Q&A Czyli Pytania i Odpowiedzi

Dyskusje o spółce.
Wiadomość
Autor
DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#1 Post autor: DW » 12 lut 2014, 19:28

Myślałem, że założysz ten temat wtedy jak już będziesz miał jakieś pytania...

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5364
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 12 lut 2014, 21:15

Ten dział jest bardziej dla off topu. Jak ktoś będzie miał jakieś pytania, niech po prostu stworzy temat z pytaniem w odpowiednim dziale forum.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#3 Post autor: DW » 12 lut 2014, 21:56

Chodziło o temat, w którym elot360 mógłby zadawać pytania, których ma setki. Dlatego tworzenie dla każdego z nich odrębnego tematu wiązałoby się z liczbą wątków większą niż w DPD ;)
Dział może rzeczywiście jednak inny. Dlatego przenoszę do działu "Tramwaje Śląskie".

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#4 Post autor: elot360 » 13 lut 2014, 16:36

Mam pytanie. Chodzi mi o dni otwarte danych zajezdni. Jak tramwaje które zazwyczaj nie są przyjmowane na daną zajezdnie (jak np. helmut lub francik dla stroszka a karlik dla gliwic) się tam znajdują? Są przewożone pojazdami czy zajeżdżają tam pod osłoną nocy? I jeszcze np. skoro karlik potrafił być w gliwicach to jeżeli nowe twisty będą zastępowały karliki to może gliwice otrzymało by na T4/T1 kilka karlików a E1 dali na stroszek na np. T5. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1689
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#5 Post autor: Patryk105 » 13 lut 2014, 16:41

elot360 pisze:Mam pytanie. Chodzi mi o dni otwarte danych zajezdni. Jak tramwaje które zazwyczaj nie są przyjmowane na daną zajezdnie (jak np. helmut lub francik dla stroszka a karlik dla gliwic) się tam znajdują? Są przewożone pojazdami czy zajeżdżają tam pod osłoną nocy? I jeszcze np. skoro karlik potrafił być w gliwicach to jeżeli nowe twisty będą zastępowały karliki to może gliwice otrzymało by na T4/T1 kilka karlików a E1 dali na stroszek na np. T5. Pozdrawiam
Normalnie własnymi siłami przejeżdżają, nikt lewetą ich tam nie przewoził ;)
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#6 Post autor: elot360 » 13 lut 2014, 17:01

Czyli że jadą pod osłoną nocy czy że one jadą jako pociągi specjalne?

I co z moim pytaniem na temat zajezdni, pestek, karlików i francików?

DOPISANE(18:02)

Czy już jutro będzie podmiana T30 na T18?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5364
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 13 lut 2014, 18:04

Zazwyczaj wagony przyjeżdżają jako specjalne, czasami dzień wcześniej różnie bywało.
Jedyny przypadek jazdy na lawecie to chyba ten pokaz PESY w Zabrzu jeśli się nie mylę.

Raczej wątpliwe jest by karliki czy E1 gdzieś przerzucali bo wiązałoby się to z dodatkowymi kosztami, jak szkolenie motorniczych, dostosowanie zaplecza technicznego oraz infrastruktury itp.
To jest oczywiście moje zdanie.
elot360 pisze:Czy już jutro będzie podmiana T30 na T18?
A to rozkłady jazdy z KZKGOP już wcięło ?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#8 Post autor: elot360 » 17 lut 2014, 21:58

Mam pytanie. Czy skład ZURkow 254+255 jest rozpinany na weekendy czy niedziele? Wracając z Zabrza widziałem ZURka który miał tablice właściwe (te sklejkowe?[te które się wkłada w kasetki]) a numer boczny trochę przypominał właśnie #255 tyle że trochę mi odjechał zanim załapałem co i jak.
Z góry dzięki.


Edycja 19.02.14 - 20:48

Skład #461+460 miał malowanie? I czy wagon #773 był kiedyś częścią któregoś składu z T5?

Trochę czekam i było by mi miło gdyby ktoś mi odpowiedział na wszystkie pytania.

Pozdrawiam

DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#9 Post autor: DW » 19 lut 2014, 21:25

Z uwagi na brak solówek składy na Stroszku są czasem rozpinane.

Do ok. 2007 r. jeździł skład #773+774.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#10 Post autor: elot360 » 19 lut 2014, 21:37

Co do ZURkow chyba łapie. Skład z #773, jednak chodziło mi o inny wagon bo pamiętam taki przerażający wieczorem z popsutym światłem w środku na T5, też był chwilówki. A co ze składem #461+460?

DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: DW » 19 lut 2014, 21:51

Był też skład #717+721 z Chwilówkami.
Skoro nie odpisałem na pytanie dotyczące #461+460 to znaczy, że nie wiem (nie widziałem tego składu co najmniej od kilku miesięcy).

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#12 Post autor: elot360 » 19 lut 2014, 23:03

Mam pytanie. Wiem że po Katowicach kursują jako liniowe tramwaje 105N. Czy Stroszek czasem też puszcza te stare wagony tak żeby był jakiś klimat czy coś(tak samo jak na T38 są eNki).

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#13 Post autor: Penny » 20 lut 2014, 05:16

elot360 pisze:Mam pytanie. Wiem że po Katowicach kursują jako liniowe tramwaje 105N. Czy Stroszek czasem też puszcza te stare wagony tak żeby był jakiś klimat czy coś(tak samo jak na T38 są eNki).
Wagonów tych nie uruchamia się dla klimatu, ale dlatego, że takim się po prostu dysponuje. Na forum pisano już, że z dniem 31 grudnia 2013 zajezdnia Stroszek wycofała z ruchu liniowego wszystkie wagony typu 105N. Przeglądnij sobie temat "Spis wagonów wg zajezdni".

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2282
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#14 Post autor: tramwajarze z19 » 20 lut 2014, 13:46

Czy na tym linku są prawidłowo oznaczone numery pociągów?
Linia 46:Bytom Politechnika Śląska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

DWD
Posty: 235
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#15 Post autor: DWD » 20 lut 2014, 14:55

tramwajarze z19 pisze:Czy na tym linku są prawidłowo oznaczone numery pociągów?
Nie. Nie zgadzają ani nr poc. ani godz odjazdów.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#16 Post autor: Penny » 20 lut 2014, 16:37

Od 17 lutego jest nowy rozkład jazdy, a nie przywrócenie starego, który obowiązywał do 13 lutego. Na stronie http://tramwaje.wpk.katowice.pl/ też jest informacja, że rozkład linii 19 jest nieaktualny.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#17 Post autor: elot360 » 20 lut 2014, 22:26

Mam kolejne pytanie.
Dzisiaj widziałem 3 tramwaje T5 które jechały jak powinny ale w odległości 1/2 minuty. Jakąś godzinę później widziałem poc. 504 #254+255 a za nim poc. 505 #259+267. O co z tym chodzi bo mi się wydaje że opóźnienia na tej linii nie są aż tak kolosalne bo tego na co dzień nie widuje

pycio1400
Posty: 465
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#18 Post autor: pycio1400 » 20 lut 2014, 23:04

Musiało być jakieś zatrzymanie, stąd też jechało kilka pociągów naraz...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#19 Post autor: elot360 » 04 mar 2014, 21:31

Mam pytanie. Czy 111N można zrobić z 105Na? Bo jakby nie patrzeć ciągle kupujemy nowe wagony i stare 105Na już idą w zapomnienie a jeżeli można było by je zamienić na 111N, jest może cień szansy żeby zaoszczędzić na zakupie nowych dwukierunkowych wagonów i po prostu wydać je na remont torów albo co innego.

I jeszcze, czy jak nam wagony robi Łódź to czy oni mają halę z torami naszej szerokości czy wysyłają nam budę, a wózki osobno byśmy mogli to poskręcać na miejscu na właściwych torach?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: Penny » 04 mar 2014, 21:53

elot360 pisze:Czy 111N można zrobić z 105Na?
Tak właśnie zostały "zrobione".
elot360 pisze:Bo jakby nie patrzeć ciągle kupujemy nowe wagony i stare 105Na już idą w zapomnienie.
Kupujemy używane. A stare 105 idą w zapomnienie, bo jedynym ratunkiem dla nich jest remont kapitalny, który do tanich nie należy.

Zakup nowych wagonów dwukierunkowych nie został podjęty z uwagi na "dwukierunkowość" tych wagonów. To po prostu dodatkowy atut. Podstawowym celem był zakup nowoczesnego, niskopodłogowego i pojemnego taboru, który dzięki nowym torowiskom nie będzie się rujnował w oczach, jak Karliki.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#21 Post autor: elot360 » 04 mar 2014, 22:29

A czy jest jakiś wysokopodłogowy tabor jak 111N ale długi jak karlik który mógłby kursować po tych mniej zdezelowanych torach?

I czy jest jakiś cień szansy by na T5 pojawiły się moderusy? Tak ciągle patrze na tą linie i patrze, i jedynie co tam jest świeżego tak na codzień to skład ZURków #254+255 (Nie licze już tych ZURków z ledowymi tablicami i żelazek w weekendy, bo to ni ma sensu). Czy, jak już moderusy nigdy się tam nie pokażą (choć przyznaje, była anomalnia, kiedyś widziałem tylko jednego dnia skład), jest szansa by były inne zmodernizowane wozy w tamtych rejonach. Kilka razy widziałem fotki w galerii gdzie zawodzie to "kraina zmodernizowanych wozów", A kiedyś ktoś ogłosił skandal że jakieś moderusy idą na stroszek. Mi się wydaje że nowe wagony, a raczej te zmodernizowane, bo one mogą jeździć po każdych torach, wliczając w to rollercostery, powinny być po równo podzielone. A tak jeden skład, to chyba trochę za mało. I przy okazji dalej jestem za tym by E1 były chociażby częściowo na T5. Są twisty, twisty by poszły na T6, karliki na T4/T1 (chociaż miejscami to karlik mógłby się wykoleić, ale może by przeszło), a to E1 na stroszek. I wiem że to wymaga specjalizacji motorniczych ale może i to dało by się załatwić.

I co do powyżej, jak się robi licencje czy coś takiego na dany typ wagonu. Nigdy nie widziałem niebieskiego karlika/helmuta/francika czy ewentualnie moderusa z eLką, to jak sie na nie trenuje? Na zajezdni?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#22 Post autor: Penny » 04 mar 2014, 23:03

elot360 pisze:A czy jest jakiś wysokopodłogowy tabor jak 111N ale długi jak karlik który mógłby kursować po tych mniej zdezelowanych torach?
Helmut.
elot360 pisze:Jak się robi licencje czy coś takiego na dany typ wagonu. Nigdy nie widziałem niebieskiego karlika/helmuta/francika czy ewentualnie moderusa z eLką, to jak sie na nie trenuje? Na zajezdni?
Ponieważ tego taboru jest zbyt mało, aby jeden na stałe uziemić jako "Nauka Jazdy". W celach nauki jazdy bierze się tabor liniowy, jeżeli jest taka potrzeba.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#23 Post autor: KZKGaPowicz » 05 mar 2014, 11:09

Penny pisze:
elot360 pisze:A czy jest jakiś wysokopodłogowy tabor jak 111N ale długi jak karlik który mógłby kursować po tych mniej zdezelowanych torach?
Helmut.
elot360 pisze:Jak się robi licencje czy coś takiego na dany typ wagonu. Nigdy nie widziałem niebieskiego karlika/helmuta/francika czy ewentualnie moderusa z eLką, to jak sie na nie trenuje? Na zajezdni?
Ponieważ tego taboru jest zbyt mało, aby jeden na stałe uziemić jako "Nauka Jazdy". W celach nauki jazdy bierze się tabor liniowy, jeżeli jest taka potrzeba.
Na pewno już nie raz widziałeś na wyświetlaczach: PRZEJAZD TECHNICZNY, JAZDA PRÓBNA. :)
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#24 Post autor: elot360 » 05 mar 2014, 21:49

Niestety nie mieszkam ani nie ciągnie mnie do miejsc gdzie miałbym okazje zobaczyć takie rzeczy. U mnie jedynie co mogę zobaczyć to Zjazd do Zajezdni Stroszek/Gliwice albo Zmiania Trasy co zdarza się bardzo rzadko.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 05 mar 2014, 22:18

elot360 pisze:Niestety (...) nie ciągnie mnie do miejsc gdzie miałbym okazje zobaczyć takie rzeczy.
Dziwne, jak na na opis "Miłośnik komunikacji" ;)

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#26 Post autor: elot360 » 05 mar 2014, 23:13

Akurat taką mam naturę. Chodziło mi o to że bardzo się interesuje tym, ale jestem taki że jak nie mam powodu to nie ruszę czterech liter. A wracając do pytań, gdzieś przeczytałem że jak zrobią tory na Łagiewnickiej, to zacznie się przebudowa szyn pod mostem i wzdłuż ul.Jagielońskiej, lecz tam któregoś dnia zauważyłem że tory które są w asfalcie w skrzyżowaniu Zabrzańska x Łagiewnicka są węziej ułożone niż nowe torowisko. W dodatku potrzeba by dobudować rozjazd do tych torów które prowadzą od Łagiewnik do Szombierek, a i ewentualnie tor pozwalający zmienić tor(że z toru pod prąd można wjechać na właściwy i na odwrót). Jeżeli dobrze wszystko zrozumiałem, a jeżeli ta przebudowa to tylko wymysł mojego mózgu, co dalej z torowiskiem bo patrzyłem po ułożeniu szyn tych nowych i lukę miedzy nowymi a starymi zostawili nie wielką. Chyba że będą przebudowywać te szyny w asfalcie.

Pozdrawiam.


PS: Miałem to napisać w Remont Unijny-Bytom i Zabrze, ale jakoś mi się nawineło.



(Edit) Chwilę później :D

Patrząc na galerie zdjęć kilka razy widziałem że zdjęcia na których były normalne 105Na były podpisane 105Na-2K, a z tego co wiem te 2K to nie tylko Żelazka ale także te nowsze wagony z chyba kwadratowymi światłami i... Po prostu są bardziej świeże. Ktoś mi to wytłumaczy?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5364
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#27 Post autor: luki » 05 mar 2014, 23:29

Penny pisze:
elot360 pisze:Czy 111N można zrobić z 105Na?
Tak właśnie zostały "zrobione".
Z tego co pamiętam to 111N zostały zbudowane od podstaw w Konstalu.
Początkowo miały być przebudową 105N, ale ostatecznie wagony do tego przeznaczone skasowano.
Oczywiście powstały w oparciu o 105Na lecz z kluczową modyfikacją.
elot360 pisze:Patrząc na galerie zdjęć kilka razy widziałem że zdjęcia na których były normalne 105Na były podpisane 105Na-2K, a z tego co wiem te 2K to nie tylko Żelazka ale także te nowsze wagony z chyba kwadratowymi światłami i... Po prostu są bardziej świeże. Ktoś mi to wytłumaczy?
Zależy jakie wagony. Np. #347, #374, #614, #677, #678, #718, #739, #740 zmodernizowane w latach 2000-2001 przez PKT to też są 105N-2K bo mają nowy rozruch (tyrystorowy).
Konstal dla Warszawy w latach ok. 1998-2001 produkował też 105N-2k w wersji zwykłej (jak stopiąka) oraz w wersji zdaje się 105N-2k/2000 które miały bulwiasty kształt.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#28 Post autor: elot360 » 05 mar 2014, 23:53

Dzieki luki, :)


Mam pytanie, te pantografy OTK-1 i 2 to są te całe i połówka czy połówki w innych wersjach czy co? Czym to się różni?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#29 Post autor: KZKGaPowicz » 06 mar 2014, 11:34

elot360 pisze:Mam pytanie, te pantografy OTK-1 i 2 to są te całe i połówka czy połówki w innych wersjach czy co? Czym to się różni?
Pantograf typu OTK-1 to zwykły, cały pantograf (są one m. in. na 13N, 102N, 102Na, 105Na), takie, zaś OTK-2 to pantografy połówkowe. W GOPie rozróżniamy 3 wersje:
a.) druk normalny - pantograf m.in. montowany fabrycznie żelazkom
b.) kursywa - pantograf m.in. montowany fabrycznie Moderusom
c.) podkreślenie - połówkowy "kwadratowe ramiona" (tzw. mysłowicki) montowany m. in. wagonom po RK w ZUR.

Więcej szczegółów w tym temacie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Patryk105
Posty: 1689
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:42
Lokalizacja: Chorzów

#30 Post autor: Patryk105 » 06 mar 2014, 17:05

luki pisze:
Penny pisze:
elot360 pisze:Czy 111N można zrobić z 105Na?
Tak właśnie zostały "zrobione".
Z tego co pamiętam to 111N zostały zbudowane od podstaw w Konstalu.
Początkowo miały być przebudową 105N, ale ostatecznie wagony do tego przeznaczone skasowano.
Oczywiście powstały w oparciu o 105Na lecz z kluczową modyfikacją.
Dokładnie tak. Wg planu miały zostać przebudowane wagony typu 105N tak jak pisze "luki", jednak ze względu na niemożność wykonania przebudowy pudeł (niewykonalne ze względów technicznych), zbudowano je od podstaw.
Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Boguś
Administrator
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#31 Post autor: Boguś » 23 mar 2014, 22:19

elot360 pisze:Są twisty, twisty by poszły na T6, karliki na T4/T1 (chociaż miejscami to karlik mógłby się wykoleić, ale może by przeszło), a to E1 na stroszek. I wiem że to wymaga specjalizacji motorniczych ale może i to dało by się załatwić.
Nie dało by się załatwić. Karlik nie pojedzie na 1/4 ze względu na słaba podstację. A E1 nie trafi na Stroszek, bo torowisko jest w stanie katastrofalnym.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#32 Post autor: DTSN » 23 mar 2014, 22:29

To trzeba podstacje wymienić. Dlaczego Zabrzanie mają "cierpieć" na wysokopodłogowce jeśli Twisty będą w ruchu?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2014, 19:19 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

polaraxa
Posty: 381
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#33 Post autor: polaraxa » 24 mar 2014, 11:30

Podstacje i torowiska to nie wszystko. Szkolenie motorniczych, szkolenie zaplecza, wybudowanie pomostów rewizyjno-naprawczych oraz przebudowa kanałów głównych i bocznych to wszystko są koszty.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#34 Post autor: elot360 » 24 mar 2014, 15:32

No cóż, jest w tym "trochę" prawdy. A tak poza tym Boguś, skoro torowisko na Stroszek jest katastrofalne, to jakim cudem E1 dojechał na dzień otwarty? Tirem podróżował pod osłoną nocy, czy co?

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9368
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#35 Post autor: Penny » 24 mar 2014, 16:23

elot360 pisze:(...) skoro torowisko na Stroszek jest katastrofalne, to jakim cudem E1 dojechał na dzień otwarty?
To, że jest w katastrofalnym stanie nie oznacza, że nie da się po nim dojechać. Pytanie tylko z jakim poziomem bezpieczeństwa, z jaką prędkością i jakimi szkodami dla wagonu.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#36 Post autor: elot360 » 24 mar 2014, 16:52

To może inaczej, jakie wagony mogą tam kursować. Już może nie będę mówił o niskopodłogowcach, bo na odcinku Bytom Olimpijska - Bytom Dąbrowa Miejska n/ż to z torowiska jest fajny szlaczek. Pamiętam jeszcze, że podczas dnia otwartego na linii S kursował 13N którym miałem okazje jechać. Zapierniczał na tych torach strasznie, że aż jakaś kobieta miała pretensje że motorniczy chciał nas pozabijać czy jakoś tak (Ale fajnie się jednak pędziło starą maszyną :) ). Czy jeżeli np. ten wagon kursował by liniowo na T39 z podobną szybką prędkością rozpadł by się?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5364
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#37 Post autor: luki » 24 mar 2014, 17:17

13N, 102Na czy 105N/Na mogą po tym torowisku zapierniczać ile wlezie. Owszem, taki stan może powodować i na pewno powoduje uszkodzenia wózków czy też wykolejenia, ale przy codziennej eksploatacji skoro idzie po tym jeździć to się jeździ. Skoro na co dzień 105-tki ucierają te torowiska to wymienione wyżej typy również mogą. Zawsze jest problem z jazdą czegoś nowego (innego), jak E1, 116Nd, Helmut itp, bo są to już inne konstrukcje (np. citadis ma m.in. niską podłogę, środkowy człon z wózkiem tocznym itp) i mogą się inaczej zachować w miejscach gdzie typowe klasyczne wagony mogą śmigać na co dzień bez większych problemów.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2342
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#38 Post autor: elot360 » 24 mar 2014, 20:28

Może w tamtych rejonach kiedyś trafi się jakaś modernizacja...

Tak czy siak, dzięki wszystkim za tłumaczenia :)

Przeniesiono z tematu "Rozbite stopiątki" i scalono (DW):
Jakoś mi się teraz pomyślało, bo mi lampka się zaświeciła i wspomnienia. Czy przypadkiem #143L nie był na dniu otwartym zajezdni Stroszek?
Ostatnio zmieniony 24 mar 2014, 20:37 przez elot360, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2282
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#39 Post autor: tramwajarze z19 » 24 mar 2014, 20:34

elot360 pisze:Może w tamtych rejonach kiedyś trafi się jakaś modernizacja...
Mi się coś odbiło o uszy na temat modernizacji tegoż odcinka.
Linia 46:Bytom Politechnika Śląska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

Linia 49:Stroszek Zajezdnia - Dąbrowa Miejska - Urząd Miasta - Bytom Plac Sikorskiego

DWD
Posty: 235
Rejestracja: 29 maja 2012, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#40 Post autor: DWD » 24 mar 2014, 21:25

tramwajarze z19 pisze:
elot360 pisze:Może w tamtych rejonach kiedyś trafi się jakaś modernizacja...
Mi się coś odbiło o uszy na temat modernizacji tegoż odcinka.
Do roku 2020 ma się coś ruszyć w temacie całości odcinka Bytom-Stroszek.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 8318
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#41 Post autor: skoti » 24 mar 2014, 22:09

Czemu nie wstawią szyby w drugich drzwiach wagonu #940 z rozbitego #920 lub #922 :?:

Awatar użytkownika
grillmaster
Posty: 1188
Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
Lokalizacja: Katowice

#42 Post autor: grillmaster » 25 mar 2014, 18:43

skoti pisze:Czemu nie wstawią szyby w drugich drzwiach wagonu #940 z rozbitego #920 lub #922 :?:
Za dużo pracy.

DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#43 Post autor: DW » 06 paź 2015, 20:35

Zna ktoś w miarę aktualne stawki za wozokilometr, jakie TŚ dostają od KZK GOP?

Najświeższe jakie znalazłem są z 2010 r. ( http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1758 ). Od tego czasu trochę się zmieniło, bo doszły nowe typy, zniknął zapis o 10% więcej za tabor zmodernizowany i same wysokości stawek uległy zmianie.

trajtek
Posty: 1419
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#44 Post autor: trajtek » 07 lut 2016, 18:09

Jak wygląda czyszczenie wagonu? Jak często przejeżdża przez myjnię, co ile jest myty w środku i co najbardziej mnie ciekawi - jak dba się o utrzymanie w czystości obić siedzeń dla pasażerów? Co ile są one prane?

pycio1400
Posty: 465
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#45 Post autor: pycio1400 » 08 lut 2016, 21:16

Jak dobrze pamiętam, to w przetargu na mycie wagonów były takie informacje podane...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

DW
Administrator
Posty: 8042
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#46 Post autor: DW » 08 lut 2016, 21:33

Teoretycznie mycie codzienne po każdym dniu kursowania, okresowe rzadziej (co miesiąc?), pranie tapicerki bodajże co 3 miesiące. Szczegółowe informacje można znaleźć w przetargu na mycie wagonów w BIP Tramwajów Śl. w archiwum zamówień.

polaraxa
Posty: 381
Rejestracja: 04 kwie 2013, 20:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

#47 Post autor: polaraxa » 11 lut 2016, 21:05

OC po każdym zjezdzie ,MG w związku z myjką mechaniczną dotyczy R-2 w przedziale 14-21 dni, pranie tapicerowanych foteli co kwartał.

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#48 Post autor: Slim » 23 mar 2016, 21:42

DW pisze:Zna ktoś w miarę aktualne stawki za wozokilometr, jakie TŚ dostają od KZK GOP?

Najświeższe jakie znalazłem są z 2010 r. ( http://www.wpk.katowice.pl/?itemid=1758 ). Od tego czasu trochę się zmieniło, bo doszły nowe typy, zniknął zapis o 10% więcej za tabor zmodernizowany i same wysokości stawek uległy zmianie.
Odgrzebuję, ponieważ może ktoś zna aktualne stawki. Można by nawet wypisać stawki z kilku lat, żeby mieć do wglądu jak to wszystko się zmieniało.

patryk644
Posty: 2832
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#49 Post autor: patryk644 » 25 maja 2016, 00:29

Mam pytanie, ile średnio kilometrów dziennie przejeżdża tramwaj?
LINIA 20: CHORZÓW RYNEK - Chorzów Batory - Załęże - Katowice - Zawodzie - Burowiec - SZOPIENICE PĘTLA

pycio1400
Posty: 465
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#50 Post autor: pycio1400 » 25 maja 2016, 09:04

Zależy od linii i pociągu... 150-250 km można liczyć, oczywiście na długich liniach typu 6, 19 będzie ich więcej, na krótkich mniej...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość