Od 12.12 "czwórka" będzie miała 1 minutę postoju na Zaborzu. Gdyby miała kursować dokładnie na przemian z T1, to na Zaborzu musiałaby mieć 27 minut postoju. Wtedy potrzebny byłby dodatkowy pociąg do uruchomienia.trajtek pisze:Ale może ktoś wie, co oni mają z tym taktem w soboty? Obecnie jest chyba 8/12, teraz po zmianach ma być 13/17, co to ma na celu bo chyba nie bardzo umiem dostrzec w tym jakiś sens? Nie można tego zrobić normalnie co 10 czy 15 minut?
Zmiany od 2016.12.12
Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian. Zauważcie, ze kzk gop zawsze przy wprowadzaniu zmian używa "wprowadzenie stałej trasy" w przypadku zmian stałych, A "wprowadzenie nowej trasy" tylko na jakiś czas.
Chociaż przyznam, że koncepcja t1 i t11 przypomina teraz t11 z przed kilkunastu lat kiedy jeździły 102n. Tylko zamiast 102n są E1
Chociaż przyznam, że koncepcja t1 i t11 przypomina teraz t11 z przed kilkunastu lat kiedy jeździły 102n. Tylko zamiast 102n są E1
-
- Posty: 5908
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
Czytając to nie wydaje mi się, że to jest rozwiązanie na jakiś czas.Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian. Zauważcie, ze kzk gop zawsze przy wprowadzaniu zmian używa "wprowadzenie stałej trasy" w przypadku zmian stałych, A "wprowadzenie nowej trasy" tylko na jakiś czas.
Chociaż przyznam, że koncepcja t1 i t11 przypomina teraz t11 z przed kilkunastu lat kiedy jeździły 102n. Tylko zamiast 102n są E1
Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Co ty piszesz? Jakie zwiększenie? Że jedynkę dodali to nic nie znaczy bo opcieli częstotliwość 11 więc w kursach wychodzi cały czas ta sama ilość kursów na godzinę.elot360 pisze:Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Jakby tego było mało, 11 odpada nocny kurs, więc jest więcej czasu na pracę przy torach w nocy dla budowniczych. 1 zaś ma skrocone kursy do stadionu. 19 też nie ma kursów nocnych więc zostaje 6, Która pewnie będzie miała komunikację zastępczą.rifi pisze:Co ty piszesz? Jakie zwiększenie? Że jedynkę dodali to nic nie znaczy bo opcieli częstotliwość 11 więc w kursach wychodzi cały czas ta sama ilość kursów na godzinę.elot360 pisze:Prace w Katowicach przy Wesołym Miasteczku. Z tego powodu zwiększmy liczbę linii w tym rejonie. No ma to sens, ma to sens...Lagu pisze:Spokojnie kochani. Jest na necie informacja, że zaczyna się remont torowiska w Katowicach. Wg mnie to jest właśnie powodem zmian.
Myślę, że kilka miesięcy i wrócimy do starego układu. Taka zmiana będzie miała jakąkolwiek rację bytu po modernizacji odcinka Metalowców - ChebzieDamien pisze: nie wydaje mi się, że to jest rozwiązanie na jakiś czas.
14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów
Już to widzę jak w nocy będą remont robic tam mieszkają ludzie i mieli by słuszne pretensje. Będą dłubać dopóki będzie jasno na dworze, a potem fajrant zazwyczaj tak jest. Pracownicy też muszą odpocząc a nocki będą jezdzic normalnie bo ma to byc robione pod ruchem. Jedynie w wekeendy może byc tak że ruch będzie zawieszany okresowo.Lagu pisze:Jakby tego było mało, 11 odpada nocny kurs, więc jest więcej czasu na pracę przy torach w nocy dla budowniczych. 1 zaś ma skrocone kursy do stadionu. 19 też nie ma kursów nocnych więc zostaje 6, Która pewnie będzie miała komunikację zastępczą.
Ja myślę, że nie ma co stwierdzać, czy ta trasa będzie na stałe na podstawie braku słowa "stałej". Równie dobrze można powiedzieć, że nie napisali "nowej tymczasowej trasy". Pożyjemy zobaczymy.Lagu pisze:Tam nikt nic nie napisał37 pisze: 14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów
"Wprowadzenie nowej stałej trasy" , tylko "wprowadzenie nowej trasy", co już sugeruje, że nie jest to rozwiązanie na stałe.
Przecież oni nie znają swoich przystanków i czasem wrzucają różne dziwne rzeczy, a co dopiero dawać wiarę tym dopiskom, stała czy nie..Lagu pisze:Tam nikt nic nie napisał37 pisze: 14 też miała wprowadzoną "nową stałą trasę" do pl. Wolności, po czym znowu wróciła na Brynów
"Wprowadzenie nowej stałej trasy" , tylko "wprowadzenie nowej trasy", co już sugeruje, że nie jest to rozwiązanie na stałe.
Nadal w sumie nie rozumiem dlaczego tak nieprzychylnie większość podchodzi do tej zmiany, bo nadal nie dostrzegam wad tego rozwiązania może poza jedną- zmniejszenie częstotliwości między pętlami na Chebziu i Zaborzu i gdyby 11 poszła do wywalenia i 1 jezdzila co 15 minut, to by było jeszcze lepiej.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
A jak przyjedzie opóźniona 1 od Zabrza to pojedzie od Chebzia z następną 11?trajtek pisze:Nadal w sumie nie rozumiem dlaczego tak nieprzychylnie większość podchodzi do tej zmiany, bo nadal nie dostrzegam wad tego rozwiązania może poza jedną- zmniejszenie częstotliwości między pętlami na Chebziu i Zaborzu i gdyby 11 poszła do wywalenia i 1 jezdzila co 15 minut, to by było jeszcze lepiej.
No czyli wychodzi na to, że Gliwice zrobiły dobry ruch likwidując tramwaje na terenie swojego miasta, bo skoro są obawy co do tego, że coś nie przyjedzie, coś się spóźni i będzie jechało razem to nie jest to transport solidny i godny zaufania, w oparciu o który można budować siatkę połączeń.grillmaster pisze:A jak przyjedzie opóźniona 1 od Zabrza to pojedzie od Chebzia z następną 11?
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
jak nie ma jak rozkład jest w necie? Wystarczy umieć poszukać xD rozkladytrajtek pisze:Wiadomo coś co z linią 4? Rozkładów na internecie nie ma, skoro dochodzić ma piąty pociąg, czyżby to miało znaczyć, że czwórka będzie jeździć co 15 minut, co da z jedynką mieszany takt 7,5/15 minut?
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
-
- Posty: 5908
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
adam86 pisze:I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.
Niech majstrują. Od stycznia nawet codziennie
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
W rozkładzie linii 1 pomiędzy dniami roboczymi i wolnymi znalazłem jedynie różnicę w przelocie pomiędzy Chorzów Styczyńskiego i Chorzów Floriańska. Poza tym rozkłady są identyczne. Ciekawe, po co tak zamieszali akurat w tym przypadku, skoro w większości przypadków powinny być poprawione przeloty na dni wolne, żeby kurs tramwajem nie przypominał prędkością wycieczki koleją wąskotorową...
W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.pitrekgaga pisze:jak nie ma jak rozkład jest w necie? Wystarczy umieć poszukać xD rozkladytrajtek pisze:Wiadomo coś co z linią 4? Rozkładów na internecie nie ma, skoro dochodzić ma piąty pociąg, czyżby to miało znaczyć, że czwórka będzie jeździć co 15 minut, co da z jedynką mieszany takt 7,5/15 minut?
Brzmi, jakbyś od stycznia nie prowadził już tramwajówIwo pisze:Niech majstrują. Od stycznia nawet codziennieadam86 pisze:I tak się właśnie kończy majstrowanie przy rozkładach.
-
- Posty: 5908
- Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
- Lokalizacja: Siem-ce Śl.
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Na pewno już tam wtedy był tylko na tej stronie co podałem, a nie oficjalnie na stronie dla pasażerów A link do tej strony warto sobie zapisać bo można tam podejrzeć rozkłady zanim jeszcze zostaną oficjalnie opublikowanePenny pisze:W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Fakt, to dla przypomnienia http://rozklady.kzkgop.pl/dodatki/pitrekgaga pisze:Na pewno już tam wtedy był tylko na tej stronie co podałem, a nie oficjalnie na stronie dla pasażerów A link do tej strony warto sobie zapisać bo można tam podejrzeć rozkłady zanim jeszcze zostaną oficjalnie opublikowanePenny pisze:W chwili, gdy pisał ten post, nie było ani na KZK GOP, ani na WPK.
Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Jeżeli 1-ka będzie odjeżdżać ze stanowiska 11-tki, to ma do pokonania trochę zwrotnic. Czas jak najbardziej logiczny. 5 minut od Pawła do Dworcowej w 2 strony, bo w obydwie zwiedzamy pętlę.Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.elot360 pisze:Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
No między Pętlą a Pawłem. A nie między Pętlą a przystankiem Dworcowa...Pimpek pisze:Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.elot360 pisze:Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Z Dworcowej do pętli na przystanek pod punkt regulatorski jedzie się jedną minutę, ale na stanowisko linii 11 jedzie się kolejną minutę. Więc są już łącznie dwie minuty. Jeszcze trzeba poczekać jeszcze minutę, aż będzie można kontynuować jazdę dalej w kier. Chorzowa. Dlaczego? Zerknij w rozkład i zobacz np. kurs linii 1 o 12:03 z Dworcowej w kier. Katowic oraz kursy linii 1 i 17 z Pawła w kier. Pętli. Dlatego odjazd jest "dopiero" o 12:06, a nie "już" o 12:05 i wychodzą łącznie trzy minuty.elot360 pisze:No między Pętlą a Pawłem. A nie między Pętlą a przystankiem Dworcowa...Pimpek pisze:Ale jest między Pętlą i Pawłem. Przecież trzeba poczekać na opuszczenie jednotoru przez tramwaj jadący z Lipin.elot360 pisze:Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
Trzeba pamiętać, że godzina podana w rozkładzie to godzina odjazdu, a nie przyjazdu. Dlatego nie można różnicy w godzinach pomiędzy przystankami zawsze interpretować jako czas przejazdu pomiędzy nimi.
Reasumując:
- z Dworcowej do Pętli w kursach skróconych (czyli pod punkt regulatorski) pojedzie się jedną minutę (jak do tej pory)
- z Dworcowej do Pętli w kursach do Katowic (czyli na stanowisko linii 11) pojedzie się dwie minuty
Natomiast w przeciwnym kierunku, tj. z Pętli do Dworcowej to już nie wiem, czemu są trzy minuty. Domniemam, że jeżeli taka jedynka przywlecze się za linią 17, to jedynka musi czekać aż 17 wycofa na tor postojowy. Dlatego dwie minuty to byłoby zbyt mało.
A pomyślałeś o czasie potrzebnym na objechanie pętli i ewentualne czekanie na mijanki z Lipin? Podana godzina jest godziną odjazdu z przystanku a nie przyjazdu na niego.elot360 pisze:Ale przecież między Pętlą a Dworcową nie ma ani jednotoru ani wiaduktu :o:Penny pisze:Pewnie musi odstać te dwie minuty, bo jednotor pod wiaduktem zajęty.Trampesar6 pisze:Linią nr 1 od przystanku Chebzie Dworcowa do przystanku Chebzie Pętla dojedziemy w 3 minuty (zamiast w jedną).
wczoraj ok 15:20 na przystanek Katowice Sokolska przyjechała "1" w stronę Ronda zapełniona chyba w 150 % na wagonie E1, pewnie wysypali się pracownicy z nowych biurowców na Dębie, bo chyba wszyscy nie przyjechali z Gliwic. Czy tak trudno na kursach szczytowych puścić na "1" składy albo helmuty? albo uruchomić w szczytowych godzinach tramwaj "O" na przemian z "23" na Plac Miarki, niestety brakuje skrętu Rynek - Zawodzie.
Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Gdyby dostosowywać tabor do tego ile osób odbija kartę, to na wszystkich liniach tramwajowych wystarczyłby pojedyncze stopiątki, a na większości autobusowych mikrobusy (na części linii w szczytowych kursach - tabor B).tom pisze:wczoraj ok 15:20 na przystanek Katowice Sokolska przyjechała "1" w stronę Ronda zapełniona chyba w 150 % na wagonie E1, pewnie wysypali się pracownicy z nowych biurowców na Dębie, bo chyba wszyscy nie przyjechali z Gliwic. Czy tak trudno na kursach szczytowych puścić na "1" składy albo helmuty? albo uruchomić w szczytowych godzinach tramwaj "O" na przemian z "23" na Plac Miarki, niestety brakuje skrętu Rynek - Zawodzie.
Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
We wczorajszym kursie T1, o którym piszesz, wg ŚKUPu było najwięcej 51 osób. Zakładając, że niemal drugie tyle karty nie odbiło to rzeczywiście musiało być tłoczno. Aczkolwiek na pewno nie było to 150% pojemności, gdyż E1 może teoretycznie pomieścić 150 osób, lecz już przy 100 pasażerach byłby naprawdę niezły tłok.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Nie zmieniła się obsada na poc. 2008, dalej ma być skład moderusów.Damien pisze:A ja mam takie pytanie - czy zmienił się rodzaj taboru na poc. 2008? Odkąd Zawodzie obsługuje częściowo 11, na 2008 nie został zauważony skład moderusów (choć wczoraj nikt nie widział tego poc.). Za to od wtorku do czwartku na 11 kursowały dwa składy moderusów, choć wg rozkładu powinien być jeden.
Moim zdaniem powinny helmuty jeździć pomiędzy citadisami, bo do stopiątek to ludzie starsi jakoś wejdą - więc widziałbym to tak:patryk644 pisze:Moim zdaniem bez sensu jest puszczać dwa składy na 20 jeden za drugim (poc. 2004 i 2005). Moim zdaniem na 2004 powinien być helmut. A tak to na Zawodziu stoi 9 helmutów, 7 sprawnych i tylko 2 w ruchu.
2001 citadis
2002 helmut
2003 citadis
2004 skład
2005 skład
2006 skład
2007 citadis
2008 helmut
2009 citadis
2010 helmut
Helmuty powinni zdjąc w ogóle z linii, bo to stare heble w dodatku z wysokimi schodami. Już lepsze składy bo wejście do nich jest mniejszym problemem. Dopiero po modernizacji tych wagonów można je puszczać na obciążone linie. Jedyne co w nich jest w miarę dobre to wygodne kanapy dla pasażerów. W momencie zakupu już mieli myslec nad modernizacją i byłoby ok.grillmaster pisze:Moim zdaniem powinny helmuty jeździć pomiędzy citadisami, bo do stopiątek to ludzie starsi jakoś wejdą - więc widziałbym to tak:patryk644 pisze:Moim zdaniem bez sensu jest puszczać dwa składy na 20 jeden za drugim (poc. 2004 i 2005). Moim zdaniem na 2004 powinien być helmut. A tak to na Zawodziu stoi 9 helmutów, 7 sprawnych i tylko 2 w ruchu.
2001 citadis
2002 helmut
2003 citadis
2004 skład
2005 skład
2006 skład
2007 citadis
2008 helmut
2009 citadis
2010 helmut
Jak się nie mylę w jednym z wywiadów do DZ albo GW naczelny KZK nie potrafił określić czy ŚKUP jest napełniany danymi czy nie.tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Podobno dane są przechowywane w systemie tymczasowo (z nieoficjalnych źródeł: 30 godzin). Jeżeli w tym czasie nie zostaną zarchiwizowane, to przepadają.polaque pisze:(...) czy ŚKUP jest napełniany danymi czy nie.
Wymagania implementacji nie uwzględniły sposobu przechowywania danych pod kątem archiwizacji za okres dłuższy, niż 30 dni, jeżeli chodzi o wydajność. Aktualnie nie są praktycznie archiwizowane. W międzyczasie proponowano użycie nierelacyjnej bazy danych (np. MongoDB) do kolekcjonowania starszych danych, ale nie było to możliwe do zrealizowania w planowanym terminie. Niestety obecna architektura nie pozwala w wydajny sposób te dane zbierać.
Aktualnie pasażerów liczą studenci z długopisem na kartkach papieru, a nie ŚKUP.tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Tylko na trzech liniach w Zabrzu (T3, 47, 111) oraz czterech w Gliwicach (93, 186, 692, 699). W obu przypadkach na prośby Urzędów Miast.musicus pisze:Aktualnie pasażerów liczą studenci z długopisem na kartkach papieru, a nie ŚKUP.tom pisze:Według KZK GOP - ŚKUP miał liczyć pasażerów i według zapotrzebowania mieli organizować komunikację ale jak widać nie po to odbijają się biedni ludzie w tramwajach czy autobusach przy wsiadaniu i wysiadaniu aby podróżowało się w wygodniejszych warunkach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości