Strona 13 z 20

ZUR Chorzów Batory

: 10 sty 2007, 02:03
autor: patryk01
Lista wagonów przebywających w ZUR Chorzów Batory

Liniowe (oraz robocze przechodzące chwilowe prace):
105Na -
105N-2k -
105N-HF / 105NF S -
111N -
116Nd - 800NG 812NG
MF16AC BD -
2012N - 824 834
Pt/Ptb -
E1 -
N -

m - malowanie
NG - modernizacja wagonu
n - naprawa (przygotowanie do rejestracji, prace o zakresie mniejszym niż RB itp.)
r - remont bieżący (RB) lub prace o zakresie remontu bieżącego
w - naprawa powypadkowa
rk - remont kapitalny
k - kasacja
g - naprawa gwarancyjna (poprawki itp.)

O charakterze roboczym i historycznym:
102Na: 183 - przetokowy
105Na: 143R roboczy
Pt:

Odstawione na historyczne:
13N: 61R
102N: 8
102Na: 169
105Na 313


Treść oryginalnego postu:
ff pisze:Mam taką prośbę. Piszemy w róznych tematach co i kiedy przyjechało do Chorzowa - przy kasacjach, wypadkach, w dziale o stodwójkach, stopiątkach, przy migracjach, w tematach z cyklu "widziane". Informacje pojawiają się też na forum WPK czy pod zdjęciami na TWB. Czasem też nawinie mi się jakieś zdjęcie z Chorzowa gdzie widać odstawione wagony. Proponuję stworzyć listę nieformalnego ilostanu ZUR i tutaj byśmy pisali też o nowościach. Moderatorzy i admini by dopisywali poprzez edycję pierwszego posta, tak jak ma to miejsce w przypadku kasacji czy przetwonic. I chodzi mi także o wagony, które są już skreślone ze stanu, ale fizycznie jeszcze istnieją i gniją w Chorzowie - te będą w nawiasach.

Może zacznę, mogę popełnić błędy, bo jak pisałem, wszystko już mi się pomieszało.


Zmiana autora postu z ff na luki, następnie dnia 26.06.2019 zmiana autora na patryk01 który zajmuje się jego aktualizacją.

: 28 kwie 2014, 16:37
autor: polaraxa
Tak, będą. Po zakończeniu prac przy #282, do ZUR na wymianę instalacji trafi #284, a do końca tego roku jeszcze ok. 4 szt. wagonów.

: 28 kwie 2014, 18:29
autor: JoHoNuS
Dziś na linii 19 o godz. 16.20 Na przystanku Dąb Silesia City Center widziany jadący w stronę Placu Wolności skład #717+721 po modernizacji. Proszę o wykreślenie :)

: 30 maja 2014, 07:01
autor: polaraxa
29/05/2014 do ZUR trafiły dwa ostatnie wagony z Zawodzia do modernizacji: #617 oraz #661.

: 22 cze 2014, 20:02
autor: Szymek.
#498 już chyba wywieziony.

: 22 cze 2014, 21:59
autor: Damian_1947
#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.

: 22 cze 2014, 23:29
autor: 105N #338
Damian_1947 pisze:po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?

: 22 cze 2014, 23:34
autor: hanys76
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.

: 23 cze 2014, 01:01
autor: Damian_1947
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.

: 23 cze 2014, 13:20
autor: 105N #338
hanys76 pisze:Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach (...)
Tak to jest, jak zamiast starych sprawdzonych sposobów, stosuje się takie dziwne technologie :roll:

A co z helmutem, mocno uszkodzony?

: 23 cze 2014, 21:48
autor: Boguś
105N #338 pisze:
hanys76 pisze:Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach (...)
Tak to jest, jak zamiast starych sprawdzonych sposobów, stosuje się takie dziwne technologie :roll:
Jakie zaś dziwne technologie?
Damian_1947 pisze:
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.
Co on tam robił? Wracał z pożyczki do Zawodzia?

: 23 cze 2014, 22:06
autor: 105N #338
Boguś pisze:Jakie zaś dziwne technologie?
Źle się wyraziłem, chodziło mi o małą ilość przerw dylatacyjnych. ;)

: 23 cze 2014, 22:15
autor: Boguś
105N #338 pisze:
Boguś pisze:Jakie zaś dziwne technologie?
Źle się wyraziłem, chodziło mi o małą ilość przerw dylatacyjnych ;)
Że co? Obecnie w celu wyeliminowania wyboczeń czy innych deformacji szyn, stosuje się styki dylatacyjne, a nie przerwy.

: 23 cze 2014, 23:31
autor: 105N #338
Boguś pisze:(...)stosuje się styki dylatacyjne, a nie przerwy.
Przepraszam - mój błąd, chodziło mi oczywiście o styki, chociaż w którymś momencie (chyba przy przystanku "WPKiW Wejście Główne") faktycznie występuje przerwa, zarówno w kierunku Katowic, jak i Chorzowa. :eye:

: 24 cze 2014, 01:11
autor: Damian_1947
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.
Co on tam robił? Wracał z pożyczki do Zawodzia?
A z 9-ki nie zjeżdża coś do Zawodzia? Poza tym sprawa nie jest tak bardzo świeża.

: 24 cze 2014, 11:23
autor: KZKGaPowicz
Damian_1947 pisze:
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.
Co on tam robił? Wracał z pożyczki do Zawodzia?
A z 9-ki nie zjeżdża coś do Zawodzia? Poza tym sprawa nie jest tak bardzo świeża.
Nie, 9 już nie zjeżdżają do Zawodzia.

: 24 cze 2014, 15:24
autor: DW
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.
Co on tam robił? Wracał z pożyczki do Zawodzia?
Może po prostu jechał w niedzielę 15.06 przetestować torowisko i rozjazdy, co zakończyło się niepowodzeniem.

: 24 cze 2014, 16:39
autor: Carleek
DW pisze:
Boguś pisze:
Damian_1947 pisze:
hanys76 pisze:
105N #338 pisze:
Damian_1947 pisze:#905 w ZUR po zderzeniu z peronem przy WPKiW.
Co tam się stało?
Pewnie się wykoleił na tych cudownych, nowych torach i walnął w peron przystankowy.
Helmut ucierpiał przy wjeździe na odcinek jednotorowy przy żyrafie, w kier. centrum, na nowe torowisko i uderzył w peron. Zwrotnica została zamontowana przy peronie więc ukresu nie można było zachować. W chwili obecnej, część peronu jest zdemontowana.
Co on tam robił? Wracał z pożyczki do Zawodzia?
Może po prostu jechał w niedzielę 15.06 przetestować torowisko i rozjazdy, co zakończyło się niepowodzeniem.
A nie wracał on przypadkiem z Gliwic do Zawodzia po wypożyczeniu? To bardzo prawdopodobne. Ostatnimi czasy wagon ten często ulegał wypadkom, ostatnio w Biskupicach po najechaniu na przewrócone drzewo.

: 04 lip 2014, 11:12
autor: polaraxa
01.07.2014 do ZUR na RB trafił #811. 02.07.2014 został oddany po RB do R-2 #815.

: 21 lip 2014, 14:43
autor: grillmaster
#905 można wykreślić. Widziany 20.07. z tyłu hali na Zawodziu.

: 29 lip 2014, 10:15
autor: DW
W ubiegłym tygodniu do ZUR na naprawę trafiły: Helmut #907 i Moderus +676.

Przybyły również 2 ostatnie wozy do modernizacji - #684 i #715. #684 trafił już do Wrocławia na remont pudła. #715 pojedzie tam za parę dni.
Dobiega końca remont składu #651+652. Kolejnym składem, który wyjedzie będzie #751+752. Póki co, na wozownię trafił pierwszy wagon składu z gotowym już pudłem, lecz bez instalacji ani wyposażenia.

: 29 lip 2014, 20:49
autor: Przemek
676 już w Zawodziu, już spięty, był w ZUR na malowaniu.

: 31 lip 2014, 22:44
autor: Boguś
Przemek pisze:676 już w Zawodziu, już spięty, był w ZUR na malowaniu.
Wagon nie miał gwarancji na lakier?

: 20 sie 2014, 15:48
autor: DW
#651+652 wyjechały po remoncie.
E1 #925 stał 9.08 na wozowni na podnośnikach.

: 20 sie 2014, 17:56
autor: luki
DW pisze:#651+652 wyjechały po remoncie.
Któryś dziś był solo na 17.

: 20 sie 2014, 18:07
autor: elot360
luki pisze:
DW pisze:#651+652 wyjechały po remoncie.
Któryś dziś był solo na 17.
4 dni temu kursował #652, a dzień wcześniej #651. Polecam lekturę DPD.

: 20 sie 2014, 20:21
autor: DW
elot360 pisze:
luki pisze:
DW pisze:#651+652 wyjechały po remoncie.
Któryś dziś był solo na 17.
4 dni temu kursował #652, a dzień wcześniej #651. Polecam lekturę DPD
Oba kursują jako solówki. Jest jednak możliwość spięcia ich w skład.

: 03 wrz 2014, 20:51
autor: grillmaster
Nie ma już w Batorym #907. Wrócił do R-4.

: 09 wrz 2014, 16:51
autor: DW
Zakończył się remont składu #751+752, który powrócił dziś do Będzina. Będą tam zapewne kursować jako 2 solówki.

Jak informował w innym temacie luki, od niemal miesiąca w ZUR przebywa żelazko #670, które zyskało nowe malowanie.

: 17 wrz 2014, 23:45
autor: polaraxa
#670 jest od tygodnia w R-2. Czeka na pokaz podczas dni otwartych. Potem ma jeździć na linii 13.

: 14 paź 2014, 13:54
autor: KZKGaPowicz
E1 #925 już chyba nie jest w ZUR, wydaje mi się, że widziałem go wczoraj na 1, on ma charakterystyczne jasnożółte tło numeru taborowego.

: 15 paź 2014, 19:12
autor: DW
KZKGaPowicz pisze:E1 #925 już chyba nie jest w ZUR, wydaje mi się, że widziałem go wczoraj na 1, on ma charakterystyczne jasnożółte tło numeru taborowego.
Gdzieś ktoś już o tym pisał, ale nie pamiętam gdzie. ;) Usunąłem.

: 24 paź 2014, 21:01
autor: luki
Do ZUR przyjechał #757+758.
Natomiast skład #661+617 odbywa jazdy próbne.

: 04 gru 2014, 22:10
autor: elot360
Czy przypadkiem nie przydałoby się wypisać stąd #757+758? Z DPD wynika, że są u siebie na R-4.

EDYCJA 2014.12.10
Proszę o wypisanie #614, wczoraj był na trasie (z ładną tapicerką ;)).

: 19 gru 2014, 10:28
autor: DW
W ZUR na wozowni stoi E1 #938.
Wczoraj przyjechał tam też gliwicki #639.

: 21 gru 2014, 22:33
autor: KZKGaPowicz
W ZUR stoi Moderus - doczepa czynna +756.

: 23 gru 2014, 15:34
autor: Peter
Dzisiaj spotkałem #801 na jazdach próbnych.

: 23 gru 2014, 18:31
autor: DW
Wczoraj z ZUR do Gliwic wrócił #938. W zamian pojechał tam #374. Podejrzewam, że wymienią mu tapicerkę na siedzeniach.

EDYCJA (30.12, 20:45):
#374 przechodzi remont bieżący.
Do ZUR na naprawę trafił będziński wagon #513. Z Będzina przyjechał też Moderus #768 na usunięcie usterki.

EDYCJA (01.01.2015):
W ZUR nie ma już też wagonu #782.

: 31 gru 2014, 18:07
autor: polaraxa
Dn. 29/12/2014 został oddany po RB do R-2 #801. Do dn. 06/01/2015 ma zostać przekazany do ZUR #807 na RK /remont kapitalny/. Do ZUR po Nowym Roku trafi #607, który ma przejść przygotowanie do rejestracji połączone z RB.

: 01 sty 2015, 18:58
autor: Boguś
Do ZUR po Nowym Roku trafi #607, który ma przejść przygotowanie do rejestracji połączone z RB.
Właśnie takie wagony powinny być jak najdłużej utrzymywane w ruchu. Taki #573 również powinien przejść RB, podobnie jak już kasowany #578+577, a wagony typu #284+282 być zajechane do końca bez remontów.

: 04 sty 2015, 21:10
autor: DW
polaraxa pisze:Do dn. 06/01/2015 ma zostać przekazany do ZUR #807 na RK /remont kapitalny/.
Do ZUR trafił 2.01.
polaraxa pisze:Do ZUR po Nowym Roku trafi #607, który ma przejść przygotowanie do rejestracji połączone z RB.
Ponoć trafił tam jeszcze przed końcem roku. 2.01 stał już z wyjętymi siedzeniami.

Na warsztacie mignął mi też odmalowany #282.
KZKGaPowicz pisze:W ZUR stoi Moderus - doczepa czynna +756.
Była tam tylko chwilowo. Od 29.12 skład już kursuje.

: 09 sty 2015, 13:42
autor: pycio1400
#282 wjeżdżał na Plac Wolności w Katowicach od strony Gliwickiej około godziny 7:30. Został odmalowany, dostał nowe siedzenia.

: 19 sty 2015, 22:16
autor: KZKGaPowicz
Karliki, które przejdą RK w ZUR prawie niczym z zewnątrz nie będą się różniły od Karlików po RB, będzie można je rozpoznać po diodowych wyświetlaczach. Niewykluczone, że obecne wyświatlacze z Karlika #807 trafią do gliwickiego #374. Kolejność taka sama jak przy RB.

: 20 sty 2015, 09:43
autor: andrzejh69
A w środku? Czy aluminiowe listwy przy oknach (dorabianie własnoręcznie przez ZUR przy RB) zostaną zastąpione czymś bardziej estetycznym?

: 27 sty 2015, 17:57
autor: luki
No, najwyższy czas pozbyć się tych starych matrycowych. Tylko, po co montować to w #374? Gliwice kiedyś miały wozy z takimi wyświetlaczami i szybko się ich pozbywały (#619+620, #677).

: 28 sty 2015, 22:23
autor: Boguś
luki pisze:No, najwyższy czas pozbyć się tych starych matrycowych. Tylko, po co montować to w #374? Gliwice kiedyś miały wozy z takimi wyświetlaczami i szybko się ich pozbywały (#619+620, #677).
No, nie do końca. #619 miał wyświetlacze aż do samego końca. Podobnie jak #732 i #785.

: 29 sty 2015, 13:28
autor: DW
#768 od kilku dni już jeździ.

: 22 mar 2015, 19:29
autor: grillmaster
KZKGaPowicz pisze:Niewykluczone, że obecne wyświatlacze z Karlika #807 trafią do gliwickiego #374. Kolejność taka sama jak przy RB.
Wagon #374 nie otrzymał wyświetlaczy. Remont już się zakończył.

: 25 mar 2015, 11:47
autor: polaraxa
Czy ktoś wie co dalej z ostatnim wagonem Pt #913? Ostatnio zniknął z placu.

EDYCJA 31.03.2015r.

- W dniu wczorajszym 30/03/2015 wagon #607 powrócił do R-2. W dn 27/04/2015 na RK został wysłany #808.

: 09 cze 2015, 20:19
autor: trajtek
Wiadomo, kiedy skończą #360+406?

: 09 cze 2015, 20:32
autor: grillmaster
09.06. - wagon #340 powrócił do Zawodzia. Zakres prac jak w #607.