Zmiany od 2014.03.08

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
pitrekgaga
Posty: 594
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:38
Lokalizacja: Katowice

Zmiany od 2014.03.08

#1 Post autor: pitrekgaga » 04 mar 2014, 11:39

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z powodu przebudowy trasy tramwajowej z Katowic do Sosnowca od 8 marca 2014 roku (sobota) zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinkach: Zawodzie Zajezdnia – Szopienice Poczta i Szopienice Dwór – Sosnowiec Dworzec PKP.

Linia nr 14 będzie kursowała na trasie:

Szopienice Poczta – Mysłowice Dworzec PKP.

Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Zawodzie Pętla – Burowiec.

Linia nr 15 będzie kursowała na trasie:

Milowice Pętla – Milowice Hala Sportowa – Milowice Zakłady Mięsne – Milowice Podjazdowa – Milowice Centrum Handlowe – Sosnowiec Egzotarium – Sosnowiec Wysoka – Sosnowiec Osiedle Piastów – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dworzec PKP – … – Zagórze Pętla.

Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Katowice Plac Miarki – Sosnowiec Sobieskiego.

Zostanie uruchomiona linia czasowa nr 35 na trasie:

Katowice Plac Miarki – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Zawodzie Pętla.

Linia nr 36 będzie kursowała na trasie:

Brynów Pętla – Zawodzie Pętla.

Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Zawodzie Zajezdnia – Szopienice Pętla.

Zostaną uruchomione zastępcze linie autobusowe T-14 i T-15.

Linia T-14:

Trasa: Zawodzie Pętla, 1 Maja, Bagienna, Lwowska, pl. Powstańców Śląskich, Wiosny Ludów, Przelotowa, Morawa, Szopienice Osiedlowa.

Powrót: Szopienice Osiedlowa, Morawa, Obrońców Westerplatte, H. Bednorza, pl. Powstańców Śląskich, Lwowska, Bagienna, Krakowska, 1 Maja, Zawodzie Pętla.

Przystanki: Zawodzie Pętla, Wilhelmina Krakowska n/ż, Wilhelmina Zespół Szkół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Szopienice Kościół, Szopienice Dwór, Szopienice Osiedlowa.

Powrót: Szopienice Osiedlowa, Szopienice Szpital Geriatryczny, Szopienice Kocura n/ż, Szopienice Bednorza, Szopienice Kościół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Wilhelmina Zespół Szkół, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla.

Linia T-15:

Trasa: (Katowice) Zawodzie Pętla, 1 Maja, Bagienna, Lwowska, pl. Powstańców Śląskich, H. Bednorza, Obrońców Westerplatte, J. Korczaka, Wandy, J. Hallera, al. W. Roździeńskiego, (Sosnowiec) droga ekspresowa nr 86, J. Piłsudskiego, droga ekspresowa nr 86, Milowice Centrum Handlowe.

Wybrane kursy: (Katowice) Szopienice Wodociągi (stanowisko tymczasowe), Szopienice Roździeńska, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla, dalej jak wyżej.

Powrót: (Sosnowiec) Milowice Centrum Handlowe, droga ekspresowa nr 86, (Katowice) al. W. Roździeńskiego, J. Hallera, Siewna, J. Korczaka, Obrońców Westerplatte, H. Bednorza, pl. Powstańców Śląskich, Lwowska, Bagienna, Krakowska, 1 Maja, Zawodzie Pętla.

Wybrane kursy: do przystanku Zawodzie Pętla jak wyżej, 1 Maja, Obrońców Westerplatte, Szopienice Wodociągi.

Przystanki: Zawodzie Pętla, Wilhelmina Krakowska n/ż, Wilhelmina Zespół Szkół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Szopienice Kościół, Szopienice Bednorza, Burowiec (stanowisko na ul. Wandy), Burowiec Szkoła, Milowice Centrum Handlowe (stanowisko po południowej stronie drogi ekspresowej nr 86), Milowice Centrum Handlowe.

Wybrane kursy: Szopienice Wodociągi, Szopienice Roździeńska, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla, dalej jak wyżej.

Powrót: Milowice Centrum Handlowe, Dąbrówka Mała Nowosam n/ż, Dąbrówka Mała Skrzyżowanie, Burowiec Szkoła, Burowiec (stanowisko na ul. J. Hallera), Szopienice Bednorza, Szopienice Kościół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Wilhelmina Zespół Szkół, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla.

Wybrane kursy: do przystanku Zawodzie Pętla jak wyżej, Szopienice Roździeńska, Szopienice Wodociągi.

Uwaga! Z przystanku Zawodzie Pętla autobusy linii T-15 będą odjeżdżały zarówno w kierunku Milowic Centrum Handlowego (przez Szopienice Kościół), jak i Szopienic Wodociągów. Prosimy o zwracanie uwagi na tablice kierunkowe.

Żródło
Ostatnio zmieniony 07 mar 2014, 19:43 przez pitrekgaga, łącznie zmieniany 1 raz.
14 BRYNÓW CENTRUM PRZESIADKOWE - Plac Miarki - Rynek - Zawodzie - Szopienice - MYSŁOWICE DW. PKP

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#2 Post autor: KZKGaPowicz » 04 mar 2014, 16:10

Na linii 36 będą kursować Karliki.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#3 Post autor: Warturtles » 04 mar 2014, 16:27

Zmiany w rozkładzie jazdy będą na korzyść pasażerów Zawodzia - kursy linii 35 (względem linii 15) w stronę Rynku zostały przesunięte o 2 minuty, co w praktyce pozwoli spokojnie przesiąść się na tramwaj linii 6. Podobnie z rozkładem na linii 36 - tam kursy zostały przyspieszone o 3 minuty, oraz uwaga: niektóre z nich będą wykonywane taborem niskopodłogowym! Czyli pierwszy raz na linię 36 wyjadą Karliki, swoją drogą dawno liniowo nie kursowały przez Zawodzie. W stronę przeciwną niemalże bez zmian. Dodatkowo na linii 36 w godzinach 5-9 i 12-16/17 będzie 5 par kursów na godzinę.

Co do linii 14, sądząc po trasie (choć jeszcze nie ma rozkładu) nie ma innej opcji, niż to, że jej obsługę przejmie zajezdnia Będzin, czyli linia 14 pierwszy raz zawita do Będzina. Czyli kilka Helmutów przejmie ów zajezdnia na czas remontu.
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#4 Post autor: DW » 04 mar 2014, 18:48

Warturtles pisze:Co do linii 14, sądząc po trasie (choć jeszcze nie ma rozkładu) nie ma innej opcji, niż to, że jej obsługę przejmie zajezdnia Będzin, czyli linia 14 pierwszy raz zawita do Będzina. Czyli kilka Helmutów przejmie ów zajezdnia na czas remontu.
Albo "stojedenastek" ;)

Zatramwaje mają niewiele wspólnego z tramwajami, ale obecnie nie miałyby jak jechać trasą zbliżoną. Osobom dojeżdżającym z Sosnowca na Morawę czy Stawiki nie pozostaje nic innego jak iść piechotą (co przy rozkopanych drogach również nie jest proste).

15-stka w dni robocze pojedzie do Milowic co 15 minut. Tym sposobem w 2/3 kursów będzie dublować 21 lub 26 (jechać w odstępie 1 lub 2 minut). Co godzinę z Milowic w ciągu 2 minut przejedzie stado 3 tramwajów. Mogli choć zrobić ją co 20 minut i umieścić pomiędzy 21. Myślę, że nikt by z tego powodu nie narzekał.
W dni robocze na 15 wyjedzie 5 poc. W dni wolne 3.

Na trasie Zawodzie - Rynek przybędzie kursów. Jednak nadal w szczycie 2 razy w ciągu godziny będą 10-minutowe przerwy. W międzyszczycie linie w obu kierunkach kursują w takcie 5-10 min.
W dni wolne bez zmian. 2 linie co pół godziny, więc tramwaj na tej trasie pojawi się co 15 minut.

rafalurbino18
Posty: 6216
Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
Lokalizacja: Zabrze

#5 Post autor: rafalurbino18 » 04 mar 2014, 20:30

Warturtles pisze:Zmiany w rozkładzie jazdy będą na korzyść pasażerów Zawodzia
Na malutką korzyść. Dalej sytuacja jest daleka od ideału... :/
Warturtles pisze: kursy linii 35 (względem linii 15) w stronę Rynku zostały przesunięte o 2 minuty, co w praktyce pozwoli spokojnie przesiąść się na tramwaj linii 6. Podobnie z rozkładem na linii 36 - tam kursy zostały przyspieszone o 3 minuty
W obecnej sytuacji nie ma co polegać na rozkładzie, bo tramwaje przez panujący w szczycie tłok są notorycznie poopóźniane :(
Warturtles pisze: Czyli pierwszy raz na linię 36 wyjadą Karliki, swoją drogą dawno liniowo nie kursowały przez Zawodzie. W stronę przeciwną niemalże bez zmian.
Oj, będzie ciasno w tym Karliku (na szczęście będzie tylko na jednym planie). Składy bądź co bądź są pojemniejsze ;)
Warturtles pisze: Dodatkowo na linii 36 w godzinach 5-9 i 12-16/17 będzie 5 par kursów na godzinę.
W końcu KZK GOP zauważył, że skład średnio co 7,5min na trasie do Zawodzia w szczycie to zdecydowanie za mało. Choć to tylko jeden kurs więcej, ale lepsza taka zmiana, niż żadna.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: Linia26 » 05 mar 2014, 11:50

Pojawił się rozkład linii 14, będą 4 pociągi.

Rozkład T14 KZK GOP
Pozdrawiam, Kamil :)

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#7 Post autor: DTSN » 05 mar 2014, 12:26

To na T14 na pewno nie mogą być Helmuty, ze względu na ten mały tunel za przystankiem Szopienice Dwór więc co puszczą ? Czyżby 111N z R4 ? albo złączą, dwie 105 do tyłu i będzie tylko jeden wagon czynny
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#8 Post autor: Iwo » 05 mar 2014, 12:36

DTSN pisze:To na T14 na pewno nie mogą być Helmuty, ze względu na ten mały tunel za przystankiem Szopienice Dwór więc co puszczą ? Czyżby 111N z R4 ? albo złączą, dwie 105 do tyłu i będzie tylko jeden wagon czynny
A kto Ci powiedział, że nie mogą?
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#9 Post autor: rifi » 05 mar 2014, 12:46

To czy przy poczcie będzie rozjazd technologiczny aby helmut mógł zjechać na właściwy tor aby jechać w kierunku Mysłowic?

pycio1400
Posty: 569
Rejestracja: 19 sie 2011, 17:15
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#10 Post autor: pycio1400 » 05 mar 2014, 13:08

Helmuty jak najbardziej mogą jeździć tym tunelem... Jakiś czas temu były testy i helmut bez problemu przejechał tam.
Obsady pociągów wieczornych/nocnych najczęściej podaję przed wyjazdem tych pociągów, lecz mam 100% pewność, że dany wagon wyjedzie na danym pociagu...

Slim
Posty: 191
Rejestracja: 22 paź 2010, 13:42
Lokalizacja: Sosnowiec

#11 Post autor: Slim » 05 mar 2014, 14:51

rifi pisze:To czy przy poczcie będzie rozjazd technologiczny aby helmut mógł zjechać na właściwy tor aby jechać w kierunku Mysłowic?
Nibo po co? Wystarczy czasu żeby spokojnie zawrócić i minąć kolejny pociąg koło pętli.

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#12 Post autor: rifi » 05 mar 2014, 15:04

Slim pisze:
rifi pisze:To czy przy poczcie będzie rozjazd technologiczny aby helmut mógł zjechać na właściwy tor aby jechać w kierunku Mysłowic?
Nibo po co? Wystarczy czasu żeby spokojnie zawrócić i minąć kolejny pociąg koło pętli.
Helmut nie będzie miał gdzie zawrócić.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 05 mar 2014, 17:18

Slim pisze:
rifi pisze:To czy przy poczcie będzie rozjazd technologiczny aby helmut mógł zjechać na właściwy tor aby jechać w kierunku Mysłowic?
Nibo po co? Wystarczy czasu żeby spokojnie zawrócić i minąć kolejny pociąg koło pętli.
Teoretycznie tak. W praktyce jazda pod prąd po ulicach w okolicy przystanku Szopienice Kościół byłaby niebezpieczna.

Ciekawe skąd nagle TŚ weźmie tyle wagonów dwukierunkowych. 8 Helmutów jeździ na 11. 2 składy 111N na 10 i 47. 2 enki na 0 i 38. Jeśli nic się nie zmieni to gdy Zawodzie odda do Będzin 5 Helmutów (by była jakakolwiek rezerwa) w zapasie w razie awarii będzie tylko po jednym Helmucie.

Nie rozumiem nowej mody z rozkładami, w których w dni wolne obowiązuje ten sam rozkład co na dni robocze. Po co na linii 0 w soboty czy tym bardziej w niedziele częstotliwość 10-minutowa ok. 7 i 15 a na 14 kursy co 20 minut, skoro wcześniej były w tych dniach co 30?

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#14 Post autor: DTSN » 05 mar 2014, 17:51

Iwo pisze:
DTSN pisze:To na T14 na pewno nie mogą być Helmuty, ze względu na ten mały tunel za przystankiem Szopienice Dwór więc co puszczą ? Czyżby 111N z R4 ? albo złączą, dwie 105 do tyłu i będzie tylko jeden wagon czynny
A kto Ci powiedział, że nie mogą?
Wiem, że kiedyś nie mógł tam jeździć dlatego myślałem, że dalej tak jest.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2014, 19:34 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#15 Post autor: Łukasz » 05 mar 2014, 20:42

Czysto hipotetyczne pytanie. Czy od Mysłowic do Szopienic Pętla nie dało by się wydłużyć linii 26?

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#16 Post autor: DW » 05 mar 2014, 20:46

Łukasz pisze:Czysto hipotetyczne pytanie. Czy od Mysłowic do Szopienic Pętla nie dało by się wydłużyć linii 26?
Przy zachowaniu E1 jako taboru raczej nie. Poza tym byłyby problemy z mijankami (nie wiadomo czy dało by się je zgrać bez większej ingerencji w czasy przejazdów).

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#17 Post autor: Łukasz » 05 mar 2014, 20:51

DW pisze:
Łukasz pisze:Czysto hipotetyczne pytanie. Czy od Mysłowic do Szopienic Pętla nie dało by się wydłużyć linii 26?
Przy zachowaniu E1 jako taboru raczej nie. Poza tym byłyby problemy z mijankami (nie wiadomo czy dało by się je zgrać bez większej ingerencji w czasy przejazdów).
Patrząc w rozkład powinno się dać. Od Szopienic Chemicznej do Mysłowice Szpital 7min i do Dworca 6 min (w jedną stronę). Ewentualnie na 26 tak 15min.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#18 Post autor: DW » 05 mar 2014, 20:54

Łukasz pisze:
DW pisze:
Łukasz pisze:Czysto hipotetyczne pytanie. Czy od Mysłowic do Szopienic Pętla nie dało by się wydłużyć linii 26?
Przy zachowaniu E1 jako taboru raczej nie. Poza tym byłyby problemy z mijankami (nie wiadomo czy dało by się je zgrać bez większej ingerencji w czasy przejazdów).
Patrząc w rozkład powinno się dać. Od Szopienic Chemicznej do Mysłowice Szpital 7min i do Dworca 6 min (w jedną stronę). Ewentualnie na 26 tak 15min.
6 minut jest od Dworca. Do Dworca nawet 4 minuty. Dlatego powinna wyjść ładna mijanka w Modrzejowie. Tylko dalej byłby problem. Na Pawiaku trzebaby odstać dodatkowe 2 minuty.

Łukasz
Posty: 1699
Rejestracja: 25 lip 2010, 10:21
Lokalizacja: jestem?

#19 Post autor: Łukasz » 05 mar 2014, 20:59

DW pisze:
Łukasz pisze:
DW pisze:
Łukasz pisze:Czysto hipotetyczne pytanie. Czy od Mysłowic do Szopienic Pętla nie dało by się wydłużyć linii 26?
Przy zachowaniu E1 jako taboru raczej nie. Poza tym byłyby problemy z mijankami (nie wiadomo czy dało by się je zgrać bez większej ingerencji w czasy przejazdów).
Patrząc w rozkład powinno się dać. Od Szopienic Chemicznej do Mysłowice Szpital 7min i do Dworca 6 min (w jedną stronę). Ewentualnie na 26 tak 15min.
6 minut jest od Dworca. Do Dworca nawet 4 minuty. Dlatego powinna wyjść ładna mijanka w Modrzejowie. Tylko dalej byłby problem. Na Pawiaku trzebaby odstać dodatkowe 2 minuty.
Znając zdolności pewnej instytucji to nie problem ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#20 Post autor: Przemek » 06 mar 2014, 00:48

W związku z delegacją taboru Pt-8 do Będzina, jeden pociąg na linii 11 przejmuje R-4 taborem 111N

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#21 Post autor: luki » 06 mar 2014, 14:11

DW pisze:Ciekawe skąd nagle TŚ weźmie tyle wagonów dwukierunkowych. 8 Helmutów jeździ na 11. 2 składy 111N na 10 i 47. 2 enki na 0 i 38. Jeśli nic się nie zmieni to gdy Zawodzie odda do Będzin 5 Helmutów (by była jakakolwiek rezerwa) w zapasie w razie awarii będzie tylko po jednym Helmucie.
Widać, że TŚ przeżywa renesans w ilości uruchamianych wagonów dwukierunkowych. Kiedyś były tylko 3 składy 111N i dwie eNki a teraz ?
Przemek pisze:W związku z delegacją taboru Pt-8 do Będzina, jeden pociąg na linii 11 przejmuje R-4 taborem 111N
Czyżby powrót 111N na 11-tkę po 16 latach :?: :mryellow:
Jak one padną, to nie będzie czym ich zastąpić i do końca dnia może brakować jednego pociągu. Nie lepszy byłby układ 8x helmut na 11 + rezerwa 1x helmut i 111N w rezerwie np. na Batorym (tak jak 1118 robił dla 47). Byłby jakiś zapas na 47 też, a tak nic.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#22 Post autor: KZKGaPowicz » 06 mar 2014, 20:59

Może ocenicie, że to głupi pomysł, ale żeby nie zabrakło rezerwy, to na 1 planie "11" mógłby jeździć autobus lub skrócić "11" do Chorzowa (czyli mogli jej nie wydłużać aż na Koszutkę, tylko zostawić po staremu razem z "33").
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#23 Post autor: luki » 06 mar 2014, 22:03

KZKGaPowicz
Mieszanie z autobusem jest już trochę (wybacz) głupie, no bo jak taki autobus w jedym kursie wszystkie bany wyprzedzi a w drugim zaś utknie w korku, i co na dany kurs pasażerowie mają biec i szukać przystanku dla zatramwaju (zapociągu ? ) :lol:

Już sensowniejsze byłoby to patologiczne skrócenie linii do Chorzowa.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 456
Rejestracja: 10 sty 2010, 15:40
Lokalizacja: Budapest

#24 Post autor: Przemek » 07 mar 2014, 01:35

Obsada taborowa i godziny kursowania pociągów od 8.03:
111 PT-8 4:16 - 1:50
112 PT-8 4:28 - 21:15
113 2x111N
114 PT-8 4:46 - 21:00
115 PT-8 3:41 - 23:50
116 PT-8 4:34 - 0:01
117 PT-8 3:51 - 0:15
118 PT-8 4:04 - 22:45

3601 2x105N 4:32 - 19:09
3602 2x105N 4:46 - 19:24
3603 2x105N 4:59 - 19:39
3604 2x105N 5:14 - 18:39
3605 116Nd 5:29 - 23:08
3606 2x105N 5:34 - 16:22
3607+3507 2x105N HF 5:44 - 22:54
3611 105N 19:29 - 3:50
3613 105N 19:59 - 4:50

3508 2x105N HF 4:11 - 20:14
3509 2x105N HF 4:26 - 0:20
3510 2x105N HF 4:41 - 18:14

Wolne:
3601 2x105N HF 4:32 - 19:09
3603 2x105N HF 4:59 - 19:39
3605 116Nd 5:29 - 23:08
3611, 3613 j.w.

3507 2x105N HF 4:48 - 0:20
3509 2x105N HF 4:40 - 22:54

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#25 Post autor: Iwo » 07 mar 2014, 11:17

W związku z pracami torowymi w dzielnicy Szopienice, o których informowałem wczoraj, zmianie uległa tymczasowa organizacja ruchu tramwajów od Mysłowic. Od *soboty 8.03.2014 r. linia nr 14 zostanie zawieszona na całej swojej trasie*, a nie jak informowaliśmy wczoraj tylko w części. Decyzja ta została podjęta w celu *zmniejszenia liczby przesiadek dla pasażerów podróżujących z Mysłowic do Katowic.* W tej chwili trwają jeszcze ustalenia w sprawie trasy komunikacji zastępczej. Najprawdopodobniej autobusy T-14, które miały kursować od pętli w Zawodziu do przystanku Szopienice Osiedlowa, obsłużą także pozostałą trasę tramwaju nr 14 do Mysłowic. *Szczegółowe informacje dotyczące trasy i numeru linii zastępczej przekaże w swoim komunikacie KZK GOP.*
Dzięki tej zmianie pasażerowie podróżujący między Mysłowicami a centrum Katowic będą przesiadać się tylko raz na pętli w Zawodziu, a nie dwukrotnie, co zakładały pierwotne ustalenia. Ponadto dwukierunkowe wagony Pt 8 będą wykorzystywane w innych miejscach, w których w skutek prowadzonych prac modernizacyjnych niezbędne będzie wykorzystanie taboru dwukierunkowego.

--

Andrzej Zowada

Rzecznik Spółki
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#26 Post autor: DTSN » 07 mar 2014, 13:20

Panowie miałem racje, nie będzie Helmutów na T14 moim zdaniem zdali sobie sprawę z tego że nie będzie rezerwy na innych liniach jeśli puszczą Helmuty.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#27 Post autor: Iwo » 07 mar 2014, 14:18

DTSN pisze:Panowie miałem racje, nie będzie Helmutów na T14 moim zdaniem zdali sobie sprawę z tego że nie będzie rezerwy na innych liniach jeśli puszczą Helmuty.
Nie to jest przyczyną zawieszenia ruchu.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#28 Post autor: DTSN » 07 mar 2014, 15:19

Oficjalnie nie jest to przyczyną. Zgadzam się
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

hanys76
Posty: 9058
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#29 Post autor: hanys76 » 07 mar 2014, 17:58

Jest oficjalny komunikat dotyczący zmian:

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że z powodu przebudowy trasy tramwajowej z Katowic do Sosnowca od 8 marca 2014 roku (sobota) zostanie wyłączony ruch tramwajowy na trasach z Zawodzia przez Szopienice do Sosnowca i Mysłowic.
Z przyczyn technicznych leżących po stronie Tramwajów Śląskich SA musiała zostać zmieniona pierwotnie planowana organizacja komunikacji. W związku z tym przygotowano nowe rozwiązanie, które usprawni połączenie między Zawodziem a Mysłowicami. Linia nr 14 od 8 marca nie będzie jeździła, a w zamian KZK GOP uruchomi bezpośrednią linię autobusową nr 914.

Linia nr 14 nie będzie jeździła.

Linia nr 15 będzie kursowała na trasie:
Milowice Pętla – Milowice Hala Sportowa – Milowice Zakłady Mięsne – Milowice Podjazdowa – Milowice Centrum Handlowe – Sosnowiec Egzotarium – Sosnowiec Wysoka – Sosnowiec Osiedle Piastów – Sosnowiec Aleja Mireckiego – Sosnowiec Dworzec PKP – … – Zagórze Pętla.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Katowice Plac Miarki – Sosnowiec Sobieskiego.
Zostanie uruchomiona linia czasowa nr 35 na trasie:
Katowice Plac Miarki – Katowice św. Jana – Katowice Rynek (Teatr Śl.) – Zawodzie Pętla.

Linia nr 36 będzie kursowała na trasie:
Brynów Pętla – Zawodzie Pętla.
Nie będą obsługiwane przystanki na odcinku Zawodzie Zajezdnia – Szopienice Pętla.
Zostaną uruchomione zastępcze linie autobusowe: 914, T-14 i T-15.

Linia nr 914:
Trasa: (Katowice) Zawodzie Pętla, 1 Maja, Bagienna, Lwowska, pl. Powstańców Śląskich, Wiosny Ludów, (Mysłowice) B. Świerczyny, Bytomska, Towarowa, K. Szymanowskiego, Powstańców, Mysłowice Dworzec PKP.
Powrót: Mysłowice Dworzec PKP, Powstańców, Strażacka, Powstańców, Krakowska, Starokościelna, Bytomska, B. Świerczyny, (Katowice) Wiosny Ludów, pl. Powstańców Śląskich, Lwowska, Bagienna, Krakowska, 1 Maja, Zawodzie Pętla.
Przystanki: Zawodzie Pętla, Wilhelmina Krakowska n/ż, Wilhelmina Zespół Szkół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Szopienice Kościół, Szopienice Dwór, Szopienice Pętla (stanowisko tymczasowe), Szopienice Chemiczna (stanowisko tymczasowe), Mysłowice Obrzeżna Północna (stanowisko tymczasowe), Mysłowice Świerczyny, Mysłowice Szpital (stanowisko tymczasowe przed skrętem w ul. Bytomską), Mysłowice Bytomska, Mysłowice Towarowa, Mysłowice Urząd Miasta, Mysłowice Dworzec PKP.
Powrót: Mysłowice Dworzec PKP, Mysłowice Komenda Policji, Mysłowice Szpital, Mysłowice Świerczyny, Mysłowice Obrzeżna Północna (stanowisko tymczasowe), Szopienice Chemiczna (stanowisko tymczasowe), Szopienice Pętla (stanowisko tymczasowe), Szopienice Dwór, Szopienice Kościół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Wilhelmina Zespół Szkół, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla.

Linia T-14:
Trasa: Zawodzie Pętla, 1 Maja, Bagienna, Lwowska, pl. Powstańców Śląskich, Wiosny Ludów, Przelotowa, Morawa, Szopienice Osiedlowa.
Powrót: Szopienice Osiedlowa, Morawa, Obrońców Westerplatte, H. Bednorza, pl. Powstańców Śląskich, Lwowska, Bagienna, Krakowska, 1 Maja, Zawodzie Pętla.
Przystanki: Zawodzie Pętla, Wilhelmina Krakowska n/ż, Wilhelmina Zespół Szkół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Szopienice Kościół, Szopienice Dwór, Szopienice Osiedlowa.
Powrót: Szopienice Osiedlowa, Szopienice Szpital Geriatryczny, Szopienice Kocura n/ż, Szopienice Bednorza, Szopienice Kościół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Wilhelmina Zespół Szkół, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla.

Linia T-15:
Trasa: (Katowice) Szopienice Wodociągi, Obrońców Westerplatte, 1 Maja, Zawodzie Pętla (przystanek początkowy dla wybranych kursów), 1 Maja, Bagienna, Lwowska, pl. Powstańców Śląskich, H. Bednorza, Obrońców Westerplatte, J. Korczaka, Wandy, J. Hallera, al. W. Roździeńskiego, (Sosnowiec) droga ekspresowa nr 86, J. Piłsudskiego, droga ekspresowa nr 86, Milowice Centrum Handlowe.
Powrót: (Sosnowiec) Milowice Centrum Handlowe, droga ekspresowa nr 86, (Katowice) al. W. Roździeńskiego, J. Hallera, Siewna, J. Korczaka, Obrońców Westerplatte, H. Bednorza, pl. Powstańców Śląskich, Lwowska, Bagienna, Krakowska, 1 Maja, Zawodzie Pętla (przystanek końcowy dla wybranych kursów), 1 Maja, Obrońców Westerplatte, Szopienice Wodociągi.
Przystanki: Szopienice Wodociągi (stanowisko tymczasowe), Szopienice Roździeńska n/ż (dawne stanowisko autobusowe), Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla (przystanek początkowy dla wybranych kursów), Wilhelmina Krakowska n/ż, Wilhelmina Zespół Szkół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Szopienice Kościół, Szopienice Bednorza, Burowiec (stanowisko na ul. Wandy), Burowiec Szkoła, Milowice Centrum Handlowe (stanowisko po południowej stronie drogi ekspresowej nr 86), Milowice Centrum Handlowe.
Powrót: Milowice Centrum Handlowe, Dąbrówka Mała Nowosam n/ż, Dąbrówka Mała Skrzyżowanie, Burowiec Szkoła, Burowiec (stanowisko na ul. J. Hallera), Szopienice Bednorza, Szopienice Kościół, Wilhelmina Skrzyżowanie (stanowisko na ul. Lwowskiej), Wilhelmina Zespół Szkół, Zawodzie Zajezdnia, Zawodzie Pętla (przystanek końcowy dla wybranych kursów), Szopienice Roździeńska n/ż (dawne stanowisko autobusowe), Szopienice Wodociągi.

Uwaga! Z przystanków Zawodzie Zajezdnia i Zawodzie Pętla autobusy linii T-15 będą odjeżdżały zarówno w kierunku Milowic Centrum Handlowego (przez Szopienice Kościół), jak i Szopienic Wodociągów. Prosimy o zwracanie uwagi na tablice kierunkowe.

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#30 Post autor: DW » 09 mar 2014, 22:24

Zauważyłem ciekawą rzecz w rozkładzie linii 15. Każdy pociąg zjeżdżający do zajezdni jedzie z Zagórza do Dworca PKP, a następnie wykonuje kółko przez Rondo Gierka by ponownie pojawić się na tym samym przystanku na Dworcu i dopiero wtedy zjechać, znów przez Rondo Gierka, do zajezdni. Czemu ma służyć to dodatkowe 10-minutowe kółko?

http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... rasy=10475

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości