Zmiany od 2014.11.13
Zmiany od 2014.11.13
Na stronie KZK GOP są nowe rozkłady dla 6, 16, 18, 19, 23, 33 oraz linii 36; tramwaje wracają do Brynowa: 6, 16, 36 i na Plac Miarki: 19.
Na 16 niby nie ma niskiej podłogi, na 6 niska podłoga w kilku kursach, na 36 co 2. albo 3. kurs - to jakieś dzieło przypadku? 33 bez niskiej podłogi, 23 za to z niska podłogą..., ale kursuje tylko do WPKiW Wejście Główne..., a co z przystankiem Katowice Konopnickiej, bo to na czas remontu mogli zamknąć ten przystanek, ale dalej nie ma go w rozkładach?
Na 16 niby nie ma niskiej podłogi, na 6 niska podłoga w kilku kursach, na 36 co 2. albo 3. kurs - to jakieś dzieło przypadku? 33 bez niskiej podłogi, 23 za to z niska podłogą..., ale kursuje tylko do WPKiW Wejście Główne..., a co z przystankiem Katowice Konopnickiej, bo to na czas remontu mogli zamknąć ten przystanek, ale dalej nie ma go w rozkładach?
Ostatnio zmieniony 11 lis 2014, 17:42 przez tom, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak już kiedyś ktoś pisał, po prostu nie ma Pes od razu zaznaczanych jako niska podłoga, dopiero z czasem to dopisują. Ta niska podłoga na linii 6 to pewnie 116Nd, który automatycznie się pokazuje jako niskopodłogowy. Na 23 pewnie jest taki sam błąd jak było na początku z linią 0, gdyż oznaczona była jako niskopodłogowa wyjeżdzająca z Chorzowa Batorego, teraz 23 też wyjeżdża z Chorzowa.
Czyli, powiedzmy, w Katowicach wracają do tramwajowej normy, a na pewno się to zapowiada...
Mam nadzieję.
Mam nadzieję.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Linia 6 - nie podkreślone obecnie wozy to zapewne w większości Pesy.
Linia 16 - domyślam się, że pozostaną tam dwie Pesy, a reszta to składy.
Linia 18 - dodano 2 kursy z samego rana.
Linia 23 - pozostanie tam 13N. KZK ma też jakiś problem z przystankiem "Stadion Śląski Pętla Zachodnia", bo kolejny raz jest on wycinany w rozkładach.
Linia 36 - 2 z 5 pociągów będą obsługiwane Citadisami (zdjętymi z linii 33).
Przystanek Konopnickiej Dworzec był przystankiem tymczasowym.
Szkoda, że przy okazji 20-stka nie zostanie skrócona do Zawodzia, a 7 lub 13 wycofane z Załęża, bo to co się teraz dzieje na liniach przebiegających przez Szopienice i Załęże to jakaś porażka.
Linia 16 - domyślam się, że pozostaną tam dwie Pesy, a reszta to składy.
Linia 18 - dodano 2 kursy z samego rana.
Linia 23 - pozostanie tam 13N. KZK ma też jakiś problem z przystankiem "Stadion Śląski Pętla Zachodnia", bo kolejny raz jest on wycinany w rozkładach.
Linia 36 - 2 z 5 pociągów będą obsługiwane Citadisami (zdjętymi z linii 33).
Przystanek Konopnickiej Dworzec był przystankiem tymczasowym.
Szkoda, że przy okazji 20-stka nie zostanie skrócona do Zawodzia, a 7 lub 13 wycofane z Załęża, bo to co się teraz dzieje na liniach przebiegających przez Szopienice i Załęże to jakaś porażka.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakoś nie wyobrażam sobie dwóch linii na Załężu. Jedna na składach/Citadisach i drugiej na solówkach. Po za tym nie wierzę, aby Mysłowice dopłacały do drugiego wagonu na linii 14. Twist i solówka co 7,5 minuty w godzinach szczytu to jest porażka na odcinku Zawodzie - Szopienice w porannym szczycie.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
Tymczasem w poprzednich komunikatach ciągle powtarzano, że linia 40 pozostaje zawieszona. Jaka jest zatem jej "stała" relacja?
Nie wiem, jak wygląda teraz sytuacja na pętli Słonecznej, ale czy tam wróci jakaś linia? Poprzednio była to siódemka. Może zatem 40 wróci do Zawodzia z Pl. Wolności, w momencie skierowania 7 ponownie na Słoneczną Pętlę?
Nie wiem, jak wygląda teraz sytuacja na pętli Słonecznej, ale czy tam wróci jakaś linia? Poprzednio była to siódemka. Może zatem 40 wróci do Zawodzia z Pl. Wolności, w momencie skierowania 7 ponownie na Słoneczną Pętlę?
Linia 36 mogłaby być linią szczytową kursującą w relacji Szopienice - Zawodzie - Centrum - Brynów.
Linia 13 zamiast przez pół dnia wozić powietrze, to mogłaby kursować z Siemianowic do Placu Wolności, a oprócz niej uruchomić linię szczytową na trasie Chorzów Ratusz - Batory - Załęże - Centrum - Koszutka - Alfred - Siemianowice (lub chociażby tylko do Słonecznej). Jednak linie szczytowe to nie jest to, o czym marzą motorowi.
Linia 13 zamiast przez pół dnia wozić powietrze, to mogłaby kursować z Siemianowic do Placu Wolności, a oprócz niej uruchomić linię szczytową na trasie Chorzów Ratusz - Batory - Załęże - Centrum - Koszutka - Alfred - Siemianowice (lub chociażby tylko do Słonecznej). Jednak linie szczytowe to nie jest to, o czym marzą motorowi.
Chorzów Ratusz - Zawodzie Pętla.37 pisze:Tym czasem w poprzednich komunikatach ciągle powtarzano, że linia 40 pozostaje zawieszona. Jaka jest zatem jej "stała" relacja?
To jest błąd na stronie KZK GOP. Ostatnio lubi im się nie wyświetlać ostatni przystanek, szczególnie w przebiegu kursu. Tramwaje linii 20 w kursie zjazdowym kończą na Zawodzie Pętla.tom pisze:ale kursuje tylko do WPKiW Wejście Główne
Linię 13 rozumiem, ale 7 skracać z Bytomia do Batorego to byłoby zabijanie relacji.DW pisze:(...) a 7 lub 13 wycofane z Załęża
Tylko, że teraz jest podobnie albo i gorzej - tramwaje na Szopienice jeżdżą co ok. 10 minut stadami, a poza największym szczytem nie są tam potrzebne aż 3 linie. Tym bardziej teraz, w czasie remontu w centrum Szopienic i prac wykończeniowych przy Dworze.rifi pisze:Jakoś nie wyobrażam sobie dwóch linii na Załężu. Jedna na składach/ Citadisach i drugiej na solówkach. Poza tym nie wierze aby Mysłowice dopłacały do drugiego wagonu na linii 14. Twist i solówka co 7,5 minuty w godzinach szczytu to jest porażka na odcinku Zawodzie - Szopienice w porannym szczycie.
Nie wiem, jakie są aktualnie potoki na Załężu, ale lepiej byłoby tam puścić dwie linie na składach niż na siłę trzymać trzy.
Póki co z Rynku pojedzie tam tylko 13 i 16 co 15 minut, czyli stanowczo za mało, a nie zanosi się na to, by miała być jakaś trzecia linia. Co prawda jest 33, ale ono służy raczej do wyrabiania kilometrów i przecierania łuku.37 pisze:Nie wiem, jak wygląda teraz sytuacja na pętli Słonecznej, ale czy tam wróci jakaś linia?
7 kursuje obecnie z Zawodzia do Batorego. Po przywróceniu 7-mki na całą trasę wiadomo, że musi dojeżdżać do centrum Katowic.Penny pisze:Linię 13 rozumiem, ale 7 skracać z Bytomia do Batorego to byłoby zabijanie relacji.DW pisze:(...) a 7 lub 13 wycofane z Załęża
Póki co, bardzo duża rezerwa jest w Będzinie. Kursuje tylko 6 z 10 wozów. Docelowo wszystkie osiem 15-stek powinien uruchamiać Będzin. Zapewne wtedy Zawodzie wejdzie z Twistami na linię 7 lub 20.mark40 pisze:11 Twistów na T6, 8 na T15, w sumie 19 sztuk. Coś się pojawi jeszcze na T16. Gdzie rozdysponuje się pozostałe Twisty?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Myślałem, że gdy tramwaje wrócą na Brynów, wróci tam także 14-stka. Ale pamiętam też, że w swoim komunikacie KZK GOP podał informację "[...] zostaje przywrócona linia 14 na nowej stałej trasie".
Chciałem się zapytać, czy uważacie, że skierowanie linii 14 na Brynów wpłynęłoby na jej punktualność względem remontu w Szopienicach? Mam na myśli sytuacje, gdy 14-stka przyjeżdża opóźniona do Katowic i nawraca na Placu Wolności, gdzie nie jest wstanie nadrobić tego spóźnienia.
Chciałem się zapytać, czy uważacie, że skierowanie linii 14 na Brynów wpłynęłoby na jej punktualność względem remontu w Szopienicach? Mam na myśli sytuacje, gdy 14-stka przyjeżdża opóźniona do Katowic i nawraca na Placu Wolności, gdzie nie jest wstanie nadrobić tego spóźnienia.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Wszystko zależy od tego, jakie miałaby mieć postoje, bo znając pewnie KZK, byłoby tak, że zmniejszyłyby się postoje w Mysłowicach, na Brynowie też nie byłoby dużo, w efekcie czego, byłby jeszcze większy bajzel niż teraz jest. Należy też dodać, że musiałaby się zwiększyć liczba pociągów, a co za tym idzie - cięcia na innych liniach. Także, mimo wszystko, niech zostanie tak, jak jest. Ja już zdążyłem się przyzwyczaić, jadąc w stronę Katowic, do "nadplanowych" postojów przy Szpitalu, potem przed tunelikiem na Szopienicach, żeby poprzepuszczać 15 i 20 i to biegu na autobus przy kościele.Warturtles pisze:Chciałem się zapytać, czy uważacie, że skierowanie linii 14 na Brynów wpłynęłoby na jej punktualność względem remontu w Szopienicach? Mam na myśli sytuacje, gdy 14-stka przyjeżdża opóźniona do Katowic i nawraca na Placu Wolności, gdzie nie jest wstanie nadrobić tego spóźnienia.
Edycja 05-11-2014 15:18
Zauważyliście, że w nowych rozkładach pomiędzy Placem Miarki a Stadionem AWF jest nowy przystanek "Katowice Jordana"? Za to nie ma przystanków "Katowice Poniatowskiego" i "Katowice Powstańców".
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Ja zauważyłem, także w terenie.pitrekgaga pisze:Zauważyliście, że w nowych rozkładach pomiędzy Placem Miarki a Stadionem AWF jest nowy przystanek "Katowice Jordana"? Za to nie ma przystanków "Katowice Poniatowskiego" i "Katowice Powstańców".
Ponadto Katowice Stadion AWF nie będzie już przystankiem jednokierunkowym.
Zawodzie ma jeszcze większą rezerwę. Z czego wynika tak słabe uruchomienie Twistów? W zasadzie w obrębie Katowic wszystkie remonty wpływające na ilość pociągów na trasach się kończą. Wszystkie Twisty i Citadisy można już docelowo poprzedzielać na 6, 15, 16, 20. Po co zostawiono jednego Citadisa na 6-tce, skoro wolne Twisty stoją na Zawodziu? Lepiej dać tego Citadisa na 16 lub 4.DW pisze:Póki co, bardzo duża rezerwa jest w Będzinie. Kursuje tylko 6 z 10 wozów. Docelowo wszystkie osiem 15-stek powinien uruchamiać Będzin. Zapewne wtedy Zawodzie wejdzie z Twistami na linię 7 lub 20.mark40 pisze:11 Twistów na T6, 8 na T15, w sumie 19 sztuk. Coś się pojawi jeszcze na T16. Gdzie rozdysponuje się pozostałe Twisty?
Zauważyłem w rozkładzie linii 6, że uwzględnia on kurs skrócony tylko do Placu Sikorskiego od strony Brynowa. Kurs skrócony obejmuje także przystanek... Bytom Jagiellońska. Czyżby remont w tamtym miejscu chylił się ku końcowi, czy tramwaje mają się teleportować? No chyba, że po prostu wgrali stary rozkład, a tramwaje będą trójkątować. To samo z linią 19, ale do Sylwestra chyba się wyrobią zanim tramwaj tam zrobi nocną nawrotkę.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Tylko, że 14 do Brynowa na solówkach to trochę mało. Tam są dosyć spore potoki pasażerskie. Często z pętli odjeżdżał skład, gdzie wszystkie miejsca siedzące były zajęte i kilka miejsc stojących.Warturtles pisze:Chciałem się zapytać, czy uważacie, że skierowanie linii 14 na Brynów wpłynęłoby na jej punktualność względem remontu w Szopienicach? Mam na myśli sytuacje, gdy 14-stka przyjeżdża opóźniona do Katowic i nawraca na Placu Wolności, gdzie nie jest wstanie nadrobić tego spóźnienia.
W obecnej sytuacji, 14 musi mieć jakiś dodatkowy postój w Katowicach. Myślałem, że po otwarciu Kościuszki, to skierują ją do Placu Miarki.
- tramwajarze z19
- Posty: 2322
- Rejestracja: 27 mar 2012, 13:35
- Lokalizacja: Bytom - Karb
- Kontakt:
Linia 6 trójkątuje na Placu Sikorskiego na czas remontu ulicy Jagiellońskiej.elot360 pisze:Zauważyłem w rozkładzie linii 6, że uwzględnia on kurs skrócony tylko do Placu Sikorskiego od strony Brynowa. Kurs skrócony obejmuje także przystanek... Bytom Jagiellońska. Czyżby remont w tamtym miejscu chylił się ku końcowi, czy tramwaje mają się teleportować? No chyba, że po prostu wgrali stary rozkład, a tramwaje będą trójkątować.
Linia 179:TARNOWSKIE GÓRY DWORZEC - Lasowice - Nowe Chechło - Świerklaniec - Niezdara - Tąpkowice- Podtąpkowice - Ożarowice - Zendek - Zadzień - Mierzęcice - SIEDLISKA
179/3 #5504
179/3 #5504
KZK GOP - oficjalny profil
W związku z przekazanym dziś przez Tramwaje Śląskie S.A. oświadczeniem o wystąpieniu trudności technicznych uniemożliwiających wznowienie przejazdów komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Kościuszki do pętli tramwajowej w Katowicach Brynowie, informujemy, że przywrócenie ww. przejazdów nastąpi z 1-dniowym opóźnieniem, tj. od 13.11.2014 r. Tym samym, z przyczyn niezależnych od organizatora komunikacji, linie tramwajowe nr: 6, 16, 18, 19, 33 oraz autobusowa komunikacja zastępcza, tj. linia nr T-16 w dniu 12.11.2014 r. (środa) funkcjonować będą według rozkładów jazdy obowiązujących przed planowanym przywróceniem przejazdów do Brynowa, tj. obowiązujących do dnia 11.11.2014 r. Opublikowane na tabliczkach przystankowych rozkłady jazdy ww. linii obowiązywać będą od 13.11.2014 r. (czwartek). Również od 13 listopada (czwartek) wznowione zostanie funkcjonowanie linii tramwajowej nr 36.
Z powstałe utrudnienia przepraszamy.
W związku z przekazanym dziś przez Tramwaje Śląskie S.A. oświadczeniem o wystąpieniu trudności technicznych uniemożliwiających wznowienie przejazdów komunikacji tramwajowej w ciągu ul. Kościuszki do pętli tramwajowej w Katowicach Brynowie, informujemy, że przywrócenie ww. przejazdów nastąpi z 1-dniowym opóźnieniem, tj. od 13.11.2014 r. Tym samym, z przyczyn niezależnych od organizatora komunikacji, linie tramwajowe nr: 6, 16, 18, 19, 33 oraz autobusowa komunikacja zastępcza, tj. linia nr T-16 w dniu 12.11.2014 r. (środa) funkcjonować będą według rozkładów jazdy obowiązujących przed planowanym przywróceniem przejazdów do Brynowa, tj. obowiązujących do dnia 11.11.2014 r. Opublikowane na tabliczkach przystankowych rozkłady jazdy ww. linii obowiązywać będą od 13.11.2014 r. (czwartek). Również od 13 listopada (czwartek) wznowione zostanie funkcjonowanie linii tramwajowej nr 36.
Z powstałe utrudnienia przepraszamy.
Zerwanie nowej sieci trakcyjnej i uszkodzenie dwóch słupów przez dźwig spowoduje opóźnienie w przywróceniu ruchu tramwajowego do pętli w Katowicach Brynowie. Uszkodzenia były na tyle poważne, że awarii nie uda się usunąć do środowego poranka. W środę kursować będzie komunikacja zastępcza wg dotychczasowych zasad.
Ruch tramwajów miał zostać przywrócony od środowego poranka. Niestety, z przyczyn niezależnych, nie będzie to możliwe. – Mieliśmy pecha. Na wysokości Parku Kościuszki dźwig dość mocno uszkodził świeżo rozciągniętą sieć – zerwał odciągi i uszkodził dwa słupy, ale co najgorsze, poza naprawą tych uszkodzeń, konieczna jest ponowna regulacja sieci na całym odcinku. Niestety nie uda się tego zrobić we wtorek - wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Prace będą trwały także w środę, co wyklucza prowadzenie ruchu tramwajowego.
W związku z tym, spółka Tramwaje Śląskie planuje wznowienie ruchu tramwajowego do pętli w Brynowie od czwartku 13 listopada.
Źródło
Ruch tramwajów miał zostać przywrócony od środowego poranka. Niestety, z przyczyn niezależnych, nie będzie to możliwe. – Mieliśmy pecha. Na wysokości Parku Kościuszki dźwig dość mocno uszkodził świeżo rozciągniętą sieć – zerwał odciągi i uszkodził dwa słupy, ale co najgorsze, poza naprawą tych uszkodzeń, konieczna jest ponowna regulacja sieci na całym odcinku. Niestety nie uda się tego zrobić we wtorek - wyjaśnia rzecznik Tramwajów Śląskich S.A. Andrzej Zowada. Prace będą trwały także w środę, co wyklucza prowadzenie ruchu tramwajowego.
W związku z tym, spółka Tramwaje Śląskie planuje wznowienie ruchu tramwajowego do pętli w Brynowie od czwartku 13 listopada.
Źródło
W związku z tym, że 16 nie ma już w rozkładzie postoju na Placu Alfreda, od wczoraj pojawiają się dość spore opóźnienia. Nie wiem, kto wpadł na taki genialny pomysł. Przy okazji, jeszcze na skrzyżowaniu, które znajduję się na jednotorze przy budynku PKP na Wełnowcu zmieniła się organizacja ruchu i nie ma priorytetu dla tramwaju, więc na wjazd od strony Słonecznej czeka się jeszcze dłużej.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Co do dzisiejszych obserwacji na linii 19, to są pewne zmiany. W niedzielę nie ma jako tako zmian w poc. kursujących o poranku i popołudniu. Choć pierwszy kurs, który zaczyna normalny poc. to o godz. 12:27 ze Stroszka i jest to poc. 1911, a w starym rozkładzie było, że w niedziele zaczyna o 11:27 poc. 1909. Muszę jeszcze dokładnie poobserwować, jak jest w kursach wieczornych na dni sobotnie i niedzielne.
A jeszcze 1 - 1,5 miesiąca temu na Zawodziu stwierdzili, że nie potrzebują nowych ludzi. A teraz kto może ten jeździ - nawet kilku kontrolerów ruchu.grillmaster pisze:Podejrzewam, że to TŚ S.A. mogło dać takie założenia, ponieważ brakuje im ludzi, a tak dwoje ludzi zaoszczędzonych.Mbas94 pisze:W związku z tym, że 16 nie ma już w rozkładzie postoju na Placu Alfreda, od wczoraj pojawiają się dość spore opóźnienia. Nie wiem kto wpadł na taki genialny pomysł.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości