Zmiany podczas Tour de Pologne - 3-4.08.2015r.

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

Zmiany podczas Tour de Pologne - 3-4.08.2015r.

#1 Post autor: pitrekgaga » 24 lip 2015, 23:39

Na stronie kzk gop pojawiał się komunikat odnośnie zmian w kursowaniu tramwajów w czasie wyścigu Tour de Pologne:

3 sierpnia - zmiany dotyczą Będzina i Dąbrowy Górniczej:
W godzinach 5.30-24.00, z uwagi na wyłączone z ruchu ulice: Królowej Jadwigi i Sobieskiego w Dąbrowie Górniczej, linie tramwajowe numer: 21, 22, 31 będą kursowały tylko do zajezdni tramwajowej na osiedlu Zamkowym w Będzinie. Linia numer 28 w tym dniu nie będzie kursowała.

W godzinach 16.00-18.30 kursowanie linii tramwajowych numer 21 i 31 na terenie Będzina zostanie wstrzymane, kursować będą tylko do pętli tramwajowej przy ulicy Będzińskiej w Sosnowcu – końcowym i początkowym przystankiem będzie przystanek „Sosnowiec Pogoń Akademiki”.

Uwaga! Godziny przyjazdów i odjazdów na przystankach, poza wyłączoną z ruchu strefą, pozostaną bez zmian. Na wyznaczonych trasach objazdowych autobusy obsługiwać będą wszystkie przystanki znajdujące się na trasach przejazdów.

4 sierpnia - Katowice:
4 sierpnia od godziny 4.30 do około godziny 21.30 wstrzymane zostanie kursowanie linii tramwajowych na odcinku od Siemianowic Śląskich do katowickiego Rynku oraz od katowickiego Rynku do Stadionu Śląskiego. Wznowienie przejazdów planowane jest po demontażu infrastruktury medialnej, to jest około 21.30.

Linia numer 0 - rozpocznie kursowanie około godziny 21.30.

Linia numer 6 - rozpocznie kursowanie około godziny 21.30.

Linia numer 16 - rozpocznie kursowanie około godziny 21.30.

Linie numer: 13, 33, 34, 43, 69 - nie będą kursować 4 sierpnia 2015 roku.

Od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 - wstrzymane zostanie kursowanie linii tramwajowych od strony Chorzowa Batorego oraz Katowic Brynowa do centrum Katowic oraz dzielnicy Zawodzie.

Linia numer 7 – od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 kursować będzie w relacji: „Chorzów Batory Zajezdnia" – „Zabrze Biskupice Pętla" (bez obsługi placu Sikorskiego w Bytomiu). W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.

Linia numer 9 – od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 kursować będzie w relacji: „Chorzów Batory Zajezdnia" - „Bytom Plac Sikorskiego". W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.

Linia numer 14 – od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 linia kursować będzie w relacji: „Mysłowice Dworzec PKP" – „Zawodzie Zajezdnia". W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.

Linia numer 15 – od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 linia kursować będzie w relacji: „Sosnowiec Zagórze Pętla" – „Zawodzie Zajezdnia". W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.

Linia numer 20 – od około godziny 12.00 do około godziny 20.00 linia kursować będzie w relacji: „Szopienice Pętla" – „Zawodzie Zajezdnia". W pozostałych godzinach obowiązywać będzie stała trasa przejazdu tej linii.

Nastąpi uruchomienie tymczasowych linii oznaczonych numerami:

linia numer 36 – relacja: „Zawodzie Pętla" – „Brynów Pętla". Linia kursować będzie od godzin wczesnoporannych do około godziny 12.30 oraz odokołogodziny 20.00 do około godziny 21.30, jako uzupełnienie możliwości przejazdów na odcinku od Zawodzia do centrum Katowic oraz od Brynowa do centrum Katowic;

linia numer 40 - relacja: „Zawodzie Zajezdnia" – „Katowice Graniczna". Linia kursować będzie wyłącznie podczas trwania wyścigu kolarskiego, to jest od około godziny 13.00 do około godziny 20.00;

linia numer 41 – relacja: „Brynów Pętla" – „Katowice Gawronów". Linia kursować będzie wyłącznie podczas trwania wyścigu kolarskiego, to jest od okołogodziny 13.00 do około godziny 20.00;

Linia numer 42 – relacja: „Katowice Plac Wolności" – „Katowice Damrota". Linia kursować będzie wyłącznie podczas trwania wyścigu kolarskiego, to jestod około godziny 13.00 do około godziny 20.00.

Uwaga!

Na odcinku „Chorzów Nowa„ – „Chorzów Stadion Śląski" – „Katowice Mickiewicza", to jest w godzinach około 4.00-12.30 oraz około 20.00-21.30 funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona numerem T-19. W trakcie trwania wyścigu kolarskiego autobusy tej linii od strony Stadionu Śląskiego dojeżdżać będą do przystanku „Katowice Grundmanna".

Na odcinku „Chorzów Rynek„ – „Chorzów Batory Zajezdnia" – „Katowice Grundmanna", to jest w godzinach około 12.00-20.00 funkcjonować będzie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona numerem T-20.

Dodatkowo, przez cały dzień na liniach autobusowych numer: 6, 820, 830, 840 wprowadzona zostanie obsługa przystanków: „Chorzów AKS" (oba kierunki), „WPKiW Wejście Główne (tylko kierunek do Katowic - stanowisko tymczasowe)", „WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny", „WPKiW Wesołe Miasteczko" (tylko kierunek do Katowic - stanowisko tymczasowe), „Dąb Kościół"(oba kierunki), „Dąb Huta Baildon"(oba kierunki).

żródło

No to zapowiada się ciekawie :D
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#2 Post autor: polaque » 25 lip 2015, 11:00

pitrekgaga pisze:No to zapowiada się ciekawie
A ja bym powiedział smutno, skoro tak tramwaje będą ograniczone.

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#3 Post autor: hanys76 » 25 lip 2015, 11:18

polaque pisze:
pitrekgaga pisze:No to zapowiada się ciekawie
A ja bym powiedział smutno skoro tak tramwaje będą ograniczone.
Przecież co roku podczas wyścigu tak jest. Inaczej się nie da jak rondo jest zamknięte i kolarze przecinają trasę tramwajów. Ze względów bezpieczeństwa itd. tak to musi wyglądać. Takie są przepisy i ten jeden dzień w roku to się nic nie stanie. Trzeba się cieszyć, że taka prestiżowa impreza odbywa się w Katowicach, a nie narzekać.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#4 Post autor: luki » 25 lip 2015, 11:25

hanys76 pisze:Trzeba się cieszyć że taka prestiżowa impreza, odbywa się w Katowicach a nie narzekać.
hanys76, coś Ty tak zmienił nagle pogląd na ten cały cyrk?
Ciekawe ile ta prestiżowa impreza obchodzi przeciętnego mieszkańca Katowic, dla którego przewidziano następujące atrakcje:
- nie będzie mógł dostać się pod dom samochodem
- jeśli zaparkuje pod domem gdzie przebiega trasa to mu go odholują
- może utknąć w gigantycznym korku jeśli nie mieszka bezpośrednio przy trasie wyścigu
- nie dojedzie komunikacją publiczną
- z buta zajmie mu to kilka godzin, nie mówiąc, że potoki pieszych również narażone są na ograniczenia

Miałem nadzieję, że ta szopka skończy się z odejściem Uszoka, niestety myliłem się.
Takie coś we wsi, tak jak we Francji, jeżdżą między słonecznikami i polami kukurydzy a nie w centrum miasta.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#5 Post autor: hanys76 » 25 lip 2015, 15:28

Dla mnie to nie jest cyrk. Sam dużo jeżdżę rowerem i takie wydarzenie to mnie osobiście cieszy. O wyścigu wiadomo od dawna, więc każdy się może na to przygotować. Auto zostawić pod domem albo w garażu, a do pracy rowerem lub pociągiem. Bawią mnie co roku narzekania że ktoś, autem nie może dojechać. Jak się raz pieszo maruderzy przejdą to im nic nie będzie. Z ościennych miast typu Tychy ,Sosnowiec to można dojechać pociągiem do centrum Katowic bez problemu.

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: auri23 » 25 lip 2015, 20:48

I tak w tym roku jest T-20 do Grudmanna. W zeszłym trza było dreptać aż do Zajezdni w Batorym.

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#7 Post autor: pitrekgaga » 25 lip 2015, 21:44

Ale wy narzekacie :) Popatrzcie na to z tej strony, że w tym roku trasa całego wyścigu przebiega inaczej niż w tamtym roku i nie będzie aż tak wielkiego sajgonu. Poza tym i tak ulice podczas wyścigu w ścisłym centrum miasta będą w większości pozamykane nawet dla pieszych więc i tak część osób chcąc czy nie chcąc nawet się nie wydostanie stamtąd.

Patrząc tak od strony technicznej to brakuje mi jednej rzeczy - od rana nie będzie kursować ani 13, ani 16 i w zamian za to nie ma ŻADNEJ komunikacji zastępczej! I jeszcze pytanie po co podczas wyścigu 7 ma jeździć na Biskupice a nie na Sikorski?
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

auri23
Posty: 188
Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:52
Lokalizacja: Chorzów

#8 Post autor: auri23 » 25 lip 2015, 23:13

Wynika to z faktu że postoje na 7 będą od Pn na Zawodziu. Na Pl. Sikorskiego jest przyjazd i odjazd. W dniu TdP linia pojedzie do Batorego gdzie nie będzie możliwości postojów tak więc trzeba by jeździć na okrągło. Dlatego linia pojedzie do Biskupic.

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#9 Post autor: polaque » 26 lip 2015, 00:34

pitrekgaga pisze:Ale wy narzekacie Popatrzcie na to z tej strony, że w tym roku trasa całego wyścigu przebiega inaczej niż w tamtym roku i nie będzie aż tak wielkiego sajgonu. Poza tym i tak ulice podczas wyścigu w ścisłym centrum miasta będą w większości pozamykane nawet dla pieszych więc i tak część osób chcąc czy nie chcąc nawet się nie wydostanie stamtąd.
Dla mnie to totalna porażka że miasta pozwoliły sobie na wyścig kolarski w środku tygodnia. Takie imprezy powinny być wyłącznie w weekend robione gdzie jest mniejszy ruch i mniej ludzi do/z pracy jedzie, Szczególnie w istotnych miastach dla komunikacji czy to publicznej czy prywatnej.

Awatar użytkownika
tramwajarze z19
Posty: 2322
Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
Lokalizacja: Bytom - Karb
Kontakt:

#10 Post autor: tramwajarze z19 » 26 lip 2015, 00:52

polaque pisze:
pitrekgaga pisze:Ale wy narzekacie Popatrzcie na to z tej strony, że w tym roku trasa całego wyścigu przebiega inaczej niż w tamtym roku i nie będzie aż tak wielkiego sajgonu. Poza tym i tak ulice podczas wyścigu w ścisłym centrum miasta będą w większości pozamykane nawet dla pieszych więc i tak część osób chcąc czy nie chcąc nawet się nie wydostanie stamtąd.
Dla mnie to totalna porażka że miasta pozwoliły sobie na wyścig kolarski w środku tygodnia. Takie imprezy powinny być wyłącznie w weekend robione gdzie jest mniejszy ruch i mniej ludzi do/z pracy jedzie, Szczególnie w istotnych miastach dla komunikacji czy to publicznej czy prywatnej.
Jak dla mnie to będzie totalny bajzel jak jest to w środku tygodnia, bo na przykład chciałby dostać się na Plac Alfreda albo Siemianowice Śląskie tramwajem to nie da rady bo żaden tramwaj nie będzie tamtędy jeździł. Nawet problemy duże będą z autobusami, gdyż odjeżdżają z tymczasowych przystankach. Ci co nawet chcą iść na piszo to będą misieli robić spory kwałek aby ominąć te zamieszanie. Kolejnym jak dla mnie absurdalnym faktem w teń dzień jest to, że nie mogli by puścić Helmuta na trasie Słoneczna-Plac Alfera. Boją się że zabraknie im Helmutów do wyjechania na linię? Najlepiej to wcale w ten dzień nie pokazywać się w centrum Katowic.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA

179/3 #5504 :D

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#11 Post autor: luki » 26 lip 2015, 11:34

hanys76 pisze:Dla mnie to nie jest cyrk. Sam dużo jeżdżę rowerem i takie wydarzenie to mnie osobiście cieszy. O wyścigu wiadomo od dawna, więc każdy się może na to przygotować. Auto zostawić pod domem albo w garażu, a do pracy rowerem lub pociągiem. Bawią mnie co roku narzekania że ktoś, autem nie może dojechać. Jak się raz pieszo maruderzy przejdą to im nic nie będzie. Z ościennych miast typu Tychy ,Sosnowiec to można dojechać pociągiem do centrum Katowic bez problemu.
Mnie tam w sumie dużo nie obchodzi to, bo i tak rzadko jestem w Katowicach, a na pewno nie wybiorę się tam wiedząc, co się będzie dziać. Pewnie Ciebie tak bardzo to nie dotknie, ale wyobraź sobie ludzi, którzy muszą jechać do pracy, w końcu to dzień roboczy. Ja też jeżdżę rowerem, ale jakoś nigdy przez to nie zablokowałem żadnego miasta na niemal dobę ;-)
tramwajarze z19 pisze:Kolejnym jak dla mnie absurdalnym faktem w ten dzień jest to, że nie mogli by puścić Helmuta na trasie Słoneczna-Plac Alfreda.
Nie wiem jak w tym roku, ale prawie zawsze na Słonecznej była pętla trasy, cała ta instalacja wymusza wyłącznie napięcia zapewne.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#12 Post autor: hanys76 » 26 lip 2015, 17:10

tramwajarze z19 pisze:jak dla mnie absurdalnym faktem w teń dzień jest to, że nie mogli by puścić Helmuta na trasie Słoneczna-Plac Alfera. Boją się że zabraknie im Helmutów do wyjechania na linię? Najlepiej to wcale w ten dzień nie pokazywać się w centrum Katowic.
Jakbyś się zainteresował tematem to byś wiedział że kolarze wjadą do Katowic od Bytkowa Aleją Korfantego, wiec jak niby te helmuty by tam miały kursować. Poza tym w sieci jest wtedy wyłączone napięcie, a na torowisku ustawiona infrastruktura związana z wyścigiem.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 26 lip 2015, 19:43

hanys76 pisze:
tramwajarze z19 pisze:jak dla mnie absurdalnym faktem w teń dzień jest to, że nie mogli by puścić Helmuta na trasie Słoneczna-Plac Alfera. Boją się że zabraknie im Helmutów do wyjechania na linię? Najlepiej to wcale w ten dzień nie pokazywać się w centrum Katowic.
Jakbyś się zainteresował tematem to byś wiedział że kolarze wjadą do Katowic od Bytkowa Aleją Korfantego, wiec jak niby te helmuty by tam miały kursować. Poza tym w sieci jest wtedy wyłączone napięcie, a na torowisku ustawiona infrastruktura związana z wyścigiem.
Wtedy wystarczyłoby wstrzymać ruch jedynie na czas przejazdu (max kilkadziesiąt minut).

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#14 Post autor: hanys76 » 26 lip 2015, 20:32

DW pisze:
hanys76 pisze:
tramwajarze z19 pisze:jak dla mnie absurdalnym faktem w teń dzień jest to, że nie mogli by puścić Helmuta na trasie Słoneczna-Plac Alfera. Boją się że zabraknie im Helmutów do wyjechania na linię? Najlepiej to wcale w ten dzień nie pokazywać się w centrum Katowic.
Jakbyś się zainteresował tematem to byś wiedział że kolarze wjadą do Katowic od Bytkowa Aleją Korfantego, wiec jak niby te helmuty by tam miały kursować. Poza tym w sieci jest wtedy wyłączone napięcie, a na torowisku ustawiona infrastruktura związana z wyścigiem.
Wtedy wystarczyłoby wstrzymać ruch jedynie na czas przejazdu (max kilkadziesiąt minut).
Niestety pomimo że kolarze tamtędy jedynie przejadą jeden raz, to ruch zostanie wstrzymany praktycznie na cały dzień. To akurat nie jest dobry pomysł. Ciekawe co wymyślą w Chorzowie na trasie 11 i 19, gdzie też kolarze będą jechać czy też zostanie ruch na cały dzień wstrzymany. Mam nadzieję że tam utrudnienia będą chwilowe.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#15 Post autor: Boguś » 28 lip 2015, 16:23

luki pisze:Miałem nadzieję, że ta szopka skończy się z odejściem Uszoka, niestety myliłem się.
Zgodzę się z hanysem. To jest fantastyczna promocja miasta i jak całego kraju. Impreza jest raz na rok, więc ten jeden dzień się wytrzyma. Poza tym na miejsce Katowic pewnie czeka z 10 innych miast.
luki pisze:Takie coś we wsi, tak jak we Francji, jeżdżą między słonecznikami i polami kukurydzy a nie w centrum miasta.
Tyś chyba Tour de France nie widział :) Trasa większości etapów jest poprowadzona przez większe miasta niż Katowice. Nie wspominam już o ostatnim tzw. etapie przyjaźni z rundami i metą na Polach Elizejskich w Paryżu.
polaque pisze:Dla mnie to totalna porażka że miasta pozwoliły sobie na wyścig kolarski w środku tygodnia. Takie imprezy powinny być wyłącznie w weekend robione gdzie jest mniejszy ruch i mniej ludzi do/z pracy jedzie, Szczególnie w istotnych miastach dla komunikacji czy to publicznej czy prywatnej.
To żeś teraz wypalił. Według Twojego rozumowania Tour de Pologne trwał by 4 tygodnie, a 3 największe Toury mające po 21 etapów trwały by ponad 3 miesiące :shock:
luki pisze:Ciekawe ile ta prestiżowa impreza obchodzi przeciętnego mieszkańca Katowic, dla którego przewidziano następujące atrakcje:
- nie będzie mógł dostać się pod dom samochodem
- jeśli zaparkuje pod domem gdzie przebiega trasa to mu go odholują
- może utknąć w gigantycznym korku jeśli nie mieszka bezpośrednio przy trasie wyścigu
- nie dojedzie komunikacją publiczną
- z buta zajmie mu to kilka godzin, nie mówiąc, że potoki pieszych również narażone są na ograniczenia
Problemem zarówno Katowic czy innych miast gdzie są zakończenia poszczególnych etapów są dodatkowe rundy jakie kolarze pokonują. Trzeba by sprawdzić jak sobie radzą bądź radziły inne miasta, gdzie były mety z dodatkowymi rundami.

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#16 Post autor: pitrekgaga » 29 lip 2015, 12:18

No i na stronie kzk pojawiły się już rozkłady na dzień 4.08 i już są sprzeczności między podanym rozkładem a komunikatem: linia 36 wg rozkładu kursuje tylko od rana do 12:30 - nie ma kursów między godziną 20 a 21:30.

Ponadto, zmieniono komunikat i linia nr 7 w czasie wyścigu będzie tylko skrócona do zajezdni w Batorym - nie będzie kursować do Biskupic Pętli (jak pierwotnie było napisane).

Tymczasowe linie w tym roku będą jeździć w następującym takcie:
- 36 co 5-10 minut
- 40 co 10 minut
- 41 co 20 minut (swoją drogą to se mogli już to podarować na co komu tramwaj z pętli w Brynowie na Gawronów i w dodatku w takim takcie)
- 42 co 15 minut
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 29 lip 2015, 15:34

pitrekgaga pisze:- 41 co 20 minut (swoją drogą to se mogli już to podarować na co komu tramwaj z pętli w Brynowie na Gawronów i w dodatku w takim takcie)
Lepsze to niż nic (jak będzie w połowie Katowic ;) ).

Podejrzewam, że na 40 i 42 będzie przydzielonych więcej motorowych z uwagi na brak przerw (jedynie 2 minuty na zmianę kabiny).

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#18 Post autor: Przemek » 31 lip 2015, 15:43

DW pisze:
pitrekgaga pisze:- 41 co 20 minut (swoją drogą to se mogli już to podarować na co komu tramwaj z pętli w Brynowie na Gawronów i w dodatku w takim takcie)
Lepsze to niż nic (jak będzie w połowie Katowic ;) ).

Podejrzewam, że na 40 i 42 będzie przydzielonych więcej motorowych z uwagi na brak przerw (jedynie 2 minuty na zmianę kabiny).
Mnie bardziej ciekawi czy jadąc 3 Maja i Warszawską po torze północnym tramwaj wzbudzi dla siebie szczeliny na skrzyżowaniach: 3 Maja x Słowackiego, Warszawska x Szkolna, Warszawska x Francuska dla linii 42 oraz po torze wschodnim na: Kościuszki x Drozdów i Kościuszki x Huberta dla linii 41.

Awatar użytkownika
mark40
Posty: 424
Rejestracja: 07 lis 2008, 13:09
Lokalizacja: Chorzów

#19 Post autor: mark40 » 31 lip 2015, 16:48

luki pisze:Mnie tam w sumie dużo nie obchodzi to, bo i tak rzadko jestem w Katowicach, a na pewno nie wybiorę się tam wiedząc, co się będzie dziać. Pewnie Ciebie tak bardzo to nie dotknie, ale wyobraź sobie ludzi, którzy muszą jechać do pracy, w końcu to dzień roboczy.
Wiele firm w Katowicach skraca czas pracy w ten dzień. Np ja kończę wtedy o 12:00 więc spokojnie wyjadę autem z Chorzowskiej 50 i wrócę do domu. Inni współpracownicy również nie widzą problemu. Przeciwnie, dzień pracy będzie krótszy.

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#20 Post autor: Iwo » 31 lip 2015, 22:19

Przemek pisze:
DW pisze:
pitrekgaga pisze:- 41 co 20 minut (swoją drogą to se mogli już to podarować na co komu tramwaj z pętli w Brynowie na Gawronów i w dodatku w takim takcie)
Lepsze to niż nic (jak będzie w połowie Katowic ;) ).

Podejrzewam, że na 40 i 42 będzie przydzielonych więcej motorowych z uwagi na brak przerw (jedynie 2 minuty na zmianę kabiny).
Mnie bardziej ciekawi czy jadąc 3 Maja i Warszawską po torze północnym tramwaj wzbudzi dla siebie szczeliny na skrzyżowaniach: 3 Maja x Słowackiego, Warszawska x Szkolna, Warszawska x Francuska dla linii 42 oraz po torze wschodnim na: Kościuszki x Drozdów i Kościuszki x Huberta dla linii 41.
Żartujesz sobie prawda? ...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Trampesar6
Posty: 5876
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#21 Post autor: Trampesar6 » 02 sie 2015, 02:22

Czy linia tramwajowa nr 41 kursować będzie po torze wschodnim i zachodnim czy tylko na jednym z którychś torów?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#22 Post autor: hanys76 » 02 sie 2015, 07:50

Trampesar6 pisze:Czy linia tramwajowa nr 41 kursować będzie po torze wschodnim i zachodnim czy tylko na jednym z którychś torów?
Skoro tylko jeden pociąg ma kursować na linii 41 to raczej po jednym bo na Gawronów nie ma przelotki na drugi tor.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#23 Post autor: DW » 04 sie 2015, 11:14

2 godziny przed wyjazdem specjalnych, tymczasowych linii KZK GOP poinformowało o zmianie ich tras:

"Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje że, w związku z poleceniem organizatora wyścigu Tour de Pologne w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa przejazdu peletonu kolarskiego, zmianie ulegają zaplanowane na dzień 4.08.2015 r., trasy wybranych linii tramwajowych:
- linia tramwajowa nr 40 kursować będzie na odcinku: „Katowice Zawodzie Zajezdnia” – „Katowice Uniwersytet Ekonomiczny”;
- linia tramwajowa nr 41 kursować będzie na odcinku: „Katowice Brynów Pętla” – „Katowice Brynów Drozdów”
- linia tramwajowa nr 42 kursować będzie na odcinku: „Katowice Dworzec PKP” – „Katowice Damrota”"

Wcześniej niż ustalono, zamknięto również ulice w ścisłym centrum, więc w przypadku autobusów również wystąpią niezakładane utrudnienia.
Czy naprawdę nie da się wcześniej wszystkiego ustalić ostatecznie? Przecież ktoś zatwierdzał wcześniejsze trasy. A jeśli zmiany są zatwierdzane dopiero rano w dniu wyścigu to po co wcześniej cokolwiek planować?

Trampesar6
Posty: 5876
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#24 Post autor: Trampesar6 » 05 sie 2015, 03:56

Nie wiem gdzie to napisać, ale napiszę tu. (Najwyżej ktoś przeniesie/usunie mój post). Od dzisiaj linia tramwajowa nr 40 kursuje w relacji: Katowice Zawodzie Zajezdnia-Chorzów Ratusz. Ktoś coś wie na ten temat dlaczego tak jest?
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 05 sie 2015, 08:35

Trampesar6 pisze:Katowice Zawodzie Zajezdnia - Chorzów Ratusz. Ktoś coś wie na ten temat dlaczego tak jest?
Myślę, że to pomyłka, bo przecież do Chorzów Ratusz nie da się dojechać ;-) Na ulicy Wolności od Hajduckiej do Chrobrego nie ma już torowiska, a przy Ratuszu nie ma już sieci górnej.

Trampesar6
Posty: 5876
Rejestracja: 23 cze 2015, 00:05
Lokalizacja: Siem-ce Śl.

#26 Post autor: Trampesar6 » 05 sie 2015, 13:17

Penny pisze:
Trampesar6 pisze:Katowice Zawodzie Zajezdnia - Chorzów Ratusz. Ktoś coś wie na ten temat dlaczego tak jest?
Myślę, że to pomyłka, bo przecież do Chorzów Ratusz nie da się dojechać ;-) Na ulicy Wolności od Hajduckiej do Chrobrego nie ma już torowiska, a przy Ratuszu nie ma już sieci górnej.
Ja też tak myślę, że to pomyłka.
Linia nr 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Wolności
Linia nr 16: Wełnowiec - Brynów

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#27 Post autor: DW » 05 sie 2015, 15:56

Na tymczasowych liniach 40, 41 i 42 były przygotowane tablice i wgrane odpowiednie kierunki zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami. Z uwagi na zmiany tras tuż przed uruchomieniem linii Helmuty jeździły z wyłączonymi wyświetlaczami (wtedy jedynym oznaczeniem z przodu była tablica "ZMIANA TRASY") lub z kierunkami wskazującymi dalszy przystanek. Tablice boczne przerobiono tak, że wskazywały prawidłową trasę.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości