Zmiany od 2014.06.28
Zmiany od 2014.06.28
Choć nie ma jeszcze oficjalnego komunikatu to na stronie KZK GOP ukazały się nowe rozkłady jazdy linii 6, 16, 35, 36 oraz nowa linia 46.
I tak:
Linia 6 będzie kursowała Katowice Plac Wolności -> Bytom Politechnika Śląska.
Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Linia 35 bez zmian tylko częstotliwość zwiększa się do 5 min. w dni robocze a 10 min. w dni wolne.
Linia 36 będzie kursowała na trasie Brynów Pętla -> Katowice Plac Miarki z częstotliwością co 10 min.
Linia 46 będzie powrotną linią 16.
I tak:
Linia 6 będzie kursowała Katowice Plac Wolności -> Bytom Politechnika Śląska.
Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Linia 35 bez zmian tylko częstotliwość zwiększa się do 5 min. w dni robocze a 10 min. w dni wolne.
Linia 36 będzie kursowała na trasie Brynów Pętla -> Katowice Plac Miarki z częstotliwością co 10 min.
Linia 46 będzie powrotną linią 16.
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Należy również dodać, że na linii 35 będzie mniej kursów niskopodłogowych, a w dni wolne w ogóle nie będzie żadnego niskacza.
Nie rozumiem tylko, po co 16/46 puszczane jest na Zawodzie? Przecież tam jeździ wystarczająca liczba tramwajów, wystarczyło przecież skierować ją do Placu Wolności albo do Batorego. Mogliby jeszcze zawiesić 16 i puścić do Wełnowca 7 lub 40, no ale pewnie chodziło o to, aby Karliki jeździły do Alfreda.
Nie rozumiem tylko, po co 16/46 puszczane jest na Zawodzie? Przecież tam jeździ wystarczająca liczba tramwajów, wystarczyło przecież skierować ją do Placu Wolności albo do Batorego. Mogliby jeszcze zawiesić 16 i puścić do Wełnowca 7 lub 40, no ale pewnie chodziło o to, aby Karliki jeździły do Alfreda.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
Tam nie ma pętli! Plac Alfreda jak już.Seba77 pisze:Wełnowiec Pętla
Kto wymyślił taką relację, przecież nie zbudują do 28-go łącznika na Rynku? Nic innego, jak upychanie na siłę wozokilometrów. Tylko dodatkowy zamęt dla pasażera.Seba77 pisze:Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 18:46 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
Jeśli mowa o Placu Alfreda, to co, tramwaje będą latać?Seba77 pisze:Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Widać przy okazji, na przykładzie wszelakich katowickich i nie tylko, remontów, że nasza GOPowska sieć jest bardzo słaba pod względem objazdów i manewrów rozkładowych, jakie na niej można wykonać.pitrekgaga pisze:Nie rozumiem tylko po co 16/46 puszczane jest na Zawodzie? Przecież tam jeździ wystarczająca liczba tramwajów, wystarczyło przecież skierować ją do Placu Wolności albo do Batorego... Mogli by jeszcze zawiesić 16 i puścić do Wełnowca 7 lub 40, no ale pewnie chodziło o to, aby Karliki jeździły do Alfreda.
W zasadzie, jakby nie patrzeć, to w największych fragmentach ma max dwie prawie niezależne nitki.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 18:46 przez polaque, łącznie zmieniany 1 raz.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Tramwaje będą robić honorową rundkę wokół Placu Wolności. A dla odróżnienia, by pasażerowie nie mylili linii i rozpoznawali kierunki, wprowadzili podział na linię 16 i 46.polaque pisze:Jeśli mowa o Placu Alfreda, to co, tramwaje będą latać?Seba77 pisze:Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
- Lokalizacja: Katowice
Jako ciekawostkę można odnotować, że przy linii 46 napisane jest, że "Linia nie kursuje w dniach 25. grudnia, 1. stycznia oraz w Niedzielę Wielkanocną." xD. Takiego dopisku natomiast nie ma przy linii 16.
Eh! cały KZK GOP , nawet tymczasowych rozkładów nie potrafi dobrze napisać.
Eh! cały KZK GOP , nawet tymczasowych rozkładów nie potrafi dobrze napisać.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Warto również dodać, że w dniach 28-29 czerwca linia 36 będzie kursować na trasie Brynów - Kościuszki Szpital Prawdopodobnie będzie zmieniany przebieg torowiska na odcinku od końca wiaduktu nad autostradą A4 do nowego torowiska (patrz kierunek Centrum). Obecnie w wyniku połączenia starego i nowego torowiska powstała dodatkowa "eska".Seba77 pisze:Linia 36 będzie kursowała na trasie Brynów Pętla -> Katowice Plac Miarki z częstotliwością co 10 min.
Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie rozumiem, po co wydłużać 5 i 7 równocześnie? W dzielnicy Centrum w Świętochłowicach kursują 2 linie tramwajowe, troszkę dalej już 3, więc po co kolejna? Moim zdaniem, należało:hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
1. Zostawić 5a, 5b zawiesić i 7 wydłużyć do Biskupic.
lub
2. 7 skrócić od Zawodzia do Chorzowa Batorego lub całkowicie zawiesić, gdyż znaczna część trasy pokrywałaby się z liniami 13 i 40, a w zamian zwiększyć ofertę na linii 40 na obecnej trasie (oczywiście niektóre pociągi obsługiwane solówkami, gdyż składów by zabrakło, a ponadto jak będzie większa częstotliwość, to wszyscy powinni się zmieścić) oraz linię 5 wydłużyć do Chorzowa Batorego, a linia 9 na trasie Chorzów - Łagiewniki i linia 10 na trasie Chebzie - Łagiewniki przez Bobrek.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 12:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej.hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście przy pierwszej opcji miałem również na myśli to, że linie 9 i 10 należy wydłużyć. Przecież obecnie linia 10 to tramwaj znikąd donikąd. Ani nie można dojechać bezpośrednio na Chebzie, ani do Bytomia.Penny pisze:A ten potwór po co? Pierwsza opcja zdecydowanie lepsza i mniej zamieszania.KZKGaPowicz pisze:(...) i linia 10 na trasie Chebzie - Łagiewniki przez Bobrek.
To mogli nie bawić się w składy na 18, tylko ją zawiesić i uruchomić 31, a gdyby otwarto odcinek do Łagiewnik, to wtedy by można było odwiesić 18, a tak będzie cyrk. Najpierw 18 w tej części, a później w tej.pycio1400 pisze:A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej.hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:40 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Nie wiem czy dokładnie pod tym numerkiem będzie ta linia kursować, ale to będzie linia z Chebzia, przez Rudę, Bobrek, Szombierki do Łagiewnik... Może rzeczywiście będzie dalej kursować pod numerkiem 10. Zobaczymy w sobotę, jak to będzie wyglądać...KZKGaPowicz pisze:To mogli nie bawić się w składy na 18, tylko ją zawiesić i uruchomić 31, a gdyby otwarto odcinek do Łagiewnik, to wtedy by można było odwiesić 18, a tak będzie cyrk. Najpierw 18 w tej części, a później w tej.pycio1400 pisze:A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej.hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...
Na pewno na Łagiewnikach nie będą zawracać aż trzy linie, tam nie ma na to miejsca. Po drugie, raczej nie wydłużą 9 i 18 do Łagiewnik, bo brakuje wagonów i motorniczych. Jeśli linia 18 by zaczęła kursować do Łagiewnik, to wtedy 10 by poszła do likwidacji na bank. Na dzień dzisiejszy są pewnie tylko te dwie linie: 5 oraz 7. Reszta to domysły i wątpię, żeby wydłużali 9 do Łagiewnik.
A dlaczego trzy? W Łagiewnikach kończyłaby 9 i 18 (10).hanys76 pisze:Na pewno na Łagiewnikach nie będą zawracac aż trzy linie tam nie ma na to miejsca.
Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7, jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory.
Im szybciej ten potworek zniknie, tym lepiej. Niestety linia kursująca właściwie znikąd donikąd przy tak fatalnej częstotliwości podważa sens istnienia tego odcinka. Obawiam się również, że niektórzy będą chcieli ten fakt wykorzystać.KZKGaPowicz pisze:Przecież obecnie linia 10 to tramwaj znikąd donikąd. Ani nie można dojechać bezpośrednio na Chebzie, ani do Bytomia.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 18:39 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy pomysł pod względem dostosowania tramwajów, jak to było za czasów remontu Pl. Sikorskiego jest nieodpowiedni?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało się jakoś te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Z tym, że 7 wówczas zaczynała na zajezdni w Batorym, więc bez sensu było dublowanie linii 7 razem z 5, dlatego ją zawiesili, teraz by musieli 5 do Zawodzia posłać albo zwiększyć częstotliwość na 40.elot360 pisze:Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało jakoś się te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Nie rozumiem, po co dublować 5 i 7 na połowie trasy? Gdyby zastosować wariant 1. z mojego postu, to by wystarczyło wagonów i motorniczych, przynajmniej do wydłużenia 10. Jeżeli 10 nie zostanie wydłużona, będę interweniował w UM, bo jak długo można takim czymś "dojeżdżać"?rifi pisze:Z tym, że 7 wówczas zaczynała na zajezdni w Batorym, więc bez sensu było dublowanie linii 7 razem z 5, dlatego ją zawiesili, teraz by musieli 5 do Zawodzia posłać albo zwiększyć częstotliwość na 40.elot360 pisze:Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało jakoś się te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:43 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Takie samo jak wydłużanie 5 do Batorego. A sporo łatwiej dla pasażera przesiadać się w Biskupicach niż w Batorym, patrząc na rozlokowanie przystanków.Boguś pisze:Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic.
Ja osobiście proponuję wzmocnić 7 i zlikwidować/zmniejszyć tabor na 40.Boguś pisze:Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7 jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.
Hmm, ile ludzi, tyle opinii. Może poczekamy jednak, co wymyślą ludzie od TŚ.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Ja widzę jeszcze dwie ciekawe opcje:
1: wydłużenie 7 do Chebzia przez Rudę 1 - przy zmianie częstotliwości na co 30 minut, wtedy 9 do Łagiewnik.
2: zawieszenie 5, a linia 7 do Zaborza przez Biskupice i powrót 18 na trasie Chebzie- Łagiewniki.
Ale jestem pewien, że KZK GOP nas zaskoczy "lepszym" rozwiązaniem.
1: wydłużenie 7 do Chebzia przez Rudę 1 - przy zmianie częstotliwości na co 30 minut, wtedy 9 do Łagiewnik.
2: zawieszenie 5, a linia 7 do Zaborza przez Biskupice i powrót 18 na trasie Chebzie- Łagiewniki.
Ale jestem pewien, że KZK GOP nas zaskoczy "lepszym" rozwiązaniem.
Toś teraz pojechał po całości, to by kurs na 7 w jedną stronę trwał z dwie godziny. Idiotyczny pomysł gonić 7 po Rudzie, po trasie 18. Taka opcja nie wchodzi w grę, to już mogli tą 7 do czasu zakończenia remontu w Bytomiu zostawić na Łagiewnikach, a 5 niech śmiga do Batorego.666 pisze:Ja widzę jeszcze dwie ciekawe opcje:
1: wydłużenie 7 do Chebzia przez Rudę 1 - przy zmianie częstotliwości na co 30 minut, wtedy 9 do Łagiewnik.
2: zawieszenie 5, a linia 7 do Zaborza przez Biskupice i powrót 18 na trasie Chebzie- Łagiewniki.
Ale jestem pewien, że KZK GOP nas zaskoczy "lepszym" rozwiązaniem.
Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać? Przywrócić 18 z Chebzia do Łagiewnik, przez Szombierki i Zamłynie. Natomiast tą durnowatą 10 od razu zlikwidować, bo to linia krzak. Wtedy jest tak, jak należy i wszędzie można dojechać.
W obecnej sytuacji, kiedy 40 dojeżdża tylko do Batorego rzeczywiście przesiadka jest utrudniona.Penny pisze:Takie samo, jak wydłużanie 5 do Batorego. A sporo łatwiej dla pasażera przesiadać się w Biskupicach niż w Batorym, patrząc na rozlokowanie przystanków.Boguś pisze:Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic.
Pytanie tylko jak długo będzie trwała przebudowa rozjazdów na Armii Krajowej.Penny pisze:Ja osobiście proponuję wzmocnić 7 i zlikwidować/zmniejszyć tabor na 40.Boguś pisze:Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7 jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.
Nie TŚ, tylko KZK.elot360 pisze:Hmm, ile ludzi, tyle opinii. Może poczekamy jednak co wymyślą ludzie od TŚ.
9 będą musieli wydłużyć, bo w Katowicach będą potrzebne helmuty na trasie: Brynów - Plac Miarki. Tak się właściwie zastanawiam, w jakim celu powstała ta linia? Przecież odcinek jednotorowy nie musiał się zaczynać przy Rialcie, tylko na Świętego Jana i obecny układ linii mógłby zostać nienaruszony.hanys76 pisze:Po drugie raczej nie wydłużą 9 i 18 do Łagiewnik, bo brakuje wagonów i motorniczych.
Nie jest wykluczone również drugie wahadełko na trasie Zawodzie - Szopienice Dwór. W lipcu zakończy się modernizacja torowiska na Obrońców Westerplatte i tramwaje będą mogły dojeżdżać do Szopienic.
Warto również zauważyć, że bardzo ciasno zrobi się w zajezdni Zawodzie, bo w wyniku tych wszystkich zmian, będą tam zawracać aż 3 linie, a na pętli tylko 1. Szkoda, że nikt nie pomyślał, by na pętlę przekierować 40, która by mogła korzystać z toru wewnętrznego razem z 7, a tor zewnętrzny byłby zarezerwowany dla helmutów.
Na linii 6 od 28 czerwca przybędzie kursów. Obecnie w dni robocze z Politechniki jest ich 71, natomiast od 28 czerwca będzie ich 77, czyli o 6 więcej. To samo w dni wolne, z 42 zrobi się 46. Z Zawodzia nie będzie już wyjeżdzać żadna nocka, bo całą noc mają kursować Citadisy. Zostaje tylko jeden nocny pociąg ze Stroszka. Natomiast z Zawodzia w dni robocze będzie wyjeżdzać 6 Citadisów i jeden skład. Ze Stroszka wyjedzie o jeden pociąg dzienny mniej, czyli z 5 zrobi się 4. Zastanawiam się tylko, po co nocą ganiać Citadisy, to bez sensu w ogóle?
Według GW, tramwaj nr 7 będzie kursował z Łagiewnik do Szombierek.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z35NryYOUU
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z35NryYOUU
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Gazeta Wyborcza pisze różne głupoty, po prostu dziennikarze nie mają pojęcia, o czym piszą. To nie pierwsza ich wpadka, więc radzę wziąć poprawkę.DTSN pisze:Według GW, tramwaj nr 7 będzie kursował z Łagiewnik do Szombierek.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z35NryYOUU
Napisałem wyraźnie, że 7 do Zaborza i nie wpadłem na to, żeby to pogrubić.hanys76 pisze:Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać?
Poza tym nasze wpisy nic nie zmienią, nikt ich chyba nie bierze pod uwagę i są co najwyżej naszymi typami. Z tego, co wiem, to nie jest forum z sugestiami dla KZK GOP w temacie rozkładów jazdy. Oni i tak mają już pewno plan gotowy, tylko opracowują rozkłady.
Równie dobrze mogą 7 skierować do Biskupic, zostawiając obecny rozkład dla linii 5a.
Osobiście jestem za połączeniem linii 5 i 7. Byłoby fajnie. :mryellow:
W takich o to przypadkach przydałaby się wtyka w KZK...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
A po co 7 aż do Zaborza, co to ma być najdłuższa linia w GOPie? Od razu rzuć pomysłem, żeby do zajezdni w Gliwicach jeździła, motorowi by byli zachwyceni taką dwugodziną trasą. Wydłużenie do Biskupic i tak zwiększy czas przejazdu o kolejne 30 minut. Na tym zadupiu, jakim jest pętla w Biskupicach nawet toalety nie ma, a ciemno jak w d**** . Linia 7 ma szczęście do takich końcówek zapuszczonych, najpierw Szopienice, a teraz Biskupice. A pomysł z połączeniem 5 z 7 w jedną linię jest beznadziejny, proponuję udać się do KZK, tam takich specjalistów z takimi pomysłami uwielbiają, robotę masz pewną.666 pisze:Napisałem wyraźnie, że 7 do Zaborza i nie wpadłem na to, żeby to pogrubić.hanys76 pisze:Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać?
Poza tym nasze wpisy nic nie zmienią, nikt ich chyba nie bierze pod uwagę i są co najwyżej naszymi typami. Z tego, co wiem, to nie jest forum z sugestiami dla KZK GOP w temacie rozkładów jazdy. Oni i tak mają już pewno plan gotowy, tylko opracowują rozkłady.
Równie dobrze mogą 7 skierować do Biskupic, zostawiając obecny rozkład dla linii 5a.
Osobiście jestem za połączeniem linii 5 i 7. Byłoby fajnie. :mryellow:
Akurat od czasu, kiedy Biskupice są oblegane, to stoi tam TOI TOI. Tylko chyba przewrócony, bo któregoś dnia mili obywatele tegoż małego świata postanowili "pobawić się" tym oto używanym elementem krajobrazu.Na tym (...), jakim jest pętla w Biskupicach nawet toalety nie ma
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora? Na 7 masz wagony z tylnymi pulpitami, więc sami sobie motorowi zawracają. A jeśli na 5 mają być składy, to ten numer nie przejdzie, więc 5 pojedzie aż na Batory. Zapomnij, że tam kogoś dają, bo trzeba by punkt regulatorski postawić i kogoś posadzić. Niestety na tym stanowisku w TŚ akurat są spore braki kadrowe, widać to na Metalowców w Chorzowie. Kiedyś regulatorzy siedzieli tam przynajmniej na dwie zmiany. Teraz ktoś jest na jednej i też nie zawsze. Z tego powodu w razie zatrzymania na sieci robi się bajzel, bo nie ma komu tym kierować. Co prawda jest dyspozytor na zajezdni, ale on ma na głowie czasem na zajezdni taki sajgon, że nie da rady zajmować się tym, co na liniach się dzieje. Z tego widać, że ta 5 do zajezdni w Batorym to dobre rozwiązanie, tam ma kto zarządzić w razie czego.666 pisze:Dlaczego? Bo długa?hanys76 pisze:A pomysł z połączeniem 5 z 7 w jedną linię jest beznadziejny (...)
To lepiej zostawić do Łagiewnik? W takim razie niech 5 też puszczą do Łagiewnik i przesiadkę tam zróbmy. Bynajmniej nie będzie beznadziejnie.
W dalszym ciągu nie wiem, dlaczego pomysł połączenia linii 5 i 7 jest beznadziejny, przy założeniu oczywiście, że 7 ma jechać do Biskupic. Na pewno byłoby to lepsze niż puszczanie 7 do Biskupic i 5 do Batorego albo od pozostawienia 5a i przesiadek na Biskupicach.hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora? Na 7 masz wagony z tylnymi pulpitami, więc sami sobie motorowi zawracają. A jeśli na 5 mają być składy, to ten numer nie przejdzie, więc 5 pojedzie aż na Batory. Zapomnij, że tam kogoś dają, bo trzeba by punkt regulatorski postawić i kogoś posadzić. Niestety na tym stanowisku w TŚ akurat są spore braki kadrowe, widać to na Metalowców w Chorzowie. Kiedyś regulatorzy siedzieli tam przynajmniej na dwie zmiany. Teraz ktoś jest na jednej i też nie zawsze. Z tego powodu w razie zatrzymania na sieci robi się bajzel, bo nie ma komu tym kierować. Co prawda jest dyspozytor na zajezdni, ale on ma na głowie czasem na zajezdni taki sajgon, że nie da rady zajmować się tym, co na liniach się dzieje. Z tego widać, że ta 5 do zajezdni w Batorym to dobre rozwiązanie, tam ma kto zarządzić w razie czego.
Poza tym, drobnostką jest to, że na 5 są składy - zawsze można to zmienić, kiedyś w końcu jeździły solówki i dało się (swoją drogą solo co 10 minut było MOIM ZDANIEM lepsze niż skład co 15) - a co... jak szaleć, to szaleć, rozwiązanie jest.
Poczekamy - zobaczymy, co GOP wymyśli.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
"Żelazka" z 7 by musiały być na 9, a "żelazka", ZURki, Moderusy i starsze tyrystorki z 17 na 10/18.Boguś pisze:Tam regulator będzie jednak potrzebny.hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora?
Wydaje mi się, że linia 5 nie będzie w całości obsadzona składami, bo ich tyle nawet nie ma.
Mnie zastanawia jeszcze jedno. W jednym z artykułów przeczytałem, że tramwaje mają kursować wahadłowo do Zamłynia, a 7 ma jeździć z Łagiewnik do Szombierek. To znowu jakieś pomieszanie z poplątaniem u dziennikarzy (z całym szacunkiem do ich pracy).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
To będą musieli znowu postawić punkt regulatorski tymczasowy, bo przecież jak tam będzie regulator, to musi gdzieś urzędować. Wagonu mu tam raczej nie postawią, jak kiedyś #7.Boguś pisze:Tam regulator będzie jednak potrzebny.hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora?
Wydaje mi się, że linia 5 nie będzie w całości obsadzona składami, bo ich tyle nawet nie ma.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mówiłem, że takie będą trasy, ale nikt nie wierzył w te informacje. Po co ta śmieszna linia 10 ma jeździć dalej, przecież do Łagiewnik jej nie poślą. Musieli by więcej pociągów puścić, a to nie przejdzie. Twoja interwencja nic nie da, bo miasto za to płacić nie będzie, a KZK już ustaliło co i jak ma jeździć. Gdyby to jeździło do Chebzia, to jeszcze by miało sens, a tak to linia krzak, z której nie ma pożytku.KZKGaPowicz pisze:Dzwoniłem do TŚ i tak:
a.) Linia 5: Zaborze Pętla - Chorzów Ratusz;
b.) Linia 7: Biskupice Pętla - Zawodzie Pętla.
Nie przewiduje się zmiany trasy linii 10, więc będę interweniował w UM.
KZKGaPowicz, co Ci tak zależy na tej dziesiątce? Masz jakiś niecny plan, do którego Ci jest potrzebna ta linia tramwajowa? :chytry:
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Linia ruszy w niedzielę 29.06!
LINK
http://www.rynek-kolejowy.pl/52875/byto ... dziele.htm
Będzie dojeżdżać do Biskupic.
LINK
http://www.rynek-kolejowy.pl/52875/byto ... dziele.htm
Będzie dojeżdżać do Biskupic.
strak
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Chodzi o to, że nie ma bezpośredniego dojazdu do Bytomia i Chebzia. Najgorzej jest w dni wolne. Linia 18 miała jeździć już pod koniec 2013 r., a w końcu pojawiła się 1, a 18 dalej nie ma w Rudzie. Po co mi ta 10, którą nigdzie nie można dojechać? My dalej mamy się przesiadać aż do połowy września? A potem, co? Likwidacja i tyle będzie.elot360 pisze:KZKGaPowicz, co Ci tak zależy na tej dziesiątce? Masz jakiś niecny plan, do którego Ci jest potrzebna ta linia tramwajowa? :chytry:
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości