Zachowania, cechy charakterów motorniczych Tramwajów Śl.

Dyskusje o spółce.
Wiadomość
Autor
puschel
Posty: 385
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#51 Post autor: puschel » 29 paź 2009, 21:36

Bo oni mają w wagonach pod podłogą takie czujniki, jak już pasażerowie zaczynają się przewracać po ćmoku, wtedy zadziałają :) :)
Puschel

ff
Posty: 5734
Rejestracja: 13 lis 2006, 18:33
Lokalizacja: ---

#52 Post autor: ff » 29 paź 2009, 21:48

A motorowi gliwiccy bardzo często włączają w ciągu dnia na chwilę oświetlenie pasażerom podczas przejazdu pod wiaduktem kolejowym w centrum Zabrza. Ciekawe czy włączają teraz też na 17-tce pod wiaduktem na Chebziu. Motorowi katowiccy z 11-tki nie włączają, bytomscy pewnie też nie, choć rzadko jeżdżę.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#53 Post autor: Peter » 29 paź 2009, 22:14

Jak jeździłem kiedyś linią 5, to rzeczywiście gliwiccy motorniczy zawsze włączali oświetlenie np. pod wiaduktem na Zamłyniu w Bytomiu.
*SDIP (U.N.O.)

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#54 Post autor: Marcin » 29 paź 2009, 22:50

Peter pisze:Jak jeździłem kiedyś linią 5, to rzeczywiście gliwiccy motorniczy zawsze włączali oświetlenie np. pod wiaduktem na Zamłyniu w Bytomiu.
Zdarza się że motorowy włączy światło pod tunelem na Zagórzu lub pod wiaduktem na Piłsudskiego.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#55 Post autor: rafalurbino18 » 30 paź 2009, 07:21

ff pisze:A motorowi gliwiccy bardzo często włączają w ciągu dnia na chwilę oświetlenie pasażerom podczas przejazdu pod wiaduktem kolejowym w centrum Zabrza. Ciekawe czy włączają teraz też na 17-tce pod wiaduktem na Chebziu. Motorowi katowiccy z 11-tki nie włączają, bytomscy pewnie też nie, choć rzadko jeżdżę.
Teraz to nawet jak trójka stoi za samochodami na 3 Maja pod wiaduktem DTŚ to niektórzy włączają. Jak z przodu nie ma samochodów [tam jest zwężenie, więc samochody jeżdżą po torach] to raczej nie, bo przejazd jest dość szybki.

R_G
Posty: 2709
Rejestracja: 16 lut 2008, 14:00
Lokalizacja: Sosnowiec

#56 Post autor: R_G » 30 paź 2009, 08:12

Bo oni mają w wagonach pod podłogą takie czujniki, jak już pasażerowie zaczynają się przewracać po ćmoku, wtedy zadziałają
Zawsze jakiś klimat się robi :)
Zdarza się że motorowy włączy światło pod tunelem na Zagórzu lub pod wiaduktem na Piłsudskiego.
Na Zagórzu to rozumiem, ale na Piłsudskiego ... Wiadukt oświetlony więc nie ma większego sensu.
[scroll] :!: Pozdrawiam :!: [/scroll] [center]FTŚ REJON NUMER 1 / Będzin[/center]

puschel
Posty: 385
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#57 Post autor: puschel » 30 paź 2009, 10:00

Ja osobiście jak mam służbę na linii 17 to załączam światło pod mostem w Chebziu.
Kiedyś jeden motorniczy mi tłumaczył dlaczego, a więc kiedyś u niego na wozie zdarzyło się, że pod tunelem na Zamłyniu pasażerkę okradziono. Złodziej miał ułatwione zadanie, bo wewnątrz wagonu było ciemno, dlatego zawsze wolę włączyć światła mając na myśli działania kieszonkowców (klimat zresztą też :) ) Na osiemnastce zresztą też - chodzi o wiadukt w Rudzie. Dzisiaj mam 185 można sprawdzić :eye:
Puschel

Marcin
Posty: 1860
Rejestracja: 09 sie 2007, 00:59
Lokalizacja: Sosnowiec - Zagórze

#58 Post autor: Marcin » 30 paź 2009, 11:40

R_G pisze:Na Zagórzu to rozumiem, ale na Piłsudskiego ... Wiadukt oświetlony więc nie ma większego sensu.
Zdarzały się i przypadki że tam włączali światło.

nortonbuzz
Posty: 17
Rejestracja: 28 lip 2009, 10:06
Lokalizacja: Katowice

#59 Post autor: nortonbuzz » 17 lis 2009, 11:06

wiadomość
Ostatnio zmieniony 28 lip 2016, 08:28 przez nortonbuzz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
observator
Posty: 405
Rejestracja: 20 wrz 2007, 18:50
Lokalizacja: punkt_observacyjny
Kontakt:

#60 Post autor: observator » 12 sty 2010, 01:24

Wczoraj, 11.01.2010 ok. godz. 21szej jakaś kobieta przechodziła przez ulice i torowisko do całodobowego pomiędzy przystankami 'Paderewskiego' i 'Akademia Ekonomiczna'. Przechodziła w taki sposób jakby tam nigdy nie było torowiska. Motorowy ze zjazdowej 11stki najpierw zwolnił, potem na nią zadzwonił aż przy minimalnej prędkości odsunął szybę z lewej i dało się słyszeć: "TY CI** JAK LEZIESZ!!!" :santa: Zachowanie motorowego było niejako ostatecznością ale brak solidnego płotu pomiędzy kierunkami to wybitnie idiotyczny pomysł. Na odcinku Francuska-Bankowa gdy jechała karetka to kierowcy samochodów zamiast wpuścić ją na płyty sami tam zjeżdżali.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez observator, łącznie zmieniany 1 raz.
tramwaj najlepszym środkiem transportu na zakorkowane miasta

[1] pomiędzy przystankami 'Zawodzie Akademia Ekonomiczna-Zawodzie Ośrodek Sportowy' w kierunku pętli/zajezdni
[2] j.w. w kierunku Rynku

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5396
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#61 Post autor: luki » 12 sty 2010, 11:53

observator pisze:Przechodziła w taki sposób jakby tam nigdy nie było torowiska.
Ostatnio jakiś facet na Warszawskiej lub 1-go Maja przebiegał na czerwonym świetle, gdy już przebiegł oba torowiska, to zobaczył, że nadjeżdza świąteczna eNka, dostał POWERA, zawrócił i pobiegł z powrotem na czerwonym świetle i dalej gdzieś w bramę :shock:
Dlatego też, mnie już chyba nic nie zdziwi.
observator pisze:owy ze zjazdowej 11stki najpierw zwolnił, potem na nią zadzwonił aż przy minimalnej prędkości odsunął szybę z lewej i dało się słyszeć: "TY CI** JAK LEZIESZ!!!" :santa:
Z jednej strony jednak było to niekulturalne, ale z drugiej strony należało jej się i było wręcz i tak za uprzejme...
observator pisze:Zachowanie motorowego było niejako ostatecznością ale brak solidnego płotu pomiędzy kierunkami to wybitnie idiotyczny pomysł. Na odcinku Francuska-Bankowa gdy jechała karetka to kierowcy samochodów zamiast wpuścić ją na płyty sami tam zjeżdżali.
Tu jest właśnie problem, gdyż zrobiono torowisko w płytach, wielu kierowców jeździ sobie tam jak chce, natomiast brak barierek powoduje, że wielu pieszych skraca sobie dystans do najbliższego przejścia.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#62 Post autor: rafalurbino18 » 19 mar 2010, 18:35

Piłkarze Tramwajów Śląskich S.A. wicemistrzem Polski

Reprezentacja Tramwajów Śląskich S.A. zajęła II miejsce podczas rozgrywek w ramach IX Mistrzostw Polski w Halowej Piłce Nożnej o Puchar Prezesa Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Tegoroczne rozgrywki odbyły się w dniach 5 i 6 marca w Ciechocinku. W mistrzostwach zmagało się 14 drużyn z firm komunikacyjnych z całej Polski. Drużyna Tramwajów Śląskich S.A. w zaciętej walce pokonała między innymi dotychczasowego czterokrotnego Mistrza Polski MPK Łódź. Pierwsze miejsce zajęła drużyna MZK Konin.

Źródło + zdjęcia : http://www.tram-silesia.pl/?id=html/new ... m&dzial=14

tramwajorz
Posty: 11
Rejestracja: 12 lis 2011, 22:58
Lokalizacja: oberschleisen

#63 Post autor: tramwajorz » 05 maja 2013, 19:14

Czytam i normalnie śmieję się od ucha do ucha .Choć motorniczym nie jestem to jeżdżę nimi do pracy i coś wam powiem odnośnie tych zamykanych przed nosem drzwi .Często jest tak ,że motorniczy czeka na dobiegającego pasażera ale ten mimo otwartych pierwszych drzwi leci dalej bo pierwszymi nie chce wchodzić to motorowy mu pyk drzwi bo skoro komuś się spieszy i jest spóźniony na tramwaj to wchodź człowieku jak najszybciej a nie wybieraj se jeszcze drzwi - logiczne .Druga grupa pasażerów to "czołowi" leca po torach na czołowe z tramwajem bo myślą ,że motorniczy zahamuje i wpuści bo przecież się zatrzyma .Nastepni to lecący od tyłu od drugiego wagonu i leci do pierwszego bo w drugim jechać nie będzie to motorniczy ile ma czekać ?
Wam się wydaje ,że wszystko wam się należy ale moi drodzy to nie tramwaj ma czekać na pasażera ale Wy na tramwaj owszem wchodzą ludzie i dobiegacie podczas wymiany -ok ale w innym przypadku ja na ich miejscu też bym nie czekał tym bardziej ,ze rozkłady jazdy są coraz bardziej uszczuplane i motorowi muszą gonić ,każde czekanie na pasażera to nie są sekundy jak wam się wydaje ale potem następuje cały ciąg zdarzeń ,coraz więcej sygnalizacji a cza leci a motorowy się nie liczy ? Jeżeli przyjedzie późno to ma krótszą przerwę ale co was to obchodzi liczy się ,że czekał na przystanku bo przecież powinien .A że jeździ 8,9 10 godzin czasem bez przerwy - czy was to obchodzi ?
Uczniem poprzedniego dnia jest dzień następny

DW
Posty: 8044
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#64 Post autor: DW » 05 maja 2013, 20:54

tramwajorz pisze:(...)Wam się wydaje ,że wszystko wam się należy ale moi drodzy to nie tramwaj ma czekać na pasażera ale Wy na tramwaj owszem wchodzą ludzie i dobiegacie podczas wymiany -ok ale w innym przypadku ja na ich miejscu też bym nie czekał tym bardziej ,ze rozkłady jazdy są coraz bardziej uszczuplane i motorowi muszą gonić ,każde czekanie na pasażera to nie są sekundy jak wam się wydaje ale potem następuje cały ciąg zdarzeń ,coraz więcej sygnalizacji a cza leci a motorowy się nie liczy ? (...)
To chyba najdłuższe zdanie jakie tu kiedykolwiek widziałem ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#65 Post autor: Przemek » 06 maja 2013, 22:06

Obserwacje urlopowe - Wiedeń:
Kto nie oczekuje na przystanku - nie jest pasażerem.

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 625
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec--> przeprowadzka

Re: Zachowania, cechy charakterów motorniczych Tramwajów Śl.

#66 Post autor: #530+540 » 11 kwie 2019, 13:19

Dzisiaj jadąc linią 27 ( poc.277 #537+529) Motorniczy wykazał się wielkim szacunkiem dla pasażera na wózku inwalidzkim. Chciał on wsiąść na przystanku ,,Dębowa Góra Tabelna ,, .Gdy motorniczy zauważył tego pana ,to wniósł go i jego wózek na własnych rękach. Wg. mnie bardzo dobrze się zachował ,bo przeważnie motorowi nie wpuszczają osób na wózkach do wysokopodłogowych wagonów.
Prowadze tramwaje:
13.09 - 274 #521+518
14.09 - 2601 #936
15.09 - 214 #602
16.09 - 2601 #921
M.K :jupi:

Awatar użytkownika
#530+540
Posty: 625
Rejestracja: 10 kwie 2019, 12:57
Lokalizacja: Sosnowiec--> przeprowadzka

Re: Zachowania, cechy charakterów motorniczych Tramwajów Śl.

#67 Post autor: #530+540 » 29 sie 2019, 09:56

Niebezpieczna i chamska sytuacja w 277 #621

Młody mężczyzna, chcący wsiąść do wagonu na będzin stadion, dobiegał. Gdy był już przy drzwiach motorniczy zamknął mu je przed nosem. Mężczyzna zaczął biec za jadącym tramwajem do następnego przystanku. W czasie tego biegu stukał w drzwi motorniczego, mówiąc "Poczekaj na mnie". Motorniczy na to: "Przestań tak tłuc, bo szyba poleci, spieszę się jestem opóźniony" (wówił to kiedy jechał z 2-minutowym wyprzedzeniem :roll: )
Na następnym przystanku pasażer powiedział:"Do zobaczenia w sądzie".
Gdy #621 odjeżdżał, to motorniczy o mało nie rozjechał pasażera.

Jeden i druggi zawinił.
Pasażerowie mieli z nich ubaw, bo każdy kręcił flim lub robił zdjęcia.
Prowadze tramwaje:
13.09 - 274 #521+518
14.09 - 2601 #936
15.09 - 214 #602
16.09 - 2601 #921
M.K :jupi:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość