Zmiany od 2018.03.05

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

Zmiany od 2018.03.05

#1 Post autor: 666 » 24 lut 2018, 11:47

Wg rozkładów na KZKGOP od dnia 5.03.2018 nastąpią zmiany:
L-1 - zmiana trasy na Ruda Śląska Chebzie -Gliwice Zajezdnia co 30 minut 2xE1 2x105HF
L-9 -po wstępnych oględzinach zostaje tylko jedna Beta
L-11 - co 15 minut na obecnej trasie. 5xE1 z Gliwic. 3x105HF z Bytomia.
L-17 - zmiana godzin wyjazdu z zajezdni (mam wrażenie, że kiedyś już taki rozkład był)
L-19 - zmiana obsady taborowej i korekty godzin
Ostatnio zmieniony 11 mar 2018, 09:22 przez 666, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Peter
Posty: 8468
Rejestracja: 12 lis 2006, 06:46
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: Peter » 24 lut 2018, 12:01

Co do linii 1 i 11 jest powrót do starego układu i dobrze, bo wydłużona do Katowic 1 łapie cały czas opóźnienia, ale mogłoby już nie być E1 na 11. Moim zdaniem zresztą Zawodzie powinno powrócić na 11 z obsługą.
W Rudzie Śl. widocznie tramwaj co 30 minut im wystarcza...
*SDIP (U.N.O.)

666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#3 Post autor: 666 » 24 lut 2018, 12:50

Dobrze / źle kwestia gustu. Jestem zdania, że po przebudowaniu L-11 na dwutorową warto by było powrócić do L-1 do Katowic, albo chociaż do Chorzowa.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#4 Post autor: elot360 » 24 lut 2018, 13:02

Z 19 też zeszła Beta. Przygotowania taborowe do remontu na linii 5 jak widać już się zaczęły.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#5 Post autor: mi4chal744 » 24 lut 2018, 14:52

Wg. Nowinek o linii 5 z R-4 to ma zniknąć helmut z linii 5, oraz cała pod obsługą R-4. A remont rozpocznie się dokładnie od 12 marca .
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Trampesar6
Posty: 5902
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#6 Post autor: Trampesar6 » 24 lut 2018, 14:52

Poc. 171 wyjedzie później niż zwykle (zamiast o 1:11 to o innej godzinie).
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
Lagu
Posty: 7108
Rejestracja: 19 sie 2016, 14:43
Lokalizacja: Świętochłowice/Katowice

#7 Post autor: Lagu » 24 lut 2018, 16:09

Trampesar6 pisze:Poc. 171 wyjedzie później niż zwykle (zamiast o 1:11 to o innej godzinie).
Poc. 171 wraca na "stary" rozkład. Zmiana ta została bodajże wprowadzona wraz z Linią 1 do Katowic.

Kursy nocne na 11 będą obsługiwać dzienne E1.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#8 Post autor: mi4chal744 » 24 lut 2018, 16:55

Warto wspomnieć ze na linii 19 zamiast bety bedzie solówka .
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#9 Post autor: rifi » 24 lut 2018, 19:16

Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#10 Post autor: elot360 » 24 lut 2018, 21:41

mi4chal744 pisze:Warto wspomnieć ze na linii 19 zamiast bety bedzie solówka.
Zapomniałeś dopowiedzieć że w weekendy. W robocze masz normalnie skład.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Trampesar6
Posty: 5902
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#11 Post autor: Trampesar6 » 24 lut 2018, 22:10

elot360 pisze:
mi4chal744 pisze:Warto wspomnieć ze na linii 19 zamiast bety bedzie solówka.
Zapomniałeś dopowiedzieć że w weekendy. W robocze masz normalnie skład.
Wg rozkładów w dni robocze też będą solówki na tej linii ;) Spójrz np. na godzinę 13:37 i 15:37 ze Stroszka Zajezdni.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#12 Post autor: mi4chal744 » 25 lut 2018, 00:05

Trampesar6 pisze:
elot360 pisze:
mi4chal744 pisze:Warto wspomnieć ze na linii 19 zamiast bety bedzie solówka.
Zapomniałeś dopowiedzieć że w weekendy. W robocze masz normalnie skład.
Wg rozkładów w dni robocze też będą solówki na tej linii ;) Spójrz np. na godzinę 13:37 i 15:37 ze Stroszka Zajezdni.
W dni robocze i w dni wolne zamiast bety będzie solówka.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#13 Post autor: elot360 » 25 lut 2018, 01:15

Dziwne, patrzę na godzinę 4:53 gdzie w obecnym rozkładzie jest Beta i tam jest już skład.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#14 Post autor: mi4chal744 » 25 lut 2018, 02:20

elot360 pisze:Dziwne, patrzę na godzinę 4:53 gdzie w obecnym rozkładzie jest Beta i tam jest już skład.
Bo kolejność pociągów pod godziny pewnie też będzie zmienione.
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: Pimpek » 25 lut 2018, 05:19

rifi pisze:Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.
Mnie również, bo wygląda na to, że teraz również jedenastka będzie kursować będą postoju w Katowicach, skoro ma być 8 pociągów.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 25 lut 2018, 10:25

L-1 - zmiana trasy na Ruda Śląska Chebzie -Gliwice Zajezdnia co 30 minut 2xE1 2x105HF
E1 na poc. 12 i 14.
L-9 -po wstępnych oględzinach zostaje tylko jedna Beta
Tak, na poc. 91. Na pozostałych na przemian: 105NK i 105HF.
L-11 - co 15 minut na obecnej trasie. 5xE1 z Gliwic. 3x105HF z Bytomia.
E1 na poc.: 1101, 1102, 1103, 1105, 1107.
L-19 - zmiana obsady taborowej i korekty godzin
Na poc. 1907 i 1911 - pojedynczy 105HF. Reszta dziennych pociągów w dni robocze to 2x105N lub 2x105HF.
Pimpek pisze:
rifi pisze:Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.
Mnie również, bo wygląda na to, że teraz również jedenastka będzie kursować będą postoju w Katowicach, skoro ma być 8 pociągów.
W Katowicach 11-stka nie będzie miała żadnego postoju. Odjazdy są o tych samych godzinach co przyjazdy, więc albo będą odjeżdżać opóźnione, albo na końcowym odcinku będą już jechać przed czasem.

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#17 Post autor: Pimpek » 25 lut 2018, 11:18

DW pisze:
Pimpek pisze:
rifi pisze:Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.
Mnie również, bo wygląda na to, że teraz również jedenastka będzie kursować będą postoju w Katowicach, skoro ma być 8 pociągów.
W Katowicach 11-stka nie będzie miała żadnego postoju. Odjazdy są o tych samych godzinach co przyjazdy, więc albo będą odjeżdżać opóźnione, albo na końcowym odcinku będą już jechać przed czasem.
Zatem już dwie linie dojeżdżające do Katowic nie mają postoju. Tak jak 1 i 11 były opóźnione w kier. Katowic, to teraz 11 będzie opóźniona w obie strony... 11 powinna być obsługiwana przez 9 pociągów, ale tutaj trzeba już więcej taboru/motorniczych w porównaniu aktualnym rozkładem.

Seba77
Posty: 11329
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#18 Post autor: Seba77 » 25 lut 2018, 11:26

W nowym rozkładzie linii 19 znika kurs wykonywany do/z Brynowa i z/do Bytom Szkoła Medyczna. Chodzi oczywiście o godz. nocne, ale przybył kurs o 3:38 ze Stroszka.

666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#19 Post autor: 666 » 25 lut 2018, 12:53

Pimpek pisze:11 powinna być obsługiwana przez 9 pociągów, ale tutaj trzeba już więcej taboru/motorniczych w porównaniu aktualnym rozkładem.
No nie zgadzam się. Obecnie masz osiem 1 i pięć 11. Po zmianach osiem 11 i cztery 1. Nie uwzględniając nocek. Więc tabor uwolniony. Co do motorniczych: trzeba by przeanalizować podziały służb na zajezdniach by to określić dokładnie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez 666, łącznie zmieniany 1 raz.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#20 Post autor: aso » 25 lut 2018, 12:56

DW pisze:W Katowicach 11-stka nie będzie miała żadnego postoju. Odjazdy są o tych samych godzinach co przyjazdy, więc albo będą odjeżdżać opóźnione, albo na końcowym odcinku będą już jechać przed czasem.
Sumarycznie czas między Chorzowem, a Katowicami jest prawidłowy. Ale aby tramwaje kursowały punktualnie, trzeba go jeszcze prawidłowo rozłożyć pomiędzy przystankami.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez aso, łącznie zmieniany 2 razy.

666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#21 Post autor: 666 » 25 lut 2018, 13:21

Ale mam wrażenie, że najgorszy odcinek na L-11 to Lipiny - Wodociągi. Ile razy nie jechałem to czas rozkładowy można by między bajki włożyć. Ale rzadko tam się wybieram, więc może miałem pecha.

ziut19
Posty: 259
Rejestracja: 08 sty 2018, 12:48
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

#22 Post autor: ziut19 » 25 lut 2018, 14:28

rifi pisze:Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.
To akurat dobrze. Jeden tramwaj z Bytomia pojedzie w kierunku Miarki/Brynów, drugi Dworzec/Plac Wolności.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziut19, łącznie zmieniany 1 raz.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: aso » 25 lut 2018, 14:38

666 pisze:Ale mam wrażenie, że najgorszy odcinek na L-11 to Lipiny - Wodociągi. Ile razy nie jechałem to czas rozkładowy można by między bajki włożyć. Ale rzadko tam się wybieram, więc może miałem pecha.
Tam rzeczywiście jest hardcorowo. Natomiast problemem całej trasy jest źle rozłożony czas. W sytuacji gdy na odcinek który jedzie się 1 minutę w rozkładzie jest 2 minuty, to trzeba zwolnić / odstać. Ale na innym odcinku tej minuty potem brakuje. To są rzeczy, których ŚKUP nie wykaże. Po prostu trzeba wyjść z biura i przejechać kilka- lub kilkanaście kursów w reprezentatywnych porach. Bardzo proste, a jednocześnie bardzo trudne.
ziut19 pisze:
rifi pisze:Skoro z linią 1 powrócili do starej trasy to aż dziwi ze nie powrócili z linia 11 do pl. Wolności a z 19 do pl. Miarki.
To akurat dobrze. Jeden tramwaj z Bytomia pojedzie w kierunku Miarki/Brynów, drugi Dworzec/Plac Wolności.
Byłoby dobrze, gdyby dało się zorganizować kilka minut postoju przy Dworcu (gdyby przy remoncie pomyślano o 3 torze na potrzeby postojów wyrównawczych). Bo tak jak 19-tka złapie w stronę Katowic opóźnienie, to potem jest problem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#24 Post autor: hanys76 » 25 lut 2018, 15:41

aso pisze:Byłoby dobrze, gdyby dało się zorganizować kilka minut postoju przy Dworcu (gdyby przy remoncie pomyślano o 3 torze na potrzeby postojów wyrównawczych). Bo tak jak 19-tka złapie w stronę Katowic opóźnienie, to potem jest problem.
Ciekawe gdzie by ten tor tam mieli wcisnąc chyba na chodnik. Tam nigdy czegoś takiego nie było od zawsze kiedy pamiętam taka 11 tam nie miała postojów zresztą zadna linia co tam zawraca nie ma. Powinni wrócic do starego układu że 11 na Plac Wolności a 19 na Plac Miarki i nie byłoby problemu. Zresztą wkrótce i tak czeka nas kolejna zmiana z liniami Brynowskimi więc pewnie Plac Miarki będzie końcówką dla kilku linii. Możliwe że też z tego powodu 11 tam nie będzie miała postojów.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: aso » 25 lut 2018, 15:53

hanys76 pisze:
aso pisze:Byłoby dobrze, gdyby dało się zorganizować kilka minut postoju przy Dworcu (gdyby przy remoncie pomyślano o 3 torze na potrzeby postojów wyrównawczych). Bo tak jak 19-tka złapie w stronę Katowic opóźnienie, to potem jest problem.
Ciekawe gdzie by ten tor tam mieli wcisnąc chyba na chodnik. Tam nigdy czegoś takiego nie było od zawsze kiedy pamiętam taka 11 tam nie miała postojów zresztą żadna linia co tam zawraca nie ma.
Było wystarczająco miejsca, aby pomiędzy Placem Wolności, a Dworcem w jedną stronę zaplanować 3 tor. Przebudowa ulicy 3 Maja była doskonałą okazją, aby naprawić mankamenty układu torowego centrum Katowic.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez aso, łącznie zmieniany 1 raz.

patryk644
Posty: 6472
Rejestracja: 24 kwie 2016, 11:30
Lokalizacja: Chorzów

#26 Post autor: patryk644 » 25 lut 2018, 16:00

Trochę mi szkoda 1 z Gliwic do Katowic, bo linia ta miała spory potencjał. Minusem było to, że jeździła co 30 minut. Widzocznie jej potencjał nie został w pełni wykorzystany, bo z tego co wiem ludzi bardzo sobie chwalili to połączenie (szczególnie na odcinku Chorzów - Zabrze). Ja sam często tak jeździłem i byłem zadowolony.

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#27 Post autor: hanys76 » 25 lut 2018, 17:24

aso pisze:
hanys76 pisze:
aso pisze:Byłoby dobrze, gdyby dało się zorganizować kilka minut postoju przy Dworcu (gdyby przy remoncie pomyślano o 3 torze na potrzeby postojów wyrównawczych). Bo tak jak 19-tka złapie w stronę Katowic opóźnienie, to potem jest problem.
Ciekawe gdzie by ten tor tam mieli wcisnąc chyba na chodnik. Tam nigdy czegoś takiego nie było od zawsze kiedy pamiętam taka 11 tam nie miała postojów zresztą żadna linia co tam zawraca nie ma.
Było wystarczająco miejsca, aby pomiędzy Placem Wolności, a Dworcem w jedną stronę zaplanować 3 tor. Przebudowa ulicy 3 Maja była doskonałą okazją, aby naprawić mankamenty układu torowego centrum Katowic.
Trend jest od paru lat odwrotny w centrum likwiduje się wszelkie pętle i rozjazdy przykład likwidacja skrętu pod teatrem i pętli wkoło Pocztowej.Więc nie licz na żadne dodatkowe tory w centrum Katowic. Taki tor można by wybudować podczas budowy łącznika na Grundmana ale pewnie i tego nie będzie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mi4chal744
Posty: 8407
Rejestracja: 16 cze 2014, 22:31
Lokalizacja: Zabrze / Warszawa

#28 Post autor: mi4chal744 » 25 lut 2018, 20:18

patryk644 pisze:Trochę mi szkoda 1 z Gliwic do Katowic, bo linia ta miała spory potencjał. Minusem było to, że jeździła co 30 minut. Widzocznie jej potencjał nie został w pełni wykorzystany, bo z tego co wiem ludzi bardzo sobie chwalili to połączenie (szczególnie na odcinku Chorzów - Zabrze). Ja sam często tak jeździłem i byłem zadowolony.
Na takiej dalekiej częstotliwości nie dałoby rady by dać jej częściej jak co 30 minut, bo co pół godziny i jest 8 poc. a co dopiero by ją dać co 15 min to by było potrzeba aż 16 poc. albo co 20 min to conajmniej 10 czy 11 poc. a R-4 by nie dało rady samemu obsługiwać na tylu poc. tą linię
Linia 5: Zaborze Pętla -Zaborze Skargi - Zabrze Prof. Religi- Biskupice Zamkowa- Bobrek Ratusz - Bytom Pl. Sikorskiego

Dziś służba na:
703

hanys76
Posty: 9052
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#29 Post autor: hanys76 » 25 lut 2018, 20:28

mi4chal744 pisze:
patryk644 pisze:Trochę mi szkoda 1 z Gliwic do Katowic, bo linia ta miała spory potencjał. Minusem było to, że jeździła co 30 minut. Widzocznie jej potencjał nie został w pełni wykorzystany, bo z tego co wiem ludzi bardzo sobie chwalili to połączenie (szczególnie na odcinku Chorzów - Zabrze). Ja sam często tak jeździłem i byłem zadowolony.
Na takiej dalekiej częstotliwości nie dałoby rady by dać jej częściej jak co 30 minut, bo co pół godziny i jest 8 poc. a co dopiero by ją dać co 15 min to by było potrzeba aż 16 poc. albo co 20 min to conajmniej 10 czy 11 poc. a R-4 by nie dało rady samemu obsługiwać na tylu poc. tą linię
Jakby 1 miała kursowac co 15 minut to by musieli 11 zawiesic a to by nie był dobry pomysł. A to z tego powodu że trasa 1 jest zbyt długa i jak pomiędzy Gliwicami a Chebziem jest jakieś zatrzymanie, to sytuację od Chebzia do Katowic ratuje 11. Jakby tylko 1 została to znając realia często byłby problem z dotarciem gdziekolwiek.

trajtek
Posty: 1457
Rejestracja: 29 lis 2014, 12:52
Lokalizacja: Hindenburg

#30 Post autor: trajtek » 26 lut 2018, 10:49

mi4chal744 pisze:
patryk644 pisze:Trochę mi szkoda 1 z Gliwic do Katowic, bo linia ta miała spory potencjał. Minusem było to, że jeździła co 30 minut. Widzocznie jej potencjał nie został w pełni wykorzystany, bo z tego co wiem ludzi bardzo sobie chwalili to połączenie (szczególnie na odcinku Chorzów - Zabrze). Ja sam często tak jeździłem i byłem zadowolony.
Na takiej dalekiej częstotliwości nie dałoby rady by dać jej częściej jak co 30 minut, bo co pół godziny i jest 8 poc. a co dopiero by ją dać co 15 min to by było potrzeba aż 16 poc. albo co 20 min to conajmniej 10 czy 11 poc. a R-4 by nie dało rady samemu obsługiwać na tylu poc. tą linię
Obecnie całą 1 i 11 obsługują Gliwice, to 13 pociągów - co 15 minut potrzeba by 16 pociągów. Jeden pociąg (przy założeniu, ze T4 jeździła by co 15 minut) byłby uwolniony z czwórki, bo nie ma wtedy potrzeby wydłużenia do Rudy Południowej. O tabor bym się nie martwił (dwa składy wyleciałyby z czwórki, więc można je rozpiąć). Gorzej z motorniczymi, ale tez nikt nie powiedział, że całą tą linie ma obsługiwać jedna zajezdnia.

ziut19
Posty: 259
Rejestracja: 08 sty 2018, 12:48
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

#31 Post autor: ziut19 » 26 lut 2018, 11:10

Prezydent miasta Ruda Śląska Krzysztof Mejer:
"Witam! Zmiana w kursowaniu linii T1 spowodowana jest pracami przy budowie centrum przesiadkowego w Katowicach Brynowie. Ta budowa wymusza wiele zmian w kursowaniu tramwajów w Katowicach. W zamian faktycznie wzmożono kursy linii nr 11. Takie informacje otrzymałem z KZK GOP".

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#32 Post autor: aso » 26 lut 2018, 11:25

ziut19 pisze:Prezydent miasta Ruda Śląska Krzysztof Mejer:
"Witam! Zmiana w kursowaniu linii T1 spowodowana jest pracami przy budowie centrum przesiadkowego w Katowicach Brynowie. Ta budowa wymusza wiele zmian w kursowaniu tramwajów w Katowicach. W zamian faktycznie wzmożono kursy linii nr 11. Takie informacje otrzymałem z KZK GOP".
Przecież żaden polityk nie przyzna się do błędu, i to jeszcze przed wyborami samorządowymi. Trzeba było znaleźć jakieś uzasadnienie i pretekst, aby naprawić to, co wcześniej zostało zepsute. Najważniejsze, że w papierach wszystko będzie się zgadzać. A w rzeczywistości - jest prawda czasów i prawda ekranu.

666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#33 Post autor: 666 » 26 lut 2018, 11:58

Hm...Albo Pan Mejer dostał odpowiedź na odczepnego, albo szykuje się rewolucja w Katowicach. Jedyne co zyskano takim rozkładem to uwolnienie Placu Miarki od (często teoretycznych) postojów tramwajów L-1/11 więc może - w co wątpię - poskracają linie 6/14/16 do Miarki?
Było by to co najmniej złe- ale KZK jest nieobliczalne.

ziut19
Posty: 259
Rejestracja: 08 sty 2018, 12:48
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

#34 Post autor: ziut19 » 26 lut 2018, 12:15

666 pisze:Hm...Albo Pan Mejer dostał odpowiedź na odczepnego, albo szykuje się rewolucja w Katowicach. Jedyne co zyskano takim rozkładem to uwolnienie Placu Miarki od (często teoretycznych) postojów tramwajów L-1/11 więc może - w co wątpię - poskracają linie 6/14/16 do Miarki?
Było by to co najmniej złe- ale KZK jest nieobliczalne.
Ale i tak T11 co 15 minut będzie musiał tam zawracać, więc zmiana dla zmiany, bo praktycznie niewiele się zmieni.

666
Posty: 469
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#35 Post autor: 666 » 26 lut 2018, 12:44

Ale mogą go zrobić tylko przelotowym (przyjazd - odjazd) dla wszystkich linii

ziut19
Posty: 259
Rejestracja: 08 sty 2018, 12:48
Lokalizacja: Ruda Śląska/Bytom

#36 Post autor: ziut19 » 26 lut 2018, 14:48

Myślę, że docelowo 11/14 pojadą na Plac Wolności.

Trampesar6
Posty: 5902
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#37 Post autor: Trampesar6 » 26 lut 2018, 15:22

ziut19 pisze:Myślę, że docelowo 11/14 pojadą na Plac Wolności.
Zobaczymy jak będzie. Trzeba poczekać na informację ze strony KZK GOP lub TŚ.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#38 Post autor: DW » 26 lut 2018, 17:05

666 pisze:Hm...Albo Pan Mejer dostał odpowiedź na odczepnego, albo szykuje się rewolucja w Katowicach. Jedyne co zyskano takim rozkładem to uwolnienie Placu Miarki od (często teoretycznych) postojów tramwajów L-1/11 więc może - w co wątpię - poskracają linie 6/14/16 do Miarki?
Było by to co najmniej złe- ale KZK jest nieobliczalne.
W nowym rozkładzie jazdy 11-stka nie będzie miała ani minuty postoju na Placu Miarki. Jest to przygotowanie pod przebudowę pętli na Brynowie. Wtedy nie będzie się tam dało zawracać i obecne linie zostaną skrócone do Placu Miarki. Czy wszystkie i co będzie jeździć dalej w zamian - to się okaże.

jacekso
Posty: 4
Rejestracja: 22 paź 2014, 13:24
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#39 Post autor: jacekso » 03 mar 2018, 07:38

hanys76 pisze:Trend jest od paru lat odwrotny w centrum likwiduje się wszelkie pętle i rozjazdy przykład likwidacja skrętu pod teatrem i pętli wkoło Pocztowej.
Dodać należy, że taki trend jest tylko w GOP-ie. W takiej Warszawce na przykład przy okazji remontów dobudowuje się brakujące skręty (np. rondo Starzyńskiego) albo dodatkowe tory postojowe (ul. Woronicza).

Seba77
Posty: 11329
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#40 Post autor: Seba77 » 04 mar 2018, 14:03

DW pisze:
666 pisze:L-11 - co 15 minut na obecnej trasie. 5xE1 z Gliwic. 3x105HF z Bytomia.
E1 na poc.: 1101, 1102, 1103, 1105, 1107.
Chyba coś zostało zmienione w obsadzie tej linii obsługiwanej przez Bytom. A mianowicie zamieniono jeden poc. z Moderusa na skład Moderusów. Dotyczy to tylko kursu w dni robocze.: https://rj.kzkgop.com.pl/rozklady/2-11/ ... /#77504179

mariusz
Posty: 136
Rejestracja: 04 lip 2016, 23:00
Lokalizacja: katowice

#41 Post autor: mariusz » 04 mar 2018, 14:52

Z R4 na poc.1102 w dni robocze też zmiana ,zamiast E1 będzie 2x105HF

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#42 Post autor: Pimpek » 05 mar 2018, 07:47

Rozkłady jazdy są jeszcze weryfikowane i zostaną dodane w środę, 7 marca.

puschel
Posty: 420
Rejestracja: 26 sty 2009, 01:02
Lokalizacja: Zabrze - Mikulczyce

#43 Post autor: puschel » 05 mar 2018, 11:14

Będzie się szykować zmiana w Katowicach ze względu na budowę Centrum Przesiadkowego w Brynowie. Od poniedziałku 12 marca Zawodzie uruchamia linię 0.Myślę, że to będą Helmuty, bo na czas prac w Brynowie mają dojeżdżać do wiaduktu przed pętlą i wracać, natomiast reszta tj.6-ki,16-ki,14-ki zawracać będą na pl.Miarki, bez postoju.
Puschel

Trampesar6
Posty: 5902
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#44 Post autor: Trampesar6 » 05 mar 2018, 12:17

puschel pisze:Będzie się szykować zmiana w Katowicach ze względu na budowę Centrum Przesiadkowego w Brynowie. Od poniedziałku 12 marca Zawodzie uruchamia linię 0. Myślę, że to będą Helmuty, bo na czas prac w Brynowie mają dojeżdżać do wiaduktu przed pętlą i wracać, natomiast reszta tj.6-ki,16-ki,14-ki zawracać będą na pl. Miarki, bez postoju.
Ciekawe co tak wcześnie, bo prace niby mają rozpocząć się w kwietniu.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Pimpek
Posty: 4217
Rejestracja: 23 kwie 2009, 01:50
Lokalizacja: Chorzów

#45 Post autor: Pimpek » 05 mar 2018, 14:57

puschel pisze:6-ki,16-ki,14-ki zawracać będą na pl. Miarki, bez postoju.
No to teraz to już żadna linia dojeżdżająca przez Dąb z Chorzowa nie będzie miała postoju w Katowicach - będzie wesoło.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#46 Post autor: rifi » 05 mar 2018, 15:44

puschel pisze:Będzie się szykować zmiana w Katowicach ze względu na budowę Centrum Przesiadkowego w Brynowie. Od poniedziałku 12 marca Zawodzie uruchamia linię 0.Myślę, że to będą Helmuty, bo na czas prac w Brynowie mają dojeżdżać do wiaduktu przed pętlą i wracać, natomiast reszta tj.6-ki,16-ki,14-ki zawracać będą na pl.Miarki, bez postoju.
A ja podejrzewam ze to bedą Helmuty na wymiennie z Betami. Po cos juz jedna z lini 9 i jedna z lini 19 zniknela.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#47 Post autor: elot360 » 05 mar 2018, 15:56

rifi pisze:Po cos juz jedna z lini 9 i jedna z lini 19 zniknela.
Gdzie byłeś gdy rozmawiano o pracach na linii 5?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

andrzejh69
Posty: 52
Rejestracja: 17 gru 2014, 11:58
Lokalizacja: Katowice

#48 Post autor: andrzejh69 » 05 mar 2018, 16:33

Moim zdaniem najlepiej by było:
16 na trasie Słoneczna - Brynów na dwukierunkach (Bety, Helmuty) co 7,5min, a nawet ewentualnie dodać dwa składy 2*111N co by dało ok co 5-6min
43 na trasie Pl Alfreda - Batory Zajezdnia (można tu dać Pesy -ok 5-6 szt wycofane z 16-tki i części 6) co 15 min
13 - część kursów można obsadzić Karlikami (pozyskanymi z 7), zabrać zmodernizowanego Helmuta który trafi na linię 9 za zabraną Betę
7 - za zabrane w części Karliki (na linię 13) dać Pesy - ok 2-3 szt zdobyte z 16 i części 6
19 - za zabraną Betę dać zmodernizowanego Helmuta z linii 14

Co do linii 1/4 - aby ewentualnie zabrać 2*111N z linii 4 trzeba by było zrobić rozkład 1/4 tak jak był dawniej gdzie 1 kursowała co 20 minut? i 4 też co 20minut? - wtedy bez kursów wariantowych do Zaborze-Porębą

Jeśli ze względu na remont w Świętochłowicach Pesy nie mogą kursować na 7ce, linię 36 przenumerować na 35 na trasie Pl. Wolności - Zawodzie zajezdnia na 2-3 Pesach lub nawet do Szopienic, a w zamian skrócić 20 do Zawodzia-Zajezdni (aby pozyskać Karlika na linię13).

Pomysł mój ma na względzie maksymalne wykorzystanie Pes i Karlików i pozostałego niskopodłogowego taboru przy obecnym stanie torowisk i remontach.

Tworzenie linii 0 kończącej na pl Miarki i tym samym wymuszaniem przesiadki na 2 przystanki do Rynku to średni pomysł: raz - komplikacja dla pasażerów, dwa- dodatkowe obciążenie pl Miarki zawracającą 16 z relacji Pl Alfreda - Pl. Miarki, trzy - niebezpieczeństwo na drodze przez biegających po skrzyżowaniu (pl Miarki) pasażerów przesiadających się z 0 na 6/16/11

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#49 Post autor: rifi » 05 mar 2018, 18:10

elot360 pisze:
rifi pisze:Po cos juz jedna z lini 9 i jedna z lini 19 zniknela.
Gdzie byłeś gdy rozmawiano o pracach na linii 5?
Na 5 sa bety. A nie chce mi sie wierzyc ze na trasie do brynowa nie bedzoe nic niskopodlogowego.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#50 Post autor: elot360 » 05 mar 2018, 18:12

To uwierz że to nie pierwsza taka sytuacja w historii tego odcinka. Skąd ty się urwałeś.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości