Zmiany od 2014.06.28

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Seba77
Posty: 11333
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

Zmiany od 2014.06.28

#1 Post autor: Seba77 » 18 cze 2014, 15:14

Choć nie ma jeszcze oficjalnego komunikatu to na stronie KZK GOP ukazały się nowe rozkłady jazdy linii 6, 16, 35, 36 oraz nowa linia 46.

I tak:
Linia 6 będzie kursowała Katowice Plac Wolności -> Bytom Politechnika Śląska.
Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Linia 35 bez zmian tylko częstotliwość zwiększa się do 5 min. w dni robocze a 10 min. w dni wolne.
Linia 36 będzie kursowała na trasie Brynów Pętla -> Katowice Plac Miarki z częstotliwością co 10 min.
Linia 46 będzie powrotną linią 16.

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#2 Post autor: pitrekgaga » 18 cze 2014, 16:34

Należy również dodać, że na linii 35 będzie mniej kursów niskopodłogowych, a w dni wolne w ogóle nie będzie żadnego niskacza. :)

Nie rozumiem tylko, po co 16/46 puszczane jest na Zawodzie? Przecież tam jeździ wystarczająca liczba tramwajów, wystarczyło przecież skierować ją do Placu Wolności albo do Batorego. Mogliby jeszcze zawiesić 16 i puścić do Wełnowca 7 lub 40, no ale pewnie chodziło o to, aby Karliki jeździły do Alfreda.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#3 Post autor: luki » 18 cze 2014, 18:08

Seba77 pisze:Wełnowiec Pętla
Tam nie ma pętli! Plac Alfreda jak już.
Seba77 pisze:Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla
Kto wymyślił taką relację, przecież nie zbudują do 28-go łącznika na Rynku? Nic innego, jak upychanie na siłę wozokilometrów. Tylko dodatkowy zamęt dla pasażera.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 18:46 przez luki, łącznie zmieniany 1 raz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
polaque
Posty: 268
Rejestracja: 09 maja 2014, 23:43
Lokalizacja: Siemianowice Śl.

#4 Post autor: polaque » 18 cze 2014, 18:43

Seba77 pisze:Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Jeśli mowa o Placu Alfreda, to co, tramwaje będą latać?
pitrekgaga pisze:Nie rozumiem tylko po co 16/46 puszczane jest na Zawodzie? Przecież tam jeździ wystarczająca liczba tramwajów, wystarczyło przecież skierować ją do Placu Wolności albo do Batorego... Mogli by jeszcze zawiesić 16 i puścić do Wełnowca 7 lub 40, no ale pewnie chodziło o to, aby Karliki jeździły do Alfreda.
Widać przy okazji, na przykładzie wszelakich katowickich i nie tylko, remontów, że nasza GOPowska sieć jest bardzo słaba pod względem objazdów i manewrów rozkładowych, jakie na niej można wykonać.

W zasadzie, jakby nie patrzeć, to w największych fragmentach ma max dwie prawie niezależne nitki.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 18:46 przez polaque, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#5 Post autor: Warturtles » 18 cze 2014, 19:14

polaque pisze:
Seba77 pisze:Linia 16 będzie kursowała na trasie Zawodzie Zajezdnia - Wełnowiec Pętla.
Jeśli mowa o Placu Alfreda, to co, tramwaje będą latać?
Tramwaje będą robić honorową rundkę wokół Placu Wolności. A dla odróżnienia, by pasażerowie nie mylili linii i rozpoznawali kierunki, wprowadzili podział na linię 16 i 46.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

#6 Post autor: pitrekgaga » 19 cze 2014, 01:48

Jako ciekawostkę można odnotować, że przy linii 46 napisane jest, że "Linia nie kursuje w dniach 25. grudnia, 1. stycznia oraz w Niedzielę Wielkanocną." xD. Takiego dopisku natomiast nie ma przy linii 16. :)

Eh! :) cały KZK GOP :), nawet tymczasowych rozkładów nie potrafi dobrze napisać. :)
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#7 Post autor: KZKGaPowicz » 19 cze 2014, 16:08

Jeszcze powinna zmienić się trasa linii nr 5, 7, 9 i być może 10.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#8 Post autor: Boguś » 19 cze 2014, 17:31

Seba77 pisze:Linia 36 będzie kursowała na trasie Brynów Pętla -> Katowice Plac Miarki z częstotliwością co 10 min.
Warto również dodać, że w dniach 28-29 czerwca linia 36 będzie kursować na trasie Brynów - Kościuszki Szpital :!: Prawdopodobnie będzie zmieniany przebieg torowiska na odcinku od końca wiaduktu nad autostradą A4 do nowego torowiska (patrz kierunek Centrum). Obecnie w wyniku połączenia starego i nowego torowiska powstała dodatkowa "eska".

strak
Posty: 14
Rejestracja: 31 mar 2014, 21:08
Lokalizacja: śląsk

#9 Post autor: strak » 20 cze 2014, 17:12

Linia 7 będzie dojeżdżać do Szombierek!

http://www.bytom.pl/bedzie-zamkniety-wiadukt-w-zamlyniu
strak

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#10 Post autor: luki » 20 cze 2014, 17:17

Do Szombierek? To co, kolejne dwukierunkowe, np. 7b Łagiewniki - Szombierki, trochę nonsens, a co z 5-tką?
Trzeba zaczekać na oficjalne rozkłady, bo z tego nic nie wynika.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

strak
Posty: 14
Rejestracja: 31 mar 2014, 21:08
Lokalizacja: śląsk

#11 Post autor: strak » 20 cze 2014, 20:04

Jest problem, bo jak może jechać do Szombierek, kiedy na Zamłyniu stoi 5, a jest odcinek dwutorowy. Ciekawe jak to rozwiążą? Może 5 będzie jechać do Łagiewnik?
strak

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#12 Post autor: hanys76 » 20 cze 2014, 22:22

Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#13 Post autor: KZKGaPowicz » 21 cze 2014, 08:30

hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
Nie rozumiem, po co wydłużać 5 i 7 równocześnie? W dzielnicy Centrum w Świętochłowicach kursują 2 linie tramwajowe, troszkę dalej już 3, więc po co kolejna? Moim zdaniem, należało:
1. Zostawić 5a, 5b zawiesić i 7 wydłużyć do Biskupic.
lub
2. 7 skrócić od Zawodzia do Chorzowa Batorego lub całkowicie zawiesić, gdyż znaczna część trasy pokrywałaby się z liniami 13 i 40, a w zamian zwiększyć ofertę na linii 40 na obecnej trasie (oczywiście niektóre pociągi obsługiwane solówkami, gdyż składów by zabrakło, a ponadto jak będzie większa częstotliwość, to wszyscy powinni się zmieścić) oraz linię 5 wydłużyć do Chorzowa Batorego, a linia 9 na trasie Chorzów - Łagiewniki i linia 10 na trasie Chebzie - Łagiewniki przez Bobrek.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 12:00 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#14 Post autor: Penny » 21 cze 2014, 11:01

KZKGaPowicz pisze:(...) i linia 10 na trasie Chebzie - Łagiewniki przez Bobrek.
A ten potwór po co? Pierwsza opcja zdecydowanie lepsza i mniej zamieszania. ;)

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#15 Post autor: pycio1400 » 21 cze 2014, 11:35

hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej. :)
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#16 Post autor: KZKGaPowicz » 21 cze 2014, 11:56

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:(...) i linia 10 na trasie Chebzie - Łagiewniki przez Bobrek.
A ten potwór po co? Pierwsza opcja zdecydowanie lepsza i mniej zamieszania. ;)
Oczywiście przy pierwszej opcji miałem również na myśli to, że linie 9 i 10 należy wydłużyć. Przecież obecnie linia 10 to tramwaj znikąd donikąd. Ani nie można dojechać bezpośrednio na Chebzie, ani do Bytomia.
pycio1400 pisze:
hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej. :)
To mogli nie bawić się w składy na 18, tylko ją zawiesić i uruchomić 31, a gdyby otwarto odcinek do Łagiewnik, to wtedy by można było odwiesić 18, a tak będzie cyrk. Najpierw 18 w tej części, a później w tej.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:40 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#17 Post autor: pycio1400 » 21 cze 2014, 13:35

KZKGaPowicz pisze:
pycio1400 pisze:
hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory. Co do linii 5, to linia będzie obsługiwana składami na trasie Zabrze Zaborze Pętla - Chorzów Batory Zajezdnia. W związku z tym, zwiększy się ilość pociągów na obu liniach oraz ilość motorowych potrzebnych do obsługi linii. Jak znam życie, to coś uwalą z tego powodu, bo km przecież muszą się zgadzać.
A z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 ma kursować do Biskupic, natomiast linie 9 i 18 do Łagiewnik. W ciągu kilku dni zobaczymy jak będą kursować tramwaje po otwarciu Łagiewnickiej. :)
To mogli nie bawić się w składy na 18, tylko ją zawiesić i uruchomić 31, a gdyby otwarto odcinek do Łagiewnik, to wtedy by można było odwiesić 18, a tak będzie cyrk. Najpierw 18 w tej części, a później w tej.
Nie wiem czy dokładnie pod tym numerkiem będzie ta linia kursować, ale to będzie linia z Chebzia, przez Rudę, Bobrek, Szombierki do Łagiewnik... Może rzeczywiście będzie dalej kursować pod numerkiem 10. Zobaczymy w sobotę, jak to będzie wyglądać...
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#18 Post autor: hanys76 » 21 cze 2014, 15:40

Na pewno na Łagiewnikach nie będą zawracać aż trzy linie, tam nie ma na to miejsca. Po drugie, raczej nie wydłużą 9 i 18 do Łagiewnik, bo brakuje wagonów i motorniczych. Jeśli linia 18 by zaczęła kursować do Łagiewnik, to wtedy 10 by poszła do likwidacji na bank. Na dzień dzisiejszy są pewnie tylko te dwie linie: 5 oraz 7. Reszta to domysły i wątpię, żeby wydłużali 9 do Łagiewnik.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#19 Post autor: Boguś » 21 cze 2014, 18:32

hanys76 pisze:Na pewno na Łagiewnikach nie będą zawracac aż trzy linie tam nie ma na to miejsca.
A dlaczego trzy? W Łagiewnikach kończyłaby 9 i 18 (10).
hanys76 pisze:Z tego, co ja się dowiedziałem, to linia 7 będzie obsługiwana zarówno przez Zawodzie, jak i przez Stroszek. Kursować ma na trasie Zawodzie Pętla - Biskupice Pętla, takim samym taborem jak do tej pory.
Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic. Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7, jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.
KZKGaPowicz pisze:Przecież obecnie linia 10 to tramwaj znikąd donikąd. Ani nie można dojechać bezpośrednio na Chebzie, ani do Bytomia.
Im szybciej ten potworek zniknie, tym lepiej. Niestety linia kursująca właściwie znikąd donikąd przy tak fatalnej częstotliwości podważa sens istnienia tego odcinka. Obawiam się również, że niektórzy będą chcieli ten fakt wykorzystać.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 18:39 przez Boguś, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#20 Post autor: elot360 » 21 cze 2014, 18:38

Czy pomysł pod względem dostosowania tramwajów, jak to było za czasów remontu Pl. Sikorskiego jest nieodpowiedni?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#21 Post autor: Penny » 21 cze 2014, 18:43

Przecież nie da się aktualnie sprowadzić ruchu z Bobrka i Łagiewnik do Sikorskiego.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#22 Post autor: elot360 » 21 cze 2014, 18:46

Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało się jakoś te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#23 Post autor: rifi » 21 cze 2014, 19:47

elot360 pisze:Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało jakoś się te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
Z tym, że 7 wówczas zaczynała na zajezdni w Batorym, więc bez sensu było dublowanie linii 7 razem z 5, dlatego ją zawiesili, teraz by musieli 5 do Zawodzia posłać albo zwiększyć częstotliwość na 40.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#24 Post autor: KZKGaPowicz » 21 cze 2014, 20:44

rifi pisze:
elot360 pisze:Nie o to mi chodziło. Czemu aktualnie nie można zrobić, jak to było, kiedy Sikorski był remontowany? Wtedy dało jakoś się te linie poskładać. Czemu jest teraz problem?
Z tym, że 7 wówczas zaczynała na zajezdni w Batorym, więc bez sensu było dublowanie linii 7 razem z 5, dlatego ją zawiesili, teraz by musieli 5 do Zawodzia posłać albo zwiększyć częstotliwość na 40.
Nie rozumiem, po co dublować 5 i 7 na połowie trasy? Gdyby zastosować wariant 1. z mojego postu, to by wystarczyło wagonów i motorniczych, przynajmniej do wydłużenia 10. Jeżeli 10 nie zostanie wydłużona, będę interweniował w UM, bo jak długo można takim czymś "dojeżdżać"?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:43 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#25 Post autor: Penny » 21 cze 2014, 21:00

Boguś pisze:Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic.
Takie samo jak wydłużanie 5 do Batorego. A sporo łatwiej dla pasażera przesiadać się w Biskupicach niż w Batorym, patrząc na rozlokowanie przystanków.
Boguś pisze:Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7 jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.
Ja osobiście proponuję wzmocnić 7 i zlikwidować/zmniejszyć tabor na 40.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#26 Post autor: elot360 » 21 cze 2014, 22:00

Hmm, ile ludzi, tyle opinii. Może poczekamy jednak, co wymyślą ludzie od TŚ.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

666
Posty: 471
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#27 Post autor: 666 » 21 cze 2014, 23:42

Ja widzę jeszcze dwie ciekawe opcje:
1: wydłużenie 7 do Chebzia przez Rudę 1 - przy zmianie częstotliwości na co 30 minut, wtedy 9 do Łagiewnik.
2: zawieszenie 5, a linia 7 do Zaborza przez Biskupice i powrót 18 na trasie Chebzie- Łagiewniki.

Ale jestem pewien, że KZK GOP nas zaskoczy "lepszym" rozwiązaniem.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#28 Post autor: hanys76 » 22 cze 2014, 11:21

666 pisze:Ja widzę jeszcze dwie ciekawe opcje:
1: wydłużenie 7 do Chebzia przez Rudę 1 - przy zmianie częstotliwości na co 30 minut, wtedy 9 do Łagiewnik.
2: zawieszenie 5, a linia 7 do Zaborza przez Biskupice i powrót 18 na trasie Chebzie- Łagiewniki.

Ale jestem pewien, że KZK GOP nas zaskoczy "lepszym" rozwiązaniem.
Toś teraz pojechał po całości, to by kurs na 7 w jedną stronę trwał z dwie godziny. Idiotyczny pomysł gonić 7 po Rudzie, po trasie 18. Taka opcja nie wchodzi w grę, to już mogli tą 7 do czasu zakończenia remontu w Bytomiu zostawić na Łagiewnikach, a 5 niech śmiga do Batorego.
Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać? Przywrócić 18 z Chebzia do Łagiewnik, przez Szombierki i Zamłynie. Natomiast tą durnowatą 10 od razu zlikwidować, bo to linia krzak. Wtedy jest tak, jak należy i wszędzie można dojechać.

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#29 Post autor: Boguś » 22 cze 2014, 17:01

Penny pisze:
Boguś pisze:Trochę na siłę to wydłużenie 7 do Biskupic.
Takie samo, jak wydłużanie 5 do Batorego. A sporo łatwiej dla pasażera przesiadać się w Biskupicach niż w Batorym, patrząc na rozlokowanie przystanków.
W obecnej sytuacji, kiedy 40 dojeżdża tylko do Batorego rzeczywiście przesiadka jest utrudniona.
Penny pisze:
Boguś pisze:Wydaje mi się, że lepszym rozwiązaniem byłoby zawieszenie 7 jednocześnie wzmacniając 40. Natomiast 5 standardowo do Batorego.
Ja osobiście proponuję wzmocnić 7 i zlikwidować/zmniejszyć tabor na 40.
Pytanie tylko jak długo będzie trwała przebudowa rozjazdów na Armii Krajowej.
elot360 pisze:Hmm, ile ludzi, tyle opinii. Może poczekamy jednak co wymyślą ludzie od TŚ.
Nie TŚ, tylko KZK.
hanys76 pisze:Po drugie raczej nie wydłużą 9 i 18 do Łagiewnik, bo brakuje wagonów i motorniczych.
9 będą musieli wydłużyć, bo w Katowicach będą potrzebne helmuty na trasie: Brynów - Plac Miarki. Tak się właściwie zastanawiam, w jakim celu powstała ta linia? Przecież odcinek jednotorowy nie musiał się zaczynać przy Rialcie, tylko na Świętego Jana i obecny układ linii mógłby zostać nienaruszony.

Nie jest wykluczone również drugie wahadełko na trasie Zawodzie - Szopienice Dwór. W lipcu zakończy się modernizacja torowiska na Obrońców Westerplatte i tramwaje będą mogły dojeżdżać do Szopienic.

Warto również zauważyć, że bardzo ciasno zrobi się w zajezdni Zawodzie, bo w wyniku tych wszystkich zmian, będą tam zawracać aż 3 linie, a na pętli tylko 1. Szkoda, że nikt nie pomyślał, by na pętlę przekierować 40, która by mogła korzystać z toru wewnętrznego razem z 7, a tor zewnętrzny byłby zarezerwowany dla helmutów.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#30 Post autor: hanys76 » 22 cze 2014, 17:44

Na linii 6 od 28 czerwca przybędzie kursów. Obecnie w dni robocze z Politechniki jest ich 71, natomiast od 28 czerwca będzie ich 77, czyli o 6 więcej. To samo w dni wolne, z 42 zrobi się 46. Z Zawodzia nie będzie już wyjeżdzać żadna nocka, bo całą noc mają kursować Citadisy. Zostaje tylko jeden nocny pociąg ze Stroszka. Natomiast z Zawodzia w dni robocze będzie wyjeżdzać 6 Citadisów i jeden skład. Ze Stroszka wyjedzie o jeden pociąg dzienny mniej, czyli z 5 zrobi się 4. Zastanawiam się tylko, po co nocą ganiać Citadisy, to bez sensu w ogóle?

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#31 Post autor: DTSN » 22 cze 2014, 17:58

Według GW, tramwaj nr 7 będzie kursował z Łagiewnik do Szombierek.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z35NryYOUU
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Seba77
Posty: 11333
Rejestracja: 25 sie 2012, 10:14
Lokalizacja: Pszczyna

#32 Post autor: Seba77 » 22 cze 2014, 18:01

Tylko powiedz mi, gdzie ona niby miałaby tam zawracać?

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#33 Post autor: hanys76 » 22 cze 2014, 18:03

DTSN pisze:Według GW, tramwaj nr 7 będzie kursował z Łagiewnik do Szombierek.
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35 ... z35NryYOUU
Gazeta Wyborcza pisze różne głupoty, po prostu dziennikarze nie mają pojęcia, o czym piszą. To nie pierwsza ich wpadka, więc radzę wziąć poprawkę.

666
Posty: 471
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#34 Post autor: 666 » 22 cze 2014, 18:54

hanys76 pisze:Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać?
Napisałem wyraźnie, że 7 do Zaborza i nie wpadłem na to, żeby to pogrubić.
Poza tym nasze wpisy nic nie zmienią, nikt ich chyba nie bierze pod uwagę i są co najwyżej naszymi typami. Z tego, co wiem, to nie jest forum z sugestiami dla KZK GOP w temacie rozkładów jazdy. Oni i tak mają już pewno plan gotowy, tylko opracowują rozkłady.
Równie dobrze mogą 7 skierować do Biskupic, zostawiając obecny rozkład dla linii 5a.
Osobiście jestem za połączeniem linii 5 i 7. Byłoby fajnie. :mryellow:

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#35 Post autor: elot360 » 22 cze 2014, 19:13

W takich o to przypadkach przydałaby się wtyka w KZK...
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#36 Post autor: hanys76 » 22 cze 2014, 19:33

666 pisze:
hanys76 pisze:Jak zawiesisz 5, to czym niby pasażerowie z rejonów, gdzie tylko 5 jeździ, mają dojeżdżać?
Napisałem wyraźnie, że 7 do Zaborza i nie wpadłem na to, żeby to pogrubić.
Poza tym nasze wpisy nic nie zmienią, nikt ich chyba nie bierze pod uwagę i są co najwyżej naszymi typami. Z tego, co wiem, to nie jest forum z sugestiami dla KZK GOP w temacie rozkładów jazdy. Oni i tak mają już pewno plan gotowy, tylko opracowują rozkłady.
Równie dobrze mogą 7 skierować do Biskupic, zostawiając obecny rozkład dla linii 5a.
Osobiście jestem za połączeniem linii 5 i 7. Byłoby fajnie. :mryellow:
A po co 7 aż do Zaborza, co to ma być najdłuższa linia w GOPie? Od razu rzuć pomysłem, żeby do zajezdni w Gliwicach jeździła, motorowi by byli zachwyceni taką dwugodziną trasą. Wydłużenie do Biskupic i tak zwiększy czas przejazdu o kolejne 30 minut. Na tym zadupiu, jakim jest pętla w Biskupicach nawet toalety nie ma, a ciemno jak w d**** . Linia 7 ma szczęście do takich końcówek zapuszczonych, najpierw Szopienice, a teraz Biskupice. A pomysł z połączeniem 5 z 7 w jedną linię jest beznadziejny, proponuję udać się do KZK, tam takich specjalistów z takimi pomysłami uwielbiają, robotę masz pewną.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#37 Post autor: elot360 » 22 cze 2014, 19:38

Na tym (...), jakim jest pętla w Biskupicach nawet toalety nie ma
Akurat od czasu, kiedy Biskupice są oblegane, to stoi tam TOI TOI. Tylko chyba przewrócony, bo któregoś dnia mili obywatele tegoż małego świata postanowili "pobawić się" tym oto używanym elementem krajobrazu.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

666
Posty: 471
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#38 Post autor: 666 » 22 cze 2014, 21:09

hanys76 pisze:A pomysł z połączeniem 5 z 7 w jedną linię jest beznadziejny (...)
Dlaczego? Bo długa?
To lepiej zostawić do Łagiewnik? W takim razie niech 5 też puszczą do Łagiewnik i przesiadkę tam zróbmy. Bynajmniej nie będzie beznadziejnie.

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#39 Post autor: hanys76 » 22 cze 2014, 23:27

666 pisze:
hanys76 pisze:A pomysł z połączeniem 5 z 7 w jedną linię jest beznadziejny (...)
Dlaczego? Bo długa?
To lepiej zostawić do Łagiewnik? W takim razie niech 5 też puszczą do Łagiewnik i przesiadkę tam zróbmy. Bynajmniej nie będzie beznadziejnie.
A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora? Na 7 masz wagony z tylnymi pulpitami, więc sami sobie motorowi zawracają. A jeśli na 5 mają być składy, to ten numer nie przejdzie, więc 5 pojedzie aż na Batory. Zapomnij, że tam kogoś dają, bo trzeba by punkt regulatorski postawić i kogoś posadzić. Niestety na tym stanowisku w TŚ akurat są spore braki kadrowe, widać to na Metalowców w Chorzowie. Kiedyś regulatorzy siedzieli tam przynajmniej na dwie zmiany. Teraz ktoś jest na jednej i też nie zawsze. Z tego powodu w razie zatrzymania na sieci robi się bajzel, bo nie ma komu tym kierować. Co prawda jest dyspozytor na zajezdni, ale on ma na głowie czasem na zajezdni taki sajgon, że nie da rady zajmować się tym, co na liniach się dzieje. Z tego widać, że ta 5 do zajezdni w Batorym to dobre rozwiązanie, tam ma kto zarządzić w razie czego.

666
Posty: 471
Rejestracja: 26 cze 2009, 21:43
Lokalizacja: Gliwice

#40 Post autor: 666 » 23 cze 2014, 00:41

hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora? Na 7 masz wagony z tylnymi pulpitami, więc sami sobie motorowi zawracają. A jeśli na 5 mają być składy, to ten numer nie przejdzie, więc 5 pojedzie aż na Batory. Zapomnij, że tam kogoś dają, bo trzeba by punkt regulatorski postawić i kogoś posadzić. Niestety na tym stanowisku w TŚ akurat są spore braki kadrowe, widać to na Metalowców w Chorzowie. Kiedyś regulatorzy siedzieli tam przynajmniej na dwie zmiany. Teraz ktoś jest na jednej i też nie zawsze. Z tego powodu w razie zatrzymania na sieci robi się bajzel, bo nie ma komu tym kierować. Co prawda jest dyspozytor na zajezdni, ale on ma na głowie czasem na zajezdni taki sajgon, że nie da rady zajmować się tym, co na liniach się dzieje. Z tego widać, że ta 5 do zajezdni w Batorym to dobre rozwiązanie, tam ma kto zarządzić w razie czego.
W dalszym ciągu nie wiem, dlaczego pomysł połączenia linii 5 i 7 jest beznadziejny, przy założeniu oczywiście, że 7 ma jechać do Biskupic. Na pewno byłoby to lepsze niż puszczanie 7 do Biskupic i 5 do Batorego albo od pozostawienia 5a i przesiadek na Biskupicach.
Poza tym, drobnostką jest to, że na 5 są składy - zawsze można to zmienić, kiedyś w końcu jeździły solówki i dało się (swoją drogą solo co 10 minut było MOIM ZDANIEM lepsze niż skład co 15) - a co... jak szaleć, to szaleć, rozwiązanie jest.

Poczekamy - zobaczymy, co GOP wymyśli.

strak
Posty: 14
Rejestracja: 31 mar 2014, 21:08
Lokalizacja: śląsk

#41 Post autor: strak » 23 cze 2014, 14:54

Czas mija, a rozkładu nadal nie ma.
strak

Awatar użytkownika
Boguś
Posty: 4741
Rejestracja: 17 lis 2006, 16:30
Lokalizacja: Katowice-Piotrowice

#42 Post autor: Boguś » 23 cze 2014, 21:45

hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora?
Tam regulator będzie jednak potrzebny.

Wydaje mi się, że linia 5 nie będzie w całości obsadzona składami, bo ich tyle nawet nie ma.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#43 Post autor: KZKGaPowicz » 23 cze 2014, 21:48

Boguś pisze:
hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora?
Tam regulator będzie jednak potrzebny.

Wydaje mi się, że linia 5 nie będzie w całości obsadzona składami, bo ich tyle nawet nie ma.
"Żelazka" z 7 by musiały być na 9, a "żelazka", ZURki, Moderusy i starsze tyrystorki z 17 na 10/18.

Mnie zastanawia jeszcze jedno. W jednym z artykułów przeczytałem, że tramwaje mają kursować wahadłowo do Zamłynia, a 7 ma jeździć z Łagiewnik do Szombierek. To znowu jakieś pomieszanie z poplątaniem u dziennikarzy (z całym szacunkiem do ich pracy).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#44 Post autor: hanys76 » 23 cze 2014, 22:19

Boguś pisze:
hanys76 pisze:A jak niby ta 5 ma na Łagiewnikach zawracać na składach i bez regulatora?
Tam regulator będzie jednak potrzebny.

Wydaje mi się, że linia 5 nie będzie w całości obsadzona składami, bo ich tyle nawet nie ma.
To będą musieli znowu postawić punkt regulatorski tymczasowy, bo przecież jak tam będzie regulator, to musi gdzieś urzędować. Wagonu mu tam raczej nie postawią, jak kiedyś #7.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#45 Post autor: rifi » 24 cze 2014, 13:35

Za to pojawił się rozkład zatramwaju T36.

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#46 Post autor: KZKGaPowicz » 24 cze 2014, 15:06

Dzwoniłem do TŚ i tak:
a.) Linia 5: Zaborze Pętla - Chorzów Ratusz;
b.) Linia 7: Biskupice Pętla - Zawodzie Pętla.

Nie przewiduje się zmiany trasy linii 10, więc będę interweniował w UM.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

hanys76
Posty: 9060
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#47 Post autor: hanys76 » 24 cze 2014, 15:38

KZKGaPowicz pisze:Dzwoniłem do TŚ i tak:
a.) Linia 5: Zaborze Pętla - Chorzów Ratusz;
b.) Linia 7: Biskupice Pętla - Zawodzie Pętla.

Nie przewiduje się zmiany trasy linii 10, więc będę interweniował w UM.
Mówiłem, że takie będą trasy, ale nikt nie wierzył w te informacje. Po co ta śmieszna linia 10 ma jeździć dalej, przecież do Łagiewnik jej nie poślą. Musieli by więcej pociągów puścić, a to nie przejdzie. Twoja interwencja nic nie da, bo miasto za to płacić nie będzie, a KZK już ustaliło co i jak ma jeździć. Gdyby to jeździło do Chebzia, to jeszcze by miało sens, a tak to linia krzak, z której nie ma pożytku.

Awatar użytkownika
elot360
Posty: 2794
Rejestracja: 21 lip 2013, 21:12
Lokalizacja: Bytom - Szombierki
Kontakt:

#48 Post autor: elot360 » 24 cze 2014, 16:36

KZKGaPowicz, co Ci tak zależy na tej dziesiątce? Masz jakiś niecny plan, do którego Ci jest potrzebna ta linia tramwajowa? :chytry:
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/

strak
Posty: 14
Rejestracja: 31 mar 2014, 21:08
Lokalizacja: śląsk

#49 Post autor: strak » 25 cze 2014, 11:24

Linia ruszy w niedzielę 29.06!
LINK
http://www.rynek-kolejowy.pl/52875/byto ... dziele.htm
Będzie dojeżdżać do Biskupic.
strak

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#50 Post autor: KZKGaPowicz » 25 cze 2014, 12:14

elot360 pisze:KZKGaPowicz, co Ci tak zależy na tej dziesiątce? Masz jakiś niecny plan, do którego Ci jest potrzebna ta linia tramwajowa? :chytry:
Chodzi o to, że nie ma bezpośredniego dojazdu do Bytomia i Chebzia. Najgorzej jest w dni wolne. Linia 18 miała jeździć już pod koniec 2013 r., a w końcu pojawiła się 1, a 18 dalej nie ma w Rudzie. Po co mi ta 10, którą nigdzie nie można dojechać? My dalej mamy się przesiadać aż do połowy września? A potem, co? Likwidacja i tyle będzie.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 91 gości