Pociąg specjalny na trasie linii 14

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

Pociąg specjalny na trasie linii 14

#1 Post autor: Iwo » 11 mar 2014, 20:47

Od dnia dzisiejszego do odwołania uruchamia się pociąg specjalny kursujący na trasie linii 14 na odcinku Mysłowice Dworzec PKP - Katowice Szopienice Pętla. Rejon Nr 1 oddeleguje wagon solo 105N oznakowany jako pociąg specjalny - przejazd techniczny. Wyjazd z zajezdni Będzin o godz. 22:00 i będzie kursował bez pasażerów z około 40 minutową częstotliwością na wymienionym odcinku. Wagon o godz 4:00 z Mysłowice Dworzec PKP skieruje się do zajezdni Będzin.

Powyższe ma na celu zachowanie sprawności technicznej torowiska i sieci trakcyjnej na wyłączonym z ruchu odcinku.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: luki » 11 mar 2014, 21:46

No, pomysł ciekawy, bo zawsze się złodziejów sieci odstraszy, ale nie lepiej byłoby jednak uruchomić normalnego połączenia tramwajowego Mysłowice - Szopienice Pętla z przesiadką na busosmroda?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#3 Post autor: KZKGaPowicz » 11 mar 2014, 22:18

luki pisze:No, pomysł ciekawy, bo zawsze się złodziejów sieci odstraszy, ale nie lepiej byłoby jednak uruchomić normalnego połączenia tramwajowego Mysłowice - Szopienice Pętla z przesiadką na busosmroda?
Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:18 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#4 Post autor: Penny » 11 mar 2014, 22:41

luki pisze:(...) nie lepiej byłoby jednak uruchomić normalnego połączenia tramwajowego Mysłowice - Szopienice Pętla z przesiadką na busosmroda?
A busosmród miałby trasę Szopienice - Zawodzie, czy tak jak jest teraz, tj. Mysłowice - Zawodzie?
KZKGaPowicz pisze:Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).
A po co? W obecnym stanie miałby się ścigać z autobusem komunikacji zastępczej marnując publiczną kasę?

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#5 Post autor: luki » 11 mar 2014, 22:58

Penny, no to przecież zatramwaj by się skróciło do Szopienic, gdzie ja pisałem, że tramwaj ma z Mysłowic do Szopienic jechać równo z autobusem. Skoro można tramwajem, to po co autobus?
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#6 Post autor: Penny » 11 mar 2014, 23:07

Po to, żeby nie trzeba było się przesiadać dwa razy. Wiemy, jak w praktyce wygląda synchronizacja z komunikacją zastępczą. No i osobiście nie chciałbym czekać np. o 21:00 ileś minut na kolejny środek transportu. :-)

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#7 Post autor: luki » 11 mar 2014, 23:13

No, u nas synchronizacja przesiadek to faktycznie największa bolączka, ale i tak zakładając wyłączenie danego odcinaka na czas remontu, mamy zwykle z automatu co najmniej dwie przesiadki, o zerówce już nie wspominając. Chyba przyznasz, że nonsensem jest zamykanie odcinka linii, gdzie do dyspozycji są dwie pętle na obu końcach. Za przebudowy Ronda równie dobrze mogli olać 16-tkę Rynek - Brynów i niechaj autobus jedzie ze Słonecznej, bo pasażerowie z 6 musieliby się drugi raz przesiadać na Rynku, itp.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#8 Post autor: KZKGaPowicz » 12 mar 2014, 07:38

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:Mogli uruchomić taką linię 44 na powyższej trasie i byłoby w porządku, a tak tramwaj jeździ bez celu (oprócz ochrony infrastruktury tramwajowej).
A po co? W obecnym stanie miałby się ścigać z autobusem komunikacji zastępczej marnując publiczną kasę?
Oczywiście, że należałoby zmienić trasę AKZ. Zapomniałem o tym wspomnieć. :) A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#9 Post autor: Penny » 12 mar 2014, 22:14

Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.

Karol
Posty: 305
Rejestracja: 29 lis 2006, 00:03

#10 Post autor: Karol » 12 mar 2014, 23:21

Penny pisze:Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.
Summa summarum i tak KZK GOP płaci za te kursy - bo przecież Tramwaje nie zarabiają na handlu mlekiem. A nawet jeśliby nie KZK GOP finansował działalność Tramwajów, to przecież Tramwaje są własnością komunalną, a więc publiczną.

Co ostatecznie nie oznacza marnowania pieniędzy - być może przecież budowa sieci trakcyjnej pomiędzy Szopienicami a Mysłowicami od podstaw byłaby nieporównywalnie droższa niż kursowanie tego pociągu nawet przez parę miesięcy...

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#11 Post autor: KZKGaPowicz » 13 mar 2014, 12:31

Karol pisze:
Penny pisze:Masz rację luki. Jednak w podanym przez Ciebie przykładzie potok pasażerski jest większy i dojazd do centrum Katowic bezpośredni. A ta 14 z przesiadką w Szopienicach i Zawodziu, żeby się dostać do centrum Katowic to jednak zniechęcający wariant dla pasażerów. Tylko dlatego wolę obecny stan niż linię tramwajową Szopienice - Mysłowice, choć jest daleki od ideału.
KZKGaPowicz pisze:A ten PS to nie marnowanie publicznych pieniędzy?
KZK GOP za te kursy podobno nie płaci, więc nie.
Summa summarum i tak KZK GOP płaci za te kursy - bo przecież Tramwaje nie zarabiają na handlu mlekiem. A nawet jeśliby nie KZK GOP finansował działalność Tramwajów, to przecież Tramwaje są własnością komunalną, a więc publiczną.

Co ostatecznie nie oznacza marnowania pieniędzy - być może przecież budowa sieci trakcyjnej pomiędzy Szopienicami a Mysłowicami od podstaw byłaby nieporównywalnie droższa niż kursowanie tego pociągu nawet przez parę miesięcy...
1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:24 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#12 Post autor: Penny » 13 mar 2014, 16:24

KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: Linia26 » 13 mar 2014, 17:48

Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.
Chyba jedno zero za dużo się nacisnęło. ;)
Pozdrawiam, Kamil :)

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#14 Post autor: Iwo » 13 mar 2014, 21:57

Linia26 pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.
Chyba jedno zero za dużo się nacinęło. ;)
Djp
mm2 zł/kg
80 97,2
100 97,2
150 97,2

DjpS
mm2 zł/kg
100 107,3
150 107,3

To są ceny przewodu jezdnego za jeden kilogram. Do tego proszę doliczyć koszt wieszaków, itp. akcesorii sieciowych.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#15 Post autor: Penny » 13 mar 2014, 23:14

Iwo pisze:Djp
mm2 zł/kg
80 97,2
100 97,2
150 97,2

DjpS
mm2 zł/kg
100 107,3
150 107,3

To są ceny przewodu jezdnego za jeden kilogram.
Dodam, że 1 metr bieżący przewodu Djp/DjpS o przekroju znamionowym 100 mm2 waży 889 g, a 150 mm2 waży 1334 g (wg: karta_2013_DJP_DJPs.pdf). Wg cytowanego cennika, daje to odpowiednio kwoty 86,41 zł i 129,66 zł za mb. To tak w kwestii formalnej, co nie zmienia faktu, że są to i tak duże pieniądze. Lepiej, żeby sieć nie była kradziona.
Załączniki
karta_2013_DJP_DJPs[1].pdf
(199.36 KiB) Pobrany 182 razy
RojekA_ObciazalnoscPradowa[1].pdf
(636.36 KiB) Pobrany 139 razy

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#16 Post autor: KZKGaPowicz » 14 mar 2014, 09:51

Linia26 pisze:
Penny pisze:
KZKGaPowicz pisze:1 mb sieci trakcyjnej to koszt 1000 zł.
Skąd takie wyliczenia? Rozumiem z montażem słupów, ale sam drut jezdny i odciągi to chyba są pozłacane w tej ofercie.
Chyba jedno zero za dużo się nacinęło. ;)
Na Komisji IiRM przedstawiciele TŚ podali (bodajże wraz ze słupami).
Ostatnio zmieniony 06 sie 2014, 15:26 przez KZKGaPowicz, łącznie zmieniany 2 razy.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#17 Post autor: DW » 29 maja 2014, 09:08

TŚ powinno jeszcze wypuszczać nocą jakąś eNkę z Zawodzia do Burowca (dokąd się da). W nocy z wtorku na środę skradziono część sieci na odcinku Szopienice Wodociągi - dawna mijanka przed jednotorem na Burowcu. Drutu za dużo nie zniknęło, ale na ww. odcinku wisiało sporo poucinanych przewodów i uszkodzona została część wysięgników.
Po południu pracowały tam dwie ekipy pogotowia sieciowego.

Awatar użytkownika
skoti
Posty: 10450
Rejestracja: 04 maja 2010, 20:14
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: skoti » 29 lip 2014, 20:12

A od kiedy nie jeździ pociąg specjalny na trasie linii 14? (Bo od 20. lipca go nie widuję.)

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#19 Post autor: rifi » 29 lip 2014, 20:37

skoti pisze:A od kiedy nie jeździ pociąg specjalny na trasie linii 14? (Bo od 20. lipca go nie widuję.)
Iwo wspominał o remoncie przejazdu tramwajowego w Mysłowicach, więc pewnie dlatego nie kursuje pociąg specjalny.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2014, 20:54 przez rifi, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości