Pociąg specjalny na trasie linii 14
Pociąg specjalny na trasie linii 14
Od dnia dzisiejszego do odwołania uruchamia się pociąg specjalny kursujący na trasie linii 14 na odcinku Mysłowice Dworzec PKP - Katowice Szopienice Pętla. Rejon Nr 1 oddeleguje wagon solo 105N oznakowany jako pociąg specjalny - przejazd techniczny. Wyjazd z zajezdni Będzin o godz. 22:00 i będzie kursował bez pasażerów z około 40 minutową częstotliwością na wymienionym odcinku. Wagon o godz 4:00 z Mysłowice Dworzec PKP skieruje się do zajezdni Będzin.
Powyższe ma na celu zachowanie sprawności technicznej torowiska i sieci trakcyjnej na wyłączonym z ruchu odcinku.
Powyższe ma na celu zachowanie sprawności technicznej torowiska i sieci trakcyjnej na wyłączonym z ruchu odcinku.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).luki pisze:No, pomysł ciekawy, bo zawsze się złodziejów sieci odstraszy, ale nie lepiej byłoby jednak uruchomić normalnego połączenia tramwajowego Mysłowice - Szopienice Pętla z przesiadką na busosmroda?
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:18 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
A busosmród miałby trasę Szopienice - Zawodzie, czy tak jak jest teraz, tj. Mysłowice - Zawodzie?luki pisze:(...) nie lepiej byłoby jednak uruchomić normalnego połączenia tramwajowego Mysłowice - Szopienice Pętla z przesiadką na busosmroda?
A po co? W obecnym stanie miałby się ścigać z autobusem komunikacji zastępczej marnując publiczną kasę?KZKGaPowicz pisze:Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).
No, u nas synchronizacja przesiadek to faktycznie największa bolączka, ale i tak zakładając wyłączenie danego odcinaka na czas remontu, mamy zwykle z automatu co najmniej dwie przesiadki, o zerówce już nie wspominając. Chyba przyznasz, że nonsensem jest zamykanie odcinka linii, gdzie do dyspozycji są dwie pętle na obu końcach. Za przebudowy Ronda równie dobrze mogli olać 16-tkę Rynek - Brynów i niechaj autobus jedzie ze Słonecznej, bo pasażerowie z 6 musieliby się drugi raz przesiadać na Rynku, itp.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Oczywiście, że należałoby zmienić trasę AKZ. Zapomniałem o tym wspomnieć. A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?Penny pisze:A po co? W obecnym stanie miałby się ścigać z autobusem komunikacji zastępczej marnując publiczną kasę?KZKGaPowicz pisze:Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
Summa summarum i tak KZK GOP płaci za te kursy - bo przecież Tramwaje nie zarabiają na handlu mlekiem. A nawet jeśliby nie KZK GOP finansował działalność Tramwajów, to przecież Tramwaje są własnością komunalną, a więc publiczną.Penny pisze:Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
Co ostatecznie nie oznacza marnowania pieniędzy - być może przecież budowa sieci trakcyjnej pomiędzy Szopienicami a Mysłowicami od podstaw byłaby nieporównywalnie droższa niż kursowanie tego pociągu nawet przez parę miesięcy...
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.Karol pisze:Summa summarum i tak KZK GOP płaci za te kursy - bo przecież Tramwaje nie zarabiają na handlu mlekiem. A nawet jeśliby nie KZK GOP finansował działalność Tramwajów, to przecież Tramwaje są własnością komunalną, a więc publiczną.Penny pisze:Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
Co ostatecznie nie oznacza marnowania pieniędzy - być może przecież budowa sieci trakcyjnej pomiędzy Szopienicami a Mysłowicami od podstaw byłaby nieporównywalnie droższa niż kursowanie tego pociągu nawet przez parę miesięcy...
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:24 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
DjpLinia26 pisze:Chyba jedno zero za dużo się nacinęło.Penny pisze:Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
mm2 zł/kg
80 97,2
100 97,2
150 97,2
DjpS
mm2 zł/kg
100 107,3
150 107,3
To są ceny przewodu jezdnego za jeden kilogram. Do tego proszę doliczyć koszt wieszaków, itp. akcesorii sieciowych.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Dodam, że 1 metr bieżący przewodu Djp/DjpS o przekroju znamionowym 100 mm2 waży 889 g, a 150 mm2 waży 1334 g (wg: karta_2013_DJP_DJPs.pdf). Wg cytowanego cennika, daje to odpowiednio kwoty 86,41 zł i 129,66 zł za mb. To tak w kwestii formalnej, co nie zmienia faktu, że są to i tak duże pieniądze. Lepiej, żeby sieć nie była kradziona.Iwo pisze:Djp
mm2 zł/kg
80 97,2
100 97,2
150 97,2
DjpS
mm2 zł/kg
100 107,3
150 107,3
To są ceny przewodu jezdnego za jeden kilogram.
- Załączniki
-
- karta_2013_DJP_DJPs[1].pdf
- (199.36 KiB) Pobrany 182 razy
-
- RojekA_ObciazalnoscPradowa[1].pdf
- (636.36 KiB) Pobrany 139 razy
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Na Komisji IiRM przedstawiciele TŚ podali (bodajże wraz ze słupami).Linia26 pisze:Chyba jedno zero za dużo się nacinęło.Penny pisze:Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:26 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
TŚ powinno jeszcze wypuszczać nocą jakąś eNkę z Zawodzia do Burowca (dokąd się da). W nocy z wtorku na środę skradziono część sieci na odcinku Szopienice Wodociągi - dawna mijanka przed jednotorem na Burowcu. Drutu za dużo nie zniknęło, ale na ww. odcinku wisiało sporo poucinanych przewodów i uszkodzona została część wysięgników.
Po południu pracowały tam dwie ekipy pogotowia sieciowego.
Po południu pracowały tam dwie ekipy pogotowia sieciowego.
Iwo wspominał o remoncie przejazdu tramwajowego w Mysłowicach, więc pewnie dlatego nie kursuje pociąg specjalny.skoti pisze:A od kiedy nie jeździ pociąg specjalny na trasie linii 14? (Bo od 20. lipca go nie widuję.)
Ostatnio zmieniony 29 lip 2014, 20:54 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości