedy mandat. Powinieneś podejść do kierowcy i poprosić aby się podpisał swoim numerem służbowym, numerem wozu, wpisać datę, godz..

: 26 wrz 2016, 10:23
autor: trajtek
Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym czy przekraczał ograniczenia prędkości na torowisku. Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju? Albo czy biorą na dmuchanie, jak czasem kierowców autobusów? Czy raczej tramwaje są poza celownikiem służb?

: 26 wrz 2016, 11:20
autor: hanys76
trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym czy przekraczał ograniczenia prędkości na torowisku. Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju? Albo czy biorą na dmuchanie, jak czasem kierowców autobusów? Czy raczej tramwaje są poza celownikiem służb?
Prędkosci tramwajów raczej nie mierzą, ale jak jest akcja trzezwosć to zdarza się że przyjezdzają na pętlelub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę. Na trasach tramwajów do kontroli nie zatrzymują, chyba że prowadzący rażąco naruszy przepisy powodując zagrożenie. Na linii mogą wkroczyć jeśli zachodzi podejrzenie że motorniczy jest pod wpływem alkoholu. Takie wypadki się już zdarzały.
tutaj jest na ten temat artykuł

: 26 wrz 2016, 20:58
autor: Penny
trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami?
Policja jednakowo interesuje się każdym pojazdem uczestniczącym w ruchu drogowym.
hanys76 pisze:Czy Policja podczas kontroli np. radarowej mierzy też prędkość tramwaju?
Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.
hanys76 pisze:(...) ale jak jest akcja trzezwość to zdarza się że przyjeżdżają na pętlę lub pod zajezdnię i tam prowadzą kontrolę (...)
Akcji takich się już nie przeprowadza, gdyż są niezgodne z przepisami. Akcję przeprowadzenia badania trzeźwości można przeprowadzić jedynie w sytuacji, gdy występuje uzasadnione podejrzenie o bycie pod wpływem alkoholu lub zgłoszenie osób trzecich - o czym dalej napisałeś :)

: 26 wrz 2016, 21:10
autor: tom
trajtek pisze:Mam pytanie - czy Policja "interesuje" się tramwajami? Czasem widziałem, jak ktoś przejeżdżał na wczesnym czerwonym

Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"

: 27 wrz 2016, 18:57
autor: DW
tom pisze:Inna sprawa to sama sygnalizacja, jakiś miesiąc temu tramwaj w Katowicach na ul Jana stał na światłach w stronę Kościuszki chyba z 4 minuty, sygnalizacja dla tramwaju nie zmieniała się.. więc motorniczy ruszył na "czerwonym"
Zdarza się, że sygnalizacja nie wykryje tramwaju (najczęściej w przypadku enek). Wtedy przeważnie motorowi wjeżdżają na skrzyżowanie w fazie, w której nie będą kolidować z innymi uczestnikami ruchu, ale zdarzają się przypadki, gdzie motorniczy robi zatrzymanie oczekując na pionowe światło.
Penny pisze:Dość trudno jest o miejsca, w których tramwaj przekraczałby dopuszczalną prędkość o wartość większą, niż 10 km/h.
Czy ja wiem... Są miejsca, gdzie torowisko jest wyremontowane a ustawione są ograniczenia do 10, 15, 20 km/h (np. ograniczenie do 15 km/h przy wjeździe na torowisko w jezdni pomiędzy przystankami Szopienice Poczta a Burowiec). Albo słynne: Arki Bożka w Bytomiu czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)

: 27 wrz 2016, 20:09
autor: skoti
DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)
A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?

: 27 wrz 2016, 21:07
autor: Penny
skoti pisze:
DW pisze:......czy linia na Zagórze, gdzie tramwaje suną ponad 70 km/h ;)
A czy tramwaj ma też przestrzegać 50 w zabudowanym? Czy to jest osobny szlak?
Na tej drodze akurat prędkość jest podniesiona na większości odcinków do 70 km/h za pomocą znaku "B-33". Nie mam jednak pewności, czy obowiązuje on w sytuacji, gdy torowisko jest wydzielone (moim zdaniem nie, ale to tylko niezweryfikowane domniemania). Nie przypominam sobie, aby na tej trasie były znaki "BT-1" nad torowiskiem, które regulują dopuszczalną prędkość maksymalną dla tramwajów.

W tej kwestii mógłby zabrać głos Iwo, luki albo grillmaster :) Ja w międzyczasie postaram się dowiedzieć.

: 27 wrz 2016, 23:18
autor: pycio1400
Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...

: 27 wrz 2016, 23:35
autor: Iwo
pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...
Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.

: 28 wrz 2016, 10:24
autor: pycio1400
Iwo pisze:
pycio1400 pisze:Arki Bożka - tam jest koniec terenu zabudowanego, tak więc tramwaje mogą tam jechać wd KRD do 70 km/h, a według przepisów wewnetrznych do 60 km/h...
Co do Zagórza, jeśli nie było gdzie wcześniej znaku koniec terenu zabudowanego, to w teorii dopuszczalna prędkość wynosi 50 km/h :) Takie jest moje zdanie...
Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Zapomniałem o nocnym podwyższeniu dopuszczalnej prędkości, dzięki :)

: 28 wrz 2016, 13:40
autor: polaque
A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?

: 28 wrz 2016, 14:54
autor: pycio1400
Pewnie z powodu przelotu między przystankami...

: 29 wrz 2016, 19:18
autor: DW
Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?
polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.

: 29 wrz 2016, 21:55
autor: skoti
#621 powstał z pudła #627?
A #627 z jakiego w Łodzi pudła?

: 30 wrz 2016, 01:02
autor: pycio1400
DW pisze:
Iwo pisze:Zagórze 50km/h do 23:00. Od 23:00 do 5:00 60km/h.
Czyli ograniczenie prędkości dla tramwajów na wydzielonym torowisku jest niezależne od ograniczeń/podwyższeń prędkości na drodze sąsiadującej? Czy zawsze obowiązują takie maksymalne ograniczenia, czy jeśli byłby przy drodze znak "koniec terenu zabudowanego" to w dzień max prędkość wynosiłaby również 60 km/h?
polaque pisze:A mnie ciekawi czemu pomiędzy przystankami Brynica - Stawiki - Morawa linia 15 się tak wlecze skoro tam ładnie mogłaby prędkość rozwinąć szczególnie że to całkiem nowe torowisko?
Na łukach pomiędzy przystankami Brynica a Stawiki sieć jest jednokrotna, stąd powinno tam obowiązywać ograniczenie do 40 km/h. Od Stawików do Morawy sieć jest wielokrotna, więc tam powinno być już zwykłe ograniczenie do 50 km/h.
Dw, blisko... Jeśli mamy znaku Koniec terenu zabudowanego, to według KRD ograniczenie wynosi 70 km/h... Jednak przepisy wewnętrzne (biała książka) mówią, że jeśli mamy sieć płaską można jechać do 40 km/h, a łańcuchową do 60 km/h, chyba że na danym odcinku obowiązują inne ograniczenia prędkości...

: 30 wrz 2016, 06:50
autor: polaraxa
W T.Ś obowiązują 3 rodzaje sieci; płaska, pół skompensowana i skompensowana /nie pamiętam by coś w tym temacie coś się zmieniło/.

: 30 wrz 2016, 16:24
autor: Damien
Na stronie głównej pokazało mi się takie zdjęcie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... play_media
W 2009 prawie w ogóle nie miałem styczności z tramwajami, dlatego chciałem zapytać, z jakiej okazji ten tramwaj był u nas?

: 30 wrz 2016, 17:22
autor: hanys76
Damien pisze:Na stronie głównej pokazało mi się takie zdjęcie: http://www.forum.tramwaje.slask.pl/gale ... play_media
W 2009 prawie w ogóle nie miałem styczności z tramwajami, dlatego chciałem zapytać, z jakiej okazji ten tramwaj był u nas?
Wrocławski protram był u nas na testach przez parę dni kursował na linii 6. Na początku były problemy bo wagon nie miescił się w skrajniach i na Placu Sikorskiego musieli na szybko rozbierac chodnik na łuku. Ale ogólnie spisywał się niezle niby były przymiarki do zakupu tych wozów ale jak widać nic z tego nie wyszło.
http://www.forum.tramwaje.slask.pl/1677 ... light=2710 tu jest temat o jego pobycie u nas.

: 30 wrz 2016, 19:02
autor: trajtek
W milczeniu nie wypada, więc dziękuję wszystkim za odpowiedź na moje pytanie dot. prędkości i "zainteresowania" tramwajami Policji ;)

: 30 wrz 2016, 19:18
autor: elot360
Nie takie parę dni bo Protram zagościł u nas na prawie 2 tygodnie.

: 01 paź 2016, 07:42
autor: patryk644
Mam pytanie odnośnie moderusów.

Według spisu taboru prawie wszystkie moderusy mogą jeździć w składzie (oprócz #715, #755, #760). Reszta wagonów może jeździć w składzie. Są to takie składy jak:

Zajezdnia Będzin

#627+667
#645+646
#663+664
#701+748
#726+727
#728+768
#751+752
#753+754

Zajezdnia Zawodzie

#637+638
#672+688
#675+676
#691+689
#692+695
#702+749
#725+736
#771+772
#781+747

Zajezdnia Stroszek

#647+648
#683+642
#684+756
#703+704
#705+706
#707+708
#709+710
#711+712
#713+714
#717+721
#719+720

Zajezdnia Gliwice

#651+652
#653+654
#659+660
#661+617
#681+682
#685+686
#744+785
#757+758

Teraz mam dwa pytania:

1. Czy z tych wszystkich składów są jeszcze takie które nie pojawiły się w ruchu liniowym?
2. Które wagony doczepne nie posiadają kabiny motorniczego?

: 01 paź 2016, 08:57
autor: Damien
patryk644 pisze:2. Które wagony doczepne nie posiadają kabiny motorniczego?
z Będzina: #727
z Zawodzia: #638, #747, #772
ze Stroszka: #648, #706, #712, #714, #720, #721, #756
z Gliwic: #654, #682, #686, #758

: 01 paź 2016, 09:03
autor: elot360
W temacie z gniazdami ukrotnionego sterowania masz wypisane wszystkie doczepy czynne.
patryk644 pisze:Według spisu taboru prawie wszystkie moderusy mogą jeździć w składzie (oprócz #715, #755, [...]).
Tu cię może zaskoczę bo #715 i #755 mają możliwość jazdy w składzie (W końcu po coś mają te gniazda, prawda?).
#715 jeździł z #684 tylko podczas jazd próbnych (Nie przypominam sobie by testowali to rozwiązanie "w boju"), #755 od początku istnienia po modernizacji kursował razem z #756, tylko gdzieś w kwietniu (Patrząc po zdjęciach na TWB) coś "nie iskrzyło" między nimi (Jakieś problemy z prądem, ale niech ktoś kto lepiej pamięta dopowie) i od tego czasu #755 jeździ solo a #756 zmienił partnera do jeżdżenia w składzie.

: 01 paź 2016, 09:10
autor: trajtek
patryk644 pisze:1. Czy z tych wszystkich składów są jeszcze takie które nie pojawiły się w ruchu liniowym?
Z Gliwickich chyba nie pojawiły się #651+652, #659+660 i #744+785. Oczywiście po przejściu modernizacji, bo przed nią był #651+652 i chyba jakaś chwilowa konfiguracja #744+785.

: 01 paź 2016, 09:22
autor: pycio1400
polaraxa pisze:W T.Ś obowiązują 3 rodzaje sieci; płaska, pół skompensowana i skompensowana /nie pamiętam by coś w tym temacie coś się zmieniło/.
Są dwie typy sieci: płaska i wielokrotna (albo łańcuchowa)...
Ta druga dzieli się na skompensowaną, pół skompensowaną i nieskompensowaną...

: 06 paź 2016, 05:48
autor: patryk644
Mam pytanie

Czym się różni wagon zabytkowy od wagonu historycznego?