Zmiany od 2013.09.02

Dyskusje o organizacji ruchu.
Wiadomość
Autor
rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

Zmiany od 2013.09.02

#1 Post autor: rifi » 26 sie 2013, 13:51

Jeszcze nie ma oficjalnej informacji o zmianach ale na stronie KZK GOP pojawiły się już nowe rozkłady linii 9,17,30,47 oraz T9 i T11.

Tym razem 9 pojedzie tylko od Chorzowa do Chebzia.

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

Re: Zmiany od 2013.09.02

#2 Post autor: Penny » 26 sie 2013, 23:13

rifi pisze:Tym razem 9 pojedzie tylko od Chorzowa do Chebzia.
Czyli będzie remont przejazdu przez ul. Asfaltową i przy rozwidleniu linii 9 z 11/17.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#3 Post autor: 116Nd#808 » 27 sie 2013, 10:05

A ze strony KZK zniknęły nowe rozkłady dla 9, 17 i 47... :P Została tylko linia 30. :roll:

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#4 Post autor: KZKGaPowicz » 27 sie 2013, 12:35

Swoją drogą, to ten nowy rozkład jazdy linii 17 powinien być tak zaprojektowany, aby w dni wolne kursowała co 30 min. tak jak linia 7, tylko poprzeplatane średnio co ok. 15 minut, a nie 7, 23, 7, 23 itd.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#5 Post autor: 116Nd#808 » 27 sie 2013, 12:45

KZKGaPowicz pisze:Swoją drogą, to ten nowy rozkład jazdy linii 17 powinien być tak zaprojektowany, aby w dni wolne kursowała co 30 min. tak jak linia 7, tylko poprzeplatane średnio co ok. 15 minut, a nie 7, 23, 7, 23 itd.
Chyba już lepszy zły rozkład ale widoczny niż dobry ale niewidoczny. ;) :P :P :P

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#6 Post autor: Linia26 » 27 sie 2013, 17:08

Sosnowiec – remont wiaduktu tramwajowego na Niwce – dotyczy linii tramwajowej nr 26

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że w związku z remontem wiaduktu tramwajowego nad ul. Orląt Lwowskich w Sosnowcu Niwce od 2 września 2013 roku (poniedziałek) zostanie zmieniona organizacja ruchu na linii tramwajowej nr 26.

Linia tramwajowa nr 26 będzie kursowała na dwóch odcinkach:

Milowice Pętla – Dańdówka Skrzyżowanie;Dańdówka Skrzyżowanie – Niwka Kościół (wagony dwukierunkowe).

Na odcinku Niwka Kościół – Mysłowice Dworzec PKP zostanie uruchomiona minibusowa komunikacja zastępcza "T-26", kursująca ul. Orląt Lwowskich i w Mysłowicach ulicami Krakowską, Powstańców, przez pl. Wolności, ul. Powstańców, a z powrotem ulicami Powstańców, Strażacką, przez pl. Wolności i dalej analogicznie.

Przystanki linii "T-26":
Niwka Kościół (istniejące stanowiska autobusowe) – Modrzejów Rynek (istniejące stanowiska autobusowe, w zamian za przystanek Modrzejów Pastewna) – Mysłowice Dworzec PKP

W godzinach nocnych linia T-26 będzie kursowała na wydłużonej trasie Dańdówka Skrzyżowanie – Mysłowice Dworzec PKP (tramwaj będzie wówczas kursował tylko na odcinku Milowice Pętla – Dańdówka Skrzyżowanie), obsługując wszystkie przystanki autobusowe na trasie.

Na przystankach Dańdówka Skrzyżowanie i Niwka Kościół rozkłady jazdy ww. linii będą wzajemnie skoordynowane w celu umożliwienia sprawnych przesiadek.

źródło: http://www.kzkgop.com.pl/

Jestem ciekaw jak Helmuty poradzą sobie na Niwce, a remont ma trwać ponoć ponad 2 miesiące...
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 17:20 przez Linia26, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Kamil :)

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#7 Post autor: 116Nd#808 » 27 sie 2013, 17:12

Oraz:
Komunikacyjny Związek Komunalny GOP informuje, że od 2 września 2013 roku (poniedziałek) na czas zawieszenia linii tramwajowej nr 18 zostanie uruchomiona czasowa linia tramwajowa nr 30.
Trasa linii nr 30:
Bytom Plac Sikorskiego – Szombierki Kościół – Bobrek Osiedle Pod Brzozami – Biskupice Pętla
Źródło: [KLIK]

Więc może nie będzie zmiany rozkładu na 9/17 oraz uruchomienia 47 od 2 września. ;)

Tylko nie rozumiem dlaczego piszą, że
na czas zawieszenia linii tramwajowej nr 18
skoro 18 jest już od jakiegoś czasu zawieszona. :roll:

Awatar użytkownika
luki
Posty: 5409
Rejestracja: 11 lis 2006, 13:29
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#8 Post autor: luki » 27 sie 2013, 17:43

116Nd#808 pisze: Tylko nie rozumiem dlaczego piszą, że
na czas zawieszenia linii tramwajowej nr 18
skoro 18 jest już od jakiegoś czasu zawieszona. :roll:
Pewnie chcą odbębnić gdzieś brakujące wozokm. 9, 10, 11 są ładnie przycięte teraz.
Legenda:
R - obsada z rozkładu
D - domyślam się, obsada typowana analogicznie
K - obsada z kamerki

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#9 Post autor: 116Nd#808 » 27 sie 2013, 17:44

luki pisze:
116Nd#808 pisze: Tylko nie rozumiem dlaczego piszą, że
na czas zawieszenia linii tramwajowej nr 18
skoro 18 jest już od jakiegoś czasu zawieszona. :roll:
Pewnie chcą odbębnić gdzieś brakujące wozokm. 9, 10, 11 są ładnie przycięte teraz.
Albo mają już zamiary na przyszłość. :P Bo w sumie kiedyś 19 też była "na czas zawieszenia 41" i została. ;) :P

hanys76
Posty: 9047
Rejestracja: 12 lis 2006, 16:03
Lokalizacja: Górny Śląsk

#10 Post autor: hanys76 » 27 sie 2013, 22:44

Co ciekawe linia 26 będzie oznakowana jako 26a oraz 26b. Linię 26a będzie obsługiwać Będzin, natomiast na 26b wagony będą przyjeżdżać z Zawodzia. Czyli helmuty nie będą jednak stacjonować w Będzinie, tylko codziennie dojeżdżać. Wygląda na to, że nie będzie zawieszenia ruchu na Chebziu od 2 września, bo zniknęły rozkłady dla linii 17 oraz 47.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2013, 11:02 przez hanys76, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Oleg
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2012, 14:32
Lokalizacja: Ryga

#11 Post autor: Oleg » 27 sie 2013, 23:27

To jest tylko moje przypuszczenie.

źródło: http://rozklady.kzkgop.pl/index.php?co= ... _linii=T30
Załączniki
Rozkład jazdy linii 30
Rozkład jazdy linii 30
Obrazek

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#12 Post autor: 116Nd#808 » 28 sie 2013, 08:38

Tylko skoro 30 niby ma "zastąpić/zrekompensować" 18, to ciekawe dlaczego na Stroszek nie jeździ. :P No chyba, że wtedy byłoby za dużo wzkm. ;) :P

DW
Posty: 8055
Rejestracja: 13 lis 2006, 19:56
Lokalizacja: Sosnowiec

#13 Post autor: DW » 28 sie 2013, 11:23

Linia26 pisze:Na przystankach Dańdówka Skrzyżowanie i Niwka Kościół rozkłady jazdy ww. linii będą wzajemnie skoordynowane w celu umożliwienia sprawnych przesiadek.
Jadąc z Milowic do Mysłowic o koordynacji mówić za bardzo nie można, bo na Dańdówce trzeba będzie czekać 7 minut, a na Niwce kolejne 7 minut... (choć jak na KZK to i tak nie jest źle, bo mogło być gorzej).
W drugą stronę nieco lepiej - na Niwce 7 minut, na Dańdówce 4 minuty.
Ciekawi mnie czy Helmuty będą podjeżdżać na istniejący przystanek Dańdówka Skrzyżowanie, czy będzie tymczasowy na Wojska Polskiego.
Oczywiście nie obędzie się bez 40 i 60 minutowych dziur po 8-mej i 16-stej...

Dałbym duży plus za takt 13-7 na trasie Milowice-Dańdówka, bo dzięki temu z Centrum na Dańdówkę wraz z 27 tramwaj będzie jechał co 5-7-8 min, ale schrzaniono to w drugą stronę - 10 minut nic a potem 27 jedące 1-2 minuty przed 26.
Natomiast z Milowic wraz z 21 wyjdzie takt 13-3-4, a w drugą stronę podobnie, bo 4-4-12.
Jednak samych 26 będzie więcej - z 5 kursów na godzinę będzie 6 :)

Awatar użytkownika
Warturtles
Posty: 260
Rejestracja: 27 lip 2012, 16:14
Lokalizacja: Katowice Zawodzie

#14 Post autor: Warturtles » 28 sie 2013, 11:53

Czy Zajezdnia Zawodzie obsługiwała kiedyś linię 26 ?
linia 23
Chorzów Stadion Śląski Pętla Zachodnia - Katowice Szopienice Pętla

Awatar użytkownika
KZKGaPowicz
Posty: 5835
Rejestracja: 08 mar 2008, 21:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

#15 Post autor: KZKGaPowicz » 28 sie 2013, 12:51

116Nd#808 pisze:Tylko skoro 30 niby ma "zastąpić/zrekompensować" 18, to ciekawe dlaczego na Stroszek nie jeździ. :P No chyba, że wtedy byłoby za dużo wzkm. ;) :P
Na Stroszek zamiast linii 18 kursuje linia 39 ze śmieszną częstotliwością w dni wolne tyle, że z pętli Politechnika Śląska. Masz rację, mogli wydłużyć linię 30 kursującą codziennie do Stroszka, a linię 39 zlikwidować.
[scroll]Tramwaj = czyste powietrze nad miastem i więcej przewiezionych pasażerów niż autobusem!!![/scroll]

DTSN
Posty: 198
Rejestracja: 12 lip 2010, 15:02
Lokalizacja: Cały Śląsk

#16 Post autor: DTSN » 28 sie 2013, 13:07

Zabrze – II etap remontu torowiska na ul. 3 Maja – dotyczy linii tramwajowej nr 3 i linii autobusowych nr: 6, 7, 23, 47, 89, 111, 198, 199, 234, 280, 720, 840, 870, T-3, 7N i 840N
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
DTSN
NIE POZWÓLMY LIKWIDOWAĆ LINII TRAMWAJOWYCH !

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#17 Post autor: 116Nd#808 » 28 sie 2013, 13:50

KZKGaPowicz pisze:Na Stroszek zamiast linii 18 kursuje linia 39 ze śmieszną częstotliwością w dni wolne tyle, że z pętli Politechnika Śląska. Masz rację, mogli wydłużyć linię 30 kursującą codziennie do Stroszka, a linię 39 zlikwidować.
No właśnie, na Stroszek coś powinno śmigać z Sikoraka. ;) (oprócz 19 oczywiście, jako uzupełnienie, tak jak kiedyś 18 albo 31).
KZKGaPowicz pisze:ze śmieszną częstotliwością w dni wolne
Ta częstotliwość jest po prostu żałosna. :P

rifi
Posty: 821
Rejestracja: 26 sie 2010, 21:16
Lokalizacja: Katowice

#18 Post autor: rifi » 28 sie 2013, 13:51

Warturtles pisze:Czy Zajezdnia Zawodzie obsługiwała kiedyś linię 26 ?
Tak. Chyba w latach 90 i była obsługiwana 102Na.

aso
Posty: 76
Rejestracja: 19 cze 2011, 09:47
Lokalizacja: Sosnowiec

#19 Post autor: aso » 28 sie 2013, 14:25

DW pisze:
Linia26 pisze:Na przystankach Dańdówka Skrzyżowanie i Niwka Kościół rozkłady jazdy ww. linii będą wzajemnie skoordynowane w celu umożliwienia sprawnych przesiadek.
Jadąc z Milowic do Mysłowic o koordynacji mówić za bardzo nie można, bo na Dańdówce trzeba będzie czekać 7 minut, a na Niwce kolejne 7 minut... (choć jak na KZK to i tak nie jest źle, bo mogło być gorzej).
W drugą stronę nieco lepiej - na Niwce 7 minut, na Dańdówce 4 minuty.
To jest piękne... Przy tak dużych rezerwach na przesiadki nie dało się przesunąć pojedynczych kursów o 3 minuty, aby wychodziły prawidłowo posiłkowe, tylko mamy powywalane kursy. Po prostu w poprzednim / następnym kursie postój byłby krótszy. Na Dańdówce na krótszym przejściu też by przejechał... Do tego te "krzyże na krzywo" na Pawiaku. Ech, rozkładowcy...

Awatar użytkownika
Penny
Posty: 9369
Rejestracja: 14 cze 2008, 20:27
Lokalizacja: Chorzów

#20 Post autor: Penny » 28 sie 2013, 19:09

hanys76 pisze:Wygląda na to, że nie będzie zawieszenia ruchu na Chebziu od 2 września, bo zniknęły rozkłady dla linii 17 oraz 47.
Doszły mnie słuchy (rozmowa motorowych), że dopiero od 9 września będą zmiany. Ale to nic pewnego.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#21 Post autor: Linia26 » 28 sie 2013, 19:38

Mnie zastanawia rozkład 26b, niektóre kursy kończą się postojem nawet 33 min. na Niwka Kościół (Niedziela 10:19-52). Nie mogli by puścić Helmuta na jeszcze jedno kółko, i tak stoi według rozkładu, a na Niwce w niedziele w tych godzinach przydał by się ten kurs bo ludzie jadą licznie do kościoła na 11-tą, a tak mają tramwaj 10:14 a potem 11:14 (obecnie mają 10:38 to prawie pasuje).
Pozdrawiam, Kamil :)

memphis
Posty: 1124
Rejestracja: 01 mar 2008, 15:55
Lokalizacja: Josephsdorf-O/S

#22 Post autor: memphis » 28 sie 2013, 21:35

rifi pisze:
Warturtles pisze:Czy Zajezdnia Zawodzie obsługiwała kiedyś linię 26 ?
Tak. Chyba w latach 90 i była obsługiwana 102Na.
W 1988 roku była na pewno obsługiwana przez Zawodzie (wówczas Bogucice). Wiadomo to z informacji, że w związku z przebudową układu torowego w zajezdni Chorzów Batory czasowo przesieniono jej obsługę do Będzina (wraz z 9 motorowymi). Do Bogucic trafiły wówczas z Chorzowa linie 0 i 40.

Od 15 stycznia 1990 r. linia 26 obsługiwana była przez 6 pociągów taborem 2x105N (co 16 minut), nie ma jednak informacji o zajezdni. Co 10 minut (10 pociągów) zaczęła kursować od 11 kwietnia 1994 r.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez memphis, łącznie zmieniany 1 raz.

116Nd#808
Posty: 208
Rejestracja: 31 mar 2008, 11:03
Lokalizacja: Bytom

#23 Post autor: 116Nd#808 » 29 sie 2013, 13:54

Penny pisze:Doszły mnie słuchy (rozmowa motorowych), że dopiero od 9 września będą zmiany. Ale to nic pewnego.
Niemniej jednak jest to bardzo prawdopodobne. Niejeden raz już takie przesunięcia robót się zdarzały. ;)

Awatar użytkownika
Iwo
Posty: 409
Rejestracja: 03 gru 2010, 21:14
Lokalizacja: Będzin

#24 Post autor: Iwo » 30 sie 2013, 00:50

Linia26 pisze:Mnie zastanawia rozkład 26b, niektóre kursy kończą się postojem nawet 33 min. na Niwka Kościół (Niedziela 10:19-52). Nie mogli by puścić Helmuta na jeszcze jedno kółko, i tak stoi według rozkładu, a na Niwce w niedziele w tych godzinach przydał by się ten kurs bo ludzie jadą licznie do kościoła na 11-tą, a tak mają tramwaj 10:14 a potem 11:14 (obecnie mają 10:38 to prawie pasuje).

A kto za dodatkowy kurs zapłaci?
116Nd#808 pisze:Niemniej jednak jest to bardzo prawdopodobne. Niejeden raz już takie przesunięcia robót się zdarzały.
Nie, nie jest.
Publikuję tylko informacje nie stanowiące tajemnicy przedsiębiorstwa.(Dz.U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1503 ze zm. ) Wypowiedzi prezentowane na tym forum są moimi prywatnymi opiniami i nie są oficjalnym stanowiskiem spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Awatar użytkownika
Linia26
Posty: 1752
Rejestracja: 30 lis 2010, 18:19
Lokalizacja: Sosnowiec

#25 Post autor: Linia26 » 30 sie 2013, 15:34

Na przystankach linii 26, pojawiły się rozkłady i informacje o zmianach. Linia 26 została oznaczona jako "26Va" i "26Vb" - co to "V" ma oznaczać?

Przy przystanku Dańdówka Skrzyżowanie powstał tymczasowy przystanek dla 26b.
Niema tam tablic z rozkładem, a rozkład dla linii 26b został umieszczony na dotychczasowym przystanku, i teraz nie wiadomo skąd 26b będzie zbierał ludzi? logiczne było by z tego peronu co wybudowali, ale po co rozkład dali na dotychczasowym przystanku?

Ciekawe czy tramwaj 26b będzie obsługiwał obydwa przystanki tramwajowe Niwka Kościół, czy tylko obecny przystanek w kier. Mysłowic i będzie on jednocześnie przystankiem dla pasażerów w kier. Dańdówki? Przystanki Niwka Kościół są oddalone od siebie ok. 100 m. w/w opcja była bardziej realna, i chyba jedyna możliwa ponieważ obecny przystanek linii 26 w kier. Dańdówki jest za izolatorem, za którym prawdopodobnie nie będzie już napięcia w związku z remontem i nawet żaden tramwaj by tam nie wjechał, ponad to wcześniej jest ostry łuk z chyba czterema łokciami na te 30 m ;) i "Helmut" mógł by tam wylecieć.
Załączniki
26Vb.jpg
Dańdówka skrzyż.3.jpg
Pozdrawiam, Kamil :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości