Zmiany od 2014.02.14
Linia 0 ma pełnić rolę linii pośredniej umożliwiającej przesiadkę, więc może założyli, że wszyscy będą już mieć bilety lub skasują po przesiadce
Ciekawe czy zmienią się godziny odjazdów 19-stki w stronę Bytomia. Jeśli nie to 0 w prawie każdym kursie będzie je opóźniać o 2 minuty.
Ciekawie jest przy zjeździe. Teoretycznie 0 kończy na przystanku Katowice Rynek. Następnie ma 1 minutę by zmienić pomost, wycofać na 3 Maja, ponownie zmienić pomost i dojechać do przystanku przy Teatrze. W rzeczywistości przystanek Katowice Rynek pewnie nie będzie obsługiwany.
Ciekawe czy zmienią się godziny odjazdów 19-stki w stronę Bytomia. Jeśli nie to 0 w prawie każdym kursie będzie je opóźniać o 2 minuty.
Ciekawie jest przy zjeździe. Teoretycznie 0 kończy na przystanku Katowice Rynek. Następnie ma 1 minutę by zmienić pomost, wycofać na 3 Maja, ponownie zmienić pomost i dojechać do przystanku przy Teatrze. W rzeczywistości przystanek Katowice Rynek pewnie nie będzie obsługiwany.
No ale przystanek dla 0 to ma zdaje się przy Domu Prasy być.DW pisze:Linia 0 ma pełnić rolę linii pośredniej umożliwiającej przesiadkę, więc może założyli, że wszyscy będą już mieć bilety lub skasują po przesiadce
Ciekawe czy zmienią się godziny odjazdów 19-stki w stronę Bytomia. Jeśli nie to 0 w prawie każdym kursie będzie je opóźniać o 2 minuty.
Ciekawie jest przy zjeździe. Teoretycznie 0 kończy na przystanku Katowice Rynek. Następnie ma 1 minutę by zmienić pomost, wycofać na 3 Maja, ponownie zmienić pomost i dojechać do przystanku przy Teatrze. W rzeczywistości przystanek Katowice Rynek pewnie nie będzie obsługiwany.
Bo brakuje tylko jednego łuku, którego brak będzie odbijał czkawką przez wiele lat, czyli do... następnej przebudowy Rynku.hanys76 pisze:Natomiast żeby enka mogła kursowac na 0 , to musi zrobic rundkę przez Plac Miarki. Potem po przyjezdzie na Warszawską wjedzie już na odpowiedni tor na 3 Maja.
Składy na 15 jednak powinny być. Na odcinku Rynek - Zawodzie odpadają dwie linie, w tym jedna na składach i dość znacznie spada częstotliwość na tym odcinku.DW pisze:Składy zarówno w dni robocze jak i soboty przydadzą się za to na odcinku Zawodzie-Plac Miarki. Wiem, że to głupota, aby kursowały one na całej trasie, bo od Zawodzia do Sosnowca, a tym bardziej na Zagórze spokojnie można zmieścić się w solówce, a jest i sporo kursów, gdy nawet solówka to za dużo. Jednak biorąc pod uwagę to, że na jednym z najważniejszych odcinków w mieście zostają tylko dwie linie, gdyż uznano, że inaczej się nie da to składy są tam konieczne.Iwo pisze:Kursowanie takiej ilości składów na 15 jest zupełnie irracjonalne. Raz - na sporym odcinku wiezie się powietrze, dwa hołota z Szopienic będzie uradowana mając do północy składy na 15..., trzy składy w sobotę to już całkowita abstrakcja...
Głównym problemem 15 są nieregularne napełnienia. Tak jak już wspomniano największe napełnienia są od Katowic do Zawodzia oraz od Szopienic do Centrum. Dalej jest coraz gorzej.
Ostatnio zmieniony 13 lut 2014, 22:40 przez Boguś, łącznie zmieniany 2 razy.
Na Placu Wolności postawiono nowe słupy, a wysięgniki nawiązują stylem do międzywojnia Dwa zabytkowe słupy stojące na wprost ul. Gliwickiej zostaną.
To jest dość trudne, bo 13 dostosować trzeba w obu kierunkach, więc Plac Miarki stanowi postów "wyrównawczy".Łukasz pisze:Nie dało się dostosować 13-tki do 16-tki
Tak powinno być. Szczególnie, że i tak z powodu remontu w Szopienicach są skłonności do jazdy pociągów w stadzie.Łukasz pisze:Albo wepchnąć 14-tkę przed 13-tke?
I nie mogę pojąć dlaczego znowu zniechęca się pasażerów poprzez wycofanie 14 z centrum Katowic. Naprawdę wiele zmian w związku z remontami można przeprowadzać z mniejszymi roszadami, ale pewnie kłania się wozokilometrowa księgowość, która zabija zdrowy rozsądek w organizacji komunikacji.Boguś pisze:Na odcinku Rynek - Zawodzie odpadają dwie linie, w tym jedna na składach.
I brak dodatkowych łuków na Rynku. Gdyby istniał słynny już skręt przy teatrze nie byłoby dyskusji o skróconej 14.Penny pisze:I nie mogę pojąć dlaczego znowu zniechęca się pasażerów poprzez wycofanie 14 z centrum Katowic. Naprawdę wiele zmian w związku z remontami można przeprowadzać z mniejszymi roszadami, ale pewnie kłania się wozokilometrowa księgowość, która zabija zdrowy rozsądek w organizacji komunikacji.Boguś pisze:Na odcinku Rynek - Zawodzie odpadają dwie linie, w tym jedna na składach.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Co jest trudne? Jak 13. jeździła do pl. Wolności to jakoś nie musiała mieć postojów wyrównawczych. Tak jak pisałem wcześniej, potrzebna była tylko zmiana rozkładu 16.Penny pisze:To jest dość trudne, bo 13 dostosować trzeba w obu kierunkach, więc Plac Miarki stanowi postów "wyrównawczy".Łukasz pisze:Nie dało się dostosować 13-tki do 16-tki
Dawniej 13 z 16 nie trzeba było synchronizować, bo zależność tych linii od siebie była niska: 16 jeździła tylko do Słonecznej i to z większą częstotliwością, niż obecne 15 minut. Sądzę, że aktualnie ruszanie rozkładu linii 16 wiazałoby się ze zmianami na pozostałych liniach na Brynowie.grillmaster pisze:Co jest trudne? Jak 13. jeździła do pl. Wolności to jakoś nie musiała mieć postojów wyrównawczych.
W sumie to i tak nie ma sensu zbytnio synchronizować pół sieci na 4 tygodnie. Rozkład linii 7 i 20 też był na papierze zsynchronizowany, a w obu kierunkach linie jeździły w takie 12/3. Więc wycofanie 14 z Centrum jest bez sensu, skoro rozkład przy remontach i tak jest często fikcją.
- grillmaster
- Posty: 1204
- Rejestracja: 29 cze 2008, 17:58
- Lokalizacja: Katowice
Dawniej 13 była zsynchronizowana z 14 i tak samo mogłaby być z 16. A rozkłady 6 i 36 i tak były zmieniane, więc nie było problemu żeby je dostosować.Penny pisze:Dawniej 13 z 16 nie trzeba było synchronizować, bo zależność tych linii od siebie była niska: 16 jeździła tylko do Słonecznej i to z większą częstotliwością, niż obecne 15 minut. Sądzę, że aktualnie ruszanie rozkładu linii 16 wiazałoby się ze zmianami na pozostałych liniach na Brynowie.grillmaster pisze:Co jest trudne? Jak 13. jeździła do pl. Wolności to jakoś nie musiała mieć postojów wyrównawczych.
- Warturtles
- Posty: 260
- Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
- Lokalizacja: Katowice Zawodzie
Ciekawie jest obserwować różne linie w różnych zakątkach i gdzie one wędrują na czas remontów. Podczas zamknięcia 3-go maja przez okres 03.08.2013r. - 16.09.2013r. Wtedy linia 20 z Szopienic pojechała na Brynów, a przywrócona została linia 37 na kawałku swojej historycznej trasy Chorzów Ratusz - Katowice Sobieskiego. (7 Łagiewniki - Katowice Sobieskiego). Od poniedziałku rolę linii 37 przejmie 20, a 36 będzie jeździła na trasie 20. (Oczywiście to tylko takie zilustrowanie)
Powracając do właściwego tematu, chciałbym zwrócić uwagę, iż tramwaje między Zawodziem a tymi jadącymi na Dąb, są słabo skomunikowane ze sobą. Dla przykładu:
Jadąc 15-stką z przystanku Zawodzie Paderewskiego (7:03) jesteśmy na Rynku o 7:07, w tym momencie odjeżdża 6-stka jadąca na Bytom.
Jadąc tramwajem 36 z tego samego przystanku o o 7:09 dojeżdżamy na Rynek o 7:13 ... mamy minutę żeby dobiec do jadącej 19-stki.
Można jeszcze korzystać z linii 16, która jedzie z Rynku o 7:19, poczekać te 6 minut dojechać na Rondo i na Spodku złapać 11-stkę która jedzie o 7:23. I tu pojawia się kolejna zagwozdka, bo można już spędzić 9 minut na Rynku i czekać na 6-stkę.
W drugą stronie mamy schemat podobny. Z Bytomia jadąca 19-stka jest na Rynku o 14:29 .. minutę po odjeździe linii 36. Jednak jadąc 6-stką możemy złapać 36.
Piszę o tym, gdyż często korzystam z tego połączenia jadąc do i ze szkoły (w sumie kilku znajomych też, a część z nich nie ma miesięcznego na autobus) i nie jesteśmy przyzwyczajeni czekać dłużej niż 6 minut na przesiadkę
Powracając do właściwego tematu, chciałbym zwrócić uwagę, iż tramwaje między Zawodziem a tymi jadącymi na Dąb, są słabo skomunikowane ze sobą. Dla przykładu:
Jadąc 15-stką z przystanku Zawodzie Paderewskiego (7:03) jesteśmy na Rynku o 7:07, w tym momencie odjeżdża 6-stka jadąca na Bytom.
Jadąc tramwajem 36 z tego samego przystanku o o 7:09 dojeżdżamy na Rynek o 7:13 ... mamy minutę żeby dobiec do jadącej 19-stki.
Można jeszcze korzystać z linii 16, która jedzie z Rynku o 7:19, poczekać te 6 minut dojechać na Rondo i na Spodku złapać 11-stkę która jedzie o 7:23. I tu pojawia się kolejna zagwozdka, bo można już spędzić 9 minut na Rynku i czekać na 6-stkę.
W drugą stronie mamy schemat podobny. Z Bytomia jadąca 19-stka jest na Rynku o 14:29 .. minutę po odjeździe linii 36. Jednak jadąc 6-stką możemy złapać 36.
Piszę o tym, gdyż często korzystam z tego połączenia jadąc do i ze szkoły (w sumie kilku znajomych też, a część z nich nie ma miesięcznego na autobus) i nie jesteśmy przyzwyczajeni czekać dłużej niż 6 minut na przesiadkę
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla
Jutro (12.03) ostatni dzień kursowania unikalnej linii 0. 13 i 14 odbędą się prace sieciowe, a od 15.03 wznowiony zostaje ruch do Placu Wolności.
http://www.tram-silesia.pl/www/index.ph ... atowicach/13 i 14.03.2014 r. prace sieciowe w Katowicach
W związku z awaryjnymi pracami sieciowymi na ul. 3- Maja w Katowicach w dniach 13 i 14.03.2014r. nastąpi zmiana organizacji ruchu tramwajowego .
Linia nr 0
Na czas prowadzonych prac zostaje zawieszona
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości