Zmiany od 2014.02.14
Zmiany od 2014.02.14
Właśnie pojawił się rozkład linii T18 na stronie KZK GOP. Będzie kursowała na innej trasie Biskupice Pętla - Stroszek Zajezdnia.
Ostatnio zmieniony 06 lut 2014, 10:40 przez DTSN, łącznie zmieniany 4 razy.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
Zmianu od 2014.02.08
Pojawiły się nowe rozkłady linii 11 i 18 i obie linie na zmienionych trasach.
Wygląda na to, że zmiany dotkną również inne linie.
Linia 11 wraca do Chebzia, ale... w co drugim kursie. Co pół godziny kurs zakończy na przystanku Lipiny Targowisko. Tam ma mieć 27 minut postoju. Wygląda to bardziej na błąd w rozkładzie, bo po co motorowym tam taka przerwa. Tym bardziej, że w międzyczasie przejeżdżać tam będą liniowe tramwaje.
Skoro do Chebzia wraca 11 to 9 i 17 też powinny tam dojeżdżać.
Ponadto 11-stka wraca do Katowic. Z uwagi na remont Placu Wolności zostanie skierowana na Słoneczną.
18-stka zastąpi pewnie 30-tkę, tylko po co ją wydłużać i w dodatku zmieniać niepotrzebnie numer mieszając ludziom w głowach.
Obawiam się co przyniosą kolejne zmiany.
Linia 11 wraca do Chebzia, ale... w co drugim kursie. Co pół godziny kurs zakończy na przystanku Lipiny Targowisko. Tam ma mieć 27 minut postoju. Wygląda to bardziej na błąd w rozkładzie, bo po co motorowym tam taka przerwa. Tym bardziej, że w międzyczasie przejeżdżać tam będą liniowe tramwaje.
Skoro do Chebzia wraca 11 to 9 i 17 też powinny tam dojeżdżać.
Ponadto 11-stka wraca do Katowic. Z uwagi na remont Placu Wolności zostanie skierowana na Słoneczną.
18-stka zastąpi pewnie 30-tkę, tylko po co ją wydłużać i w dodatku zmieniać niepotrzebnie numer mieszając ludziom w głowach.
Obawiam się co przyniosą kolejne zmiany.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2014, 05:16 przez DW, łącznie zmieniany 1 raz.
11 nie wraca do Chebzia Pętli tylko do Pawła. Więc pewnie w dalszym ciągu tabor dwukierunkowy który po prostu dojeżdżać będzie dwa przystanki dalej niz dotychczas...DW pisze: Skoro do Chebzia wraca 11 to 9 i 17 też powinny tam dojeżdżać.
Ponadto 11-stka wraca do Katowic. Z uwagi na remont Placu Wolności zostanie skierowana na Słoneczną.
Racja. Widząc "Chebzie P..." jakoś samo mi się dopowiedziało, że to pętla. Nadal nie rozumiem czemu co drugi kurs jest skrócony. Wychodzi na to, że wszystkie 8 pociągów będą obsługiwane przez Helmuty. Jak zdejmą jednego z 15-stki to powinno starczyć na 11 i 26.DWD pisze:11 nie wraca do Chebzia Pętli tylko do Pawła. Więc pewnie w dalszym ciągu tabor dwukierunkowy który po prostu dojeżdżać będzie dwa przystanki dalej niz dotychczas...DW pisze: Skoro do Chebzia wraca 11 to 9 i 17 też powinny tam dojeżdżać.
Ponadto 11-stka wraca do Katowic. Z uwagi na remont Placu Wolności zostanie skierowana na Słoneczną.
Plac Wolności niestety nie zdążyli oddać na czas. Próbie nadrobienia opóźnień stanął mróz. Jedynie zostało połączenie torowiska w pobliżu przystanku Katowice Plac Wolności, bo torowisko jest już wymienione wokół placu wraz z rozjazdami przy ul. Gliwickiej.DW pisze:Ponadto 11-stka wraca do Katowic. Z uwagi na remont Placu Wolności zostanie skierowana na Słoneczną.
Też tak myślę.DW pisze:18-stka zastąpi pewnie 30-tkę
Mogli chociaż 47 wydłużyć do Lipiny Zakłady Silesia lub 11 zostawić co pół godziny na Helmutach = 4 pociągi, co przy istnieniu 33 uzupełniałoby luki po 11 (tak jak teraz).luki pisze:No takie coś powinno być od początku, bo skrócenie 11 do Chorzowa Rynku przewiało większość pasażerów do konkurencji.
Helmutów może i starczy bo jest 13 ,ale jest inny problem. Na Zawodziu nie ma tylu motorowych z uprawnieniami na helmuty. A co do 33 to pewnie poleci bo jechało by ze Słonecznej minutę po 11 do Chorzowa. W drugą stronę też nie lepiej ,więc spodziewajmy się zawieszenia.luki pisze:No takie coś powinno być od początku, bo skrócenie 11 do Chorzowa Rynku przewiało większość pasażerów do konkurencji.
Swoją drogą czy starczy helmutów ?
Ponadto oby nie wykosili 33.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwi mnie to, że linia T18 nie wraca na Chebzie a do Biskupic będzie kursowała. Aż takie jest opóźnienie przy pracach na Rudzie, że nie mogą puścić T18 do Chebzia. Gdzie jest problem ?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 13:49 przez DTSN, łącznie zmieniany 1 raz.
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !
-
- Posty: 6216
- Rejestracja: 09 paź 2007, 13:56
- Lokalizacja: Zabrze
Wydaje mi się, że KZK GOP, chcąc przywrócić połączenie Stroszka z Szombierkami i Bobrkiem, postawił na 18tkę do Biskupic, a nie wydłużenie 30tki z pl. Sikorskiego (tym samym likwidując 39 - choć znając KZK niekoniecznie musi to nastąpić). Jak tylko skończony zostanie remont torowiska z Rudy do Chebzia i TŚ odbierze je, 18tka pewnie zostanie skierowana do Chebzia. KZK GOP mógł się wstrzymać z uruchomieniem tej linii, wtedy kiedy trasa na Chebzie zostanie otworzona, ale czemu tego nie zrobił to nie wiem :/ Może chodzi o to, że w gliwickiej zajezdni jest za dużo motorniczych/wagonów i przyda im się te 3 pociągi więcej do obsługi.DTSN pisze:Dziwi mnie to, że linia T18 nie wraca na Chebzie a do Biskupic będzie kursowała.
Akurat z opóźnieniem problemu nie ma, bo zgodnie z przetargiem termin realizacji to 18.05.2014r.DTSN pisze:Aż takie jest opóźnienie przy pracach na Rudzie, że nie mogą puścić T18 do Chebzia. Gdzie jest problem ?
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Odcinek, z którego korzysta "18" może zostać odebrany, ale jeśli chcemy łuk w stronę Zabrza, to ruch z Rudy Południowej do Zabrza nie może zostać przywrócony lub przywrócony z technicznym dopuszczeniem do ruchu (bez odbioru końcowego).rafalurbino18 pisze:Wydaje mi się, że KZK GOP, chcąc przywrócić połączenie Stroszka z Szombierkami i Bobrkiem, postawił na 18tkę do Biskupic, a nie wydłużenie 30tki z pl. Sikorskiego (tym samym likwidując 39 - choć znając KZK niekoniecznie musi to nastąpić). Jak tylko skończony zostanie remont torowiska z Rudy do Chebzia i TŚ odbierze je, 18tka pewnie zostanie skierowana do Chebzia. KZK GOP mógł się wstrzymać z uruchomieniem tej linii, wtedy kiedy trasa na Chebzie zostanie otworzona, ale czemu tego nie zrobił to nie wiem :/ Może chodzi o to, że w gliwickiej zajezdni jest za dużo motorniczych/wagonów i przyda im się te 3 pociągi więcej do obsługi.DTSN pisze:Dziwi mnie to, że linia T18 nie wraca na Chebzie a do Biskupic będzie kursowała.
Ja to rozumiem, ale ruch z Rudy Południowej do Chebzia miał być przywrócony do końca 2013 r.rafalurbino18 pisze:Akurat z opóźnieniem problemu nie ma, bo zgodnie z przetargiem termin realizacji to 18.05.2014r.DTSN pisze:Aż takie jest opóźnienie przy pracach na Rudzie, że nie mogą puścić T18 do Chebzia. Gdzie jest problem ?
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]
- KZKGaPowicz
- Posty: 5835
- Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Może mi ktoś wytłumaczyć kursy wariantowe T18 bo się nie łapie w tym.
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Zmiany dotkną też linii 36 i 39.
39 nadal będzie kursować w dni robocze co 30/60 minut (częściej co 60). W dni wolne powrót do jednakowej częstotliwości w soboty i niedziele - 90 minut.
36 zostanie wydłużona. Kursować ma na trasie Brynów - Szopienice. Rozkład podobny co wcześniej. Jest za to dużo więcej kursów wieczornych. W tym kilka jadących w stadzie podmian na trasie Zawodzie - Szopienice - Zawodzie (nie rozumiem czemu nie można zorganizować przesiadki przy zajezdni a kilometry wyjeżdżać w potrzebnych miejscach). Wydłużenie 36 wpłynie zapewne na skrócenie 14 lub 20. Już teraz z powodu jednotoru na Burowcu tramwaje jeżdżą najczęściej parami lub trójkami. Jakby skierować tam dodatkowo kolejną linię to już chyba nic nie jeździłoby planowo.
39 nadal będzie kursować w dni robocze co 30/60 minut (częściej co 60). W dni wolne powrót do jednakowej częstotliwości w soboty i niedziele - 90 minut.
36 zostanie wydłużona. Kursować ma na trasie Brynów - Szopienice. Rozkład podobny co wcześniej. Jest za to dużo więcej kursów wieczornych. W tym kilka jadących w stadzie podmian na trasie Zawodzie - Szopienice - Zawodzie (nie rozumiem czemu nie można zorganizować przesiadki przy zajezdni a kilometry wyjeżdżać w potrzebnych miejscach). Wydłużenie 36 wpłynie zapewne na skrócenie 14 lub 20. Już teraz z powodu jednotoru na Burowcu tramwaje jeżdżą najczęściej parami lub trójkami. Jakby skierować tam dodatkowo kolejną linię to już chyba nic nie jeździłoby planowo.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
I pojawił się rozkład linii 13 na trasie Siemianowice Pl. Skargi - Katowice Pl. Miarki. Linia 14 zostaje skrócona tylko do Zawodzia od strony Mysłowic, również linia 19 będzie mieć nowy rozkład bo jest w trakcie aktualizacji Jest też rozkład linii T20, więc to już pewne że zamkną pl. Wolności. Zapewne po podłączeniu pl. wolności do Gliwickiej tramwaje linii 7 i 20 będą zawracać na Pl. Wolności a zajmą się odcinkiem na 3go Maja przy liceum.
A którędy linia 7 pojedzie? Skoro będą robione dwa tory przy liceum w Katowicach? No chyba ze Tramwaje śląskie już nawet latać potrafią, I się teleportują z Pl. Wolności do Przystanku Dworzec P.K.P. Przy okazji nie widzę takiej adnotacji przy linii tramwajowej 13 jak przy T20 że kursuje od 14.02.2014 do 16.02.2014.hanys76 pisze:A od 20 lutego do Siemianowic , możliwe że 13 wraca czasowo na czas kiedy będzie podłączany Plac Wolności. Bez sensu tam pchac dwie linie.
Na stronie KZK GOP ukazały się nowe rozkłady linii tj.:
Linii 6
Kursowanie tej linii jest podobne do starego tylko wchodzi jeszcze jedna nocka z Zawodzia.
Linia 17
Jest wrzucony rozkład na czas zamknięcia Pl. Wolności w Katowicach ważny od 14.02.2014 do 16.02.2014. Wynika z niego że linii nr. 7 będzie całkowicie zawieszona bo linia 17 będzie kursowała w dni robocze co 5 min. i obsługiwana będzie przez 12 poc., a w dni wolne co 10 min. i obsługiwana będzie przez 8 poc.
Linia 19
Nadal brak nowego rozkładu.
Linii 6
Kursowanie tej linii jest podobne do starego tylko wchodzi jeszcze jedna nocka z Zawodzia.
Linia 17
Jest wrzucony rozkład na czas zamknięcia Pl. Wolności w Katowicach ważny od 14.02.2014 do 16.02.2014. Wynika z niego że linii nr. 7 będzie całkowicie zawieszona bo linia 17 będzie kursowała w dni robocze co 5 min. i obsługiwana będzie przez 12 poc., a w dni wolne co 10 min. i obsługiwana będzie przez 8 poc.
Linia 19
Nadal brak nowego rozkładu.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2014, 18:42 przez Seba77, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmiany będą najprawdopodobniej takie:
14-16.02:
- zawieszenie 7 i 20 w całości
- 17 ze zwiększoną częstotliwością
- zatramwaje T-7 i T-20 organizowane przez KZK GOP
od 14.02:
- 6: korekta rj
- 11: Lipiny Targowisko - Koszutka Słoneczna Pętla
- 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Miarki
- 14: Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie Pętla
- 15: zwiększenie pojemności taboru
- 18: Stroszek Zajezdnia - Biskupice Pętla
- 19: korekta rj i zmniejszenie częstotliwości w dni wolne
- 36: Brynów Pętla - Szopienice Pętla
- 39: korekta rj
- 30, 33, 40: zawieszenie w całości
od 17.02:
- 7: Łagiewniki Targowisko - Katowice Sobieskiego
- 20: Chorzów Ratusz - Katowice Sobieskiego
- uruchomienie linii 0 obsługiwanej taborem typu N na trasie Katowice Rynek (Dom Prasy) - Katowice Plac Wolności (Liceum) kursującej torem południowym
14-16.02:
- zawieszenie 7 i 20 w całości
- 17 ze zwiększoną częstotliwością
- zatramwaje T-7 i T-20 organizowane przez KZK GOP
od 14.02:
- 6: korekta rj
- 11: Lipiny Targowisko - Koszutka Słoneczna Pętla
- 13: Siemianowice Plac Skargi - Katowice Plac Miarki
- 14: Mysłowice Dworzec PKP - Zawodzie Pętla
- 15: zwiększenie pojemności taboru
- 18: Stroszek Zajezdnia - Biskupice Pętla
- 19: korekta rj i zmniejszenie częstotliwości w dni wolne
- 36: Brynów Pętla - Szopienice Pętla
- 39: korekta rj
- 30, 33, 40: zawieszenie w całości
od 17.02:
- 7: Łagiewniki Targowisko - Katowice Sobieskiego
- 20: Chorzów Ratusz - Katowice Sobieskiego
- uruchomienie linii 0 obsługiwanej taborem typu N na trasie Katowice Rynek (Dom Prasy) - Katowice Plac Wolności (Liceum) kursującej torem południowym
Jak dla mnie bardzo sensowne. Dużo lepsze niż ostatnio "zatramwaj", który kursował przez Jagiellońską i stał 20 minut w korku do Mikołowskiej.memphis pisze:Zmiany będą najprawdopodobniej takie:
od 17.02:
- uruchomienie linii 0 obsługiwanej taborem typu N na trasie Katowice Rynek (Dom Prasy) - Katowice Plac Wolności (Liceum) kursującej torem południowym
Dziwi mnie tylko, że do niedawna "enki" nie mogły kursować bez obsługi konduktorskiej (za wyjątkiem linii 38), a od pewnego czasu już mogą. Z jednej strony będzie to bez wątpienia niezła atrakcja dla pasażerów, ale z drugiej możliwość swobodnego otwierania drzwi z obu stron w czasie jazdy stwarza okazje do niebezpiecznych zachowań.Penny pisze:Jak dla mnie bardzo sensowne. Dużo lepsze niż ostatnio "zatramwaj", który kursował przez Jagiellońską i stał 20 minut w korku do Mikołowskiej.memphis pisze:Zmiany będą najprawdopodobniej takie:
od 17.02:
- uruchomienie linii 0 obsługiwanej taborem typu N na trasie Katowice Rynek (Dom Prasy) - Katowice Plac Wolności (Liceum) kursującej torem południowym
Wychodzi na to, że po zmianach na trasie Szopienice-Zawodzie będą kursował 3 linie (14, 15, 36) a na z Zawodzia do Rynku tylko dwie (15, 36)?! Nawet obsadzenie tych linii samymi składami byłoby niewystarczające (zresztą wątpię by na 15-stkę nagle znalazło się 8 dodatkowych składów). Co stoi na przeszkodzie by 14-stka nadal dojeżdżała do Placu Miarki?
8 Helmutów na 11, 2 na 26. Sprawnych jest 13, więc teoretycznie jeszcze jednego dałoby się wygospodarować. W praktyce mogłoby być jednak różnie.Penny pisze:Może dadzą jednak Helmuta. Tylko że wątpię, aby się zmieścił na tym skrawku toru pomiędzy odcinkiem remontowanym i skrzyżowaniem z ul. Słowackiego. Pewnie dlatego N.
Ciekawe tylko jaki N miałby się tam pojawić? #1167 jest na Stroszku (pewnie #1118 zepsuty), a zabytku #1100 zdecydowanie szkoda na ogólnodostępną linię bez obsługi.
Czuję, że plany się jednak zmienią i dadzą autobus.
Gdyby 13-stka nie miała tam 6 minut postoju tylko np. 2 minuty to spokojnie mogłaby tam zawracać również 14-stka.Pimpek pisze:Za dużo linii zawracałoby na Placu Miarki. Dochodzi przecież linia 13.DW pisze:Co stoi na przeszkodzie by 14-stka nadal dojeżdżała do Placu Miarki?
Całe szczęście, że zawracanie na Placu Miarki w ogóle jest jeszcze możliwe, bo inaczej wszystko musiałoby być albo skrócone, albo skierowane na Brynów.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
To by trzeba zmienić też rozkład 16, żeby miała mijanki na Gnieźnieńskiej.DW pisze:Gdyby 13-stka nie miała tam 6 minut postoju tylko np. 2 minuty to spokojnie mogłaby tam zawracać również 14-stka.Pimpek pisze:Za dużo linii zawracałoby na Placu Miarki. Dochodzi przecież linia 13.DW pisze:Co stoi na przeszkodzie by 14-stka nadal dojeżdżała do Placu Miarki?
Nie dało się dostosować 13-tki do 16-tki? Albo wepchnąć 14-tkę przed 13-tke?grillmaster pisze:To by trzeba zmienić też rozkład 16, żeby miała mijanki na Gnieźnieńskiej.DW pisze:Gdyby 13-stka nie miała tam 6 minut postoju tylko np. 2 minuty to spokojnie mogłaby tam zawracać również 14-stka.Pimpek pisze:Za dużo linii zawracałoby na Placu Miarki. Dochodzi przecież linia 13.DW pisze:Co stoi na przeszkodzie by 14-stka nadal dojeżdżała do Placu Miarki?
Zmiana rozkładu jazdy i obsady taborowej;memphis pisze:- 15: zwiększenie pojemności taboru
Dni robocze:
1501 - 2 x 105N
1511 - 1 x 105HF
1502 - 2 x 105HF
1503 - 1 x 105NK
1504 - 2 x 105N
1505 - 1 x 105HF
1506 - 1 x Pt
1507 - 1 x 105HF
1508 - 2 x 105N
1509 - 2 x 105N
1506 i 1508 ekspedycja R2
Sobota:
1501 - 2 x 105
1503 - 2 x 105HF
1505 - 2 x 105N
1507 - 2 x 105N
1509 - 2 x 105N
1511 - 1 x 105HF
1513 - 1 x 105NK
1515 - 1 x 105HF
1519 - 1 x 105N
Niedziele i święta:
1501 - 1 x 105HF
1503 - 1 x 105NK
1505 - 1 x 105HF
1507 - 1 x 105HF
1509 - 1 x 105N
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Skoro zmiany mają dotknąć czternastu linii to dodanie do nich jeszcze jednej raczej nie byłoby większym problemem. Tym bardziej, że na trasie 16-stki i tak trzeba będzie zmieniać rozkłady na wszystkich przystankach.
Już kolejny raz wywracając do góry nogami większość linii na siłę próbuje się nie ruszać choć jednego rozkładu. Przez to wychodzi potem naprawdę kiepska koordynacja z innymi liniami nawet przez cały dzień czy konieczność bezsensownego skracania linii od strony, od której następują kilkakrotnie większe potoki pasażerskie.
Zniknął co prawda nowy rozkład linii 36, ale z tego co pamiętam w obu kierunkach godziny się nie zmieniły. Jeśli rzeczywiście tak będzie to w dni robocze z Rynku na Zawodzie 15-stka jedzie 4 minuty po 36 a potem 11 minut przerwy...
DOPISANE (11:25):
Już kolejny raz wywracając do góry nogami większość linii na siłę próbuje się nie ruszać choć jednego rozkładu. Przez to wychodzi potem naprawdę kiepska koordynacja z innymi liniami nawet przez cały dzień czy konieczność bezsensownego skracania linii od strony, od której następują kilkakrotnie większe potoki pasażerskie.
Zniknął co prawda nowy rozkład linii 36, ale z tego co pamiętam w obu kierunkach godziny się nie zmieniły. Jeśli rzeczywiście tak będzie to w dni robocze z Rynku na Zawodzie 15-stka jedzie 4 minuty po 36 a potem 11 minut przerwy...
Czyli na 3 pociągach i tak pozostaną solówki. Paranoja. Swoją drogą Będzin zepnie zapewne więcej niż jeden skład Moderusów, bo ze zwykłych stopiątek, poza #636+635, za bardzo nie ma już co spinać. Tylko w takim wypadku będzie brakować solowych Moderusów.Iwo pisze:Zmiana rozkładu jazdy i obsady taborowej;
Dni robocze:
1501 - 2 x 105N
1511 - 1 x 105HF
1502 - 2 x 105HF
1503 - 1 x 105NK
1504 - 2 x 105N
1505 - 1 x 105HF
1506 - 1 x Pt
1507 - 1 x 105HF
1508 - 2 x 105N
1509 - 2 x 105N
DOPISANE (11:25):
Źródło: http://www.kzkgop.com.pl/informacje/p-1 ... nosci.htmlKZK GOP pisze:W piątek 14 lutego 2014 roku rozpocznie się ostatni etap remontu torowisk tramwajowych na placu Wolności w Katowicach. Przez pierwsze trzy dni, do niedzieli 16 lutego prace będą trwały zarówno od strony ul. 3 Maja, jak i ul. Gliwickiej. Od poniedziałku 17 lutego prace będą prowadzone tylko od strony ul. 3 Maja, co umożliwi zawracanie tramwajom jadącym od strony Chorzowa Batorego.
14-16 lutego (piątek-niedziela)
Przez pierwsze trzy dni (14-16 lutego) plac Wolności będzie dla linii tramwajowych całkowicie nieprzejezdny, a linie tramwajowe nr: 7, 20 i 40 zostaną zawieszone.
Na trasie z centrum Katowic przez Załęże, Chorzów Batory do centrum Chorzowa zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa T-20. Na odcinku świętochłowickim kursy linii nr 7 zostaną zastąpione przez zwiększenie częstotliwości linii nr 17. Z kolei na trasie do Siemianowic Śląskich przywrócona zostanie linia tramwajowa nr 13 kursująca z placu Miarki. W zamian za linię nr 20 do Szopienic zostanie wydłużona linia nr 36, która pojedzie z większą częstotliwością. Natomiast trasa linii nr 14 do zostanie skrócona do przystanku Zawodzie Pętla.
Powyższym zmianom będzie towarzyszyła nowa organizacja ruchu linii tramwajowej nr 11, która zostanie wydłużona, umożliwiając bezpośredni przejazd między przystankami Chebzie Pawła - Koszutka Słoneczna Pętla (część kursów będzie wykonywana od przystanku Lipiny Targowisko). Od 14 lutego zawieszone zostanie kursowanie linii nr 33, a linia nr 19 będzie kursowała ze zmniejszoną częstotliwością w dni wolne
Dodatkowo w Bytomiu przywrócona zostanie możliwość bezpośredniego przejazdu ze Stroszka do Biskupic, przez Szombierki i Bobrek linią nr 18. Tym samym zawieszona zostanie linia nr 30, a dodatkowo drobnym zmianom ulegną rozkłady jazdy linii nr 6 i 39.
Zmiany od poniedziałku (17 lutego)
Zmiany od 17 lutego (poniedziałek) będą dotyczyły linii kursujących na kierunku Katowice - Chorzów Batory. Od tego dnia linie nr 7 i 20 będą miały możliwość zawracania na pl. Wolności, dzięki czemu będą one kursować odpowiednio z Łagiewnik i centrum Chorzowa do przystanku Katowice Sobieskiego.
Po przejściu przez plac Wolności podróż będzie można kontynuować specjalnie uruchomioną linią wahadłową nr 0, która będzie jeździła na odcinku Katowice Plac Wolności (przystanek przed skrzyżowaniem z ul. J. Słowackiego) - Katowice Rynek. Dwukierunkowy pociąg będzie kursował południowym torem (po stronie Galerii Katowickiej) obsługując po drodze przystanek Katowice Dworzec PKP.
W dalszym ciągu będą obowiązywały zmiany dotyczące linii tramwajowych nr: 6, 11, 13, 14, 18, 19, 36 i 39. Linie nr: 30, 33 i 40 pozostaną zawieszone.
Schemat linii tramwajowych od 14 lutego
Schemat linii tramwajowych nr: 0, 7 i 20 od 17 lutego
Schemat autobusowej linii zastępczej T-20 w centrum Katowic
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 11:26 przez DW, łącznie zmieniany 2 razy.
1. Brakuje wagonów tak czy inaczej czy to do spięcia składów czy też solówek.DW pisze:Czyli na 3 pociągach i tak pozostaną solówki. Paranoja. Swoją drogą Będzin zepnie zapewne więcej niż jeden skład Moderusów, bo ze zwykłych stopiątek, poza #636+635, za bardzo nie ma już co spinać. Tylko w takim wypadku będzie brakować solowych Moderusów.
2. Kursowanie takiej ilości składów na 15 jest zupełnie irracjonalne. Raz - na sporym odcinku wiezie się powietrze, dwa hołota z Szopienic będzie uradowana mając do północy składy na 15..., trzy składy w sobotę to już całkowita abstrakcja...
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Potrzebnych będzie 11 składów i 27 solówek, czyli łączenie 49 wagonów. W Będzinie sprawnych jest 63 (nie licząc nieodnotowanych przez nas zepsutych wozów). Odejmując przeglądy i awarie będzie na styk.Iwo pisze:1. Brakuje wagonów tak czy inaczej czy to do spięcia składów czy też solówek.
Składy zarówno w dni robocze jak i soboty przydadzą się za to na odcinku Zawodzie-Plac Miarki. Wiem, że to głupota, aby kursowały one na całej trasie, bo od Zawodzia do Sosnowca, a tym bardziej na Zagórze spokojnie można zmieścić się w solówce, a jest i sporo kursów, gdy nawet solówka to za dużo. Jednak biorąc pod uwagę to, że na jednym z najważniejszych odcinków w mieście zostają tylko dwie linie, gdyż uznano, że inaczej się nie da to składy są tam konieczne.Iwo pisze:2. Kursowanie takiej ilości składów na 15 jest zupełnie irracjonalne. Raz - na sporym odcinku wiezie się powietrze, dwa hołota z Szopienic będzie uradowana mając do północy składy na 15..., trzy składy w sobotę to już całkowita abstrakcja...
Pojawił się rozkład linii 0. Kursuje od 5:23 do 22:30. Częstotliwość 15 minut. W szczycie (6:10-8:00 i 14:50-16:20) co 10 minut. Kurs w każdą stronę zajmuje 2 minuty. Takim oto sposobem w Katowicach będziemy mieć ewenement na skalę światową - linia tramwajowa długości około 550 metrów.
Według KZK GOP "100% kursów jest wykonywanych pojazdami niskopodłogowymi".
Helmutów na 11 i 26 będzie na styk a na 15-stce nadal ma kursować jeden. Za to na 0 rzeczywiście w planach jest N. Choć jest jeszcze o dni do części zmian, więc dużo się może jeszcze zmienić
DOPISANE (17:30):
Artykuły na stronie Tramwajów Śląskich potwierdzają wcześniejsze informacje.
Link: http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... iej-fazie/Po zakończeniu prac na pl. Wolności rozpoczną się roboty na ul. 3 Maja. Obejmą one likwidację rozjazdu technologicznego, budowę nowego torowiska na brakującym fragmencie od pl. Wolności do gmachu VIII Liceum Ogólnokształcącego oraz połączenie nowego torowiska z rozjazdami na pl. Wolności. Na czas prowadzenia prac – szacowany na około 4 tygodnie – od poniedziałku 17.02.2014 r. uruchomiona zostanie linia nr 0, obsługiwana taborem typu N na trasie: Katowice Rynek /Dom Prasy/ – Katowice Pl. Wolności, która będzie kursować wahadłowo (torem od strony „Galerii Katowickiej”) pomiędzy Rynkiem a tymczasowym przystankiem Katowice Pl. Wolności zlokalizowanym na wysokości Liceum Ogólnokształcącego. (...)
Potrzeba trochę więcej wagonów. Ilość pociągów które podałeś nie zawsze zgadza się z tym ile wagonów należy ekspediować co dnia. Poza tym w dalszym ciągu uważam, że składy na 15 do północy to bardzo idiotyczny pomysł.DW pisze:Potrzebnych będzie 11 składów i 27 solówek, czyli łączenie 49 wagonów. W Będzinie sprawnych jest 63 (nie licząc nieodnotowanych przez nas zepsutych wozów). Odejmując przeglądy i awarie będzie na styk.Iwo pisze:1. Brakuje wagonów tak czy inaczej czy to do spięcia składów czy też solówek.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Składy były by potrzebne najpóźniej do 18:00-19:00. 1502 i 1504 zjeżdżają ok. 20:00. Na 1501 wyjedzie podmiana, więc wystarczyłoby tylko podmienić poc. 1509. Po 19:00 zjeżdża pierwszy 24 (poc. 243), więc można by go wykorzystać jako nocną 15-stkę. Wtedy skład mógłby zjechać do zajezdni.
Tylko w takim wypadku trzeba by ruszyć kolejną linię.
Tylko w takim wypadku trzeba by ruszyć kolejną linię.
Mnie ciekawi jak T0 będzie jechało bo za bardzo nie łapie. Czy na 3 maja będzie tylko dostępny jeden tor dla eNki czy gdzieś eNka zmieni tor(Chociaż z tego co pamiętam w okolicy rynku nie ma tej mijanki do zmiany kierunku)
Make Galeria Szynowy Śląsk great again!
galeria/
galeria/
Natomiast żeby enka mogła kursowac na 0 , to musi zrobic rundkę przez Plac Miarki. Potem po przyjezdzie na Warszawską wjedzie już na odpowiedni tor na 3 Maja. Druga sprawa jak tam mogą puscic #1100, jak wagon nie posiada kasowników. Chyba że kogoś tam wsadzą żeby sprawdzał bilety bo inaczej będzie przejazd darmowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości